Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Forumdaki ben bunu bi kere aldımya kusurunu bile kabiliyet sayar dibine kadar sınırsız överim zihniyetindeki turbocu, tsi'ci vs vs arkadaşların hep söyedikleri 3 şey;
    1 Bunlar az yakıyor
    2 Bunlar çok kaçıyor
    3 Bu yeni teknoloji atmosferik eski teknoloji.
    Maalesef üçü de palavra. Kazıklandınız lan.
    hocam içimin yağları eridi birde dizel b*klamıyorlar mı ? aldıkları arabalar tsi bunlar tsi diyorlar kronik şanzıman arızalı vwler veya boşun boşu seatlar ayrıca az yakıyor dedikleri arabalar çok yakıyor ve az kaçıyor 1.4 golf kacıyor diyor adam kime göre kaçıyor neye göre kaçıyor bir sormak lazım ? daha once ne surmus ? 0.9 126 bis mi sürmüş merak ediyorum.
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Ooo, rakımı arkasına alıp, klimayı kapatıp tüketim kasıp bunu fotolayan arkadaş da gelmiş. Her zamanki gibi bundan bahsetmemiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 14 Ocak 2019; 7:52:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Ooo, rakımı arkasına alıp, klimayı kapatıp tüketim kasıp bunu fotolayan arkadaş da gelmiş. Her zamanki gibi bundan bahsetmemiş
    Sen benım aracıma bınsen bı daha tovbe edersın, gelmezsın :) atmosferık 4 ılerı tuplu subaruya benzemez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Uzun yolda nasıl 1000km yapıyorsun ya sorusu gelınce atacaktım ama sımdı atayım madem roketı. Acaba clıo 110km/s ortalama hızda kac yakıyor ? :)







    Alıntıları Göster
    1.2 TSI mı hocam bu




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    illa bi cevap olacak değil mi yok rakım yok 30 la gitmiş
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    commandx C kullanıcısına yanıt
    1.2tsı manuel, ankara-ıstanbul k.cekmece arası



    Usttekı clıo da duzce-antalya arası ha. Uzaya cıkmıyor, denız kenarına ınıyor. benzer rakım farkı



    Orda kocaman 12 derece dıyor sıcaklıga, hala klıma acmamıs falan dıyor. Ben sıcagı actım gelırken usudum :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Düzce-Demre arasında otoyol yok yalnız. Rakım 160'dan başlayıp içanadolu dağlarını geçip, torosları geçip sonra Finike'nin virajlı yollarını geçiyorsunuz ve tekrar deniz seviyesine iniyorsunuz.
    Yol üzerindeki şehiriçi trafiğe girip ışıklardan geçiyorsunuz. 2 kişi ve ekstra yüklü araç, klima sürekli açık Haziran sıcağında. Ortalama hız bu şehiriçi trafiğinden dolayı 65km/s oluyor.

    Ankara-İstanbul 110km/s sabit hızla Clio 3.6lt üzerinde yakmaz.
  • fractal design kullanıcısına yanıt
    Ben de pendıkte bıtırmedım yolculugumu, k.cekmeceye mahalleye gıttım. Tahmın edersın kı otobanda 130 un asagısına dusmemen lazım toplamda 110 ortalama hız ıcın. Ankara bolu dagı arasını hıc soylemıyorum bıle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Ne demek istedin anlamadım. Arabam çok iyi mi demek istedin, çok ekonomik mi demek istedin?
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Ankara rakım 938
    Bolu dörtdivan bölgesi rakım 1340 (otobanın en yüksek bölgesi)
    Düzce 160

    Ankara'dan Düzce'ye yol genel olarak bayır aşağıdır.
  • fractal design kullanıcısına yanıt
    Evet dogru. Tersı ıstıkamette 5.4-5.5lt cıvarı yakıyor.


    Yalnız ben aracı otobanda 110 a baglasaydım 90 cıvarı ortalama hızım olurdu. Bunda hem fıkırız sanırım


    Daha yukarıda verılerı verdım, b sınıfı ekonomık bır dızel c sınıfı tsı a gore avantaj saglaması ıcın 15bın km lazım senede



    Pekı, megane dızel ve tsı leonu karsılastırsaydık 15bın km bıle kurtarmazdı, bılıyorsun.



    Ya da senın clıon ıle ıbıza, poloyu karsılastırsaydık yıne 15bın km yetmeyebılırdı



    Donanımla ılgılı kısma katılıyorum. Ancak sen donanıma gırersen dıgerı yalıtım, konfor, malzeme kalıtesıne gırer :)



    Tabı bız hep hdı, dcı konusuyoruz. Crdı, multıjet, cdtı, tdı vs var daha. Bunlar dırekt kayıp



    Ben aracımı babama verdım. Emektar puntoyu sattık 1.3mjet. Satarken puntoya baktım, 30km/s ortalama hızda 5.5lt gosterıyodu ve yaz verısıydı bu. Sımdı ankaraya geldım, leona bınınce ılk ısım yol bılgısayarına bakmak oldu. Babama bıraktıgımda sıfırlamıstım. Ortalama hız aynı, ve kıs mevsımıne ragmen leon 6.1lt gosterıyor. Ankarada bu kıs nasıl gecıyor tv lerde goruyorsunuzdur :)



    Benım ıcın yakıt onemlı degıl acıkcası, su an gdı sportage aldım 9lt ıle gezıyorum. Ama sunu da sormak ıstıyorum. Dcı ve hdı motorlu araclar yıllık bellı bır km den sonra(15bın km) kendı lehıne avantajı alıp goturuyor. Kabul edıyorum. Pekı dıgerlerı ? :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 14 Ocak 2019; 13:20:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Bugune kadar hıc kasmadan kullandım leonu. Serı ve hızlı kullanırdım, bınenler sıkayet ederdı. Ama sırket aracı fluence gıbı de kullanmıyordum tabı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Eminim bu değerleri yakalarken de hiç kasmamışsındır :) Yine de yazdığının impreza ile ne alakası var çözemedim. Performansı zayıf diye laf vurmaya çalıştın zannımca.
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Ben de deneme amaçlı 160-200 bandında bi sürüş yapmıştım ilçeler arası. Kapıdan çıkarken tüketimi sıfırladım, eve varmadan 1-2 dk önce çekildi fotoğraf





    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    Yapılan mesafeye de bağlı tabi de, 200 km sabit gittiğim de oldu, şehir içine girdiğim an ortalama hız baya düştü. 1.6 multijet otomatik, 3 kişi, dolu bagaj.



    Bunun dışında, yukarıda epey bi clio-leon mukayesesi olmuş. Aynı rota ve kullanım şartları yoksa fabrika verisi üzerinden gitmek en sağlıklısı oluyor. Buna göre de clio'nun yaklaşık %40 daha ekonomik olduğu görülüyor, yılda 10 bin km yapılsa bile vergi farkı dahil clio daha ekonomik bi araç. Farklı segment oldukları için satış fiyatı, konfor gibi şeylere girmiyorum tabi, mevzu yakıt odaklı.



    Daha önce de yazmıştım, yılda taş çatlasın 10 bin km yapmam lazım tsi almam için, fazlası para israfı. Yani kendi tsi deneyimlerime göre durum böyle benim için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Eminim bu değerleri yakalarken de hiç kasmamışsındır :) Yine de yazdığının impreza ile ne alakası var çözemedim. Performansı zayıf diye laf vurmaya çalıştın zannımca.
    Arac hep az yaktıgı ıcın deger yakalamak dıye bı tabır gereksız. Al yukarıdakılere ek tum verılerı koyuyorum. Arac zaten 2016 model, 10bın km den fazla verı sana :)



    Evet hem tatmın edıcı performans alıyorum hem de ekonomık oluyor. Alırken de ucuz dahası. Ben bunu dızel clıodan ucuza aldım sıfır olarak



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Yalnız ben leonu dızel clıodan ucuza aldım. Hatta 1.4 fıre urban egea hb den de ucuza aldım. Ve o donem golf sadece 3bın tl pahalıydı leondan, octavıa da aynı sekılde ve fıre egea ıle aynıydı



    Arttırıyorum 1.2tsı ıbıza 1.2 atmosferık clıodan ucuzdu. O donem cok gezdım bayılerı.



    Su anda da 100bın tl nın altında golf



    Neyse gelelım ana konuya. Benım rotamda benım tecrübelerime ve kullanım tarzıma gore hesabımda sınır 15bın km dır. Ben de 2.5 senede 35bın km yapmısım. Her turlu artıdayım. Dızel clıo alsaydım da leondan pahalıya satamazdım. Bunu da bılıyorum. E bu ısın avantajı nerede ? Pahalıya alıyosun, ucuza satıyosun. Senede 1000tl yakıta fazla para verıyorum ve c sınıfına bınıyorum. Alım satımda ben fazlasını cıkardım zaten :)



    Su an 1.6 mjet egeanın sıfır malıyetı nedır hocam ? Urban manuel kampanyalı 113 gozukuyor. Pekı sen 96 ya golf mu alırsın sımdı 110 a egea mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Ocak 2016'da dizel clio icon donanım 67bin TL.
    Ocak 2016'da Seat Leon 1.2 TSI Style manuel 57bin TL.
    Güzel fiyat. Ben de olsam o zaman sıfır alacaksam sizin aracınızdan alırdım. C sınıfı daha iyi yalıtım daha iyi malzeme vs.

    Ama şimdi fiyatlar biraz daha farklı.
    Ocak 2019
    dizel Clio icon 91.900TL
    1.2 TSI Leon yok
    1.0 TSI DSG Leon var 116.100TL

    Tabi bu fiyatlarla da amaç C sınıfı almaksa dönüp B sınıfı araç alınmaz. Ama eski fiyatlar cazipmiş gerçekten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 14 Ocak 2019; 14:1:59 >
  • fractal design kullanıcısına yanıt
    Evet hocam ben 7 ay sonra temmuz 2016 da 56bın tl ye aldım. Golf ve octavıa da 59bın tl ıdı. 2018 yaz donemıne kadar ara ara hep uyguna verdıler. Su an kasa degısecek stok sınırlı



    Bunlar dısında 60bın tl nın altında 3 tane c sınıfı otomobıl vardı. 1.33 aurıs, 1.33 corolla, 1.4 egea

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Zaten geçmişteki fiyatlar dediğiniz gibi ise ben de leon alırdım. Şu anki fiyatlara Bakınca neredeyse bütün tsi modeller rakiplerinin dizel versiyonları ile ya aynı para yada daha pahalı. Önceki sayfalarda kıyasını yapmıştım. O vakitler seat fiyat listesi güncelleniyordu ekleyememiştim. Ama zaten seat hep uygun fiyatlı olmuştur. Vag grubunda asıl benzin-dizel çelişkisi kendi içinde oluyor. Şimdi leon alacak olsam 1.0 dsg 116 bin diyor, tdi dsg 149 bin... Tabiki benzinli alınır.

    En ucuz golfün liste fiyatı 128 bin görünüyor, kıyas yapmak için egea fiyatı da almak lazım. Ben alırken 98 bin idi urban otomatik liste fiyatı, 9 bin indirim almıştım.

    Fiyatlar dediğiniz gibi olsa golf alırdım. Ama bu şekilde olmayacaktır fiyatlar.
  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.