Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (38. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Yakıt tüketimi işin farklı boyutu, ben safi performans konuşuyorum. Benzinli araç evet daha fazla yakıyor, tüketim makası daha geniş. O yüzden ben tüketimi en aza indirmek isterim diyenler için ve çok km yapanlar için dizel daha mantıklı.



    Şimdi performans kısmına gelirsek.

    Siz olayı en baştan yanlış değerlendiriyorsunuz. İki arabaya da düşük devir çevirtip bak dizel daha güçlü demek elma ile armutu kıyaslamak oluyor. Zaten benzinli arabanın özellikle atmosferik olanların olayı tamamen devir çevirme üzerine kurulu. Dizel araba maksimum tork bandında kalacaksa, benzinliyi niye en ölü devrinde tutuyoruz?

    Ben bahsettiğim denemelerde yokuşu dip gaz çıkıyorum, ama dizel araç da dip gaz çıkıyor.

    Şimdi böyle deyince her yokuşu çıkmak için dip gaz yaptığım anlaşılmasın, normal günlük sürüşlerde yokuşların çoğunda vites düşürmeye gerek kalmıyor (araç otomatik, zaten ihtiyaç olursa kendisi düşürüyor).

    Ben hiç düşük hacim TSI kullanmadım, ama onların da alt devirleri turbo sayesinde gayet dolu. Çok bayılacaklarını sanmıyorum.

    Tam da bu noktada konunun ilk mesajina geliyoruz.
    1.0 veya 1.2 tsi varken dizel almak sacmaliktir yaziyor.
    Bu cumle aracin nerede kullanildigi ile alakali oluyor.
    Ben köy yerinde yasiyorum, yillik 15-16 bin km yapiyorum.
    Size gore ya da kısaca konu sahibine gore dizel aldigim icin aptalim.
    Ama burasi bir köy ve çok fazla yokus var, duz yol da var tabii ama ben yandaki mahalleye gidecek olsam iki yokus cikiyorum, karsi mahalle yine yokus cikarak variyorum. Ben 1750 devir ile 6 lt anlik tuketimle bu yokuslari cikarken tsi 10lt den asagi gostermiyor.
    Sadece şehre inerken rampa yok. Onun disinda koydeki hangi mahalleye gidersem gideyim mutlaka rapma veya rampalar cikiyorum.
    Buna ragmen ortalamam 6 lt den az. Bir tsi aracim olsa, hele ki 1.0 olsa 10 lt den asagi gormem.
    Yani neredeyse iki kati yakit tuketiminden bahsediyoruz.

    Aldigim arac 78 bin tl, benzinlisi de 74-75 bin tl.
    Aradaki farka sence benzinli almak mi mantiklidir sen soyle simdi? Bir de focusda 1.0 ya da 1.2 tsi motor da yok. 1.6 benzinli var.

    Burda mantikli olan dizel almak.
    Siz şehir içi cumlesinden kastiniz hep duz yol ise o baska...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Öner -- 15 Ocak 2019; 16:16:41 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Dizel motorlar güçlü olduğundan değil yapıları gereği benzinli motora göre daha düşük devir çevirirler. Benzinli motorlar her zaman daha güçlüdür, zaten ürettikleri beygir güçlerinden çok kolay anlaşılır. Dizelin torku yüksektir ve bu nedenle taşımacılıkta kullanılır. Tork güç değildir. Saman alevi gibi kısa devir aralığında araca verilir. Bazı kullanıcılar da hızlı gittiklerini sanır. Benzinli motorda tork düşük ancak daha geniş devir aralığında verilir. Gerçek hızlanma budur. Dizel motorun tek artısı benzinli motora göre daha ekonomik olmasıdır.
    Yanlışım varsa düzeltin

    Haklisin.
    Tam olarak çalışmaları bu şekilde.
    Benzinli arac daha geniş aralikta tork uretiyor diyorsunuz da urettigi tork 170nm.

    Simdi konu amacina donelim.
    1.0 veya 1.2 varken dizel sacmalik.
    Sen 1.0 veya 1.2 motorla guc kullanmadan ya da kullanamadan gezmeye calisiyorsun. Dusuk tork ile araci ittirmeye ugrasiyorsun. Benzinli arac gucludur, devirlendikce guc uretir diyorsun ama cumlenin devaminda "benzini de içer" demiyorsun.
    Yani tsi da gaza azcik basmaya gor aninda "tsi almak sacmalik" moduna donersin.
    Ferrari guclu arac. Ama az yaksin diye gaza basmayip da "ferrarim var" diye ovunen birini dusun. Az yaksin diye turlu taklalar atip "ama az yakiyor" deyip baska birinin "Güç" konusuna "benzinli arac gucludur" yazmak ne kadar abes..

    Konu sahibi kisi tsi motoru normal kullansa emin ol bu konuyu acmazdi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Dizel motorlar güçlü olduğundan değil yapıları gereği benzinli motora göre daha düşük devir çevirirler. Benzinli motorlar her zaman daha güçlüdür, zaten ürettikleri beygir güçlerinden çok kolay anlaşılır. Dizelin torku yüksektir ve bu nedenle taşımacılıkta kullanılır. Tork güç değildir. Saman alevi gibi kısa devir aralığında araca verilir. Bazı kullanıcılar da hızlı gittiklerini sanır. Benzinli motorda tork düşük ancak daha geniş devir aralığında verilir. Gerçek hızlanma budur. Dizel motorun tek artısı benzinli motora göre daha ekonomik olmasıdır.
    Yanlışım varsa düzeltin

    Haklisin.
    Tam olarak çalışmaları bu şekilde.
    Benzinli arac daha geniş aralikta tork uretiyor diyorsunuz da urettigi tork 170nm.

    Simdi konu amacina donelim.
    1.0 veya 1.2 varken dizel sacmalik.
    Sen 1.0 veya 1.2 motorla guc kullanmadan ya da kullanamadan gezmeye calisiyorsun. Dusuk tork ile araci ittirmeye ugrasiyorsun. Benzinli arac gucludur, devirlendikce guc uretir diyorsun ama cumlenin devaminda "benzini de içer" demiyorsun.
    Yani tsi da gaza azcik basmaya gor aninda "tsi almak sacmalik" moduna donersin.
    Ferrari guclu arac. Ama az yaksin diye gaza basmayip da "ferrarim var" diye ovunen birini dusun. Az yaksin diye turlu taklalar atip "ama az yakiyor" deyip baska birinin "Güç" konusuna "benzinli arac gucludur" yazmak ne kadar abes..

    Konu sahibi kisi tsi motoru normal kullansa emin ol bu konuyu acmazdi.

    Alıntıları Göster
    Ekonomi konusunda hiçbir benzinli dizelden ekonomik olamaz zaten. Bu konuda haklısınız. Hatta şöyle diyeyim, şehir içi tüketimi 8 lt altındaki benzinli araç paylaşımları bana inandırıcı gelmiyor.




  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Kardeş. Yol bilgisayarinin yalancisiyiz... Balikesir merkez dur kalk sehir ici bi uctan bir uca mesaiye geldim oglen. 7.0 inanmkyorsan vw grup yol bilgisayari sapma oranina filan bak arastir. Yoksa nerden soylicem. Ugrasmiyorum artık yok fulle sonra bidaha fulle kac lt aldi filan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShadowOfSpirit

    Kardeş. Yol bilgisayarinin yalancisiyiz... Balikesir merkez dur kalk sehir ici bi uctan bir uca mesaiye geldim oglen. 7.0 inanmkyorsan vw grup yol bilgisayari sapma oranina filan bak arastir. Yoksa nerden soylicem. Ugrasmiyorum artık yok fulle sonra bidaha fulle kac lt aldi filan
    Üstünüze alınmanıza gerek yok, ben sadece kendi fikrimi söyledim. Öyle diyorsanız öyledir
  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Tork nasıl saman alevi gibi kısa bir süre araca veriliyor ki?



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 064 kullanıcısına yanıt
    Benzinliye göre kısa.
  • Öner kullanıcısına yanıt
    Hocam benim yakıt tüketimine bir şey dediğim yok ki zaten. Hatta bütçem daha geniş olsaydı(eski arabalarda temiz dizel daha pahalı oluyor) 1.8 benzinli de almazdım şahsen. Dahası sonraki aracım da dizel olacak büyük ihtimalle.



    Şimdi bu arabanın benzin masrafına pek takılmıyorum ben, he dizel olsa daha çok gezerdim orası başka.

    Dediğim gibi yakıt tüketimi derdi olmayan birisi(demek ki yakıttan çok arabanın performansına bakıyor demektir)

    benzinli alır, ekonomik gezeyim diyen de mazotlu alır.

    Eğer ABD gibi benzin sudan ucuz olsa, mazot da benzinden pahalı olsa kim dizel araba alır? Şahsen hemen bir tane v8 çekerdim altıma.
    O yüzden bu tür konular bana saçma geliyor. Yahu birisi 4 litre öbürü 5 yakıyor diye millet birbirini yiyor. Dışarıda adam 6 litre motoruyla 15 litre yakıyor da umurunda olmuyor. Kendi kumumuzda kendimizi yiyoruz aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Ocak 2019; 16:41:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Evet benzinli ye göre kısa. Ama 1.5 tdci 1500 devirden 3000e kadar max tork vermiş. Zaten dizel araç yüzde 90 bu devir aralığında kullanılıyor. O zaman torkun kısa süreli olduğu doğru değil?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 064 kullanıcısına yanıt
    Benzinliye göre kısa. Zaten kısa olmasa 0-100 leri benzinli araçlara göre daha yüksek olurdu diye tahmin ediyorum. Kadranlarda da dizel araçların devir göstergesi daha düşüktür dikkat ederseniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Benzinliye göre kısa. Zaten kısa olmasa 0-100 leri benzinli araçlara göre daha yüksek olurdu diye tahmin ediyorum. Kadranlarda da dizel araçların devir göstergesi daha düşüktür dikkat ederseniz.
    İyi diyorsun da dizel araç 3000 devirde 180 km hız yapıyor. Daha ne kadar devir çevirecek?

    Bir önceki 2007 model 1.6 TDCI aracım (109 hp olan) 4000 devirde 205 km hız yapıyordu.
    Videosu da var, inanmayan için.
    Benzinli araçların 4000 devirde ürettikleri hp , tork ve hızları ne oluyor
  • Öner kullanıcısına yanıt
    Ürettiği tork az ama maksimum devrine kadar o değere yakın bir tork verebiliyor. Yani genel olarak benzinli bir araçta devir arttıkça araba daha iyi hızlanır. Teknik açıklamaya tam hakim değilim ama motorun yere ulaştırdığı gücü kabaca tork x devir gibi düşünebilirsiniz. Yani tork değeri az olsa bile, devir daha yüksek olduğu için torkun uygulanma hızı daha yüksek oluyor.

    Yoksa devasa tork değerlerini düşününce, performans araçlarında dizel kullanılması gerekirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Ürettiği tork az ama maksimum devrine kadar o değere yakın bir tork verebiliyor. Yani genel olarak benzinli bir araçta devir arttıkça araba daha iyi hızlanır. Teknik açıklamaya tam hakim değilim ama motorun yere ulaştırdığı gücü kabaca tork x devir gibi düşünebilirsiniz. Yani tork değeri az olsa bile, devir daha yüksek olduğu için torkun uygulanma hızı daha yüksek oluyor.

    Yoksa devasa tork değerlerini düşününce, performans araçlarında dizel kullanılması gerekirdi.
    Tamam,
    peki burada TSI almanın mantıklı, dizel almanın saçmalık olduğu noktayı da bize söyler misiniz?

    Siz TSI ile az yakayım derken motosiklet modunda kullandığınızı farketmediniz mi hiç?

    Yani bir üstteki mesajınızda bahsettiğiniz "devirlendikte toku üretme hızı da artar" kısmı için konuşursak, TSI az yaksın diye devirlenmediği zaman tork da üretmeyecek, üretemediği torku da yere aktaramayacak demek olmuyor mu sence?
    Tork x Devir = tüketim olmuyor mu TSI motorlarda?

    Peki forumda 5lt yakıt tüketen arkadaşlar nasıl yapıyorlar?
    Ya motorsiklet modunda kullanıyorlar (araç moduna geçince benzini içeceği gerçeği var), ya da yalan konuşuyorlar.




  • Ne yani şimdi dizel daha mı hızlı diyor bazıları ? 170 tork a takılıp kalmışlar. Mesela 1.2 thp peugeot motoru var; 130 hp 230 tork. Max. tork 1750 devırden baslıyor, 4000 bınlere kadar 230 tork aynen devam edıyor... 1.6 1.8 vs. Dizeli yokuştada, bayırda da, uzayda da geçiyor. Ve bu 1.2 motorla yapılıyor. Daha pek çok örnek var. 1.2 dizeli merak ediyorum Bu, dizelin daha hızlı daha güçlü vs. denmesi Super Sport arabalara hakarettir, araba literatürüne baş kaldırıştır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brky -- 15 Ocak 2019; 18:3:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Tamam,
    peki burada TSI almanın mantıklı, dizel almanın saçmalık olduğu noktayı da bize söyler misiniz?

    Siz TSI ile az yakayım derken motosiklet modunda kullandığınızı farketmediniz mi hiç?

    Yani bir üstteki mesajınızda bahsettiğiniz "devirlendikte toku üretme hızı da artar" kısmı için konuşursak, TSI az yaksın diye devirlenmediği zaman tork da üretmeyecek, üretemediği torku da yere aktaramayacak demek olmuyor mu sence?
    Tork x Devir = tüketim olmuyor mu TSI motorlarda?

    Peki forumda 5lt yakıt tüketen arkadaşlar nasıl yapıyorlar?
    Ya motorsiklet modunda kullanıyorlar (araç moduna geçince benzini içeceği gerçeği var), ya da yalan konuşuyorlar.

    Alıntıları Göster
    Dizel almak saçmalık değil ki, kişinin tercihi. Benzinli ile dizel araçların fiyatlarına bakılır, aradaki fark kişinin mantığına uyarsa dizel alınır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Dizel almak saçmalık değil ki, kişinin tercihi. Benzinli ile dizel araçların fiyatlarına bakılır, aradaki fark kişinin mantığına uyarsa dizel alınır

    Konu başlığında ne yazıyor peki?

    Herkesin ihtiyaci, kullanım alanı ve kullanım şekli farklıdır.
    Herkesi genelleyip bu şekilde bir başlık açarsan sana gülerler.
    Bu lafim konu sahibine, sen uzerine alınma lütfen.

    Benim yaşadığım yer ve şartlarda benzinli almak saçmalık. Hele de ufak motorlu....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öner kullanıcısına yanıt
    Hocam ben hiç bir mesajımda dizel almak saçma falan demedim ki. Hatta ben bile yakıt fiyatları böyle devam ederse dizel düşünüyorum.

    TSI aynı şartlarda dizele göre daha fazla yakar bunu da ben söylüyorum. Ben olayın performans kısmından konuşuyorum.

    Ayrıca tork üretmeme gibi bir durum yok. Sadece alt devirleri dizel kadar dolu değil. Bunun da tüketime etkisi var zaten.

    5 litre yapan arkadaşlar nasıl yapıyor ben de bilmiyorum. Şehir dışında yapılır ama şehir içinde mümkün değil, özellikle İstanbul'da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam ben hiç bir mesajımda dizel almak saçma falan demedim ki. Hatta ben bile yakıt fiyatları böyle devam ederse dizel düşünüyorum.

    TSI aynı şartlarda dizele göre daha fazla yakar bunu da ben söylüyorum. Ben olayın performans kısmından konuşuyorum.

    Ayrıca tork üretmeme gibi bir durum yok. Sadece alt devirleri dizel kadar dolu değil. Bunun da tüketime etkisi var zaten.

    5 litre yapan arkadaşlar nasıl yapıyor ben de bilmiyorum. Şehir dışında yapılır ama şehir içinde mümkün değil, özellikle İstanbul'da.
    İşte bizim de bahsettiğimiz şey tam olarak bu.
    Ancak konu sahibi tsi alınca hemen "tsi 10 numara araç" oluyor.
    seneye bu kişi 1.6 dizel araç alsın "dizeller harika" olur eminim.

    Çok saçma bir konu olduğunu anlatmaya çalışıyoruz ama TSI motor ortakları hemen savunmaya geçiyor.
    Artık ortaklıktan ne çıkarları varsa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    İşte bizim de bahsettiğimiz şey tam olarak bu.
    Ancak konu sahibi tsi alınca hemen "tsi 10 numara araç" oluyor.
    seneye bu kişi 1.6 dizel araç alsın "dizeller harika" olur eminim.

    Çok saçma bir konu olduğunu anlatmaya çalışıyoruz ama TSI motor ortakları hemen savunmaya geçiyor.
    Artık ortaklıktan ne çıkarları varsa

    Alıntıları Göster
    Ben konu sahibinin eski mesajlarını hatırlıyorum. Honda sahibi iken VAG'a salladığı mesajlar vardır uğraşsak buluruz ama gerek yok ben hatırlıyorum inkar edebilir hiç önemli değil. Mesajımda da şunu yazdım konunun ilk günü:

    "Seneye BMW 2.0 dizel alsa bu sefer 1.0 ne kola şişesi mi alıyoruz "




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Ben konu sahibinin eski mesajlarını hatırlıyorum. Honda sahibi iken VAG'a salladığı mesajlar vardır uğraşsak buluruz ama gerek yok ben hatırlıyorum inkar edebilir hiç önemli değil. Mesajımda da şunu yazdım konunun ilk günü:

    "Seneye BMW 2.0 dizel alsa bu sefer 1.0 ne kola şişesi mi alıyoruz "

    forumun genel hastalığı bu. japon kullanan sabah akşam atmosferik motor güzellemesi yapıyor, bu tür konulara koşa koşa mesaj atıyor. vw kullanan tsi az yakıyor derdinde. volvo kullananlar güvelikten dem vuruyor. egea kullananlar f/p diye sayıklıyor. hani bir söz var 'akılları pazara çıkarmışlar herkes yine kendi aklını almış' diye. herkesin görüşü kendine güzel . objektif yorum bulmak maalesef zor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.