Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (34. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    Bnm bildigim motor 1.0 veya 1.2 hatta ve hatta 1.4 olan motorlarin beygileri 90-95 arasi motor kücük oldugunda zorlama olasiliği ve yakit tüketimi fazla olmuyor mu.?? Arabanin yolda zorlanmamasi in motorun en az 1.6 veya 1.8 olmasi lazim değil mi hem nefes almasi hem atilliği fazla hemde motorun zorlanmadan yoldaki performansi atik olsada tüketimi 7 ile 8 arasi oluyo.??
    Eskide kaldı hocam o işler artık TSI motorlar sahnede





  • etusch kullanıcısına yanıt
    www.auto-data.net
    Volkswagen Golf IV (1J1) 2.0 (115 Hp) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar
    https://www.auto-data.net/tr/volkswagen-golf-iv-1j1-2.0-115hp-8679




    Bak bu turbosuz 2 litre benzinli bir araç. Torku 170nm



    www.auto-data.net
    Volkswagen Golf V 2.0 SDI (75 Hp) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar
    https://www.auto-data.net/tr/volkswagen-golf-v-2.0-sdi-75hp-8632




    Buda turbosuz bir dizel araç. Torku 140nm.



    İkisininde hacmi ayni. İstersen 2000 öncesi birçok markanın turbosuz dizeli var. VBenzinlilerle beygir ve güç olarak kıyaslayabilirsin.



    Madem dindarsın sahip olmadığın bir araç hakkında alıp binlerce km binmediğin bir araç hakkında neden atıp tutuyorsun. Bak vag gurup suan bireysel müşteriye daha çok tsi araç satıyor. Aracın belli bir piyasası var zaten. Bilen kişi alıyor. Aldım iki araçta benim dizel araçla benzer yakiyor diyorum insani zivanadan çıkartıyorsunuz.

    Ek olarak dizel arabam bir nesil eski. Eğer Piyasaya yeni çıkmış olsaydi bariz şekilde 1-1.5 litre tasarrufu olacaktı. O da ilk alım ücretinin yüksek olması ve vergiden dolayı cebime yansımayacaktı. Bu konuda yanlış anlaşılma olmaması icin yazıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 10 Ocak 2019; 13:30:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tork hacimden geliyorsa aynı hacimdeki iki motorun torkunun aynı olması gerekmez mi ?



    Neyse idrak yolları sıkıntılı galiba sen hayatına devam et böyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Eskide kaldı hocam o işler artık TSI motorlar sahnede



    Alıntıları Göster
    YouTube
    Honda Civic 1.8 (мт) vs Skoda Octavia 1.4T (DSG)
    https://youtu.be/n38nZMBmuYE




    Belli ki paylaştığın videoda aracın birinde iki kişi birinde bir kişi var.

    Belki benim paylaştığımda da öyledir fazla dikkat etmedim. Bi de 1.4 150 bg dsg olan ve 1200 kg ağırlık ile civic e karşı 100 kg avantajı olan skodayı paylaştım.

    Civic atmosferik olduğundan düşük vites yüksek devir tercih eder. Bu nedenle tek viteste hızlanma verisinde ağırlık avantajı ile o ufak fark oluşmuş olabilir . Bak olamaz da deniyorum. Ama sıfır 100 de hondaya geçilen daha güçlü versiyonun daha sonraki hızlarda geçmesi mümkün değil.

    Ayrıca ağırlıktan bile önemli bi konu var momentum. Momentum kaybeden araçla momentumu yakalamışken hızlanan araç arasında baya fark olur. Videoda 70 ile gidiyor haldeyken gaza basılması gerekirdi. En fazla on sn uzardı video

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • etusch kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi okumuyorsun. Benim o esnada konuştuğum üye dizel olduğundan ötürü torkun yüksek olduğunu söylüyordu. Bende o dizellerin turbosu olduğu icin Torku’nun yüksek olduğunu turbosuz olanlarda torkun yüksek olmadığını söyledim.



    Seninki tamamen farklı bir durum ve evet tork hacimle artar.



    www.auto-data.net
    Renault 21 (B48) 2.0i (120 Hp) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar
    https://www.auto-data.net/tr/renault-21-b48-2.0i-120hp-10369


    Bak bu 89 yapımı Renault 21 in Torku. 168nm



    www.auto-data.net
    Renault Megane IV Sedan 1.6 SCe (115 Hp) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar
    https://www.auto-data.net/tr/renault-megane-iv-sedan-1.6-sce-115hp-26377


    Buda 2016 çıkışlı yeni revize olmuş 1.6 16v renault motoru. Tork 156nm



    İki aracın beygir güçleri de birbirine yakın. Yanı bak 1.6 motor 20 yaşındaki 2 litrelik motorun torkunu daha yakalayamamış.



    Ayrıca birçok markada geçtiğimiz 10 yıl içerisinde baz modellerde daha küçük hacme geçilmiştir ve tork düşüşü yaşanmıştır. Örneğin 1.4 8v Renault motorundan 1.2 16v Renault motoruna geçilince beygir gücü ayni kalmasına rağmen tork düşmüştür. Vw de 1.2 atmosferikten 1.0 atmosferiğe geçince tork düşmüştür.



    Turbo olan araçlarda ise tork hacimden etkilenmklebiikte daha çok yazılım ve turbo büyüklüğü ile alakalıdır.



    Gönderdiğin yazıyı okumadım. Ben 1990 model bir escort cosworth alırsan turbo performans içindir dedim ancak yeni araçlarda böyle degil dedim bu konuda. Sen bana 1985 de yazılmış yazıyı gönderiyorsun ve turbo performans içindir diyorsun. Okumuyorsun. Okuduğunu anlamıyorsun. Sahip olmadığın araçlar hakkında inatlaşıyorsun. Ben sana ne diyim.

    Ek olarak ayni tipte üretilmiş ayni hacimdeki araçlar arasında çok ufak tork farkları vardır. Örneğin çoğu 1.6 150-160 arası tork üretir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 10 Ocak 2019; 14:33:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    teneke pejolar hariç hocam onlar 2lt falan yakıyor 140 sabit

    Doğru fabrikasında çalıştın ya tenekeleri sen çaktın kaportaya.
    Vw olsun, Skoda olsun, Audi olsun bunlar özel zırhlı aletler, 100 km’de 4 litre yakıyor..

    De get işine gören de seni otomobil motor mühendisi sanacak..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Ciddi mi bu mesaj?

    Avrupada en çok satan araçlar fiesta, polo, golf, clio

    Vw olanlar da tsi motorlar doğal olarak. Avrupada 1.0 tsi motora talep çok.

    Almanya doğumluyum, sürekli de gider gelirim.
    Nedense bir tek ben tek tük gördüm sanırım 1.0 motorlu araçlar..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Ben yaptım kardeşim aynı koşullarda

    1.3 multijet 90 sabit 4lt
    1.2 TSI 90 sabit 3.8lt

    Alıntıları Göster
    1.2 TSI 90 sabit tam olarak 3.8 yakmıyor ki, yaktığı yerde hafif eğim oluyordur. Fabrika verisi 4.2 zaten hocam.



    75-80 ile 3.8 gayet mümkün ama, E5te 1.2 TSI Leon’a 3.8-3.7 yaktırmakta zor değil gerçekten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    teneke pejolar hariç hocam onlar 2lt falan yakıyor 140 sabit

    Doğru fabrikasında çalıştın ya tenekeleri sen çaktın kaportaya.
    Vw olsun, Skoda olsun, Audi olsun bunlar özel zırhlı aletler, 100 km’de 4 litre yakıyor..

    De get işine gören de seni otomobil motor mühendisi sanacak..

    Alıntıları Göster
    kaç tane pejo araban oldu ??

    ilk ise hayırlı kullanmalar sana benim 3 4 adet oldu hepsi ispatlı.

    Tenekeden hallice işte




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    hondaci 2 arkadas minimum 9, biraz basinca 15 diyor :)
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    İşte insanları bilip bilmeden atıp tutmak sana göre.

    Bu üçüncü Peugeot aracım, imzama baktığın belli. Diğerlerini de yazayım imzaya da öğrenirsin.
    Sen giderken biz elli kere geliyorduk..


    Tenekeden hallice olmayan araçmı kaldı?

    Bmw mercedes ayrıdır eyvallah.

    Ama senin fındık motorlu araçlarının Kaportasından, şasesinden sağlamdır şimdiki aracım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi john mclane -- 10 Ocak 2019; 18:15:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ydn06



    Hocam akşam akşam güldürdün vallahi

    Alıntıları Göster
    eee tabi millete para olmayınca ne yapsın 1.0 1.2 motor gidiyor sanıyor sizde haklısınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    hondaci 2 arkadas minimum 9, biraz basinca 15 diyor :)
    Honda'cı arkadaşların hepsi TSI düşmanı olduklarından öyle demeleri normal, ben polemiğe girmeye gerek duymuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.B.D(azimBora)

    eee tabi millete para olmayınca ne yapsın 1.0 1.2 motor gidiyor sanıyor sizde haklısınız.

    Alıntıları Göster
    Gitmiyor haklısın. Hatta gitmediği için itmek zorunda kalıyoruz hahaha Kıskançlık mı yoksa cehalet mi daha kötü bilemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ydn06

    Gitmiyor haklısın. Hatta gitmediği için itmek zorunda kalıyoruz hahaha Kıskançlık mı yoksa cehalet mi daha kötü bilemedim.

    Alıntıları Göster
    ah benim canım memleketimin insanları kimse sizin 1.0 1.2 motorlu araçlarınızı kıskanmıyor




  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    Cahillik hocam, anlayabilse önce kıskanırdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az yakacağım diye 70-80 li yolda 30-40 la giden arkadaşlar, mümkünse satın araçlarınızı ciddi ciddi bazen vurup kaçasım geliyor.
  • A.B.D(azimBora) kullanıcısına yanıt
    1.0 ve 1.2 araçları kıskanan varsa cidden gitsin barbiyle oynasın :) Ulan söyle v6 v8 olsa sese bak desem içim gitse anlarımda 3 silindir arabanın neyini kıskanacaklarmış merak ediyorum kafaya bak, bunlar poloya 140 bin tl veren zihniyetler işte
  • vay be bir zamanlar fındık motor diye küçümsenen motorların bu kadar sahiplenileceğini görmek gözlerimi yaşarttı
  • Merdomable kullanıcısına yanıt
    Standart bır arac 60-70 ıle daha az yakar 30-40 a gore. Once bunları ogrenmekte fayda var yorum yapmaktan zıyade

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.