Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (32. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    tarifini yaptiginiz seyin adi performansli kullanim degil ki. ama anladim ne demek istediginizi

    tarif edilen sekilde yine 14-15 litre goremezsiniz 3-4 silindirli bir aracla. heleki konu basligindaki 1.0-1.2 motorlu arac ile. dedigim gibi absurd
    tamam sensin arkadaşım
    ben boşum sen dolusun
    birilerine bişey anlatmaya çalışmaktan yoruldum yaw.
    dahada girmem konuya. selametle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bu kadar dürüst olduğunuz için sizi kaale almazlar.

    Kasıntı, en düşük verilerini fotoğraflar, gerçek tüketim gibi lanse eder bu tsi kafalar. Mallarının esiri olmuş hepsi.
    Çünkü siz çok yakıyor diyeni kaale alırsınız 1 depo ile şehir içi 800 kusur km yapan adama kasinti dersiniz 3600 km lik karma veriye kim bilir nasıl yaptı diye saçma sapan şeyler söylersiniz . Sizi de kaale almamak lazım. En kısa zamanda 1.0 1.2 Leon polo golf Ibiza A3 tarzı araç kiralayin ve kendiniz görün ne yaktığını. Kiraladiktan sonra Yukarıdaki arkadaş gibi dip gaz spor mod da benzini içiyor diye saçma sapan şeyler de yazmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Bu konuda bile birçok dürüst tsi kullanıcısı ne yaktığını az çok söylemiş. Aynı kullanıcılar dizelle kıyaslanmayacağını da söylemiş. Bunlar tsi kullanıcısı değil de kim? Tsi tdi vs aynı grubun araçlarına sahip olanların da yorumları var. Yalan mı söylüyorlar? Çok yaktığını söyleyen görmedim, sakin, dikkatli kullanımda az yaktığını, dizelle kıyaslanmayacağını söylemişler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel almanın mantıklı olup olmadığı kullanacak kişiye ve koşula göre değişir çoğunluk bunu anlamamış sanırım.
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Hayırdır kardeş senin dizel ile ne alıp veremediğin var?

    Sürekli olarak dizel daha fazla yakıyor izlenimi vermeye çalışıyorsun.

    Dizel her zaman ekonomik, diğer fındık motorlular kullanıma göre ekonomik..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol bilgisayarı fotosu atan arkadaşlar var mısınız drivvo yükleyin bir ay pompa verisi tutalım delikanlı gibi. Ben halihazırda 3 aydır tutuyorum, şu an ortalama 25 26 kuruş şehir içi dışı karışık kullanım. Sizinkileri de atın görelim. Fullüyorsunuz bir ay kullanıp tekrar fullüyorsunuz. Ama uyarıyorum yol bilgisayarına sinirlenip arabaya bana niye yalan söyledin diye isyan edebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Örneğin şehir içinde (trafikte değil) gazlayacaksın, arada şehir dışı vs tapagaz ama. Toplam 30-40km falan. İşin bittikten sonra durdun (arabanın fanı cayır cayır) ortalamayı açıp bakınca 40-50kmh arası ortalama hızlarda 16-17 küsur litreler görmüyormusun?
  • Şu tsi motora hafif elektrik motoru ekleseler, kimse ne dizele ne tüp'e bakar.

    Zaten gün içinde maksimum 100 km kullanıyorum, 50 km elektrikle gitse yeter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Amon_Amarth -- 9 Ocak 2019; 13:23:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    90 km sabit hızla kim gidiyor? Ben genelde 120 - 117 gibi hızlara ayarlar giderim. Bazı ortamlarda 5 civarı gösterdiği oluyor. ben otobana çıkıp 90 km hıza ulaştıktan sonra sıfırlayıp böyle gitsem, ortalama hızım da 85 çıksa, tsi benim 1,8 atmosferik honda motorumla , düşük devirde uzun şanzıman oranları kullanabilme imkanına rağmen hadi benden az yaktı diyelim , önemli bir fark ortaya koyabilecek mi? sanmıyorum. Üstelik benim aracımın son vites dişli oranı bile kısa. Hiç bir viteste overdrive denilen motor devrinden fazla teker devri olmuyor.
    Ama ben 90 ile bi yere gitmiyorum. Ankara Kayseri yapan ya da Kayseri Ankara yapan bi tsi kullanıcısı bi nokta belirlesin orda 120 ile giderken sıfırlasın sonra bir de bitiş noktasına belirlesin. Bu noktada bi benzinlik olsun. Buradaki yol bilgisayarı ortalaması ve pompadan alınan yakıt (fiyatlardan dolayı litre ve fiyat) tutarını yazsın. Yakıtı da aynı noktada (hem başlangıç hem bitiş) fulleyelim. O istasyonu ve güzergahı da yazsın. Ben de benzin fulleme masrafına girip depoyu fulleyeceğim. Hadi varsanız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 9 Ocak 2019; 13:31:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • etusch kullanıcısına yanıt
    Gazı okşayarak kullanın, 3 kilometre ileride ışık mı var, hızınızı ona göre ayarlayın. Freni mümkün olduğu kadar az kullanın. Antalya gibi trafiği rahat, düzlük ve sıcak bir şehir de oldu mu bunlara yakın yakarsınız. Marifet tsi motorda değil, bunlarla tüketim kasanlarda aslında. Aynı adama yeni nesil atmosferik versen benzer tüketim yakalar. Belki civic vs çok yakan atmosferik 1litre fazla yakar ama o da normal. Leona göre zaten ağır araçlar.



    1.2atmosferik 308, 1.33 aurisle tüketim kasın, tsi ler den daha düşük yakar. Araba hafif çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amon_Amarth A kullanıcısına yanıt
    Dizele, lpg ye hafif elektrik motoru ekleseler olmuyor, sadece tsi ye mi olacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enermax600 E kullanıcısına yanıt
    Ben böyle davranmayım yanlış diye kendime kaç kere söylüyorum yine de bi yere kadar dayanabiliyorum. Konuyu açan eleman benzinlinin içeri ısı verişinden bahsedip övmeye kalkmış. Bu dizelin aslında avantajı olan alan diyorum dizelin termal verimliliği daha iyi diyorum , gelen cevap; yemişim termal verimliliği...

    Şimdi gelde dalga geçme , gelde küçümseme... Herkes ama herkes ülkenin durumundan bahsediyor cahillik işini şöyle yapma filan, hiç kimse kendine bakmıyor...

    Ta 1980 lerde yazılmış bi kitap var eve.gidince bi bakıp ismini yazmaya çalışırım. Onda yazanlar bugün yaşananlar ama bizim turbocular yeni teknoloji diye diye bitiremediler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    simdi konu baya dagildi. zivanadan cikti

    birincisi sehiricinde surekli trafik oldugu icin gazlayamam cunku istanbuldayim. musait de olsa bu sekilde kullanmam sehiricinde.

    ikincisi ve en onemlisi, ortada benzinli bir araca en cok ne kadar yaktirabilirim yarismasi yok. konu buna dondu resmen. 1.0 araba icin 15 20 litreler havada ucusuyor. biri diyor ki 50 ye dus sonra tapagaz yap 250 ye cik sonra makas at, oburu diyor ki gazla sonra dip fren sonra el freni cek. herkes kafayi yedi diye dusunuyorum

    konunun ilk sayfasi gayet iyiydi, tekrar okursaniz adam diyor ki, ben 1.0-1.2 arabayla sunu yakiyorum, dizele ihtiyac duymuyorum. konu bu kadar basit.

    kim yukarida tarif edilenler gibi sapikca kullanir ki arabasini? 15-20 yaktirmaksa amac, verin bana bi dizel 25 yaktirayim, ama sormayacaksiniz nasil yaptigimi. boyle sacma bisey olabilir mi?

    dedigim gibi konu cigrindan ve amacindan cikti
  • bizi bu durumlara düşüren hükümet utansın. fındık motorla yakıt muhabbeti valla elin amerikalısı 3-6lt motorlarıyla bize gülüp geçiyorlar.
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Konu çığrından çıkalı çok oldu bize gelene kadar da, bir kaç yerde daha gördüm buna benzer mesajını, gazlamaktan kastın nedir ve bahsettiğin maksimum tüketimlere nasıl erişiyorsun onu merak ettim.

    Maksat benzinli araca deli gibi yaktırmak falan değil. Öyle olsa rolantide gezersin klima açık soğukta arabayı çalışır bırakırsın, gaz fren yapıp durursun 10-12kmh hızlarda 30lt'de görürsün. Ancak özellikle senin aracın gibi ve benzer turbolu araçlarda düşük hacim dahi olsa, hiç deliler gibi hız neyim yapmadan 15-16lt'lere hatta üstüne çıkmak gayet mümkün. Bir ara kullandığım 218i'de 10kmcik virajlı bir yolda yanlayacam diye 15lt'leri gördüm ben. Geçen C200 4matic ile test sürüşü yaptık bastık gazladık geldik 13lt. 2 sene önce V40 T3le test sürüşü yaptım aynen gazladım geldim 15lt. A5 1.4 Tfsı 12.5lt. Hiçbirinde deli gibi yakayım abartısı yapmadım, önüm açılınca gittiği kadar gazladım o kadar.

    Aslında yanlış bişey dediğin yok da, konuştuğun kişilerle senin gazlama anlayışın baya farklı olduğundan boşuna tartışma çıkmış.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    cigirndan sen cikardin demedim zaten. oyle anlasilmasin. ama oyle mesajlar var ki inanilir gibi degil.

    hangi mesajima istinaden soruyorsun bilmiyorum. ben bir tane tuketim koydum, 1.6 turbo arac ile 151 km ort hizla 10 litre yakmis oldugumdu. otobanda yuksek hizlarda kullanarak olmustu (200-235 arasi). onu niye koydum? performansli kullanirsan 1.0 motorla 15 litre gorursun diyenler oldugu icin.

    1.4 tsi arac ile istanbul ici esim 7, ben 8.5-9 goruyorum. henuz ustunu gormedim. bmwde dahi gormedim 12yi

    ben cok merak ediyorum nasil bir trafik veya surus tarzi olabilir ki (ucuk oneriler haric), 1.0 bir araba 15 yaksin. yakar diyen yaksin koysun fotosunu. ispat külfeti iddia edene aittir diyeyim kisaca bitsin. not olarak duseyim, gercekten 15 yaksin istersen yaktirirsin, dizele de yaktirirsin. bulursun bi yokus iner iner cikarsin deli gibi. bu rasyonel bir hareket midir?

    ornek verdigin 218 zaten verimli bir arac da degil, motor da degil. zaten sifirladigin anda 8 ile basliyor ortalama. e bi de viraj ve yanlama eklersen gayet normal yakmis. bmwnin e90 316 motorundan sonraki yuz karasidir son cikan 1.5 motoru. git desen gitmez, yakma desen dinlemez.

    c200 ile ben de test yaptim 11 cikti. bostanci bayinde. ama bunlar benim icin ornek teskil etmiyor acikcasi. degisken cok parametre var cunku, motor soguk muydu? sifirlamayi unuttun mu? surekli sport modda mi kullandin vs vs

    ben 6 yildir kullandigim tsi nin da, 320 ninde nerde nasil ne kadar yakacagini cok iyi biliyorum. 1.0 araba trafikte 9 yakiyormus ama biraz gazlarsak 15 yakarmis falan diyenlere sadece guluyorum. tsi savundugum icin degil, o hacimle o kiloyla 3 silindirle yakmaz cunku.

    forumun sorunu, okuma eksikligi, benim dedigim en dogrudur baskasini kabul etmem egosu, kullanmadigim araba icin ahkam kesmeyi severim sorunsali. o yuzden ne desen kavgaya hazirlar zaten :)




  • Boşu boşuna tartışılan bir konu.
    TSI'nin şehiriçi yakıt verisi 6, TDI'nin 4. Hadi en fazla 1 lt oynasın. 7-5 diyelim.

    Aradaki maliyet farklarını göz önüne aldığınızda, 2 lt.'nin ne kadar önemi var, mühim olan bu. Benim hesaplarıma göre gerek mtv gerek bakım masrafları gerek en fazla 15 bin km yapacak olmam gerekse motor sessizliğinden dolayı TSI daha mantıklı geldi.

    Ayrıca 2300 km'lik sürüş verimde de ağırlıklı olarak şehiriçi olmasına rağmen 6.9 tutturmuşum, ki benim için yeterlidir.
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Kendinizi boşuna yoruyorsunuz bunun aracı en az yakanıdır, en hızlısıdır, en az arıza yapanıdır, BNW yetkili servisinde 550 TL'ye bakım yaptırır, her şeyin en doğrusunu o bilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Q6600

    bizi bu durumlara düşüren hükümet utansın. fındık motorla yakıt muhabbeti valla elin amerikalısı 3-6lt motorlarıyla bize gülüp geçiyorlar.
    Tamam da kardeşim refah seviyesi iyi dediğimiz avrupanın göbeğinde üretiliyor bu araba, bugün almanya gibi alım gücümüz olsa inş o da olur, yine 1.0 tsi konuşacağız bundan emin olabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etejenaro E kullanıcısına yanıt
    Avrupa’nın göbeğinde üretiliyor ama bizim gibi 3. Dünya ülkelerine ihraç ediliyor.

    Bak bakalım kaç tane bu araçlardan Avrupa da satılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.