Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • etusch kullanıcısına yanıt
    eh
    o sacma hesabin icinden cikamayacagin belliydi

    he bi ara da arabanin filtrelerini degistir, iceri karbonmonoksit siziyor olmali

    yoksa ''100 km mesafeyi sürekli 50 km hıza düşüp sonra 160 km hıza çıkarak ve dip gaz çıkarak ölçüm yapın aynı aracı kullanarak sonra verileri burada paylaşın.'' seklinde araba kullanmazdin


    hadi gecmis olsun. bi dahakine dikkat et matematige :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cseyfe -- 8 Ocak 2019; 21:42:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-8AC7DD5C3

    Corsa vardı öncesinde. Alırdım. Araç B segmentindeki en alınır araçlardan. Ben uygun araç ararken en önemli kriterlerim boyuttu açıkçası. 2018 senesine gelmişiz Cruise control opsiyon olarak veriliyor. Yıllardır anahtarsız giriş var renaultta. Çamurluğu plastik diye bok atıyorlar çok ilgincime gidiyor, e tamponlar plastik zaten? Hem de çok uzun yıllardır böyle. Daha hafif, yaya güvenliği + parça maliyeti. Bizim millette beyin olsa zaten filo aracı yeaaa demez. Der ki ulan niye bütün filolar bunu tercih etmiş? Niye polonun boşunu almamış bunlar geri zekalı mı? Değil. Hem yakıt ekonomisi çok daha iyi hem de piyasası çok daha canlı. Bugün aldığım paraya satarım, yarın aynı paraya yenisini alırım. Cebimden çıkmayan yakıt parası da yanıma kar kalır. Bu esnada 4 TSI konusu daha açılır :)
    Sizin icin surs zevki, konforu onemli degilse, clio da gereksiz. Dacia sandero bicilmis kaftan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.2 tsi yım var v8 motoru bile küçümserim. Turbo nedir nasıl çalışır , güç nedir tork nedir nereden gelir bilmem yine de uzman gibi yazar cevap verenleri de gömmeye çalışırım. Başkalarının defalarca açtığı tüketim konularını görmezden gelirim. Ama hız ortalaması ile max hızı arasında 10 km cik fark olan tsi ları görmezden gelemem ve onları gerçekçi veriler kabul ederim. Gördüğünüz gibi boş boş konuşmayan biriyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 8 Ocak 2019; 21:47:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz b segmenti polo konusunda sürüş zevkinden mi bahsediyorsunuz yazık güzelim ülkemin insanları b segmenti araçlara 90 100 vermeye alışınca plasebo etkisiyle sanki C d segmenti araç sürüyormuş gibi hissetmeye başladı. Aynen aylık 25 30 gelirim var ve fantezi olarak clio alıp sürüş zevki kasıyorum :)

    EKLEME: Mesajları okudum ve çok üzüldüm. Arkadaşlar benzini mazotu bırakın bakın size termodinamik ve enerji korunumunu anlayacağınız düzeyde anlatayım : ne kadar ekmek o kadar köfte.
    Ekmek : Hava
    Köfte: Yakıt
    Turbo içeri fazla hava yollar ki daha fazla yakıt yanabilsin. Turbo eşit değildir verimlilik
    Görece fakir karışım daha verimli yanar bu doğrudur fakat o zaman bu mantıkla turbosuz araçta daha az yakıt yollamak daha tasarruflu olacaktır. 25 beygir yeter diyen varsa aranızda, güzel bi yazılım ile 15 20 kuruş / km ile gezebilir.
    Supercharger koyuyor adamlar araçlara kafam kadar, içeri 1,8 bar hatta VGT ile 2 bar hava basıyorlar, sizin mantığınızla hiç yakmaması lazım o araçların. Sonuçta çok daha büyük turboları var daha verimliler değil mi? Değil işte hiç alakası yok.
    Turbo daha fazla yakıtın yanması için gereken yakıcı olan Oksijen tedariğinden sorumludur. Çok havalı bir ismi var gibi görünse de durum bu. Hava türbini yani basitçe. Ona bu kadar anlam yüklemeyin. Aynı hacimdeki atmosferik motor turbolusundan daha az yakabilir çünkü motora daha az hava girer, oksijen sensörü daha az yakıt yollar, daha az performanslı bir motordur ama daha fazla YAKAMAZ. İçine giren hava bellidir, üstüne püskürtülecek yakıt da bununla orantılıdır. Turbo ise içeri daha fazla hava basar, oksijen sensörü der ki evet ben buna daha fazla benzin püskürtebilirim, yanma için yeterli oksijen var der. Daha performanslı bir motor daha küçük hacimlere sahip olabilir. Verim eşit değildir az yakmak. Daha küçük bir motordan daha fazla güç almak eşit değildir az yakmak. Verim demek içeri giren yakıtın ne kadarı iş enerjisine dönüşüyor demek. Bu da petrol için konuşuyorum çok düşük. Tüm araçlarda böyle durum, enerjinin çoğu ısıya dönüşüyor. Anlam karmaşası yaşamayın şurayı hasbelkader Türkçe bilen bi alman mühendis okusa 6 ay dalga geçerler yapmayın gözünüzü seveyim.

    Artı olarak geçen sene ülkemize elektrikli modellerin hızlı bir girişi oldu malumunuz, gündeme vergilendirme için motor hacminin yanında beygir gücünün de kriter olarak alınması gerektiği ile ilgili bir yasa değişikliği gelmişti. Sanıyorum ki havada kaldı fakat emin olun eğer halktan daha fazla para çıkma ihtimali varsa ki var, çıkar arkadaşlar. Elektrikli araçlardan MTV alacaklarsa 1.0 tsi 115 bg motordan da ona göre vergi alacaklar. Malesef vergi dedin mi kafalar çok güzel çalışıyor canım Türkiyem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8AC7DD5C3 -- 8 Ocak 2019; 22:14:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-8AC7DD5C3

    Siz b segmenti polo konusunda sürüş zevkinden mi bahsediyorsunuz yazık güzelim ülkemin insanları b segmenti araçlara 90 100 vermeye alışınca plasebo etkisiyle sanki C d segmenti araç sürüyormuş gibi hissetmeye başladı. Aynen aylık 25 30 gelirim var ve fantezi olarak clio alıp sürüş zevki kasıyorum :)

    EKLEME: Mesajları okudum ve çok üzüldüm. Arkadaşlar benzini mazotu bırakın bakın size termodinamik ve enerji korunumunu anlayacağınız düzeyde anlatayım : ne kadar ekmek o kadar köfte.
    Ekmek : Hava
    Köfte: Yakıt
    Turbo içeri fazla hava yollar ki daha fazla yakıt yanabilsin. Turbo eşit değildir verimlilik
    Görece fakir karışım daha verimli yanar bu doğrudur fakat o zaman bu mantıkla turbosuz araçta daha az yakıt yollamak daha tasarruflu olacaktır. 25 beygir yeter diyen varsa aranızda, güzel bi yazılım ile 15 20 kuruş / km ile gezebilir.
    Supercharger koyuyor adamlar araçlara kafam kadar, içeri 1,8 bar hatta VGT ile 2 bar hava basıyorlar, sizin mantığınızla hiç yakmaması lazım o araçların. Sonuçta çok daha büyük turboları var daha verimliler değil mi? Değil işte hiç alakası yok.
    Turbo daha fazla yakıtın yanması için gereken yakıcı olan Oksijen tedariğinden sorumludur. Çok havalı bir ismi var gibi görünse de durum bu. Hava türbini yani basitçe. Ona bu kadar anlam yüklemeyin. Aynı hacimdeki atmosferik motor turbolusundan daha az yakabilir çünkü motora daha az hava girer, oksijen sensörü daha az yakıt yollar, daha az performanslı bir motordur ama daha fazla YAKAMAZ. İçine giren hava bellidir, üstüne püskürtülecek yakıt da bununla orantılıdır. Turbo ise içeri daha fazla hava basar, oksijen sensörü der ki evet ben buna daha fazla benzin püskürtebilirim, yanma için yeterli oksijen var der. Daha performanslı bir motor daha küçük hacimlere sahip olabilir. Verim eşit değildir az yakmak. Daha küçük bir motordan daha fazla güç almak eşit değildir az yakmak. Verim demek içeri giren yakıtın ne kadarı iş enerjisine dönüşüyor demek. Bu da petrol için konuşuyorum çok düşük. Tüm araçlarda böyle durum, enerjinin çoğu ısıya dönüşüyor. Anlam karmaşası yaşamayın şurayı hasbelkader Türkçe bilen bi alman mühendis okusa 6 ay dalga geçerler yapmayın gözünüzü seveyim.

    Artı olarak geçen sene ülkemize elektrikli modellerin hızlı bir girişi oldu malumunuz, gündeme vergilendirme için motor hacminin yanında beygir gücünün de kriter olarak alınması gerektiği ile ilgili bir yasa değişikliği gelmişti. Sanıyorum ki havada kaldı fakat emin olun eğer halktan daha fazla para çıkma ihtimali varsa ki var, çıkar arkadaşlar. Elektrikli araçlardan MTV alacaklarsa 1.0 tsi 115 bg motordan da ona göre vergi alacaklar. Malesef vergi dedin mi kafalar çok güzel çalışıyor canım Türkiyem.
    Bilgilendirme için teşekkürler, sözün özü turbonun yaptığı iş; düşük hacimli bir motoru yüksek hacimli bir motormuş gibi çalıştırabilmektir. Ancak yazılarınızdaki küçümseyici üslup hoş olmamış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enermax600 -- 8 Ocak 2019; 22:37:12 >




  • Hocam kesinlikle kişisel algılamayın otuz küsür mesaj okudum bir nevi patladım. Üslubu rahatsızlık verdiyse özür dilerim sizden ama bakıyorum ne bilgisi var adamın ne de saygısı var. Lanlı lunlu konuşmalar deseniz gırla. Ben de seviye olarak aşağılara inmişim kusura bakmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Doğrusun, ama forumda yeni nesil direkt enjeksiyonlu turboşarj motorlarla, tasarımı yıllar önce yapılmış ve bir daha el sürülmemiş port enjeksiyon eski nesil atmosferik makinalar karşılaştırılıp, ortadaki kazanım sadece turboşarj'a bağlandığı için derdini anlatamazsın. Tutuyor Opel'in Atatürkle yaşıt 1.6 ecotec motoruyla, o motorun götürdüğü 1400 küsur kg'lik Astra J ile Leon 1.2 tsi'ını karşılaştırıyor adam "bak turbo farkı" diye. Karşısına piyasada tek tük kalmış modern motorlu bir atmosferik otomobil koyunca herşey ortaya çıkıyor gerçi onu da adam kabul etmiyor. Yahu ben benim Mazda 3'ün konusunu açtım tonla tüketim verisi paylaştım ki çoğu yakın güçteki turboşarj motorlarla aynı, adam gözüyle gördüğünü kabul etmiyordu en son Kapak olunca forumlarda gurur yapılıyor malum. Yanlışını kabul etse olmaz, koca forum yüzlerce adam bakıyor, şekli bozulur mazallah.

    Aslında buraya gelen çoğu adamın derdi ne birşey öğrenmek, nede birşey anlatmak. Arabasını övmeye ve seçiminin doğruluğunu gösterip ego kasmaya geliyor millet. Hergün ama gelip hergün gelip arabasını övüp övüp gidiyor. Haklı eleştiri yapan bile atarlanıp malını koruyor falan. Bu konu da bunun manifastosu gibi aslında, oku gör işte tipi tayfayı. Bu yüzden yığınların doğru kabul ettiği ama aslında gerçekte daha farklı işleyen hususları anlatmaya uğraşma, pek bir yere varamıyorsun, teknik olarak komple dopdolu bir konu açsan bile varamıyorsun.
    Haklısın ne diyeyim.



    Bu forumda kamyonun spor otomobillerden daha iyi viraj aldığını savunanları, Caddy'deki sabit aksın muhteşem olup ralli araçlarında dahi kullanılmasını gerektiğini söyleyenleri gördük.



    Bazen bazı tartışmalar sidik yarışına dönüyor ben bundan kaçmaya çalışsam da bazen böyle bir tartışmanın ortasında kalıyorum. Amacım yıllar sonra da olsa okuyanların kabul etmese bile doğru olduğunu düşündüğüm şeyi okumasıdır.



    Yanlışım olduğunda da beni düzeltene teşekkür ediyorum, bu konuda bir arkadaş düzeltti ve ben de ona teşekkür ettim. Çünkü birşeyi bilmiyordum ve sayesinde öğrendim, bu benim adıma büyük kazanç. Bazı arkadaşlar yanlışları ortaya çıktığında konuyu başka tarafa çekip gol atmaya çalışıyor. Benim kimseyle mağlubiyet veya galibiyet sonuçlu tartışma amacım yok ama bazı arkadaşlar böyle olsun istiyor.



    Geçenlerde mesela bir arkadaş C segmentinde ilk bağımsız Focus diyordu. O iş öyle değil dedim yediremedi kendine, sonra da başladı fi tarihindeki araçları örnek gösteriyorsun diye söylenmeye. Örnek olarak verdiğim araçlar Suzuki Baleno, Toyota Corolla gibi araçlardı ve 2000'de bağımsız süspansiyon kullanıyorlardı ama arkadaş ezberlemiş Focus diye, ben böyle deyince devlet meselesi yaptı. Ne var yani öyleymiş deyip konuyu kapatsaydı.



    Hatta geçenlerde biri bir soru sorduğum için özelden tehdit etti. Böylesine ruh sağlığı bozuk insanlar da var burda.



    Bu forumda benim için muteber olan insanlardan birisin Alcohol06, yazılarını dikkatle okuyorum. O yüzden millet yanlışı savunsa da yanlış bilse de bir avuç insan olarak doğru bildiğini anlat, anlatalım. Yanlışımız varsa da bir başkası düzeltir, öğrenmiş oluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Ekstra yalıtım ve eksoz sistemi ağırlığı bir miktar etkiler. Geri kalan ağırlık nereden geliyor sence?

    Konu motor ağırlığı dolayisiyla ısınmamasi degil miydi?

    Kullanıcıya yansıyan su 15-20 bin lira dizel farkı. Verilen bu fark karşısında daha az konfor.

    Dizel araç 1-2 litre daha ekonomik. Ancak alırken verdiğin farkı amorti edemiyorsun. Yaklaşık 7-8 yasına geldiğinde araç dizel benzin fiyat farkida ya kalmıyor yada minimuma iniyor. Ona göre hesap et.
    Geç ısınan dizeller demir motor bloğuna sahip olanlar, daha da geç soğuyolar, fiziksel açıklaması ısı sığasıdır.

    Malzeme aynı olursa ısı sığası da aynı olduğuna göre, ekstra yalıtım varsa tabi hadi var diyelim gönlün olsun, yalıtım vs bunlar ısınmaya etki etmediğine göre sadece çıplak kuru motor bloğu ağırlığı bizi ilgilendiriyor demektir. Onun için de örnekler verdim, 1.6 hdi 125 kg dedim, 1.4 tsi da 106 kg, yani %18 ağır. Burdan başka hesaba girmiyorum ama kendim yıllardır 1.4 toyota dizel kullanıyorum, ısınma konusunda benzinli araçtan farksız, isteyen varsa dener test eder görürüz.




  • O haber 2018 içindi evet 2018 de sadece amerikada satıldı, 2019 haziran da avrupa ve türkiye haberlerini wv avrupa temsilcisi yalanlamadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline ve yüreğine sağlık. Turbo otomobil üreticilerinin de gazıyla mucize gibi algılanıyor.



    Otomobil üreticilerinin şişirme sözlerine kulak asmayalı yıllar oluyor. Benim için bir mühendisin dediği çok daha muteberdir.



    Burda da sakınmamışsın bildiklerini yazmışsın. Ben de bildiğimi yazdım ancak benim bilgi düzeyim sen ve senin gibi mühendis arkada?ların yazdıkları ve anlattıkları ve bu anlatılanları anladığım kadarla sınırlı.



    O yüzden bildiğiniz konuların olduğu bir tartışma gördüğünüzde lütfen bilginizi esirgemeyin. Ben yanlışsam teşekkür ederim, çünkü doğrusunu öğrenmişimdir. Saygısızlık edenlere ise aldırmayın. Yazdığınız şeyin yıllar sonra bile okunacağını unutmayın, o yüzden çok kıymetli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TSI motorlar herhalde 10 yıldır falan var. Bu süreçte ciddi arıza yaşayan oldu mu aramızda? Ya da duyan eden var mı cidden merak ettim. Zira TSI motorlar hakkında bir süre sonra cortlar algısı var sanki. Bilgilendirilirsek harika olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Bak dostum birkaç sene önce piyasada oldukça iyi bilinen 1.2 aracım vardı. Suan taksitini odegim ama pek kullanmadığım 1.0 TSİ ve dsg aracımda var. İkisi arasında kilogram farkı yok. Yakıt olarak ayni kullanımda TSİ her turlu daha ekonomik. Hani tsi ile ekonomi kalmama filan gerek yok. Az birsey gaza dokunduğunda araç birçok aracın 3-4 bin devirle hızlanmasını karşılayacak güç üretiyor ve çok az yakıyor.



    Sen bana bunu açıkla nasıl oluyor bu iş?



    Bu arada hibrit hariç 1.6 ya kadar değişik lpg dizel benzin çeşitli araçlarım oldu. Ona göre cevap ver.
    Turbonun çalışma prensibininin sizin düşündüğünüz gibi olmadığı konusu hallettik şimdi de sıra fal bakmaya geldi. 1.2 dediğiniz motor ne? Bu iki aracın şanzımanları ne? Lastikleri ne? İkisini de yazın mı kullandınız yoksa birini yazın birini kışın mı kullandınız? Ortalama hızlar ne? güzergahlar nasıldı? Her iki motorun çalışma döngüsü, enjeksiyon tipi, kam sayısı vs teknik özellikleri neler?



    Yakıt tüketimini etkileyen bu kadar faktör varken motorlardan birinin adını söylemeyip diğerine sadece tsi dedin diye kıyaslanan araçların ne olduğu bile belli olmadan neyi açıklayayım?



    Birde "Bu arada hibrit hariç 1.6 ya kadar değişik lpg dizel benzin çeşitli araçlarım oldu. Ona göre cevap ver." demişsin. Oldu olacak ne yazacağımı da söyle boşuna uğraşmayalım.



    Yukarıda turbonun yakıt tasarruf cihazı olmadığı konusunda yeterince cevap aldığınızı düşünüyorum. Bir an önce turbo motorum var ondan az yakıyor mantelitesinden kurtulmanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motor bazında konuşursak, 1.0 tsi ile 1.6 atmosferik bire bir aynı beygir ve torka sahip olursa, maksimum torkunu daha yüksek devirde vereceği için atmosferik araç büyük ihtimalle daha performanslı olacaktır.(ağırlıklar benzer olduğu sürece)

    TSI'ın avantajı maksimum torku düşük devirlerde vermesi. Bu sayede özellikle şehir içi kullanımına çok elverişli oluyor, motorun güç bandının alt devirlere transfer edilmesi gibi bir şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 TSI aracım var.

    Şu forumda hiç TSI çok yakıyor konusu açılmaz.Çok yakan ya fanatik kullanıcı, ya da Doğuş forum çalışanı tacizine uğrar, zaten araba kullanmayı bilmiyordur.TSI ekonomik bir motor ancak dizel ile karşılaştırmak biraz talihsiz olmuş.

    Seneler içinde her sene aynı mekanlara farklı araçlarla gidiyorum.TSI A3, semt içinde kısa mesafede 10-12, işe git gel 6.5-7, uzun yolda ise 5-6 litre arası yakıyor.Start stop kapalı.

    Şehir içi 6 yaktırmak için epey dikkat etmek gerekiyor.Emekli gibi tıntın kullanmanız lazım.Dip gaz yapayım sport modda kullanayım derseniz tüketim birden fırlıyor.Çok dur kalk trafikte, yokuşta vs yakıyor.Eklenen resimlerdeki ortalama tüketime de çok takılmayın.İkinci ya da üçüncü viteste sürekli sabit düşük bir hızda gidersen araba az yakıyor ancak, aynı ortalama hızı sürekli dur kalk ile yaparsan tüketim fırlıyor.Sakin sakin kullandın ortalama 6.5, sonra yeşil ışığı yakalamak için dip gaz yaptın, biraz kırmızıda da bekledin, hoop tüketim 6.8-7 oluveriyor.

    Clio ismi çok geçmiş.Segment farkı var ancak çok kullandığım bir araçtı.Karşılaştırmak isteyenler için menzil bilgilerini paylaşayım.

    Bir depo ile yaklaşık:

    Clio 3 1.5 85 DCI manuel: Şehir içi 900km, şehir dışı 1250km(benzin deposu diğerlerinden büyük sanırım)
    Golf 1.6 90 TDI manuel: Şehir içi 780-830km, şehir dışı 950-980km
    A3 1.0 TSI otm.: Şshir içi 650km, şehir dışı 800km.

    Bu arada dizelleri kullanırken sürekli dip gaz yüksek devir kullandım.Clio ile 5.4 litre üzerini hiç görmedim.Golf ile istisna yoğun trafikte 8.5 litre görmüşlüğüm var.




  • Ben leonun karma verısını koyayım da kıvransınlar bıraz :)





    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yahu konu başlayınca gorduydum, almış başını gitmiş

    . Sabah bilgisayar başında benzinli+gazlı 1,6joy Megane4 yakıt paylaşıyim bari.



    Azıcık manyak olduğum için 19bin kimdir aldığım tüm yakıtları kmsi ile kaydediyorum, ayrıca yaptığım tüm diğer masrafları yazıyorum.



    Özetlemek gerekirse 2017ekim-2018 Ekim arası aracımın yakıt masrafı 33kr/km, diğer masrafları ise 32kr/km. Yaklaşık 17bin km yolun ortalaması bu rakamlar.



    Ben en iyisi yeni konu açayım. Burada ziyan olmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • road2hell R kullanıcısına yanıt
    Bu kadar dürüst olduğunuz için sizi kaale almazlar.

    Kasıntı, en düşük verilerini fotoğraflar, gerçek tüketim gibi lanse eder bu tsi kafalar. Mallarının esiri olmuş hepsi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Fotoşoktur o fotoşok :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.