Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (29. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Sıkıştırma oranı ile basınç farklı şeyler. Verdiğin örnek doğru değil. Aynı şey olsa Infinity boşa mı kafa patlattı da vc turbo diye devrimsel bir motoru icat etti.



    Torkun yazılım ve turbo ile artırılmış olduğunu biliyorum ama dizel aracın atmosferik dahi olsa alt devirde ürettiği tork daha yüksektir atmosferik benzinliye kıyasla. Bunun sebebi ise dizelin yüksek sıkıştırma ile çalışması ve buna istinaden yüksek stroklu olmasıdır. Forumda benim kadar atmosferik dizel aracı tanıyan birkaç kişi ya çıkar ya çıkmaz. 45.000 km'de aldık 595.000 kilometrede rektefiye edilmesi gerektiği için elimizden çıkardık.



    "Bunun dışında hızlanma olarak benzinli araç her zaman üstündür. Kıyasladığınız 1.0-1.2 benzinli ile 1.6 dizeller. 1.6 turbo benzinli ve 1.6 turbo dizeli istediğiniz kulvarda ikisinede ayni oranda yükleyerek deneyin arada çok fark olur. "



    Ben sözünü ettiğin bu kıyası yapmadım. Ayrıca ben 1.0 motorlarla ilgilenmiyorum, benim sahibi olduğum motorlar 5 litre 6 litre motorlar. Benzinli aracın daha performanslı olacağı konusunda katılıyorum.



    Dizellerde heleki binek dizellerde turbo şarttır. Dizelde benzinlideki gibi her devirde farklı miktar hava silindire alınamaz ve bu verimi ciddi derecede düşürür. Atmosferik dizelde gaza fazla yüklenildiğinde silindire püskürtülen yakıtın yanması zorlaşır ve çiğ atmaya başlar, araç duman atar. Benzinli motor dizele göre atmosferik hava emişini daha iyi gerçekleştirebiliyor, dizelde atalet kaynaklı aynısı olamıyor.



    Ben bulunduğum ülkede dizelin yanından bile geçmem her açıdan zarar benim için:)

    Alıntıları Göster
    Silindir icinde yanma odası denen boş bir kısmın bütün silindir yoluna oranına sıkıştırma oranına sıkıştırma oranı denir. Yanı motor 10 birim mesafedeki havayı 1 birime düşürür.



    Diyelimki 1.4 ATM basınçla çalışan bir turbon var. O zaman o 10 birim havalik kısma 14 birim hava sıkışacaktır.



    Yanı fiziksel olarak sıkıştırma oranı sabit görülsede gerçekte ayni yakıt daha fazla hava ile yanmaktadır.



    Torkun ve gücün çoğu turbodan geliyor. Tork daha çok hacimle artar. Örneğin turbosuz 2 litre eski bir motorun torku ile turbosuz 2 litre motorların torklarini kontrol et. Birbirlerine yakın çıkacaktır.



    Hani birde konuyu dagitiyoruz. Buradaki konu 1.0-1.2 turbo motorların dizel almayı gereksiz kılması. Gereksizde kılıyor zaten. Bu tarz motorlar varken dizel alan gaza gelmiş insandır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • UML kullanıcısına yanıt
    Ekstra yalıtım ve eksoz sistemi ağırlığı bir miktar etkiler. Geri kalan ağırlık nereden geliyor sence?

    Konu motor ağırlığı dolayisiyla ısınmamasi degil miydi?

    Kullanıcıya yansıyan su 15-20 bin lira dizel farkı. Verilen bu fark karşısında daha az konfor.

    Dizel araç 1-2 litre daha ekonomik. Ancak alırken verdiğin farkı amorti edemiyorsun. Yaklaşık 7-8 yasına geldiğinde araç dizel benzin fiyat farkida ya kalmıyor yada minimuma iniyor. Ona göre hesap et.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 8 Ocak 2019; 13:0:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Turbo benzinli ile lpg yanyana olamaz. Lpg fiyatı çok değişken olmakla beraber en kötü ihtimalle dizelin yanına yazılır. İstanbul gibi 3tl civarına alınıyorsa dizelin de üstüne.

    Dizel 7, lpg 12 litre yaksa bile daha uyguna geliyor.
    Hocam haklısınız veya haksızsınız diyemem çünkü bahsettiğimiz konu gerçekten tartışmaya çok açık, çok farklı değişkenleri olan bir konu.

    Ama neden Turbo dizeli bir üst sıraya yazdım da lpg li atmosferik motorları turbo benzinlilerin yanına bir alt sıraya yazdım onu açıklayayım.

    Günümüz yeni teknoloji B segmenti dizel otomobillere baktığımızda normal kullanımda uzun yolda 3,8 - 4,5 lt arası ortalama tüketim değerlerini çok rahat şekilde yakaladıklarını görüyoruz. Şehir içi sakin kullanımda ise bu ortalama değerler 5-6lt arasında devam ediyor. Ancak üzerine çok çıkmıyor.

    Lpg li araçların ise uzun yoldaki tüketim değerleri ile şehir içi tüketim ortalamasına bakınca günümüz dizellerinden hep 1 tık fazla yaktığını gözlemledim. Birde bahsettiğiniz üzere lpg fiyatları çok değişken. Fiyatı 3tl olan lpg yi de önermem çünkü normal bir istasyondan alınan lpg ile aralarında inanılmaz mesafe farkı olduğunu bizzat kullanıcıları söylüyor. Ucuz lpg ile tam dolu depoyla 230km zor yapan birisi başka yerden aldığı lpg ile 330km yol yapabildiğini söylüyor.

    Yani benim gözlemim genel olarak yeni teknoloji turbo dizellerin yeni nesil benzin atmosferik motorlu araçlardan daha ekonomik olduğu yönünde. Tek tek incelendiğinde turbo dizellerden az yakan az sayıda lpgli araç da çıkar arada ancak genele baktığımızda ulaştığım sonuç bu yönde.




  • Aynı yakıt daha fazla hava ile yanmaktadır ha?

    Tam bi üstadsın. Saygılarımı sunarım.

    Güç turbodan tork hacimden geliyor ha?
    Sizi nasıl takdir edeceğimi şaşırmış durumdayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 8 Ocak 2019; 13:16:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Beni taktir etmekte şaşırmana gerek yok. Ben taktirimi ay sonu tabelada görüyorum.



    Sanada tavsiye ederim askeri maskeri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı miktardaki benzin daha fazla hava ile yanıyorsa oksijen sensörü ne iş yapıyor? Sizin söylediğinize göre turbo motorlu araçlar fakir karışımla çalışıyor olmalı peki fakir karışım nedeniyle oluşan sorunlara karşı turbo motorlarda ne gibi önlemler alıyorlar?
  • Mr.Mechanic kullanıcısına yanıt
    Bir zamanlar dizel lpg ye göre daha ekonomikti. Son zamanlarda dizel fiyatları genel olarak yükselişte. Ülkemize has bir durum değil. Benzinle neredeyse eşitlendi. Dizeldeki bu yükseliş lpg yi daha cazip hale getirdi.



    3tl olan lpg kötü değil. Aytemiz, po, total, BP hepsinde uygun. Modelden modele avantaj dezavantaj değişebilir ama şu yakıt fiyatlarında lpg avantajlı. Özünde çok yakan aracım için bile az yakıyor diyebiliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Aynı miktardaki benzin daha fazla hava ile yanıyorsa oksijen sensörü ne iş yapıyor? Sizin söylediğinize göre turbo motorlu araçlar fakir karışımla çalışıyor olmalı peki fakir karışım nedeniyle oluşan sorunlara karşı turbo motorlarda ne gibi önlemler alıyorlar?
    Turbonun prensipi yakıtın yüksek basinc(daha çok hava) ile yanmasıdır.



    1990 model spor tarzda üretilmiş bir escort alırsanız elbet birim hacime standart 2 litrelik bir araçtan fazla yakıt püskürtecektir.



    Günümüz motorlarında Gaza sonuna kadar basarsanız daha yüksek hacimli gibi yakıt püskürtecek ve daha yüksek basınçlı hava verecektir. Ama Gaza az basarsanız bu sefer ayni yakıtı daha yüksek basınçla yakacaktır.



    Bunun anlamı ve kanıtı 1.0tsi bir polo ile daha yüksek verimlilikten ötürü ayni yakıtı yakarak 1.0 düz bir Polo dan daha iyi gidebilirsiniz.



    Dediğiniz gibi bir durum oluşacak olsa ya turbo araç diye birsey olmazdı yada modern turbo araçlarla ekonomik gitmek mümkün olmazdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Beni taktir etmekte şaşırmana gerek yok. Ben taktirimi ay sonu tabelada görüyorum.



    Sanada tavsiye ederim askeri maskeri.
    Tabiki böyle konuşacaksın gardaş. Senin gibi bilgili olsam ben de burnumdan kıl aldırmazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nabaki kullanıcısına yanıt
    Bu mesajlar araçlarla alakalı bazı veriler içeriyor. Ama daha önemlisi atanlarla ilgili verdiği bilgiler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Ekstra yalıtım ve eksoz sistemi ağırlığı bir miktar etkiler. Geri kalan ağırlık nereden geliyor sence?

    Konu motor ağırlığı dolayisiyla ısınmamasi degil miydi?

    Kullanıcıya yansıyan su 15-20 bin lira dizel farkı. Verilen bu fark karşısında daha az konfor.

    Dizel araç 1-2 litre daha ekonomik. Ancak alırken verdiğin farkı amorti edemiyorsun. Yaklaşık 7-8 yasına geldiğinde araç dizel benzin fiyat farkida ya kalmıyor yada minimuma iniyor. Ona göre hesap et.



    turbo benzinliler içinde km ler ilerledikçe sorun çıkarma ihtimalleri oldukça fazla. Yani dizel benzin arasındaki aşırı fark kapanmıyor.
    atmosferik benzinli için derseniz haklısınız ancak onlar ilede dizel arasında ciddi tüketim farkı var. lpg konu dışı olursa...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    2012 aracım var. Benzinlide olsa ayni paraya giderdi. Benzer modelde dizel ve benzinlilerin fiyatlarını kontrol edebilirsin.



    Bir aracın sorun çıkartması kullanıcıyla alakalı bir durum. Mercedes bakıyorum bazen 80-100 bindeki araçların kaplamaları aşınmış koltukları yırtılmış. Benim toyotamda yok böyle birsey. Şimdi koskoca Mercedes Toyota kadar döşeme üretemiyor mu yoksa kullananlarda mi sıkıntı var?



    Yanı ikinci elde alacağın aracın sahibi önemli. Motoru markası biryere kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bir zamanlar dizel lpg ye göre daha ekonomikti. Son zamanlarda dizel fiyatları genel olarak yükselişte. Ülkemize has bir durum değil. Benzinle neredeyse eşitlendi. Dizeldeki bu yükseliş lpg yi daha cazip hale getirdi.



    3tl olan lpg kötü değil. Aytemiz, po, total, BP hepsinde uygun. Modelden modele avantaj dezavantaj değişebilir ama şu yakıt fiyatlarında lpg avantajlı. Özünde çok yakan aracım için bile az yakıyor diyebiliyorum.
    Hocam fiyatlar konusunda haklısınız. Böyle devam ederse bu yıl sonuna kadar dizel ile benzin fiyat farkı iyice azalacak gibi. Hatta bazı iddialara göre 2-3 yıl içerisinde avrupada bazı ülkelerde olduğu gibi motorin fiyatının benzin fiyatını geçeceği bile söyleniyor. Bu şartlarda Lpg gayet cazipken ileride çok daha cazip olacak gibi de duruyor.

    Tüketim konusu ise çok geniş bir konu. Araç ve model bazında karşılaştırma yapmış olsaydık büyük ihtimal net bir sonuca ulaşıp aynı fikirde buluşacaktık ama çok yakan dizeller olduğu gibi çok yakan lpg li araçlar da var. O nedenle kesin şu doğrudur diyemiyorum.

    Konu başlığına ithafen net şekilde söyleyebilirim ki turbo dizeller, turbo benzinlilerden daha az tüketime sahip




  • Mr.Mechanic kullanıcısına yanıt
    Turbo benzinlinin dizelden az yaktığını iddia etmek zaten saçmalıktan başka bir şey değil. Hiçbir üretici bile aksini iddia etmiyorken bizim kör fanatiklerde böyle diyenler çıkabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nabaki kullanıcısına yanıt
    tarifini yaptiginiz seyin adi performansli kullanim degil ki. ama anladim ne demek istediginizi

    tarif edilen sekilde yine 14-15 litre goremezsiniz 3-4 silindirli bir aracla. heleki konu basligindaki 1.0-1.2 motorlu arac ile. dedigim gibi absurd
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Turbonun prensipi yakıtın yüksek basinc(daha çok hava) ile yanmasıdır.



    1990 model spor tarzda üretilmiş bir escort alırsanız elbet birim hacime standart 2 litrelik bir araçtan fazla yakıt püskürtecektir.



    Günümüz motorlarında Gaza sonuna kadar basarsanız daha yüksek hacimli gibi yakıt püskürtecek ve daha yüksek basınçlı hava verecektir. Ama Gaza az basarsanız bu sefer ayni yakıtı daha yüksek basınçla yakacaktır.



    Bunun anlamı ve kanıtı 1.0tsi bir polo ile daha yüksek verimlilikten ötürü ayni yakıtı yakarak 1.0 düz bir Polo dan daha iyi gidebilirsiniz.



    Dediğiniz gibi bir durum oluşacak olsa ya turbo araç diye birsey olmazdı yada modern turbo araçlarla ekonomik gitmek mümkün olmazdı.

    Alıntıları Göster
    AFR nedir bir araştırmanızı tavsiye ederim. Turbo motorlarda düşük AFR ayarı ile seyrederseniz silindir iç sıcaklıkları aşırı artar bu nedenle sizin söylediğinizin aksine turbo motorlu araçlar performanslı kullanılınca zengin karışımda çalışarak silindir içerisine fazladan benzin püskürtüp silindir iç sıcaklığını düşürmeye çalışır.

    Sıkıştırma oranlarını kıyaslamak için Honda'nın aynı bloğu paylaşan birbirinin aynısı iki motorunu ele alalım.

    1.5 atmosferik motorun sıkıştırma oranı : 11.5:1
    1.5 turbo motorun sıkıştırma oranı : 10,6:1

    Turbo motorlarda detonasyonu önlemek için sıkıştırma oranları düşük seçilir. Ecu oksijen sensörü ile gaz pedalından aldığı verilere bakarak motor içine basılan hava kadar benzin püskürtür.

    Yani turbo taktın diye motor acayip bir verim kazanmaz. Aksine 1.5 atmosferik motorlu Hr-v'nin fabrikasyon yakıt verileri daha düşüktür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 8 Ocak 2019; 16:49:15 >




  • etusch kullanıcısına yanıt
    ne anladin mesela benimle ilgili?

    otobanda bastigimi mesela?
  • 5 yıl sıfır aldığım 2012 model 1,6 c180 7 ileri kullandım, daha sonra satıp 2017 peugeot 308 1,6 blue hdi kullanıyorum. Arabayı ne kadar sıkıştırsamda ortalama 5.5-6 lt geçmiyor. Gerçekten 5 yıl basmaya korkmuşuz yakacak diye, şimdi keyif alıyorum basarken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: castinyo

    5 yıl sıfır aldığım 2012 model 1,6 c180 7 ileri kullandım, daha sonra satıp 2017 peugeot 308 1,6 blue hdi kullanıyorum. Arabayı ne kadar sıkıştırsamda ortalama 5.5-6 lt geçmiyor. Gerçekten 5 yıl basmaya korkmuşuz yakacak diye, şimdi keyif alıyorum basarken.
    c180 den 308 e geçiş bayağı keyifli olsa gerek, dizel clio ile daha çok basabilirdiniz halbuki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 8 Ocak 2019; 15:3:12 >
  • 1.4 TSi ile benzini iciyoruz. Yinede cevreyi kirletip insanlari kanser etmiyoruz. Saygilar, sevgiler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.