Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kaynak gösterdiğim wikipedia linklerinde zaten referans linkler var, yazdığım değerlerin yanlış olduğunu iddia ediyosan sen kaynak göster üretici dökümanlarından.

    1.0 tsi 97 kg dedik bu cepte.

    1.6 hdi 125 kg Kaynak:


    1.3 cdti demir blok olduğundan fark fazla, binek araçlarda demir blok kullanan dizel motor az kaldı artık, 1.6 cdti da aalüminyum hatta.

    1.3 cdti güçsüz geldiyse 1.6 hdi ortada. 28 kg fark var hepsi hepsi, yarış pistinde kullanılmayacaksa bu araçlar ne fark eder senin benim gibi standart kullanıcı için?

    Sen araştırmadan dizel araçların motor bloğu ağırdır derken galiba arada 2-3 kat fark var sanıyodun anlaşılan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüsami

    multijet dizel motorlar içinde sıfırdan yapılsa bile en ucuzu arkadaş taksici ve fiat servisinde 4.200₺ye motoru tamamen sıfırdan yaptırdı renonun dizeli en az 7-8bine yapılıyor


    ayrıca dizel araçların turbo parçaları 2000 liraya yaklaşırken fiatınki 1000₺ civarı yan sanayiler 500₺

    Alıntıları Göster
    Bir ekleme de ben yapayım, 1.3 kullanan biri olarak bana göre bu motoru fiat yazılımsal olarak baya kısmış. Arada bazı durumlarda motorun gücünü arttırdığını hissediyorum ancak daha tam neye bağlı olduğunu tespit edemedim.



    Turbo basıncı da normal dizellere göre daha düşük gibi geliyor bana. Turbonun ömrünü uzatmak için yapılmış gibi geliyor bana. Yazılımla 120 hp'leri görmesi de bundan gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Başka bir konuda yurt dışından yeni gelmiştiniz 0-100 km'si 5.5 saniye olan araçlara biniyordunuz. Şimdi ise 2 yıldır 1.5 Civic kullandığınızı söylüyorsunuz. Kafam karıştı valla.



    Bu arada 1.5 Civic rs satışa sunulalı 2 sene olmadı.

    Alıntıları Göster
    6 sene yurt disinda kaldim. 8 farkli arabam oldu.

    Sirasiyla;

    98 civic k20 typer swap

    2002 civic ep3 k20 swap

    2007 bmw z4 3.0si

    2008 mercedes e350 sport

    2007 mustang v6

    2011 civic 1.8

    2017 charger r/t v8

    2016 civic 1.5turbo
    Bunlara ek olarak 2009 golf gti dsg aracimda vardi, ancak onu elimde cok tutamadim, cunku bir arkadasim guzel para verdi satmak zorunda kaldim, onun yerine z4 almistim.

    Bahsettiginiz civic turbo ile uber yapiyordum, arabayi uber tahsis etmisti bana haftalik kota anlasmali.

    Charger ise kendi arabamdi.

    Turkiyeye donunce civici uber e teslim ettim.

    Charger i ise sattim.
    Amerikada civic RS diye birsey yok. Yeni kasalar da 2.0 n/a ve 1.5turbo var ( turkiyede rs diye geciyor ). Yeni kasa 2016 da cikti ilk ciktigindada 1.5 turbo vardi. Turkiye ye gec geldiyse ondan haberim yok.
    Umarim aciklayici olmustur

    Ayrica bir diger kullanci adimda nanoona, o hesabima giris yapamiyorum. Telefon kaydi uyusmuyor, mecburen bu uyeligi yeni almis oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pbmax -- 7 Ocak 2019; 23:50:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dizel daha verimli diye birşey yok. biz yakıtları litre bazında aldığımız için, litrede motorinin enerji değeri daha fazla olduğu için bize öyle geliyor. ortalama olarak güncel motorlara lpg benzin ve motorin olarak aynı enerji miktarını verdiğinizde benzer verim alırsınız. belki mazda skyactiv motorla diğerlerine oranla verimliliği arttırmış olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Sizin gibi ufak tsi motor kullanmadan atıp tutmuş ama kullanınca dizele ihtiyaç olmadığını anlamış. Bu.da bir erdem 😂

    Kardeşim bakıyorum da sen dizel motora düşmansın sanırım.
    Sürekli olarak dizel gereksiz gibi söylemlerin var.
    1.0 olsun 1.2 olsun bunların dizele göre tek avantajları vergidir.
    Gerisi hikaye..
    Sen tasarruf yapmak için az da olsa çaba sarf edersin, dizel kullanıcı çaba sarf etmek için uğraşmaz.

    Babadan görme dizelciyim, benzinli arabaya dönüp bakmam bile.
    Yakıt tasarrufundan ötürü değil, alışkanlık olmasından..
    Birde tork seven bir insanım o yüzden dizelciyim..

    Birde elinin altındaki alet biraz kuvvetli olacak, 1.0-1.2 her ne kadar turbo destekli de olsa ciğeri bir yere kadar kuvvetli.
    Nerden biliyorsun diyeceksin, abimde 1.0 octavia var. Ara ara kullanırım, ara hızlanmaları zayıf..
    100-110 dan sonra yapıştırıp uzamıyo..

    Yani diyeceğim seni kopartıp götürmüyor...
    Bu benim görüşüm..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orchidem

    Forum çığrından çıkmış kaliteli insan sıfır. Her konunun sonu hakaret kavga birbirinin malini kotuleyip kendi malini ovmeden ibaret. Salaklik bende kaale alipta bu kadar kalitesiz bir forumda insanlar faydalansin diye yorum yaziyorum. Allah herkesin gonlune gore versin araba uzmani muhendisi insanlar.

    alinti cvp yapmayin suresiz ban yedirtirsiniz bana. Size bol kavgalar..

    Kalın sağlıcakla
    Once golf dsg ise yaramaz 182 ps civic le gazlarim diyeceksin sonra gercekleri duyunca istemem kalsin, ban yersiniz diye atar yapacaksin.

    Baska isim gucum yok ben yalan soyluyorum yani burda ?



    Su foruma birtek otomobil konularina yorum yazmak icin geliyorum.

    Yani bu dunyada birtek civic corolla alanlar akilli size gore?

    Turkiyede 60 bin tane vw satilmis 2018 de, avrupada c segmentte en cok golf satmis.. ama yinede bu insanlar cahil oylemi ?

    Hocam kusura bakma, benim 4 farkli civic aracim oldu. Cokda sevdim yalan yok. Hele typer swapli ep3 aracimi unutamiyorum. Ancak yas biryerlere gelince oyle ekzozdu bilmemneydi yalan oluyor. Honda benim icin k20 engine dan ibarettir. Geri kalan arabalari bana uymuyor.

    Alanada saygi duyuyorum. Nihayettinde 4 lastik bi kaborta. Kalp kirmayalim.

    Sizde kalin saglicakla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Sizin gibi ufak tsi motor kullanmadan atıp tutmuş ama kullanınca dizele ihtiyaç olmadığını anlamış. Bu.da bir erdem 😂

    Kardeşim bakıyorum da sen dizel motora düşmansın sanırım.
    Sürekli olarak dizel gereksiz gibi söylemlerin var.
    1.0 olsun 1.2 olsun bunların dizele göre tek avantajları vergidir.
    Gerisi hikaye..
    Sen tasarruf yapmak için az da olsa çaba sarf edersin, dizel kullanıcı çaba sarf etmek için uğraşmaz.

    Babadan görme dizelciyim, benzinli arabaya dönüp bakmam bile.
    Yakıt tasarrufundan ötürü değil, alışkanlık olmasından..
    Birde tork seven bir insanım o yüzden dizelciyim..

    Birde elinin altındaki alet biraz kuvvetli olacak, 1.0-1.2 her ne kadar turbo destekli de olsa ciğeri bir yere kadar kuvvetli.
    Nerden biliyorsun diyeceksin, abimde 1.0 octavia var. Ara ara kullanırım, ara hızlanmaları zayıf..
    100-110 dan sonra yapıştırıp uzamıyo..

    Yani diyeceğim seni kopartıp götürmüyor...
    Bu benim görüşüm..

    Alıntıları Göster
    Hdi mi 110 dan sonra koparıp götürüyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pbmax -- 8 Ocak 2019; 0:5:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: foggycloud

    Hdi mi 110 dan sonra koparıp götürüyor ?


    En azından 1.0-1.2 den daha performanslı ara hızlanmaları.
    Kendi aracım evet 100-110’dan sonra koparıp götürebilecek kapasite de.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    quote:

    Orijinalden alıntı: foggycloud

    Hdi mi 110 dan sonra koparıp götürüyor ?


    En azından 1.0-1.2 den daha performanslı ara hızlanmaları.
    Kendi aracım evet 100-110’dan sonra koparıp götürebilecek kapasite de.

    Alıntıları Göster
    Hmm..

    Kaça kadar koparıyor hocam ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırdır ilkokul günlerini mi özledin de, adım adım soruyorsun, çıkar ağzından baklayı da vereyim payını..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    Hayırdır ilkokul günlerini mi özledin de, adım adım soruyorsun, çıkar ağzından baklayı da vereyim payını..
    110 luk hdi araci ilkokul zamanlarinda kullanirdim, demekki ben cozememisim arabayi..



    Iyi koparıyor hee valla.. kazıyor doprağı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Turbosuz araçta sıkıştırma oranı hacimle alakalıdır. Ama turbo ayni hacme daha fazla hava sıkıştırdığı icin motor sıkıştırma oranını artırmış gibi etki gösterir. TSİ ve benzeri motorlar eski tip benzinlilere göre sıkıştırma oranı yükseltir.



    Mazda’nın yeni motorlari, bazı Japon motorlari turbosuz olup yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlardir. Bunlarda zaten benzinli olmasina rağmen ekonomikler.



    Tork ve devir canlılığı yakıt cinsiyle degil turbo ve yazılımlarla ilgilidir. Turbosuz bir dizel kullanırsanız çok şaşırırsınız.



    Bunun dışında hızlanma olarak benzinli araç her zaman üstündür. Kıyasladığınız 1.0-1.2 benzinli ile 1.6 dizeller. 1.6 turbo benzinli ve 1.6 turbo dizeli istediğiniz kulvarda ikisinede ayni oranda yükleyerek deneyin arada çok fark olur.



    2000 li yıllarda benzinli araçlar karşısında dizel araçlar çok zayıf kaldığı icin küçük turbo kullanımı ile desteklenen motorlar önce dizellerde yayginlasmistir.



    Dizel aracım var. Eğer sıfır araç alacak olsam fiyat ve vergi farkından ötürü benzinli alırdım. İkinci elde fiyat farkı azaldığı icin dizel tercih ederdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hangi araç 110’luk sen bana ondan bahset önce?

    Nerde 110’luk araçtan bahsettim ben?

    Okuduğunu anlamayanlar sınıfındaydın sen sanırım...



    Şimdi üstünü başını düzelt, dersini iyi dinle Çalışkan öğrenci ol..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardes zorlamayin insani bi uzayin suradan. Ben kimseye civic rs sahane golf çöp mu dedim nerenden uyduruyorsun bunları sen??!!?? DSG saatli bombadir dedim! Yalan da degil dedigim gir bak sikayetvar a ogren aci gercekleri sen de yarin koyarsin arabani ilana acil satilik golf var diye!!



    www.sikayetvar.com
    Dsg Şanzıman - Şikayetvar
    https://www.sikayetvar.com/dsg-sanziman




    1.4tsi 150ps dsg desire kirmizi leon fr alacaktim beni de arkadasin biri uyandirinca sakin ha uzak dur diye ates Kirmizi rs aldim seklimden gecilmiyor donup bakan bir daha bakıyor halimden de memnunum diye suan diyorum. Sen al dsg golfunu yarin bı gün dediğim hatayi aldiginda oturur aglarsin 15-20 bini nereden bulucam diye. Ben Göçük civigimle gayet mutluyum en azindan korkulu ruya gormuyorum. Arkadasin 2017 dsg ibizasi sanzimandan takirtilar gelmeye baslayinca nasil okutacagini sasirdi. 5bin alttan verdi acil satilik diye..!! Servisler atar durur o sorun kalmadi 2017 den sonra 18 den sonra cart curt diye. Bizim gocukler icinde ayni senaryoyu yaziyorlar çünkü hep hikaye yalan dolan kimse yogurdum ekşi demez yoksa nasıl satacak araci??!! Senin gibi marka fanları hele hiç demez en iyisi hep sizdedir 2006 dan beri sizin gibi nicelerine laf yetiştirdiğim icin banlandi eski hesabim. Ben kimseye ne marka ne model belirtmedim senin gibi cik bir daha doğruca oku mesajimi oyle cvp yaz delikanlı gibi... Oyuzden bi uzayin baska yerde oynayin allah askina hadi. senin gibi bos muhabbeti arayip bulamayan bi ton çoluk çocuk var forumda, zaten yazmissin zaman bolluğundan sen onlara cvp yazmaya devam et anca yetisirsiniz birbirinize benim aracım ucak seninki teneke diye benim sizin kadar bos vaktim yok bos polemiklere girecek... bir halt ettim 40 yilin basi tecrubelerimi yazayim dedim yine ciktiniz piyasaya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orchidem -- 8 Ocak 2019; 1:0:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • UML kullanıcısına yanıt
    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    Vw polo dizel 1280kg benzinli 1145





    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    Honda cıvic dizel 1408kg benzinli 1319kg





    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    Nissan juke dizel 1305kg benzinli otomatik 1205



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    Astra dizel 1318kg benzinli 1233kg



    Yeterli mi?

    Teknik broşürleri açıp kendinde öğrenebilirsin.


    Ek olarak Çelik Carbon içerikli metal karisimisimidir. Aluminyum ise direk metal çeşitidir. Sen aluminyum motoru çok yanlış anlamışsın. Motoru alüminyumdan yaparsan yamulup eriyip gider. Yumuşak ve ısıya dayanıksız bir metaldir. Senin bahsettigin aluminyum alaşımlı Çelik motor. Yanı motor Çelik karışımının içine tolere edilebilir oranda aluminyum eklenmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 8 Ocak 2019; 1:7:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1-Araç 0-100 değeri 10 saniye altı dediğiniz ne hocam ? 9 saniyedir maks. onuda hiç bir zaman tutturamazsınız.

    2-1.0 1.2 benzin ile 1.6 dizeli karşılaştırmıssınız vergi konusunda hatalısınız 1.5 dizel ve 1.3 dizel seçenekler mevcut.

    3-MTV yarı yarıya olabilir ama ayda bir seri sürerseniz o mtvyi birden 10lt olan ortalama tüketimde yersiniz.

    4-Arabanın yıllık masrafını partikül filtresi yazarak hesaplayamazsınız yıllık yaptığınız kilometre bulunduğunuz şehrin mevsimsel faktörleri ve hacim olarak değerlendirip dizel mi benzin mi hesaplaması yapmalısınız.

    AYRICA HİÇ BİR BENZİNLİ ARAÇ NE OLURSA OLSUN BİZ DİZEL ARAÇTAN DAHA HESAPLI OLAMAZ

    BİRAZ SERİ KULLANILAN ABARTISIZ OLARAK KULLANILAN 1.0 ARAÇLAR BİLE 7.5 LİTRE YAKIYORLAR BU ORTALAMA SUANDA 2.0 DİZEL ARAÇLARDA MEVCUT.
  • ucanoflu kullanıcısına yanıt
    Beyler adam hakli. Yakit ortalamasi xok zor tutturmak. Bizler tsi alirken dizel farkini vermiyoruz birde 1.3 alti tsi ler 1.3 cdti haric vergi avantajlari var. Havalar karli falan filan 7.5 olan ortalamam 8.3 e cikmis son zamanlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _RaGoN_

    Aynı ortalama uzun yolda 1.4 turbo Astra J ile de tutturulabiliyor. Demek ki o kadar da az yakmıyormuş 1.2 Tsi. Şehir içinde 1 lt fazla yakar.
    Doğrudur hocam, zaten günümüz turbo beslemeli benzinli motorlarının birçoğu uzun yolda az yakar ama şehir içi bu değer artar. Tsi yine nispeten diğer benzinlilere kıyasla az yakıyor ama dizellerle kıyaslanacak kadar da az yakmıyor.

    Eskiden atmosferik benzinli motorlar hem şehir içi hemde uzun yolda çok yakıyordu, dizellerle arasında yakıt olarak uçurum oluyordu. Turbo beslemeli benzinliler geliştikçe uzun yolda bu yakıt farkı baya azaldı. Ancak dur-kalk trafiğine girince yine dizelle arasındaki yakıt farkı açılıyor.
  • civic si

    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Turbosuz araçta sıkıştırma oranı hacimle alakalıdır. Ama turbo ayni hacme daha fazla hava sıkıştırdığı icin motor sıkıştırma oranını artırmış gibi etki gösterir. TSİ ve benzeri motorlar eski tip benzinlilere göre sıkıştırma oranı yükseltir.



    Mazda’nın yeni motorlari, bazı Japon motorlari turbosuz olup yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlardir. Bunlarda zaten benzinli olmasina rağmen ekonomikler.



    Tork ve devir canlılığı yakıt cinsiyle degil turbo ve yazılımlarla ilgilidir. Turbosuz bir dizel kullanırsanız çok şaşırırsınız.



    Bunun dışında hızlanma olarak benzinli araç her zaman üstündür. Kıyasladığınız 1.0-1.2 benzinli ile 1.6 dizeller. 1.6 turbo benzinli ve 1.6 turbo dizeli istediğiniz kulvarda ikisinede ayni oranda yükleyerek deneyin arada çok fark olur.



    2000 li yıllarda benzinli araçlar karşısında dizel araçlar çok zayıf kaldığı icin küçük turbo kullanımı ile desteklenen motorlar önce dizellerde yayginlasmistir.



    Dizel aracım var. Eğer sıfır araç alacak olsam fiyat ve vergi farkından ötürü benzinli alırdım. İkinci elde fiyat farkı azaldığı icin dizel tercih ederdim.
    Sıkıştırma oranı ile basınç farklı şeyler. Verdiğin örnek doğru değil. Aynı şey olsa Infinity boşa mı kafa patlattı da vc turbo diye devrimsel bir motoru icat etti.



    Torkun yazılım ve turbo ile artırılmış olduğunu biliyorum ama dizel aracın atmosferik dahi olsa alt devirde ürettiği tork daha yüksektir atmosferik benzinliye kıyasla. Bunun sebebi ise dizelin yüksek sıkıştırma ile çalışması ve buna istinaden yüksek stroklu olmasıdır. Forumda benim kadar atmosferik dizel aracı tanıyan birkaç kişi ya çıkar ya çıkmaz. 45.000 km'de aldık 595.000 kilometrede rektefiye edilmesi gerektiği için elimizden çıkardık.



    "Bunun dışında hızlanma olarak benzinli araç her zaman üstündür. Kıyasladığınız 1.0-1.2 benzinli ile 1.6 dizeller. 1.6 turbo benzinli ve 1.6 turbo dizeli istediğiniz kulvarda ikisinede ayni oranda yükleyerek deneyin arada çok fark olur. "



    Ben sözünü ettiğin bu kıyası yapmadım. Ayrıca ben 1.0 motorlarla ilgilenmiyorum, benim sahibi olduğum motorlar 5 litre 6 litre motorlar. Benzinli aracın daha performanslı olacağı konusunda katılıyorum.



    Dizellerde heleki binek dizellerde turbo şarttır. Dizelde benzinlideki gibi her devirde farklı miktar hava silindire alınamaz ve bu verimi ciddi derecede düşürür. Atmosferik dizelde gaza fazla yüklenildiğinde silindire püskürtülen yakıtın yanması zorlaşır ve çiğ atmaya başlar, araç duman atar. Benzinli motor dizele göre atmosferik hava emişini daha iyi gerçekleştirebiliyor, dizelde atalet kaynaklı aynısı olamıyor.



    Ben bulunduğum ülkede dizelin yanından bile geçmem her açıdan zarar benim için:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.