Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Taksi de durak da bize ait. Apaçi değilim ben 😂 Ben ciddi olarak tasarruflu kullanırım aracı... Bir ara ortalamam 5,in altında idi. Ama sonra sıkıldım şimdi 6-6.5 lerde... Dizel zordur ama sesi bakımı ama iyidir candır ekonomik anlamda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli-dizel arasındaki farkı sadece tüketim değerlerine indirgemek gibi saçma bir şeyi sadece bizim toplum mu yapıyor acaba? Gerçekten merak ediyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • AA3437 kullanıcısına yanıt
    Dizel ve benzin sesı uçurum olduğu sürece makas arttığı sürece dizel almak mantıksız olacak ama dizel ekonomik kalmaya devam edecek...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    Hayırlı olsun da sanki 50 bin km yapmışsınız gibi yazmışsınız

    Alıntıları Göster
    Düşün 50 bin yapsam ne kadar memnun olacam 😌

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orchidem

    Bu mesaj silindi.
    Ailemizin ikinci aracı golf 1.4tsi dsg 120 bin kmde, daha bugüne kadar bir kez bile hata vermedi ilk 60 bin bakımını yetkili serviste, geri kalan bakımlarını yan sanayide yaptırıyoruz. Bugüne kadar su pompası dışında hiç bir parçası değişmedi. Yağ yakmıyor, siyah duman atmıyor. Yağına suyuna bakıp devam ediyoruz. Ortalama 36kmh full şehir içi kullanıyoruz, ort yakıtı 8.3



    Aynı güzergahta 1.0tsi polo aracım 7.3 yakıyor henüz daha 300km de.



    Sizln aracınızın 182ps olması cvt şanzıman olduğu için arabadan seyir zevkini törpülüyor.

    2 sene kadar civic 1.5turbp kullandım Türkiyedeki RS, rs niye demişler anlam veremem neyse.. o aracın o motoruna cvt rezilliğini kayık görmüşler. Sahte motor geçişleri bile bir işe yaramıyor.



    Ayrıca camları açıp kanapırken kapı iç döşemelerinin hala daha esnemesi klasik honda işçiliğinin bir göstergesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • orchidem O kullanıcısına yanıt
    Senın aklın basındaysa neden dct aldın? :) bır de farklı araclara bınıyoruz sanırım, cıvıc ve konforu bır araya getıremıyorum ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    evet evet cok haklisin
    ayni yolda tdi 10, turbo civciv 7 yakar

    herkes civciv almali :)
  • Forum çığrından çıkmış kaliteli insan sıfır. Her konunun sonu hakaret kavga birbirinin malini kotuleyip kendi malini ovmeden ibaret. Salaklik bende kaale alipta bu kadar kalitesiz bir forumda insanlar faydalansin diye yorum yaziyorum. Allah herkesin gonlune gore versin araba uzmani muhendisi insanlar.

    alinti cvp yapmayin suresiz ban yedirtirsiniz bana. Size bol kavgalar..

    Kalın sağlıcakla

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Son yıllarda çıkan dizellerin çalıştığı pek farkedilmiyor. Ses çok çok az. Özellikle Corolla ve focus.
    Bunlar bahane...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 7 Ocak 2019; 20:1:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • orchidem O kullanıcısına yanıt
    valla hakaretleri saydirmissin da, heralde yanlis oldu

    sana bisey yazdigimi hatirlamiyorum cunku

    alinti yaptigin cevap acil vakaya yazilmisti
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Doğrudur sinirlendim mobilden yanlis gitmiştir kardesim kusura bakma.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İşim gücüm yokken WC'de okudum. Konu TT olmuş. Bu kadar okumanın sonunda şu kanaate vardım. 2 Yıldır forumda aktif değilim sebebi işkembe-i kübradan sallayanlarla dolmuştu.Durum maalesef hala aynı. Elma ile armutu kıyaslayan, ya senin kıyasın yanlış diyeni sen çok biliyorsun diye aşağılayan ya da hayatında araba kullanmayı veya denemeyi bayilerin 2 km araba kullandırmaları sonucu ben o aracı biliyorum diyenler toplanmış.

    Yapılan karşılaştırma için bazı verilerin toplanması buna göre karar verilmesi gerekmez mi?
    İzmir'de yaşayan arkadaşımız (Örnek sizin üzerinizden oldu çünkü güzel bir açıklama yapmışsınız)park yeri arıyorum derken ben Konya'da düz yolda park sorunu olmadan araç kullanabiliyorum. Şimdi onun söylediği değere sen nereden bileceksin yalan söylüyorsun demem doğru mu?

    Yahu bir kişi de demiş ki; Araba üreticileri bir de dizeli kaldırıyor aslında daha az yakıyor. Adamlar tabi milyar euro'luk ekonomiye sahip olsalar bile sizin kadar bilemezler kesinlikle. Sonuçta adamlar nereden bilsin Sizin Rudolf Diesel'in akrabası falan olabileceğinizi.

    Birisi de demiş ki bakım konusunda benzinli araçlar daha makul fiyatlara yapılıyor. Diğeri de yalan söylüyorsun!
    Toyota bakımından mı bahsediyoruz?
    Mercedes bakımından mı bahsediyoruz?
    Renault bakımından mı bahsediyoruz?

    Bildikleriminden bahsedeyim size Mercedes bakım farkı dizel her daim %20 fazla çıkar.
    Toyota bakımları kısa dönemde nerdeyse aynı iken uzun bakım sonrası dizel araçta bulunan motor özellikleri nedeniyle(turbo-dpf vs.) dizel bakımları bir anda yükseliveriyor.
    Renault bakımı en sevdiğim, bakkalda bile bakarlar eski nesil benzinli araç motoruna. Dizel gibi yağ seçmez turbo ötüyor dedirtmez.

    Amacın dışına taşmayım TSI bakımlarını karşılaştıralım; Burada VAG grubunu ele almak daha doğru sanırım. Servis maliyetleri o kadar yüksek ki(kar marjları inanılmaz yüksek. İnanın Mercedes o kadar kazanmıyor) çoğu kişi servis yerine özel servislere gidiyor. Özel servislerde yine TSI ile dizel arasında yaklaşık %10-20 arasında fark var.
    Uzun uzun şu daha iyidir demek yerine hangi şartlarda hangisi verimli tartışması daha doğru olmaz mıydı?

    Birazdan yorumum için kafama taş yağdırırlar.

    Konya'da uzun süre çeşitli dizel araçlar kullandım. Sonra Benzinli araç kullandım. Son olarak TSI kullandım. Konya için biçilmiş kaftan. Sonunda uzun yıllar aracı kullanacağımı bildiğim için LPG taktırdım. İnanılmaz rahatım. (LPG ile kıyaslama yapmıyorum sadece olduğunu belirtiyorum) Aracım passat.
    Uzun yol dediğiniz benim için, Antalya-Kayseri ve Muğla. Hiç üzmedi. Hiç yolda kalmadım hiç yokuşta bayılmadım. Hiç hızımı düşürmek zorunda kalmadım. Hiç yokuşa 180'le çıkma ihtiyacı da duymadım. Kimseyle de afedersiniz ama S.dik yarıştırmadım. Dizel olsaydı keşke dediğimi hiç anımsamıyorum. İyi ki LPG'li dediğimi defalarca hatırlıyorum. Hatta iyi ki dizel almamışım diyorum.Benzin 5,96 Dizel 5,81.

    Son olarak 1,4 TSI'dan memnun muyum? Hem evet hem hayır. Hayır olmasında ki en büyük sebep keşke 1299 CC olsaydı da vergisi düşük olsaydı. Verdiğim haraca acıyorum.

    Bir de veri paylaşayım, Şehir içi ben kullanırsam 6-6,5 litre. Hanım kullanırsa 7,5-8 litre yakıyor.
    Passat dizel ile şehir içinde yaklaşık 6 ile dolaşabileceğimi tahmin ediyorum. Sizce hangisi mantklı?




  • Sahip olmadan önce ben de önyargılıydım. 1.4 TSİ ile 9 lt ortalamanın altına inemezdim. Audi a3 almaya karar verdim. Dizel ile arasında 25 bin tl fark vardı. Fazla geldi bana 1.0 motoru deneyim dedim fabrika verisine hiç güvenim yoktu zaten gerçek tüketimi sadece kullanınca anlayabiliyorsunuz. Ortalama 6 lt yakıyor ve performansı 1.4 TSİ motordan farklı değil. Ben çok memnunum, teknolojinin önünde durulmaz gerçekten dizele rakip olmuş bu motorlar sonunda.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • orchidem O kullanıcısına yanıt
    Hocam DSG aslında sorun çıkarmasa güzel şanzıman ancak gel gelelim dediğiniz gibi saatli bomba. Her araçta sorun çıkarmaması zaten normal ancak birçok kişi mekatronik hatasıyla karşılaşıyor bu bir gerçek. DSG'nin verdiği keyfi bence hiçbir şanzıman vermez, fakat problem çıkarma riskini göze alamadığım için ben de manuel alanlardan oldum. Yalnız 2016 ve sonrası üretilen DSG'li araçlarda öyle çok sorun yaşanmıyormuş sanırım. İleride belki DSG'ye geçerim. Hatta yine Polo alırsam 2016 model 1.4 TSI ACT BlueGT almayı düşünüyorum. Teknik verisi şehiriçi 5.8 lt. :)

    Şu an halihazırdaki 6 lt. şehiriçi verisi olan 1.2 TSI aracımla uzun süreli 6.9 ort. tutturuyorsam, 1.4 TSI ile 6.5 taş gözüyle bakıyorum. Biri 90 diğeri 150 beygir. Aralarındaki fark da cabası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ydn06 -- 7 Ocak 2019; 19:34:8 >
  • Hocam yalnız arkadaşın "uzun yolda 1.2 tsi gitmez motoru sıkamazsın" tabiri çok doğru. Bende 1.2tsi leon var uzun yol yaparken bir süre sonra araç "motor sıkıldı" uyarısı veriyor, çekiyorum sağa birkaç saat motoru dinlendirip öyle devam ediyorum yola. Kaç kere başıma geldi, sıkmaya gelmiyor 1.2ler sonuçta fındık motor, 1.6lar gibi corvette motoru değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.