Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    git kirala bi tane yaktir at fotosunu. benim araba sart mi?

    gerci senin gibi araba kullanmayi bilmeyen 20 de yakar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cseyfe -- 7 Ocak 2019; 15:58:24 >
  • bu kadar basit

    dizel alan az yakiyorum diyor? e onden verdigin fak ne olacak? onu cikarmanin tek yolu da km yapmak
  • LPG li üretilse belki gerçek olur tüm dilekler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    keşke senin kadar boş zamanım olsada mesajlarını okuyup ifşa etsem burda.. şans işte, kimi ekmek peşinde kimiyse milletle uğraşmanın derdinde. bak bir arkadaşta benim gibi yanılgıda bulunmuş. tecrübe edinmeden hesap kitap yapmadan söylediğim bir sözü sen cımbızla çekip burda ifşa ettiğini zannederek neyi amaçlıyorsun? amacın ne senin? sadece forumlarda milletin yazdığını çizdiğini mi ifşa etmek? yoksa agea denen boş beleş arabaya verdiğin paranın acısını mı böyle yaparak çıkartıyorsun? teknoloji sürekli gelişen bir kavram. bundan 10 sene önce avrupa'da dizel araç kullanıyorlar ve üretiyorlardı şimdi ise avrupada dizel araç yasaklanıyor. bu adamlar gerizakalı mı? sonradan yasaklayacağı bir aracı neden üretti ilk başta? şimdi bu adamlar kendi içinde mi çelişiyor? ya da neden çoğu marka elektrikli motorlu araç üretmeye başladı? hepsi mi tutarsız?

    sen önce neyin peşindesin onu açıkla? burda milletin mesajlarını kurcalamak senin ne haddine!!!
    çoluk çocukla uğraşıyoruz ya yemin ediyorum.. patlıycam sinirden!!!




  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    sen onu ikna edemezsin bosver :)

    o 15 diyosa 15 yakiyodur tsi

    senin arabani senden daha iyi bilir, kullanmadigi halde
  • Öncelikle yanılgı içerisindesin zira evdeki hesap çarşıya uymuyor.

    Bilimsel olarakta ifade edelim

    Arkadaşlar öncelikle bilimsel olarak bakmanız gerekiyor şöyleki ;

    1-)Öncelikle Dizel ve benzinli araçlar aynı devir aralığıda çalışmazlar Varsayıyorum diyelimki benzinli 3000-3500 arası devirde çalışıyorsa 100-120 km hız arası. Dizel motolar genel olarak daha düşük devirlerde çalışmaktadır. Yani aynı gücü elde etmek için benzinli 500 ila 1000 devir daha fazla dönmeli buda motorun daha çok yıpranması demektir. Buradan bir kere yakıt sarfiyatı ister istemez arttı. Evet ilk fazlalık benzinlide.

    2-)Dizel araçlar aynı gücü daha yüksek sıkıştırma oranlarından dolayı daha rahat vereceklerdir. Dolayısıyla siz aynı gücü elde etmek için ya daha fazla yakıt yollayacağksınız ki pratikte miktarı hava oranında çoğaltabilirsiniz. Zira zengin karışım her zaman daha iyidir diyemeyiz. Buradanda daha fazla benzin yoladınızmı.

    3-) şıkıştırma oranları dizellerin benzinlilere göre daha fazladır. Benziniyide sıkıştıralım, sıkıştıramazsınız zira belirsiz bir alevlenme düzeyi olur ve vuruntuya sebep olur. Benzinliyi ateşlerken dizeli sıkıştırır bir anda güç elde edersiniz.

    4- Tork oranları dizelin daha fazla olduğu için ki bu turbo ile elde edildiği için buradan zaten dizel torku dahada iyi değerlendiriliyor. Dolayısıyla Dizel araçlar bu noktalarla beraber avantjlı dır.

    5-)Dizel yakıtı elde etmek benzinliye göre daha kolaydır yani artık bir yakıt benzine göre. Maliyeti daha pahalı değil bizde pahalı

    6-) iyi bir bakım ile emin olun dizel daha az devir ile daha çok iş yapıyor ve daha uzun kullanım imkanı veriyor. Bakımınız iyi ise 5 yaşında değiştirecekseniz benzinli ike aynı km değerinde daha az yıpranmış olacaktır tabi aynı kullanım şartlarında

    Ancak

    Bunların yanında dizel avantajmı evet göreceli olarak avantajlıdır ama emisyon gerçeği görmezden gelinmemelidir sebebi ise ülkemizdede çok kötü kullanıldığı ve bakımları düzgün yaptırılmadığı için dahada fazla zarar vermektedir. Ayrıca bakımı yapılsa dahi Dizelin emisyonları daha zararlıdır. Yani dizeli bırakın benzinliler bile ileri yönelik artık ya daha iyi hale getirilmeli yada oda kaldırılmalıdır

    Son olarak mantık hatası dediğiniz yer varsa daha ayrıntılı ifade edeyim.




  • yeni arabalarda partikül olayından dolayı haklısın :D gerisi avuntu, ama şöyle birşey var sıfır alıyorsan tabi benzinli alıp 20-25 bin daha ucuza alıp o paraya dünya kadar gezersin :D bu işte gerçek mantık.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    ee bizde adamina gore muamele :)

    guzergahi bosver, iddialarini foto ile video ile sabitle buraya herkes gorsun. guzergaha bak tdi 10 yakiyor. alti ustu nazillidesin. ne kadar dik, ne kadar kayalik, ne kadar trafik, ne kadar soguk olabilir ki? yersen

    he bu arada sen ayni guzergahta 1.5 turbo civciv ile 7-8 yakiyorsun, tdi 10 tamam inandim

    kirala bi tsi, 15 yaktir bana orada bekliyorum. ya da yapamayacagin seyleri yazma cocuk gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cseyfe -- 7 Ocak 2019; 16:18:3 >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    Tecrübe edinmeden falan diyorsun da o mesajında her türlü arabayı kullandım, sürekli yollardayım demişsin, bu tecrübe değil mi?

    Bu demektir ki ya yalan söylüyorsun yada sürekli aldığını övüp sattığını gömüyorsun başka açıklaması yok bu işin. Ki 2.şık gerçek olan. Boşuna burda sinirleneceğine tutarlı ve objektif ol, insanları yanlış yönlendirme.

    Dh ifşa team diye bi gerçek vardır burda, iyi çalışır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdal85 E kullanıcısına yanıt
    Hocam sen taksicilik yapmışsın taksicilerin nasıl kullandığını iyi biliyoz :) ve sana göre 1.2 tabi tad vermeyecektir. Ancak sürekli araç üzerinde olmayan ve ayağına sahip çıkanlar için 1.0 1.2 ler yakıt tüketimi konusunda çok ideal.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.2 tsı ile 1.5 dizelin farkını uzun yolda daha çok görürsün bir yerden sonra 1.2 motor gitmeyecek çok fazla da sıkamazsın motoru. ama dizel öyle mi bas gitsin traktör sesi gibi ses eski dizellerde vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.B.D(azimBora)

    1.2 tsı ile 1.5 dizelin farkını uzun yolda daha çok görürsün bir yerden sonra 1.2 motor gitmeyecek çok fazla da sıkamazsın motoru. ama dizel öyle mi bas gitsin traktör sesi gibi ses eski dizellerde vardı.
    Aynen hocam 1.2tsiların kitapçığında uyarı var zaten bu aracı uzun yolda kullanmayın gitmez diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    ee bizde adamina gore muamele :)

    guzergahi bosver, iddialarini foto ile video ile sabitle buraya herkes gorsun. guzergaha bak tdi 10 yakiyor. alti ustu nazillidesin. ne kadar dik, ne kadar kayalik, ne kadar trafik, ne kadar soguk olabilir ki? yersen

    he bu arada sen ayni guzergahta 1.5 turbo civciv ile 7-8 yakiyorsun, tdi 10 tamam inandim

    kirala bi tsi, 15 yaktir bana orada bekliyorum. ya da yapamayacagin seyleri yazma cocuk gibi.
    Madem ısrar ediyorsun gösterelim.

    Bu konuyu daha önce forumda konuştuk tüketim fotolarını filan da attım.

    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/136175953

    Civic Rs ile 7-8 litre yakıyorum diye bir iddiada bulundum mu? Tam tersi benzinli bir araçla 10 litre altını göremezsin dedim.

    Al bu da karşılaştırması.

    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/136208662

    Bu tüketimlerde gayet sakin kullanım ile elde edildi. 1.2 tsi ile benim güzergahımda öyle bassan etsen 15 litreye bile dua edersin.




  • TSI almayı düşünenlere uzun yol verisi hakkında bilgi sağlaması açısından, 1.2 TSI'de 110 ile ort. 5 lt. yakıt görünüyor. Hız sabitleyiciyle 4.6-4.7'lere kadar düşebilir. Bir benzinli araç için makul olduğunu düşünüyorum.

    Bu da videosu:
    ismail yakaryoutube
    Polo 1.2 tsı yakıt performansı
    https://www.youtube.com/watch?v=gu0xZqEIys8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ydn06 -- 7 Ocak 2019; 16:54:45 >




  • 2010 model 1.6 tdi manuel 110bg midline jettayı 5 yıl kullandım.
    şu anda 2016 model sıfır aldığım seat leon 1.4 ecotsi 150 bg dsg kullanıyorum.

    İkisinde de uzun yol çok yaptım ayrıca istanbulda trafiğin en yoğun olduğu bölgede iki aracıda yıllardır kullandım kullanıyorum.

    dizel jetta ile 55 litrelik depo ile yazın 700-850, kışın 500-600 km istanbul trafik içi yol yaptım. uzun yolda bu rakam 1000 km.
    şu anda leon 1.4 tsi 50 litre depo ile 700-800 yazın, kışın 500-600 km yol yapıyorum. uzun yolda 2 silindir modu ile birlikte tam 1000 km yol yaptım (4,5 ortalama ile gittim) (balıkesir-rize)

    sürüş profili normal arada sırada agresif ancak çok uzun süreli değil.

    jettada egr valfi değiştirmiş birisi olarak bu devirde çok fazla km yapmayan birisinin dizel almasını mantıklı görmüyorum.
    Hem bakımları hemde parçaları daha pahalı.
    İki araçta güzel ancak benzin bu devirde kesinlikle çok daha mantıklı. derdi az arkadaşlar..




  • abdullahors84 kullanıcısına yanıt
    1 numara yakıt farkından değil şanzıman farkından kaynaklanıyor. 3000 devirde 150 yapan benzinli de var, 100 yapan da var. Aynı şekilde dizel araçlar arasında da bu tür farklar oluyor. Ama aynı güçte alt devirleri daha dolu olacağından dizellerin vitesleri genelde daha uzun olur.

    Bir de mazotu üretmesi daha zor diye biliyorum ben. Hatta Avrupa'da bazı ülkelerde fiyatı benzinden daha pahalı şu an. Bizde de benzin-dizel arasındaki makas iyice kapandı zaten. Benim tahminime göre 3-4 seneye benzin daha ucuz hale gelecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 7 Ocak 2019; 17:13:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdal85

    Ben de 1.2 tsi var.. konuşurken şöyle az yakıyor böyle az yakıyor a girerim neden mi? Ben yıllardır taksicilik yaptım araç nasıl az yakar bilirim ve sağ ayağıma sahip oluyorum. Buna rağmen pompa da baya yakıyor... Yol bilgisayarında her ne kadar litre yazsada pompada 6-6,5 yakmıştır. Dizel alsaydım kafa rahat zevk ala ala 5,5 yakardım. Bu kadar da kasarsam 4 litre altı görürdüm. Dizel her zaman daha az yakar... Ama bizim millet hemen büyük otomobil firmalarının reklamına geliyor. Adamlar dizel üretmek istemiyor artık o yüzden böyle bir saçmalık ürettiler. Bizi de kandırıyorlar hepsi bu... Dizel artık ulaşılmaz olacak benzin ve dizel farkı uçurum olacak herkes mecbur benzinli alacak. Biz de kendimizi avuturuz benim ki dizel gibi yakıyor diye :)
    Yazdıklarınızda haklısınız ama bir gerçek var ki, son birkaç seneye kadar dizel almak için senede en az 15 bin km yapmak denir cümlesindeki 15 bin km artık dizel tercihi için mantıklı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    1.3 Mj ile 6.1 şehir dışı yakan kişi 1.0 araç ile 15 litre altına düşmez :D ki piyasanın en az yakan serisi mj tir.
    onu kim yapmış bilmiyorum ben istanbul tokat ordu istanbul yaptım çoğunluğu şehirdışı olmak üzere şehir içindede 300-400km kadar kullandım arabayı toplam 2235 km gidenler bilir tokatla ordunun arasında akkuş dağı var o dağa tırmandık araba ful yüklü 3 kişi bagaj çaka çaka dolu giderken 160dan aşağı hiç düşmedim ve 4.1 yaktı araba arabam albea 1.3 70bg stok motor yazılım filanda yok şehir içindede 5.2-5.5 yakıyor agresif kullanımda neymisş dizel geç ısınırmış geçiniz bunları benim arabam 2-3 kmde full ısınıyor isteyen gelsin ispatlayayım
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Bir veri de benden gelsin, 1.8 atmosferik araç ile 150-160 km/h bandında 8 litre ortalama yakmıştım.

    Otoban şartlarında 14-15 litre tüketimi, hacim 2.5-3 litrenin üstünde değilse veya ciddi bir turbo beslemesi yoksa dediğiniz gibi mümkün değil. O değerleri yoğun İstanbul trafiğinde görmek bile zor aslında. Genelde 10-12 civarı olur.
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.