Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam. Genelde yüksek vites düşük devir sürüyorum. Motor ilk hareket etmeden önce 30 40saniye beklerim. Kapatmadan önce yine aynı. İlk kalkışta devir yapmam gayet sakin sürerm. Fakat ışte ışık dur kalk benzin göstergesine direk etki ediyor. Gittiğim yolda yokuş ışık dar sokak hepsi var. tam bir parkur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüsami

    ozaman fiatın dizellerininde 1milyon km de eldeğmemiş olanları olduğunu biliyorsundur opel bile fiatın motorlarını kullanıyorlardı pejoya satılana kadar fiatın motorları zincirli olduğundan dizelleri bakımları zamanında yapıldığı sürece bitirmek imkansız
    Doğrudur aynı şeyi söylüyorum. Sağlıklı kullanılan bir aracı 100.000 km de bitirmek maharet ister. Motorda tasarım sorunu yoksa.



    Yalnız bir şeyi atlamışsınız, Opelin piston kıran motorları 1.4 turbo benzinli ve GM üretimidir. Sadece 1.3 dizelleri Fiattan almışlardı. Konuları karıştırmamak lazım. Ben benzinliden bahsetmiştim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    Dacia 1.5 dci aracım 250 bin km oldu hala ilk günkü gibi tıkır tıkır çalışıyor. Ama düşük hacimli dizel hiç kullanmadım 1.3 , 1.4 dizeller yüksek km lerde nasıl oluyor bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    Aracım 2009 model 1.4 dizel Hyundai i20 sıfır almıştım.
    Şuanda 169.000km de hiç bir sıkıntı yaşamadım.
    Bakımlarını aksatmadan her 10bin km bir yaptırdım,parçalarını kendim alıp sanayide yaptırıyorum yaklaşık 300tl civarı tutuyor bakımı.
    Henüz triyer zinciri ve baskı balatası değişmedi orjinali duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sfzb67 -- 7 Ocak 2019; 13:16:6 >




  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle istemiş. Araç adeta yeniden imal edilmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burinyo35 B kullanıcısına yanıt
    Anlık yakıt tüketiminin de her zaman göstergede aktif olmasında, bir gözünüzün orada olmasında fayda var. Ancak işte yakıtı en arttıran şeylerden biri yolunuzun parkur tarzında olması. Ben genelde işe gidip gelirken trafiğe ve ışıklara mecbur kalmak istemediğim için yolu gerekirse 1-2 km uzatıyorum ancak sakin yerlerden akıcı şekilde gidiyorum. Fakat benim eve çıkan bir rampa var ki eyvah eyvah. Epey dik ve virajlı bir rampa. Oraya çözüm yok :)
  • 1.4 TSI'da eklenebilir bence bu listeye. 170bg yazılımı leon istanbul şehir içi trafikte 30 kuruş yakıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brucedeluxe

    Cevap çok basit aslında, birebir iki araç arasındaki dizelin fiyat farkı. Bunun yanı sıra başka etmenler de sayılabilir.

    -Dizelin 90hp, benzinlinin 110hp olması(1.0 lar 115)
    -Dizelin gürültülü çalışması
    +Benzinlinin çok daha seri olması
    +Soğuk havalarda benzinlinin daha avantajlı olması
    +Benzinlinin MTV ödemesi farkı

    Biraz daha arttırılabilir bu sebepler. Bu arada 1.4tdi ciddi az yakan bir motor, 1.6tdi ın tüketimi 1.4 lerden daha yüksek. Ayrıca bu kullanımlar dediğim gibi 7km yani çok kısa süreli fakat düşük hızda kullanımlar. Mesafe ve hız arttıkça aradaki fark çok daha düşük olmakta.
    Hocam yapma gözünü seveyim.
    benim dizel araç 1.6 tdci 115 hp,
    araç 1400 kg.
    Bu kış ve soğuk şartlarda ortalamam 5.5
    evim ile işim arası 2 km, işe araçla gidip geliyorum.
    motor ısınmaya fırsat bulamadan varıyorum hedefe.

    Bu şartlarda bile 5.5 lt tüketimim var.Ayrıca bu gürültü olayını çok abartıyorsunuz.
    1980 model dizeller yok artık.
    Aracım start stoplu bir araç. Geçen günü araçtan stop etmeden inmişim, anahtar hep cebimde, araç hala çalışıyor , ben aracın dışındayım.
    Gece olmayıp ışıkların sönmediğini farketmesem o şekilde ayrılacaktım aracın yanından. çalıştığını duymadım bile.

    Benzinli aracın , hele de küçük motorların iki avantajı var.
    1. dizele göre daha çabuk ısınıyor,
    2. mtv avantajı.
    Bunun dışında başka bir avantajı yok.

    Bulunduğunuz yerde rampa yoksa , sürekli düz yola kullanıyorsanız farkı anlamazsınız ama 170 nm torklu 1.2 motor ile 270nm torklu 1.6 motor rampa olan yollarda farkını koyar.
    Ben köyde oturuyorum, sürekli iniş çıkış var.
    şehirde otursam ve hep düz yolda gidip gelsem muhtemelen 4.5 veya 4.7 ortalamam olur şehir içi.

    Lütfen kullanmadan yorum yapmayın.
    ben rampada 2100 devirde 2 den 3 e atıyorum vitesi, devir 1250 devire düşüyor ve 3. viteste rampa yukarı araç devir düşüklüğü yapmadan, silkelemeden toparlayıp devam ediyor.
    sizler bu 1.2 motorlar ile 2100 devirde 3 e atıp 1500 devir altından aracın toparlamasını dener misiniz?
    1.2 motorlar rampa çıkıyor, evet 3500 - 4000 devir çevirince eski mopetler de çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    3 yıl kullandım o aracı. Ne yaktığı konusunda söyletme şimdi beni sana 3500 km lik uzun dönem verisi attım. Senin uzun yolda yaptığını bu araç karmada yapıyor .
    İki fotodaki ortalama hızlara bir bak bakalım ne yazıyor?
  • Fuzuli konuşup durmayın. Dizel benzinli den az yakar tsi motoru kendinizi kasa kasa yaktığınız değerleri buraya yazıp kendinizi haklı çıkarmaya çalışmayın. Peşpeşe yola çıkılır full depolarla 200 km yol yapılır İstanbul un en yoğun trafiğinde sonra depo doldurulur bakılır kim kaç TL yakmış. İstanbul da olsam dizel otomatik araç olarak ben katılırdım. Az yaktığını iddia eden C sınıfı bir tsi ci ve birde C sınıfı yeni nesil bir dizelci aranıyor. Hodri meydan. Var mı kendine güvenen tsi ci ve dizel ci?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Headshot

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    evet yanılgıdaymışım sonra sonra farkettim. insanların fikirleri değişebilir kardeş. şuan bu kararımın arkasındayım ve vazgeçmeyeceğim bu kararımdan. deneme yanılma tamamen. albea ya devam edin siz.
  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    Aynen deneme yanılma

    Alırken söyleseydin hesabına para geçerdik, böyle avutmak zorunda kalmazdın kendini

    Hani tsi sahipleri öyle yapıyormuş ya sana göre...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 7 Ocak 2019; 13:52:07 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sony Specialist

    Headshot

    Headshot atmakla bitmez bunlar

    Bak deneme yanılmaymış

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Musluk Suyuu M kullanıcısına yanıt
    12-14 ortalama yakalaman icin ortalama hizinin 180 falan olmasi lazim :)

    ortalama hizinin 180 olmasi icin 1 saat boyunca 240-250den dusmemen lazim :)

    bu rakamlara ulasabiliyorsan cani gonulden tebrik ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresponsible

    evet yanılgıdaymışım sonra sonra farkettim. insanların fikirleri değişebilir kardeş. şuan bu kararımın arkasındayım ve vazgeçmeyeceğim bu kararımdan. deneme yanılma tamamen. albea ya devam edin siz.
    Kardeş ben de TSI almadan önce 1.6 TDI düşünüyordum. Hatta vallahi de billahi de başka araç almam diyordum. İş yerinde bi ara kullandım motor sesi harici bir de vites kolunun afedersin kazık gibi olması hariç araç çok hoşuma gitmişti. Yakıt olarak dizeller gayet iyi bunu inkar etmemek lazım. Ancak TSI'nin de yakıt olarak dizelle aralarında dağlar kadar fark olmadığını hesap edince, kendi kafamda hesap kitap yapıp yok mtv yok şu yok bu derken TSI almayı daha uygun buldum. Hatta bir tane 2013 1.6 TDI bulmuştum daha 50 bindeydi. Adam araçta kaza boya vs. olmayınca 70'den aşağı düşmedi. Ben de kafamda hesap edip gittim 60'a daha 37'binde manuel 2015 TSI aldım. Ancak dediğim gibi aralarında yakıt farkı öyle aman aman olmadığı için ve biraz da sağdan soldan aldığım fikirle, yılda da en fazla 15 bin km yapacağım için TSI almayı daha mantıklı buldum. İyi ki de almışım diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ydn06 -- 7 Ocak 2019; 14:10:27 >




  • aktif olarak trafikte dip gaz, fren yaparsanızda 12-14 lt leri yakalarsınzı rahatça tsi larda. illaki uzun yolda 180 le gitmenize gerek yok.
  • 1.0 TSI DSG polo sahibiyim. Aracı 11500 kmdir kullanıyorum.
    Şehiriçinde araç düzlük olursa 6-7 lt, yokuşlar başladığı zaman 8-9 lt yakıt yakıyor.
    Şehirdışında ise istisnasız 5 lt yakıyor.
    İlk alımda olsun, vergide olsun, bulunduğunuz yerin koşullarına bağlı olarak yakıtıda uygundur.
    Yıllık 10-15 bin km geçmeyecek arkadaşlar gönül rahatlığı ile alabilirler.
  • Öner kullanıcısına yanıt
    Hocam ben size tüm rakamları açık açık verdim. İstanbulu biraz biliyorsanız gittiğim yolları da az çok bilirsiniz, açık açık semtleri de yazdım. Araçtan araca göre gürültü farkı değişir elbet fakat bir dizel ile benzinliyi karşılaştırmak hata. Bulunduğum ortam yokuşlu bir ortam, dizel fluence in 2. viteste zor çıktığı-bazen 1. vitese taktığı- yokuşu fabia ile 2. viteste, toledo ile 3. viteste rahatlıkla çıkabiliyorum. Dizelin elbet tork avantajı var fakat 1.0 veya 1.2 motorlar da zaten 175-200nm tork ile gelmekte.

    Üstüne kullanmadan yorum yapmayın demişsiniz, 2 aracı da 2 yıldan uzun süre aktif olarak kullandım. Sanırım siz pek kullanmamışsınız bu araçları. Şu an benzinli aracımı sattığım, dizel araç da aktif kullanıldığı için test yapamıyorum ne yazık ki. 3500 4000 devirde yokuş çıktığımı hiç hatırlamıyorum hocam şu ana kadar.

    Benim örnek verdiğim 2 araç da otomatik vites araçlar, isterseniz siz de aynı rakamları otomatik bir araç ve köy yolunda değil şehir için trafiğinde verebilirsiniz. Örnek verdiğiniz aracın şehir içi kullanım fabrika verisi bile 5.7 litre zira.




  • nabaki kullanıcısına yanıt
    arkadas bastigin zaman demis, performansli kullanimda demis.

    sehiricinde benzinde 14 u gorecegim kullanim tarziyla...ki mumkun degil...dizelde de 11 gorulur

    ama dedigim gibi mumkun degil. he varsa sehirici 12 14 goren, tekrar bi ehliyet kursuna gitsin derim

    varsa boyle bi ortalama fotonuz, inceleyelim.

    not: 8 sene 1.4 tdi, 6 sene ve halen 1.4 tsi, 2 sene ve halen 1.6 turbo benzinli kullaniyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    arkadas bastigin zaman demis, performansli kullanimda demis.

    sehiricinde benzinde 14 u gorecegim kullanim tarziyla...ki mumkun degil...dizelde de 11 gorulur

    ama dedigim gibi mumkun degil. he varsa sehirici 12 14 goren, tekrar bi ehliyet kursuna gitsin derim

    varsa boyle bi ortalama fotonuz, inceleyelim.

    not: 8 sene 1.4 tdi, 6 sene ve halen 1.4 tsi, 2 sene ve halen 1.6 turbo benzinli kullaniyorum.
    1.4 180 beygir her kırmızı ışıkta sert kalkış yaparsam 14 ü çok rahat görürüm. 11-12 leri gördüm o baya kolay oluyor hatta.
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.