Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • akulkerberkay kullanıcısına yanıt
    Sağlıklı hiçbir motor yağ yakmaz, 2009 model 170 binde focus dizel var, bakımdan bakıma 13-15 bin km de yağ eksiltme olmuyor.



    Yazın cenazeye yetişmek için İzmir Antalya 150-160 gittim (otoyolda ceza yedik tabi) ortalama hız 97 km idi, 5.4 litre yakıt, hız sınırlarında gidince 4.9-5 yakıyor. Şehir içi ortalama hız 25, yakıt 7-7.1, Max 8 gördüm onda da ortalama hız 16 ve kış ayı. Bunlar pompa değeri yol bilgisayarındaki sanal değerler değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kilo Moana

    Hocam 200 binde dizel motorun akıbeti farklı mı sanki?

    Alıntıları Göster
    Dacia 1.5 dci aracım 250 bin km oldu hala ilk günkü gibi tıkır tıkır çalışıyor. Ama düşük hacimli dizel hiç kullanmadım 1.3 , 1.4 dizeller yüksek km lerde nasıl oluyor bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Ne yani??

    38km ortalama hız var, kimbilir ne kadarı uzun ve boş yollarda geçti??

    Şöyle "harbiden şehir içinde yaptım ben bunu" diyebileceğin, 25km(veya -) ortalama hız verisi olan 800-100km lik bir verin var ise alalım, bana gerisi boş...




  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Hocam gittiğim yol 4 5 km ortalama hız 19 yakıt 10

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Gayet tarafsızm ben. Şahsen kaç yaktığı çok da umrumda değil. Ben sürerken keyif alıyorum. 1.2ibizam var uzun yolda 4.7ortalama ile konya dan antep e geldim. Şehir içinde ise hemen hemen aynı şartlarda yaz in 7 8 arası kışın 9 10arası yakıyor. Ortalama hız genelde 19 25. Bazı arkadaşlar 40km ortalama ile şehir içi verisi atıyor. Tabi ki olabilir ama her şehir aynı değil. antep de gideceğim yere varana kadar 10tane ışık geçiyorum ve en az 6sina kalıyorum. Yani araba az yada çok yakmiyr aslında şehir az yada çok yaktıriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burinyo35

    Hocam gittiğim yol 4 5 km ortalama hız 19 yakıt 10
    O arkadaş sizin gibi yol alsa, arabaya düşman olur ve açtığı konu tam tersi olurdu.

    Gezdiği yerler Antalya'nın tam merkeze göre nispeten boş yolları, o yüzden ona yakıtı az/normal geliyor. Zaten çoğunlukla düz yolu ve 30-35km ortalama güzergahı olan adamın altında ne olursa olsun, diğer sıkışık şehir/düzüş ortalam hız/ağresif kullanım vs. ye göre daha az tüketim yakalayacaktır.

    Burada yanlış olan, kişiye göre oluşan şartları; arabaya bağlamak.

    Öyle birşey yok!

    Realist adam; benim şartlarımı karşılayan tüketim budur, başka şehir/başka insanlar/başka trafik/başka sürüş şekilleri/ başka... vs. der. Arabayı pohpohlamaz, anlamsızca bir diretmeye girmez...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burinyo35

    Gayet tarafsızm ben. Şahsen kaç yaktığı çok da umrumda değil. Ben sürerken keyif alıyorum. 1.2ibizam var uzun yolda 4.7ortalama ile konya dan antep e geldim. Şehir içinde ise hemen hemen aynı şartlarda yaz in 7 8 arası kışın 9 10arası yakıyor. Ortalama hız genelde 19 25. Bazı arkadaşlar 40km ortalama ile şehir içi verisi atıyor. Tabi ki olabilir ama her şehir aynı değil. antep de gideceğim yere varana kadar 10tane ışık geçiyorum ve en az 6sina kalıyorum. Yani araba az yada çok yakmiyr aslında şehir az yada çok yaktıriyor.
    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/136612968




  • Hem 1.2 tsi hem de 1.4 tdi kullanan biri olarak yorum yapacağım.

    Ümraniye-Kozyatağı arası 7km lik mesafede ortalama 23-27km hızla gidilirken 1.4 tdi 5lt yakarken 1.2 tsi 7lt civarı yakmakta.
    Ümraniye-Bebek arası 23km lik mesafede ortalama 50km hızla gidilirken 1.4 tdi 3.8lt yakarken 1.2 tsi 5.5lt civarı yakmakta.

    Bu kullanımlar her iki araç için de sakin kullanım değerleri.

    İstanbul gibi sıkışık trafikli bir şehirde bile bence hem yakıt hem de dizel araçların fiyatları göz önünde bulundurulduğunda dizel araç almak mantıklı değil. Eğer ki şehir içinde bile uçucam kaçıcam beygirin dibine vurucam derseniz iş değişir tabi, aradaki fark çok açılır.

    Not: 1.4 tdi toledo, 1.2tsi fabia.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brucedeluxe -- 7 Ocak 2019; 11:36:13 >
  • açıkcası çok fark yok. 7 sene istanbul trafiğinde veya dışında km'lerce 1.2 tdi vw polo bluemotion dizel araç kullandım. yok yakıtı kokluyor yok az yakıyor tamamen şehir efsanesi. burda dizele 20 bin tl fazla para veren arkadaşları anlayabiliyorum. kendinizi avutmak istiyorsunuz ama gerçeklerden kaçmak istiyorsunuz. ben dizel polo'dan sonra da hybrid araç aldım. yakıt konusunda emin olun burdaki çoğu kişiden daha cimriyimdir, ki çalıştığım iş yerinden bazen yakıt paramı da alıyorum ama ulaşım denen mecrayı dış ülkeler çok ucuza yaparken ben 2019 yılında bu teknoloji'de istanbul gibi bir şehirde bu denli yakıta vermeyi abest buluyorum.

    şuan aracım 2018 model ibiza 1.0 ecotsi dsg'li bir araca sahibim. inanın 6.6'dan fazla yakmıyor, yaptığım çok fazla bir şeyde yok açıkcası. eğer dizel aracım veya hybrid aracım olsa onlarda taş çatlasa 1 litre az yakacak.

    100 km'de 7,5 tl fark var bence. 1000 km'de 75 tl. 10.000 km'de de 750 tl bi fark olur. yılda 750 tl fazla vermek istemeyen varsa gitsin dizel alsın...




  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    Evet bu arkadaşın altında 1.2 tdi polo varken yazdığı yazıdan bi kesit,

    "hem de bu bm kadar az yakan araçta yok. ben işim gereği sürekli yollardayım, sürekli farklı araçlar kullanma imkanına da sahip oldum. bazı parası çıkışmazlarda yeni çıkan benzinli vw 1.2 tsi çok az yakıyor aynı dizel gibi 1.2 tdi'dan çok iyi derler, onlar da kendilerini avutanlardan."

    Allah yardımcın olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 7 Ocak 2019; 12:11:55 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brucedeluxe

    Hem 1.2 tsi hem de 1.4 tdi kullanan biri olarak yorum yapacağım.

    Ümraniye-Kozyatağı arası 7km lik mesafede ortalama 23-27km hızla gidilirken 1.4 tdi 5lt yakarken 1.2 tsi 7lt civarı yakmakta.
    Ümraniye-Bebek arası 23km lik mesafede ortalama 50km hızla gidilirken 1.4 tdi 3.8lt yakarken 1.2 tsi 5.5lt civarı yakmakta.

    Bu kullanımlar her iki araç için de sakin kullanım değerleri.

    İstanbul gibi sıkışık trafikli bir şehirde bile bence hem yakıt hem de dizel araçların fiyatları göz önünde bulundurulduğunda dizel araç almak mantıklı değil. Eğer ki şehir içinde bile uçucam kaçıcam beygirin dibine vurucam derseniz iş değişir tabi, aradaki fark çok açılır.

    Not: 1.4 tdi toledo, 1.2tsi fabia.
    Bu mesaj üzerinden yürüyelim:

    istanbul için opet yakıt fiyatları.

    Kurşunsuz Benzin:5.87 / LT (KDV)
    Motorin:5.72 / LT (KDV)

    7lt x 5.87 = 41.1 tl
    5lt x 5.72 = 28.6 tl

    Aradaki fark %43

    sizce %43 lük yakıt tüketim farkı yeterli değil mi dizel tercih etmek için?

    Kaldı ki benzinlide gaza azıcık fazla basarsanız bu oran %60 lara çıkar hatta geçer.
    Dizelin, şu yakıt fiyatlarında bile avantajı %40 civarı iken hala "tü-kaka" demenin mantığı nedir?


    Benim bulunduğum yerde fark biraz daha fazla. Çünkü benzin 5.91 tl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Öner -- 7 Ocak 2019; 12:19:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Böyle kısa mesafeli deneme sürüşleri pek bi anlam ifade etmez gerçek uzun dönem verisi için. Deneme sürüşü bu en az ne yakıyor ona bakarsın, ben de yapıyorum arada



    Bu da benim 1.6 dizel otomatik ile deneme sürüşüm, ortalama hızımız aynı. Sizin araç 1.2 polo sanırım, yaklaşık 150-200 kg de fazlalığı var benim aracın.









    1.0 ve 1.2 tsi motor vergi avantajıyla ve daha ekonomik olmasıyla çok yol yapmayanlar için atmosferiğe göre mantıklı seçim ama yapılan yol arttıkça anlamını kaybediyor bence, atmosferik+LPG veya dizel gerekli oluyor.
    Kısa mesafeli deneme sürüşü pek bi anlam ifade etmez demiştiniz, az önce araca inip uzun dönem verisini çekip size sunuyorum. Sanırım yaklaşık 2250 km'lik veri 1.2 TSI motor için size bir şeyler ifade eder?

    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    Söz konusu veri 6.2-6.3 falandı. Ancak son 2 aydır malum yağışlı hava şartlarından dolayı ağır ve temkinli, dur-kalk dur-kalk kullanmak zorunda kalınca yakıt 6.9'a kadar çıktı. Havalar biraz düzelsin ortalama az da olsa geri düşecektir.

    TSI motorları tanımanız ve ona göre kullanmanız gerekiyor. Ralli yapmak isterseniz TSI size göre değildir. Özetle 6-7 lt. arası ağırlıklı Ankara içi kullanım bana göre oldukça yeterlidir. Dizelin o kafa ütüleyen sesini, geç ısınma, bakım vs. gibi zımbırtılarını çekmektense gerekirse bir depoda 50 hatta basmam halinde gerekirse 100 lira fazla veririm ancak en azından benzinli araca binmiş olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ydn06 -- 7 Ocak 2019; 12:25:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Eski aracım olan FB7 Civic'de eski nesil 5 ileri tork konvertörlü şanzıman vardı ve senin aracından da daha ağırdı. Buna rağmen 16 yıllık 1.6 atmosferik motorun tüketimi neredeyse senin 1.0 turbolu motorun kadardı.

    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız


    Buradan ulaşacağımız sonuca göre beyler dizele hiç gerek yok 1.6 atmosferik motorda dizel kadar yakıyor.




  • Konu madem Antalya arabası:


    Ben 25 senedir Antalya da oturuyorum, tüm araçlarım da yakaladığım ortalama hız 25km dir. Bulunduğum yer ve güzergah dolayısı ile bunun üzeri bana zor. Aynı yer dolanımı için herkes aşağı yukarı böyledir.

    (Son 2-3 yıldır şehir dışına araba ile çıkmadım, o kadar yolu çekecek enerji bende artık mevcut değil. Zaten Uçak bana ne zaman alırsam alayım 50TL, o yüzden uzun araba yolculuları bana gereksiz. Yani ben ne tüketim verisi veriyor isem, tamamı şehir içi kullanımdır. Haa! 0.5lt az yakacağım diye de dikkat etmem, dikkat edip bunu takıntı halinde sürekli fotolayan adama da normal gözü ile bakmam...)

    Demem odur ki; Eğer Antalya da yaşayan bir kişi bana 33-35km ortalamadan ve şehir içine göre daha az trafiği olan yerlerden yada yoğunluk dışındaki bir saatlerden bahsediyor ise, onu şehiriçi-şehirdışı ortalaması olarak(hatta 35'li ve + değerlerde şehir dışı) dikkate alırım ve verdiği değerin üzerine "bana göre gerçekçi olması için 1-1.5lt eklerim" -ki Antalya daki 25'lik ortalamayı bana doğru(aşağı-yukarı) verebilsin.

    Yani; Antalya da 33-35 km ortalama ile 6.3lt yakan adam benim tarafıma geçip 25km ortalama ile dolaşmaya başladığında 7.5lt olacak yakıtı hem daha gerçekçi duracak hemde kendisi doğruyu görmüş olacaktır.

    Kaba hesaba göre, 1.0 yada 1.2TSI dsg gelipte benim güzergahım da 7.5lt yakıyor ise; şu an kullandığım 1.5 136bg ZF8 aracımın şu andaki 25km ortalama/8.3lt yakıtı bence ondan daha iyi duruyor.

    Aradaki motor/şanzıman/güç/tork/ağırlık vs. hesabına girildiğinde aradaki 0.8-1lt, çokta önemsenecek bir değer değildir. Aynen ben o arkadaşın şartlarına gidip aracımı o güzergah ve şartlarda kullansam, demek ki benim araç kabaca 7lt gibi bir şey yakacak. Eğer ZF 118i ile 7lt yakıyorum diye şurayı fotolarla doldursam ve bu arabalar böyle diye ısrarcı olsam -bazı araç sahiplerine göre- "komik" olmazmıydım?

    Neyse!
    Bana göre hesabı yapıldığında, 1.0/1.2tsı çokta başarılı sayılmaz.

    Haa! Beklenti ve ihtiyaçlar hesabı yapıldığında, alınır binilir o ayrı konudur. 1-1.5lt az yakar vergisi daha azdır kasko bakım daha uygundur, yıllık yürütme maliyeti düşünüldüğünde cüzdan da fark yaratıyordur; kişinin gelirine oranlandığında iyi bir kazançtır vs.....

    Ama bu kişiye göre değişen durum herkes için de aynı sonucu verecektir yada olması gereklidir, demek değildir.

    Sana ve şartlarına göre güzel hesaplıdır ve araç alırken yaptığın hesaplar doğru sonucu vermiştir. Orada onun için NOKTA olur.

    Başka şehirler, başka insanlar, başka başka şartlar...
    Bir sürü hesaplar...




    Şimdi çıkarım Antalya Üniversitesinden "tın tın" Aksu gider gelirim, yada Oteller bölgesinden Belek yaparım, yada Havalimanı-Lara git-gel; Şuraya da konu açar fotosunu atarım...

    Ne olur?
    Olur mu olur, netice de şehiriçi.




  • Ya buradaki yorumların çoğunu okuyorum da sanırım bende ciddi bir problem var. Ayağım ayarı yok falan galiba. Aracım 1.6 dizel hb Egea. Yahu ne yaptıysam ne ettiysem ortalama yakıtını 7,1'in altına indiremedim. Sırf deneme amaçlı parasına bakmadan iş yerime ( İzmir'den Manisa'ya ) her gün arabayla gittim geldim şehirler arası olsun diye ancak o zaman 6,5 ortalamayı yakalayabildim. Sizce sorun bende mi yoksa araçta mıdır ?
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    3 yıl kullandım o aracı. Ne yaktığı konusunda söyletme şimdi beni sana 3500 km lik uzun dönem verisi attım. Senin uzun yolda yaptığını bu araç karmada yapıyor .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burinyo35

    Hocam 1.2tsi ibiza sahibiyim. Yakıt konusunda tüyo verir misiniz? şehir içi 10u görüyorum. Ortalama hız 19 falan.
    Hocam aracı aldığımda ilk zamanlar ben de sizin gibi yakıyordum daha önce bi arkadaşa da yazmıştım. Öncelikle aracınızın motorunu iyi tanımanız gerekiyor. Rampalarda, yokuşlarda vs. ne zaman ne istediğini bilmeniz, sesine kulak vermeniz lazım. Eğer ağır ağır giderseniz(20-25 km/h arası) motorun ne istediğini bilmezseniz dizel de fazla yakar benzin de. Ağır mı gitmek zorundasınız? Aracınız manuelse muhakkak 2. viteste hatta baktınız eğim biraz aracınızın lehine atın 3. vitese 1000-1200 devirde gidin. Evet yakıt tüketimi yine artacaktır ancak öyle devasa artışlar olmayacaktır. Motor an gelir hırıltı yapabilir ancak bu sizi ürkütmesin. Burada asıl önemli olan şey düşük devirlerde ne pahasına olursa olsun gaza yüklenmemenizdir. Pedalı köklerseniz turbo açısından uzun vadede iyi olmayabilir ve yakıtı arttırmış olursunuz. Bendeki araç manuel olduğu için DSG hakkında yorum yapmayayım diyorum. Bilgim olmayan bir konuda yanlış yönlendirmek istemem. Ki DSG'nin genel anlamda daha az yaktığını söyleyenler var kulak vermek lazım.

    Toparlayacak olursak aracın istediği en önemli şey yüksek viteste düşük devir kullanılması. Ki beyin de bu yönde talimatlar veriyor. Motor soğukken yapılmayacak şeyleri biliyorsunuzdur zaten. Motoru tanıdıktan sonra gerisi çorap söküğü gibi gelecektir.

    Ve en önemli şeylerden biri ne pahasına olursa olsun yakıtı aynı petrol istasyonundan almaya özen gösterin. Ben Shell'in kendi işlettiği, kurumsala ait petrol istasyonundan alıyorum. Evet etrafta birçok Shell istasyonu var fakat inanın hepsinden alınmaz. Sonuçta adam Shell'den bayilik almış ve yapabildiği kadar kâr yapma amacında. Yakıta ne karıştırdığını nereden bilebiliriz ki? Fakat Shell, BP ya da OPET'in kendi işlettiği kurumsal istasyonlarda bu ihtimalin her zaman daha az olacağı görüşündeyim. Size de bu yönde bir tercih öneririm.

    Aşağıda vereceğim PDF uzantılı sayfa linkinde Türkiye'deki Shell istasyonlarının listesini görebilirsiniz. İstasyonların yanında "Shell Petrol A.Ş" yazan istasyonlar, Shell'in kendi istasyonlarıdır. Eğer Shell tercih ediyorsanız -ki ben öneririm- bulunduğunuz ilde varsa kurumsal olan yerleri tercih edin.

    https://www.shell.com.tr/kurumsal-musteriler/filo-cozumleri/istasyon-bulucu/_jcr_content/par/textimage.stream/1544429452315/b68d7f766cede3da3a5a2038da0da14ac3133b2ac57f6db84cf11b0a51017ab0/tts-istasyon-listesi.pdf




  • Öner kullanıcısına yanıt
    Cevap çok basit aslında, birebir iki araç arasındaki dizelin fiyat farkı. Bunun yanı sıra başka etmenler de sayılabilir.

    -Dizelin 90hp, benzinlinin 110hp olması(1.0 lar 115)
    -Dizelin gürültülü çalışması
    +Benzinlinin çok daha seri olması
    +Soğuk havalarda benzinlinin daha avantajlı olması
    +Benzinlinin MTV ödemesi farkı

    Biraz daha arttırılabilir bu sebepler. Bu arada 1.4tdi ciddi az yakan bir motor, 1.6tdi ın tüketimi 1.4 lerden daha yüksek. Ayrıca bu kullanımlar dediğim gibi 7km yani çok kısa süreli fakat düşük hızda kullanımlar. Mesafe ve hız arttıkça aradaki fark çok daha düşük olmakta.
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.