Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Sen benzinli ve dizel motor bloklarının ağırlığının ayni olduğunu mu düşünüyorsun?


    Ek olarak konuda geçen başka mesajlara istinaden benzinli motoru dusuk devirlerde istediğiniz kadar kullanabilirsiniz.

    Normalde 6 litre yakan dizel aracı ekonomi yapacağım diye dusuk devirde kullanırsanız dpf ve egzoz sisteminizde çok kısa sürede sıkıntılar çıkabilir. Dizel araç kurum bağlar.
    çok biliyorsun sen mühendisler senin kadar düşünemediğinden vites değişim aralığını 1750 ile 2500 devir arası kullanın diyor kitapçıkda biraz merak edip o kitapçığı okusan görürsün ama anca kulaktan dolma bilgilerle konuşuyorsun dizel araçlarda çok yüksek devir zaten olmaz dizelin gücü devirden değil torktan gelir en babasını 4-4500 arasında verir kurum bağlaması ise düşük devirden değil kalitesiz ve dandik yakıttan olur bakımlarınıda zamanında yaparsan hiç bişeycik olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ydn06

    Hocam TSI'ler rampayı tercihinize göre inanın hiç zorlanmadan çıkıyor. Bunda torkun 160 olmasının da etkisi var tabi. Hatta benim bir problemim var bununla ilgili. Tırmanması kesinlikle atmosferik gibi değil. Mesela atmosferik 1.2 ya da 1.4 hatta birçok 1.6'larda epey dik rampalarda patinaj atma ihtimali epey düşüktür. Ancak benim eve çıkarkenki rampayı(kıvrımlı rampa olduğundan dolayı virajı aldıktan sonra karşıdan araç geldiği için aracı bir süre durdurup daha sonra tırmanmaya devam etmek gerekiyor) TSI ile çıkmaya çalışınca, araç bilhassa 2. rampada ve yerler ıslaksa mutlaka patinaj atıyor. Ardından bir anda kasa öne doğru fırlıyor. Ya ben motora alışamadım ya da başka bir problem var gibi.

    İşte bu sorundan dolayı ben de ilk rampaya girişte hızımı bir nebze arttırıp vitesi 2'ye alarak epey düşük devirde tırmanıyorum. Atmosferik bir aracın 2. viteste oldukça dik bir rampayı neredeyse dip gaz yapmadan 1000-1200 arası bir devirde tırmanması çok zor. Ancak dizel tırmanır. TSI ise, dizel kadar rahat olmasa da tırmanıyor. Zaten TSI'lerin en sevilen yanlarından biri de motorun bir nevi dizel mantığıyla çalışması hocam.

    ve ben size bir şey itiraf edeyim, aracı ilk aldığımda 8-9'dan aşağı düşüremiyordum yakıtı. Hatta 10'u bile görüyordum. Dedim ki ben bunu satıp 1.2 TDI alayım arkadaş böyle olmayacak. Ancak forumlarda epey araştırma yapıp bir de motora alışınca yakıtın kendiliğinden düştüğünü fark ettim. Düştükçe araçtan kullanım olarak daha da keyif almaya başladım. Şimdiki hedefim borç harç bitince mutlaka 1.4 TSI almak:)

    Alıntıları Göster
    Hocam cidden torku turboya rağmen 160 nm mi TSI'ın? 17 senelik 1.6 atmosferik benzinli motorlarda 145 nm tork veriyor. Şimdi baktım 1.6 VVT-i 160 nm veriyor. Daha küçük hacimde 1.4 Fire 127 nm tork üretiyor. Yani bütün mevzu 33 nm tork farkı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    artistlik yapacağına önce düzgün oku, tisiay değil tiesay
    2side değil

    T e S e İ


    biz türküz, ingiliz değil ingilizce okuyunca daha mı havalı oluyor bal gibi TeSeİ
  • Emekliysen, düz bir yerde oturuyorsan, evden kahveye kahveden eve bir de haftada bir pazara markete gidiyorsan katılıyorum kesinlikle 1.0 TSI
  • benzinlide basmıyosan iradeliysen sorun yok dizelden daha konforlu ve karlıdır. sessizdir.(golf7) ama basarsan ocağına incir diker. dzelde fark etmez bassanda fark yok fazla cebine yansımaz.
  • Benzinli arabalarda otobanda benzin ibresinin indiğini görüyoruz resmen dizellerde hiç denk gelmedim dizel her zaman az yakar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • erdal85 E kullanıcısına yanıt
    Hocam. Sen yol bilgisayarı ile gerçekte yakan farklıdır mi diyorsun?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdal85 E kullanıcısına yanıt
    aslına bakarsak benzinin çok daha ucuz olması gerelir 1 varil petrolden %50 yakın benzin % 20 yakında dizel yakıt çıkar gerisi diğer yakıtlar pahalı olmasının manası yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    fuel oil

    Alıntıları Göster


    Doğalgaz
  • Ne yazıkki Türkiye şartlarında 1.6 motor ve altı için
    Dizel=Zengin
    Benzin=Fakir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Sen benzinli ve dizel motor bloklarının ağırlığının ayni olduğunu mu düşünüyorsun?


    Ek olarak konuda geçen başka mesajlara istinaden benzinli motoru dusuk devirlerde istediğiniz kadar kullanabilirsiniz.

    Normalde 6 litre yakan dizel aracı ekonomi yapacağım diye dusuk devirde kullanırsanız dpf ve egzoz sisteminizde çok kısa sürede sıkıntılar çıkabilir. Dizel araç kurum bağlar.
    Niye böyle bir kanıya kapıldın ki? :) Dizel ve benzinli araçlara sahibim ve daha önceden de sahip oldum. Dizel aracımız 2.5 litre turbo, benzinli aracımız 6.0 litre V8, 4.3 litre V6.



    Dizelin ne olduğunu gayet iyi biliyorum, benzinlinin de ne olduğunu gayet iyi biliyorum. Her ikisini de 400.000 üzeri kilometrelerde kullanma fırsatım oldu. Dizel yeniyken çok tatlı ancak eskidiğinde bütün kârını süpürüyor. En azından bulunduğum ülkedeki yakıt fiyatları ile durum böyle.



    Şöyle izah edeyim. Geçenlerde kendi aracımı bizzat ben söküp topladım. Şu 6.0 V8 blogu, Alüminyum bloktu. 50 kilo ağırlığındaydı. Aynı blogun döküm demir olanı da var o da 100 kilo ağırlığında. Dizelde bu ağırlık daha da fazladır ondan haberim var.



    Ama dizelin termal verimlilik konusunda daha iyi olduğu gerçeği var. Benim sahip olduğum veya beğendiğim motor tipi doğruları söylememden alıkoyamaz. Ben benzinli motoru seviyorum ve benzinli motor kullanıyorum, 300nm üstünde torka sahibim v6 olan aracımda bile, diğerinde tork 500nm üzerinde.

    Dizel motorlar günümüzde en verimli motorlar çok ufak farklar dahi olsa, en azından benim bilgi dağarcığımda olan bu.



    Dizelin bloğundan kaynaklı daha geç ısındığı anlatmak istediysen o konuda da haklısın ona itirazım yok.



    Bende daha önceden 2.8 atmosferik dizel vardı dpf, katalitik yok. 450.000km'de egzoz tıkandı. Söktüğümüzde içinde isler taşlaşmıştı.



    Bu arada benim Türkiye'deki aracım da benzinli. Bilerek tercih ettim ve yine olsa yine benzinli tercih ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • antizero kullanıcısına yanıt
    Bu yönüyle düşünmemiştim, satarken zaten ona göre satılıyor. Bu şekilde mazotdan kâr ediyoruz. Teşekür ederim cevap için..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pbmax

    Polo 1.0tsi sahibiyim aracım henüz 240km de, ortalama hızım 32, tüketim : 6.3

    Performansı çok iyi.. devirsiz araba sürmek çok konforlu. 2500 devirin üstüne nerdeyse hiç çıkmaya gerek yok.



    5 ileri manuel olmasına rağmen, 5. Vites 100km/h hızda devir 2100de.



    Bu arada tsi konusuna dh nin alerjisi var. Birazdan gelir mazda/mitsubişi tafası.. ( ama hiç birinde mazda mişibişi yok )



    Enteresan bir forum burası..



    Ne deniyorsa tersini yapın.. ben öyle yaptım. Tsi den çok memnunum
    Hayırlı olsun da sanki 50 bin km yapmışsınız gibi yazmışsınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ağır olanlar demir blok olanlar, pek çok dizel motorda günümüzde alüminyum blok kullanıyo. Alüminyum olmasa bile yüzde olarak büyük fark olsa da kg olarak çok fazla bişey ifade eden ağırlıklar değil.

    1.2 TSI: 97 kg
    1.4 D-4D : 99 kg
    1.3 CDTI-Multijet: 140 kg

    En kolay bunları buldum benzer hacimlerde, kaynaklar:
    en.wikipedia.org
    List of Volkswagen Group petrol engines - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines

    en.wikipedia.org
    Toyota ND engine - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ND_engine

    en.wikipedia.org
    JTD engine - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fakiramaseksi

    Kendinizi kandırmayın turbo benzinli aracı dizel aracı kullandığım gibi sürdüğümde 9 10 lt yakarken dizelin canını cikarsaniz 7 8 lt yi geçmez kolay kolay aynı sürüş dinamiklerinde ayrıca 1.2 1.0 gibi fındık kadar motorların piston kırma ihtimali çok yüksek performanslı kullanımda 200k km de motor verimi çok fazla düşüyor haberiniz olsun
    Hocam 200 binde dizel motorun akıbeti farklı mı sanki?
  • Dostum pek mantıklı bir konu olmamış sanki.

    Birincisi dizel araçların torku her zaman için benzinli araçlara göre daha yüksektir yani bilimsel olarak da, teknik olarak da, fiziki olarak da böyledir kusura bakma dizel araç her zaman güç olarak benzinliden üstündür. Yani yokuş işi bana pek inandırıcı gelmedi. Ayrıca ben şimdiye kadar hiç benzinli yük taşıma aracı görmedim. Acaba neden? :D

    Dizel araç yükü(yolcuyu) görünce bayılmaz, performasını benzinliye göre çok daha iyi korur. Ha performans olayına gelince aracım maks 173km hızına çıkıyor ve 2005 bir araç olmasına rağmen yeni araçlar karşısında bile beni üzmüyor.

    Yakıt olayına gelirsek. Ben 1.4 HDI aracımla tüm yıl boyunca kışlık lastiklerle gezdiğim halde ve yakıtı hiç düşünmedim halde şimdiye kadar 7 litrenin üzerini görmedim. Ortalamam ise 6 litredir ve genelde agresif araç sürerim ki zaten bu yüzden hep kışlık lastik kullanıyorum fren ve virajlarda yol tutuşu için mecbur kalıyorum.

    Ben 43 litrelik bir depo dizel ile şehir içi ve kışlık lastikler ile ortalama 670-700 km yol yapıyorum ve kafam rahat yok devirdi yok çok yaktı az yaktı sakin gideyim falan gibi triplerede girmiyorum, o an ne gerekiyorsa onu yapıyorum.


    Bakım olayı ise yıldan yıla standart bakımlar ve onlarında benzinliden bir farkı yok. Yaptırdığınız yere göre fiyat değişir.


    Fiyat farkı olayına gelirsek eğer gerçekten yakıtı/ekonomiyi düşünen bir kullanıcıysa son model benzinli almak yerine bir kaç yaş küçük dizeli çok daha uygun fiyata alarak hem araç fiyatından hemde yakıttan gayet güzel ekonomi yapılabilir.


    Yahu her şeyi geçtim benim 1.4 aracım senin 1.0-1.2 aracından daha torklu ve büyük olmasına rağmen çok daha az yakıyor. Senin o dediğin hızlarda kullansam ozaman benim araç şehir içi 4.5-5 litreye bile düşer herhalde.

    Çevre koruma yasaları dizel yakıtlara karşı olduğundan ve otomobil üreticileri de benzinli araçlara ağırlık verdiğinden böyle ilginç verilerle benzinli araç lanse etmelerini normal karşılıyorum.




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Dizel araçlarda nox emisyonlarını düşürmek için yanma odası sıcaklığı mümkün mertebe düşük tutulmaya çalışılıyor. Emisyon kontrolü sebebiyle verimlilikten feragat ediliyor. SCR(adblue) içeren sistemlerde durum nedir tam olarak bilemiyorum ama tahminim üre solüsyonu sayesinde kontrol altına alınan emisyonla beraber yanma odası sıcaklığıda daha yüksek sıcaklıklarda emisyon açısından tolere edilebileceği.
    Tiguan 2.0tdi 140hp ile Tiguan 2.0tdi 150hp SCR arasındaki temel farkın burdan kaynaklandığını ve SCR li tiguanin ortalamada 1lt daha az yakıt tükettiğini duymuştum. Buda böyle bir bilgi olsun.
    Yani teorik olarak 1.6TDI BMT SCR motorların golf/octavia/leon vs gelmesi durumunda Euro6 normlarını yakalarken termodinamik verimliliği artması olası. Buda daha çabuk ısınan kalorifer anlamına geliyor.
    1.6TDI BMT SCR motor sanirim sadece tiguanda var su anda.
    Diğer markalarda 1.6 üre solüsyonu kullanan sistemler var mı bilmiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Bu bahsettiğiniz şehir içleri nasıl bir şehir içi arkadaş. 1.3 dizel arabayla ben şehir içi 7 lt yakıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aradaki farka sadece 33 nm tork olarak yaklaşmamak gerek. Maximum torkları verdiği devirler de önemli. Tsi motorlar 1500-1750 devirde bunu yaparken atmosferikler 4500-5000 devirden itibaren verebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onatba

    Dizel araçlarda nox emisyonlarını düşürmek için yanma odası sıcaklığı mümkün mertebe düşük tutulmaya çalışılıyor. Emisyon kontrolü sebebiyle verimlilikten feragat ediliyor. SCR(adblue) içeren sistemlerde durum nedir tam olarak bilemiyorum ama tahminim üre solüsyonu sayesinde kontrol altına alınan emisyonla beraber yanma odası sıcaklığıda daha yüksek sıcaklıklarda emisyon açısından tolere edilebileceği.
    Tiguan 2.0tdi 140hp ile Tiguan 2.0tdi 150hp SCR arasındaki temel farkın burdan kaynaklandığını ve SCR li tiguanin ortalamada 1lt daha az yakıt tükettiğini duymuştum. Buda böyle bir bilgi olsun.
    Yani teorik olarak 1.6TDI BMT SCR motorların golf/octavia/leon vs gelmesi durumunda Euro6 normlarını yakalarken termodinamik verimliliği artması olası. Buda daha çabuk ısınan kalorifer anlamına geliyor.
    1.6TDI BMT SCR motor sanirim sadece tiguanda var su anda.
    Diğer markalarda 1.6 üre solüsyonu kullanan sistemler var mı bilmiyorum.
    Benzinlide de emisyonları düşük tutabilmek adına daha fazla yakıt püskürtüldüğünü biliyorum. Bilhassa katalitik konvertörün yüksek sıcaklığa ulaşması ve bu sayede görevini daha iyi yapmasını için böyle yapıldığını biliyorum.



    Yanma odasındaki sıcaklığın yüksek olmasının verimlilikle alakası var mı onu bilmiyorum. Bu beni şuan için aşıyor.



    Benim yazdığım şey daha çok genel geçer bilgiydi esasen. Günümüzde kaloriferin daha hızlıca ısınması verimlilik yada verimsizlik olarak mı addedilir tam emin değilim. Teorik olarak radyatörden atılan ısı israf edilen enerji demek. Ama günümüzdeki araçların verimli çalışması için de olması gereken bir sıcaklık var. Bunun tek ve kesin bir cevabı olduğunu düşünmüyorum.



    Yorumun için teşekkür ederim:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 7 Ocak 2019; 6:44:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.