Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Anlamsız bir konu. Dizel her daim dizeldir. Siz 1.0 motor ile 1.6 dizeli kiyaslamaya calisiyorsunuz.

    Siz yakit ekonomisi saglayacagim diye gaz pedalina dokunamayacak kadar uzak dururken , dizel arac sahipleri sizin o ulasmaya calistiginiz ekonomiye yolda keyifle basa basa variyor. Dizelin verdigi torkta cabasi. 1.0tsi motor rampada ancak geriden hizli gelirsen yokusu kurtarir sana , dizel ise sifirdan hizlanarak rahatlikla cikabilir.

    Diger bahsettikleriniz ise devede kulak. Yakit kiyaslayacagiz cunku arabalarimiz icin surekli olan bir harcama bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • antizero kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam, tsi ların kitapçığında yazıyor zaten rampada durursanız araç rampayı çıkamaz diye. Te allahım yaa. Ağzı olan konuşuyor işte, konuş konuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • antizero kullanıcısına yanıt
    Arkadaş yeni aldığı aracını heyecanıyla bi paylaşım yapmış. Bayramlığını giymek için gece uyuyamayan çocuk heyecanıyla altı üstü 1.0 lt motoru tüy siklet aracında daha bir depo ya bitirmiş ya bitirmemiş ... yanlış hatırlamıyorsam tabi. İlk mesajı sadece ilk girişte okudum.

    Benzinli performans olarak her zaman dizelden iyidir. Ama biri her yönden iyi diye bişey yok. Mesela 1 dk de ılık hava üflüyor diye övdüğü konu benzinlinin avantajı değil dezavantajları arasında . Ama tabi arkadaş bunları bilmez ( termal verimlilik )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escanor_

    Aynen hocam, tsi ların kitapçığında yazıyor zaten rampada durursanız araç rampayı çıkamaz diye. Te allahım yaa. Ağzı olan konuşuyor işte, konuş konuş.
    Arac rampayi cikamaz demedim hocam , dizel gibi torku olmadigindan o performansi vermez demeye getiriyorum. Yoksa 70bg aracta rampa cikar. Kimse iddia etmedi cikamayacagini. Demeye calistigimi anlasaydiniz boyle yazmazdiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Yani hocam koru korune desteklemeye gerek yok. Kimse bu firmalarin sahibi degil , payda almiyoruz. Sadece dogruyu soylemeye calisiyoruz. Yoksa 1.0 veya 1.2 tsi icin laf soylemiyoruz , aksine arkadas dizele laf atiyor. Kendi tercihi tabi , ama benim icin ilk kistas dizel. Sonra tipine karar veririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 2015 model VW Polo 1.2 tsi 90bg comfortline manuel vites

    Uzun yol kış ayları normal sakin sürüş tarzımla yakıt tüketim değerim: 5,3 lt.

    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Mechanic -- 6 Ocak 2019; 14:45:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antizero

    Arac rampayi cikamaz demedim hocam , dizel gibi torku olmadigindan o performansi vermez demeye getiriyorum. Yoksa 70bg aracta rampa cikar. Kimse iddia etmedi cikamayacagini. Demeye calistigimi anlasaydiniz boyle yazmazdiniz.

    Alıntıları Göster
    Hocam TSI'ler rampayı tercihinize göre inanın hiç zorlanmadan çıkıyor. Bunda torkun 160 olmasının da etkisi var tabi. Hatta benim bir problemim var bununla ilgili. Tırmanması kesinlikle atmosferik gibi değil. Mesela atmosferik 1.2 ya da 1.4 hatta birçok 1.6'larda epey dik rampalarda patinaj atma ihtimali epey düşüktür. Ancak benim eve çıkarkenki rampayı(kıvrımlı rampa olduğundan dolayı virajı aldıktan sonra karşıdan araç geldiği için aracı bir süre durdurup daha sonra tırmanmaya devam etmek gerekiyor) TSI ile çıkmaya çalışınca, araç bilhassa 2. rampada ve yerler ıslaksa mutlaka patinaj atıyor. Ardından bir anda kasa öne doğru fırlıyor. Ya ben motora alışamadım ya da başka bir problem var gibi.

    İşte bu sorundan dolayı ben de ilk rampaya girişte hızımı bir nebze arttırıp vitesi 2'ye alarak epey düşük devirde tırmanıyorum. Atmosferik bir aracın 2. viteste oldukça dik bir rampayı neredeyse dip gaz yapmadan 1000-1200 arası bir devirde tırmanması çok zor. Ancak dizel tırmanır. TSI ise, dizel kadar rahat olmasa da tırmanıyor. Zaten TSI'lerin en sevilen yanlarından biri de motorun bir nevi dizel mantığıyla çalışması hocam.

    ve ben size bir şey itiraf edeyim, aracı ilk aldığımda 8-9'dan aşağı düşüremiyordum yakıtı. Hatta 10'u bile görüyordum. Dedim ki ben bunu satıp 1.2 TDI alayım arkadaş böyle olmayacak. Ancak forumlarda epey araştırma yapıp bir de motora alışınca yakıtın kendiliğinden düştüğünü fark ettim. Düştükçe araçtan kullanım olarak daha da keyif almaya başladım. Şimdiki hedefim borç harç bitince mutlaka 1.4 TSI almak:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ydn06 -- 6 Ocak 2019; 15:5:39 >




  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    Tabi hocam atmosferikler gibi degildir , torku yetecek kadar var. Ben zaten kotulemedim o motorlari , sadece kiyas yanlis. Dizel her zaman dizeldir yani , yakiti iyi torku yuksektir. Demeye calistigim buydu. Tabiki tsi'larda diger benzinlilere gore kiyasla iyidir onada birsey demiyorum.

    Motorda acildikca ve isindikca yakiti iyi duruma geliyordur illaki.

    Hani arkadasin tsi ile dizelin birebir kiyasina sadece birseyler yazmak istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabalar hakkında pek bilgim yok açıkcası sadece sürerim kaputun altındakilerden haberim olma 😊 sasedece öğrenmek istediğim dizel ile benzinli arasında en az 20 lira fark ediyor alış-satışlarda sebep daha az yakması ve dizelin mazotdan daha ğahalı olması doğruuyum? Şimdi benim sorum aradaki farka değiyor mu? *bir borusan yetkilisinin açıklamasını okumuştum 20.000 km yol yapıldığı takdirde dizel:7500 benzin:12500 civarı yakıyormuş(bunu hangi araba yakıyor felan bilmiyorum) başta bahsettiğim gibi arabaların direksiyonunu çevirmekten başka anlamıyorum. Sizce benzin’li almak mantıklı değil mi ölene kadar aldığın arabaya binmeyi düşünmüyorsan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar ediyorum. Tsi dikkatli kullanimla dizele yakin degerler elde edbiliyor. Dikkat edilmeden kullanilirsa da benzinli gibi yakiyor. Kullaniciya opsiyon sunuyor. Guzelligi de buradan geliyor. Ben dikkatli kullanarak bursa trafiginde kisin 6.5 yazin ise 5.9u cok rahat tutturabiliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tafo0911 -- 6 Ocak 2019; 15:45:02 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 TSI ile rampa gordumü anlık tüketim 25 litreleri görüyor. 1.6 dizel bir araçla 15 litre üstünü imkanı yok göremezsiniz. O yüzden abartmayalim. 1.2tsi golf 2015 ve 1.6 e HDI Mcp Citroen C5 kullanıcısı olarak yazıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 sene ve 50.000 km boyunca Tucson 1.6 GDI benzinli otomatik kullandım, ortalama tüketim 7.4 litre idi. Kullanımım %80-90 şehir dışı, %10-20 şehir içidir.



    3 ay önce 1.6 DCI Xtronic Qashqai'ye geçiş yaptım, yaklaşık 12.000 km oldu ve benzer kullanım koşulları ile ortalama tüketim 5.0 litre.



    Araçların ağırlıkları ve yerden yükseklikleri de benzer olduğu için kıyas açısından eşdeğer sayılabilirler bence.



    Yalnız şu farkı da belirtmeden geçemeyeceğim, Tucson'da biraz agresif kullandığım ya da boş otobanda 140-160 civarı gittiğim zaman tüketim 9-10 litrelere çıkıyordu. Qashqai'de ise benzer koşullarda 6 litreyi geçmiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Tekrar ediyorum. Tsi dikkatli kullanimla dizele yakin degerler elde edbiliyor. Dikkat edilmeden kullanilirsa da benzinli gibi yakiyor. Kullaniciya opsiyon sunuyor. Guzelligi de buradan geliyor. Ben dikkatli kullanarak bursa trafiginde kisin 6.5 yazin ise 5.9u cok rahat tutturabiliyorum

    Evet 1.0-1.2 tsi motorun tasarruf potansiyeli var onu inkar eden yok da, 6.5 yaktığınız kullanım şekliyle bi dizel kullansanız 4.7-4.8 litreye dolaşırsınız. 5.9 yaktığınız yerde de dizel 4.1-4.2 yakar.

    Trafik sıkıştığında veya gaza biraz daha basayım derseniz fark biraz daha açılır zaten.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    iki araca da sahibim kardeşim 2015 DCI Fluence var 1.2 TSI her türlü daha az yakıyor. Ayrıca Leon dan Fluence ye geçince yemin ederim kendimi kamyon kullanıyormuşum gibi hissediyorum. Tamamen şirketler ve mümessiller için yapılmış dengesiz bir araç...

    Alıntıları Göster
    Nasıl fazla yakıyor imkansız her türlü denerim fluence zaten kamyon gibi dengesiz araç o konu hakkında hemfikiriz ama 1.2 tsi dan her koşulda az yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Ortalama belirtilmeyen hiçbir şehir içi verisine inanmıyorum. Kendi aracım Peugeot 308 1.6 THP (156 hp benzinli) için konuşacak olursam, İzmir içinde dur kalk trafiğe kalmadığım zamanlarda Gaziemir-Karşıyaka arasında 4.7 ortalama ile gezdiğim de oldu, Konak-Karşıyaka arası mesai saatlerinde 10 litre ortalama ile gittiğim de oldu. Şimdi ben foruma konu açıp 4.7 yaktım desem ne kadar doğru olur 10 litre yaktım desem ne kadar doğru olur :)

    Benim genel kullanımım 29 km/h ortalama hızla genelde kısa mesafe ve park yeri arama dahil şehir içi 8.5 litre. Sizin bahsettiğiniz 6-7 litre tüketimde ortalama hızınız nedir, kısa mesafe kullanım mı, bu tüketimde şehir içi park yeri arama derdiniz var mı? Kendi güzergahımda 1.2 TSi Audi A3 kullandığımda arada sadece 0,5 litrelik Audi lehine tüketim farkı oluşuyor. Performansına ve hacmine göre bu tasarrufa ne kadar değer tartışılır.

    Ek olarak, dizel ile benzinli arasındaki asıl fark sakin kullanımda değil de beygirlerin hakkını vererek gittiğiniz zaman ortaya çıkıyor. TSi'da biraz agresif gidin limitlere yakın kullanın ortalama en az 12 litre gösterecekken dizelde bu rakam 8 litreyi geçmeyecektir.
    8 litre inanılmaz abartılı olmuş 7.5 i bile zor görür istediğin kadar zorla benim arabanın 5. vites arızalı 4 vites kullanıyorum ona rağmen şehir içi 5.2-5.5 km 22-27 km arası park aramak dahil çok agresif kullanımda bile maksimum 6.1-6.2 anca yakıyor dediğim gibi 5. vites yok 4 vites kullanmama rağmen

    1.3 dizel 70bg araç ayrıca araç ful doluyken 160ı rahat görüyor yokuşta dur kalkış yap bakalım benzinmi kalkıyor dizel mi görürsün




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Tekrar ediyorum. Tsi dikkatli kullanimla dizele yakin degerler elde edbiliyor. Dikkat edilmeden kullanilirsa da benzinli gibi yakiyor. Kullaniciya opsiyon sunuyor. Guzelligi de buradan geliyor. Ben dikkatli kullanarak bursa trafiginde kisin 6.5 yazin ise 5.9u cok rahat tutturabiliyorum
    tsi yi dikkatli kullanımda 5.9 u görebiliyorsan dizelide dikkatli kullanımda 4 litreyi rahat görürsün emin ol vitesi 2000 devirde değiştir dizelin kaç litre yaktığını gör 1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksızkm tamamen kendi tarafımdan şehir içi kullanımda yapılmıştır dikkatli kullanarak araba kullanırken telefon kullanmadığımdan durup öyle çektim resmi


    bu hesaba göre dikkatli kullanımı baz alırsak dizel 22.88₺ benzinli ise 35.28 ₺ harcıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hüsami -- 6 Ocak 2019; 19:2:52 >




  • Şöylede bir durum var. Tabii ki yılda max 10 bin km yapılıyorsa benzinli araç kullanmak makul. Ama yılda 30 bin km ve üzeri ise tabii ki dizel motor şart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capo di capi

    Şöylede bir durum var. Tabii ki yılda max 10 bin km yapılıyorsa benzinli araç kullanmak makul. Ama yılda 30 bin km ve üzeri ise tabii ki dizel motor şart.
    30 bin değil yılda 20bin ve üzeriyse dizel daha az kullanımda benzinli ancak kurtarır
  • murat55351 kullanıcısına yanıt
    Hocam haklisiniz sifir alirken dizel, benzinli araca gore pahali ama sizin tabirinizle uzun yillar binmese bile araci satarken (benzinli ve dizel kaza boya vs durumu ayni varsayiyorum) yine benzinliden daha pahaliya satacaktir. Sonucta yakittan yaptigi tasarrufun bir kismi yanina kâr.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 tane aracım var bir tanesi 1.2 80hp atmosferik 3 silindir mitsubishi spacestar şehir içi 5.5litre şehir dişi 3.7 litre yakıyor. Daha önceki dizel fiesta, astra vs hepsinin canı cehenneme. Şehir içi müthiş ideal küçük araba 🚙 aldığıma hiç pişman olmadım 4 senedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.