Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Termal verimlilik mi yahu araba bana mı çalışıyor yoksa kendine mi çalışıyor? Benzinli aracı yapanlar termodinamiği bilmiyo da mı hemen sıcak hava veriyor, dizel geç ısınıyor sıcak havayı 10 dk sonra veriyor, hatta dizel araçlarda bu yüzden extra ısıtıcılar var, termal verimliliği düşünen kim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Az önce işten geldim. Hava 9 derece soğuk motorla başladım. Eve geldiğimde manzara bu. Yinede dizel i savunan varsa bişey demiyorum. Resim karanlıkta titremis 5.5 lt

    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rbcntechnic -- 7 Ocak 2019; 9:15:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Tekrar ediyorum. Tsi dikkatli kullanimla dizele yakin degerler elde edbiliyor. Dikkat edilmeden kullanilirsa da benzinli gibi yakiyor. Kullaniciya opsiyon sunuyor. Guzelligi de buradan geliyor. Ben dikkatli kullanarak bursa trafiginde kisin 6.5 yazin ise 5.9u cok rahat tutturabiliyorum

    Evet 1.0-1.2 tsi motorun tasarruf potansiyeli var onu inkar eden yok da, 6.5 yaktığınız kullanım şekliyle bi dizel kullansanız 4.7-4.8 litreye dolaşırsınız. 5.9 yaktığınız yerde de dizel 4.1-4.2 yakar.

    Trafik sıkıştığında veya gaza biraz daha basayım derseniz fark biraz daha açılır zaten.

    Alıntıları Göster
    Hocam 7 yil g.punto 1.3mjet kullandim. Yazin jetta 1.2tsi bmt ile 5.9 yaktigim guzergahta yine ayni kullanimla puntoyla 5 ~5.1lt yakiyordum. Şimdi ise havalar sogdugundan ort.tuketim 6.5 ~6.6lt arasinda seyrediyor jettayla. Puntoyla kisin 5.7~5.9lt arasinda tuketiyordum. Benim hesap boyle..

    Tsi kime hitap ediyor:

    1. Yilda 20bini gecmem diyene..

    2. Kardesim benim dzele verecek fazladan 20binim yok, ben biraz dikkatli kullanarak dizelin ekonomisine boylelikle yaklasirim diyene..

    Bir benzinli motor ayni segmentteki bir dizel kadar kesinlikle yakamaz gunumuz teknolojisiyle. Ancak satin alim esnasinda fazladan verilen para ve dizelle benzinin litre fiyat farklarinin 20krşa kadar dusmesi dizelin sorgulanmasina neden oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etejenaro

    Termal verimlilik mi yahu araba bana mı çalışıyor yoksa kendine mi çalışıyor? Benzinli aracı yapanlar termodinamiği bilmiyo da mı hemen sıcak hava veriyor, dizel geç ısınıyor sıcak havayı 10 dk sonra veriyor, hatta dizel araçlarda bu yüzden extra ısıtıcılar var, termal verimliliği düşünen kim?
    Olayı çok yanlış anlamışsınız:) Ortaya çıkan ısı ziyan olan enerjidir. İçten yanmalı motorların ürettiği enerjinin büyük çoğunluğu ısı olarak dışarı atılır, bu kayıptır. Otomobil motoru kabini yada etrafını ısıtsın diye değil hareketi sağlaması için üretiliyor.



    Bu arada sakın yanlış anlaşılmasın ben benzinli motor taraftarıyım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt
    Hocam baktığımız zaman tsi motorlu vag grubu araçları dizel motorlu rakipleriyle aynı veya benzer fiyatta olabiliyorlar. Tsi modelleri ucuz değil yani.

    Örnek vermek gerekirse,

    octavia 1.0 tsi ambition 118 bin, megane sedan 1.5 dci joy 117 bin, civic premium 1.6 dizel 111 bin
    fabia 1.0 tsi dsg style 99 bin, clio 1.5 dci edc icon 99 bin
    karoq 1.0 tsi manuel ambition 150 bin, kadjar 1.5 dci edc touch 150 bin

    Örnekler çoğaltılabilir. Seat fiyat güncelliyor bakamadım, vw zaten hepten pahalı bakmadım bile. Bunların dışında yine fiat modellerinin dizelleri daha uygun veya aynı fiyat.

    Dizel farkı vermek istemeyen zaten atmosferik alır geçer tsi motora da dizel ayarında para vermez... Yılda 20 bin için de tsi almak, adamın ocağına incir ağacı dikebilir açıkçası. Benim için sınırı 7-8 bin km yıllık. Fazlası için benzine para dökmek istemem, ne gerek var...

    Yakıt verisine de gelirsek 7 yıl öncenin dizelleriyle şu an satılanlar yakıt olarak bir değil, nasıl 7 yıl önce satılan tsi motorların bir olmadığı gibi. Daha verimli motorlar geliştirildi. Konu içinde de zaten fotoğraflarla birkaç tüketim karşılaştırması yaptım.

    Tsi-dizel karşılaştırması tamamen boşa çıkan bi karşılaştırma. Ne yakıt ne ilk alım fiyatı nede bakım ücretleri...




  • ydn06 kullanıcısına yanıt


    Şartlar olgunlaşınca benimki de patinaj çekiyor üstadım. Benimki de yerler ıslaksa değil de karlıysa yapıyor. Sonuçta güçlü araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En çok merak ettiğim 160-170 ile kaç yakıyor?

    Benim kullanım şeklim bu çünkü

    Hayatında asla 100 ile 30 km den fazla yol gidemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Hocam ben ayni marka benzinli ve diz3l uzerinden verdim fiyat farklarini.

    Mesela reno clioda 15bin tl fark var ayni donanim benzinli ve dizel arasinda. Meganda ise fark 30bin TLye cikiyor. 30binTL cok para. Gider benzinli megan alirim lpgyi de en kalitelisinden 5bin Tl ye taktirsam yine 25bin cepte kalir ve dizele gore de daha ucuZa gezerim...

    Yani ben8m kafa diyor ki dizelin caz8besi bitti.. yakinda benzinin d3 cazibesi bitecek. Hybrit ve elektrikli araclarin cagi basliyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine başlamış 100.000 den sonra 1.2 tsi motor patlatır tayfası.



    Arkadaşlar malum sarı ikinci el araç satış sitesine girin, 1.2 tsi jetta şirket araçlarına bakın. 305.000km de motoruna el değmemiş şirket aracı jettalar var.



    Ayrıca tsi ların supercharge çift beslemesli olan 140 ve 170bg motorlar dışında sorun olmadı. Onlarda da bazı serilerde sekman kırma oldu “piston” değil. VW Sekman kıran araçların hepsine Güncellenmiş 0 sandık motor Getirdi ve bir daha sorun duymadık.



    En azından bu da bir ticaret ahlaktır. Astra k kasalarda lspi sorunu Yüzünden piston kıran araçlara Opel sadece rektifiye yapıyor. Bence budur eleştirilmesi gereken konu.



    Sadece tsi için yazmıyorum, şu an satılan birçok markanın motoru uzun km leri görür. Biz çok meraklıyız 100.000 de motor bitirme efsanesine :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racerant -- 6 Ocak 2019; 21:8:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozaman fiatın dizellerininde 1milyon km de eldeğmemiş olanları olduğunu biliyorsundur opel bile fiatın motorlarını kullanıyorlardı pejoya satılana kadar fiatın motorları zincirli olduğundan dizelleri bakımları zamanında yapıldığı sürece bitirmek imkansız
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Tamam anlaşıldı, hepimiz elektrikli araçlar kullanmaya başlayınca bu konularda biter inş. Ama bu konuda benzinli dizelden avantajlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etejenaro

    Tamam anlaşıldı, hepimiz elektrikli araçlar kullanmaya başlayınca bu konularda biter inş. Ama bu konuda benzinli dizelden avantajlı
    kime göre neye göre avantajlı sadece sıfırda avantajlı ama dizeldeki çekiş gücü kesinlikle benzinlide yok yılda 20bin km yapılmayacaksa benzinli hertürlü ama 2. el alınacaksa dizel avantajlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: racerant

    Yine başlamış 100.000 den sonra 1.2 tsi motor patlatır tayfası.



    Arkadaşlar malum sarı ikinci el araç satış sitesine girin, 1.2 tsi jetta şirket araçlarına bakın. 305.000km de motoruna el değmemiş şirket aracı jettalar var.



    Ayrıca tsi ların supercharge çift beslemesli olan 140 ve 170bg motorlar dışında sorun olmadı. Onlarda da bazı serilerde sekman kırma oldu “piston” değil. VW Sekman kıran araçların hepsine Güncellenmiş 0 sandık motor Getirdi ve bir daha sorun duymadık.



    En azından bu da bir ticaret ahlaktır. Astra k kasalarda lspi sorunu Yüzünden piston kıran araçlara Opel sadece rektifiye yapıyor. Bence budur eleştirilmesi gereken konu.



    Sadece tsi için yazmıyorum, şu an satılan birçok markanın motoru uzun km leri görür. Biz çok meraklıyız 100.000 de motor bitirme efsanesine :)
    Şimdi baktım da 305 bine gelmiş, her yeri boyalı boş jettaya 43 bin mi istemiş o arkadaş...

    Favorilerime alacağım ne zaman satılacağını görmek için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    1.2 TSI ile rampa gordumü anlık tüketim 25 litreleri görüyor. 1.6 dizel bir araçla 15 litre üstünü imkanı yok göremezsiniz. O yüzden abartmayalim. 1.2tsi golf 2015 ve 1.6 e HDI Mcp Citroen C5 kullanıcısı olarak yazıyorum.
    dik yokuşu 5 ile çıkıyorum. 13 litre tüketim değeri yazıyor. Bilemedin 15.tabi bu anlık değer değil.
    Anlık tüketim diğer araçlarda da vardır. Anlık tüketime aldanmamak gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Babangida Babayaro -- 6 Ocak 2019; 22:32:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Sen benzinli ve dizel motor bloklarının ağırlığının ayni olduğunu mu düşünüyorsun?


    Ek olarak konuda geçen başka mesajlara istinaden benzinli motoru dusuk devirlerde istediğiniz kadar kullanabilirsiniz.

    Normalde 6 litre yakan dizel aracı ekonomi yapacağım diye dusuk devirde kullanırsanız dpf ve egzoz sisteminizde çok kısa sürede sıkıntılar çıkabilir. Dizel araç kurum bağlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 6 Ocak 2019; 22:39:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 tsi saati ile... aracınımı satıyorsun. 1.3 multijet vakasından sonra tövbe bismillah 1,6 altı araç yanaştırmam kapıma. 1,5 dci yi 1,6 sayıyorum 110 bg likler iyi gidiyor. Düzlüğü bol olan yerlerde kullanılabilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0tsi manuel full depo ( 40 litre ) 95 kmh sabit hiz 1050km gider diyor, yol bilgisayari.



    Bununla ilgili baska bir 1.0tsi kullanicisi 1090km yaptigini forumda belirtmisti.



    Normal bir atmosterik aracla full depo ile karisik 450-500 km civari yapilabilirken. 1.0tsi ile karisik 750-800 yapilabilmektedir.



    Elbette dizel daha tasarruflu, ancak tsi nin hakkini vermek gerekiyor.

    Bu yukarida verdigim ornekler, agresif kullanimlarda gecerli degildir.



    Tsi motorda 2500rpm den yukari kullanmak, yakit tuketimini asiri artirir.



    Zaten dizel mantigi ile benzer oldugu icin, tsi araclari 2500dd yukarida kullanmak gereksiz. Ben 2000dd de vites degistiriyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel ve benzinli araç her ikisini kullanıp benzinli araba daha avantajlı denmesini anlamak mümkün değil dizel gerek tork değeri gerekse kullanırken ekonomik olması ile çok önde benim için.150_160 bg bir benzinli yerine 130-140 bg dizeli tercih ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • birgarip2019 kullanıcısına yanıt
    artistlik yapacağına önce düzgün oku, tisiay değil tiesay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    artistlik yapacağına önce düzgün oku, tisiay değil tiesay
    Tamam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.