Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escanor_

    Hocam yalnız arkadaşın "uzun yolda 1.2 tsi gitmez motoru sıkamazsın" tabiri çok doğru. Bende 1.2tsi leon var uzun yol yaparken bir süre sonra araç "motor sıkıldı" uyarısı veriyor, çekiyorum sağa birkaç saat motoru dinlendirip öyle devam ediyorum yola. Kaç kere başıma geldi, sıkmaya gelmiyor 1.2ler sonuçta fındık motor, 1.6lar gibi corvette motoru değil.


    Hocam akşam akşam güldürdün vallahi




  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    Ne yapayım, forumdaki cahillerle başka türlü başa çıkamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    tdi in karmasini da alalim sahneye. bekliyorum :)
  • dizel motorlar içinde en fazla yakan dizelin, tdi motoru olduğunu hiç bilmiyorsanız önce araştırın dizelde tdi kadar çok yakan başka bi motor daha yok dünyanın en az yakan motoru pejonun hdi motoru eğer tsi nin dizele yaklaştığını iddia eden varsa pejonun hdi motoruyla karşılaştırsın


    ha bu arada fiatın multijet motoru ise bahsi geçen motorlar için orta bir değerde ancak parça maliyetleri neredeyse benzinli fiyatına olduğundan multijet candır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pbmax

    Ailemizin ikinci aracı golf 1.4tsi dsg 120 bin kmde, daha bugüne kadar bir kez bile hata vermedi ilk 60 bin bakımını yetkili serviste, geri kalan bakımlarını yan sanayide yaptırıyoruz. Bugüne kadar su pompası dışında hiç bir parçası değişmedi. Yağ yakmıyor, siyah duman atmıyor. Yağına suyuna bakıp devam ediyoruz. Ortalama 36kmh full şehir içi kullanıyoruz, ort yakıtı 8.3



    Aynı güzergahta 1.0tsi polo aracım 7.3 yakıyor henüz daha 300km de.



    Sizln aracınızın 182ps olması cvt şanzıman olduğu için arabadan seyir zevkini törpülüyor.

    2 sene kadar civic 1.5turbp kullandım Türkiyedeki RS, rs niye demişler anlam veremem neyse.. o aracın o motoruna cvt rezilliğini kayık görmüşler. Sahte motor geçişleri bile bir işe yaramıyor.



    Ayrıca camları açıp kanapırken kapı iç döşemelerinin hala daha esnemesi klasik honda işçiliğinin bir göstergesi.

    Alıntıları Göster
    Başka bir konuda yurt dışından yeni gelmiştiniz 0-100 km'si 5.5 saniye olan araçlara biniyordunuz. Şimdi ise 2 yıldır 1.5 Civic kullandığınızı söylüyorsunuz. Kafam karıştı valla.



    Bu arada 1.5 Civic rs satışa sunulalı 2 sene olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 5 sene sonra benzin-dizel kapışması da olmayacak.
  • Hüsami kullanıcısına yanıt
    Mühendisler benden iyi biliyorsa neden vw özellikle dsg şanzımanla dpfproblemi yasıyor. Bu problemi Almanya’da da yasıyor Türkiye’de de.



    Kendi aracım dizel otomatik. Eğer kasıp çok dusuk tüketim elde edersem bir süre sonra kendi kendine yakıt yakarak partikülleri temizliyor.



    Bence çok bilmeden konuşma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UML kullanıcısına yanıt
    İçten yanmalı Motorlu araçlar silindir icinde patlayan yakıtın genleşmesi ile çalışır. Eğer motor sıcaksa genleşme daha fazla olacağı icin verim artar. Bundan ötürü motor soğukken araç çok yakar.



    Senin söylediğinin aksine benzinli araç daha çabuk ısındığı icin verimli çalışma sıcaklığına daha çabuk gelir.



    Wikipediadan bakacagina üreticilerin sitesinden benzer güçteki dizel ve benzinli araçların ağırlığını kıyaslamanı tavsiye ederim. Ki verdiğin örneğin birinde bile dizel kendinden daha güçlü benzinliden yüzde 40 daha ağır. Ortalama 30-100 kilo daha ağırdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    İçten yanmalı motorlarda verimlilik sıkıştırma oranı ile ilgilidir. TSİ gibi güncel motorlarda sıkıştırma oranı dizele yakındır.



    Yakıt olarak dizel daha ağır olduğu icin yandığında daha fazla enerji verir.



    Pompada ikizinide litre olarak alırsın ama gerçekte dizel almışsan daha fazla yakıt almışsın denektir.



    Kalan kısmın farkı da buradan gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hüsami kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim multijet en az yakan motor fakat bozulma ve tamiri pahalı. Peugeot yakıt farkını şanzıman ile kapatıyor motor olarak değil.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Sizin gibi ufak tsi motor kullanmadan atıp tutmuş ama kullanınca dizele ihtiyaç olmadığını anlamış. Bu.da bir erdem 😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Geçiniz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hüsami

    onu kim yapmış bilmiyorum ben istanbul tokat ordu istanbul yaptım çoğunluğu şehirdışı olmak üzere şehir içindede 300-400km kadar kullandım arabayı toplam 2235 km gidenler bilir tokatla ordunun arasında akkuş dağı var o dağa tırmandık araba ful yüklü 3 kişi bagaj çaka çaka dolu giderken 160dan aşağı hiç düşmedim ve 4.1 yaktı araba arabam albea 1.3 70bg stok motor yazılım filanda yok şehir içindede 5.2-5.5 yakıyor agresif kullanımda neymisş dizel geç ısınırmış geçiniz bunları benim arabam 2-3 kmde full ısınıyor isteyen gelsin ispatlayayım

    Alıntıları Göster
    Çoğunluk şehir dışıydı dediğim gibi acelem olduğy için çok sert kullandım. Yokuşlar da mevcut bir de yolda tır çok. O kadar düzensiz ve yakıcı bir sürüşe rağmen 6.1 ortalama verdi. Çok iyi değer. 100-120 sakin gidince dediğiniz değerlerde yakıyor tabi. Arkadaşta 1.2 tsi golf vardı şehir dışında hafif basmayla uçuyordu. O açıdan dizelde basmak çok rahat ne yakacağını biliyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    Benim bildiğim multijet en az yakan motor fakat bozulma ve tamiri pahalı. Peugeot yakıt farkını şanzıman ile kapatıyor motor olarak değil.
    multijet dizel motorlar içinde sıfırdan yapılsa bile en ucuzu arkadaş taksici ve fiat servisinde 4.200₺ye motoru tamamen sıfırdan yaptırdı renonun dizeli en az 7-8bine yapılıyor


    ayrıca dizel araçların turbo parçaları 2000 liraya yaklaşırken fiatınki 1000₺ civarı yan sanayiler 500₺



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hüsami -- 7 Ocak 2019; 23:25:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thrgl

    Aradaki farka sadece 33 nm tork olarak yaklaşmamak gerek. Maximum torkları verdiği devirler de önemli. Tsi motorlar 1500-1750 devirde bunu yaparken atmosferikler 4500-5000 devirden itibaren verebiliyor.
    Aslında hocam devrini verdikten sonra atmosferik arabada gayet iyi gidiyor. Dediğin gibi asıl fark torku verdikleri devir aralığında. Bazı arkadaşlar 1700 devirde atmosferikle rampa çıkmaya çalışıp sonra atmosferik kötü diyorda.



    Burda kullanıcı alt devir bandında yüksek torkla araba kullanmak sessiz sakin gitmek daha rahat geliyor dese tercih meselesi kimse birşey demez.



    Bana göre atmosferik motorların sürüşü daha keyifli geliyor. Tabi güç isteyince ortalığı yıkmaları gibi sorunları var.



    Bende şehir içinde turbo dizel kullanıyorum, uzun yola atmosferikle çıkıyorum. Yoksa atmosferik + şehir içi dediğiniz gibi keyifli değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    İçten yanmalı motorlarda verimlilik sıkıştırma oranı ile ilgilidir. TSİ gibi güncel motorlarda sıkıştırma oranı dizele yakındır.



    Yakıt olarak dizel daha ağır olduğu icin yandığında daha fazla enerji verir.



    Pompada ikizinide litre olarak alırsın ama gerçekte dizel almışsan daha fazla yakıt almışsın denektir.



    Kalan kısmın farkı da buradan gelir.
    Verimliliğin sıkıştırma oranı ile alakalı olduğunu biliyorum.



    Yeni çıkan 1.5tsi motoru saymazsak Tsi motorların sıkıştırma oranı yüksek denilebilecek seviyede değil. Kaldıki yeni olan tsi da Skyaktiv kadar yüksek sıkıştırma oranına sahip değil. Turbo araçlarda sıkıştırma oranı yüksek tutulamıyor, artan basınçla yakıt olması gerekenden daha erken tutuşuyor ve vuruntuya sebep oluyor.



    Sıkıştırma oranı en yüksek benzinli motor şuan Mazda'nın Skyaktiv motoru.



    Mesela yanılmıyorsam geçtiğimiz yıl tanıtılmıştı Infinity'nin Vc turbo adlı motoru. Bu motor verimli olması gerektiği yerde yüksek sıkıştırma oranı ile çalışıyordu ama performans istendiğinde turbo devreye giriyor ve sıkıştırma oranı düşüyordu.



    Dizelin birim hacimde daha ağır geldiğini biliyorum. Birim hacimde daha fazla enerji yoğunluğuna sahip olduğunu da biliyorum.



    Yakıtın cinsi ile alakalı dizel daha verimli ona katılıyorum ama tek sebep bu değil. Yüksek sıkıştırma oranı ve alt devirlerde gücü verebilmesi de onu daha verimli kılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.