Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Otomobil konusunda ne kadar az şey bildiğini anlıyorum.

    Otomobilin ne zaman daha çok yakıt harcadığını bilmediğini anlıyorum. Bunlarla ilgili doğru çıkarım hesap ve analizler yapamayacağını anlıyorum.

    Eğer bi otomobil üreticisi olsaydım ve hedef kitle olarak sizin gibileri seçseydim ne kadar rahat edeceğimi anlıyorum.

    Bilmeseniz de sallamaktan hiç çekinmediğinizi anlıyorum.

    Yalan söylemeye de müsait olduğunuzu anlıyorum. Eğer öyle değilse 100 km mesafeyi sürekli 50 km hıza düşüp sonra 160 km hıza çıkarak ve dip gaz çıkarak ölçüm yapın aynı aracı kullanarak sonra verileri burada paylaşın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***@rmour***

    3,5 sene 2015 Skoda Fabia Style 1,2 TSI 90 BG kullandım. Aracım cam tavanlı olması sebebiyle muadillerine göre de ağır bir arabaydı. Hiçbir zaman yakıtı üzmedi. Kullanmayıp, atıp tutan bir kitle mevcut gördüğüm kadarıyla. Şu an Hyundai Kona Elite 1.6 T-GDI 177 BG 4x4 kullanıyorum. Az yakmak nedir, çok yakmak nedir iyi bilirim. Örnek isteyenle de tecrübelerimi paylaşabilirim.
    Ben de benzer şekilde 1.2 tsi 110hp seat leondan 1.6 gdi kia sportage'a geçiş yaptım. 1.3mjet puntoyla karşılastırdığımda bile memnun eden bir tüketimi vardı 1.2tsi'ın. Çok yaktığını iddia edenlerin tamamına yakını tsi kullanmamış insanlar. Genelde amcasının, teyzesinin araçlarından örnekler verirler :) Anlık tüketime bakıp çok yakıyor diyenler bile mevcut...

    Bu arada konanın yakıtı ne durumda hocam ? Cezbedici bir kombinasyona sahip cidden




  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Mesele orda zaten bu motorlara 14 litre yaktıran olursa forumu bırakırım diyen sen değilsen mesele yok. Ama sensen sıvama aşamasına geçtiğini sana haber vermek isterim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    evet 151 km ortalama nasil tutuyor senin hesapla ogrenmek istiyorum

    yazdiginin arkadasinda durup aciklama yapmalisin herkese
  • şimdi hocam, 1.0-1.2 motorlu araba varken dizel almak mantıksızlık diyorsun da, bakıyorsun bu motorlu araçların hemen hemen hepsi b segment araçlar.
    ben küçücük araçları sevmiyorum mesela :)
    içi ferah geniş olacak, (D segment araçlar, peugeot rifter, caddy, tucson.. vs) burada da direk dizele yöneliyoruz.
    bunların da benzinlilerini aldınmı yandım anam keten helvam..
  • Güncel....

    Benzine 17 kuruş, Motorine 18 kuruş zam geliyor...

    Bu herşeyi özetliyor aslında son yıllarda yapılan zamlara bakacak olursanız benzinle dizel arasındaki makas iyice azaldı bu şekilde devam ederse ki eder benzin daha ucuz olacaktır. Ama dizel daha geç yandığı için özellikle şehir içinde daha avantajlıdır. Normal bir kullanıcıysanız yılda yapacağınız 3-4 bin kar için dizelin (en kralında bile var ) gırgır sesine değmez.

    Her 5 arabadan 3 tanesi dizel satılıyorsa bu devlet için güzel bir ekmek kapısıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Gerçekten bu araçları kullandıysanız ve arkasından 2 hava yastıklı Polo'yu ölümüne savunuyorsanız Allah size akıl fikir versin diyorum.

    nanoona kullanıcı adı size ait ise durum daha da vahim. Eskiden Polo hakkında "3. Dunya ulkeleri icin yapilmis sehir ici arabasi oldugunu unutma.. Bu yuzden perde havayastigi bile konulmaz 3. Dunya ulkelerine gonderilen siparislerde.." diyordunuz. Ne oldu da bir anda 2 hava yastıklı Polo almadığınız için hiçbirşeyi haketmiyorsunuz demeye başladınız?
    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/134716005

    Altındaki mesajda ise şu anda yere göğe sığdıramadığınız 1.0 tsi motoru gömmüşsünüz. Herkesin malı kendine göre kıymetlidir ama sahip olduğunuz mallara gereğinden fazla değer yükleyip sahip olmadıklarınızı ölümüne kötülerseniz gün gelir böyle karşınıza çıkar.

    Alıntıları Göster
    Inanmak yada inanmamak size kalmis..

    Nanoona kullanici adim tabiki benim, dh nin muthis altyapisi sagolsun, kullanici adimla giris yapamiyorum.

    Mecburen bu kullanici adini aldim.



    Polo hakkinda soylediklerimin ne oldugunu oncesindede sonrasindada cok iyi biliyorum. Bunu dusunemeyecek kadar salak degilim sanirim ?



    Ben 2 havayastigi olmayan pololar 3.dunya ulkelerine postalaniyor deger vermeyin dedim. Iyide benim aracimda nerden biliyorsunuz 2 havayastigi var ?

    Katalokda yazan o sekilde ancak opsiyon olarak ekletebiliyorsunuz veyahutta bazi pololar bayii tarafindan opsiyonlu gelebiliyor tipki hayalet gosterli pololar gibi.



    Bahsi konu olan arabalarin hepsine sahip oldum.

    Ulkemizdeki vergi sistemi olmasaydi su an sahip olmak isteyecegim tek araba charger r/t olurdu.



    Su anda yurt disindayim, rotterdam. Yerlesirsem poloyu satip ikinci el charger alabilirim.



    Saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • john mclane kullanıcısına yanıt
    Octavia 1.0 tsi d segment bazı araçlardan geniş, audi a3 1.0 tsi var, yeni 2019 jettanın passata yakın boyutları var 1.0 tsi olarak ülkemize gelmesi bekleniyor, benim beklediğim araç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etejenaro -- 8 Ocak 2019; 18:36:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etejenaro

    Octavia 1.0 tsi d segment bazı araçlardan geniş, audi a3 1.0 tsi var, yeni 2019 jettanın passata yakın boyutları var 1.0 tsi olarak ülkemize gelmesi bekleniyor, benim beklediğim araç
    Jetta ulkemize gelmeyecek, avrupayada gelmeyecek.

    Amerikan pazarina ozel uretildi.

    Bekleyenler bosa beklemesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cseyfe kullanıcısına yanıt
    Tek kat yeter tek kat yeter. Sağolasın.



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etejenaro E kullanıcısına yanıt
    octavia evet diğer b segment araçlardan geniş, ama diğer d segment'ler kadar geniş olduğunu düşünmüyorum.
    herkesin kendi görüşü, zevkler ve renkler sonuçta.
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Depoyu fulleyip, km yaptıktan sonra tekrar fullenirse gerçek ortaya çıkar. Ben tek depoyla 1000 km yapıyordum uzun yolda. Hele yağ yakma diye konuşanlar tebessüm ettirdi.

    Kona mevzusuna gelirsek güzel yakıyor :) Ama araç ağır, bg yüksek, 4x4. Arada 20 kuruştan fazla oynuyor. Gerçi daha 400 km, rodaj bitmedi. Bitince düşüyormuş biraz. Ben benzinli araç seviyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Turbonun prensipi yakıtın yüksek basinc(daha çok hava) ile yanmasıdır.



    1990 model spor tarzda üretilmiş bir escort alırsanız elbet birim hacime standart 2 litrelik bir araçtan fazla yakıt püskürtecektir.



    Günümüz motorlarında Gaza sonuna kadar basarsanız daha yüksek hacimli gibi yakıt püskürtecek ve daha yüksek basınçlı hava verecektir. Ama Gaza az basarsanız bu sefer ayni yakıtı daha yüksek basınçla yakacaktır.



    Bunun anlamı ve kanıtı 1.0tsi bir polo ile daha yüksek verimlilikten ötürü ayni yakıtı yakarak 1.0 düz bir Polo dan daha iyi gidebilirsiniz.



    Dediğiniz gibi bir durum oluşacak olsa ya turbo araç diye birsey olmazdı yada modern turbo araçlarla ekonomik gitmek mümkün olmazdı.

    Alıntıları Göster
    Aynı hacimdeki turbolu ve atmosferik aynı yakıtı yakmayacaktır. Turbo daha yüksek hacimli bir motor gibi davranıp daha yüksek yakıt tüketecektir. Yani fazla yakıt yakmadan performans elde edilemez. Sıkıştırma oranı ise bambaşka bir konu. Sıkıştırma oranının getirdiği verimlilik ile turbonun yüksek hacimli bir motor gibi davranıp buna göre bir miktar yüksek yakıt tüketmesi ile gelen verimlilik farklı şeyler... Tabi dizelde sıkıştırma oranının mümkün olduğunca düşük olması istenir, dediğim şey benzinli motorlar için geçerli.





    Dizeldeki ve benzinli araçlardaki turbonun işleyişi de şu açıdan farklı ; dizelde daha hacimli hava beslemesine yararken, benzinlide daha basınçlı hava yollanmasını sağlıyor.



    Yani sıkıştırma oranı arttığında birim yakıttan elde edeceğimiz güç artarken, turbo olduğunda birim yakıttan elde edeceğimiz güç değişmez. Birim yakıttan elde edeceğimiz gücü artıran şey sıkıştırma oranıdır. Yine yanlışsam düzeltsin arkadaşlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Doğrusun, ama forumda yeni nesil direkt enjeksiyonlu turboşarj motorlarla, tasarımı yıllar önce yapılmış ve bir daha el sürülmemiş port enjeksiyon eski nesil atmosferik makinalar karşılaştırılıp, ortadaki kazanım sadece turboşarj'a bağlandığı için derdini anlatamazsın. Tutuyor Opel'in Atatürkle yaşıt 1.6 ecotec motoruyla, o motorun götürdüğü 1400 küsur kg'lik Astra J ile Leon 1.2 tsi'ını karşılaştırıyor adam "bak turbo farkı" diye. Karşısına piyasada tek tük kalmış modern motorlu bir atmosferik otomobil koyunca herşey ortaya çıkıyor gerçi onu da adam kabul etmiyor. Yahu ben benim Mazda 3'ün konusunu açtım tonla tüketim verisi paylaştım ki çoğu yakın güçteki turboşarj motorlarla aynı, adam gözüyle gördüğünü kabul etmiyordu en son Kapak olunca forumlarda gurur yapılıyor malum. Yanlışını kabul etse olmaz, koca forum yüzlerce adam bakıyor, şekli bozulur mazallah.

    Aslında buraya gelen çoğu adamın derdi ne birşey öğrenmek, nede birşey anlatmak. Arabasını övmeye ve seçiminin doğruluğunu gösterip ego kasmaya geliyor millet. Hergün ama gelip hergün gelip arabasını övüp övüp gidiyor. Haklı eleştiri yapan bile atarlanıp malını koruyor falan. Bu konu da bunun manifastosu gibi aslında, oku gör işte tipi tayfayı. Bu yüzden yığınların doğru kabul ettiği ama aslında gerçekte daha farklı işleyen hususları anlatmaya uğraşma, pek bir yere varamıyorsun, teknik olarak komple dopdolu bir konu açsan bile varamıyorsun.




  • Corsa vardı öncesinde. Alırdım. Araç B segmentindeki en alınır araçlardan. Ben uygun araç ararken en önemli kriterlerim boyuttu açıkçası. 2018 senesine gelmişiz Cruise control opsiyon olarak veriliyor. Yıllardır anahtarsız giriş var renaultta. Çamurluğu plastik diye bok atıyorlar çok ilgincime gidiyor, e tamponlar plastik zaten? Hem de çok uzun yıllardır böyle. Daha hafif, yaya güvenliği + parça maliyeti. Bizim millette beyin olsa zaten filo aracı yeaaa demez. Der ki ulan niye bütün filolar bunu tercih etmiş? Niye polonun boşunu almamış bunlar geri zekalı mı? Değil. Hem yakıt ekonomisi çok daha iyi hem de piyasası çok daha canlı. Bugün aldığım paraya satarım, yarın aynı paraya yenisini alırım. Cebimden çıkmayan yakıt parası da yanıma kar kalır. Bu esnada 4 TSI konusu daha açılır :)
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Bak dostum birkaç sene önce piyasada oldukça iyi bilinen 1.2 aracım vardı. Suan taksitini odegim ama pek kullanmadığım 1.0 TSİ ve dsg aracımda var. İkisi arasında kilogram farkı yok. Yakıt olarak ayni kullanımda TSİ her turlu daha ekonomik. Hani tsi ile ekonomi kalmama filan gerek yok. Az birsey gaza dokunduğunda araç birçok aracın 3-4 bin devirle hızlanmasını karşılayacak güç üretiyor ve çok az yakıyor.



    Sen bana bunu açıkla nasıl oluyor bu iş?



    Bu arada hibrit hariç 1.6 ya kadar değişik lpg dizel benzin çeşitli araçlarım oldu. Ona göre cevap ver.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Daha önce 1.2 bir aracım vardı. Suan 1.0 tsi dsg bir aracım var. Senine ayni şeyi yazan başka bir uyeyede sordum sanada soruyorum.



    Tsi daha az yakiyor. Maksimum elbet tsi de daha fazla ama maksimumunu 1.2 araçla degil 1.6 lafla kıyaslayabilirsin. Onda da 1.0 tsi yi maksimumda kullansan yine maksimumda kullanılmış 1.6 dan az yakar ve çoğundan iyi gider.



    Bana bunu nasıl açıklayacaksın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu söyle özetlemek lazim.





    1.3 multijet 1 milyon km gider ama 1.0 tsi 100 binde patlar. Hacmi küçük.



    Benzinli araç konforsuzdur çekmez. Dizel ceker. 70 beygir dizelim var yeni araçları geciyorum.



    1.6 Honda çok sağlam ve ekonomiktir. 1.6 hondacilar tsi kullanıcıları gibi gitse 3 litre yakar. Honda turbo yaptı ama laf olsun diye.



    Mazdam var. Atmosferik ama ekonomik. Atmosferikler az yakar. Tmm konu 1.0-1.2 tsi varken dizele gerek kalmaması ama olsun yazayım. Bir sürü para verdim adı geçsin. Entel görüneyim.



    Benim 5 litre aracım var iki tane. Yurt dışında yasıyorum. Dizel benzin geçmiş. 1.0-1.2 motor anlamam ama yazayım benim araçların biri dizel biri benzinli.



    Param yok ama bir gün param olunca 85 model civic alacağım. En mükemmel araba. Hemde son model motorlarla ayni yakıp ayni performansı veriyor.



    Turbo murbo reklam sırf araç satmak icin. 1.0-1.2 çekmez. Ben çok kullandım.



    Ben ikinci elciyim. Dizel farkı vermiyorum. Kendime ileride bireysel müşteriden alacak 1.6 dizel araçlar olsun diye sıfır alacaklara 20 bin lira dizel farkı versinler diyorum.







    Geyik bir kenara bana yazmayın. Hakkaten ülke boş adam dolu. Gidin 1.6 tuplu yada dizele binin. Tsi konularında ne kendi uzun dönem verileriniz var ne başka birsey. Bosbos yorum yapıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Daha önce 1.2 bir aracım vardı. Suan 1.0 tsi dsg bir aracım var. Senine ayni şeyi yazan başka bir uyeyede sordum sanada soruyorum.



    Tsi daha az yakiyor. Maksimum elbet tsi de daha fazla ama maksimumunu 1.2 araçla degil 1.6 lafla kıyaslayabilirsin. Onda da 1.0 tsi yi maksimumda kullansan yine maksimumda kullanılmış 1.6 dan az yakar ve çoğundan iyi gider.



    Bana bunu nasıl açıklayacaksın?
    İki modern motor olsun. Biri atmosferik biri turbo. Biri 1.6 olsun biri 1.2.



    1.2 olan turbo olsun, 1.6 olan atmosferik olsun.



    Her ikisini de pistte koşturalım. Günün sonunda atmosferiğin tüketimi çok daha az olacaktır. Bunu sadece ben söylemiyorum. Otomobil inceleyen insanlar da söylüyor, otomobil yayıncıları da söylüyor.



    Bu bilinmeyen birşey değilki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.