Şimdi Ara

1.0 TSI Gitmez Diyenler Buyursun (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
0
Favori
15.678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle tork'u önemsiz gördüğümü nereden bulup çıkardınız merak ediyorum.
    Tork olmadan beygir olmaz. Tork olmadan araç yerinden ilerlemez bile, ama o "verilerin" yanında bir de devir bilgisi verilir. O "yüksek" torkun devir bandının neresinde verildiğine dair. Siz o devire gelmeden o torku üretemezsiniz. Ürettiğiniz zaman da, o anki devir sayısı ile beraber bir güç üretir motor. İster beygir diyin ister kw, formülü de HP = Torque x RPM ÷ 5252 'dir.
    Arabayı olduğu yerden hızlandıran şey tekerleklerdeki torktur. Ama tekerlekler doğrudan motora bağlı değil arada şanzıman var. Şanzıman sayesinde tork'a istediğiniz gibi müdahale edebilirsiniz devir sayısından feragat ederek. Bu yüzden motor torku ile, asfalta ulaşan gücü tanımlamak imkansızdır. Beygir gücü işte bunu tanımlar, motor devri ile o devirdeki tork'un bileşimi güçtür. Tork şanzıman aracılığıyla değiştirilebilir, ama toplamda giren ve çıkan güç değişmez(aktarımın kayıpsız olduğunu varsayarak). Yani aracın hızlanmasını sağlayan şey motor torku değil, motor gücüdür. O da motor devri ve o devirde motorun ürettiği torkun bir ürünüdür.

    Torkun hangi devirde ne kadar verileceği aracın karakterini belirler. Düşük devirde yüksek tork varsa rahat kullanılır araç, bütün güç düşük devirlerdedir anında yürürsünüz. Tork düşük rakamlarda ve yüksek devirlerde veriliyorsa, aynı gücü elde edebilmek için devri arttırmanız gerekir.

    Hızlıca bulabildiğim bir kaç örnek veriyorum aşağıya. "eşit güçte fakat tork farkı olan iki arac"a buyurun basit bir örnek. 1.8 civic ve 1.4 tsi golf. Civic'in 174 nm torku var, golf'ün 250. Ağırlıkları ve beygirleri ise aynı(140). Yani güç/ağırlık oranları eşit. Düşük hızlarda golf bir tık ileride, alt devirlerinin dolu olması sayesinde. Ama 0-180'de civic öne geçiyor. 80-180 ara hızlanmasında da civic daha hızlı.


    İkinci bir örnek, s60 2.4 vs passat 2.0 tdi. İkisi de 170 beygir, ağırlıkları da neredeyse aynı. S60'ın 230 nm torku var, passatın 350. Aradaki tork farkı %50'den de fazla. 0-120'ye kadar passat bir tık önde, sonrasında s60 geçiyor. 80-180 ve 40-140 hızlanmasında s60 önde bitiriyor. Ayrıca burada atmosferik araçta vites ve devir sayısının önemi çok net gözüküyor. 80-120 hızlanmasını son viteste yaparsanız, passat 5 saniye fark atıyor. Ama mümkün olan en alt viteste hızlanırsanız, s60 0.2 saniye önde bitiriyor.
    www.zeperfs.com
    403 Forbidden
    http://www.zeperfs.com/en/duel376-8398.htm


    Bu biraz daha farklı bir örnek. Primera 2.0 vs scirocco 1.4 tsi. Primera 130, scirocco 122 beygir. Ama asıl can alıcı nokta şu, primera'nın 170 nm torku var ve taa 4800 devirde geliyor. Scirocco'nun 200 nm torku var ve 1500 devirde ayağınızın altında. Aradaki fark tam 3800 devir. Bastığınız anda scirocco'nun uçması gerekirdi eğer her şey tork olsaydı. Ama 40-140 ve 80-120'de primera bir tık önde. 80-180'de ise scirocco'nun esamesi okunmuyor. 30-37.6 sn.


    @The Division Bell Günlük standart kullanımda istediğiniz şey düşük devirde yüksek tork almaktır. Küçük hacim turbolar da bunu çok iyi yapar. Benim buna hiç bir zaman itirazım olmadı, bugün araç alacak olana da kesinlikle 1.6 atmosferik tavsiye etmem 1.0 1.2 turbolu motorlar dururken. Çünkü kullanımı daha rahat, yakıt tüketimi daha iyi araçlar. Ama atmosferikler ile aralarında olan karakter farkı, atmosferik çöp turbo kral anlamına da gelmiyor. Anlatmak istediğim bu.
    Yokuş yukarı devirlenememe olayına etki edebilecek çok fazla şey var. Ama çok yüksek bir rakımda yaşamıyorsanız, vites küçültüp devri yükseltince yani o momenti motora kazandırınca devir çevirememe gibi bir sıkıntı yaşanmaz. O hava silindire her türlü girer çünkü her çevrimin emme zamanında piston kuvvetli bir vakum oluşturur havayı çekmek için. Ki benzer bir durum turboda da meydana gelebilir. eğer düşük devirde ilerlerken dik bir yokuşa gelip aynı viteste gaza oturursanız, egzoz çıkış hızı turboyu yeterli devire çıkartıp basınç üretemez, motor yığılır kalır.
    Burada bir istisna(aynı zamanda turbonun icat sebebi) var. O da yüksek rakım. Turbolu araçların en büyük avantajı budur, atmosferik aracı deniz seviyesinden 4000 metre rakımlı bir yere çıkartırsanız fark edilir bir güç kaybı meydana gelir. Turboda bu çok daha azdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Nisan 2020; 15:49:57 >




  • Birde silindir ve hacimden ömür biçiyorlar motora ülke hakikaten hem cahil ama herşeyde bir yorumu var

    Bu kafaya göre 5000cc 8 silindir arabalar hala ilk gün ki gibi yürüyor olurdu

    1.0 motor mu yok hacı o motor 100bini zor görür küçük ya lan motorun özelliklerine bakacaksın sanane kaç CC oldugundan

    İlk arabalardaki motorlar 10.000cc idi ve verdiği güç 40-50hp idi belki , teknoloji bu sıkıştırma ve ona göre kullanılan turbo var ha sıfır motor rektefesi normal atmosferik ten pahalı olur orası ayrı ama sakın günlük kullanımda az yakıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    vw son 10 yılda araç üzerinde gereksiz iyileştirmeleri birakıp insanların işine daha çok yarayan kısımlara yatırım yapan bir firma. Sonuçta sattıkları aracın fiyatı belli. Hersey iyi olamaz. Bundan dolayı en güçsüz vw nın bile 0-100 değeri benzer güçteki diğer markalara göre iyidir. Ancak üst hızları alt hızları kadar iyi değildir.

    Honda ise Japon kökenli bir firma olarak devirli araç üretmeyi sever. Aracın enjektörleri dahi buna uygun olarak başka araçlara göre daha hızlıdır.

    Yani İngiliz programında yapıldığı gibi aynı markanın iki ürünü kıyaslanmaliki markasal eğilimler gözardı edilebilsin.

    Verdiğiniz formüle dönecek olursak güç üretmek için göreceğiniz üzere ya torkunuz olmalı ya devriniz. Atmosferik bir araçta tork düşük kaldığı için sık sık vites küçültmek ister. Bu normal bir durumdur. Ancak eğer altınızda 1.6 motor gibi fındık motor varsa her yokuşta ve her yük koşulunda bu yemez. Örneğin dik bir yokuş düşünün. Bu yokuşta devir bandını bitirip bir üst vitese geçmekten dolayı devir kaybınız olacaktır. Ayrıca yokuş dik olduğu için dsg gibi vites değiştiremeyeceğinize göre hızınız düşecektir. Yani bir devir kaybında burada gerçekleşecektir. Dolayısıyla üst vitese geçtiğiniz anda hem yeterli torkunuz hem yeterli devriniz olmadığı için araç yavaşlamaya mahkum olacaktır.

    Turbo bir araçta ise (dizel-benzin fark etmez) sabit tork olduğu için araç rahatlıkla hızlanacaktır. Vites değişiminde devir kaybı olsa bile tork aracın devirlenmesini sağlayacaktır.

    Bu sebepten dolayı insanımızda dizel aşkı vardır. Çünkü fındık 1.6 larla yokuş çıkma planı yapa yapa yük yokuş durumunu tanımayan 1.5 dizeller ilah olmuştur. Sahipleri dizel olduğu için aracının öyle gittiğini sanıyor ama asıl sebebi turbolu bir araç olmasından kaynaklı. Ama insanımız kulaktan dolma yaşadığı ve kendini kulaktan dolma bilgilerle fizik profesörü ilan ettiği için gel de anlat anlatabilirsen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 27 Nisan 2020; 3:5:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-8D107F370

    Birde silindir ve hacimden ömür biçiyorlar motora ülke hakikaten hem cahil ama herşeyde bir yorumu var

    Bu kafaya göre 5000cc 8 silindir arabalar hala ilk gün ki gibi yürüyor olurdu

    1.0 motor mu yok hacı o motor 100bini zor görür küçük ya lan motorun özelliklerine bakacaksın sanane kaç CC oldugundan

    İlk arabalardaki motorlar 10.000cc idi ve verdiği güç 40-50hp idi belki , teknoloji bu sıkıştırma ve ona göre kullanılan turbo var ha sıfır motor rektefesi normal atmosferik ten pahalı olur orası ayrı ama sakın günlük kullanımda az yakıyorlar
    Tipik türk tavrı hocam 😂😂 Bilgisi yoktur ama yorumu kesin vardır her şeye. Hiç bilmediği bir konu olsa bile 😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 115Hp'in hepsi birden kullanıldığı durumda 1.0 olan hem daha çok yakıt yakar, hem daha çabuk yorulur, ısınır, aşınır. Doğanın kanunu bu, tam güç alındığında ne kadar ekmek o kadar köfte kuralı geçerlidir :) Termodinamik yani. Teknolojinin gelişmiş olması sadece normal kullanımda eski teknoloji motorlara göre farkı açıyor. Ama performans ve bunun kullanım oranı arttıkça teknolojinin getirdiği "verim" giderek azalıyor. 2000CC 150Hp atmosferik motor, 1.5 150Hp Turbo motordan daha verimli hale geliyor. Daha az yakıyor, daha uzun ömürlü oluyor. (unutmayın tam güç alınması durumundan bahsediyoruz)

    Millet küçük hacimden yüksek güç çıkmasını verimlilik sanıyor ama bu kadar basit değil olay. Bu mantığa göre bir gemi motorunun dünyanın en verimsiz motoru olması gerekirken, en verimli motorlardan. Bu forumda mühendisinden, fizikçisine kadar 10 senedir falan bu konuyu açıklamaya çalıştı insanlar ama kimse anlamadı.

    Bu konudaki örnekler içinse 1.0 olan araba sadece performanslı kullanımda değil, normal kullanımda bile 1.6 olandan çok daha kısa ömürlü olacaktır. Ama daha az yakacaktır. Yani aracı "0" km alıp birkaç sene - ~100.000 km kadar kullanacak ve genelde sakin kullanacak kişi için bunlar önemsizken ve yakıttan dolayı bu motor daha verimliyken, ikinci el alacak ya da uzun yıllar kullanacak kişi için çok büyük hatadır.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Dostum tamam bir alt vitese gecip devri yükseltir Max HP bandına gelirsin eyvallah ta E bu sefer de dişli değiştiği için hız düşecek :) hızlanmaya devam etmek için bir üst disliye geçmen lazım e vitesi yukseltince de gene aynı noktaya geliyorsun. Araç bunaliyor.

    Atmosferik motorda, binek araçlarda Türkiye şartlarındaki yollarda bu sıkıntıları yaşamamak icin ortalama 1400 kiloluk bir sedan otomobilin en az 250nm lik 2500cc bir motoru olması lazım. Bu da en asgarisi... Optimumu ise en az 280-300nm lik bir 3.0 V6.

    İşte o zaman hiçbir sorun yasamazsin. Karadeniz'e gitsen dahi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu turbo araçlardaki özellikle de turbo dizellerde ki birden vuran anlık tork patlamasinin hissiyatı ile altındaki aracı nasa mekiği sanan çok insan var

    Bu yüzden bugüne kadar çok 5.35d ci, A6 3.0tdi ci tokatlamisligim var. Benim araç atmosferik ve tam otomatik olduğu için gazı koklediginde bir 5.35d gibi koltuğa yapistirmiyor ve buna aldanıp yanılıyorlar lakin reelde yolda bastiginda bu saydığım modeller tamponuma bile yaklasamiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    İmzandaki araçtan bahsediyorsan, gayet normal zaten geçmen.
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Yokuşa geldik 2500 devirde mesela, bayağı dik yokuş tam gaz hızlanmak istiyoruz. Vitesi ufaltıp 4000-4500 civarına getirince aracına göre 6500-7000'e kadar çevirirsiniz, bu esnada hızlanmaya devam eder araç, vitesi bitirince üst vitese alırsınız şanzıman oranları iyi ayarlanmış bir araçta yine 4000 devir ve üstünde bir yere gelir, hızlanmaya devam eder taa ki aracın o yoldaki son hızına ulaşana kadar. 100 beygir bir araç bir yokuşta en fazla 160 yapabilecekse, ister atmosferik olsun ister turbodizel bir şeyi değiştirmez. İkisi de 160'a gelince tıkanır. Saçma bir şanzıman oranı vardır, vites yüzünden motor istediği devire gelemiyordur orası başka bir konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 88mph

    İmzandaki araçtan bahsediyorsan, gayet normal zaten geçmen.
    Bana göre normal de, saydığım araçların sahiplerine göre değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    W220 S500'ün motoru ve şanzumanı gerçekten çok iyi ve uyumlu. Bu kombinasyonla 0-100'ü 7sn'nin altında olamaz diye düşünüyor insan ama 6-6.5sn'de ulaşıyor 100'e.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 88mph

    W220 S500'ün motoru ve şanzumanı gerçekten çok iyi ve uyumlu. Bu kombinasyonla 0-100'ü 7sn'nin altında olamaz diye düşünüyor insan ama 6-6.5sn'de ulaşıyor 100'e.
    Ki 0-100 bu arabanın en zayıf karnı.

    Asıl mevzu 120 den sonra başlar s500 de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Merhaba IAT SENSÖRÜ NTC TERMİSTÖR değeri nedir bende aracımda değiştirmek istiyorum
    Ölçü aleti ile ölçtünüz mü kaç Kohm değer veriyor
    1.0 TSI Gitmez Diyenler Buyursun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.