Şimdi Ara

1/2.5 ve 1/1.7 sensörlerin farkı nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
4.391
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar digital compact makinelerdeki bu sensör olayını anlayabileceğim şekilde anlatacak birisi varmı acaba ? bunlar ne demek ? Kaliteyi nasıl etkiler ? mesela 7.2 mp çözünürlükte hangisi daha kaliteli netlik sağlar ? çözünürlük arttıkça mesela 10 mp olduğunda bu sensörlerin ne gibi bir avantajı/dezavantajı olur ?



  • B u r a d a sensörlerden bahsediyor bi bak istersen... :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alifatih

    B u r a d a sensörlerden bahsediyor bi bak istersen... :)
    Sensor boyutları onemlidir. Sensor boyutu buyudukce fotograf kalitesi artar. Daha fazla alan derinligi ve dusuk noise oranı demektir. Dikkat edilmesi gereken bir noktada inc basına dusen pixel sayısıdır. Piyasada bolca yuksek mp makinalar bulunmakta. Kucuk boyutta sensore yuksek miktarda mp basmak sıgdırmak pixellerin kucucuk olmasına yol acar. Kucuk pixellerde az ısık alır ve elektrige dahah hassas davranarak cabuk ısınır noise uretimi fazla olur. Ureticiler sensorleri buyuk yapmaktansa kucuk sensore daha fazla mp sıkıstırılar cunku ucuzdur. Tuketicilerde genelde bu yuksek mp reklamlarıyla kandırılır. Yuksek mp fotograf kalitesini belirlemez, boyutunu belirler. Aynı teknlojiye ve boyuta sahip 2 sensorden az mp olan daha iyi sonuc verir. Cunku pixeller buyuktur.

    1/2.5 inc sensor 5.7x4.2 mm boyutlarındadır ve genelde kompakt giris seviyesi makinalarda kullanılır.
    1/1.7 inc ise 7.6x5.7 mm olup daha cok SLR-Like sınıfında karsımıza cıkar.

    Bilgi acısından giris seviyesi D-SLR malikanalar genelde 1.8 inc yani 23x15 mm civarında sensor kullanırlar. Full frame dedigimiz D-SLR ise 36x24 mm sensor kullanır.

    Asagıda sensor boyutları inc ve karsılıgı mm olarak tablolanmıs.
     1/2.5  ve 1/1.7 sensörlerin farkı nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 21 Kasım 2007; 13:18:34 >




  • bilgilendirme için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gwznr

    bilgilendirme için teşekkür ederim.
    1.7 olan daha büyük. farkları bu .


    ama 1.7 olan tartışmasız daha iyidir de diyemeyiz. sensör piksel ilişkisi önemli.

    1/1.7 '' sensörlü 8mp bir makine 1/2.5'' 8mp li bir makineden iyidir.

    ama 1/1.7 '' 12mp bir makine 1/2.5'' 5mp bir makineden iyi midir? araştırmak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buffalo

    1.7 olan daha büyük. farkları bu .


    ama 1.7 olan tartışmasız daha iyidir de diyemeyiz. sensör piksel ilişkisi önemli.

    1/1.7 '' sensörlü 8mp bir makine 1/2.5'' 8mp li bir makineden iyidir.

    ama 1/1.7 '' 12mp bir makine 1/2.5'' 5mp bir makineden iyi midir? araştırmak lazım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo

    1.7 olan daha büyük. farkları bu .


    ama 1.7 olan tartışmasız daha iyidir de diyemeyiz. sensör piksel ilişkisi önemli.

    1/1.7 '' sensörlü 8mp bir makine 1/2.5'' 8mp li bir makineden iyidir.

    ama 1/1.7 '' 12mp bir makine 1/2.5'' 5mp bir makineden iyi midir? araştırmak lazım.




    Teknoloji ilerliyor. Cok eski nesil uretimli buyuk sensorle, yeni nesil kucuk sensor karsılastırmak tabiki anlamsız. Teknolojisi ve boyutu aynı olan sensorde az mp olan daha iyidir. Bu esitlikte iken inc basına dusen pixel cok fazla olmamalı. Olursa dezavantajları nı goruyoruz. Sensor boyutlarına bakarken bunlar mutlaka gozonune alınmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo

    1.7 olan daha büyük. farkları bu .


    ama 1.7 olan tartışmasız daha iyidir de diyemeyiz. sensör piksel ilişkisi önemli.

    1/1.7 '' sensörlü 8mp bir makine 1/2.5'' 8mp li bir makineden iyidir.

    ama 1/1.7 '' 12mp bir makine 1/2.5'' 5mp bir makineden iyi midir? araştırmak lazım.




    Teknoloji ilerliyor. Cok eski nesil uretimli buyuk sensorle, yeni nesil kucuk sensor karsılastırmak tabiki anlamsız. Teknolojisi ve boyutu aynı olan sensorde az mp olan daha iyidir. Bu esitlikte iken inc basına dusen pixel cok fazla olmamalı. Olursa dezavantajları nı goruyoruz. Sensor boyutlarına bakarken bunlar mutlaka gozonune alınmalı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ikarahal


    Teknoloji ilerliyor. Cok eski nesil uretimli buyuk sensorle, yeni nesil kucuk sensor karsılastırmak tabiki anlamsız. Teknolojisi ve boyutu aynı olan sensorde az mp olan daha iyidir. Bu esitlikte iken inc basına dusen pixel cok fazla olmamalı. Olursa dezavantajları nı goruyoruz. Sensor boyutlarına bakarken bunlar mutlaka gozonune alınmalı.

    Belkide o yüzden, bu forumda, fot. makinası alacaklara, fuji s6500 tavsiye ediliyor hep. Çünkü müthiş bi sensör-mp ilişkisi vadediyor; 1/1.7'' sensöre 6 mp. Bu durumda pixel-pitch lerin boyutları ve aralarındaki mesafe artıp, birbirlerinden daha az etkilenince, buda fotoğrafa; yüksek isolarda daha az gren, noise, kumlanma(adı her neyse işte) olarak geri dönüyor. Populer markalarda, bu değerleri veren başka bi cihaz yok. Çünkü günümüzde aynı sensöre sunulan çözünürlük 10 mp civarlarında. Bir megapiksel savaşıdır gidiyor, sensör kimin umurunda!...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1+1 mi? 2+1 mi?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdish

    quote:

    Orjinalden alıntı: ikarahal


    Teknoloji ilerliyor. Cok eski nesil uretimli buyuk sensorle, yeni nesil kucuk sensor karsılastırmak tabiki anlamsız. Teknolojisi ve boyutu aynı olan sensorde az mp olan daha iyidir. Bu esitlikte iken inc basına dusen pixel cok fazla olmamalı. Olursa dezavantajları nı goruyoruz. Sensor boyutlarına bakarken bunlar mutlaka gozonune alınmalı.

    Belkide o yüzden, bu forumda, fot. makinası alacaklara, fuji s6500 tavsiye ediliyor hep. Çünkü müthiş bi sensör-mp ilişkisi vadediyor; 1/1.7'' sensöre 6 mp. Bu durumda pixel-pitch lerin boyutları ve aralarındaki mesafe artıp, birbirlerinden daha az etkilenince, buda fotoğrafa; yüksek isolarda daha az gren, noise, kumlanma(adı her neyse işte) olarak geri dönüyor. Populer markalarda, bu değerleri veren başka bi cihaz yok. Çünkü günümüzde aynı sensöre sunulan çözünürlük 10 mp civarlarında. Bir megapiksel savaşıdır gidiyor, sensör kimin umurunda!...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: spirit of nature

    Belkide o yüzden, bu forumda, fot. makinası alacaklara, fuji s6500 tavsiye ediliyor hep. Çünkü müthiş bi sensör-mp ilişkisi vadediyor; 1/1.7'' sensöre 6 mp.



    Katılmamak elde değil, Fuji de bu ilişki çok iyi kurulmuş. Hatta sensör - Mp ilişkisine birde software eklenebilir. Özellikle F30/31 için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdish

    quote:

    Orjinalden alıntı: ikarahal


    Teknoloji ilerliyor. Cok eski nesil uretimli buyuk sensorle, yeni nesil kucuk sensor karsılastırmak tabiki anlamsız. Teknolojisi ve boyutu aynı olan sensorde az mp olan daha iyidir. Bu esitlikte iken inc basına dusen pixel cok fazla olmamalı. Olursa dezavantajları nı goruyoruz. Sensor boyutlarına bakarken bunlar mutlaka gozonune alınmalı.

    Belkide o yüzden, bu forumda, fot. makinası alacaklara, fuji s6500 tavsiye ediliyor hep. Çünkü müthiş bi sensör-mp ilişkisi vadediyor; 1/1.7'' sensöre 6 mp. Bu durumda pixel-pitch lerin boyutları ve aralarındaki mesafe artıp, birbirlerinden daha az etkilenince, buda fotoğrafa; yüksek isolarda daha az gren, noise, kumlanma(adı her neyse işte) olarak geri dönüyor. Populer markalarda, bu değerleri veren başka bi cihaz yok. Çünkü günümüzde aynı sensöre sunulan çözünürlük 10 mp civarlarında. Bir megapiksel savaşıdır gidiyor, sensör kimin umurunda!...

    Alıntıları Göster
    Bu tamamen ureticileri pazarlamacıların yonlendirmesi. Onlar once cebini doldurma pesinde.
    Ureticiler icin yuksek mp elde etmek, sensor buyutmekten daha ucuz. 10 mp normalde 100 kisiden kac kisinin isine yarıyorki. Buyuk poster, baskı kac kisi cıktı alıp elinde tutuyor. Onemli olan fotograf kalitesi, buyuklugu degil. Normal kullanıcıya 3 mp bile yeter. İnsanlar bunu ogrendiginde buyuk sensor ler gundeme gelecek. Simdi iso olayını ogrendiler hemen yuksek iso diye basladılar reklamlara. Sensor kucuk olduktan sonra 1600 asa kimsenin isine yaramaz. Sony de hem titresim onleyici hem yuksek asa bir araya getirerek kendince uyanıklık yaptı yeni ozellik gibi sundu. Harmanlayıp onumuze koyuyorlar yeni bir seymis gibi. Cambazlık yapıp duruyorlar. Buyuk sensor koysa olay bitecek ama isine gelmiyor pahalı. Zamanla ogrenilecek bunlar.

    Ayrıca fuji s6500 de cok iyi sensor objektif uyumuda var. Ayrıca fuji yi digerlerinde ayıran patentli super ccd olayı var. Normalde sensorlerdeki pixeller diktorgen seklinde iken fujide balpetegi seklindedir. Buda ozellikle carpraz cizgilerdeki goruntude cok iyi sonuc verir. Ayrıca noise de dusuk olur. Bende su anda fuji s9500 kullanıyorum. 9 mp makina ama keske 6 mp olsaydı o sensor. Cok iyi isler cıkarırdı. Ayrıca sensor objektif uyumu s6500 kadar iyi degil. Ayrıca bundan onceki makinamda s7000 idi ve oda 1/1.7 inch sensor vardı ve 6 mp idi. S9500 o makinanın basarısını devam ettiremedi, eski makinayı bana cok arattı. S7000 de Hem xoptik oranı dusuk hemde sensordeki pixel dusuk oldugu icin cok iyi sonuc veriyordu. Degisken odaklılarda Fazla x de fotograf kalitesini bozuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 22 Kasım 2007; 12:43:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    Bu tamamen ureticileri pazarlamacıların yonlendirmesi. Onlar once cebini doldurma pesinde.
    Ureticiler icin yuksek mp elde etmek, sensor buyutmekten daha ucuz. 10 mp normalde 100 kisiden kac kisinin isine yarıyorki. Buyuk poster, baskı kac kisi cıktı alıp elinde tutuyor. Onemli olan fotograf kalitesi, buyuklugu degil. Normal kullanıcıya 3 mp bile yeter. İnsanlar bunu ogrendiginde buyuk sensor ler gundeme gelecek. Simdi iso olayını ogrendiler hemen yuksek iso diye basladılar reklamlara. Sensor kucuk olduktan sonra 1600 asa kimsenin isine yaramaz. Sony de hem titresim onleyici hem yuksek asa bir araya getirerek kendince uyanıklık yaptı yeni ozellik gibi sundu. Harmanlayıp onumuze koyuyorlar yeni bir seymis gibi. Cambazlık yapıp duruyorlar. Buyuk sensor koysa olay bitecek ama isine gelmiyor pahalı. Zamanla ogrenilecek bunlar.

    Ayrıca fuji s6500 de cok iyi sensor objektif uyumuda var. Ayrıca fuji yi digerlerinde ayıran patentli super ccd olayı var. Normalde sensorlerdeki pixeller diktorgen seklinde iken fujide balpetegi seklindedir. Buda ozellikle carpraz cizgilerdeki goruntude cok iyi sonuc verir. Ayrıca noise de dusuk olur. Bende su anda fuji s9500 kullanıyorum. 9 mp makina ama keske 6 mp olsaydı o sensor. Cok iyi isler cıkarırdı. Ayrıca sensor objektif uyumu s6500 kadar iyi degil. Ayrıca bundan onceki makinamda s7000 idi ve oda 1/1.7 inch sensor vardı ve 6 mp idi. S9500 o makinanın basarısını devam ettiremedi, eski makinayı bana cok arattı. S7000 de Hem xoptik oranı dusuk hemde sensordeki pixel dusuk oldugu icin cok iyi sonuc veriyordu. Degisken odaklılarda Fazla x de fotograf kalitesini bozuyor.

    Alıntıları Göster
    6500fd nin çok iyi bir sensörü olduğu fikrine asla katılmıyorum.amacım tartışma yaratmak değil, forumdaki 6500fd kullanıcıları ayaklanmasın :)
    ben foto makinesi incelerken yüksek iso muhabbetini ciddiye almam. iso 100 ve iso 200 ü aynı olan bir makine yok yeryüzünde. Kompaktları geçtim, en gelişmiş DSLR ler , 1DM serisi, nikonD3, Eos5D de bile iso 100 le iso 400 arasında çok ciddi fark vardır. Şimdi ''ben 1,1/7'' sensör kullanıyorum , benim 1600 isom temizdir diyen üreticiyi ciddiye almam.
    Eos 40D ,ki CMOS kullanır bu makine, hakkındaki bir incelemede iso 800 de kabul edilebilir noiseden bahsediyordu. Çok az değil, kabul edilebilirlik :)

    1,2/5'' sensörün temiz foto verme eşiği 80,iyimser bir taminle 100 dür. 1,1/7 nin de iso 200 dür .

    bence daha fazlasını kompaktlara koymasalar da olur. gerek yok, fuzuli....

    Fuji 6500fd nin rakiplerine göre dezavantajı imaj sabitleyicisi yok, objektif diyafram değerleri de rakiplerinin gerisinde.
    28-280 mm objektifi 280mm de f4.9 yapabiliyor .
    panasonic fz50 nin objektifi 420mm de f3.7 yapıyor.
    eski sony f828 in objektifi ise 200mm de f2.8 yapabilen hayret verici bir objektif.

    bu nedemek?
    fz50 420mm de f3.7 yaparken fuji 280mm de sadece f4.9 yapıyor. Arada kaç stop var siz hesaplayın. buna bir de fz50nin 2-3 stop avantaj sağlayan imaj sabitleyicisini ekleyin .
    fujinin geriye isoyu yükseltme şansı kalıyor ki enstantane yükselsin. isoyu 400 e çekse ancak durumu eşitler. yani; aynı ışık koşullarında örneğin ; fuji 6500fd 1/20 enstantane gösteriyorsa fz50 1/50 filan gösterir ki 2 stopluk biR İS avantajı da var.

    bunlar karışık hesaplar, 6500fd nin çok temiz foto veren sensörü var demekle olmuyor, bu her şeyi açıklayamıyor, tamam iso konusunda başarılı olabilirsin ama rakiplerin senin kadar isoya muhtaç değil ki...aynı ışık koşullarında adam iso 100 le çekerken sen iso 400 e çıkmak zorundasın. iso 400 de senin sensörünün kapasitesini aşar, zaten +1 ev fazla pozlarsan aslında kullanığın iso 400 değil 800 dür, eskilerin poz itelemek dedikleri şey bu. Yani makine hatayla 400 isoda çekerken fazla pozlama hatası yaparsa bu iso400 değil, aslında 800 dür. İso 800 de çekilen bazı fotoğrafların çok temiz bazılarınınsa anormal kirli olmasının nedeni budur zaten.
    Ki, kompaktlar ve aslında tüm dijital makineler fazla ya da eksik pozlamaya meyilli aletlerdir.


    Ben 6500fd nin yetersiz ışıkta hiç bir avantajını görmüyorum, isoyla ilgili değil bu iş sadece, objektifin doğrudan etkilidir.

    Ama nedense herkes kompakt makine incelerken objektifin F değerlerini hiç incelemez, anormal derecede önemlidir oysa.Varsa yoksa iso testi.

    **
    6500fd nin gözlerini yani objektifini böyle batırdıktan sonra işlemcisine geleyim

    Renkleri okuyamıyor, beyaz ayarı sıkça yanılıyor, ortamdaki baskın bir renk tüm fotoğrafı etkiliyor.

    **
    Gelelim sensörüne ; evet 2.5luklara göre büyük, bu daha büyük piksel, daha yüksek iso başarımı, daha büyük fotoğraf boyutu demek. ve elbette daha fazla detay anlamına da geliyor. bunlar makinenin artılar hanesine yazılan şeyler. ama gece uzun pozlamalarda zırvalayan bir sensörü de var. forumlarda açılmış onlarca konu var bu konuda, kimse yok öyle bir şey demesin:)
    Konu 6500fd değil, o nedenle daha fazla girmeyeceğim o konuya, her şeye rağmen fiyatını hak eden , manuel fokusa imkan veren, 28mm geniş açısı olan bir makine.

    **
    Sensör meselesi de çok abartılır bence, kompaktlarda hep aynıdır. 2 ya da 3 tip sensör var.
    Fuji,Kodak bir de Sony CCD (canon tüm kompaktlarında Sony CCD kullanır diye biliyorum, forumda o mu bu mu diye çıkan gürültünün ne derece anlamsız olduğunu anlamışsınıdır artık, afedersiniz aynı.....lacivaerti)
    bu CCD lerin de ebetları farklı olanlar var. çok önemli değil bunlar bence.

    kompaktlarda daha byük sensör olacak mı?
    bence hayır.
    sadece CCD ler CMOS a dönüşecek, teknik nedenlerle CMOS kompaktlara uyarlanamıyordu, SOny 3-5 ay önce bu sorunları aştıını ve kompaktlar için tasarlanmış, anormal hızlı 6mp toplam pikselli bir CMOS ürettiğini duyurdu. bu sensörü kullanan ilk makine casio nun bir dslr-like makinesi olacak.

    tüm komapktlara yayılması 2-3 seneyi bulur. CMOS CCD kadar gelişmiş bir teknoloji değil aslında, ama az ısınıyor ve bu nedenle daha az noise üretiyor ve daha yüksek fps ye de izin veriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buffalo

    6500fd nin çok iyi bir sensörü olduğu fikrine asla katılmıyorum.amacım tartışma yaratmak değil, forumdaki 6500fd kullanıcıları ayaklanmasın :)
    ben foto makinesi incelerken yüksek iso muhabbetini ciddiye almam. iso 100 ve iso 200 ü aynı olan bir makine yok yeryüzünde. Kompaktları geçtim, en gelişmiş DSLR ler , 1DM serisi, nikonD3, Eos5D de bile iso 100 le iso 400 arasında çok ciddi fark vardır. Şimdi ''ben 1,1/7'' sensör kullanıyorum , benim 1600 isom temizdir diyen üreticiyi ciddiye almam.
    Eos 40D ,ki CMOS kullanır bu makine, hakkındaki bir incelemede iso 800 de kabul edilebilir noiseden bahsediyordu. Çok az değil, kabul edilebilirlik :)

    1,2/5'' sensörün temiz foto verme eşiği 80,iyimser bir taminle 100 dür. 1,1/7 nin de iso 200 dür .

    bence daha fazlasını kompaktlara koymasalar da olur. gerek yok, fuzuli....

    Fuji 6500fd nin rakiplerine göre dezavantajı imaj sabitleyicisi yok, objektif diyafram değerleri de rakiplerinin gerisinde.
    28-280 mm objektifi 280mm de f4.9 yapabiliyor .
    panasonic fz50 nin objektifi 420mm de f3.7 yapıyor.
    eski sony f828 in objektifi ise 200mm de f2.8 yapabilen hayret verici bir objektif.

    bu nedemek?
    fz50 420mm de f3.7 yaparken fuji 280mm de sadece f4.9 yapıyor. Arada kaç stop var siz hesaplayın. buna bir de fz50nin 2-3 stop avantaj sağlayan imaj sabitleyicisini ekleyin .
    fujinin geriye isoyu yükseltme şansı kalıyor ki enstantane yükselsin. isoyu 400 e çekse ancak durumu eşitler. yani; aynı ışık koşullarında örneğin ; fuji 6500fd 1/20 enstantane gösteriyorsa fz50 1/50 filan gösterir ki 2 stopluk biR İS avantajı da var.

    bunlar karışık hesaplar, 6500fd nin çok temiz foto veren sensörü var demekle olmuyor, bu her şeyi açıklayamıyor, tamam iso konusunda başarılı olabilirsin ama rakiplerin senin kadar isoya muhtaç değil ki...aynı ışık koşullarında adam iso 100 le çekerken sen iso 400 e çıkmak zorundasın. iso 400 de senin sensörünün kapasitesini aşar, zaten +1 ev fazla pozlarsan aslında kullanığın iso 400 değil 800 dür, eskilerin poz itelemek dedikleri şey bu. Yani makine hatayla 400 isoda çekerken fazla pozlama hatası yaparsa bu iso400 değil, aslında 800 dür. İso 800 de çekilen bazı fotoğrafların çok temiz bazılarınınsa anormal kirli olmasının nedeni budur zaten.
    Ki, kompaktlar ve aslında tüm dijital makineler fazla ya da eksik pozlamaya meyilli aletlerdir.


    Ben 6500fd nin yetersiz ışıkta hiç bir avantajını görmüyorum, isoyla ilgili değil bu iş sadece, objektifin doğrudan etkilidir.

    Ama nedense herkes kompakt makine incelerken objektifin F değerlerini hiç incelemez, anormal derecede önemlidir oysa.Varsa yoksa iso testi.

    **
    6500fd nin gözlerini yani objektifini böyle batırdıktan sonra işlemcisine geleyim

    Renkleri okuyamıyor, beyaz ayarı sıkça yanılıyor, ortamdaki baskın bir renk tüm fotoğrafı etkiliyor.

    **
    Gelelim sensörüne ; evet 2.5luklara göre büyük, bu daha büyük piksel, daha yüksek iso başarımı, daha büyük fotoğraf boyutu demek. ve elbette daha fazla detay anlamına da geliyor. bunlar makinenin artılar hanesine yazılan şeyler. ama gece uzun pozlamalarda zırvalayan bir sensörü de var. forumlarda açılmış onlarca konu var bu konuda, kimse yok öyle bir şey demesin:)
    Konu 6500fd değil, o nedenle daha fazla girmeyeceğim o konuya, her şeye rağmen fiyatını hak eden , manuel fokusa imkan veren, 28mm geniş açısı olan bir makine.

    **
    Sensör meselesi de çok abartılır bence, kompaktlarda hep aynıdır. 2 ya da 3 tip sensör var.
    Fuji,Kodak bir de Sony CCD (canon tüm kompaktlarında Sony CCD kullanır diye biliyorum, forumda o mu bu mu diye çıkan gürültünün ne derece anlamsız olduğunu anlamışsınıdır artık, afedersiniz aynı.....lacivaerti)
    bu CCD lerin de ebetları farklı olanlar var. çok önemli değil bunlar bence.

    kompaktlarda daha byük sensör olacak mı?
    bence hayır.
    sadece CCD ler CMOS a dönüşecek, teknik nedenlerle CMOS kompaktlara uyarlanamıyordu, SOny 3-5 ay önce bu sorunları aştıını ve kompaktlar için tasarlanmış, anormal hızlı 6mp toplam pikselli bir CMOS ürettiğini duyurdu. bu sensörü kullanan ilk makine casio nun bir dslr-like makinesi olacak.

    tüm komapktlara yayılması 2-3 seneyi bulur. CMOS CCD kadar gelişmiş bir teknoloji değil aslında, ama az ısınıyor ve bu nedenle daha az noise üretiyor ve daha yüksek fps ye de izin veriyor.

    Alıntıları Göster
    teşekkürler bu bilgiler için....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buffalo

    6500fd nin çok iyi bir sensörü olduğu fikrine asla katılmıyorum.amacım tartışma yaratmak değil, forumdaki 6500fd kullanıcıları ayaklanmasın :)
    ben foto makinesi incelerken yüksek iso muhabbetini ciddiye almam. iso 100 ve iso 200 ü aynı olan bir makine yok yeryüzünde. Kompaktları geçtim, en gelişmiş DSLR ler , 1DM serisi, nikonD3, Eos5D de bile iso 100 le iso 400 arasında çok ciddi fark vardır. Şimdi ''ben 1,1/7'' sensör kullanıyorum , benim 1600 isom temizdir diyen üreticiyi ciddiye almam.
    Eos 40D ,ki CMOS kullanır bu makine, hakkındaki bir incelemede iso 800 de kabul edilebilir noiseden bahsediyordu. Çok az değil, kabul edilebilirlik :)

    1,2/5'' sensörün temiz foto verme eşiği 80,iyimser bir taminle 100 dür. 1,1/7 nin de iso 200 dür .

    bence daha fazlasını kompaktlara koymasalar da olur. gerek yok, fuzuli....

    Fuji 6500fd nin rakiplerine göre dezavantajı imaj sabitleyicisi yok, objektif diyafram değerleri de rakiplerinin gerisinde.
    28-280 mm objektifi 280mm de f4.9 yapabiliyor .
    panasonic fz50 nin objektifi 420mm de f3.7 yapıyor.
    eski sony f828 in objektifi ise 200mm de f2.8 yapabilen hayret verici bir objektif.

    bu nedemek?
    fz50 420mm de f3.7 yaparken fuji 280mm de sadece f4.9 yapıyor. Arada kaç stop var siz hesaplayın. buna bir de fz50nin 2-3 stop avantaj sağlayan imaj sabitleyicisini ekleyin .
    fujinin geriye isoyu yükseltme şansı kalıyor ki enstantane yükselsin. isoyu 400 e çekse ancak durumu eşitler. yani; aynı ışık koşullarında örneğin ; fuji 6500fd 1/20 enstantane gösteriyorsa fz50 1/50 filan gösterir ki 2 stopluk biR İS avantajı da var.

    bunlar karışık hesaplar, 6500fd nin çok temiz foto veren sensörü var demekle olmuyor, bu her şeyi açıklayamıyor, tamam iso konusunda başarılı olabilirsin ama rakiplerin senin kadar isoya muhtaç değil ki...aynı ışık koşullarında adam iso 100 le çekerken sen iso 400 e çıkmak zorundasın. iso 400 de senin sensörünün kapasitesini aşar, zaten +1 ev fazla pozlarsan aslında kullanığın iso 400 değil 800 dür, eskilerin poz itelemek dedikleri şey bu. Yani makine hatayla 400 isoda çekerken fazla pozlama hatası yaparsa bu iso400 değil, aslında 800 dür. İso 800 de çekilen bazı fotoğrafların çok temiz bazılarınınsa anormal kirli olmasının nedeni budur zaten.
    Ki, kompaktlar ve aslında tüm dijital makineler fazla ya da eksik pozlamaya meyilli aletlerdir.


    Ben 6500fd nin yetersiz ışıkta hiç bir avantajını görmüyorum, isoyla ilgili değil bu iş sadece, objektifin doğrudan etkilidir.

    Ama nedense herkes kompakt makine incelerken objektifin F değerlerini hiç incelemez, anormal derecede önemlidir oysa.Varsa yoksa iso testi.

    **
    6500fd nin gözlerini yani objektifini böyle batırdıktan sonra işlemcisine geleyim

    Renkleri okuyamıyor, beyaz ayarı sıkça yanılıyor, ortamdaki baskın bir renk tüm fotoğrafı etkiliyor.

    **
    Gelelim sensörüne ; evet 2.5luklara göre büyük, bu daha büyük piksel, daha yüksek iso başarımı, daha büyük fotoğraf boyutu demek. ve elbette daha fazla detay anlamına da geliyor. bunlar makinenin artılar hanesine yazılan şeyler. ama gece uzun pozlamalarda zırvalayan bir sensörü de var. forumlarda açılmış onlarca konu var bu konuda, kimse yok öyle bir şey demesin:)
    Konu 6500fd değil, o nedenle daha fazla girmeyeceğim o konuya, her şeye rağmen fiyatını hak eden , manuel fokusa imkan veren, 28mm geniş açısı olan bir makine.

    **
    Sensör meselesi de çok abartılır bence, kompaktlarda hep aynıdır. 2 ya da 3 tip sensör var.
    Fuji,Kodak bir de Sony CCD (canon tüm kompaktlarında Sony CCD kullanır diye biliyorum, forumda o mu bu mu diye çıkan gürültünün ne derece anlamsız olduğunu anlamışsınıdır artık, afedersiniz aynı.....lacivaerti)
    bu CCD lerin de ebetları farklı olanlar var. çok önemli değil bunlar bence.

    kompaktlarda daha byük sensör olacak mı?
    bence hayır.
    sadece CCD ler CMOS a dönüşecek, teknik nedenlerle CMOS kompaktlara uyarlanamıyordu, SOny 3-5 ay önce bu sorunları aştıını ve kompaktlar için tasarlanmış, anormal hızlı 6mp toplam pikselli bir CMOS ürettiğini duyurdu. bu sensörü kullanan ilk makine casio nun bir dslr-like makinesi olacak.

    tüm komapktlara yayılması 2-3 seneyi bulur. CMOS CCD kadar gelişmiş bir teknoloji değil aslında, ama az ısınıyor ve bu nedenle daha az noise üretiyor ve daha yüksek fps ye de izin veriyor.

    Alıntıları Göster
    @buffalo,
    6000' e yakın her koşulda fotograf çekince benim S6000fd ile, bu makine hk. da yazdıklarının altına imzamı atarım. Zaten en önemlilerini de koyulaştırdım.
    Ha ! makineden memnun değilmiyim?. Tam tersine memnunum, artık renk okuyamamayı manuel ayarlama ile ve/veya pozlamayı düşürerek veya suni olarak arttırarak aşabiliyorum. Tabi bunları öğrenene kadar 2-3 şapka yemişimdir.
    Sensör saçmalaması (Hot pixel) Hatta d80 ve eos 30D' ninde başbelası olay.... Dikkatinizi çektimi, Fuji uzun pozlama değerlerini çok yukarılara çekti 5-8 sn gibi ve sıklıkla nedense Süper CCD den de vazgeçmiş görünüyor. ve CMOS' dönme eğilimi başladı son modellerde....
    Ayrıca, Bu gün dSLR/ like almaya kalksaydım kesinlikle IS veya benzeri sisteme sahip bir makine alırdım. Çünkü yaş icabı elimizin titrediğini Fuji sayesinde öğrendik....
    Konuyu toparladığın için teşekkürler....Tüm yazdıklarınız, yazlıktan döndükten sonra 1-2 eksiği ile nasıl yazacağımı kara kara düşündüğüm konulardı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo

    6500fd nin çok iyi bir sensörü olduğu fikrine asla katılmıyorum.amacım tartışma yaratmak değil, forumdaki 6500fd kullanıcıları ayaklanmasın :)
    ben foto makinesi incelerken yüksek iso muhabbetini ciddiye almam. iso 100 ve iso 200 ü aynı olan bir makine yok yeryüzünde. Kompaktları geçtim, en gelişmiş DSLR ler , 1DM serisi, nikonD3, Eos5D de bile iso 100 le iso 400 arasında çok ciddi fark vardır. Şimdi ''ben 1,1/7'' sensör kullanıyorum , benim 1600 isom temizdir diyen üreticiyi ciddiye almam.
    Eos 40D ,ki CMOS kullanır bu makine, hakkındaki bir incelemede iso 800 de kabul edilebilir noiseden bahsediyordu. Çok az değil, kabul edilebilirlik :)

    1,2/5'' sensörün temiz foto verme eşiği 80,iyimser bir taminle 100 dür. 1,1/7 nin de iso 200 dür .

    bence daha fazlasını kompaktlara koymasalar da olur. gerek yok, fuzuli....
    Fuji 6500fd nin rakiplerine göre dezavantajı imaj sabitleyicisi yok, objektif diyafram değerleri de rakiplerinin gerisinde.
    28-280 mm objektifi 280mm de f4.9 yapabiliyor .
    panasonic fz50 nin objektifi 420mm de f3.7 yapıyor.

    eski sony f828 in objektifi ise 200mm de f2.8 yapabilen hayret verici bir objektif.

    bu nedemek?
    fz50 420mm de f3.7 yaparken fuji 280mm de sadece f4.9 yapıyor. Arada kaç stop var siz hesaplayın. buna bir de fz50nin 2-3 stop avantaj sağlayan imaj sabitleyicisini ekleyin .
    fujinin geriye isoyu yükseltme şansı kalıyor ki enstantane yükselsin. isoyu 400 e çekse ancak durumu eşitler. yani; aynı ışık koşullarında örneğin ; fuji 6500fd 1/20 enstantane gösteriyorsa fz50 1/50 filan gösterir ki 2 stopluk biR İS avantajı da var. (BU YAZ 2 MAKİNEYİ AYNI ANDA KULLANDIĞIMDA FARKETTİM, Kİ KESİNLİKLE DOĞRUDUR. bipekkan'ın Notu)

    bunlar karışık hesaplar, 6500fd nin çok temiz foto veren sensörü var demekle olmuyor, bu her şeyi açıklayamıyor, tamam iso konusunda başarılı olabilirsin ama rakiplerin senin kadar isoya muhtaç değil ki...aynı ışık koşullarında adam iso 100 le çekerken sen iso 400 e çıkmak zorundasın. iso 400 de senin sensörünün kapasitesini aşar, zaten +1 ev fazla pozlarsan aslında kullanığın iso 400 değil 800 dür, eskilerin poz itelemek dedikleri şey bu. Yani makine hatayla 400 isoda çekerken fazla pozlama hatası yaparsa bu iso 400 değil, aslında 800 dür. İso 800 de çekilen bazı fotoğrafların çok temiz bazılarınınsa anormal kirli olmasının nedeni budur zaten.
    Ki, kompaktlar ve aslında tüm dijital makineler fazla ya da eksik pozlamaya meyilli aletlerdir.

    Ben 6500fd nin yetersiz ışıkta hiç bir avantajını görmüyorum, isoyla ilgili değil bu iş sadece, objektifin doğrudan etkilidir.

    Ama nedense herkes kompakt makine incelerken objektifin F değerlerini hiç incelemez, anormal derecede önemlidir oysa.Varsa yoksa iso testi.

    **
    6500fd nin gözlerini yani objektifini böyle batırdıktan sonra işlemcisine geleyim

    Renkleri okuyamıyor, beyaz ayarı sıkça yanılıyor, ortamdaki baskın bir renk tüm fotoğrafı etkiliyor.

    **
    Gelelim sensörüne ; evet 2.5luklara göre büyük, bu daha büyük piksel, daha yüksek iso başarımı, daha büyük fotoğraf boyutu demek. ve elbette daha fazla detay anlamına da geliyor. bunlar makinenin artılar hanesine yazılan şeyler. ama gece uzun pozlamalarda zırvalayan bir sensörü de var. forumlarda açılmış onlarca konu var bu konuda, kimse yok öyle bir şey demesin:)
    Konu 6500fd değil, o nedenle daha fazla girmeyeceğim o konuya, her şeye rağmen fiyatını hak eden , manuel fokusa imkan veren, 28mm geniş açısı olan bir makine.
    ..................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 22 Kasım 2007; 22:03:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    @buffalo,
    6000' e yakın her koşulda fotograf çekince benim S6000fd ile, bu makine hk. da yazdıklarının altına imzamı atarım. Zaten en önemlilerini de koyulaştırdım.
    Ha ! makineden memnun değilmiyim?. Tam tersine memnunum, artık renk okuyamamayı manuel ayarlama ile ve/veya pozlamayı düşürerek veya suni olarak arttırarak aşabiliyorum. Tabi bunları öğrenene kadar 2-3 şapka yemişimdir.
    Sensör saçmalaması (Hot pixel) Hatta d80 ve eos 30D' ninde başbelası olay.... Dikkatinizi çektimi, Fuji uzun pozlama değerlerini çok yukarılara çekti 5-8 sn gibi ve sıklıkla nedense Süper CCD den de vazgeçmiş görünüyor. ve CMOS' dönme eğilimi başladı son modellerde....
    Ayrıca, Bu gün dSLR/ like almaya kalksaydım kesinlikle IS veya benzeri sisteme sahip bir makine alırdım. Çünkü yaş icabı elimizin titrediğini Fuji sayesinde öğrendik....
    Konuyu toparladığın için teşekkürler....Tüm yazdıklarınız, yazlıktan döndükten sonra 1-2 eksiği ile nasıl yazacağımı kara kara düşündüğüm konulardı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo

    6500fd nin çok iyi bir sensörü olduğu fikrine asla katılmıyorum.amacım tartışma yaratmak değil, forumdaki 6500fd kullanıcıları ayaklanmasın :)
    ben foto makinesi incelerken yüksek iso muhabbetini ciddiye almam. iso 100 ve iso 200 ü aynı olan bir makine yok yeryüzünde. Kompaktları geçtim, en gelişmiş DSLR ler , 1DM serisi, nikonD3, Eos5D de bile iso 100 le iso 400 arasında çok ciddi fark vardır. Şimdi ''ben 1,1/7'' sensör kullanıyorum , benim 1600 isom temizdir diyen üreticiyi ciddiye almam.
    Eos 40D ,ki CMOS kullanır bu makine, hakkındaki bir incelemede iso 800 de kabul edilebilir noiseden bahsediyordu. Çok az değil, kabul edilebilirlik :)

    1,2/5'' sensörün temiz foto verme eşiği 80,iyimser bir taminle 100 dür. 1,1/7 nin de iso 200 dür .

    bence daha fazlasını kompaktlara koymasalar da olur. gerek yok, fuzuli....
    Fuji 6500fd nin rakiplerine göre dezavantajı imaj sabitleyicisi yok, objektif diyafram değerleri de rakiplerinin gerisinde.
    28-280 mm objektifi 280mm de f4.9 yapabiliyor .
    panasonic fz50 nin objektifi 420mm de f3.7 yapıyor.

    eski sony f828 in objektifi ise 200mm de f2.8 yapabilen hayret verici bir objektif.

    bu nedemek?
    fz50 420mm de f3.7 yaparken fuji 280mm de sadece f4.9 yapıyor. Arada kaç stop var siz hesaplayın. buna bir de fz50nin 2-3 stop avantaj sağlayan imaj sabitleyicisini ekleyin .
    fujinin geriye isoyu yükseltme şansı kalıyor ki enstantane yükselsin. isoyu 400 e çekse ancak durumu eşitler. yani; aynı ışık koşullarında örneğin ; fuji 6500fd 1/20 enstantane gösteriyorsa fz50 1/50 filan gösterir ki 2 stopluk biR İS avantajı da var. (BU YAZ 2 MAKİNEYİ AYNI ANDA KULLANDIĞIMDA FARKETTİM, Kİ KESİNLİKLE DOĞRUDUR. bipekkan'ın Notu)

    bunlar karışık hesaplar, 6500fd nin çok temiz foto veren sensörü var demekle olmuyor, bu her şeyi açıklayamıyor, tamam iso konusunda başarılı olabilirsin ama rakiplerin senin kadar isoya muhtaç değil ki...aynı ışık koşullarında adam iso 100 le çekerken sen iso 400 e çıkmak zorundasın. iso 400 de senin sensörünün kapasitesini aşar, zaten +1 ev fazla pozlarsan aslında kullanığın iso 400 değil 800 dür, eskilerin poz itelemek dedikleri şey bu. Yani makine hatayla 400 isoda çekerken fazla pozlama hatası yaparsa bu iso 400 değil, aslında 800 dür. İso 800 de çekilen bazı fotoğrafların çok temiz bazılarınınsa anormal kirli olmasının nedeni budur zaten.
    Ki, kompaktlar ve aslında tüm dijital makineler fazla ya da eksik pozlamaya meyilli aletlerdir.

    Ben 6500fd nin yetersiz ışıkta hiç bir avantajını görmüyorum, isoyla ilgili değil bu iş sadece, objektifin doğrudan etkilidir.

    Ama nedense herkes kompakt makine incelerken objektifin F değerlerini hiç incelemez, anormal derecede önemlidir oysa.Varsa yoksa iso testi.

    **
    6500fd nin gözlerini yani objektifini böyle batırdıktan sonra işlemcisine geleyim

    Renkleri okuyamıyor, beyaz ayarı sıkça yanılıyor, ortamdaki baskın bir renk tüm fotoğrafı etkiliyor.

    **
    Gelelim sensörüne ; evet 2.5luklara göre büyük, bu daha büyük piksel, daha yüksek iso başarımı, daha büyük fotoğraf boyutu demek. ve elbette daha fazla detay anlamına da geliyor. bunlar makinenin artılar hanesine yazılan şeyler. ama gece uzun pozlamalarda zırvalayan bir sensörü de var. forumlarda açılmış onlarca konu var bu konuda, kimse yok öyle bir şey demesin:)
    Konu 6500fd değil, o nedenle daha fazla girmeyeceğim o konuya, her şeye rağmen fiyatını hak eden , manuel fokusa imkan veren, 28mm geniş açısı olan bir makine.
    ..................


    Alıntıları Göster
    Rica ederim:) Ben eskiden çok takardım bu iso konusunda :) DSLR aldıktan sonra hepten boşladım, hiç umursamıyorum :) İnsanlar f2.8 diye 1500-200 dolar harcayabiliyor bazen objektiflere. Mesela canon 70-200 f4 550 dolar, 70-200f4 IS 1100 dolar, 70-200 f2.8 IS 1600 dolar , sony 70-200f2.8 1800 dolar, nikkor 70-200f2.8 vr 1700 dolar:)


    İşin aslı şu ki üreticiler maalesef artık kompakt makinelerde adam gibi fotoğraf kalitesi değil tüketiciyi aldatmaya yönelik şeyleri amaçlıyor. Canon,Nikon,Sony başta olmak üzere. Bunların içinde fujif30 gibi istisnai örnekler olsa da artık kompaktlar fotoğraf kalitesinden çok yüz tanıma, 3200 iso gibi tüketiciyi aldatmaya yönelik özelliklerle müşteri kapıyorlar.

    Hep hayal ederim, DSLR kalitesinde fotoğraf veren (ya da birazcık daha az) ama canon un A serisi kompaktlarından biraz daha büyük bir kompakt makine....Ama maalesef artık öyle bir makine hayal :(

    DSLR-like makinelerin durumu daha da içler açıcısı. 3-4 sene önce piyasaya çıkan f707,f828,canon pro1,nikon 8800 gibi makineler gerçekten iyiydiler ve bunlar o zamanki DSLR lerle kıyaslanabiliyordu.

    Ama sonradan DSLR fiyatları anormal düşünce üreticiler bu makineleri boşladılar. Sony h serisini ileriye değil geriye götürdü, canon aynı makineyi 3 senedir farklı isimlerle satıyor(helal olsun:) ) , panasonic fz20 deki kaliteyi asla yakalayamadı, fuji aşama kaydetti evet, ama onlar da 5600 den sonra fotoğraf kalitesini ---bence---geliştiremediler.

    Her şeye rağmen fujinin 28mm den başlayan bir makineyi makul fiyata satması takdire değer. Ama 6500fd bence 28-140mm, iso 400max, IS desteği olan bir makine olsaydı çok daha başarılı olurdu. O zamanda şu andaki satış grafiğinin %10 unu ancak satardı. maalesef üreticiler bilinçsiz tüketiciyi düşünerek makine tasarlıyor:)

    ben o yüzden dslr ye geçtim zaten.DSLR tüketicisini kandırmak zor çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buffalo

    Rica ederim:) Ben eskiden çok takardım bu iso konusunda :) DSLR aldıktan sonra hepten boşladım, hiç umursamıyorum :) İnsanlar f2.8 diye 1500-200 dolar harcayabiliyor bazen objektiflere. Mesela canon 70-200 f4 550 dolar, 70-200f4 IS 1100 dolar, 70-200 f2.8 IS 1600 dolar , sony 70-200f2.8 1800 dolar, nikkor 70-200f2.8 vr 1700 dolar:)


    İşin aslı şu ki üreticiler maalesef artık kompakt makinelerde adam gibi fotoğraf kalitesi değil tüketiciyi aldatmaya yönelik şeyleri amaçlıyor. Canon,Nikon,Sony başta olmak üzere. Bunların içinde fujif30 gibi istisnai örnekler olsa da artık kompaktlar fotoğraf kalitesinden çok yüz tanıma, 3200 iso gibi tüketiciyi aldatmaya yönelik özelliklerle müşteri kapıyorlar.

    Hep hayal ederim, DSLR kalitesinde fotoğraf veren (ya da birazcık daha az) ama canon un A serisi kompaktlarından biraz daha büyük bir kompakt makine....Ama maalesef artık öyle bir makine hayal :(

    DSLR-like makinelerin durumu daha da içler açıcısı. 3-4 sene önce piyasaya çıkan f707,f828,canon pro1,nikon 8800 gibi makineler gerçekten iyiydiler ve bunlar o zamanki DSLR lerle kıyaslanabiliyordu.

    Ama sonradan DSLR fiyatları anormal düşünce üreticiler bu makineleri boşladılar. Sony h serisini ileriye değil geriye götürdü, canon aynı makineyi 3 senedir farklı isimlerle satıyor(helal olsun:) ) , panasonic fz20 deki kaliteyi asla yakalayamadı, fuji aşama kaydetti evet, ama onlar da 5600 den sonra fotoğraf kalitesini ---bence---geliştiremediler.

    Her şeye rağmen fujinin 28mm den başlayan bir makineyi makul fiyata satması takdire değer. Ama 6500fd bence 28-140mm, iso 400max, IS desteği olan bir makine olsaydı çok daha başarılı olurdu. O zamanda şu andaki satış grafiğinin %10 unu ancak satardı. maalesef üreticiler bilinçsiz tüketiciyi düşünerek makine tasarlıyor:)

    ben o yüzden dslr ye geçtim zaten.DSLR tüketicisini kandırmak zor çünkü.

    Alıntıları Göster
    @buffalo,
    Bir sorum olacak size, belki komik kaçacak ama, bir evvelki mesajınızda:
    "..........objektif diyafram değerleri de rakiplerinin gerisinde.
    28-280 mm objektifi 280mm de f4.9 yapabiliyor .
    panasonic fz50 nin objektifi 420mm de f3.7 yapıyor.
    eski sony f828 in objektifi ise 200mm de f2.8 yapabilen hayret verici bir objektif. "

    demişsiniz. Sorum şu :
    Evet doğru hatta elimdeki 2 makinede (diğeri Canon A620) aynı olay epey zamandır dikkatimi çekiyordu. Bu kısıtlamanın yani diyafram değerini özellikle ışık yetersizliği olduğu halde daha aşağıya çekilememesinin nedeni nedir? Sensör büyüklüğü veya odaklanamama bir neden mi? özellikle Fujide çok denedim. S öncelikli seçimde S değerini değiştirdikden sonra makine A değerini 2.8 olarak seçince ve bu anda A öncelikliğe geçince makine daha evvelce verdiği A 2.8 değerini kırmızı ile gösteriyor ve makine denklanşörden odaklamanmada ise (S), A değeri hemen 3- veya 3 üst değere çıkıyor ve alt değerleri seçmek imkansız. Eğer odaklamayı AF düğmesinde S konumundan MF' ye alırsam Yani odaklanmayı bu düğmeye aktarır ve A:2.8 ama kırmızı gösterilirken hemen denklanşöre basarsam en net fotografta dahi bir gariplik veya beni rahatsız eden dağılma (başka bir kelime bulamadım) ortaya çıkıyor ama nedenini anlayamadım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo
    ...............
    İşin aslı şu ki üreticiler maalesef artık kompakt makinelerde adam gibi fotoğraf kalitesi değil tüketiciyi aldatmaya yönelik şeyleri amaçlıyor. Canon,Nikon,Sony başta olmak üzere. Bunların içinde fujif30 gibi istisnai örnekler olsa da artık kompaktlar fotoğraf kalitesinden çok yüz tanıma, 3200 iso gibi tüketiciyi aldatmaya yönelik özelliklerle müşteri kapıyorlar.

    Hep hayal ederim, DSLR kalitesinde fotoğraf veren (ya da birazcık daha az) ama canon un A serisi kompaktlarından biraz daha büyük bir kompakt makine....Ama maalesef artık öyle bir makine hayal :(

    DSLR-like makinelerin durumu daha da içler açıcısı. 3-4 sene önce piyasaya çıkan f707,f828,canon pro1,nikon 8800 gibi makineler gerçekten iyiydiler ve bunlar o zamanki DSLR lerle kıyaslanabiliyordu.

    Ama sonradan DSLR fiyatları anormal düşünce üreticiler bu makineleri boşladılar. Sony h serisini ileriye değil geriye götürdü, canon aynı makineyi 3 senedir farklı isimlerle satıyor(helal olsun:) ) , panasonic fz20 deki kaliteyi asla yakalayamadı, fuji aşama kaydetti evet, ama onlar da 5600 den sonra fotoğraf kalitesini ---bence---geliştiremediler. (Hatta S7000. bipekkan no'tu)
    Her şeye rağmen fujinin 28mm den başlayan bir makineyi makul fiyata satması takdire değer. Ama 6500fd bence 28-140mm, iso 400max, IS desteği olan bir makine olsaydı çok daha başarılı olurdu. O zamanda şu andaki satış grafiğinin %10 unu ancak satardı. maalesef üreticiler bilinçsiz tüketiciyi düşünerek makine tasarlıyor:)
    ........





  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    @buffalo,
    Bir sorum olacak size, belki komik kaçacak ama, bir evvelki mesajınızda:
    "..........objektif diyafram değerleri de rakiplerinin gerisinde.
    28-280 mm objektifi 280mm de f4.9 yapabiliyor .
    panasonic fz50 nin objektifi 420mm de f3.7 yapıyor.
    eski sony f828 in objektifi ise 200mm de f2.8 yapabilen hayret verici bir objektif. "

    demişsiniz. Sorum şu :
    Evet doğru hatta elimdeki 2 makinede (diğeri Canon A620) aynı olay epey zamandır dikkatimi çekiyordu. Bu kısıtlamanın yani diyafram değerini özellikle ışık yetersizliği olduğu halde daha aşağıya çekilememesinin nedeni nedir? Sensör büyüklüğü veya odaklanamama bir neden mi? özellikle Fujide çok denedim. S öncelikli seçimde S değerini değiştirdikden sonra makine A değerini 2.8 olarak seçince ve bu anda A öncelikliğe geçince makine daha evvelce verdiği A 2.8 değerini kırmızı ile gösteriyor ve makine denklanşörden odaklamanmada ise (S), A değeri hemen 3- veya 3 üst değere çıkıyor ve alt değerleri seçmek imkansız. Eğer odaklamayı AF düğmesinde S konumundan MF' ye alırsam Yani odaklanmayı bu düğmeye aktarır ve A:2.8 ama kırmızı gösterilirken hemen denklanşöre basarsam en net fotografta dahi bir gariplik veya beni rahatsız eden dağılma (başka bir kelime bulamadım) ortaya çıkıyor ama nedenini anlayamadım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo
    ...............
    İşin aslı şu ki üreticiler maalesef artık kompakt makinelerde adam gibi fotoğraf kalitesi değil tüketiciyi aldatmaya yönelik şeyleri amaçlıyor. Canon,Nikon,Sony başta olmak üzere. Bunların içinde fujif30 gibi istisnai örnekler olsa da artık kompaktlar fotoğraf kalitesinden çok yüz tanıma, 3200 iso gibi tüketiciyi aldatmaya yönelik özelliklerle müşteri kapıyorlar.

    Hep hayal ederim, DSLR kalitesinde fotoğraf veren (ya da birazcık daha az) ama canon un A serisi kompaktlarından biraz daha büyük bir kompakt makine....Ama maalesef artık öyle bir makine hayal :(

    DSLR-like makinelerin durumu daha da içler açıcısı. 3-4 sene önce piyasaya çıkan f707,f828,canon pro1,nikon 8800 gibi makineler gerçekten iyiydiler ve bunlar o zamanki DSLR lerle kıyaslanabiliyordu.

    Ama sonradan DSLR fiyatları anormal düşünce üreticiler bu makineleri boşladılar. Sony h serisini ileriye değil geriye götürdü, canon aynı makineyi 3 senedir farklı isimlerle satıyor(helal olsun:) ) , panasonic fz20 deki kaliteyi asla yakalayamadı, fuji aşama kaydetti evet, ama onlar da 5600 den sonra fotoğraf kalitesini ---bence---geliştiremediler. (Hatta S7000. bipekkan no'tu)
    Her şeye rağmen fujinin 28mm den başlayan bir makineyi makul fiyata satması takdire değer. Ama 6500fd bence 28-140mm, iso 400max, IS desteği olan bir makine olsaydı çok daha başarılı olurdu. O zamanda şu andaki satış grafiğinin %10 unu ancak satardı. maalesef üreticiler bilinçsiz tüketiciyi düşünerek makine tasarlıyor:)
    ........



    Alıntıları Göster
    quote:

    Evet doğru hatta elimdeki 2 makinede (diğeri Canon A620) aynı olay epey zamandır dikkatimi çekiyordu. Bu kısıtlamanın yani diyafram değerini özellikle ışık yetersizliği olduğu halde daha aşağıya çekilememesinin nedeni nedir? Sensör büyüklüğü veya odaklanamama bir neden mi? özellikle Fujide çok denedim. S öncelikli seçimde S değerini değiştirdikden sonra makine A değerini 2.8 olarak seçince ve bu anda A öncelikliğe geçince makine daha evvelce verdiği A 2.8 değerini kırmızı ile gösteriyor ve makine denklanşörden odaklamanmada ise (S), A değeri hemen 3- veya 3 üst değere çıkıyor ve alt değerleri seçmek imkansız. Eğer odaklamayı AF düğmesinde S konumundan MF' ye alırsam Yani odaklanmayı bu düğmeye aktarır ve A:2.8 ama kırmızı gösterilirken hemen denklanşöre basarsam en net fotografta dahi bir gariplik veya beni rahatsız eden dağılma (başka bir kelime bulamadım) ortaya çıkıyor ama nedenini anlayamadım.

    Tam kavrayamadım problemi. 6500fd en geniş açıda yani 28mm de(belki biraz daha zoom yapıncca) f2.8 yapıyor, ama mesela 280mm de en açık diyaframı 4.9 olacak şekilde tasarlanmış ve daha aşağıya inmesi mümkün değil. Bu objektifin tasarımıyla ilgili ve 280mm de f4.9 yerine f3.5 yapabilseydi bu objektif fiyatı artardı.
    Eski makinem h2 de objektifin değerlerini aşan bir diyafram belirleyemiyordum, belirlemeye çalışırsam aynı sizin makinedeki gibi kırmızı bir ışık yanıyor ve makine fotoğrafı çekmiyordu.
    DSLR ler ise ulaşılması mümkün olmayan diyafram değerlerini hiç açmıyor. Mesela 200mm de 6.3 max yapabilen bir objektifi makineye takınca menüde ve ekranda zaten daha açık bir diyafram hiç gözükmüyor.Diyaframı ayarlamak için çevirdiğim halka f6.3 ten daha açık diyaframı hiç göstermiyor.
    Ama mesela 100mm ye alırsam objektifi, o zaman f4 en açık diyafram oluyor.

    Ama anladığım kadarıyla sizin probleminiz aslında objektifin 2.8 yapması gereken bir durumda yapamıyor oluşu doğru mu? Mesela 28mm de çekiyorsunuz ve objektifin aslında 2.8 inmesi gerekirken bazen inmiyor.
    S ve P modlarında inmemesi normal ama A modunda inmesi gerekir.

    İnmiyorsa nedeni şu olabilir;
    Makine aslında manuel ayarlara tam olarak izin vermiyordur. Kompaktlarda sıklıkla olur bu, pozlamaya güvenemiyor makine ve en açık diyaframda fazla pozlama olasılığına karşı diyaframın en açık seviyeye alınmasına izin vermiyor. Manuel fokusla ya da autofokusla ilgisi yok, olamaz diye düşünüyorum . Ama metering moduyla ilgili olabilir belki. Ölçüm modunu değiştirmeyi deneyin, iso auto konumda ise autodan çıkarıp isoyu kendiniz belirleyin.Bir ihtimal belki 2.8 e izin verebilir.

    DSLR-like makineler genelde -manuel bile çeksek- net ve temiz fotoğraf vermek için çırpınırlar ve M modunda çeksek bile bazı şeyleri kendileri belirler. Bu tasarımcılarının tercihiyle ilgili ve hepsinin kendince mantığı var.

    Benim eski makine H2 mesela, autoda çekerken ışık yetersizse hep en açık diyaframı ve iso 320 yi tercih ederdi ve iso ayarlarında aslında 320 diye bir seçenek yoktu, makine kendi kafasına göre takılıyordu yani :)

    DSLR lerinse böyle kaygısı yok, A modunda ve M modunda fotoğrafa hiç müdahale etmezler ve eğer ki fazla pozlamışsak bu fotoğrafta kabak gibi belli olur :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buffalo

    quote:

    Evet doğru hatta elimdeki 2 makinede (diğeri Canon A620) aynı olay epey zamandır dikkatimi çekiyordu. Bu kısıtlamanın yani diyafram değerini özellikle ışık yetersizliği olduğu halde daha aşağıya çekilememesinin nedeni nedir? Sensör büyüklüğü veya odaklanamama bir neden mi? özellikle Fujide çok denedim. S öncelikli seçimde S değerini değiştirdikden sonra makine A değerini 2.8 olarak seçince ve bu anda A öncelikliğe geçince makine daha evvelce verdiği A 2.8 değerini kırmızı ile gösteriyor ve makine denklanşörden odaklamanmada ise (S), A değeri hemen 3- veya 3 üst değere çıkıyor ve alt değerleri seçmek imkansız. Eğer odaklamayı AF düğmesinde S konumundan MF' ye alırsam Yani odaklanmayı bu düğmeye aktarır ve A:2.8 ama kırmızı gösterilirken hemen denklanşöre basarsam en net fotografta dahi bir gariplik veya beni rahatsız eden dağılma (başka bir kelime bulamadım) ortaya çıkıyor ama nedenini anlayamadım.

    Tam kavrayamadım problemi. 6500fd en geniş açıda yani 28mm de(belki biraz daha zoom yapıncca) f2.8 yapıyor, ama mesela 280mm de en açık diyaframı 4.9 olacak şekilde tasarlanmış ve daha aşağıya inmesi mümkün değil. Bu objektifin tasarımıyla ilgili ve 280mm de f4.9 yerine f3.5 yapabilseydi bu objektif fiyatı artardı.
    Eski makinem h2 de objektifin değerlerini aşan bir diyafram belirleyemiyordum, belirlemeye çalışırsam aynı sizin makinedeki gibi kırmızı bir ışık yanıyor ve makine fotoğrafı çekmiyordu.
    DSLR ler ise ulaşılması mümkün olmayan diyafram değerlerini hiç açmıyor. Mesela 200mm de 6.3 max yapabilen bir objektifi makineye takınca menüde ve ekranda zaten daha açık bir diyafram hiç gözükmüyor.Diyaframı ayarlamak için çevirdiğim halka f6.3 ten daha açık diyaframı hiç göstermiyor.
    Ama mesela 100mm ye alırsam objektifi, o zaman f4 en açık diyafram oluyor.

    Ama anladığım kadarıyla sizin probleminiz aslında objektifin 2.8 yapması gereken bir durumda yapamıyor oluşu doğru mu? Mesela 28mm de çekiyorsunuz ve objektifin aslında 2.8 inmesi gerekirken bazen inmiyor.
    S ve P modlarında inmemesi normal ama A modunda inmesi gerekir.

    İnmiyorsa nedeni şu olabilir;
    Makine aslında manuel ayarlara tam olarak izin vermiyordur. Kompaktlarda sıklıkla olur bu, pozlamaya güvenemiyor makine ve en açık diyaframda fazla pozlama olasılığına karşı diyaframın en açık seviyeye alınmasına izin vermiyor. Manuel fokusla ya da autofokusla ilgisi yok, olamaz diye düşünüyorum . Ama metering moduyla ilgili olabilir belki. Ölçüm modunu değiştirmeyi deneyin, iso auto konumda ise autodan çıkarıp isoyu kendiniz belirleyin.Bir ihtimal belki 2.8 e izin verebilir.

    DSLR-like makineler genelde -manuel bile çeksek- net ve temiz fotoğraf vermek için çırpınırlar ve M modunda çeksek bile bazı şeyleri kendileri belirler. Bu tasarımcılarının tercihiyle ilgili ve hepsinin kendince mantığı var.

    Benim eski makine H2 mesela, autoda çekerken ışık yetersizse hep en açık diyaframı ve iso 320 yi tercih ederdi ve iso ayarlarında aslında 320 diye bir seçenek yoktu, makine kendi kafasına göre takılıyordu yani :)

    DSLR lerinse böyle kaygısı yok, A modunda ve M modunda fotoğrafa hiç müdahale etmezler ve eğer ki fazla pozlamışsak bu fotoğrafta kabak gibi belli olur :)

    Alıntıları Göster
    @buffalo,
    Öneriniz aklıma yattı.son 3000' e yakın fotografı genellikle A modunda çektim. Başlangıçta sürekli tam manuelde kullanmıştım sırf makinenin davranışını görebilmek için. Sonradan sıkılıp A' yı sürekli kullanır oldum. Tam manuelde bu davranışlar oluyormuy du şimdi tam hatırlayamıyorum ama en kısa zamanda yekrar Tam manuele dönüp deneyeceğim. Bold yaptığım alıntıların her üçü de oluşuyor. Birincisi max zoom veya yakın değerlerde bu değer ışık bol olsun olmasın f:4.9 oluyor. Anlattıklarınızdan ben bunu 8-~11x arasında net çekebilmek kaygısı olarak düşünüyorum. Çünkü max zoom değerlerine yaklaşırken odaklanmayı sadece makineye bırakırsam genellikle fotograflarda yumuşama veya belli belirsiz fluğlaşma hissediyorum (200mt-2km gibi bir uzaklıklarda yani hava tabakalarının etkisi dışında kalan yakın uzaklıklarda) ve bu durumda manuel netleme yaptığımda cam gibi fotograflar elde ediyorum.
    Örnek olarak dün A öncelikli çektiğim bir Elmadağ manzarası ve bu fotografta manuel netleme yaptım. Sadece teknik açıdan yorumlayabilirmisiniz?
    Exif değerleri: ISO 200 - Odak uzaklığı 66.7mm (10.7x) - A:5.6 - S: 1/400sn. ve 3Mpx.



    2. si sizin H2 gibi de davranabiliyor.
    3. Geniş açıda bazen ışık durumu ile ilgi de olabilir bazen 2.8 ile çekim yapmak istediğimde A' nın 3.2 bazen 3.9 hatta 4.2 nin altına inmem mümkün olmuyor ki bu durum zoom la da ilgili değil.
    En kısa zamanda düşüncelerinizi uygulayacağım.
    Tekrar teşekkürler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo

    Tam kavrayamadım problemi. 6500fd en geniş açıda yani 28mm de(belki biraz daha zoom yapıncca) f2.8 yapıyor, ama mesela 280mm de en açık diyaframı 4.9 olacak şekilde tasarlanmış ve daha aşağıya inmesi mümkün değil. Bu objektifin tasarımıyla ilgili ve 280mm de f4.9 yerine f3.5 yapabilseydi bu objektif fiyatı artardı.
    Eski makinem h2 de objektifin değerlerini aşan bir diyafram belirleyemiyordum, belirlemeye çalışırsam aynı sizin makinedeki gibi kırmızı bir ışık yanıyor ve makine fotoğrafı çekmiyordu.
    DSLR ler ise ulaşılması mümkün olmayan diyafram değerlerini hiç açmıyor. Mesela 200mm de 6.3 max yapabilen bir objektifi makineye takınca menüde ve ekranda zaten daha açık bir diyafram hiç gözükmüyor.Diyaframı ayarlamak için çevirdiğim halka f6.3 ten daha açık diyaframı hiç göstermiyor.
    Ama mesela 100mm ye alırsam objektifi, o zaman f4 en açık diyafram oluyor.

    Ama anladığım kadarıyla sizin probleminiz aslında objektifin 2.8 yapması gereken bir durumda yapamıyor oluşu doğru mu? Mesela 28mm de çekiyorsunuz ve objektifin aslında 2.8 inmesi gerekirken bazen inmiyor.
    S ve P modlarında inmemesi normal ama A modunda inmesi gerekir.


    İnmiyorsa nedeni şu olabilir;
    Makine aslında manuel ayarlara tam olarak izin vermiyordur. Kompaktlarda sıklıkla olur bu, pozlamaya güvenemiyor makine ve en açık diyaframda fazla pozlama olasılığına karşı diyaframın en açık seviyeye alınmasına izin vermiyor. Manuel fokusla ya da autofokusla ilgisi yok, olamaz diye düşünüyorum . Ama metering moduyla ilgili olabilir belki. Ölçüm modunu değiştirmeyi deneyin, iso auto konumda ise autodan çıkarıp isoyu kendiniz belirleyin.Bir ihtimal belki 2.8 e izin verebilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 23 Kasım 2007; 12:42:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    @buffalo,
    Öneriniz aklıma yattı.son 3000' e yakın fotografı genellikle A modunda çektim. Başlangıçta sürekli tam manuelde kullanmıştım sırf makinenin davranışını görebilmek için. Sonradan sıkılıp A' yı sürekli kullanır oldum. Tam manuelde bu davranışlar oluyormuy du şimdi tam hatırlayamıyorum ama en kısa zamanda yekrar Tam manuele dönüp deneyeceğim. Bold yaptığım alıntıların her üçü de oluşuyor. Birincisi max zoom veya yakın değerlerde bu değer ışık bol olsun olmasın f:4.9 oluyor. Anlattıklarınızdan ben bunu 8-~11x arasında net çekebilmek kaygısı olarak düşünüyorum. Çünkü max zoom değerlerine yaklaşırken odaklanmayı sadece makineye bırakırsam genellikle fotograflarda yumuşama veya belli belirsiz fluğlaşma hissediyorum (200mt-2km gibi bir uzaklıklarda yani hava tabakalarının etkisi dışında kalan yakın uzaklıklarda) ve bu durumda manuel netleme yaptığımda cam gibi fotograflar elde ediyorum.
    Örnek olarak dün A öncelikli çektiğim bir Elmadağ manzarası ve bu fotografta manuel netleme yaptım. Sadece teknik açıdan yorumlayabilirmisiniz?
    Exif değerleri: ISO 200 - Odak uzaklığı 66.7mm (10.7x) - A:5.6 - S: 1/400sn. ve 3Mpx.



    2. si sizin H2 gibi de davranabiliyor.
    3. Geniş açıda bazen ışık durumu ile ilgi de olabilir bazen 2.8 ile çekim yapmak istediğimde A' nın 3.2 bazen 3.9 hatta 4.2 nin altına inmem mümkün olmuyor ki bu durum zoom la da ilgili değil.
    En kısa zamanda düşüncelerinizi uygulayacağım.
    Tekrar teşekkürler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo

    Tam kavrayamadım problemi. 6500fd en geniş açıda yani 28mm de(belki biraz daha zoom yapıncca) f2.8 yapıyor, ama mesela 280mm de en açık diyaframı 4.9 olacak şekilde tasarlanmış ve daha aşağıya inmesi mümkün değil. Bu objektifin tasarımıyla ilgili ve 280mm de f4.9 yerine f3.5 yapabilseydi bu objektif fiyatı artardı.
    Eski makinem h2 de objektifin değerlerini aşan bir diyafram belirleyemiyordum, belirlemeye çalışırsam aynı sizin makinedeki gibi kırmızı bir ışık yanıyor ve makine fotoğrafı çekmiyordu.
    DSLR ler ise ulaşılması mümkün olmayan diyafram değerlerini hiç açmıyor. Mesela 200mm de 6.3 max yapabilen bir objektifi makineye takınca menüde ve ekranda zaten daha açık bir diyafram hiç gözükmüyor.Diyaframı ayarlamak için çevirdiğim halka f6.3 ten daha açık diyaframı hiç göstermiyor.
    Ama mesela 100mm ye alırsam objektifi, o zaman f4 en açık diyafram oluyor.

    Ama anladığım kadarıyla sizin probleminiz aslında objektifin 2.8 yapması gereken bir durumda yapamıyor oluşu doğru mu? Mesela 28mm de çekiyorsunuz ve objektifin aslında 2.8 inmesi gerekirken bazen inmiyor.
    S ve P modlarında inmemesi normal ama A modunda inmesi gerekir.


    İnmiyorsa nedeni şu olabilir;
    Makine aslında manuel ayarlara tam olarak izin vermiyordur. Kompaktlarda sıklıkla olur bu, pozlamaya güvenemiyor makine ve en açık diyaframda fazla pozlama olasılığına karşı diyaframın en açık seviyeye alınmasına izin vermiyor. Manuel fokusla ya da autofokusla ilgisi yok, olamaz diye düşünüyorum . Ama metering moduyla ilgili olabilir belki. Ölçüm modunu değiştirmeyi deneyin, iso auto konumda ise autodan çıkarıp isoyu kendiniz belirleyin.Bir ihtimal belki 2.8 e izin verebilir.



    Alıntıları Göster
    manuel netlemeyle manzara ya da uzaktaki nesneleri çekerken daha iyi sonuç alıyorsunuz, çünkü objektifi netlerken aslında ''sonsuz '' ya da sonsuza yakın bir netleme kullanıyorsunuz. makinenin AF sine güvensniz ortalarda bir kesite odaklanacaktı.
    bu fotoğraf da bu şekilde her yeri net.

    ama aslında şu da var, objektifler genelde en kaliteli sonucu en açık diyaframdan bir iki stop kısınca verirler.
    bu DSLR lerde böyle ama sanırım kompakt ve dslr-like makinelerde de aynıdır.

    işin aslı üşenmeyip tripod kullansak ve selftimer i açıp manuel fokusla ''sonsuz'' fokusa ayarlasak ,f8 gibi bir diyaframla çeksek sonuçlar çok daha tatmin edici oluyor.

    ama işte ben genelde üşeniyorum ve tripod filan da kullanmıyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buffalo

    1.7 olan daha büyük. farkları bu .


    ama 1.7 olan tartışmasız daha iyidir de diyemeyiz. sensör piksel ilişkisi önemli.

    1/1.7 '' sensörlü 8mp bir makine 1/2.5'' 8mp li bir makineden iyidir.

    ama 1/1.7 '' 12mp bir makine 1/2.5'' 5mp bir makineden iyi midir? araştırmak lazım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo

    1.7 olan daha büyük. farkları bu .


    ama 1.7 olan tartışmasız daha iyidir de diyemeyiz. sensör piksel ilişkisi önemli.

    1/1.7 '' sensörlü 8mp bir makine 1/2.5'' 8mp li bir makineden iyidir.

    ama 1/1.7 '' 12mp bir makine 1/2.5'' 5mp bir makineden iyi midir? araştırmak lazım.



    peki o 1/1.7 '' lik sensörün megapikselini 5 indersek yani çözünürlüğünü.
    eskisinden daha iyi daha az kumlanma yapan fotolar elde edebilir miyiz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: General Daimos

    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo

    1.7 olan daha büyük. farkları bu .


    ama 1.7 olan tartışmasız daha iyidir de diyemeyiz. sensör piksel ilişkisi önemli.

    1/1.7 '' sensörlü 8mp bir makine 1/2.5'' 8mp li bir makineden iyidir.

    ama 1/1.7 '' 12mp bir makine 1/2.5'' 5mp bir makineden iyi midir? araştırmak lazım.



    peki o 1/1.7 '' lik sensörün megapikselini 5 indersek yani çözünürlüğünü.
    eskisinden daha iyi daha az kumlanma yapan fotolar elde edebilir miyiz?

    Alıntıları Göster
    Bu fotograf Flaşsız ve Mayıs ayında yağan şiddetli bir yağmurdan 10 dk sonra yazlıkta çekildi:
    S:1/1200 sn. - 1600 ISO - 3 mpx. - A: 2.8 _ Full manual - Beyaz Ay:Oto - Odak Uz:6.2 mm.(1x)
    Yetersiz ışıkta noise dikkat ! Orjinal ölçülerden fotografın bir kısmını cropladım.
    Beyaz ayarı eğer otomatikte olursa sensör beyazı okuyamıyor ve çevrede etken rengi tüm fotografa sıvayıveriyor. Ve orjinal renk mavimsi....

    Beyaz ayarı otomatikte :

     1/2.5  ve 1/1.7 sensörlerin farkı nedir ?


    Beyaz ayarı dayligh' ta

     1/2.5  ve 1/1.7 sensörlerin farkı nedir ?


    Beyaz ayarı dışında her ayar yukarıda verdiğim exif bilgileri ile aynı. Crop' lamayı paint' te yaptığım için exif bilgileri malesef kayboldu....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: General Daimos

    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo

    1.7 olan daha büyük. farkları bu .


    ama 1.7 olan tartışmasız daha iyidir de diyemeyiz. sensör piksel ilişkisi önemli.

    1/1.7 '' sensörlü 8mp bir makine 1/2.5'' 8mp li bir makineden iyidir.

    ama 1/1.7 '' 12mp bir makine 1/2.5'' 5mp bir makineden iyi midir? araştırmak lazım.



    peki o 1/1.7 '' lik sensörün megapikselini 5 indersek yani çözünürlüğünü.
    eskisinden daha iyi daha az kumlanma yapan fotolar elde edebilir miyiz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yavkaysaw


    quote:

    Orjinalden alıntı: buffalo

    1.7 olan daha büyük. farkları bu .


    ama 1.7 olan tartışmasız daha iyidir de diyemeyiz. sensör piksel ilişkisi önemli.

    1/1.7 '' sensörlü 8mp bir makine 1/2.5'' 8mp li bir makineden iyidir.

    ama 1/1.7 '' 12mp bir makine 1/2.5'' 5mp bir makineden iyi midir? araştırmak lazım.



    peki o 1/1.7 '' lik sensörün megapikselini 5 indersek yani çözünürlüğünü.
    eskisinden daha iyi daha az kumlanma yapan fotolar elde edebilir miyiz?

    Evet böyle bir sensör tasarımı aslında en iyisi. Daha büyük pikseller ve sonuçta IQ su daha yüksek fotoğraflar elde edilir. Ve tabii ki daha az kumlanma. Ama hemen ekleyeyim, sensörün boyutu kadar kalitesi de öenmli. Mesela 5 sene önceki kompaktım1.2 mp di. Ama çok ciddi kumlanma vardı, iso 50de bile :)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.