Şimdi Ara

1.25 82 bg Ford fiesta kullananlar ve düşük motor deneyimi olanlar içeri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
6.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReaperVR

    1.2 82 bg i20 aracı var esımın. arada bende kullanıyorum benımkı de 1.0 tsi . aradaki farkı soyleyeyım sana. duz yolda sıkıntı yasamazsın fakat yokus cıkarken vıtes dusurmek zorunda kalıp hızlanamıyorsun araba baya zorlanıyor cıkarken. cıkamıyor mu dersen ıllakı cıkar ama ben benım arabayla yokuslarda hızlanıp cıkıyorum esımın arabasında hızı kaybetmemek ıcın vıtes dusurup gaza abanıyorum ona ragmen hız dusuyor. aradakı fark o sadece yoksa ısını gorur bır sıkıntı yaratacak bır motor degıl ama sureklı yokus cıkacaksan tavsıye etmem.
    istanbul avrupa yakası genel kullan olacağı için sürekli yokuşlarda olmayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    2 yıldan fazla oluyor 1.2 Peugeot 308 kullanıyorum. Bendeki 50.000 km si yeni doldu. 2 yıl/50000 km ilk deneyimimle çıkmaz etmez diyenlere bakmayın. 2 yıllık süreçte çıkamadığım yokuş olmadı. İnipte arabayı itmedim hiç. Bu araçla Diyarbakır-Mersin yaptım otoyoldan,Diyarbakır-Van 2 defa,Diyarbakır-Erzurum yaptım hiç bir sorun yaşamadım. Ki Erzurum yolu yolu yokuşu inişi çoktu. Bu yaz yüzmeye çaya nehire çok gittik. Abartısız söylüyorum 6 kişi ve full bagajla baya dik bir yokuşu 3. Vitesle çıktım. Bende şaşırdım.



    1.25 fiesta bir arkadaşımda var. O da benden bir kaç ay önce almıştı. Hala kullanıyor. Benzinde kullanıyor LPG yok. Değiştirmeyi düşünmüyor. Bir sıkıntı yaşasa aracı satardı yeni araç alırdı. Ki imkanı var Kendisi doktor eşi de doktor. Eşinde de benim aynı motorlu 208 var. Sıfır almışlardı hala kullanıyorlar.



    Yalnız şunu da belirtmekte yarar var. 1.2-1.4-1.6 atmosferikler arasında benzinle kullanımda yakıt tüketim farkı hissedilebiliyor. Ama LPG de 1.2 1.6 arasında anca 1 litre farkediyor. Yani öyle atla deve değil.
    teşekkürler deneyim yorumunuz için bende çok çok pişman olacağımı düşünmüyorum hızı seven biriyimdir ancak bu araçtan onu beklemeyeceğimi biliyorum ve ona göre bir kullanımım olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Limitin nerede olduğu o kadar önemli değil, oraya ulaşınca otomobilin ne kadar ayarlanabilir, arkasının önünün kontrol edilebilir olduğu önemli. Arkadaşı anlamak için baya Rwd deneyimi lazım, ironiktir ama gran tourismo gibi oyunlarda (iyi bir direksiyon setin varsa) gerçekten olayın ne olduğunu anlıyorsun. Bir yarışta elin gitmiyor fwd otomobili seçmeye çünkü tur/yarış boyunca eğlenemiyorsun, çok iyi zaman yapsan da. Hız ile keyif her zaman paralel giden unsurlar değil.

    Yoksa başarım olarak dediğin doğru, hatta denk durumda bence Fwd araçlar point to point kafasıyla düşünürsek daha hızlıdır, limitleri de daha yüksek olabiliyor.

    ----
    Konuya gelince, çoğu kişinin 82hp gitmez çekmez diye yanılmasının sebebi kendi aracının 110-120hp halini görüp, 82hp'ye düşünce alacağı şekli yanlış tahayyül etmesinden başka birşey değil. 82hp Fiesta'nın ağırığı senin C sınıf araçla bir değil arkadaşım. En önemlisi son dişli oranı veya diğer dişliler senin araç gibi uzun değil, tekerleklerin yuvarlanma dairesi, temas alanı bile küçük. Bu yüzden şehir içinde bir problem olmuyor bu araçlarla, yokuş çıkmazmış da, kalkmazmış da yok öyle birşey. Binip şehirde fıtı fıtı geziyorsun anlamıyorsun bile 1.2 olduğunu, aklına gelmiyor arabayı kullanırken.

    Ne zaman düşük gücü-torku anlarsın, uzun yola çıkınca. Kısa şanzıman yüzünden bağırmaya başlar, sabit yüksek hızda gitmesi huzur vermez. Fakat bu motor da uzun yol yapacaklar için değil zaten. Paramız bu motor Fiestaya yetti, uzun yola da çıkarım veya genelde çevre yolundan gidiyorum sürekli diye alırsan üzebilir tabiki.
    param buna yetiyor cidden de ancak isteklerimi karşılayan da bu araç 3 yıl kullanacağım araç yeni olup km düşük ve fiyatı uyan bir model oldugu için seçtim motoruna görede bir kullanım yapacağım tabi ki benim beklentim çok yok zaten araçtan ama çevremin tepkileri abartı oluşu kafa karıştırdı hep.




  • Vay be. 2016 da 1.2 titanyum pakete 42500 bayi fiyatı almıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vc1903

    Vay be. 2016 da 1.2 titanyum pakete 42500 bayi fiyatı almıştım.
    bende gördükçe kahroluyorum ama hiç oraya dönermiş gibi durmuyor hocam kolay kolay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Doğru hocam. Haklısınız. 1.25 trend x. Çok fazla opsiyon vardı. Titanyuma yakındı donanım.
  • 2015'te babama aldım bu aracı 1.25 Trend X. Kendi Clio 0.9 Icon aracımdan sonra Fiesta'ya bindiğimde hissiyatım, malzeme kalitesi, kullanım kolaylığı, düşük devirde tepkileri, yol tutuşu, süspansiyonun tokluğu Clio'ya göre çok üstün. Ancak özellikle uzun yolda ve yokuşlarda fark ortaya çıkıyor. Fiesta, araç yüklüyken yürümüyor resmen. İsterseniz 3'e atın 5000-6000 devire çıkın araç ivmelenmiyor. 0.9 Clio ise turbonun etkisiyle 5.viteste yağ gibi hızlanıyor. Ayrıca Clio Icon olduğundan dolayı donanım olarak Fiesta'ya göre çok üstün. Yakıt olarak da Clio 100 kilometrede 1.5 litre kadar az yakıyor.
    Yani sonuç olarak donanım, performans, yakıt için Clio 0.9 Icon bakabilirsiniz o fiyatlara.
    Sürüş zevki, kalite arıyor, genelde şehiriçinde, az kişi, düz yolda kullanacaksanız Fiesta 1.25 Trend X doğru seçim.
  • 1.2 atmosferik tüplü Renault Symbol kullandım 1 hafta kadar, 1000km uzun yol deneyimim oldu. 1.6 dizel araçtan geçiş yaptığım için kalkışlarda biraz üzmüştü, gaza fazla basmak gerekiyordu.



    Pozantı rampalarında 3 şeridi kapatan tırlar yüzünden 20 km/s hıza kadar düştüğümü hatırlıyorum. Klima açık tek kişi 90’a kadar tekrar rahatça hızlanabiliyor, üstüne asla çıkmadı. Fakat hızınızı alırsanız 110-120 arası hızını koruyabiliyor. Virajlı dağ yollarında ise pek üzmemişti. Tabii 1.6 atmo veya 1.4 turbo performansı beklememek lazım.



    Geçen ay da şehir içinde kısa mesafe olsa da 1.2 Nissan Micra CVT kullandım. İstanbul/Çeliktepe’nin aşırı dik yokuşlarında deneme amacıyla araçta 5 kişi varken çok kez dur kalk yaptım, kesinlikle en ufak sorun yaşatmadı.



    1.0 1.2 1.4 motor gitmez tamamen saçmalık. Önceliğiniz şehir içiyse hiç düşünmenize gerek yok, şehirlerarası yollarımızın çoğu duble artık, sollamalar da gayet güvenli. Belki yokuşlarda vites düşürmek zorunda kalırsınız ama asla yolda bırakmaz. Dizele yakın tüketim değerleri ise avantajınız. Lpg ile 1.2 Symbol neredeyse yakmıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gitmeye gider de, tabut gibi araba.. İç hacmi daha makul bir araç öneririm.. Bende 1.2 lpg li var, gidişinde, yokuş çıkışında sorun yok..

    Sadece çok yüklüyse tüketim artıyor..
  • Kuzende var bu araçtan, bol yokuşlu yollarda 3 kişi ile uzun mesafe kullandım. Turbodizele alışkın adama ilk başta gitmiyor hissiyatı veriyor, zaten benzinli atmosferik arabayı turbodizel gibi kullanınca gitmez . Atmosferik araca alışıp ona göre kullanınca 1.2 70 hp corsa (bende vardı) bile dik yerlerde 5 kişi binince biraz zorlanmakta beraber işini yapıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 motorlu bir araci kamyonet mantigiyla neden degerlendirirler anlayamiyorum. 5 kisi bagaj dolu klima acik yokus cikarken vites düşürülüyormuş. Aracin tavanina bir de kucuk bas hayvan atin bari.



    Bu kadar dolu arac kullanacaklar icin hafif ticari denen bir segment var gidip onu tercih edebilirler.



    1.2 lpg li Clio sahibiyim. Yuksek performans beklemiyorum ancak cok az yakitla şehiriçi kullanim sağlıyor. Bana gore tek eksik kaldigi nokta uzun yolda 120 km/s sabit hizda yuksek devir ceviriyor olmasi.



    Altimda ok gibi firlayan birsey olsun diyen de MT07 alsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiestaya lpg tavsiye etmem.Sübaplarda sıkıntı yapar.Tecrübe ile sabittir.imkanın varsa 1.0 yada 1.2 tsi polo,ibiza yada fabia tavsiye ederim.yokuş konusunda sıkıntı yaşatmaz ve daha az yakar.Bendede 1.25 araç var ama bundan sonraki aracım kısmet olursa Tsi motor vw grubu bi araç olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. 2011 yılı aralık ayında 0 km aldığım 1,25 myfiesta paket aracı 5 yıl 55.000 km kullandım.
    Aracımdan çok memnundum fakat yakıt tüketime bana yüksek geldiği için satıp 1,6 dizel peugeot 2008 aldım.
    araç 1,25 olduğu halde ve sakın kullanmama rağmen şehir içinde en dip gördüğüm değer 7,5 lt idi. Kışın çok soğuk havalarda ve yazın klima açık kullanımda 8,5 - 9,0 aralığını hep gördüm.aynı Aynı kullanım tarzında ve aynı güzergahlardaki 1,6 dizel aracım ile şehir içinde gördüğüm en üst tüketim 5,5 lt.

    1,25 araç gitmez falan diyorlar öyle bişey yok tabiki gidiyor ama 1,25 araçtan 1,6 araç performansı beklersen tabiki hayal kırıklığı yaşarsın. 4 kişi uzun yolda gittim 2 kişi + 200 kg yük tatilede çıktım dağ bayır gezdim.Sadece vites düşmen gerekiyor onun harici bir zorluğu yok.Yılda 2 yada 3 kez uzun yol/tatil yaptığım için beni zorlamadı.Ama sürekli dik rampalı yollarda araç 4 kişi kullanılacaksa belli bi zaman sonra araç sizi sıkar kullanmak ızdırap verebilir.Bunu bilmenizde fayda var. Klima açıldığı zaman araç performansı hissedilir şekilde düşüyor.
    Sonuç olarak performans düşkünü biri değilseniz ve çok engebeli bir yerleşim yerinde ikamet etmiyorsanız araç size yeterde artar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywolf35

    Fiestaya lpg tavsiye etmem.Sübaplarda sıkıntı yapar.Tecrübe ile sabittir.imkanın varsa 1.0 yada 1.2 tsi polo,ibiza yada fabia tavsiye ederim.yokuş konusunda sıkıntı yaşatmaz ve daha az yakar.Bendede 1.25 araç var ama bundan sonraki aracım kısmet olursa Tsi motor vw grubu bi araç olacak.
    tsı larda pahalı hocam keşke alabilsem ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kirwana

    Merhaba. 2011 yılı aralık ayında 0 km aldığım 1,25 myfiesta paket aracı 5 yıl 55.000 km kullandım.
    Aracımdan çok memnundum fakat yakıt tüketime bana yüksek geldiği için satıp 1,6 dizel peugeot 2008 aldım.
    araç 1,25 olduğu halde ve sakın kullanmama rağmen şehir içinde en dip gördüğüm değer 7,5 lt idi. Kışın çok soğuk havalarda ve yazın klima açık kullanımda 8,5 - 9,0 aralığını hep gördüm.aynı Aynı kullanım tarzında ve aynı güzergahlardaki 1,6 dizel aracım ile şehir içinde gördüğüm en üst tüketim 5,5 lt.

    1,25 araç gitmez falan diyorlar öyle bişey yok tabiki gidiyor ama 1,25 araçtan 1,6 araç performansı beklersen tabiki hayal kırıklığı yaşarsın. 4 kişi uzun yolda gittim 2 kişi + 200 kg yük tatilede çıktım dağ bayır gezdim.Sadece vites düşmen gerekiyor onun harici bir zorluğu yok.Yılda 2 yada 3 kez uzun yol/tatil yaptığım için beni zorlamadı.Ama sürekli dik rampalı yollarda araç 4 kişi kullanılacaksa belli bi zaman sonra araç sizi sıkar kullanmak ızdırap verebilir.Bunu bilmenizde fayda var. Klima açıldığı zaman araç performansı hissedilir şekilde düşüyor.
    Sonuç olarak performans düşkünü biri değilseniz ve çok engebeli bir yerleşim yerinde ikamet etmiyorsanız araç size yeterde artar.
    hergün kullanmayacagım ve istanbul içi olduğu için yakıt çok fazla baş ağrıtmaz düşüncesindeyim.Bu hafta normalde alıyordum anca fiyat yüksetmeler başladı yalan dolan çıkan araçlar motora kararvermek ayrı dert düzgün araç bulmak ayrı dert dürüst araç sahibi bulmak çok ayrı dert




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    2015'te babama aldım bu aracı 1.25 Trend X. Kendi Clio 0.9 Icon aracımdan sonra Fiesta'ya bindiğimde hissiyatım, malzeme kalitesi, kullanım kolaylığı, düşük devirde tepkileri, yol tutuşu, süspansiyonun tokluğu Clio'ya göre çok üstün. Ancak özellikle uzun yolda ve yokuşlarda fark ortaya çıkıyor. Fiesta, araç yüklüyken yürümüyor resmen. İsterseniz 3'e atın 5000-6000 devire çıkın araç ivmelenmiyor. 0.9 Clio ise turbonun etkisiyle 5.viteste yağ gibi hızlanıyor. Ayrıca Clio Icon olduğundan dolayı donanım olarak Fiesta'ya göre çok üstün. Yakıt olarak da Clio 100 kilometrede 1.5 litre kadar az yakıyor.
    Yani sonuç olarak donanım, performans, yakıt için Clio 0.9 Icon bakabilirsiniz o fiyatlara.
    Sürüş zevki, kalite arıyor, genelde şehiriçinde, az kişi, düz yolda kullanacaksanız Fiesta 1.25 Trend X doğru seçim.
    1.25 e neler duydum 0.9 aldım desem dalga mevzusu olurum hocam sürme hevesim gider. 0.9 da hiç denemedim ancak tutulmadı deniyor 2. el de daha zor olabilir.




  • muhendıs bey kullanıcısına yanıt
    Çok örnek verilmiş motorla ilgili bende ekleme yapayım.

    1971 model Reno12, 1300 cc 54 beygir SW araçla 5 kişi full bagaj ile en dik rampada ne kalkış ne de sonrasında problem yaşamıyoruz.

    O araca gitmez diyenlerin altında 400-500 beygirlik canavar mı var sanki? İçinize sindiyse alın geçin şimdiden hayırlı olsun.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.