Şimdi Ara

1.25 82 bg Ford fiesta kullananlar ve düşük motor deneyimi olanlar içeri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
6.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Otomobillden anlıyorum diyenlerin %75'inin otomobil bilgisi kahvehane muhabbetinden hallice... O yüzden dikkate almayın o denilenleri, 4 kişi gidememek nedir...

    Birkaç ay fabrika çıkışı tüplü 1.0 67 beygir i10 kullandım, 4 kişiyle yokuş da çıktım, çıktım yani inip itmedim arabayı.

    Bazı kullanıcılar vites küçültmeyi gururuna yediremiyor, gaza basmaya da korkuyor, sonra araba gitmiyor diyor...
    Ben de 1 sene 15.000 km dir aynı aracın benzinlisini kullanıyorum. Çevremde gezmediğim köy/dağ kalmadı. Ayda da düzenli olarak en az 500 km uzun yolum var ama sizin de bahsettiğiniz olayı kimseye anlatamıyorum niyeyse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yok 1.2, 1.4 motorlar gitmez, 1.0 motor yokuş çıkmaz muhabbetleri tamamen saçmalıktan ibaret. Gümrükten bir dayıyı durağa bırakayım dedim geçen 2km'lik bir mesafe var. Kaç motor bu dedi, 1.4 dedim; benzinli mi dedi, evet dedim bi burun kıvırdı. Biz de oğlana yeni 1.8 honda aldık dedi ok gibi gidiyor, bu 1.4 gitmez 1.6'sı yok muydu dedi. Cevap bile vermedim düzlükte 60-150 yaptık kendisiyle en son emniyet kemerine uzanmaya çalışıyodu. Gitmez, etmez diyene gülün geçin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben cinnahı 1.4 75 hp aracımla 5 kişi 3. viteste çıktım. Eskidendi o yokuş çıkmayan arabalar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba çok dar yahu ayağı uyuşturuyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yakıtı üzer. 1.25 olduğu için sürekli zorlanacak ve yakıtta o oranda artacak. Artı performansından da memnun olmayacaksınız. Tavsiyem bütçeyi biraz arttırma imkanınız varsa 1.5 tdci alın dua edersiniz bana. Ama önce ikisini de kullanın tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Ben de 1 sene 15.000 km dir aynı aracın benzinlisini kullanıyorum. Çevremde gezmediğim köy/dağ kalmadı. Ayda da düzenli olarak en az 500 km uzun yolum var ama sizin de bahsettiğiniz olayı kimseye anlatamıyorum niyeyse.

    Alıntıları Göster
    Lpg ile inanılmaz ekonomik, boyutları ile de şehir içinde çok pratik ve kıvrak bi araç idi. Tadı damağımda kalan, tuhaf bi enerjisi olan minik tatlı otomobilcik

    Boyutları küçük ama içi de şaşırtıcı derecede ferah bi araba, hacim olarak bana göre tek eksisi doğal olarak bagaj, iç hacmi gayet yeterli idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abboww

    Araba çok dar yahu ayağı uyuşturuyor
    ben şöför kısmındayım orası rahat hocam
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Gran Turismo Sport’tan biliyorum, önden çekişli arabaları kullanması çok zevksiz ve çok daha kötü performansları, arkadan itişli ve ya 4WD’lara göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JustOffer kullanıcısına yanıt
    Tasarımı iyi yapılmış bir FWD de gayet güzeldir. Birisine iyi birisine kötü demek yersiz olur çünkü ikisinin de farklı karakteri var.
    Mesela T5'ler. Eli yüzü düzgün bir T5'i yakalayabilecek pek araç yoktur piyasada. İş tamamen üreticinin arabayı nasıl yapmak istediğine bağlı.

    Aşağıdaki bir FWD T4, tabii modifikasyonlu. FWD de performans anlamında gayet iyi olabiliyor. Edit: İşin içine virajlar girince elbette sonuç değişecektir. Sonuçta sıradan bir binek araç s40.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 13 Aralık 2018; 23:28:59 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Evet virajlarda FWD kötü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JustOffer kullanıcısına yanıt
    Böyle bir genelleme yapmak sağlıklı değil. Dediğim gibi mühendisliği iyi yapılmış kaliteli bir tasarımla RWD'lerden daha yüksek limitlere sahip FWD'ler yapılabiliyor.
  • Rampa çıkmaz diyen ya kullanmamış yada bitik arabaya binmiş... 5 kişi ile Sarıyer'in dik rampalarına çıkıyorum, arabanın burnu havada 1.2 Clio ile... Vites düşürür, devir yükseltirsin her atmosferikte olduğu gibi... Çıkarsın...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bendede de clio3 1200 motor var 2009 model.hertürlü yola gittim .2000 küsür rakımlara çıktım toroslarda bolu dağı tünellerinde hiç sıkıntı olmadı.çünkü aracın gücünü bilerek aldım.üstelik atiker gold lpg de var candan mühendislikte taktırdım.yeminle lpg de daha iyi gidiyor benzinden çok ama çok memnunum.zaten iki kişilik bir aileyiz, her türlü yola gidiyorum 110-120 km hızlarda kullanıyorum.içine sindiyse kimseye kullak asma al beğendiğin aracı.
  • Hiç bi sıkıntı yok hocam alabilirsiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok teşekkürler beyler yorumlarınız için önümüzdeki hafta içi Allah nasip ederse bir sıkıntı olmaz ise aracı alıyorum.
  • muhendıs bey kullanıcısına yanıt
    Alacaksın Ford, olacaksın Lord
  • 1.2 82 bg i20 aracı var esımın. arada bende kullanıyorum benımkı de 1.0 tsi . aradaki farkı soyleyeyım sana. duz yolda sıkıntı yasamazsın fakat yokus cıkarken vıtes dusurmek zorunda kalıp hızlanamıyorsun araba baya zorlanıyor cıkarken. cıkamıyor mu dersen ıllakı cıkar ama ben benım arabayla yokuslarda hızlanıp cıkıyorum esımın arabasında hızı kaybetmemek ıcın vıtes dusurup gaza abanıyorum ona ragmen hız dusuyor. aradakı fark o sadece yoksa ısını gorur bır sıkıntı yaratacak bır motor degıl ama sureklı yokus cıkacaksan tavsıye etmem.
  • 2 yıldan fazla oluyor 1.2 Peugeot 308 kullanıyorum. Bendeki 50.000 km si yeni doldu. 2 yıl/50000 km ilk deneyimimle çıkmaz etmez diyenlere bakmayın. 2 yıllık süreçte çıkamadığım yokuş olmadı. İnipte arabayı itmedim hiç. Bu araçla Diyarbakır-Mersin yaptım otoyoldan,Diyarbakır-Van 2 defa,Diyarbakır-Erzurum yaptım hiç bir sorun yaşamadım. Ki Erzurum yolu yolu yokuşu inişi çoktu. Bu yaz yüzmeye çaya nehire çok gittik. Abartısız söylüyorum 6 kişi ve full bagajla baya dik bir yokuşu 3. Vitesle çıktım. Bende şaşırdım.



    1.25 fiesta bir arkadaşımda var. O da benden bir kaç ay önce almıştı. Hala kullanıyor. Benzinde kullanıyor LPG yok. Değiştirmeyi düşünmüyor. Bir sıkıntı yaşasa aracı satardı yeni araç alırdı. Ki imkanı var Kendisi doktor eşi de doktor. Eşinde de benim aynı motorlu 208 var. Sıfır almışlardı hala kullanıyorlar.



    Yalnız şunu da belirtmekte yarar var. 1.2-1.4-1.6 atmosferikler arasında benzinle kullanımda yakıt tüketim farkı hissedilebiliyor. Ama LPG de 1.2 1.6 arasında anca 1 litre farkediyor. Yani öyle atla deve değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Limitin nerede olduğu o kadar önemli değil, oraya ulaşınca otomobilin ne kadar ayarlanabilir, arkasının önünün kontrol edilebilir olduğu önemli. Arkadaşı anlamak için baya Rwd deneyimi lazım, ironiktir ama gran tourismo gibi oyunlarda (iyi bir direksiyon setin varsa) gerçekten olayın ne olduğunu anlıyorsun. Bir yarışta elin gitmiyor fwd otomobili seçmeye çünkü tur/yarış boyunca eğlenemiyorsun, çok iyi zaman yapsan da. Hız ile keyif her zaman paralel giden unsurlar değil.

    Yoksa başarım olarak dediğin doğru, hatta denk durumda bence Fwd araçlar point to point kafasıyla düşünürsek daha hızlıdır, limitleri de daha yüksek olabiliyor.

    ----
    Konuya gelince, çoğu kişinin 82hp gitmez çekmez diye yanılmasının sebebi kendi aracının 110-120hp halini görüp, 82hp'ye düşünce alacağı şekli yanlış tahayyül etmesinden başka birşey değil. 82hp Fiesta'nın ağırığı senin C sınıf araçla bir değil arkadaşım. En önemlisi son dişli oranı veya diğer dişliler senin araç gibi uzun değil, tekerleklerin yuvarlanma dairesi, temas alanı bile küçük. Bu yüzden şehir içinde bir problem olmuyor bu araçlarla, yokuş çıkmazmış da, kalkmazmış da yok öyle birşey. Binip şehirde fıtı fıtı geziyorsun anlamıyorsun bile 1.2 olduğunu, aklına gelmiyor arabayı kullanırken.

    Ne zaman düşük gücü-torku anlarsın, uzun yola çıkınca. Kısa şanzıman yüzünden bağırmaya başlar, sabit yüksek hızda gitmesi huzur vermez. Fakat bu motor da uzun yol yapacaklar için değil zaten. Paramız bu motor Fiestaya yetti, uzun yola da çıkarım veya genelde çevre yolundan gidiyorum sürekli diye alırsan üzebilir tabiki.




  • 1.2 atmosferik lpg bir depo 70 liraya doldurup 350 km gidiyorum.



    Benım ıcın para birinci sırada. Sonuçta götürüyor mu götürüyor sırtıma almıyorum az daha basıyorum düşük hızdada olsa gidiyor.



    Ayrıca zaten artık yüksek motor gereksiz cezaları yemeye başlayanlar anlamıştır :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.