Şimdi Ara

1.4 & 1.6 Honda Civic

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
32.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1998 ~ 2000 Model arası bir Civic almayı düşünüyorum. Kesinlikle otomatik Vites alamayacağım. Muhtemelen araç ile çok km yapabilirim. 1.3 ve Lpg li bir aracım var yakıt konusundan çok memnun olmama rağmen Civic in bu model kasalarını çok sevdiğim için bu aracı düşünüyorum.

    1.4 IES düşünürken 1.4 ün Lpg ile kullanımının iyi olmadığını söylediler. Uzun yolda dahil çok hız yapan birisi değilim. (Artık). 1.4 ile 1.6 arasında hangisini tercih etmek gerekir. 1.4 performans açısından bu kasada çok rahatsız eder mi yoksa yeter mi.

    Görüşleriniz için şimdiden teşekkürler..



  • Hocam almışken 1.6 alın bence. Yakıt olarak çok fark yoktur ama performans olarak 1.6 hoşunuza gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Hocam almışken 1.6 alın bence. Yakıt olarak çok fark yoktur ama performans olarak 1.6 hoşunuza gider.
    Teşekkür ederim cevap için, bir kaç yerde daha araştırdım. Genelde sizin gibi 1.6 yı tercih edilmesi yönünde bilgiler mevcut. Tercihimi bu yönde kullanacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    Teşekkür ederim cevap için, bir kaç yerde daha araştırdım. Genelde sizin gibi 1.6 yı tercih edilmesi yönünde bilgiler mevcut. Tercihimi bu yönde kullanacağım.

    Alıntıları Göster
    1.4 lerde yeterlidir çoğu 1.6 dan üstündür 1.6 civicler ise 2.0 motorlara kafa tutabilirler o yüzden 1.4 1.6 pek fark etmez..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrah-58

    1.4 lerde yeterlidir çoğu 1.6 dan üstündür 1.6 civicler ise 2.0 motorlara kafa tutabilirler o yüzden 1.4 1.6 pek fark etmez..



    Sizin hesabınıza göre 1.4'le 2.0 arasında da fark yok denebilir

    @ X Files; 1.6 daha isabetli olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrah-58

    1.4 lerde yeterlidir çoğu 1.6 dan üstündür 1.6 civicler ise 2.0 motorlara kafa tutabilirler o yüzden 1.4 1.6 pek fark etmez..



    Sizin hesabınıza göre 1.4'le 2.0 arasında da fark yok denebilir

    @ X Files; 1.6 daha isabetli olur.

    Alıntıları Göster
    Bende 1999-2001 arası civic almayı düşünüyorum.
    Bu araçlar genelde 200 bin civarı km'lere sahip oluyorlar. Acaba masraf çıkartma ihtimali nasıl sizce.
    Ben otomatik almak isityorum. 1.4 ile 1.6 arasından hangisini tercih edersiniz? (Benim için yakıt tasarrufu performanstan daha önemli)

    Amacım aslında masrafsız bir araç almak. Sizin önerebileceğiniz 20 bin civarında başka bir model var mı?

    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Egguzel

    Bende 1999-2001 arası civic almayı düşünüyorum.
    Bu araçlar genelde 200 bin civarı km'lere sahip oluyorlar. Acaba masraf çıkartma ihtimali nasıl sizce.
    Ben otomatik almak isityorum. 1.4 ile 1.6 arasından hangisini tercih edersiniz? (Benim için yakıt tasarrufu performanstan daha önemli)

    Amacım aslında masrafsız bir araç almak. Sizin önerebileceğiniz 20 bin civarında başka bir model var mı?

    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    ben de otomatik 1.4 ya da 1.6 alacağım. ancak 1.4 e param yetecek gibi. is modeli varmış galiba.
    1.4 için lpgli klimalı kullanımda görüşleriniz nelerdir?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Clio 1.2
    8 yıl önce açıldı
    1.3 TCE vs 1.5 TSI
    4 yıl önce açıldı
    1.6 egea vs 1.5 megane
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uk.bjk

    ben de otomatik 1.4 ya da 1.6 alacağım. ancak 1.4 e param yetecek gibi. is modeli varmış galiba.
    1.4 için lpgli klimalı kullanımda görüşleriniz nelerdir?

    Alıntıları Göster
    1.4 Benzinli aldım. 1.4 ve 1.6 ların arasında özellikle şehir içi veya kısa koşu olarak nitelendirilebilecek 50 - 70 km mesafe uzaklıklarda performans ve yakıt olarak neredeyse fark yok. Özellikle otoyollarda sürat yapmak isteyince ( 140 km/h üzeri ) 1.6 lara oranla daha fazla yakıyor.

    Kesinlikle otomatik araç almayı tavsiye etmiyorum. Başta yakıt ve sürüş zevki açısından bir şeye benzemiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    1.4 Benzinli aldım. 1.4 ve 1.6 ların arasında özellikle şehir içi veya kısa koşu olarak nitelendirilebilecek 50 - 70 km mesafe uzaklıklarda performans ve yakıt olarak neredeyse fark yok. Özellikle otoyollarda sürat yapmak isteyince ( 140 km/h üzeri ) 1.6 lara oranla daha fazla yakıyor.

    Kesinlikle otomatik araç almayı tavsiye etmiyorum. Başta yakıt ve sürüş zevki açısından bir şeye benzemiyor.

    Alıntıları Göster
    1.4 mü... o araç 1.6dan daha fazla yakar güçsüzlüğünden dolayı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    1.4 mü... o araç 1.6dan daha fazla yakar güçsüzlüğünden dolayı



    Bu tartışılabilir.
    Ne zaman daha fazla yakar?

    Kısa koşudan ve belirli bir hızın üstüne çıkılmama durumundan söz ediyorsak emin misiniz fazla yakacağından?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    1.4 Benzinli aldım. 1.4 ve 1.6 ların arasında özellikle şehir içi veya kısa koşu olarak nitelendirilebilecek 50 - 70 km mesafe uzaklıklarda performans ve yakıt olarak neredeyse fark yok. Özellikle otoyollarda sürat yapmak isteyince ( 140 km/h üzeri ) 1.6 lara oranla daha fazla yakıyor.

    Kesinlikle otomatik araç almayı tavsiye etmiyorum. Başta yakıt ve sürüş zevki açısından bir şeye benzemiyor.



    Hayırlı olsun.
    Ne kadara aldınız? Bir arkadaşımız için 15.000 lira civarı araç bakıyoruz da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer


    quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    1.4 Benzinli aldım. 1.4 ve 1.6 ların arasında özellikle şehir içi veya kısa koşu olarak nitelendirilebilecek 50 - 70 km mesafe uzaklıklarda performans ve yakıt olarak neredeyse fark yok. Özellikle otoyollarda sürat yapmak isteyince ( 140 km/h üzeri ) 1.6 lara oranla daha fazla yakıyor.

    Kesinlikle otomatik araç almayı tavsiye etmiyorum. Başta yakıt ve sürüş zevki açısından bir şeye benzemiyor.



    Hayırlı olsun.
    Ne kadara aldınız? Bir arkadaşımız için 15.000 lira civarı araç bakıyoruz da.


    Öncelikle teşekkür ederim.

    Ben aldığımda yaklaşık 14.500 TL ye almış oldum. Zira daha eski ( 92 Model Toyota Corolla ) model aracımı ve üzerine para vererek aldım. Aldığım araç gerçeketen temiz. Daha 1 TL masraf yapmadım. Etek altı hariç araç 98 Model olmasına rağmen boya görmemiş. Şehir içinde gerçekten çok usturuplu kullanınca bazı araçların LPG li halinden bile az yakıyor.

    Performans olarak 1.4 olması sizi düşündürmesin. Arkadaşımın 1.6 Focusunu kalkışta ve belirli bir mesafeye kadar rahatla geçtim. O fiyatlara alınabilecek en iyi araçlardan bir tanesi.

    Ancak lütfen dikkat edin derim. Honda modifiye ye açık olduğundan ve hız tutkusu yarattığı için 94 - 2001 modelleri arası özellikle genelde vuruk veya kazalı olabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer


    quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    1.4 Benzinli aldım. 1.4 ve 1.6 ların arasında özellikle şehir içi veya kısa koşu olarak nitelendirilebilecek 50 - 70 km mesafe uzaklıklarda performans ve yakıt olarak neredeyse fark yok. Özellikle otoyollarda sürat yapmak isteyince ( 140 km/h üzeri ) 1.6 lara oranla daha fazla yakıyor.

    Kesinlikle otomatik araç almayı tavsiye etmiyorum. Başta yakıt ve sürüş zevki açısından bir şeye benzemiyor.



    Hayırlı olsun.
    Ne kadara aldınız? Bir arkadaşımız için 15.000 lira civarı araç bakıyoruz da.


    Öncelikle teşekkür ederim.

    Ben aldığımda yaklaşık 14.500 TL ye almış oldum. Zira daha eski ( 92 Model Toyota Corolla ) model aracımı ve üzerine para vererek aldım. Aldığım araç gerçeketen temiz. Daha 1 TL masraf yapmadım. Etek altı hariç araç 98 Model olmasına rağmen boya görmemiş. Şehir içinde gerçekten çok usturuplu kullanınca bazı araçların LPG li halinden bile az yakıyor.

    Performans olarak 1.4 olması sizi düşündürmesin. Arkadaşımın 1.6 Focusunu kalkışta ve belirli bir mesafeye kadar rahatla geçtim. O fiyatlara alınabilecek en iyi araçlardan bir tanesi.

    Ancak lütfen dikkat edin derim. Honda modifiye ye açık olduğundan ve hız tutkusu yarattığı için 94 - 2001 modelleri arası özellikle genelde vuruk veya kazalı olabiliyor.

    Alıntıları Göster
    civic 1.6 ies derim. satarken değer kaybı az olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmosferik 8000rpm

    civic 1.6 ies derim. satarken değer kaybı az olur.

    Alıntıları Göster
    bende 99 otomatik 1.4 is var.14000 tl ye aldım eteklerde boya var kazası yok. aldığımda brc var dı alalı 10 ay oldu hiç sorun yaşamadım. bir hafta önce izne gittim gidiş 105o km gelişi biraz daha gezdim 1300 km 140-150 geldim ki 1.4 olmasına rağmen banamısın demiyor. ben çok hız sevmediğim için genel itibariyle 100-120 giderim yakıtta gidiş 17 krş, dönüş yük ağzına kadar hem bagaj hemde arka koltuk araları dolu 3 kişi ile 18 krş, yaktı ortalama 7.8 litre lpg yaktı. benzin olsa 6 litre dahi yaksa 26 krş falan yakar. ben toplam 4000 km izin sadece isinde bile km 9 krş 4000 km 360 tl karr ettim.

    allaha şükür 10 aydır hiç sorun yaşamadım...
    ben dediğim gibi hız sevmem ancak 140- 150 km hızlara hiç sorunsuz gidiliyor ben 150 geçmem. yoksa arac gider 1.6 kullanmadım eğer kullanan arkadaş varsa verilerini yazarsa karşılaştırırsınız.
    benm ş.içi 240 krş benzin dahil. sadece lpg 22 krş. 10 litre yakıyor
    ş,dışı 17,5 ortalama ki 90 civarı giderseniz 160 kadar düşer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: azaxacavab

    bende 99 otomatik 1.4 is var.14000 tl ye aldım eteklerde boya var kazası yok. aldığımda brc var dı alalı 10 ay oldu hiç sorun yaşamadım. bir hafta önce izne gittim gidiş 105o km gelişi biraz daha gezdim 1300 km 140-150 geldim ki 1.4 olmasına rağmen banamısın demiyor. ben çok hız sevmediğim için genel itibariyle 100-120 giderim yakıtta gidiş 17 krş, dönüş yük ağzına kadar hem bagaj hemde arka koltuk araları dolu 3 kişi ile 18 krş, yaktı ortalama 7.8 litre lpg yaktı. benzin olsa 6 litre dahi yaksa 26 krş falan yakar. ben toplam 4000 km izin sadece isinde bile km 9 krş 4000 km 360 tl karr ettim.

    allaha şükür 10 aydır hiç sorun yaşamadım...
    ben dediğim gibi hız sevmem ancak 140- 150 km hızlara hiç sorunsuz gidiliyor ben 150 geçmem. yoksa arac gider 1.6 kullanmadım eğer kullanan arkadaş varsa verilerini yazarsa karşılaştırırsınız.
    benm ş.içi 240 krş benzin dahil. sadece lpg 22 krş. 10 litre yakıyor
    ş,dışı 17,5 ortalama ki 90 civarı giderseniz 160 kadar düşer.

    Alıntıları Göster
    herkese selamlar,

    sayın X Files ve Azaxacavab arkadaşlarım,
    1.4 araçlarınızı keyifle, sorunsuz, daha uzun yıllarca kullanmanızı dilerim.
    Son bir aydır ben de 1.4 Civic arıyorum harıl harıl, bütçem 14 bin Tl son.
    Açıkçası, temiz ve full bir 1.6 bulamayınca, ve de hathbackin o tasarım güzelliğini görünce
    model arayışımı hiç düşünmeden değiştirdim.

    Sizlerden birer kullanıcı olarak, vaktiniz müsaitse öğrenmek istediklerim:
    -Öncelikle, sizin araçlarınız sedan mı yoksa hathback mi?
    -asıl sorum da bununla ilgili zaten: Üç kapılı 1.4 modellerde (98-00)
    aracın yüklenmesi açısından bir performans kaybı olur mu?
    Aslında spor bir araçtır bu ama, ben aile arabası gibi kullanmaya çalışacağım.
    Araç yüklüyken (4-5 kişi) 1.4 motor ve hatchback kasa "aşırı" zorlanır mı bu yükle?

    Aslında şu da var kafamda: 1.4 sedan mı alsam acaba diyorum.
    Yetersiz otomobil bilgimle, hathbackın, sedandan daha ufak ve hafif olacağını,
    başka bir deyişle, 1.4 motor için ağırlık açısından daha performanslı olacağını düşündüm.

    Özetlersem: Zaman zaman aile arabası gibi de kullanılacak (1998-2000 model) 1.4 Civic olarak;
    -sedan mı olmalı ile, yoksa 3 kapılı hathback tavsiye eder misiniz?
    -bu iki kasa modelinin arasında, "yüklü" performans olarak fark var mıdır sizce?

    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nuat -- 14 Ağustos 2011; 21:38:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuat

    herkese selamlar,

    sayın X Files ve Azaxacavab arkadaşlarım,
    1.4 araçlarınızı keyifle, sorunsuz, daha uzun yıllarca kullanmanızı dilerim.
    Son bir aydır ben de 1.4 Civic arıyorum harıl harıl, bütçem 14 bin Tl son.
    Açıkçası, temiz ve full bir 1.6 bulamayınca, ve de hathbackin o tasarım güzelliğini görünce
    model arayışımı hiç düşünmeden değiştirdim.

    Sizlerden birer kullanıcı olarak, vaktiniz müsaitse öğrenmek istediklerim:
    -Öncelikle, sizin araçlarınız sedan mı yoksa hathback mi?
    -asıl sorum da bununla ilgili zaten: Üç kapılı 1.4 modellerde (98-00)
    aracın yüklenmesi açısından bir performans kaybı olur mu?
    Aslında spor bir araçtır bu ama, ben aile arabası gibi kullanmaya çalışacağım.
    Araç yüklüyken (4-5 kişi) 1.4 motor ve hatchback kasa "aşırı" zorlanır mı bu yükle?

    Aslında şu da var kafamda: 1.4 sedan mı alsam acaba diyorum.
    Yetersiz otomobil bilgimle, hathbackın, sedandan daha ufak ve hafif olacağını,
    başka bir deyişle, 1.4 motor için ağırlık açısından daha performanslı olacağını düşündüm.

    Özetlersem: Zaman zaman aile arabası gibi de kullanılacak (1998-2000 model) 1.4 Civic olarak;
    -sedan mı olmalı ile, yoksa 3 kapılı hathback tavsiye eder misiniz?
    -bu iki kasa modelinin arasında, "yüklü" performans olarak fark var mıdır sizce?

    saygılar


    Öncelikle nezaketiniz ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.

    Benim aracım sedan.

    Aracın düzde ve 90 Km/s hızlarına kadar pek sorunu yok. Ancak araçta turbo olmayışından dolayı tırmanma ( rampa ) anlarında "yüklü" iken araç bayılıyor desem pek yalan olmaz.

    Eğer sürekli aracı ciddi sayılabilecek bir yükle ve rampada kullanacaksanız 1.4 gerçekten tavsiye etmiyorum. Hatta biraz da uzun yol gidecekseniz örneğin ayda bir 100 km veya daha üzeri uzaklıkta bir yerlere seyehat edecekseniz araç 90 - 100 km/s i geçince gerçekten çok yakıyor.

    Benim aracım üstelik benzinli. LPG taktırmadım ve taktırmayı da düşünmüyorum. Aracı usturuplu kullanınca cidden çok az yakıyor. 35 TL ile 175 KM yaptığım oldu. ( Ama devir hiç 2500 ü geçmedi )

    1.4 ler tam bir kısa koşu aracı. Daha rahat etmek isterseniz 1.6 ların LPG li olanlarına bakabilirsiniz.

    Bilgi veya bildiğimden değil kişisel tavsiyem, araca çok kişi binilecek ise, hatchback yerine sedan tercih edin derim. Bu kişisel bir tavsidir tekrar belirteyim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuat

    herkese selamlar,

    sayın X Files ve Azaxacavab arkadaşlarım,
    1.4 araçlarınızı keyifle, sorunsuz, daha uzun yıllarca kullanmanızı dilerim.
    Son bir aydır ben de 1.4 Civic arıyorum harıl harıl, bütçem 14 bin Tl son.
    Açıkçası, temiz ve full bir 1.6 bulamayınca, ve de hathbackin o tasarım güzelliğini görünce
    model arayışımı hiç düşünmeden değiştirdim.

    Sizlerden birer kullanıcı olarak, vaktiniz müsaitse öğrenmek istediklerim:
    -Öncelikle, sizin araçlarınız sedan mı yoksa hathback mi?
    -asıl sorum da bununla ilgili zaten: Üç kapılı 1.4 modellerde (98-00)
    aracın yüklenmesi açısından bir performans kaybı olur mu?
    Aslında spor bir araçtır bu ama, ben aile arabası gibi kullanmaya çalışacağım.
    Araç yüklüyken (4-5 kişi) 1.4 motor ve hatchback kasa "aşırı" zorlanır mı bu yükle?

    Aslında şu da var kafamda: 1.4 sedan mı alsam acaba diyorum.
    Yetersiz otomobil bilgimle, hathbackın, sedandan daha ufak ve hafif olacağını,
    başka bir deyişle, 1.4 motor için ağırlık açısından daha performanslı olacağını düşündüm.

    Özetlersem: Zaman zaman aile arabası gibi de kullanılacak (1998-2000 model) 1.4 Civic olarak;
    -sedan mı olmalı ile, yoksa 3 kapılı hathback tavsiye eder misiniz?
    -bu iki kasa modelinin arasında, "yüklü" performans olarak fark var mıdır sizce?

    saygılar


    Öncelikle nezaketiniz ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.

    Benim aracım sedan.

    Aracın düzde ve 90 Km/s hızlarına kadar pek sorunu yok. Ancak araçta turbo olmayışından dolayı tırmanma ( rampa ) anlarında "yüklü" iken araç bayılıyor desem pek yalan olmaz.

    Eğer sürekli aracı ciddi sayılabilecek bir yükle ve rampada kullanacaksanız 1.4 gerçekten tavsiye etmiyorum. Hatta biraz da uzun yol gidecekseniz örneğin ayda bir 100 km veya daha üzeri uzaklıkta bir yerlere seyehat edecekseniz araç 90 - 100 km/s i geçince gerçekten çok yakıyor.

    Benim aracım üstelik benzinli. LPG taktırmadım ve taktırmayı da düşünmüyorum. Aracı usturuplu kullanınca cidden çok az yakıyor. 35 TL ile 175 KM yaptığım oldu. ( Ama devir hiç 2500 ü geçmedi )

    1.4 ler tam bir kısa koşu aracı. Daha rahat etmek isterseniz 1.6 ların LPG li olanlarına bakabilirsiniz.

    Bilgi veya bildiğimden değil kişisel tavsiyem, araca çok kişi binilecek ise, hatchback yerine sedan tercih edin derim. Bu kişisel bir tavsidir tekrar belirteyim...

    Alıntıları Göster
    Ayrıntılı cevabınız için teşekkürler.
    ben de kesinlikle Lpg li araç düşünmüyorum. Hattâ daha da acayip birşey yapıyorum,
    ve ille de Otomatik bir Civic bakınıyorum! :) ("Neden?" derseniz, söylemeye utanacam doğrusu:
    Manuel araç kullanmayı iyi bilmiyorum, ve bu yaştan sonra (42) öğrenmek de istemiyorum.
    Zaten 39 yaşımda ehliyet aldım ve ilk kez bir aracın şöför koltuğuna geçtim. 4 yıldır da 1.6 bir Civic kullandım)

    Bu özel şeylerle canınızı sıkıp konuyu dağıtmadan, 1.6, 1.4 meselesine tekrar dönersem:
    O zaman bu 1.4 araçların hedef kitlesi tam olarak kimlerdir diyesim geldi?
    Fazla "yüklü" olunca performans düşüyor. Rampalarda performans düşüyor.
    "Ekonomi" diyeceğim, ama yüksek süratte de fazla yakıyor diyor çok kişi.
    Sanırım sizin de ifade ettiğiniz gibi, sadece "kısa koşu" denilen kullanım için ve şehir içi.

    Yokuşlarda, araç bayılıyor dediniz. Şu "bayılmak" denilen şeyi, bir iki cümleyle daha
    detaylı açıklamanız mümkün mü? Teknik olarak çok kötü, rahatsız edici bir durum mu bu!?
    Yoksa gaza abanmakla etkisi geçiyor, araç kendine geliyor mu hemen?
    (Tam çömez sürücü soruları oldu, farkındayım)

    Eğer gerçekten ciddii kayıplar yaşayacaksam; temiz bir "1.6" bulmak için
    şansımın sınırlarını zorlamaya devam edicem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nuat -- 15 Ağustos 2011; 16:00:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuat

    Ayrıntılı cevabınız için teşekkürler.
    ben de kesinlikle Lpg li araç düşünmüyorum. Hattâ daha da acayip birşey yapıyorum,
    ve ille de Otomatik bir Civic bakınıyorum! :) ("Neden?" derseniz, söylemeye utanacam doğrusu:
    Manuel araç kullanmayı iyi bilmiyorum, ve bu yaştan sonra (42) öğrenmek de istemiyorum.
    Zaten 39 yaşımda ehliyet aldım ve ilk kez bir aracın şöför koltuğuna geçtim. 4 yıldır da 1.6 bir Civic kullandım)

    Bu özel şeylerle canınızı sıkıp konuyu dağıtmadan, 1.6, 1.4 meselesine tekrar dönersem:
    O zaman bu 1.4 araçların hedef kitlesi tam olarak kimlerdir diyesim geldi?
    Fazla "yüklü" olunca performans düşüyor. Rampalarda performans düşüyor.
    "Ekonomi" diyeceğim, ama yüksek süratte de fazla yakıyor diyor çok kişi.
    Sanırım sizin de ifade ettiğiniz gibi, sadece "kısa koşu" denilen kullanım için ve şehir içi.

    Yokuşlarda, araç bayılıyor dediniz. Şu "bayılmak" denilen şeyi, bir iki cümleyle daha
    detaylı açıklamanız mümkün mü? Teknik olarak çok kötü, rahatsız edici bir durum mu bu!?
    Yoksa gaza abanmakla etkisi geçiyor, araç kendine geliyor mu hemen?
    (Tam çömez sürücü soruları oldu, farkındayım)

    Eğer gerçekten ciddii kayıplar yaşayacaksam; temiz bir "1.6" bulmak için
    şansımın sınırlarını zorlamaya devam edicem.








    Tekrar Merhaba;

    Canımın sıkılması ne demek ? zevkle cevaplarım sorunuzu ayrıca tekrar belirtmekte yarar var bunlar benim tecrübelerim.

    Benim kullandığım Sedan, 1.4 kesinlikle iyi seçilmesi e bilerek alınması gereken araçlardan. Ben genelde tek kişi seyehat ediyorum ve şehir içi ağırlıklı olmakla beraber şehir dışı mesafelerim toplamda 100 km yi geçmiyor. 100 km lik mesafede 1 saat veya biraz üzeri bir zamanda aşılabildiği için, ne ekonomik olarak nede ekonomi yapayım dediğinde süre olarak sıkıntı yaratacak mesafeler değil.

    Ayrıca sıkıştığınızda yani istediğiniz zaman araç 2500 devir üzerinde tam bir yol canavarı oluyor. Yani 5. vites 70 - 80 km /s ile şehir içinde sakin sakin giderken, aniden canınız çektiğinde vitesi 4 e alıp gaza yüklenince araç tutmayın ben gideceğim diyor. 3. vites 120 - 140 km/s a kadar çıktım araçla ki, aslında bu rakamlarda araç inanılmaz derecede çok yakıyor.

    Rampada eğer yüklü olursanız araçlarda turbo olmadığı yani atmosferik motor olduğu için performans kaybı yaşatıyor. Bu gaza sonuna kadar yüklenerek çözülecek bir sorun değil. Ayrıca otomotik viteslerde bu nasıl bir tepki yaratır bilemiyorum. Tek söyleyebileceğim uzun ve düz yolda ritmini bulunca otomatik vitesin daha da az yaktığını ifade edenler var. Ancak atıyorum 300 bin km ömrü olan motor bu sayede 700 bin km ye kadar sorun çıkartmıyor.

    Benim aracım yaklaşık 200 bin km de ve Honda servisinde ve bir kamyon servisinde çalışan iki farklı arkadaşım aracın motoruna 10 / 9 - 10 verilebilir, anahtar değmemiş daha demişlerdi.

    Şahsen sizin yerinizde olsam, anlattıklarınızdan bencede 1.6 bir araç almak daha mantıklı gibi gözüküyor. bildik tanıdık kişilere aracı gösterin mutlaka ancak bu segmentte ve modeldeki araçlarda çok fazla kaporta kusuru var. Yani vuruk ve darbeli araç çok var.

    Aceleniz yoksa bence hiç acele etmeyin. Öncelikle Ramazan Bayramını bir geçirin. Piyasa biraz soğur. Fiyatlara tekrar göz atın ve sonrasında Kurban Bayramının geçmesini bekleyin. Belki bu dönemde bütçenizi biraz daha arttırabilirsiniz de.

    Arttırmasanız bile Hem 2012 modellerin piyasada çoğalmaya başlaması hem kış sezonu girmesi ve bayramları da geçince araç fiyatları biraz daha ucuzlar ve daha da alınabilir düzeye gelir. Tabi fiyatların düşmesine katkı olarak K.D.V. çıkmasın diye firmaların araç parkurlarını da yenilemesini de dikkate alırsak bu 3 aylık dönemde bugüne bakarak çok avantajlı olabileceğini söyleyebilirim.

    Bir de negatif yönü var, her ne kadar 2. el de olsa döviz fiyatlarının yüksek seyretmesi veya bugünkünden daha da fazla yükselmesi fiyatların çizgisini de yukarıda tutacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuat

    Ayrıntılı cevabınız için teşekkürler.
    ben de kesinlikle Lpg li araç düşünmüyorum. Hattâ daha da acayip birşey yapıyorum,
    ve ille de Otomatik bir Civic bakınıyorum! :) ("Neden?" derseniz, söylemeye utanacam doğrusu:
    Manuel araç kullanmayı iyi bilmiyorum, ve bu yaştan sonra (42) öğrenmek de istemiyorum.
    Zaten 39 yaşımda ehliyet aldım ve ilk kez bir aracın şöför koltuğuna geçtim. 4 yıldır da 1.6 bir Civic kullandım)

    Bu özel şeylerle canınızı sıkıp konuyu dağıtmadan, 1.6, 1.4 meselesine tekrar dönersem:
    O zaman bu 1.4 araçların hedef kitlesi tam olarak kimlerdir diyesim geldi?
    Fazla "yüklü" olunca performans düşüyor. Rampalarda performans düşüyor.
    "Ekonomi" diyeceğim, ama yüksek süratte de fazla yakıyor diyor çok kişi.
    Sanırım sizin de ifade ettiğiniz gibi, sadece "kısa koşu" denilen kullanım için ve şehir içi.

    Yokuşlarda, araç bayılıyor dediniz. Şu "bayılmak" denilen şeyi, bir iki cümleyle daha
    detaylı açıklamanız mümkün mü? Teknik olarak çok kötü, rahatsız edici bir durum mu bu!?
    Yoksa gaza abanmakla etkisi geçiyor, araç kendine geliyor mu hemen?
    (Tam çömez sürücü soruları oldu, farkındayım)

    Eğer gerçekten ciddii kayıplar yaşayacaksam; temiz bir "1.6" bulmak için
    şansımın sınırlarını zorlamaya devam edicem.








    Tekrar Merhaba;

    Canımın sıkılması ne demek ? zevkle cevaplarım sorunuzu ayrıca tekrar belirtmekte yarar var bunlar benim tecrübelerim.

    Benim kullandığım Sedan, 1.4 kesinlikle iyi seçilmesi e bilerek alınması gereken araçlardan. Ben genelde tek kişi seyehat ediyorum ve şehir içi ağırlıklı olmakla beraber şehir dışı mesafelerim toplamda 100 km yi geçmiyor. 100 km lik mesafede 1 saat veya biraz üzeri bir zamanda aşılabildiği için, ne ekonomik olarak nede ekonomi yapayım dediğinde süre olarak sıkıntı yaratacak mesafeler değil.

    Ayrıca sıkıştığınızda yani istediğiniz zaman araç 2500 devir üzerinde tam bir yol canavarı oluyor. Yani 5. vites 70 - 80 km /s ile şehir içinde sakin sakin giderken, aniden canınız çektiğinde vitesi 4 e alıp gaza yüklenince araç tutmayın ben gideceğim diyor. 3. vites 120 - 140 km/s a kadar çıktım araçla ki, aslında bu rakamlarda araç inanılmaz derecede çok yakıyor.

    Rampada eğer yüklü olursanız araçlarda turbo olmadığı yani atmosferik motor olduğu için performans kaybı yaşatıyor. Bu gaza sonuna kadar yüklenerek çözülecek bir sorun değil. Ayrıca otomotik viteslerde bu nasıl bir tepki yaratır bilemiyorum. Tek söyleyebileceğim uzun ve düz yolda ritmini bulunca otomatik vitesin daha da az yaktığını ifade edenler var. Ancak atıyorum 300 bin km ömrü olan motor bu sayede 700 bin km ye kadar sorun çıkartmıyor.

    Benim aracım yaklaşık 200 bin km de ve Honda servisinde ve bir kamyon servisinde çalışan iki farklı arkadaşım aracın motoruna 10 / 9 - 10 verilebilir, anahtar değmemiş daha demişlerdi.

    Şahsen sizin yerinizde olsam, anlattıklarınızdan bencede 1.6 bir araç almak daha mantıklı gibi gözüküyor. bildik tanıdık kişilere aracı gösterin mutlaka ancak bu segmentte ve modeldeki araçlarda çok fazla kaporta kusuru var. Yani vuruk ve darbeli araç çok var.

    Aceleniz yoksa bence hiç acele etmeyin. Öncelikle Ramazan Bayramını bir geçirin. Piyasa biraz soğur. Fiyatlara tekrar göz atın ve sonrasında Kurban Bayramının geçmesini bekleyin. Belki bu dönemde bütçenizi biraz daha arttırabilirsiniz de.

    Arttırmasanız bile Hem 2012 modellerin piyasada çoğalmaya başlaması hem kış sezonu girmesi ve bayramları da geçince araç fiyatları biraz daha ucuzlar ve daha da alınabilir düzeye gelir. Tabi fiyatların düşmesine katkı olarak K.D.V. çıkmasın diye firmaların araç parkurlarını da yenilemesini de dikkate alırsak bu 3 aylık dönemde bugüne bakarak çok avantajlı olabileceğini söyleyebilirim.

    Bir de negatif yönü var, her ne kadar 2. el de olsa döviz fiyatlarının yüksek seyretmesi veya bugünkünden daha da fazla yükselmesi fiyatların çizgisini de yukarıda tutacaktır.

    Alıntıları Göster
    sayın X Files arkadaşım,
    "ümit verici" tavsiyeleriniz için tekrar teşekkürler,
    dediğiniz gibi, artık bayramın geçmesini bekleyeceğim temiz bir 1.6 için.
    Sonra da, olursa 1.6, olmazsa 1.4'e karar verip (sonuçta Honda'nın 1.4'ü bu! :) )
    bu arayışımı böylece sonlandıracağım hayırlısıyla. Ama buradaki "1.6 ve 1.4" muhabbeti
    dilerim sona ermez. Başka arkadaşların da merak ettiği birçok ayrıntı olmalı.
    Umarım en yakın zamanda ben de "1.6" veya "1.4" yorumlarımla size katılırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nuat -- 18 Ağustos 2011; 10:03:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuat

    sayın X Files arkadaşım,
    "ümit verici" tavsiyeleriniz için tekrar teşekkürler,
    dediğiniz gibi, artık bayramın geçmesini bekleyeceğim temiz bir 1.6 için.
    Sonra da, olursa 1.6, olmazsa 1.4'e karar verip (sonuçta Honda'nın 1.4'ü bu! :) )
    bu arayışımı böylece sonlandıracağım hayırlısıyla. Ama buradaki "1.6 ve 1.4" muhabbeti
    dilerim sona ermez. Başka arkadaşların da merak ettiği birçok ayrıntı olmalı.
    Umarım en yakın zamanda ben de "1.6" veya "1.4" yorumlarımla size katılırım.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bende 1998 1 .4 is var alalı1 ay falan oldu lovato tüp var. performans olarak rampalarda evet biraz yetersiz ama şehir içinde hiç üzmüyor.Tam bir aile arabası.Yakıt konusuna gelince lpg 2.09 iken 50 tllik gaz ile 275 km gittim ve gaz bitti yani çok ekonomik bir araç bana göre sehir içinde.Şehir dışında kullanmak daha nasip olmadı ama tahminlerime göre 15 veya 16 kuruş yakar gibi geliyor bana... sormak istediğiniz bir soru var ise seve seve cevaplayabilirim iyi akşamlar..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.