Şimdi Ara

1.4 75 hp Araba yokuşta Bayılır mı Normal midir ?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
8.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kia cerato 1.6 kullandım gecenlerde.Düz yolda ornegın debrıyajı kavradıgım an araba kendını one dogru atıyor gaz vermesenızde. Ama benm arac debrıyajı kavrayıp gazı verdıgm halde o kdr atik değil. Zorla gıdıyor sankı. Yokuslardada hepten bayılıyor dedıgım gıbı. Araba buysa normalse bunlar kabullenıcem ama degılse cozum bulmak istıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    kia cerato 1.6 kullandım gecenlerde.Düz yolda ornegın debrıyajı kavradıgım an araba kendını one dogru atıyor gaz vermesenızde. Ama benm arac debrıyajı kavrayıp gazı verdıgm halde o kdr atik değil. Zorla gıdıyor sankı. Yokuslardada hepten bayılıyor dedıgım gıbı. Araba buysa normalse bunlar kabullenıcem ama degılse cozum bulmak istıyorum

    cerato dizelmiydi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    kia cerato 1.6 kullandım gecenlerde.Düz yolda ornegın debrıyajı kavradıgım an araba kendını one dogru atıyor gaz vermesenızde. Ama benm arac debrıyajı kavrayıp gazı verdıgm halde o kdr atik değil. Zorla gıdıyor sankı. Yokuslardada hepten bayılıyor dedıgım gıbı. Araba buysa normalse bunlar kabullenıcem ama degılse cozum bulmak istıyorum

    cerato dizelmiydi

    benzınlı 122 beygırdı. 2 arac kıyaslanamaz tabıkı guc yonunden ama :) 2.veya 3.vıtesden sonra duz yolda arabanın hızlanısı gıdısınde hıcbır sorun yok 180i fılan gordum bırcok kez. dier konularda arabam 130u gecmıyor fılan demıslerde bende oyle bı sorun yok. Hatta 3.ve 4. vteslerde hızlanması fılan gayet ıyı cok yuk yoksa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EsamGün -- 11 Temmuz 2014; 4:02:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    kia cerato 1.6 kullandım gecenlerde.Düz yolda ornegın debrıyajı kavradıgım an araba kendını one dogru atıyor gaz vermesenızde. Ama benm arac debrıyajı kavrayıp gazı verdıgm halde o kdr atik değil. Zorla gıdıyor sankı. Yokuslardada hepten bayılıyor dedıgım gıbı. Araba buysa normalse bunlar kabullenıcem ama degılse cozum bulmak istıyorum

    cerato dizelmiydi

    benzınlı 122 beygırdı. 2 arac kıyaslanamaz tabıkı guc yonunden ama :) 2.veya 3.vıtesden sonra duz yolda arabanın hızlanısı gıdısınde hıcbır sorun yok 180i fılan gordum bırcok kez. dier konularda arabam 130u gecmıyor fılan demıslerde bende oyle bı sorun yok. Hatta 3.ve 4. vteslerde hızlanması fılan gayet ıyı cok yuk yoksa.

    hocam sizin aracınız 1.vites max 35-45 yapar
    cerato 45-50 yapıyordur diye tahmin ediyorum.
    burda anlatmak istediğim aracınız 75 beygir olduğu için güçlü hissettirmesi açısından vites dişli oranlarını bilerek küçük tutarlar.öyle olmasa acayip hantal hissedersiniz.

    araba bariz güç farkı var.ceratoyuda gözünüzde büyütmeyin hafif bir araçtır.122 heleki yeterde artar bile o araca




  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Hocam acaba 2. vites 30 - 35 ile giderken devir kaçlarda oluyor ?

    Dostum hatırlamıyorum tam olarak bırazz heyecan yapmıstım cunku :). En yakın zamanda lpg li ve benzınlı denıycem arabayı yokus bulup. Bakalım ustayada gosterıcem sonucları yazıcam buraya. yokusa hızlı gırersem bagırta bagırtada olsa cıkıyorum aslında ama asıl sorun yokusta durduktan sonra arabayı kaldırıyorum fakat hızlanmıyor. gazı yemıyor sanki. El fırenle kalkıyorum kalkısta sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Araç LPG'li mi? Bakımları ne durumda (Yağı, bujisi vb. en son ne zaman değişti) yokuşun dikliğine göre bayılır. Benim benzinli araç ile tek başıma klima kapalıyken zor çıktığım yokuşlar da oldu. Ama kullandığınız motoru kullanmıştım, araçta 4 kişi varken çekiş zayıflıyor bariz bir şekilde. Ayrıca klima da çok etkiliyor.

    S40tan bahsetmediniz sanırım?



    1. viteste çekmiyorsa bir sorun vardır. Bayılma değil bu resmen gitmiyor araç.

    Polo'dan bahsediyorum hocam. İbiza, Fabia ve Polo'lar aynı motoru kullanıyor da. 1.4 16 valf 75 beygir 120 nm tork. Öyle dik bir yokuştu ki, 3000 devirde ayağım pedala sonuna kadar bastığı halde araç ancak devrini koruyordu, en ufak bir gevşetmemde bayılıp kalacağını hissettim. O yokuşun dikliğindendi, tekrar oraya gidersem bir şişe suyu su terazisi niyetine kullanarak resim çekerim.

    Kaldı ki o Polo ile 170 görmüş birisiyim (Fabrika verisi de o kadardır) ve benzinliydi. Düşünün gerisini.

    S40 Allah'a şükür arabada 5 kişi varken dahi üzmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 11 Temmuz 2014; 4:55:17 >




  • Ben bol rampali ve vrajli yollarda arac kullanmayi ogrendim. Aracin cekisten dusmemesi icin ilk zamanlarda rampaya yuksek viteste ve hizli giriyordum ama illaki cekisten dusuyordu.

    Daha sonra rampaya girmeden vites dusurmeyi ogrendim.

    1.viteste 35km rampa olunca normal.Araciniz hararet filan yapmaz. Benim 265bin km deki aracim 6kmlik rampalarda 5bin devirde gitmeme ragmen hararet yapmiyor.

    Aracin yukune gore rampa cikarken devirin 4bin in uzerinde olmasi gerek. Sahsen ben uzun rampalarda 5000 devirde tutuyorum. 3.vites 130km hizla cikiyorum. 4.vitese atsam arac cekisten dusecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Ben bol rampali ve vrajli yollarda arac kullanmayi ogrendim. Aracin cekisten dusmemesi icin ilk zamanlarda rampaya yuksek viteste ve hizli giriyordum ama illaki cekisten dusuyordu.

    Daha sonra rampaya girmeden vites dusurmeyi ogrendim.

    1.viteste 35km rampa olunca normal.Araciniz hararet filan yapmaz. Benim 265bin km deki aracim 6kmlik rampalarda 5bin devirde gitmeme ragmen hararet yapmiyor.

    Aracin yukune gore rampa cikarken devirin 4bin in uzerinde olmasi gerek. Sahsen ben uzun rampalarda 5000 devirde tutuyorum. 3.vites 130km hizla cikiyorum. 4.vitese atsam arac cekisten dusecek.

    Sizin dedıgınız gibi hocam bende vırajlara elımden geldıgınce hızlı yuksek vıteste gırmeye calısıyordum. ve arac yokus yukarı cıktıkca cekısten dusuyor. Dedıklerınızı denıycem. Cok tesekkur ederım verdıgınz bılgıler ıcın.




  • Hocam sorununuzun çözümüyle ilgili çok fazla şey yazılmış ama ben de bir şey ekleyeyim, hiçbir araba 1. Vitesi kalkış haricinde kullanmaz bunu unutmayın. Eğer siz seyir halinde 1. Vitese kadar düşmek zorunda kalıyorsanız aracınızda kesinlikle bir problem vardır. O problem de bence büyük ihtimal fren sistemindedir. Ya el freni inik gibi görünmesine rağmen tam inik değil ya da ön fren balatâlarıyla ilgili bir sorun var.
    İkinci bir ihtimal de aslında 150.000 km de olan aracın km düşürülüp 50.000 de diye size satılmış olma ihtimali ki bu durumda sorunun sebebiyle ilgili ihtimal listesi uzar gider...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    Arkadaşlar seat ibiza 2004 sahıbıyım 1.4 75 beygir. Arabada 2-3 kişi olsa bile hafif dık yokusları 1. viteste anca cıkabılıyorum dikyokuslarda 1. vıtesle bıle cıkamadıgım durumlar oldu bu normalmidir ? arabada mı bır sorun var veya benım kullanmamla mı ılgılı bı sorun yoksa arabanın gücümü bu kadar yardımcı olursanız sevınırım şimdiden tesekkurler..

    cekmeme sorunu balata veya lpg gibi duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 yaşında araç 53.000 de

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    30-35 km 2. vıtesde yokusa gırmek mantıklı degıl demıssınız nasıl gırmelıyım peki? 9-10 aylık soforum benle alakalı sorun da olabılır tabiki bılmıyorum. 1. vıtesde 35 km hızla gıttıgınzde araba için saglıklı olur mu pekı hararet yapıp hepten yolda kalmayalım :)

    Sizinki biraz acemilikten. Rampa çikarken araba bağırsın, "yandim Allah, yükselt len şu vitesi" dese bile bu şekilde kullanım devirsiz kullanmaktan daha sağlıklıdır. Hem araba daha iyi tirmanir hem de hararet yapmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klimanız açıkmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 125 hp aracla dik bir yokusta kalmıstım ancak 8 kişiydik aracta ,2 . viteste bayılır arac dolu ve yokus biraz dik ise
  • 1.4 68 lik aracım var. Genelde çok dik olmadığı sürece 2 viteste çıkıyorum yokuşları. Konunun uzmanı değilim ama baskı balatayı değiştirdiğimde arabanın çekişi baya artmıştı.
  • EsamGün E kullanıcısına yanıt
    bence aracı motor testi yapan bir yere götürüp komple veri almak lazım, en azından böylece birçok varsayımdan kurtulmuş ve sorunun ne olduğunu daha net görmüş oluruz
  • ankara keçiörenin en dik yokuşunu (orada kalan arabalar oluyor çok dik gerçekten dizeller bile 2. vitesi geçemiyor)broadway ile 2 de 5000 devirde 60 ile çıktım biraz hızlandım da geldim
  • 1.2 motorda 75bg lpg li aracta yokusta kalkamadigim olmustu en sonunda kokular geldi zorlamamistim daha fazla. 1.4te de cok farkedecegini sanmiyorum. Yasadigin durum normal. 1.6cruze bile oldugu yerden dik yokusta kalkarken zorlaniyor lpg ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skyrime2828 -- 11 Temmuz 2014; 10:47:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EsamGün E kullanıcısına yanıt
    1.4 77 bg lpg li aracımla cinnahta bayılma yaşamıyorum araçta da sorun olabilir sizin kullanım şeklinizde de
  • aracım 1.3 74 hp bakımlı 1. vitese düşmüşlüğüm yok bayırda kalkıp 2 ye atıyorum sadece 1 kere 1. vitese düştüm 5 kişi +110 kg su vardı arabada

    LPG YOK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SweentLyy -- 11 Temmuz 2014; 11:12:49 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.