Şimdi Ara

1.4 75 hp Araba yokuşta Bayılır mı Normal midir ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
8.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar seat ibiza 2004 sahıbıyım 1.4 75 beygir. Arabada 2-3 kişi olsa bile hafif dık yokusları 1. viteste anca cıkabılıyorum dikyokuslarda 1. vıtesle bıle cıkamadıgım durumlar oldu bu normalmidir ? arabada mı bır sorun var veya benım kullanmamla mı ılgılı bı sorun yoksa arabanın gücümü bu kadar yardımcı olursanız sevınırım şimdiden tesekkurler..



  • Araç LPG'li mi? Bakımları ne durumda (Yağı, bujisi vb. en son ne zaman değişti) yokuşun dikliğine göre bayılır. Benim benzinli araç ile tek başıma klima kapalıyken zor çıktığım yokuşlar da oldu. Ama kullandığınız motoru kullanmıştım, araçta 4 kişi varken çekiş zayıflıyor bariz bir şekilde. Ayrıca klima da çok etkiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Araç LPG'li mi? Bakımları ne durumda (Yağı, bujisi vb. en son ne zaman değişti) yokuşun dikliğine göre bayılır. Benim benzinli araç ile tek başıma klima kapalıyken zor çıktığım yokuşlar da oldu. Ama kullandığınız motoru kullanmıştım, araçta 4 kişi varken çekiş zayıflıyor bariz bir şekilde. Ayrıca klima da çok etkiliyor.
    Evet lpg li yenı taktırdım. 8 ay benzınle kullandım 3 aydır lpg li ama cekişten yana lpg kaynaklı bır düşüş kesınlıkle hıssetmemıstım. sanırım dık yokuslarda lpg etkıleyebılıyoru hrrhalde. yag bakımı daha 3 bın oldu yaptıralı. Hocam bana sacma gelıyor ne arabalarla ne yokuslar cıkıyolar sonucta 2004 model seat araba 3-5 mılyarlık bır araba deıl anlamıyorum :) arabada 2 kısıden fazla olunca yokuslar korkutuyor acıkcası sırf bu yuzden arabamı degıstırebılırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    Arkadaşlar seat ibiza 2004 sahıbıyım 1.4 75 beygir. Arabada 2-3 kişi olsa bile hafif dık yokusları 1. viteste anca cıkabılıyorum dikyokuslarda 1. vıtesle bıle cıkamadıgım durumlar oldu bu normalmidir ? arabada mı bır sorun var veya benım kullanmamla mı ılgılı bı sorun yoksa arabanın gücümü bu kadar yardımcı olursanız sevınırım şimdiden tesekkurler..

    1.6 araç dahi bayılır benzinli lpg li oldugu için bu normaldir ancak bahsettiğiniz araç taki motor öyle 1. vitese düşecek kadar asla bayılmaz benim 98 broadway 1.4 rni dahi o şekilde bayılmıyor muhtemelen araçta güç kaybı oldukça fazladır motor rektefiye istiyor olabilir sanayide bir ustaya göstermenizi motoru iyi ise başta bujiler hava filitresi gibi aksamların değişmesi gerekiyordur.
  • xxeraycanxx X kullanıcısına yanıt
    Motorunun rektefıye ıstedıgını zannetmıyorum araç aldıgımda 53 bındeydı su an 59 binde. hocam 2. vıteste 30-35 km hızla gırdıgım bı yokusta araç gıderek yavasladı vıtesı 1 e dusurdum mecburen devrı yukseltmek ıcın. Yavaslayarak yokus cıkıyoruz devrı yedıremıyorum. Sanırım benle alakalı değil. bujılere fılan hıc baktırmadım.

    Sadece yokuslardada degıl aslında duz yoldada aracı kavradıgınız zaman kendını atar benzınlı arac sonucta. benim arac gaza yuklenmeden kendını atmıyor. Debrıyaj baskı balatasınıda yaptıralı 5 bın oldu halbuki
  • Bende aynı güçte araç kullanıyorum. Ancak benzinli. Dik yokuşta olsa hiçbir araba 1e düşmez kolay kolay. Ki ne dik ve dar u virajlı köy yollarında 5 kişi+ bagaj 2. Viteste çıkmışlığım vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg etkılıyorsa lpg yı kapattıgımda benzınle daha rahat cıkmam gerekmez mi ? onuda denedım cok farketmıyor. Sorun neyle alakalı olabılır peki hocam cok anlamıyorum ilk arabamda kendıleri
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    Lpg etkılıyorsa lpg yı kapattıgımda benzınle daha rahat cıkmam gerekmez mi ? onuda denedım cok farketmıyor. Sorun neyle alakalı olabılır peki hocam cok anlamıyorum ilk arabamda kendıleri
    buna benzer bir konu bende açmıştım geçen gün, benzin aldığım istasyonu değiştirdim sorun kalmadı.
  • Çok dik değilse dedikleriniz normal değil. Punto 1.4 75Bg benzinli kullandım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    buna benzer bir konu bende açmıştım geçen gün, benzin aldığım istasyonu değiştirdim sorun kalmadı.

    Alıntıları Göster
    yakıtı genelde aynı yerden alıyorum aslında ama direk olarak yakıtla alakalı bı sorun olabılırmi ki yakıt ne kadar farkettırır. Başka bı sorun var gbı en ıyısı bı ustaya gostermek tabıkı ama amacım burdakı tecrubelı arkadaslardan bılgı almak tecrubesızım cunku bu konularda usta öpebilir bizi malum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    yakıtı genelde aynı yerden alıyorum aslında ama direk olarak yakıtla alakalı bı sorun olabılırmi ki yakıt ne kadar farkettırır. Başka bı sorun var gbı en ıyısı bı ustaya gostermek tabıkı ama amacım burdakı tecrubelı arkadaslardan bılgı almak tecrubesızım cunku bu konularda usta öpebilir bizi malum :)

    Alıntıları Göster
    Burada sorun yok bence. Aracınızın vites aralıkları ve sizin kullanımınız ters orantılı olabilir.

    30-35 km hızla 2. viteste dik bir yokuşa girerseniz, aracınız çekmezse 1. vitese alırken aracı devirden düşürüyor olabilirsiniz. Zaten 1.4 benzinli ve muhtemelen 16v bir araçla 30-35km hızla 2. viteste dik bir yokuşa başlamak mantıklı değil.

    Belki de aracınızın vites aralığı yokuşlarda 1. vites ve 35 km hız olarak belirlenmiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Araç LPG'li mi? Bakımları ne durumda (Yağı, bujisi vb. en son ne zaman değişti) yokuşun dikliğine göre bayılır. Benim benzinli araç ile tek başıma klima kapalıyken zor çıktığım yokuşlar da oldu. Ama kullandığınız motoru kullanmıştım, araçta 4 kişi varken çekiş zayıflıyor bariz bir şekilde. Ayrıca klima da çok etkiliyor.

    S40tan bahsetmediniz sanırım?



    1. viteste çekmiyorsa bir sorun vardır. Bayılma değil bu resmen gitmiyor araç.
  • EsamGün E kullanıcısına yanıt
    Hocam acaba 2. vites 30 - 35 ile giderken devir kaçlarda oluyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokusu ciktigina dua et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    Motorunun rektefıye ıstedıgını zannetmıyorum araç aldıgımda 53 bındeydı su an 59 binde. hocam 2. vıteste 30-35 km hızla gırdıgım bı yokusta araç gıderek yavasladı vıtesı 1 e dusurdum mecburen devrı yukseltmek ıcın. Yavaslayarak yokus cıkıyoruz devrı yedıremıyorum. Sanırım benle alakalı değil. bujılere fılan hıc baktırmadım.

    Sadece yokuslardada degıl aslında duz yoldada aracı kavradıgınız zaman kendını atar benzınlı arac sonucta. benim arac gaza yuklenmeden kendını atmıyor. Debrıyaj baskı balatasınıda yaptıralı 5 bın oldu halbuki

    rektefiye olacak motorun illa ki yüksek km yapmış olması gerekmez abim motor ustası toyota corolla vvti motoru 70000 de rektefiye ettiğimizi biliyorum. ama eger motor iyi durumdaysa hava filitseri pis ise performansa yüzde 10 etki eder eger bujiler işlevini yapmıyorsa yüzde 10 veya 15 etki eder bunlar ayrıca her atmosferik araç 10 km de bir veya 2 beygir performanstan düşer bunlar bir araya gelerek büyük bir performans düşüşüne sebep olabilir.
    başka bir yönü ise siz arabayı yanlış kullanıyor olabilirsiniz. şöyleki şöförlüğü iyi olan araç anlayan birisine aracı verin kullansın o da çok fazla bir performans kaybı hissederse sanayide bir ustaya gösterin yada direkt sanayiye giderseniz özellikle tanıdık bir ustaya gösterin gün içinde çok fazla araca bindikleri için performans kaybı olup olmadıgını size söyleyecektir. varsa gerekli bakımları yaptırın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeTaLLiCaLi06

    Yokusu ciktigina dua et
    hafif dik yokuşları bile birinci vitesle zorlanarak çıkıyorsanız aracınızda bir sorun olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniarius

    hafif dik yokuşları bile birinci vitesle zorlanarak çıkıyorsanız aracınızda bir sorun olabilir.

    Alıntıları Göster
    Aracınızda bir sorun vardır.Sokağımda lpgli bakımsız Toros var,onda bile 70-80 kmh civarı tırmanıyor yokuşları
  • forumu kullanıcısına yanıt
    30-35 km 2. vıtesde yokusa gırmek mantıklı degıl demıssınız nasıl gırmelıyım peki? 9-10 aylık soforum benle alakalı sorun da olabılır tabiki bılmıyorum. 1. vıtesde 35 km hızla gıttıgınzde araba için saglıklı olur mu pekı hararet yapıp hepten yolda kalmayalım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniarius

    hafif dik yokuşları bile birinci vitesle zorlanarak çıkıyorsanız aracınızda bir sorun olabilir.

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle normal değil.

    Ben 1.4 R9 ile dik sayılabilecek yokuşları 2. viteste çıkabiliyorum. 3 vitese atınca araç bayılıyor. 2. viteste sabit hızda gayet güzel çıkıyor. Motor gücü hacmi vs hemen hemen aynı sayılır. 1400 cc 72 hp karbüratörlü LPG'li motor ki 220 bin km'de hala rektifiye görmemiş bir motor. Belki dyno'ya falan soksak 60 hp çıkar

    Birde benzinde deneyin aracı. Benzinde problem yoksa eğer büyük ihtimal LPG'den dolayıdır. Düzgün LPG ayarı yaptırınca hiçbir problem kalmaz.

    LPG performanstan düşürür ancak yokuşta bile 1. vitese düşürecek kadar süründürmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsamGün

    30-35 km 2. vıtesde yokusa gırmek mantıklı degıl demıssınız nasıl gırmelıyım peki? 9-10 aylık soforum benle alakalı sorun da olabılır tabiki bılmıyorum. 1. vıtesde 35 km hızla gıttıgınzde araba için saglıklı olur mu pekı hararet yapıp hepten yolda kalmayalım :)
    aracınızın ağırlıyla alakalı bir durum.75 hp de olsa hafif bir araç çok rahat çıkar dik yokuşları.eğer düzyolda hafif rampalarda hissetmiyorsanız bi hantallık sorun yoktur.
    edit:düzyoldan kastım 5.viteste giderken



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SecondLieu -- 11 Temmuz 2014; 3:48:01 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.