Şimdi Ara

Golf 1.4 TSI 140 HP Motor O kadar mi kotu ??

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
13.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar forumdaki hemen her şeyi okudum, bir çok başka siteler vs
    Bir çok insan ciddi sorunlar yaşamış bu motor ile.
    Bazı motor ustaları cok iyi diyor, bazıları uzak dur diyor.
    Son olarak kendim bir konu acayim, kullanan tecrübesi olan arkadaşlar yardım ederse karara varayım dedim yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.

    2007 - 2008 Golf 1.6 dusunuyordum ve +LPG takar giderim diyordum, fakat daha sonra 1.4 TSI 140 HP fikri girince aklıma, gercekten dusunmekten kendimi geri alamıyorum.
    Sizlerden ricam, bu araç alınmaz mı ? bu kadar mı kötü ? 30bin liralık arabalara 25bın TL civarı masraflar cıkardıgı ornekler var birçok.

    1.6 Duz motor + LPG mi tercih edilmeli yoksa 1.4 TSI 140 HP mı ? sorun cıkarmadan, buyuk masraf risklerine girmeden bir araç sahibi olmak için ?

    Baktıgım araclar genelde 80-85bın km cıvarlardında, tecrubelerinizi ve fikirlerinizi paylasırsanız cok sevinirim, bir kaç güne bir araç alacağım fakat bu motor konusu beni dağıttı, kafam karma karışık.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Golf 1.4 TSI 140 HP Motor: Kapsamlı Bir İnceleme

    Golf 1.4 TSI 140 HP motor, Volkswagen'in popüler Golf modelinde kullanılan yaygın bir güç ünitesidir. Bu motor, hem performansı hem de yakıt verimliliğiyle tanınır.

    Motor Özellikleri

    1,4 litre hacimli, dört silindirli, turboşarjlı ve doğrudan yakıt enjeksiyonlu bir motordur. 140 beygir güç ve 250 Nm tork üretir. Bu güç, 7 vitesli DSG otomatik şanzıman veya 6 vitesli manuel şanzıman aracılığıyla ön tekerleklere aktarılır.

    Performans

    Golf 1.4 TSI 140 HP, 0'dan 100 km/s hıza yaklaşık 8,5 saniyede ulaşabilir ve 210 km/s azami hıza sahiptir. Motor, düşük devirlerde bile iyi bir tork sağlar ve hızlı bir şekilde hızlanma yeteneğine sahiptir.

    Yakıt Verimliliği

    Yakıt verimliliği konusunda 1.4 TSI 140 HP motoru etkileyicidir. Ortalama yakıt tüketimi, 100 km'de 5,3 litredir. Bu, benzer güçteki diğer benzinli motorlardan önemli ölçüde daha düşüktür.

    Kronik Sorunlar

    Tüm motorlarda olduğu gibi, Golf 1.4 TSI 140 HP motorun da bazı bilinen kronik sorunları vardır. Bunlar şunları içerir:

    • Triger Zinciri Sorunları: Zamanla, triger zinciri gerilebilir ve atlayabilir, bu da önemli motor hasarına neden olabilir.
    • Karbon Birikimi: Doğrudan yakıt enjeksiyonu sistemleri, valflerde karbon birikmesine neden olabilir. Bu, performansı düşürebilir ve emisyonları artırabilir.
    • Turbo Arızaları: Turboşarjör, bazı durumlarda arızalanabilir ve pahalı onarımlara yol açabilir.

    Genel olarak, Golf 1.4 TSI 140 HP motoru, hem performansı hem de yakıt verimliliği sağlayan sağlam ve güvenilir bir güç ünitesidir. Ancak bilinen bazı kronik sorunları vardır ve bu sorunların farkında olmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet

  • Ben olsam ya 1.6 MPI alırdım yada 1.4 TSI 122 hp. alırdım. 1.6 MPI ölümsüz ve 2. elde en çok tercih edilen motordur. 1.4 TSI 122 hp. motor ise tek turboludur. 140 veya 160 hp. motorlar çift şarjlı ve daha karmaşık yapıya sahip motorlardır. Bu yüzden de arıza yapma olasılığı daha yüksektir. Tabi bu tamamının sorunlu ve arızalı olduğu anlamına da gelmez. Bu motorları da yıllardır sorunsuz kullanan arkadaşlarım var. Kısaca performans beklentim olsaydı 1.4 TSI 122 hp. alırdım. Lpg uygulamasıyla yakıt tasarrufu ve güçlü 2. el değeri için de 1.6 MPI alırdım.

    İyi günler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw


    Ben olsam ya 1.6 MPI alırdım yada 1.4 TSI 122 hp. alırdım. 1.6 MPI ölümsüz ve 2. elde en çok tercih edilen motordur. 1.4 TSI 122 hp. motor ise tek turboludur. 140 veya 160 hp. motorlar çift şarjlı ve daha karmaşık yapıya sahip motorlardır. Bu yüzden de arıza yapma olasılığı daha yüksektir. Tabi bu tamamının sorunlu ve arızalı olduğu anlamına da gelmez. Bu motorları da yıllardır sorunsuz kullanan arkadaşlarım var. Kısaca performans beklentim olsaydı 1.4 TSI 122 hp. alırdım. Lpg uygulamasıyla yakıt tasarrufu ve güçlü 2. el değeri için de 1.6 MPI alırdım.

    İyi günler...


    golflerde mpı motor var da bizim mi haberimiz yok acep




  • Dostum,

    1,6 motor sağlamdır, kendi rüştünü ispat etmiş, LPG uygulanabilir, aracını götürecek ancak performans beklentinin düşük olacağı, teknolojinin gerisinde kalmış bir motordur. Bu motoru kullanan insanların beklentileri ölçüsünde kullandığı içinde fazla sıkıntı çıkarmaz. 90000 km de bir triger setini ve V kayışlarını değiştirir 1.500 TL civarı ödersin kafan bir 90000 km daha rahat olur. (Uygun yağ ve zamanında bakımlar ile)

    1,4 TSI 122 alırsan, tek turbolu, torku ş.içi ve ş.dışı kullanıma fazlasıyla yeterli, motor yapısı 1,6 ya göre çok daha güçlü, aşırı beslemeli bir aracın olur. Ben ekonomik olacağım dersen ekonomik, hızlı olacağım dersen de hızlı olursun. 90.000 km de bir triger setini ve V kayışlarını değiştirir 1500 TL civarı ödersin. Sistem aşırı besleme ie beslendiğinden fazlasıyla gaza gelir turboya yüklenirsin. Her ne kadar sağlam bir gövde ve bileşenlerinden de oluşsa normal 1,6 lara göre de daha fazla sıkıştırıldığından arıza olasılığı daha fazladır. LPG ye tam uyumlu mu inan bilmiyorum. Motor içi basınç fazla olduğundan hepsinde olmasa da bazı arkadaşların motor yağı buharlaştırdığına şahit oldum.

    1,4 TSI 140,160,170 liklerden birini alırsan, hem kompresör, hem turbo dan fazlasıyla yararlanırsın. Eğer ekonomik olmak istersen 122 lik ile aynı tüketim değerlerine sahip olursun. Ayağının altında muazzam bir güç olduğundan tepenin atık, acelenin olduğu veya egonu tatmin etmek istediğin her an yüklenirsin, bazen gaza gelip ferrariye bile kafa tutmaya kalkarsın Motor ve bileşenlerin daha da yüksek basınca dayanıklı olduğundan motor yapısı en sağlam motordur. İki sistem birbirne koordine çalıştığından arıza verme OLASILIĞI daha fazladır ancak verecektir diye bir kaide de mevcut değildir, aynı zamanla Turbo ve Kompresör Valf arızası yaşama riskin 2 kat fazladır(122 lik e göre) Motor çok daha fazla yüksek basınçta çalıştığından motor yağ buharlaştırması daha fazladır. Triger zincirlidir, değişen henüz varmı 2007 den beridir bilmiyorum, görmedim, duymadım. Motor daha karmaşık yapıya sahip olduğundan arıza olasılığında dışarıda yaptırma ihtimalin ustaların motor a hakim olamamasından servislere daha fazla gebe kalırsın. Örneğin benim su pompam bozuldu tam 4 usta yapamam dedi sonuncu da birini buldum ve 1300 TL ye değiştirtdim ama bulamasaydım 3500-4000 TL servise bayılacaktım. Su pompası, gergi rulmanı ve kayış 1055 TL tuttu, tek turboda bu rakam 700, 1,6 da ise 350 TL dir.

    Sonuç,

    bu senin hayata bakış, risk ve keyif alma orantına bağlı.

    Tavsiye,

    Eğer bilmediğin birinden bu 3 motorlu aracı alırsan başın her şekilde ağrır. Eğer bildiğin birinden alırsan 3 ünde de rahat edersin. Ben tercihimi sonuncudan yana kullandım, 4 senedir mutluyum, mesutum ve farklı bir araca sahip olduğumdan keyifliyim.

    İyi sürüşler, şimdiden hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mstfcskn89

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw


    Ben olsam ya 1.6 MPI alırdım yada 1.4 TSI 122 hp. alırdım. 1.6 MPI ölümsüz ve 2. elde en çok tercih edilen motordur. 1.4 TSI 122 hp. motor ise tek turboludur. 140 veya 160 hp. motorlar çift şarjlı ve daha karmaşık yapıya sahip motorlardır. Bu yüzden de arıza yapma olasılığı daha yüksektir. Tabi bu tamamının sorunlu ve arızalı olduğu anlamına da gelmez. Bu motorları da yıllardır sorunsuz kullanan arkadaşlarım var. Kısaca performans beklentim olsaydı 1.4 TSI 122 hp. alırdım. Lpg uygulamasıyla yakıt tasarrufu ve güçlü 2. el değeri için de 1.6 MPI alırdım.

    İyi günler...


    golflerde mpı motor var da bizim mi haberimiz yok acep



    VW'in "V" sinden anlamadan bu tarz yorumlar yazarak ne yapmaya çalıştığınızı anlamadım. Buyrun:

     Golf 1.4 TSI 140 HP Motor O kadar mi kotu ??




  • tamam kardeş ne kızıyon amacımız burda bişeler paylaşıp bişeler öğrenmek.ben bilmiyordum öğrendim sayende atar yapmana gerek yok yani
  • Amacım atar yapmak değil de yorumunuzu çok emin olarak yazmışsınız. "Var da bizim mi haberimiz yok" çok iddialı bir cümle olmuş. Bunun yerine sadece "golflerde bu motor var mı" yazsaydınız size tarihi gelişimiyle beraber açıklardım. Neyse konuyu uzatmaya gerek yok. İyi günler dilerim...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.