Şimdi Ara

1.4 TSI reel yakit tuketimi (ss’li) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
3
Favori
13.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SuperchargerrEgeaa S kullanıcısına yanıt
    Dsg daha çok yakar. Wltp verilerine göre de fazla yakıyor 0.3litre kadar.

    Şehir içinde şöyle durumlar çok oluyor. Mesela 2. 3.viteste düşük devirde gidiyorsunuz, o anlık biraz hızlanmanız gerekti(sollama, öne geçme, ışık, dönüş vs). Manuelde 3.viteyteyken gaza basar hızlanırsınız ama çift kavramalarda hemen vites düşüyor öyle hızlanıyor. Bu olay bana tüketimi arttırıyor gibi geldi.
  • gitarist308 G kullanıcısına yanıt
    Ben de öyle düşünüyordum, hatta benim için dizel araç da seçenek dışıydı.

    Şimdi bakıyorum eat8 1.5 dizel 3008 çok övülüyor, şekli de hoşuma gidiyor, düşünüyorum.

    Lpg kullanıp sorunsuz kullanan çok kullanıcı gördüm Civicte, büyük bir şehre taşınacağım için sıkışık trafikte benzin parası otobüs parasını geçerse Lpg ye çevirmeyi düşünebilirim gibi gibi. Tabi 3008 almazsak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Dsg daha çok yakar. Wltp verilerine göre de fazla yakıyor 0.3litre kadar.

    Şehir içinde şöyle durumlar çok oluyor. Mesela 2. 3.viteste düşük devirde gidiyorsunuz, o anlık biraz hızlanmanız gerekti(sollama, öne geçme, ışık, dönüş vs). Manuelde 3.viteyteyken gaza basar hızlanırsınız ama çift kavramalarda hemen vites düşüyor öyle hızlanıyor. Bu olay bana tüketimi arttırıyor gibi geldi.
    teoride manuel daha az yakıyor ama pratikte sürücü vitesi çoğu zaman doğru devirde değiştirmediği için daha fazla yakıyor..
  • yakıt tüketimi çok iyi aynı aracın dizeli ne kadar yakıyor ona göre karşılaştırma yapacaksınız. Motorin benzin aynı fiyat olmuşken, fazla para ödemeye, traktör gürültüsü çekmeye, bakım parası bayılmaya hiç gerek yok bence
  • onatba O kullanıcısına yanıt
    Direkt olarak dsg farki hocam. 60da 7. vitese atan bir sanziman. Yurt disinda duz ve sakin yollarda daha az yaktirir ama ulkemiz gibi surekli gaz fren kullanilan yollarda yavasladiktan sonra hizlanma ihtiyaci cok daha fazla. Dusuk devirde hizlanmaya calistigi icin yakiti arttiriyor. Vitesi dusurmek icin gazi daha cok ezmeniz gerekiyor o da yakiti arttiriyor. Hizlanma yapmadan once ayni manuel gibi vitesi elle dusurup oyle hizlanmayi deneyin, yakitin dustugunu goreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 2 Ağustos 2019; 9:54:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de bir ara 1.4 TSI Otomatik 140 BG Audi verilerini paylaşayım. 30,000 KM ortalamam 6.8 lt. Sabah akşam istanbul köprü trafiği ve 8-10 bin KM si de uzun yol.
  • golf 2018 1.4tsi dsg.
    ist. 8lt. şehir dışı 6lt yakıyor.
    bazı arkadaşlar manuel daha az yakar demiş ama katılmıyorum. benzinli dgs deviri çok iyi ayarlıyor, manuel olarak dsg gibi devir yakalamak zor.
  • 41gokhan41 kullanıcısına yanıt
    Yaksın kardeş. 1.2 aldınmı seneye 2 depo bedava benzin ile başlıyorsun MTV farkından dolayı. Yani senede 50.000 km. yapmıyorsan her şekilde toplam işletme maliyetinde 1.0 / 1.2 TSİ lar 1.4 / 1.5 TSİ lara göre daha avantajlıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Tam tersi. “Dizel az yakiyor” diye dumduz dusunenler kendini kandiriyor. Ayni aracin dizelini goz onune alalim. Eski ev arkadasimin araci 1.6 TDI. Yani surekli bindigim tecrube ettigim bir arac.

    Golf 1.6 TDI ortalamasi istanbul sehirici 6.5 litre civarinda.
    Golf 1.4 TSI ortalamasi istanbul sehirici 7.5 litre dolaylarinda.

    Hadi tsi 8 litre olsun, baska bir dizel arac 6 litre olsun. Aradaki fark 2 litre. Yaklasik 14 tl diyelim 100kmde. Aylik asagi yukari 1000 km yapiyorum, 140 tl eder. Yillik 1680 tl.

    Bu 1680 tl ile nelere sahip oluyorum onlari yazayim:
    - sarsintisiz, sessiz, keyifli bir motor
    - basmayinca ekonomi, basinca performans
    - DPF sorunlariyla ugrasmiyorum
    - Araba calisir calismaz sicak-soguk ufleyebilen bir klimam oluyor
    - Daha ucuz bakim yaptirabiliyorum
    - Bakim araligim daha uzun (15 bin km)

    Bu 1680tl’den yillik odenen fazla bakim ucreti, olasi dpf problemleri ve daha kisa bakim periyodunu dusunce cok bir fark kalmiyor. Kaldi ki ayni aracin dizelini alabilmem icin en az 5-10 bin tl fark odemem gerekiyordu ikinci elde. Hadi diyelim aldiginiz fiyata sattiniz ona eyvallah. Ama bunun ustune 5-10 bin daha koysaydim da dizel golf yerine benzinli bmw alirdim. Kisaca benim icin her anlamda cok daha mantikli bir secim. Kimin kendini kandirdigini bir kez daha dusunmenizi tavsiye ederim

    Not: Bu dediklerim kasmadan, normal kullanim icin gerekli. Normal kullanimdan kastim, yakiti izlemeden ne gerekiyosa o sekilde surmek. Sollamak gerekiyorsa iki vites dusup gazi kokledigimde oluyor, isikta hizli kalktigimda oluyor ama duz yolda 200le gitmiyorum. Hiz sinirlari neyse o sekilde gitmeye calisiyorum. Surekli tapagaz giden biriyseniz elbette dizel mantikli olacaktir cunku performansi kullanimda makas aciliyor. Ama gunumuz kosullarinda hem yakit hem radarlar sebebiyle surekli dipgaz giden pek insan kaldigini sanmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 2 Ağustos 2019; 12:51:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kim ne derse desin arkadaş bu Tsi başarılı bir motor. Gaza az basınca az yakan ama canın istediğinde topuklayabildiğin bir makine. 1.6 cdti opel astra vardı sattım.2 gündür emanet tüplü 4 ileri otomatik focus la eziyet çekiyorum resmen. Bu şekilde ekonomi yapmaktansa tsi ile 7 litre benzin yakarım daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tsi araçlara olan ön yargı nedir anlamıyorum.
    Atmosferik araç da kullandım. Benzinli ve lpgli ayrı olarak tabi ki. Lpgyi kullananlar sanmasın ki az veriyor yakıta. Bunun bir de benzini var. 2 tane benzin lpgli aracım oldu. LPG tankı takıp 1 sene sonra sattım hep. Yani zarar. Benzinli araca binerim de lpgli araç kullanmam. İşim olmaz zaten. Dbakır Elazığ arası git gel ortalama 90-100 ile gittim 4.7 ortalama klima açık tamamı ile. Şehir içi zaten hepsi çok yakıyor. Ama şehir içi de fena değildi. 6-7 arası. Trafik yoğun değilse zaten 6nın üstün e çıkmıyor. İstanbul'da 7den aşağısını görmez zaten. Araçlar çok yakmıyor benzin mazot pahalı arkadaşlar. Gerçek veriler bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Babangida Babayaro -- 2 Ağustos 2019; 13:37:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist308

    Hocam herkesin sandiginin aksine, tartismasiz manuel. Dsg emisyon sebebiyle devri dusuk tutmak icin devri hep cok dusuk tutuyor. 60la giderken 7ye atiyor. Siz gaz pedalini ezmedikce de vites dusurmuyor. Soyle ornek vereyim. Dik bir yokusa geldiniz 2. vites 3000 devirde gaz pedalina ceyrek basaraj cok rahat cikiyor arac. 3. vitese attiniz devir 2000e dustu. Tork dusecegi icin muhtemelen gaz pedalina yarisindan fazla basmaniz gerekir. Hatta arac buna ragmeb devir bile alamayip gucten dusebilir. Arac bu sebeple 2. viteste yuksek devir olmasina ragmen daha az yakar. Arkadasimda da benim aracimin aynisi var tek farki onunki dsg. Benim ortalama 7.3 civari iken onun 8.5dan asagi dusmuyor. O da ayni dertten muzdarip. Ayni yokusu cikiyoruz dsg vites dusurene kadar bir sure 7de gidiyor sonra 6-5 diye dusuyor, ben o yokusa en basindan 4. viteste giriyorum. Ben gaza cok az dokunurken o ezmek zorunda kaliyor. Ha manuele cekip kullanabilirsiniz tabi dsgyi o zaman bu fark olmayacaktir, ama rahata alisan adam da onu yapmiyor :)

    Alıntıları Göster
    DSG'nin fabrika verisi de manuele göre daha düşük. Özellikle şehiriçi çok sık dur kalk durumlarında DSG'nin büyük bir avantajı var. Siz robot gibi her seferinde aynı devir bandında aynı gaz tepkisiyle çok hızlı bir şekilde kalkış yapabiliyor musunuz? Bir araç en çok o tekrar eden kalkışlarda yakar. DSG ise ayağınızı çeker çekmez ilk hareketi verir ve yürürsünüz.
    Aynı kullanım tarzıyla aracınız DSG olsa çok net bu güzergahta daha az yakarsınız. Sizin dediğiniz durumlar artık sıkışık trafikten çıkıyor.




  • Fanboylara yıllardır söylüyoruz ama anlayan kim, o kadar sakin kullanmama rağmen 1.4 TSI 150 HP ACT manuel LEON'la Bursa'da şehir içi 7.5-8 lt nin altını neredeyse hiç göremedim. Ama nasıl oluyorsa aynı araçlarla şehir içi 3 lt yaktığını söyleyen ''eklem bacaklılar'' var??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Sana acikliyorum. Diyorum ki performansli kullanimda elbet dizel az yakar. Hala diyorsun ki 160la giderken hangisi az yakar. Ya sabir onu da gectim burada C sinifi orta direk araclardan bahsediyoruz kalkmissin kac tonluk 5 serisinden, ClS350lerden bahsediyorsun. Bence olayi bir tik daha buyutup kamyonlara cikartalim. Benzinli kamyon mu az yakar dizel kamyon mu diye tartisalim arac agirligi arttikca elbette tork sebebiyle dizele kayar ibre. Bildigin bir kac bisey var anladigim kadariyla konunun ne olduguna bakmadan ortaya karisik yapmaya calisiyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Yalandan kim ölmüş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Kardesim ilk mesajda kanitlar var bak fotografta otur hesapla. La havleeee sabir testi misin nesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahaman

    Kim ne derse desin arkadaş bu Tsi başarılı bir motor. Gaza az basınca az yakan ama canın istediğinde topuklayabildiğin bir makine. 1.6 cdti opel astra vardı sattım.2 gündür emanet tüplü 4 ileri otomatik focus la eziyet çekiyorum resmen. Bu şekilde ekonomi yapmaktansa tsi ile 7 litre benzin yakarım daha iyi.
    136 lık astra dan memnun muydunuz hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.