birader konuyu o kadar yanlış anlamış ve yorumlamışsın ki! "turbo motor rapma çıkarken az mı yakar?" mesele az yakması değil rampa çıkarken münkün mertebe vites değişikliği yapmadan çıkabilmesi ve gerektiğinde rahatça hızlanabilmesi önemli olan. "1.0 motordan 200 bg de alırsın." küçük hacim turbo motorlarda mesele beygir değil nispeten uzun bir devir bandında yüksek tork almaktır. "Avrupa'da turbo makineler yaygın peki dünyanın geri kalanında? misal Amerika'da?" işte burası baltayı taşa fena vurduğun nokta. geçtim spor coupeleri yada sedanlar koskoca lincoln navigator e bile adam 3.0lt turbo motor koyuyor. bundan on sene önce amerikada navigator- 3lt motor desen adamlar oturma organlarıyla gülerlerdi ama şimdi amerikada çağı yakalıyor. "Turbo dediğin teknoloji yeni değil. Honda'nın da Toyota'nın da geliştirdiği çok güzel Turbo makineler var. sence neden Avrupa pazarında turbo araç satmıyorlar?" sence neden satmıyorlar? neden honda, toyota, mazda yıllarca türkiyede dizel satmadı? neden avrupada camry yada lexus, infiniti tutmuyor? |
1.5 corolla satamaz diyenler nerede? (8. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Sen çoook yanlış anlamışsın ya da ne yazdığını bilmiyorsun.
Turbo makine moder veya teknolojik değildir. Hatta mevcut durumda daha fazla sorunu da beraberinde getiriyor. Öncelikle bir Amerikan mantığını anlatayım ben sana.
F150 misal Turbo makinesi var değil mi? Karşısında Tundra 5.0 atmosferik. Şimdi bununla iligli KULLANICI yorumlarını bir okumanı tavsiye ederim.
İkinci olarak Amerika'da aracın "turbo" olup olmaması alım tercihi değildir. Bunu da bir koyalım kenara. Adamlar aracın işletme masraflarına bakar (bakım) ve 2. el değer kaybına. Turbo makinelerin 2. el satış fiyatlarına bak bir de atmosferik olanlara. orada görüyorsun ki 2. elde atmosferik makineler turbo rakiplerine göre çok daha az değer kaybına uğruyor keza bakım masrafları da çok daha ucuz. satılması demek tutulması demek değil yani. Hatta elemanın bir tanesi 3.0 Turbo F150 ile 5.0 Atmosferik Tundra kıyaslıyor ve güç bakımından Tundra daha zayıf olmasına rağmen onu tercih ettiğini anlatıyor idi, videoları var. Amerika da çağ yakalama diye bir konu yok yani. Adam bakım masrafına bakıyor, 2. el değer kaybına bakıyor ve bu iki kıstas ile baktığında turbo makineler için ellerinde yeterli done yok. ha olduğunda yani turbo makine bakım masrafları, ömrü vs. atmosferik ile aynı seviyede olduğu bilgisi oluştuğunda (oluşması imkansız çünkü ya maliyet ile üst seviye parça kullanırsın, ömrü uzatırsın bu sefer bakım maliyetleri uçar, ya da parça kalitesini düşürür bakım maliyetini azaltır ömrü azaltırsın ancak yine de işçilikten kaybedersin. ve bir turbo makineyi tamir etmeye kalktığında ekstra parça ekstra zaman ekstra uzmanlık ekstra maliyet demektir) ise zaten elektrikli araçlar piyasayı kavuruyor olacak.
Ek olarak Amerika çok genşiş bir coğrafya. Kuzeyden güneye indiğinde iklim şartları aşırı değişir. Aşırı sert bir kış ikliminden çöl iklimi, tropik iklim vs. bir sürü iklimi yaşar. Bu da turbo makineler için dez avantajdır. zaten bir sisteme aşırı besleme yaparak zorluyorsun. üstüne çok değişken aralıkta bir sıcaklı geliyor. buna uygun turbo motor için kullanacağın ek soğutma-ısıtma sistemleri atmosferik bir makine ile kıyaslandığında daha karmaşık, yani daha maliyetli ve daha masraflı olacaktır. Kısaca eğer başın ağrımasın istiyorsan alırsın atmosferik geçersin. burada daha yazılacak çok şey var. ancak Amerikalı kullanıcının mantığı ile Avrupalı kullanıcının mantığı arasındaki farkı anlatması açısından yeterli olacaktır.
Şimdi turbo makinenin torku daha geniş aralıkta sunması evet bir avantajdır bunu kimse tartışmıyor zaten. Sen açık açık rakipleri 1.0 motor ile 110 beygir veriyor gibi bir ifade kullanmışsın. Beygir gücü ile teknoloji arasında bir bağlantı kurmuşsun. ben bunu kastettim.
Şimdi gelelim Avrupa'da neden Camry tutmuyor olayına.
Avrupa ekonomisinde araba üretimi ciddi bir paya sahip. Ve bu markaların ana faaliyet bölgesine ve nüfus yoğunluğuna bakarsan Asya+Afrika+Amerika kıtası kadar yoğun bir nüfusa ve kaynaklara sahip olmadığını görürsün. Bu da araba sanayisinin dönmesi için kısıtlı nüfusun sürekli olarak araçlarını değiştirmesi gerektiği zorunluğunu getirir. Bu da uzun ömürlü araçların pek te istenmemesine yol açar. zaten Avrupa'daki vergi sistemi de eski araçları sistem dışına itmek üzerine olduğunu görürüsün. Ek olarak kıta Avrupası'nın tarihi daha eskilere dayanır. Nüfus yoğunluğu daha fazladır. Daha az alana ve dar yollara sahiptir. Bu nedenle büyük araçlara ihtiyaç duyulmaz. Araçlar vergi sistemleri nedeni ile eskidikçe aşırı değer kaybeder. Ek olarak Avrupa araç eko sistemini korumak ve Japon'ları sistem dışında tutmak amacı ile de belli bazı normlar vs. tedbirlerini almıştır. Bunda bir nebze başarılı da olmuştur. Dizel makineler ile Hibrit sistemlerin maliyet avantajını sıfırlayarak satışını doğal yollardan kısıtlama gibi. Ancak şahsen ben Avrupa'ya gittiğimde gördüğüm çoğu Toyota modeli hibrit idi. Şimdi yavaş yavaş elektrikliye dönüyorlar. Kısaca Toyota için Avrupa küçük bir pazar. Ve bu pazara özel ürün geliştirmedi. Adamlar Amerikan pazarına uygun ürünler tasarladı ve bu ürünler Avrupalı kullanıcı kitlesini tatmin etmedi çünkü talepleri farklı. Şahsen milliyetçilik konusunun da bunda önemli olduğunu düşünüyorum. Özetlersek çok çok farklı demografik yapı, çok çok farklı talepler, çok çok farklı ihtiyaçlar. Ve öncelik. Japon'ların derdi hiç bir zaman Avrupa'da birinci olmak değildi. Eğer olsa idi, olurlardı. Bu kadar net konuşuyorum.
Neden Japonlar Avrupa pazarında turbo araçlar satmıyorlar? Çünkü japonlar şunu çoook önce gördü, içten yanmalı motorlar ile EU emisyon normlarını karşılamak bir süre sonra mümkün olmayacak. Hatta 2006 senesinde "Otomotivin geleceği" adlı bir seminerde dünyada bu iş için teknik destek sunan kişiler söylediler bunu. Bugünde durum tam da bu. Adamlar da "ileride satamayacağımız bir teknolojiye para harcamak yerine, tüm dünyada satabileceğimiz teknolojileri geliştirelim" dediler. ki kısıtlı kaynak ile alınması gereken doğru karar da bu idi. Bu kararı Avrupa'lı üreticiler almadılar. Onlar turbo ile işi zorlamayı denediler ancak günün sonunda görüldü ki istediğin kadar turbo koy, istediğin kadar uğraş içten yanmalı motorlar ile emisyon normlarını tutturmak imkansız.
Ha her iki grubun da yaptığı en büyük hata elektrikli araçlara olan yaklaşımları. Japonlar'da Avrupa'lılar da bu konuda çoook yavaş davrandılar. ondan da bahsettim zaten. Ancak istediğin turbo cihazı getir buraya Toyota Hibrid'in sahip olduğu teknolojinin yanına yaklaşamaz. Senin ufak pazarında Hibrid satmış satmamış adamların umurunda da değil zaten.
edit
unutmuşum ekleyeyim. Hiç bir Avrupalı otomotiv üreticisi ne Mazda'nın ne de Toyota'nın atmosferik motorlarını geliştirebilecek veya üretebilecek teknolojiye de sahip değil. Özellikle 1.5 Toyota benzinli motor %40 ısıl verim ile Avrupa'lı herhangi bir rakibinin kat kat ötesinde bir makine. Bugünü geçtim geçmişte de bunu yapamadılar. Misal Toyora 1.6 makineden 124-132 bg güç 155-160 tork alırken Avrupalı rakipleri 150-155 max, 95-115 beygir güç alabiliyordu. Avrupalı üreticiler motor konusunda Japonlar ile yarışamadığından zaten turboya sarıldılar bir nedeni de bu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Borakhan -- 8 Nisan 2021; 16:43:48 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-52FA4E8ACSalla bakalım. 12 yıldır aralıksız Mazda kullanıyorum, bu süre zarfında etrafa eşe dosta aldırdıklarım hariç kendime ait 5. Mazda aracım.
92 Mazda 626'dan 2020 Mx5'ine hemen hemen hepsine sahip oldum.
12 yıldır bir kere bile yedek parça sıkıntısı çekmedim. Hatta gir bak övdüğün markaların 2006 modellerine falan, şikayetvar'da ağlama duvarına dönmüş orijinal yedek bulamıyoruz diye.
Ben 92 626'ın vitesin arkasındaki alakasız bardak altlığını bile orijinal olarak 1 haftada getirttim. Bak tampon, balata far vs. demiyorum bardak altlığı diyorum!
Lojistik işlerini Japonlardan daha iyi yapabilen bir ülke daha yoktur.
https://www.sikayetvar.com/volkswagen/volkswagen-yedek-parca-yoklugu
https://www.sikayetvar.com/volkswagen/volkswagen-yedekparca-asla-bulamadim
Bak bu eski vw'ler için bir iki örnek. Hadi eski araç diyelim geçelim bunları, ülkemizde fabrikası bulunan markanın son iki aydaki şikayetlerine bir bak istersen.
https://www.sikayetvar.com/hyundai-assan/yedek-parca
Anadolu'nun şirin bir kasabasında oturuyorsan servis bulamazsın doğru, ama zaten orda alırsın egea'yı, sembol'ü dereye tepeye vurur geçersin.
Lakin büyükşehirde oturup da beğendiğin bir aracı almadan servisidir parçasıdır dert ediyorsan zaten hiç girme bu işlere.
Alıntıları GösterHayirdir?Salla falan ne oluyor?
Neyi anlamiyorsun?Ya da anlamak istemiyorsun?
Mazda,Suzuki,Subaru saglam bir distribütörü yok diyorum.Servis,Yedek parca agi genis degil diyorum.
Ben İst dayim.Tuzla da Mermerler var.Yan komsumda Mazda 3 vardi.Adam cikma parca ariyordu.Ne anlatiyorsun.
Parcasini bulamazsin demek baska, Guclu Distribütörü yok,Yaygin Servis Yedek Parca Agi yok, Olan Servis ve Yedek Parcasi da fahis demek baska nasil anliyorsun?
Artvin de yolda kaldin.Cekiciyle İst a araba mi goturecek vatandas bir de gitmissin VW Sikayetvar koymussun.VW den bahseden oldu mu? Ya da asla bu Japinlarin yedek parcasi bulunmuyor diyen oldu mu?
Dedigim net guclu Distribütörü yok,yaygin servis yedek parca agi yok.Servisler ve parcalar fahiş fiyatli...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
kısa ve öz: cadillac ve lincoln hacim küçültmeye gidip turbo motor kullanıyorlar mı? büyük beden trucklar (bizde pick up diye geçse de) turbo benzinli motor kullanıyorlar mı? bu iki sorunun cevabı evetse senin yazdığın kompozisyonun bir önemi kalmıyor.
-
satılması ayrı. tutulması ayrı. Misal Avrupa'da Toytota Camry listelerde ve bayilerde var mı? var. satıyor mu? tutulmadı. Eğer senin dediğin doğru olsa idi Amerika'da satılan araçların ve tabii ki pickupların çoğu turbo olurdu.
sen onu geç şimdi. Toyota ve Mazda ne dersen de hiç bir Avrupalı ve Amerikalı üretici onlar kadar teknolojik ve onlar kadar düşük maliyetli ATMOSFERİK makine yapamazlar. Ha BMW, Mercedes M veya AMG serilerinde bulursun. Ama uygun maliuyetli değillerdir.
yazdığım komposizyon değil, gerçekler. ve sen bu gerçekleri kavramak yerine kıvırıyorsun. hatta bütün dünyanın devrimsel dediği makinelere sen çağ dışı diyorsun. cehalet kötü bir şey.
edit
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Dynamic_Force_engine
bu makinelere bir bak, ürettiği tork ve güç değerlerine iyi bak. Bir atmosferik makineden bu değerleri elde etmek müthiş bir şey. Avrupa'lı araç geliştiricilerin mühendisleri bunlara hayranlıkla bakıyordur.
edit
Turbo kullanımı bir tercihtir. Turbo kullandığın zaman motor süper teknolojik olmaz. kullanmazsan da süper çağ dışı olmaz. motor tasarımında o kadar çok parametre söz konusu ki turbo bunlardan sadece bir tanesi. bilmem anlatabildim mi.
edit 2
adam bunlara mühendislik harikası diyor. sana göre çağ dışı. hani ben de sana uzun uzun anlatmaya çalışıyorum. ama işte bu da benim bir zaafım. ne uğraşıyorsun. "do not feed the troll" lafı var bir öğrenemedim gitti.
edit 3
beğenmezsen bir de buna bak derim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Borakhan -- 8 Nisan 2021; 17:22:34 >
-
Honda Civic kullanıyorum. Oldukça modern bir motora sahip 1.5 litre hacimden turbo ile 182 ps güç çıkarabiliyor ve otto çevrimi ile çalışmaya başlayıp düşük güç gereken şartlarda atkinson döngüsü ile çalışmaya geçerek yakıt tüketimini azaltıyor. Ürettiği güce göre yakıt tüketimi de gayet makul ve ısıl verimi %38. Bu ısıl verimle Mazda'nın skyaktiv motoruna yakın bir verimlilik sunuyor.
Honda'nın HR-V ve Jazz gibi farklı araçlara koyduğu 1.5 atmosferik olarak ise 130 ps güç üretebiliyor.
Bakınca Honda'nın motoru daha iyi diyorsun ama inceleyince Toyota'nın motoru daha düşük güç üretmesine rağmen %40 termal verime sahip yani daha iyi bir mühendisliğin eseri.
Eski 1.6 motoru da 132 ps güç üretirken Honda'nın 1.6 motoru 125 ps güç üretiyor.
Dünya'nın en büyük motor üreticisi Honda ancak motor teknolojisi olarak Toyota daha önde.
Dizel motorlar seviyesinde bir yanma verimine ulaşabilmek o kadar kolay birşey değil. Yanma sürecinden, yanma odasının tasarımına, sürtünmeden valf zamanlanasına, havayı motorun için emme şekline kadar bir sürü üst düzey mühendislik gerektiriyor.
Turbo desteği olmadan araç sürmek istemiyor olabilirsiniz ama Sezar'ın hakkını Sezar'a vermek gerekiyor. Motor tasarımı konusunda Toyota rakiplerinden çok ileride.
Bu örneği de motora turbo koyunca daha teknolojik olduğunu zannedenler için verdim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 8 Nisan 2021; 21:27:37 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
1.5 motor 3 silindir akla mantığa çok oturmayan bir motor gibi görünse de bu zamanda diğer atmosferik araçlara bakıldığında tüketim ve toyota ismi alınabilirliğini çok arttırıyor.
Toyota bu motoru her sene daha da geliştirecektir ve daha da çok satacaktır.
Honda gibi bir araç 295 bin tl den başlayan fiyatlarda iken toyota bedava..
-
Ayrıca bunu da oldukça dayanıklı olacak şekilde yapıyorlar. 1.2 lt turbo motoru dahil kronik bir sorunlu versiyonu yok. Tüm benzinli ve hibrit motorlarını bu kadar verimli ve dayanıklı yapan çok az firma mevcuttur.
-
Avrupalı üreticiler motor konusunda çok daha üstün japonlara göre. Aşırı besleme motorun tasarımı üretimi , atmosferiğe göre çok daha kompleks bir iş. Atmosferik motorların savunacak bir tarafı yok çağ dışı teneke hepsi.
-
Kusura bakma ama yanlış biliyorsun.
Toyota'nın en son çıkardığı atmosferik makinede kullanılan sistemlerin çoğu turbo makinelerde yok, ki Avrupa'lı üreticiler böyle bir motoru rüyalarında bile göremezler. Turbo makine tasarlamak kabaca eski bir teknoloji üzerinde optimizasyon yapmak demek. Misal turbo basıncını arttır, soğutma sistemini iyileştir, intercooler verimliliğini arttır vs.
Ancak Toyota'nın en son makinesinde çevrim değişiyor. Yani güç ihtiyacına göre atkinson döngüsünü kullanıyor. Avrupalı hiç bir üreticide bu teknolojiyi bulamazsın ki turbo makineler bunu yapmayı düşünemez bile. Değişken yağlama basıncı misal. Turbo istediğin makineyi getir bu sisteme sahip değildir. Devrimsel bir teknoloji. Valf zamanlaması ap ayrı bir sistem ile yapılıyor. Bunu bugün yapabilecek tek bir turbo makine yok. Sadece mekanik olarak bir zirve olmasınının yanı sıra motor beyni olarak ta müthiş bir hıza ve kontrole sahip. Yer yüzündeki hiç bir atmosferik veya turbo makine bu makine ile kıyaslanamaz, çok çağ dışı ve basit kalır.
Kısaca Toyota'nın son geliştirdiği bu makine mühendislik anlamında bir zirvedir.
alttaki videoyu izle derim. Bunu bugün yapabilecek tek bir Avrupalı otomotiv üreticisi yok. Düşünemezler bile.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Borakhan -- 9 Nisan 2021; 7:44:34 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: BorakhanKusura bakma ama yanlış biliyorsun.
Toyota'nın en son çıkardığı atmosferik makinede kullanılan sistemlerin çoğu turbo makinelerde yok, ki Avrupa'lı üreticiler böyle bir motoru rüyalarında bile göremezler. Turbo makine tasarlamak kabaca eski bir teknoloji üzerinde optimizasyon yapmak demek. Misal turbo basıncını arttır, soğutma sistemini iyileştir, intercooler verimliliğini arttır vs.
Ancak Toyota'nın en son makinesinde çevrim değişiyor. Yani güç ihtiyacına göre atkinson döngüsünü kullanıyor. Avrupalı hiç bir üreticide bu teknolojiyi bulamazsın ki turbo makineler bunu yapmayı düşünemez bile. Değişken yağlama basıncı misal. Turbo istediğin makineyi getir bu sisteme sahip değildir. Devrimsel bir teknoloji. Valf zamanlaması ap ayrı bir sistem ile yapılıyor. Bunu bugün yapabilecek tek bir turbo makine yok. Sadece mekanik olarak bir zirve olmasınının yanı sıra motor beyni olarak ta müthiş bir hıza ve kontrole sahip. Yer yüzündeki hiç bir atmosferik veya turbo makine bu makine ile kıyaslanamaz, çok çağ dışı ve basit kalır.
Kısaca Toyota'nın son geliştirdiği bu makine mühendislik anlamında bir zirvedir.
alttaki videoyu izle derim. Bunu bugün yapabilecek tek bir Avrupalı otomotiv üreticisi yok. Düşünemezler bile.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutuAyrıca bunu da oldukça dayanıklı olacak şekilde yapıyorlar. 1.2 lt turbo motoru dahil kronik bir sorunlu versiyonu yok. Tüm benzinli ve hibrit motorlarını bu kadar verimli ve dayanıklı yapan çok az firma mevcuttur.
Kesinlikle değişken sübap zamanlamaları vs bir sürü teknolojinin öncüsü olmuş her daim sorunsuz motor üretebilen yani mühendislik tasarımın yanında metalurji olarak da özelikle Avrupa'lı ve Abd'li rakiplerinin önünde olan bir firma.
Atmosferik motor yeah deyip geçilebilecek bir motor değil bu. Ülkedeki saçma vergi sistemi olmasa bu motorun 2.0 versiyonu veya %39.8 termal verimliliğe sahip 2.5 litrelik motorlarını getirirlerdi. 123 hp motor mu olur yerine böyle vergi sistemi mi olur diye sormak lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hatalı ifade kullanmışım yine. Mevcut Avrupalı üreticilerini motorlarını kastediyordum. Bildiğim kadarı ile mevcut turbo cihazlarda bu tarz bir dönüşüm yok.
Tabii Toyota bu motor ile bakım maliyetlerini de abartmış. Bu kadar uğraşıyorsun, üstüne 3,5LT Turbo versiyonu da var ama 1.5Lt'ye turbo koymuyorsun. Adamlar bu cihaza turbo koysa birden bire "çöp motor" dan "uber-ultra teknolojik motor" a evrilecek. Ama işte beyinsiz bu caponlar.
edit
bu 1.5 motor yaris'te kullanılan bir makine. Ben yurt dışı sitelerde Corolla için bu makiyeye sahip bir araç göremedim. İngiltere, Almanya ve İtalya'da sadece hibrid satılıyor gibi gözüküyor. Amerika'da ise 1.8 ve 2.0
kısaca vergi sistemi nedeni ile bizim gibi 5. dünya ülkelerindeki corolla'larda kullanılan bir motor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Borakhan -- 9 Nisan 2021; 9:34:43 > -
quote:
Orijinalden alıntı: ogameciCarviser da izlemiştim
1 serisi içimdi sanırım araştırma
bmw geniş çaplı bir araştırma yapmış
sormuş arabanız arkadan itişlimi yoksa önden çekiş mi, bunu biliyor musunuz?
çok yüksek bir oranda bilmiyoruz demişler
sonra 1 serisi arkadan itişten önden çekişe geçmişer
yani demem o ki, aracı alanların çoğu 3 silindir olduğunu bilmeden alır
Alıntıları Göster0 araba alan kitle silecek suyunun yerini bile bilmiyordur eminim.
-
Turbo motor malzeme biliminden , termodinamiğine oradan ECU ye kadar atmosferik motora göre çok daha kompleks bir iştir.
En başta motoru üretmek çok daha zordur. Bu durum motorun tasarımın yanı sıra onu üretilmek içinde geçerlidir. Turbo motor atmosferik motora göre çok daha stresli ortamda çalışır ve ona göre malzeme kullanılması gerekir . Turbo motor üretebilmen için metalürji konusunda ilerlemiş olman gerekir . Özellikle küçük hacimlerde ki turbo motorlar yüksek teknik ister. Avrupalı üreticiler malzeme bilimi konusunda kendilerini çok geliştirdiler.
İşin ECU kısmı da turbo motorda çok daha komplekstir. Daha fazla sensorun daha fazla değişkenin vardır. Motor kontrol algoritması çok daha zorlaşır. Sadece wastegate bile ayrı bir derttir.
Diğer taraftan şanzıman da turbo motorda zor bir iştir. Yüksek torku kaldırabilecek dayanımı yüksek şanzıman üretmen gerekir. Onun motorla uyumu devir oranlarının ayarlanması çok daha zordur atmosferiğe göre.
Küçük hacimli turbo motorlar hemen bu hale gelmedi. Özellikle ilk yıllarda piston kıran şanzıman kıran bir çok motor modeli oldu. Ancak belirli bir birikimden sonra üreticiler bazı şeyleri aştı. Japon araçları dayanıklı diye bilinsede asıl olay aracın bozulabilecek bir şeyinin olmaması. Kağnı kadar tork üreten onu da 5000 devirde üreten motorun kendisi de , şanzımanı da bozulmaz tabi. Piston kaplaması ile uğraşmazsın , motor bloğu dayanımı ile uğraşmazsın şanzıman olarak koyarsın oraya ucuz yollu bir cvt geçersin . Sorarsalar bu daha dayanıklı dersin ama yaptığın ürün çok yakan ama az kaçan konforsuz bir motor olur , yokuşta bayılır , sollamada nefesi kesilir .
Günün sonunda hangisi daha yüksek teknoloji diye karşılaştırmanın da bir anlamı yok . Rakamlar ortada zaten.
-Corolla 1.5 125 ps nin 0 100 ü 12.2 saniye .
-Golf 1.0 eTSI 110 ps nin 0 100 ü 10.2 saniye.
eTsi 1.0 çok daha atik ve konforlu bir motor. Üstüne daha az yakıyor üstüne emisyon değeri de çok daha düşük. Toyota motoru yarım litre yüksek hacime rağmen çok daha verimsiz ve kötü bir motor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Citizen'in Pengueni -- 10 Nisan 2021; 15:38:15 >
-
Atmosferik motorun en büyük artısı zaten bu. Basit. Bu bakımını kolaylaştırıyor, fiyatını ucuzlatiyor, ömrünü uzatıyor.
Bizde bir araç 300-400bin kullanılıyor en az. Tsi vs alırken verdiğiniz rakam, çıkardığı masraflar vs derken hiç bir ekonomisi kalmıyor, aksine daha çok masraflı oluyor.
Turbonun ekonomik açıdan hiç bir artısı yok. En büyük artısı performans. Onda da 1.0 turbo 110hp vs motorla, 1.5 125hp atmosferik arasında pek fark olmaz pratikte. Tek mesele 0-100 degil. 100ustu hızlarda beygirler çıkar ortaya. 2000devir altında da yine hacimli olan daha canlı olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sen son Dynamic Force makineleri bir incele ondan sonra konuşalım. teknoloji neymiş oradan anlarsın. Bu makinenin sahip olduğu malzeme, işleme, tolerans vs. tırbo bir makine ile kıyaslanamayacak kadar üstün. Kullanılan yağ 0W16 bile toleransların ne kadak sıkı olduğunu gösteriyor. Ek olarak bu dynamic force makinedeki ECu ve yazılım hem valf zamanlarını hem motor soğutmasını hem yağlama basıncını hem çift enjeksiyon sistemini hem de çift ateşleme sistemini çok kısa süre aralıkları ile kontrol eden dehşet bir sistem. Yani senin turbo makinelerinde buna benzer karmaşıklığa ve gelişmiş bir yazılım sistemine sahip olması pek mümkün değil. şahin motoru ile kıyaslanınca tabii ki teknolojiktir ama bir dynamic force ile kıyalanamaz
Turbo makinede kullanılan malzeme daha üstün??? bu biraz göreceli bir konu. malzemeye gelen yüklerin daha fazla olması o malzemenin daha fazla dayanıma sahip olmasını gerektirir. ancak daha dayanıklı malzeme her zaman daha teknolojik malzeme değildir.
eTSi'in 0-100 değerlerine takılma. bunu defalarca tartıştık burada. daha az yakma muhabbetine gelince gerçek yol şartları altında testlerini incelemek gerekir. kağıt üzerindeki veriler, özellikle VW gibi mimli bir firma verdi ise, benim açımdan bir şey ifade etmiyor
-
quote:
Orijinalden alıntı: BorakhanSen son Dynamic Force makineleri bir incele ondan sonra konuşalım. teknoloji neymiş oradan anlarsın. Bu makinenin sahip olduğu malzeme, işleme, tolerans vs. tırbo bir makine ile kıyaslanamayacak kadar üstün. Kullanılan yağ 0W16 bile toleransların ne kadak sıkı olduğunu gösteriyor. Ek olarak bu dynamic force makinedeki ECu ve yazılım hem valf zamanlarını hem motor soğutmasını hem yağlama basıncını hem çift enjeksiyon sistemini hem de çift ateşleme sistemini çok kısa süre aralıkları ile kontrol eden dehşet bir sistem. Yani senin turbo makinelerinde buna benzer karmaşıklığa ve gelişmiş bir yazılım sistemine sahip olması pek mümkün değil. şahin motoru ile kıyaslanınca tabii ki teknolojiktir ama bir dynamic force ile kıyalanamaz
Turbo makinede kullanılan malzeme daha üstün??? bu biraz göreceli bir konu. malzemeye gelen yüklerin daha fazla olması o malzemenin daha fazla dayanıma sahip olmasını gerektirir. ancak daha dayanıklı malzeme her zaman daha teknolojik malzeme değildir.
eTSi'in 0-100 değerlerine takılma. bunu defalarca tartıştık burada. daha az yakma muhabbetine gelince gerçek yol şartları altında testlerini incelemek gerekir. kağıt üzerindeki veriler, özellikle VW gibi mimli bir firma verdi ise, benim açımdan bir şey ifade etmiyor
öyle subjektif şeyler söylüyorsunuz ki, karmaşık, üstün, gelişmiş, dehşet... böyle mühendislik anlatılmaz, karşılaştırıacak birşey yok.
rakamlara bakınca o meşur atmosferiklerin hem performans, hem tüketim hem de emisyon olarak bir avantajı yok. bu speklerde olduğu gibi gerçek hayatta da görülebiliyor. aşırı beslemeli bir motor yapmak demek daha fazla zorlukla mücadele demek, dolayısıyla daha çok mühendislik yapılır bu çok açık birşey.
ayrıca bir firmanın atmosferik ya da aşırı besleme tercihi sadece teknik sebeplerle olmaz. benim atmosferik tasarım tecrübesi olan bir ekibim olsa gidip bu adamlara turbo çalışın demem, eldekinin en iyisini çıkarmaya çalışırım. sonra daha başka mühendislik problemleri bulunur, çözlür ve bu ekstra problemler o ürünü über teknolojik yapmaz. bu işler günün sonunda ticaridir, toyota atmosferiğin sırrına erdi de diğerleri bceremediğinden atmosferik yapamıyor değil.
son olarak endüstüride aşırı besleme ve elektrik yönüünde trend olduğu çok açık. zamanla her firma buna uymak zorunda kalacaktır.
-
subjektif mi??? ha ha ha ha ah. 3 tane video paylaştım burada. onları bir izle önce. Aşırı besleme dediğin olay trend değil. hatta NOx nedeni ile bitmek zorunda. hatta bana sorarsan hiç başlamaması lazımdı. ancak işte Avrupa'lı üreticiler motor konusunda Japon'lar ile kapışamayınca yılana sarıldılar. yapacak bir şeyleri yoktu. adamlar 1.6 makineden 132 byegir çıkardı. hani buna verebilecekleri tek bir teknolojik yanıt yoktu. turbo kurtardı onları
asıl sen çok subjektif konuşuyorsun. benim sana sunduğıum şeyleri inceleme gereği bile hissetmeden burada sallıyorsun. önce öğren sonra konuş
-
Keşke %300 vergi olmasaydıda burada corolla yerine
Supra 3.0’ı konuşuyor olsaydık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X