|
1.5 corolla satamaz diyenler nerede? (6. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Verilerin kaynağı oturma organı olunca öyle oluyor.
Aynı şahsın saçma bir corolla konusu vardı. Yanılmışım diyebilecek erdeme sahip olmadığını da buradaki mesajından belli etti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Kensai-XÇok güzel anlatmışsınız, ağzınıza sağlık.
Bazı arkadaşlar herkesi kendisi gibi hız ve tork meraklısı sandıkları için bunu karşılamayan her aracı gömüyorlar.
Ben hızı seven biri olarak 5 küsür yıldır 1.5 120HP Mazda3 kullandım, bu araçtaki motorun çok benzeri ve 4 silindirlisi, okuduğum kadarıyla performansları yakın. Ondan önce de 5 yıl 1.6 115HP Opel Astra kullandım, onda da sorun yaşamadım. Opeli de yazayımda Japon hayranı damgası yemeyelim :) 10 yıldır ne uzun yolda sollamada araba gitmiyor diye sorun yaşadım, ne yolun en yavaşı oldum. Beni performans olarak tatmin eden araba, ülkenin büyük çoğunluğunu tatmin eder. Beni şu solladı, bu solladı deyip gaza gelen kitle herkesi kendisi gibi sanıyor.
Yasal olarak otoyollarda bile en fazla 130km/saat hız yapabiliyoruz ve büyük şehirlerde arabanın hızlanmasını göremeyeceğiniz kadar yoğun trafik olduğunu da unutmayalım. Yoksa ülkenin büyük bir kısmı akşam drag yapıyor da benim mi haberim yok :)
MMT kötüymüş, o dönemde satılan başka markaların tek kavramalı yarı otomatiklerden çok memnun kalan varsa, tüm sattıkları araçların içerisinde sorun çok az oldu diyebilen varsa söylesin. Mesela çift kavramayı yaygınlaştıran firmanın güncel şanzımanı o kadar başarılı bir şanzıman, ancak arıza istatistiğini ve arıza maliyetlerini ne yapacağız. Ona rağmen beğenip, göze alıp satın alan var, tercih meselesi, saygı duyarız.
Rampada vites düşünce çok yakıyormuş, benzer güçte turbo araç hiç vites düşmeyecek mi? Eski araçlarda 5'ten 4'e, 3'e düşünce çok yakar, 5 üzeri vitesli olan araçlarda bir veya iki vites düşerek çıktığınızda yakıt aynı oranda artacak mı, adamlar 10 ileri vitesli, ilk vitesine dişli eklenmiş direct shift-CVT'yi boşa mı geliştirmiş?
Bir de çağdışı falan demek kolay, turbo koyunca işler kolay çözülüyor gibi görünüyor ama o turbonun ilk satınalma maliyeti, bakım maliyeti, motor ömrünün kısalmasını hiç düşünmüyor mu bu adamlar?
Adamların ürün gamında bu söylenilenleri karşılayan herşey var, yeri gelince kullanıyorlar. Bak hatchback için 1.2 turbo var, avrupa'da 2.0 motorlu 180HP sportif hybrit var. Sadece ucuza satmak istediği ve ihtiyaç duyulmayacağını düşündüğü aile aracına bunları koymuyor.
Dizel araba alıp, benzinli arabasına LPG takıp, arabaya çok yaktıracak herşeyi yapanların, start-stop'u hoşuna gitmediği için kapatanların, arabayı sürekli spor modda kullananların da içinde bulunduğu bir ülkede ve dünyada yaşıyoruz neticede, fazla zorlamamak lazım.
Beğenen alır, beğenmeyen daha iyisini yapar. Eleştiren arkadaşlardan aynı fiyatlara kıyaslamalı araç önerisi bekliyoruz, ben de araba almayı düşünüyorum o bakımdan.
Saygılar.
Alıntıları Göster43 yaşındayım. yaşantımız gereği ülkenin her tarafına gitmişliğim var ve bu noktada fiat 124 de bizi istanbuldan antep e ulaştırdı 72 bg lik r9 broadway ile de karstan istanbula gelebildik. amaç varmaksa sonuçta vardık. ilk arabam 1.33 auris idi. kaptırdığında fena gitmiyordu ama bırakın rampayı düzde bile günümüz minibüslerinin gerisinde kalıyordu 60-100 hızlanması için. ondan sonraki aracım 1.6 cdti astra ydı. bol bol tork ve yeterli beygir gücü. ve bunlar var diye hergün drag yapmıyordum ama gücün sağladığı bir kesintisizlik ve stresten uzak sürüş vardı. düşük devirde yüksek tork ile düz viteste daha az vites değiştirirsiniz, otomatikte yağ gibi süzülürsünüz. evet ergen gibi gaza gelmiyorum ihtiyaç anında fazla torka sahip olmanın da faydalı olduğu yadsınamaz. hatta bir adım ileri gideyim. astradan sonra captiva aldım. 2.0 tl motorlu araç. onda da hacmin farkını gördüm. astra 1500 devir civarında huzursuz gidrken illa 1800 devir ve üstü isterken captiva 1500 devirde çok rahat ilerleyebiliyordu. 2.0 lt aşağısı atmosferiği savunanların sadece züğürt tesellisinde bulunduğunu düşünüyorum. ülke şartlarının dayatması insanları günümüzde artık eski kalan (teknolojisi ne olursa olsun) 2.0 tl atmosferiğin altındaki atmosferik motorlara itiyor. aptalca vergi yükü olmasa, yakıt bu kadar pahalı olmasa kim 1.6 yada 1.5 atmosferiğin yüzüne bakar? kendimizi kandırmanın gereği yok bugünün iphone 12 devrinde 1.6 motor ancak tuşlu nokia dır. elbette herkes iphone 12 almak zorunda değil ama kimsenin tuşlu nokia bana yeter dediğini de duymadım.
-
Laf söylemeyecek bir şey yok. Toyota'nın eleştirilecek bir çok yönü var. Yalıtımı eleştirilir, donanım saçmalıkları var. Bagaj işçiliği rezalet. İşçilik kusuru az değil. Keyif noktasında eksikleri çok. Ancak tutup da euro normlarını karşılayan bir motora çağ dışı demek saçma. Burada övülen turbo motorlar sağlayamıyor. Birçoğuna mild hibrit geldi.
Turboydu, gpf, soğutucu, mild hibrit vs hepsi maliyet ve sorun riski. Toyota'nın yaptığı şey tam bizlik aslında. Satışlar da bunu doğruluyor. Bu araç 1000hp de olsa 125hp de olsa nihayetinde aynı işi görecek. Firmaların ticari düşündüğünü unutuyoruz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Maddi durumlar el veriyorsa Passat, Süper B alınabilir. Durumlar elverişli olsa tabiki Süper B alırdım. Ancak imkanlar doğrultusunda alınabilecek en iyi aracı aldım. Sarı sitede 2. Eli sıfırından pahalı ne yazık ki. -
1.5 alan kör cahildir
Bu rakamlara 1.6 ve hibrit dahildir diye tahmin ediyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geldi bir akıllı daha.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mahalle yanarken saç tarayan insan konusu....
-
Bu foruma bakacak olursanız;
Egea: Teneke, çöp, satılmıyor, satılanlar zaten hep filo.
Corolla: Çağdışı atmosferik, kim ne yapsın, satılmıyor.
VW: DSG çöp, patlamaya hazır bomba, satılmıyor.
Peugeot grubu: Fransız tenekesi, elektronik çöp, satılmıyor.
Volvo: Vauuwwwwww araba, en çok satıyor, herkes almalı.
Mazda: Muhteşem ötesi, mazdadan başka araç satılmıyor ülkede.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 5 Nisan 2021; 16:57:33 > -
güzel fıkra. çok güldürdün.
-
Turbo motorlar da bitiyor. ömürlerinin son aşamasındalar. o yüzden artık hacim ufatma işlemleri durduruldu, hatta hacim arttırmaya başladılar. turbo motor teknolojik bir motor değil. sen yokuş çıkarken turbo motorla az yaktığını mı sanıyorsun? ek olarak aşırı ısı nedeni ile oluşan NOx ne olacak? onu nereye koyacağız? her şey CO2 emisyonu değil.
1.0 motordan 200 beygir de alırsın. ne kadar yüksek beygir o kadar teknoloji mi sanıyorsun? ömür ne olacak? ya da bakım masrafları?
Avrupa'da turbo makineler yaygın peki dünyanın geri kalanında? misal Amerika'da? orada neden turbo değil de hala atmosferik kullanıyorlar? çağ dışı oldukları için mi? Misal Asya'da -55 derece sıcaklıklarda neden turbo makine kullanmıyorlar? ya da Afrika çöllerinde gölgede 50 derece sıcaklıkta?
Turbo dediğin teknoloji yeni değil. Honda'nın da Toyota'nın da geliştirdiği çok güzel Turbo makineler var. sence neden Avrupa pazarında turbo araç satmıyorlar?
VW 1.4 TSI motor süper teknolojik makine değil mi? 2006 senesinde İtalya'da çalışırken o motorun testlerini yapan bir Alman eleman ile tanıştık. "Aşırı ısınıyor, soğutma sorununu çözemeden sürdüler piyasaya, hepsi patlayacak" dedi. Ben inanmadıydım. ne oldu bil bakalım?
günümüz teknolojisi olarak bakarsan olaya elektrikli motor. geri kalan hepsi çağ dışı ki Avrupa'da Tesla'nın tüm diğer markaları geçmesi bunun kanıtı. Hepsi panik halde elektrikli araç geliştirme derdindeler. yani bugün kullandığın Turbo makine ile Atmosferik makine arasında teknoloji anlamında bir fark yok. ikisi de çağ dışı.
Ancak Toyota misal BMW'ye bir teknoloji verdi. bil bakalım ne teknolojisi...
-
ilk cümlenize katılıyorum lpg uyumu olmayan atmosferik corolla alan arkadaşlar olduğu sürece
1.0 turbo ile hem az yakıp hem daha iyi ivmelenmede benim kafam işte kusura bakmayın
-
Bu forumda araç fiyatlarının düşeceğini ve piyasayı terbiye edeceğini sanan 10 15 kişiye güvenip karar verilmiyordur umarım...
Not: Al satçı değilim, galerici hiç değilim...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarkalkan -- 5 Nisan 2021; 15:15:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bahsettiğiniz devir olayının hacimle ilgisi yok. 1.0 TSİ 1500 devrin altında bile düzgün ilerleyebiliyor. Hatta hızlanabiliyor.
devir artıkça yakıt firlayacak diye birşey de yok. Örneğin 1.4 dizel Toyota nadiren 2 bin devrin altına iner. Hatta çoğu vites değişimi 2600-2400 devir civarındadır. Şehiriçi 5 litre yakıtı vardı.
yani bahsettiğiniz durumlar markaya, motora göre değişiyor. Tasarım meselesi daha çok. Mühim olan motor için doğru aralıkta arabayı kullanabilmek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912DBahsettiğiniz devir olayının hacimle ilgisi yok. 1.0 TSİ 1500 devrin altında bile düzgün ilerleyebiliyor. Hatta hızlanabiliyor.
devir artıkça yakıt firlayacak diye birşey de yok. Örneğin 1.4 dizel Toyota nadiren 2 bin devrin altına iner. Hatta çoğu vites değişimi 2600-2400 devir civarındadır. Şehiriçi 5 litre yakıtı vardı.
yani bahsettiğiniz durumlar markaya, motora göre değişiyor. Tasarım meselesi daha çok. Mühim olan motor için doğru aralıkta arabayı kullanabilmek.
benim kullandığım hiçbir 1.6 motorun 1700 devir altında performans verdiğini görmedim. 0.9 tce cliom var o da en 2000 devir ve üstü istiyor. hacim iyidir.
-
Sizi iki motorun hacmi ve ürettikleri güce göre bana göre anlamsız teknoloji kıyaslaması içeren bir mesaj yazdınız, ben de o mesajınıza cevap verdim.
Yaşa, İngilizce kelimelere falan girip konuyu başka yerlere çekmeye çalışmanıza da anlam veremedim. Bana komik geliyor tartışma içerisinde yaşım şöyle, İngilizcem böyle, ben mühendisim diye belirtilmesi.
Ben hiçbir ürüne karşı taraf olmam zaten bunu bilecek yaşta ve kapasitedeyim. Benim kişiliğim ile ilgili “taraf değiştirirsiniz” vs yorum yapmak sizin haddiniz değil, yaşınız büyük ama saygı konusunda eksikleriniz var gibi görünüyor.
Herkes dünyaya kendi penceresinden bakar. Kullandığınızı ürüne karşı saygı duruşu ve savunma demişsiniz, ben Corolla kullanıcısı değilim. Herkesin en iyi ürüne maddi olarak ulaşmasının zor olduğu bir ülkede ve dünyada yaşadığımıza ve teknolojinin gelişmesi için tüm firmaların aynı yöntemleri tercih etmemesi gerektiğine inanıyorum.
Beğenmeyen almaz, eleştirir ama aşağılama derecesine girerseniz o zaman cevap veren birileri her zaman çıkacaktır.
Saygılar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 6 Nisan 2021; 8:25:17 >
-
Yağ gibi süzülmek, stres olmak, bol tork bunlar herkesin düşündüğü, hissettiği şeyler değil, en kötü birçok insan bunlara ulaşabilir konumda değil.
Ben bunların hepsine ulaşabilecek bir konumdayım ama emin olun sizin bu konularda hissettiğiniz kadar olumsuz hissetmiyorum.
Tork, hız, beygir gücü severim, ama bunlar benim için keyif, ihtiyaç hissettiğim şeyler değil. 1.4 77bg bana yetmez belki ama 110bg üstü bana bugüne kadar yetti.
Maalesef sizinle aynı fikirde değilim, kapitalizmin ve tüketim toplumunun bizi ihtiyacımız olmayan şeylere ittiğini düşünüyorum. En nihayetinde araba arabadır, telefon da telefon. İyisini alabiliyorsanız keyfini çıkarın, alamayınca üzülmeyin, ihtiyacınızı karşılayanı alabildiğiniz sürece.
Bir de biz bu ihtiyaç fazlasını satınalma konusunda diğer ülkelerden biraz farklı bir noktadayız, Batı ve Uzak Doğu bize göre yetinmeyi, önceliği ihtiyacı olana vermeyi daha iyi biliyor. Bizzat Avrupalı insanlarla bunu tecrübe ederek öğrendim. Almanya’da herkes çok lüks arabalara binmiyor herkesin sandığı gibi.
Beğenen alır, beğenmeyen eleştirir ama aşağılamaya, tercih edenleri sınıflandırmaya, firmaların yaklaşımlarını yermeye gerek yok.
Saygılar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 6 Nisan 2021; 9:1:37 >
-
Yıllardır Japon’lar dışında CVT şanzıman üreten yoktu, sonra ne oldu. Şu anda başka firmalarda CVT ürünler çıkarttılar. 10 ileri ilk vitesi dişli olan CVT üretmiş adam, bundan verim alırsa belki birçok araçta kullanılabilecek bir teknoloji.
Eleştirdiğiniz araçta Toyota ve Mazda dışında yaygın olarak kullanılmayan yüksek sıkıştırma oranı var. Belki bu da ileride birçok firmanın işine yarayacak. Keşke büyük motor uygulamalarını Türkiye’de görebilseydik, sizin gibi güç isteyenler onu alsaydı, ihtiyacı olmayan da 1.5 olanını alsaydı.
Adamların yaptığı tam hibrit uygulamasını yapabilen yok, neden, çünkü 30 yıl önce başladılar çalışmaya. Bugün uğraştıkları şeylerin de kısa vadeli olduğunu düşünmüyorum.
Bir teknoloji birilerini tatmin etmiyor diye kötü değildir. Sadece birilerini tatmin etmiyor, fazlası yok.
Saygılar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 6 Nisan 2021; 9:16:24 >
-
Alıntı
metni:Maalesef sizinle aynı fikirde değilim, kapitalizmin ve tüketim toplumunun bizi ihtiyacımız olmayan şeylere ittiğini düşünüyorum. En nihayetinde araba arabadır, telefon da telefon. İyisini alabiliyorsanız keyfini çıkarın, alamayınca üzülmeyin, ihtiyacınızı karşılayanı alabildiğiniz sürece. Bir de biz bu ihtiyaç fazlasını satınalma konusunda diğer ülkelerden biraz farklı bir noktadayız, Batı ve Uzak Doğu bize göre yetinmeyi, önceliği ihtiyacı olana vermeyi daha iyi biliyor. Bizzat Avrupalı insanlarla bunu tecrübe ederek öğrendim. Almanya’da herkes çok lüks arabalara binmiyor herkesin sandığı gibi. Beğenen alır, beğenmeyen eleştirir ama aşağılamaya, tercih edenleri sınıflandırmaya, firmaların yaklaşımlarını yermeye gerek yok. öncelikle düzgün üslubunuz için teşekkür ederim. herkesin elbette aynı fikirde olmaması lazım aksi taktirde bu forumların bir anlamı olmaz. ama özellikle yukarıda yaptığım alıntılarda size tamamen katılıyorum. öte yandan ben biraz sürünün içindeki kara koyun olduğumdan aynı paraya kim daha fazlasını sunuyoru kovalarım. misal; sıfır 3008 alacak param olsa (ki yok) ben jeep grand cherokee yada range rover alırım. 220.000 e sıfır megane alacağıma 10 yaşında volvo s80 alırım. bu lüks özentisinden ziyade paramızın pul olması vehicesinde bize dayatılan arabalardansa kendi seçtiğim ve nitelik olarak daha yukarıdaki arabayı kullanma isteğindendir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X