Şu anda 1.5 Vision'ın liste fiyatı 203bin. İlk çıktığında ne kadardı? |
1.5 corolla satamaz diyenler nerede? (5. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Yeni nesil motora sahip benzinli bir araçla tek depoda 870 km çok da zor değil. Arabanın depo zaten 50 litre. Tek kişi 100-110 la vs zaten 5.5 rahat rahat yakalanır. Oda zaten 900 km demek.
şuan bu ortalamanın yakalamayacağını düşündüğüm birkaç araç var. Civic ve benzinli 1.5 focus. 2 sindede ülkemize has Motorlar var çünkü. Ek olarak 1.4 atmosferik hyundai vsde var. Mühim olan motorun yeni olması.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 4 Nisan 2021; 20:44:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alıntı
metni:Tek kişi 100-110 la vs zaten 5.5 rahat rahat yakalanır. 5.8-6.2lt/100km gibi değerleri 2001 model Golf'le yakalıyorum ama dikkat etmem gerekiyor. Demek ki değişen çok da bir şey olmamış. Ayağımın altında yumurta varmış gibi gidince çok fark ediyor ama yol da çekilmez oluyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ymtrgkbr
Şu forumda clioyu corolladan gömlek gömlek üstün olarak anlatanları da gördüm ya daha ne diyim:D arkadaşlar ne anlatiyonuz siz parası olan araba alcak olan insanlar gitmiş bakmış denemiş, ve sonuç olarak 2021de en cok satan araba Corolla olmuş. Corolla gerek iç hacmi gerek kalitesi ve donanımıyla fiyat olarak cevresindekilerden daha iyi gelmiş insanlara ve almışlar. Motor öyle kötü böyle iyi yani alan adam sevmiş ki almış zaten eski bir arabadan 0 bir arabaya geçince o motor her halükarda iş görür ve memnun eder neyi tartisiyonuz anlamadımclionun corolladan üstün tarafları var: boyutları itibarıyla şehiriçinde daha pratik, atmosferik, turbo benzinli ve turbo dizel motor seçenekleri sunuyor. bunlar yadsınamaz tarafları. ama toplam pakette ne olursa olsun corolla bir üst sınıf ve elbetteki daha iyi bir araç.
-
O zaman neden “bu video gerçek mi, inanmıyorum” vs diyorsunuz. :D arada 20 yıl fark var.
şehiriçinde o fark baya açılır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İnanmıyorum çünkü? Detaylı açıklama mı yapmam gerekiyor?
Gerçek tüketim değerini tecrübe etmiş biri varsa yazar. Farazi konuşmalarla bir yere varılmıyor neticede.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 4 Nisan 2021; 21:51:37 > -
Corolla 1.5 motoru alalı bir ay oldu. Ortalama 1000 km yaptım. Araç piyasa şartlarına ve özelliklerine göre gayet yeterlidir. Fiyat aralığına baktığımız zaman bu aralıklarda sıfır sedan araç bulmak gerçekten zor. İkinci el araç düşünebilirsiniz ama baktığım zaman sıfır araçtan daha pahalı piyasa, adamlar on yıllık araçlarına sıfır araç fiyatı çekiyor.
Araç rampada öyle anlatılan gibi bayılmıyor, yakıt ortalaması 6.5 ile 7.5 arası değişiyor, kısa mesafe ve rampalı bir yolda gidip geliyorum.
Araç şuan bayiler de yok satıyor, 1.6 sahipleri genel de kötü yorumlar yapıyor. Günümüz şartlarında alınabilecek ve keyifle binilecek bir araçtır. Araçın bana göre en kusurlu yanı yalıtım problemidir. Yalıtım yetersiz değil direk yapmayı unutmuşlar. Polo, Clio gibi araç fiyatına gerçekten saha dolu Corolla almak özellikle ailesi olan İnsanlar için tercih nedenidir.
Bayiler de bulabilirsiniz alın, memnun kalırsınız.
-
Bir önceki kasa çok sessiz değil miydi? Hatta bir Japon otomobili için iyi yalıtımı olduğunu düşünmüştüm.
Tüketim verileri için de teşekkürler.
-
2000 model golfüm 6 yakıyor diyorsunuz, son model corollanın 5.5 yaktığına inanmıyorsunuz.
söyle bir ne dediğinizi netleştirelimde konuşmayı bitirelim.
iyigünler :D biz ne desek boş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Önceki kasayı kullanmadım ondan yorum yapamayacağım. Ancak motor sesi aynı kasanın 1.6 motoruna göre az olduğunu söyleyenler oldu. Yakıt tüketimi bir önceki kasaya göre iyi verilere sahip. Herkesin aracı kendine güzel ben aldım memnunum alan arkadaşlar da hayrını görsün. İkinci el araç alacak kadar zengin olamadım. -
quote:
Orijinalden alıntı: Acil Stop%40 termal verimin ne demek olduğunu anlamadığınız için hâlâ bu motorda turbo yok yokuşta çok yakar diyorsunuz.
Çoğu turbo benzinli aracın termal verimi %36-38 arasında değişiyor.
Yüksek termal verime sahip bir motor yokuş aşağı da, yokuş yukarıda, düz yolda da az yakar.
Turbo ile motorun içine hava basınca hava yakmıyorsunuz. Fakir karışımda kalmamak için bastığınız hava kadar benzin püskürtmeniz gerekiyor. Turbo benzinli aracınız varsa düz yolda ve yokuş çıkarken anlık tüketime bir bakın bakalım düz yolda gittiğiniz ile aynı miktarda mı tüketim yapacak.
Ben bu devirde yokuş çıkarken yüksek devir çevirmek istemiyorum diyebilirsiniz, motor sesinden rahatsız oluyorum diyebilirsiniz, atmosferik motor sürmek istemiyorum diyebilirsiniz ama kalkıp da bu kadar gelişmiş bir motora çağ dışı diyemezsiniz.
Bu arada turbo ile 1.0 hacimden de aynı gücü alırsın ama yakıt tüketimi daha fazla olur. Çünkü birim hacimde daha fazla benzin yakacağın için motor fazla ısınır. Motorun silindir içi sıcaklıklarını düşürmek için de Ecu daha fazla benzin püskürtmeye başlar. Sürekli yüksek ısı ve yüksek basınç altında çalışan motorun ömrünün kısa olacağını da söylemeye bile gerek yok sanırım.
Alıntıları GösterÇok güzel anlatmışsınız, ağzınıza sağlık.
Bazı arkadaşlar herkesi kendisi gibi hız ve tork meraklısı sandıkları için bunu karşılamayan her aracı gömüyorlar.
Ben hızı seven biri olarak 5 küsür yıldır 1.5 120HP Mazda3 kullandım, bu araçtaki motorun çok benzeri ve 4 silindirlisi, okuduğum kadarıyla performansları yakın. Ondan önce de 5 yıl 1.6 115HP Opel Astra kullandım, onda da sorun yaşamadım. Opeli de yazayımda Japon hayranı damgası yemeyelim :) 10 yıldır ne uzun yolda sollamada araba gitmiyor diye sorun yaşadım, ne yolun en yavaşı oldum. Beni performans olarak tatmin eden araba, ülkenin büyük çoğunluğunu tatmin eder. Beni şu solladı, bu solladı deyip gaza gelen kitle herkesi kendisi gibi sanıyor.
Yasal olarak otoyollarda bile en fazla 130km/saat hız yapabiliyoruz ve büyük şehirlerde arabanın hızlanmasını göremeyeceğiniz kadar yoğun trafik olduğunu da unutmayalım. Yoksa ülkenin büyük bir kısmı akşam drag yapıyor da benim mi haberim yok :)
MMT kötüymüş, o dönemde satılan başka markaların tek kavramalı yarı otomatiklerden çok memnun kalan varsa, tüm sattıkları araçların içerisinde sorun çok az oldu diyebilen varsa söylesin. Mesela çift kavramayı yaygınlaştıran firmanın güncel şanzımanı o kadar başarılı bir şanzıman, ancak arıza istatistiğini ve arıza maliyetlerini ne yapacağız. Ona rağmen beğenip, göze alıp satın alan var, tercih meselesi, saygı duyarız.
Rampada vites düşünce çok yakıyormuş, benzer güçte turbo araç hiç vites düşmeyecek mi? Eski araçlarda 5'ten 4'e, 3'e düşünce çok yakar, 5 üzeri vitesli olan araçlarda bir veya iki vites düşerek çıktığınızda yakıt aynı oranda artacak mı, adamlar 10 ileri vitesli, ilk vitesine dişli eklenmiş direct shift-CVT'yi boşa mı geliştirmiş?
Bir de çağdışı falan demek kolay, turbo koyunca işler kolay çözülüyor gibi görünüyor ama o turbonun ilk satınalma maliyeti, bakım maliyeti, motor ömrünün kısalmasını hiç düşünmüyor mu bu adamlar?
Adamların ürün gamında bu söylenilenleri karşılayan herşey var, yeri gelince kullanıyorlar. Bak hatchback için 1.2 turbo var, avrupa'da 2.0 motorlu 180HP sportif hybrit var. Sadece ucuza satmak istediği ve ihtiyaç duyulmayacağını düşündüğü aile aracına bunları koymuyor.
Dizel araba alıp, benzinli arabasına LPG takıp, arabaya çok yaktıracak herşeyi yapanların, start-stop'u hoşuna gitmediği için kapatanların, arabayı sürekli spor modda kullananların da içinde bulunduğu bir ülkede ve dünyada yaşıyoruz neticede, fazla zorlamamak lazım.
Beğenen alır, beğenmeyen daha iyisini yapar. Eleştiren arkadaşlardan aynı fiyatlara kıyaslamalı araç önerisi bekliyoruz, ben de araba almayı düşünüyorum o bakımdan.
Saygılar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-007649809
Bu mesaj silindi.Acaba Toyota'da kaç tane işin ilmini alan adam çalışıyor gerçekten merak ediyorum. Yoksa motor tasarımını yapan arkadaşlar mühendis değil mi?
Kaç tane motor üzerinde çalışmanız oldu, makaleniz falan varsa onu da paylaşırsanız okuyalım.
Saygılar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK0.9 dan 110 hp alan bir teknoloji
ve 1.5 den 123 hp alan bir teknoloji
ve herşey normal öylemi
konu burda noktaklandı
konniçiva..
Alıntıları GösterO zaman size Mazda'nın rotary motorlarını incelemeniz için zaman verelim konu bu kadar basitse. Hemde kaç yıl öncesinde yapmış adamlar :)
Saygılar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjrtoyotadan çok daha iyisini yapıyorlar. youtube da vardır 5th geardan tiff needle lexus rx l hibrit ile volvo xc90 hibriti karşılaştırıyor volvonunki daha verimli. her ne kadar plug in hibrit olsa da.
Alıntıları GösterPlug-in dediğiniz şey birkaç yıl daha hafife alınmayacak kadar önemli bir fark.
Plug-in olan ve olmayan hybrid kıyaslamasında geri kalırlarsa yazıklar olsun zaten.
Bir de ucuz bir araç çıkarsınlar plug-in hybrid olan o zaman kıyaslayalım.
Neden bütün firmalar yarı hybrid çıkartıyor dizellerinin yerine, tam hybrid uygulayan kaç firma var mesela, bir de onları alsak.
Saygılar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MyWorldLife
Satılan 8 bin arabanın 1.5 Atmosferik olduğuna dair kanıt ?
Daha dün şirketimize gelen müşteride kiralık Hibrit modeli vardı. Daha araba 280 km'de :)
O 8 bin satışın %60-70 i Hibrit ve Filo satışları.
Geri kalanda LPG ile işi olmayan ya da LPG ye uyumlu olmadığını bilmeden alan vatandaş :)https://tr.motor1.com/news/498608/toyota-corolla-sat%C4%B1%C5%9F-mart-ay%C4%B1//
https://dogankabak.com.tr/2021/04/toyota-corolla-en-cok-satan-model-oldu//
Oranlar sanki biraz(?!) hatalı olmuş gibi görünüyor ;)
Saygılar.
-
İstatistik göremedim. Nereden uydurdunuz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiyat i uygun olduktan sonra tabiki satılır ..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Acil Stop%40 termal verimin ne demek olduğunu anlamadığınız için hâlâ bu motorda turbo yok yokuşta çok yakar diyorsunuz.
Çoğu turbo benzinli aracın termal verimi %36-38 arasında değişiyor.
Yüksek termal verime sahip bir motor yokuş aşağı da, yokuş yukarıda, düz yolda da az yakar.
Turbo ile motorun içine hava basınca hava yakmıyorsunuz. Fakir karışımda kalmamak için bastığınız hava kadar benzin püskürtmeniz gerekiyor. Turbo benzinli aracınız varsa düz yolda ve yokuş çıkarken anlık tüketime bir bakın bakalım düz yolda gittiğiniz ile aynı miktarda mı tüketim yapacak.
Ben bu devirde yokuş çıkarken yüksek devir çevirmek istemiyorum diyebilirsiniz, motor sesinden rahatsız oluyorum diyebilirsiniz, atmosferik motor sürmek istemiyorum diyebilirsiniz ama kalkıp da bu kadar gelişmiş bir motora çağ dışı diyemezsiniz.
Bu arada turbo ile 1.0 hacimden de aynı gücü alırsın ama yakıt tüketimi daha fazla olur. Çünkü birim hacimde daha fazla benzin yakacağın için motor fazla ısınır. Motorun silindir içi sıcaklıklarını düşürmek için de Ecu daha fazla benzin püskürtmeye başlar. Sürekli yüksek ısı ve yüksek basınç altında çalışan motorun ömrünün kısa olacağını da söylemeye bile gerek yok sanırım.
Alıntıları Gösterne söylesem japon mallarına söz söyletmiyorsunuz.
1.6 litre turboşajlı hibrit güç ünitelerinden 1000 hp üreten motorlar ve teknolojiler var.
tek turbo hava filtresi ve kompresör ile bunları yapıyorlar.egozdan ve frenlerden çıkan ısı enerjisini dönüştürüp motor verimliliğini ciddi derecede artıran dönüşüm sistemleri kullanıyorlar.
bunlar uç örnekler tabi.
birşeyler yazarken karşıdakini hiçbirşeyden anlamaz bilmez formatına sokmanız tarif edilemez.
eşleştriyi kabul edemiyor tersine çürütmeye çalışıyorsunuz,global pazarda ne yaparlar bilmem
ama ülkemizdeki ürün gamı ile adamlar sadece capon malı toyota daş gibi sloganından ötede değiller.
kimse kusura bakmasın.
çok satar herkes alır,fiyat performans da iyi üründür onlar ayrı kavramlar
ama teknoloji olarak ülkemize getirdikleri koca bir boşluk hepsi o..
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kensai-XO zaman size Mazda'nın rotary motorlarını incelemeniz için zaman verelim konu bu kadar basitse. Hemde kaç yıl öncesinde yapmış adamlar :)
Saygılar.
Alıntıları Göster''@Kensai-X ''
san
47 yaşındayım sen rotary kelimesini duymamışsındır sanırım ben öğrendiğimde
sex ile sextant ın ne anlam ifade ettiğini bilmeyen bir ortamda herkes bilge gibi.
kullandığınız ürüne karşı saygı duruşu ve savunma biçimi tarif edilemez.
ama bunlara gerek yok yarın başka birini satın alır ve taraf değiştirirsiniz
toplam kaliteyi savunun bence.
şirket ortağı değilseniz.
japonlar herşeyi kusursuz yapmıyorlar
saygılar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X