Şimdi Ara

[1.5 dCi] Güç Devresinde Basınç Kaybı Hatası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
15.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    2011 Fluence aracımda rampa çıkarken birden arıza ışığı yandı. Cihaza bağladığımızda DTC2263 Güç Devresinde Basınç Kaybı Hatası çıktı.
    Sanayide birkaç kişiye sorduk, DPF tıkanmıştır dediler. Vaktim olmadığı için yaptırmadım. Sonradan farkettim ki benim 85 bg Fluence EURO 4 motora sahipmiş. Yani DPF falan yok.

    Aracın çekişinde herhangi bir değişiklik sezmedim. %90 şehir içinde kullanıyorum ve uyarı lambası bir daha yanmadı. Sizde sorunun kaynağı ne olabilir? Sanayide sorun bulunana kadar aracı ustalara mıncıklatmaya gerek var mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.5 dCi Güç Devresi Basınç Kaybı Hatası

    Giriş:

    Renault 1.5 dCi motorlu araçlarda, "Güç Devresi Basınç Kaybı" hatası yaygın bir sorundur. Bu hata kodu, DTC (Arıza Teşhis Kodu) 2263 veya P2263 olarak görüntülenir.

    Belirtiler:

    • Güç kaybı
    • Motor arıza ışığının yanması
    • Turboşarjın devre dışı kalması
    • Kara duman emisyonu

    Nedenleri:

    Bu hata kodu, güç devresindeki basınç kaybına işaret eder. Bu kayıp, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Turboşarj hortumunda delik veya gevşeklik
    • Intercooler'da hasar
    • Emme manifold conta arızası
    • EGR valfi arızası

    Teşhis ve Onarım:

    Güç Devresi Basınç Kaybı hatasını teşhis etmek ve onarmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:

    • DTC 2263 kodunu tarayıcıyla okuyun.
    • Turboşarj hortumlarını, intercooler'ı ve emme manifoldunu hasar veya gevşeklik açısından inceleyin.
    • EGR valfini temizleyin veya değiştirin.
    • Gerekli onarımları gerçekleştirin ve hata kodunu sıfırlayın.

    Önemli Not:

    Bu onarımları kendiniz gerçekleştirmeye çalışmadan önce yetkili bir tamirciye danışmanız önerilir.

    Ek Bilgiler:

    • DTC 226322, Renault 1.5 dCi motorlarda Güç Devresi Basınç Kaybı hatasına özel bir DTC kodudur.
    • Bu hatayı gidermek için genellikle turboşarj hortumunun değiştirilmesi veya intercooler'ın onarılması gerekir.
    • Güç Devresi Basınç Kaybı hatası görmezden gelinirse, motorun daha ciddi şekilde hasar görmesine neden olabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sorunu çözebildiniz mi. Gecen hafta benim de basima geldi cevap bulamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazot filtresini değiştirin. Düzelmezse enjektörlere baktırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazot filtresi degiseli 5 bin km oldu. Arabanin cekis gücünde de eksiklik yok çok hizli yuksek devirlere çıkıp hizlanabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • thecorsan16 T kullanıcısına yanıt
    Birkaç yere gösterdim DPF tıkanmıştır temizlet dedi. Vaktim olmadığından ilgilenemedim. Sonradan motorun Euro 4 olduğunu, DPF olmadığını farkettim. Kendi haline bıraktım bir daha da arıza vermedi şehir içinde. Uzun yolda çıkan arızayı da kendim cihaz alıp sildim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • faruk F kullanıcısına yanıt
    Halen arıza vermeye devam ediyor mu gaza sağlam basınca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • thecorsan16 T kullanıcısına yanıt
    Şehir içinde uzun süre abanmıyorum. Zaten hatayı yaz günü klima açık bayır çıkarken vermişti. Söndürdükten sonra yine uzun yolda klima açık sollama yaparken verdi.
    Şehir içinde kısa süreli gazı köklemelerde bir hata vermiyor. Sanırım yaz aylarında klima açıkken çok zorlanınca veriyor hatayı. Rölanti dengesizliği de var ama hiç umursamıyorum. Araba stop etmedikçe çok kafaya takmamak lazım.
  • Benim rolantide hic sikinti yok. Arizayi da 0 derecede verdi klima kapalıydı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aynı problemi bende yaşıyorum 2012 1.5 dize arabam var henüz 55 binde araç, arabanın çekişinde problem yok ancak ustalar turbo değişmesi lazım diyorlar, 4.,5. Viteste zorlayınca yanıyor arıza lambaları bu konuda, turbo hortumları ve valfı kontrol ettirdim sorun yok ikisinde de varmı bu konuda fikri olan, ben turboda herhangi bir problem olduğunu düşünmüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun bendede var bulabildiniz mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İntercooler ve turbo boruşarında kaçak vardır veya turbo borularının orlinglerinde kaçak olması muhtemel


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.