Arkadaşlar merhabalar. Araç karburatörlü aldesa marka lpg takılı. Sabah aracı çalıştırdığımda araba sarsıntılı çalışıyor. Otomatik vites fakat ben yarım 1000 devirede sabit tutacak şekilde gaz veriyorum hafif ısıtınca problem geçiyor. Fakat ilk an çalışması biri motoru sallıyormuş gibi stop etmek ile etmemek arasında gidip geliyor araç. Sormak istediğim hususlar şunlardır.
1-) Otomatik araçta ısıtmak için çok hafif 1000 devirde sabit tutacak şekilde gaz vermek sakıncalı bir hareketmidir.
2-) Araçta şuan antifiriz var antifiriz suyun çabuk ısınmasını önleyip de gazda problem yaratıyor olabilirmi. (mazur görün araç ile ilgili bakım yaptığım kısımları dışında en ufak bir bilgim yok )
Bu hususlar ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa çok memnun olurum. Benzinde ve gazda tek marş çalışıyor fakat benzinde sorunsuz olup lpg de titreme yukarıda anlattığım problemleri yaşıyorum.
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Herkese hayırlı günler.
ısınıncaya kadar benzinde kullansan....
Bu sıralar aynı model aracımla aynı sorunu yaşadığım için taze araştırma bilgilerimi paylaşabilirim. İhtimaller şöyle:
1- LPG yakıtınızda bir problem olabilir. Yakıtı tamamen bitirdikten sonra sorunsuz olduğundan emin olduğunuz başka bir istasyondan yakıt alıp bunu kontrol etmelisiniz.
2- LPG sisteminden kaynaklı bir sorun olabilir. İlk çalışma için sistem yeterli yakıtı tedarik edemiyordur. Bu durumda iyi bir LPG ustasına gitmeniz gerekir.
3- En kötü ihtimal, sübaplarda aşınma olabilir. Zamanla bu sarsıntıların süresi artarsa bu ihtimal kuvvetlenir.
quote:
Orijinalden alıntı: caucass
ısınıncaya kadar benzinde kullansan....
manuel olarak benzinden geçiş yapılıyor ve gerçekten geçiş yaparken karburatörlü olduğu için ii beceri istiyor yoksa karbüratörü boğup tasar ettiğinden daha fazla yakıt yakıyor malesef :(
quote:
Orijinalden alıntı: münzevii
Bu sıralar aynı model aracımla aynı sorunu yaşadığım için taze araştırma bilgilerimi paylaşabilirim. İhtimaller şöyle:
1- LPG yakıtınızda bir problem olabilir. Yakıtı tamamen bitirdikten sonra sorunsuz olduğundan emin olduğunuz başka bir istasyondan yakıt alıp bunu kontrol etmelisiniz.
2- LPG sisteminden kaynaklı bir sorun olabilir. İlk çalışma için sistem yeterli yakıtı tedarik edemiyordur. Bu durumda iyi bir LPG ustasına gitmeniz gerekir.
3- En kötü ihtimal, sübaplarda aşınma olabilir. Zamanla bu sarsıntıların süresi artarsa bu ihtimal kuvvetlenir.
2. ve 3. şıklardaki olasılıkları kontrol ettiriceğim eğer subaplarda bir arıza mevcut ise maliyet olarak ne kadar tuttu acaba.
Son görüştüğüm rektifiyeci arkadaşım ateşlemeyi de söylemişti yani buji ve buji kabloları, dediği gibi de çıktı buji kablolarından biri iptal olmuş ve araba üç silindir ile çalışır hale gelmiş. Buji kablolarının değişimi ile sorun halloldu.
Yine aynı rektifiyeci arkadaşımın verdiği rakama göre sübap değişimi 1.250-1.500 aralığında yapılıyormuş.
quote:
Orijinalden alıntı: münzevii
Son görüştüğüm rektifiyeci arkadaşım ateşlemeyi de söylemişti yani buji ve buji kabloları, dediği gibi de çıktı buji kablolarından biri iptal olmuş ve araba üç silindir ile çalışır hale gelmiş. Buji kablolarının değişimi ile sorun halloldu.
Yine aynı rektifiyeci arkadaşımın verdiği rakama göre sübap değişimi 1.250-1.500 aralığında yapılıyormuş.
Sorunun lpg beyni kaynaklı olduğunu düşünüyorum çünkü benzinde en ufak bi tekleme yaşamıyorum sabahlarıda tek marş rahat çalışıyor araç. Lpg beyninde bir problem var diye düşünüyorum hayırlısıyla bu hafta içinde bir baktıracağım. gitmişken buji ve buji kablolarımı da kontrol ettireyim. Saolasın kardeş verdiğin bilgiler için.
Yaptırdım ve çok basit bir arızası varmış. İlk olarak marş motorundan marş basma ayarı var onu yarım marş ta çalışacak şekilde ayarladılar. Sebebi marşa basma süresi uzadıkça karburatöre gaz vermeye devam ettiğinden araç çalışana kadar karburatörü boğması. ve dier husus normal bilinen standart gaz ayarı ve araba şuan marş sesi duyumdana sıcakken motor yarım saniyede çalışmakta sabah souk motorun çalışmasıda normal 2 saniyede 2 kere marş sesi kıh kıh ediyor çalışıyor hemen. ama en çok önereceğim şey karburatörlü arabalarda iyibir ustanız var ise senede en az 1 kere karburatörü temizletmek gerek ve yağ değişimine 1000 km kala deişim yaptırmak lazım. Demem oki bujilerden devirdaim den ve lpg beyninden eminseniz hiç ustalara kurcalatmayın direk gaz ayarı yaptırın ve rolanti ayarı yaptırın.
Son olarak. eğer istanbul ümraniye civarında oturan ve usta arayan var ise çok kaliteli bir ustam var artık her konuda yardımcı olurum.
kıh kıh ediyorken dalga geçer gibi bir ses çıkarıyormu
quote:
Orijinalden alıntı: caucass
kıh kıh ediyorken dalga geçer gibi bir ses çıkarıyormu
Yok ama şöyle çalışıyor sabah '' kıh kıh bırmmm '' diye gayet sağlıklı çalışıyor
o zaman bi sorun yoktur, sabah sabah dalga geçiyordur
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme