Şimdi Ara

1.5dci Megane 4 ile Atmosferik Focus a yetişemedim. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
194
Cevap
3
Favori
14.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    1.6 corolla 132 hp atmosferik hepsiyle oynar hocam merak etmeyin. Kalkışta da verir eline düzde de.

    Turbo yu gözünüzde çok büyütüyorsunuz. Dizel dediğiniz araba 3500 devirden sonra ölü.bitik.çöp.

    Kalkıştada atmosferikte 6500 devirde vites değiştirin sonra arkanıza yaslanın aynadan bakın dizellere turbolara
    o 3500 devirde ben 198 ile gidiyorum sen o corolla ile kaça ulaşıyorsun 3500 de?
  • masterr206 kullanıcısına yanıt
    bir dahaki sefere arkadaşınızda bir astra dizel olmasına dikkat edin aradaki fark ortaya çıkar. 95 bg lik 200 nm torkluk gariban toyota d4d motoru benzinliyle uğraşamaz.
  • 1.3 Wankel var haddinizi bilin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    aracınız biraz güçlü olacak.
    Focus'a o değerlerde yetişememeniz normal.
    bende peugeot 508 2.2 gt var..
    205 hp 450 tork..
    ne 3.20d'ler audi a4 2.0 tdi'ler başedemiyor benle..

    hemen hemen herkes 1.6 120 hp 508 sanıyor.
    Sonra da tokadı yiyince apışıp kalıyor..
    bilirim o hissi. O yüzden hep derim, aldığın arabanın en güçlü modelini alacaksın. Her yerde bulunanları sanıp artistlik yapmaya çalışanlarla dalga geçmek efsane eğlenceli

    Baya bi vakit oldu, elemanın biri 0 Doblo almış, araba gıcır. Bende araziden çıkmıştım benim Doblo'da leş gibi. 1 yıldır yıkanmamış gibi duruyor araba. Işıklarda yan yana duruyoruz baktım bu gülüyor, yeşil yanınca bi gazladım, eleman birkaç saniye sonra aynamda yoktu bir sonraki ışıklara doğru yavaşladım bekliyorum gelsin diye. Neyse geldi yine yan yanayız bu sefer ben gülüyorum, eleman küçük emraha bağlamış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    o 3500 devirde ben 198 ile gidiyorum sen o corolla ile kaça ulaşıyorsun 3500 de?

    Alıntıları Göster
    İyi de niye 3500'de gitsin ki? O hızda atmosferik araba 4. vitesle 6000-6500 devir çevirir, tam gücünü üretir. Niye bütün kıstasları dizele göre ayarlayıp benzinliden bu performansı bekliyorsunuz ki? Bu bir balığın ağaca çıkma yeteneğini sınamak gibi bir şeydir.

    İstiyorsunuz ki:
    Turbo ve intercooler avantajımız olduğu halde atmosferik motor hacim ile bunu dengelemesin. Aynı hacimde olsun.
    Atmosferik motor devir de çevirmesin, 2000 devirde kafa tutsun.
    Yazılım atalım, yazılımlı halimize stok halde kafa tutabilsin.
    Rampa çıkarken yakıtımız artmıyor, onun da artmasın.

    Yani çok şey istiyorsunuz. Ama gerçekler ne yazık ki öyle değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    bilirim o hissi. O yüzden hep derim, aldığın arabanın en güçlü modelini alacaksın. Her yerde bulunanları sanıp artistlik yapmaya çalışanlarla dalga geçmek efsane eğlenceli

    Baya bi vakit oldu, elemanın biri 0 Doblo almış, araba gıcır. Bende araziden çıkmıştım benim Doblo'da leş gibi. 1 yıldır yıkanmamış gibi duruyor araba. Işıklarda yan yana duruyoruz baktım bu gülüyor, yeşil yanınca bi gazladım, eleman birkaç saniye sonra aynamda yoktu bir sonraki ışıklara doğru yavaşladım bekliyorum gelsin diye. Neyse geldi yine yan yanayız bu sefer ben gülüyorum, eleman küçük emraha bağlamış

    Alıntıları Göster
    Aklımda hep şu kasa Clio RS'i alıp bodykit'ini siyah plastik tamponla veya RTA tamponuyla değiştirmek. Gören 1.4 boş donanım Clio sansın. At arkadan selekötrü, sonra vites düşür gazla.

    1.5dci Megane 4 ile Atmosferik Focus a yetişemedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Aklımda hep şu kasa Clio RS'i alıp bodykit'ini siyah plastik tamponla veya RTA tamponuyla değiştirmek. Gören 1.4 boş donanım Clio sansın. At arkadan selekötrü, sonra vites düşür gazla.



    Alıntıları Göster
    O kasaya 172 beygir bide bu lanetler basmazsanız çok çok az yakıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuperchargerrEgeaa

    O kasaya 172 beygir bide bu lanetler basmazsanız çok çok az yakıyor

    Alıntıları Göster
    Bi bu alete hastayım bir de bunun 3.0 V6'sı var 255 beygir, ona hastayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bi bu alete hastayım bir de bunun 3.0 V6'sı var 255 beygir, ona hastayım.

    Alıntıları Göster
    Türkiyede sayısı bir elin parmak sayısını geçmez onlar. Zaman zaman rs ilanlarına göz gezdiriyorum malum siteye tek tük düşüyor sizin dedikleriniz eakiden 23den 30a kadar birsürü rs bulunuyordu şimdişeri az artık düzgün olanlarda fazla fiyat çekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    İyi de niye 3500'de gitsin ki? O hızda atmosferik araba 4. vitesle 6000-6500 devir çevirir, tam gücünü üretir. Niye bütün kıstasları dizele göre ayarlayıp benzinliden bu performansı bekliyorsunuz ki? Bu bir balığın ağaca çıkma yeteneğini sınamak gibi bir şeydir.

    İstiyorsunuz ki:
    Turbo ve intercooler avantajımız olduğu halde atmosferik motor hacim ile bunu dengelemesin. Aynı hacimde olsun.
    Atmosferik motor devir de çevirmesin, 2000 devirde kafa tutsun.
    Yazılım atalım, yazılımlı halimize stok halde kafa tutabilsin.
    Rampa çıkarken yakıtımız artmıyor, onun da artmasın.

    Yani çok şey istiyorsunuz. Ama gerçekler ne yazık ki öyle değil.

    Alıntıları Göster
    meselede sapla samanı karıştırmışsınız. arkadaş ne diyor 3500 den sonra ölü. belliki dizel teknolojisi konusunda zerre bilgisi yok. bmw dizeller (ve bazı diğer markalar) çok rahat 5000 devir çevirebiliyor. onun da ötesinde o ölü dediği noktada ben 200 km/s hıza ulaşmış oluyorum o saatten sonra ölü diri farketmez.




  • Belki ecoboost motordur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Max tork devrindeyse o an benzinli, çekişte düşüş yaşamayacaktır. Kalkışı beraber yapsaydınız şansı yoktu.

    Ek olarak focus un 6 bin devirde o yolda yaktığı yakıtla siz 2 tane megane götürürsünüz :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmg02

    Bu işin beygirle alakalı olduğunu hala anlamıyorsunuz. Tork elbette önemli ama bir yere kadar. Zeperfs verilerinden bunu rahatça görebilirsiniz. Mesela ilk nesil auris 132 bg motorla 0-160 kmh'ye 28.7 snde çıkıyor. 110 bg dizeller aynı hıza 34-37 sn arası, 120 bg dizeller 31-34 sn arası, 130 bg dizeller de 28-30 sn arasında çıkıyor. Zeperfs sitesinden gerekli bilgilere bakabilirsiniz. 110 bg meganı 125 bg focusun geçmesi normaldir. 132 bg Corolla da 120 bg egeayı geçer, 136 bg astraya geçilir. bunu hem zeperfs hem gerçek hayat verilerinden görebilirsiniz.

    Bir de ara hızlanma meselesine gelelim. Ara hızlanma deyince herkesin aklına tork geliyor ama iş eninde sonunda beygir de biter. İstediğiniz testlere, teknik verilere bakım eğer çok hafif veya özel bir model değilse 110 bg arabalar 80-120 hızlanmasını 7.5-8.5 saniyede, 130 bg olanlar 7-7.5 sn civarı, 180 bg arabalar 5 sn civarı tamamlar.

    Dizelde 4 bin devirde kadar olan güç bandınınım çoğu zaman %60-70ini kullanıyoruz. 2500/3000 devirde bir vites değiştirmek sıkıntı gelmiyor ama 6500 devir çeviren benzinli arabada 4-5 bin devirde vites değiştirmek çoğu insana anormal geliyor. Bu farkı da unutmamak lazım.

    zeperfs.com üzerinden ilgili verilere bakabilirsiniz.
    Sonunda doğru bir yorum ağırlık beygir gücü önemlidir aslında 110 hp dizel göre 110 hp lik turbo benzinli yi geçebilir aynı şekilde geçilebilir burda aslolan ağırlık ve şanzıman oranları dır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    meselede sapla samanı karıştırmışsınız. arkadaş ne diyor 3500 den sonra ölü. belliki dizel teknolojisi konusunda zerre bilgisi yok. bmw dizeller (ve bazı diğer markalar) çok rahat 5000 devir çevirebiliyor. onun da ötesinde o ölü dediği noktada ben 200 km/s hıza ulaşmış oluyorum o saatten sonra ölü diri farketmez.

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle benim yazılım varken 1. 6 d tdci makinası 5250ye kadar dolu dolu hızlanıyor Du yapılamaz değil fakat maliyet ve sorunsuzluk işin içine girince yapılmıyor

    Birde hacim bizim ülkedeki kadar önemli değil dışarıda tutturmuşlar hacme göre kıyas mühim olan güçtür arkadaş ardındanda tork

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    meselede sapla samanı karıştırmışsınız. arkadaş ne diyor 3500 den sonra ölü. belliki dizel teknolojisi konusunda zerre bilgisi yok. bmw dizeller (ve bazı diğer markalar) çok rahat 5000 devir çevirebiliyor. onun da ötesinde o ölü dediği noktada ben 200 km/s hıza ulaşmış oluyorum o saatten sonra ölü diri farketmez.

    Alıntıları Göster
    Hızlanma anında devir bandı büyük önem taşır. Benzinli atmosferik motor 6500 devire kadar dolu dolu çevirirken dizel motorlu olan 4500 bilemedin 5000 devire kadar çevirebilir. Aradaki farkı ise şanzıman oranları ile kapatmaya çalışır.

    Bir sayfa geride her ikisi 1.6 litre olan güçleri de birbirine çok yakın olan turbo dizel ve atmosferik motorlu aracın hızlanma videosunu attım. Kalkışta dizel olan turbonun ve şanzıman oranlarının etkisi ile öne atılıyor ama hız arttıkça devir bandı kısa kaldığı için geride kalmaya başlıyor.

    Sizin 3500 devirde 200 km hız yapmanız daha iyi hızlanacağınız anlamına gelmiyor. Hızlanma için dizelin devir bandı yetersiz kalır bu yüzden yarış arabaları hep benzinlidir.

    Atmosferik motor iyidir dizel kötüdür demiyorum ama işler zannettiğiniz gibi de yürümüyor. Her motorun kendine göre artıları eksileri olduğu için hiçbirini ilahlaştırmanın anlamı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Güzel açıklamışsınız lakin 120 km hız kadar her türlü dizel oto arac daha iyi hızlanıyor. O süratten sonra benzinli motor beygir gücü ile farkı kapatıp geçiyor. Şehir ici atikligi ile dizel one çıkıyor. Şehirlerarası sürat limitleri de belli. Ayrıca dizelin rampa çıkarken seriligi ayrı bir zevk veriyor. Ornek verirsek 90 bg 230 yorklu dizel aracım pozantı tekir rampasini vites düşmeden 170 de çıkabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atmosferik gitmez diye bir şey yok ama gazı köklemek lazım işte
  • 1.5 ve 1.6 lt dizel motorların olayı zaten yakıt tasarrufu değil mi? Bu forumda dizel övücü bir tayfa var ve onlara göre araçları hem 4.4 lt v8 gücünde hem de şehir içinde 100 km de sadece 4 lt falan yakıyo aşırı tasarruflu araçlar.

    Focus 5000 devirin altına düşmediyse gayet normal yokuşta veya düzlükte geçmesi. Tamam dizel motorlarda atmosferik motorların nerdeyse 2 katı tork var ama dizelin torkunun bittiği devirlerde atmosferik daha yeni torkunu vermeye başlıyor ve atmosferik motorların devir aralığı çok daha geniş dolayısıyla devirli kullanınca mıymıntı hali gidip resmen bir canavar çıkabiliyor içinden.

    Lütfen dizel araçlarınıza e63 veya m5 muamelesi yapmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alperdgal A kullanıcısına yanıt
    Hocam yanlis bilmiyorsam 95 bg’lik versiyonu var o motorun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.