< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
1.5 dci edc megane zaten performans olarak iddialı bi araç değil, teknik verilerde focus daha önde. Üstüne bir de adam hızını alıp gelmiş, 4-5 bin devirde kaptırıp gidiyorsa yetişmeniz mümkün değil.
Misal imzamdaki 1.6 multijet egea olsa küçük tatlı oyunlar oynayabilirdiniz focusa. Yani güçlü bi 1.6 dizelden bahsediyorum, astra k 136 hp, veya megane 1.6 dci 130 hp vs |
7500. kere aynı konu, daha önce 1.6 atmosferik araba kullanmadınız mı anlamıyorum ki. Ülkenin bütün geçmişi bu araçlardan oluşuyor yahu.
Yüksek devirde gidiyorsunuz, yarışıyorsunuz. 4-5 kişi arabaya doluşup yaylaya köye çıkmıyorsunuz ki, milletin çekmiyor dediği bu durumlar veya düşük devirlerdeki zayıflık, esneklik sorunu, toplama sorunu. Sizin durumda adam çıkmış otoyolda, atmış artık aracın ağırlığını 6000 devirleri geçiyor Focusla ve senden daha kısa bir şanzıman oranı ile 3. viteste, 4. viteste örneğin devir müsait olduğu için. 125hp Focuslar 4. viteste 200kmh'ye yaklaşıyor 7000 devirlere doğru, Megane 5in sonunda bile göremez belki o hızı, 6'yı ister. Doğal olarak Focus'un dişli çarpanı da yüksek, tabiki çok büyük fark olmasa da 110hp dizelden iyi gidecek. Tapagaz giderken alt devirde tork-çekiş olmasının bir ehemmiyeti yok, 4500 devirden aşağı düşmüyorsun zaten, bunun aşağısında aracın ne kadar ölü olduğunun önemi kalmıyor, bunun üstünde ne kadar güçlü olduğu önemli. Fakat Focusu şehir içinde kullanırsan, ölümüne basmadan normal bir uzun yol yaparsan Megane'a kıyasla düşük torkunun zaaflarını görürsün. İyi çekmek ile iyi gitmek her zaman aynı şey değildir. |
1.6 corolla 132 hp atmosferik hepsiyle oynar hocam merak etmeyin. Kalkışta da verir eline düzde de.
Turbo yu gözünüzde çok büyütüyorsunuz. Dizel dediğiniz araba 3500 devirden sonra ölü.bitik.çöp. Kalkıştada atmosferikte 6500 devirde vites değiştirin sonra arkanıza yaslanın aynadan bakın dizellere turbolara |
Millet avrupada abd de 500 hp ile bunu yapıyor bizimkiler 100 hp ile
![]() Gaza basarken fakir olduğunuzu bilerek basın. Radarı var, yakıt tüketimi var, şanzıman indirmesi var... Bu işler yüksek güç atm motor ile çok güzel oluyor. Her devirde ki canlılığı birebir tadıyorsunuz. Turbolular, dizeller hikaye ki hikaye. Diyorum ya fakiriz. Kaçımızda 300hp+ atm. motor var. Bir laf vardır zengin parası ile fakir 110 dci ile ![]() |
Cvt Corolla kasnağın sabitlendiği ilk andan (50kmh civarı) artık Cvt'nin kayış kayıplarının çok arttığı 160kmh'li hızlara kadar manuelden daha hızlı. Muhtemelen piyasadaki katalog verileri en yanıltıcı araçlardan biridir, özellikle 80-140 arası gibi şaşırtıcı derecede iyi. Ancak manuel'in kalkışı çok daha iyi olduğu için katalogda daha hızlı.
Corolla çok büyük ihtimalle 120hp dizel egea'yı geçecektir. Bilimsel olmaz ama youtube'dan belli hız aralıklarına bakıp zaman tut istersen, bakmadan kumar oynuyorum, %90 geçer ![]() |
1.5 Dci performans olarak ölü bir dizel. Sonuç gayet normal olmuş.
Ayrıca tüm atmosferikleri 136’lık Accent’e karşı bekliyorum. ![]() |
İyi de niye 3500'de gitsin ki? O hızda atmosferik araba 4. vitesle 6000-6500 devir çevirir, tam gücünü üretir. Niye bütün kıstasları dizele göre ayarlayıp benzinliden bu performansı bekliyorsunuz ki? Bu bir balığın ağaca çıkma yeteneğini sınamak gibi bir şeydir.
İstiyorsunuz ki: Turbo ve intercooler avantajımız olduğu halde atmosferik motor hacim ile bunu dengelemesin. Aynı hacimde olsun. Atmosferik motor devir de çevirmesin, 2000 devirde kafa tutsun. Yazılım atalım, yazılımlı halimize stok halde kafa tutabilsin. Rampa çıkarken yakıtımız artmıyor, onun da artmasın. Yani çok şey istiyorsunuz. Ama gerçekler ne yazık ki öyle değil. ![]() |
Forumda ilginç bir vizyon var arkadaş.
Aynı hacimdeki atmosferik olan motora karşı turbo avantajının üstüne bir de yazılım atar "Atmosferiknen oynarım yea" diyen adamlar var. Yazılım yetmez turbo, intercooler falan da büyütün. Karşınıza da şöyle D sınıfı kalıplı bir araba alın 1.6 atmosferik, o şekilde oynayın. Birisi de 320D ile her türlü 2.0 atmosferiği tokatlarım demiş. 2.0 Turbo dizelin en iyi temsilcilerinden birisi karşısına sıradan atmosferikleri alıyor. Peki ben de 20 yıllık Honda S2000 2.0 240 Bg diyorum, atmosferik. Hadi buyurun. Hatta şöyle yapalım, biz atmosferik motorlarımızdan 1 buji sökelim 3 silindir olarak çıkalım karşınıza? Çok ilginç bir vizyon cidden. |
1.6 120 hp multijet manuel vitesli Egea hb
1.6 125 ps CVT şanzımanlı Civic sedan 0-100 arasında burun farkı ile Egea önde bitirmiş ancak 120 km/s ulaştıklarında Civic yakalayıp geçmiş. Hız arttıkça da devir bandı geniş olan Civic avantajlı duruma geçiyor. Arada atla deve fark yok ama Egea'nın düz vites ve turbo avantajını da göz önüne almak gerekiyor. Dizel motorun avantajı yüklü halde yokuş çıkarken hissedilir. Düz yolda ve yüksüz halde yapılan karşılaştırmalarda şanzıman oranları ve beygir gücü konuşur. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozak07 -- 2 Mart 2019; 0:20:4 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 1 Mart 2019; 23:13:33 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engin Cann -- 1 Mart 2019; 23:17:52 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |