Şimdi Ara

1.5dci Megane 4 ile Atmosferik Focus a yetişemedim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
3
Favori
14.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda deniliyor ya yok atmosferik gitmiyor. Yok dizelin torku yeter. Rampada atmosferik bayılıyor vs vs

    Daha bugün yaşadığım bir anımı paylaşmak istiyorum.

    Bursa dan şirket aracım olan megane 4 1.5dci 110hp edc ile Ankaraya gitmek üzere yola çıktım. Aracımı tek ben kullanıyorum ve araba daha 15. 000 km de.
    Bilenler bilir Bozüyük tarafı rampadır. Yanımdan bir
    Focus geçti. Arka tamponun altında ki LPG dolum ağzını gördüm aha dedim tüplü ve öfkeli. Neyse adam beni solladı ve hızlanmaya başladı. O öyle hızlanınca Bende yapıştım dip gaza dedim bir selektör atayım Ama bir sorun vardı adama yetişemiyordum. Ciddi ciddi adama yetişemiyorum. Adam ama bir gidiyor anlatamam. Bazıları burda abartıyor falan diyebilir ama inanın neye uğradığımı şaşırdım. Bir de rampadayız. Yani düz falanda değil. Aramızda ki mesafe açılıyor cidden adam "içimden geçti" desem abartmış olmam.
    lpg dolum ağzını görmesem diyeceğim ki dizel. Ama gözümle gördüm lpg dolum ağzını. En son düzlüğe çıkmıştık ibre 165 ti bıraktım kovalamayı.

    125hp 152nm torklu araca yetişemedim. Şimdi bu arabalar nasıl gitmiyor birisi açıklayabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 1.5 dci edc megane zaten performans olarak iddialı bi araç değil, teknik verilerde focus daha önde. Üstüne bir de adam hızını alıp gelmiş, 4-5 bin devirde kaptırıp gidiyorsa yetişmeniz mümkün değil.

    Misal imzamdaki 1.6 multijet egea olsa küçük tatlı oyunlar oynayabilirdiniz focusa. Yani güçlü bi 1.6 dizelden bahsediyorum, astra k 136 hp, veya megane 1.6 dci 130 hp vs
    7500. kere aynı konu, daha önce 1.6 atmosferik araba kullanmadınız mı anlamıyorum ki. Ülkenin bütün geçmişi bu araçlardan oluşuyor yahu.

    Yüksek devirde gidiyorsunuz, yarışıyorsunuz. 4-5 kişi arabaya doluşup yaylaya köye çıkmıyorsunuz ki, milletin çekmiyor dediği bu durumlar veya düşük devirlerdeki zayıflık, esneklik sorunu, toplama sorunu. Sizin durumda adam çıkmış otoyolda, atmış artık aracın ağırlığını 6000 devirleri geçiyor Focusla ve senden daha kısa bir şanzıman oranı ile 3. viteste, 4. viteste örneğin devir müsait olduğu için. 125hp Focuslar 4. viteste 200kmh'ye yaklaşıyor 7000 devirlere doğru, Megane 5in sonunda bile göremez belki o hızı, 6'yı ister. Doğal olarak Focus'un dişli çarpanı da yüksek, tabiki çok büyük fark olmasa da 110hp dizelden iyi gidecek. Tapagaz giderken alt devirde tork-çekiş olmasının bir ehemmiyeti yok, 4500 devirden aşağı düşmüyorsun zaten, bunun aşağısında aracın ne kadar ölü olduğunun önemi kalmıyor, bunun üstünde ne kadar güçlü olduğu önemli.

    Fakat Focusu şehir içinde kullanırsan, ölümüne basmadan normal bir uzun yol yaparsan Megane'a kıyasla düşük torkunun zaaflarını görürsün. İyi çekmek ile iyi gitmek her zaman aynı şey değildir.
    1.6 corolla 132 hp atmosferik hepsiyle oynar hocam merak etmeyin. Kalkışta da verir eline düzde de.

    Turbo yu gözünüzde çok büyütüyorsunuz. Dizel dediğiniz araba 3500 devirden sonra ölü.bitik.çöp.

    Kalkıştada atmosferikte 6500 devirde vites değiştirin sonra arkanıza yaslanın aynadan bakın dizellere turbolara
    Millet avrupada abd de 500 hp ile bunu yapıyor bizimkiler 100 hp ile

    Gaza basarken fakir olduğunuzu bilerek basın. Radarı var, yakıt tüketimi var, şanzıman indirmesi var...

    Bu işler yüksek güç atm motor ile çok güzel oluyor. Her devirde ki canlılığı birebir tadıyorsunuz. Turbolular, dizeller hikaye ki hikaye. Diyorum ya fakiriz. Kaçımızda 300hp+ atm. motor var. Bir laf vardır zengin parası ile fakir 110 dci ile
    Cvt Corolla kasnağın sabitlendiği ilk andan (50kmh civarı) artık Cvt'nin kayış kayıplarının çok arttığı 160kmh'li hızlara kadar manuelden daha hızlı. Muhtemelen piyasadaki katalog verileri en yanıltıcı araçlardan biridir, özellikle 80-140 arası gibi şaşırtıcı derecede iyi. Ancak manuel'in kalkışı çok daha iyi olduğu için katalogda daha hızlı.

    Corolla çok büyük ihtimalle 120hp dizel egea'yı geçecektir. Bilimsel olmaz ama youtube'dan belli hız aralıklarına bakıp zaman tut istersen, bakmadan kumar oynuyorum, %90 geçer
    İyi de niye 3500'de gitsin ki? O hızda atmosferik araba 4. vitesle 6000-6500 devir çevirir, tam gücünü üretir. Niye bütün kıstasları dizele göre ayarlayıp benzinliden bu performansı bekliyorsunuz ki? Bu bir balığın ağaca çıkma yeteneğini sınamak gibi bir şeydir.

    İstiyorsunuz ki:
    Turbo ve intercooler avantajımız olduğu halde atmosferik motor hacim ile bunu dengelemesin. Aynı hacimde olsun.
    Atmosferik motor devir de çevirmesin, 2000 devirde kafa tutsun.
    Yazılım atalım, yazılımlı halimize stok halde kafa tutabilsin.
    Rampa çıkarken yakıtımız artmıyor, onun da artmasın.

    Yani çok şey istiyorsunuz. Ama gerçekler ne yazık ki öyle değil.
    Forumda ilginç bir vizyon var arkadaş.

    Aynı hacimdeki atmosferik olan motora karşı turbo avantajının üstüne bir de yazılım atar "Atmosferiknen oynarım yea" diyen adamlar var. Yazılım yetmez turbo, intercooler falan da büyütün. Karşınıza da şöyle D sınıfı kalıplı bir araba alın 1.6 atmosferik, o şekilde oynayın.
    Birisi de 320D ile her türlü 2.0 atmosferiği tokatlarım demiş. 2.0 Turbo dizelin en iyi temsilcilerinden birisi karşısına sıradan atmosferikleri alıyor. Peki ben de 20 yıllık Honda S2000 2.0 240 Bg diyorum, atmosferik. Hadi buyurun.

    Hatta şöyle yapalım, biz atmosferik motorlarımızdan 1 buji sökelim 3 silindir olarak çıkalım karşınıza? Çok ilginç bir vizyon cidden.
    1.6 120 hp multijet manuel vitesli Egea hb



    1.6 125 ps CVT şanzımanlı Civic sedan




    0-100 arasında burun farkı ile Egea önde bitirmiş ancak 120 km/s ulaştıklarında Civic yakalayıp geçmiş.

    Hız arttıkça da devir bandı geniş olan Civic avantajlı duruma geçiyor.

    Arada atla deve fark yok ama Egea'nın düz vites ve turbo avantajını da göz önüne almak gerekiyor.

    Dizel motorun avantajı yüklü halde yokuş çıkarken hissedilir. Düz yolda ve yüksüz halde yapılan karşılaştırmalarda şanzıman oranları ve beygir gücü konuşur.
  • 1.5 dci edc megane zaten performans olarak iddialı bi araç değil, teknik verilerde focus daha önde. Üstüne bir de adam hızını alıp gelmiş, 4-5 bin devirde kaptırıp gidiyorsa yetişmeniz mümkün değil.

    Misal imzamdaki 1.6 multijet egea olsa küçük tatlı oyunlar oynayabilirdiniz focusa. Yani güçlü bi 1.6 dizelden bahsediyorum, astra k 136 hp, veya megane 1.6 dci 130 hp vs
  • Valla kullanmasını bildikten sonra atmosferik araçların birçoğu gayet gidiyor bence. Bir de o araç ilerden kaptırmış gelmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozak07 -- 2 Mart 2019; 0:20:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dediğinize bakarsak iki seçenek var benim aklımda ya sizin araç otomatik ondan olabilir yada adam sizden iyi şoför

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus 3 lerin 1.6 Turbo 150-180 bg lik leri de vardı diye hatırlıyorum

    Belki o kombinasyonda bi Focustur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şimdi bana fan boy falan derler Anlamaz bunlar hocam. Bende de 1.6 125 lik Honda var arkadaşın 1.2tsi jetta ile kapışalım dedik yetişemiyor bana.

    Yok tork muş yok bilmem ne. Atmosferik dip gaza koydumu biter dizel. İsterse 400nm tork olsun. Ben beygirine bakarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrankGallagherx

    Dediğinize bakarsak iki seçenek var benim aklımda ya sizin araç otomatik ondan olabilir yada adam sizden iyi şoför
    Hocam ikimiz de dip gaz gidiyoruz. Pistte değiliz ki süre kasmıyoruz.araba otomatik ekstra ne yapmam gerekiyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • valla 1,2 atmosferik micra bile gayet güzel çıkıyor yokuşları tek sıkıntı 4 bin devir civarı bağırması.
  • Kalkışta 1.6 hiçbir atmosferiğin turbolu +90 hp hiçbir araçla şansı yok. Ama işler uzun yolda , hız arttıkça değişiyor. Bende 1.6 lpgli megane 4 var kalkışta çok hantal ama hızını aldıktan sonra araç çekişten düşmüyor. Dizel 2. nesil i20 var bir de o da kalkışlarda ara hızlanmalarda gayet iyi ama 150-160dan sonra kesilmeye başlıyor. Yaşadığınız durum normal gibi gözüküyor.
  • Engin Cann kullanıcısına yanıt
    1.6 corolla 132 hp atmosferik hepsiyle oynar hocam merak etmeyin. Kalkışta da verir eline düzde de.

    Turbo yu gözünüzde çok büyütüyorsunuz. Dizel dediğiniz araba 3500 devirden sonra ölü.bitik.çöp.

    Kalkıştada atmosferikte 6500 devirde vites değiştirin sonra arkanıza yaslanın aynadan bakın dizellere turbolara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Valla 6 yıl 1.6 atmosferik kullandım 124 hp, 6600 devirde vites değiştirdiğim oluyordu, şimdi 120 hp 320 tork 1.6 dizel ile 2500-3000 devirde vites değiştirmek aynı etkiyi yapıyor.

    90-100-110 hp dizelleri kenara koyun, 120 ve üstü 300-320 torklu dizelleri geçecek 1.6 atmosferik yok... Atmosferikler içinde en iyisi manuel 132 hp 1.6 valvematic corolla, 10 saniye 0-100 verisi var, max hız 200, benim 120 hp dizel de 0-100 9.8 saniye, max hız 200. Eee nerde kaldı 12 beygir ?

    Kaldı ki herşey uzun yol değil, bunun şehir içi sürüşü var, dolu-yokuşlu kullanımı var, dizel her koşulda daha rahat ve avantajlı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 1 Mart 2019; 23:13:33 >
  • 7500. kere aynı konu, daha önce 1.6 atmosferik araba kullanmadınız mı anlamıyorum ki. Ülkenin bütün geçmişi bu araçlardan oluşuyor yahu.

    Yüksek devirde gidiyorsunuz, yarışıyorsunuz. 4-5 kişi arabaya doluşup yaylaya köye çıkmıyorsunuz ki, milletin çekmiyor dediği bu durumlar veya düşük devirlerdeki zayıflık, esneklik sorunu, toplama sorunu. Sizin durumda adam çıkmış otoyolda, atmış artık aracın ağırlığını 6000 devirleri geçiyor Focusla ve senden daha kısa bir şanzıman oranı ile 3. viteste, 4. viteste örneğin devir müsait olduğu için. 125hp Focuslar 4. viteste 200kmh'ye yaklaşıyor 7000 devirlere doğru, Megane 5in sonunda bile göremez belki o hızı, 6'yı ister. Doğal olarak Focus'un dişli çarpanı da yüksek, tabiki çok büyük fark olmasa da 110hp dizelden iyi gidecek. Tapagaz giderken alt devirde tork-çekiş olmasının bir ehemmiyeti yok, 4500 devirden aşağı düşmüyorsun zaten, bunun aşağısında aracın ne kadar ölü olduğunun önemi kalmıyor, bunun üstünde ne kadar güçlü olduğu önemli.

    Fakat Focusu şehir içinde kullanırsan, ölümüne basmadan normal bir uzun yol yaparsan Megane'a kıyasla düşük torkunun zaaflarını görürsün. İyi çekmek ile iyi gitmek her zaman aynı şey değildir.




  • Zannedersem 1.6 Ti-VCT üniteden bahsediyorsunuz.
    En yüksek tork 159 nm olarak verilmiş 4000 devirde. En yüksek güç de 125 beygir verilmiş.

    Şöyle hesaplarsak 4000 devirde 89 beygir güç veriyor. 4500 devirde torkun 155 nm olduğunu varsayarsam 97 beygir güç yapar. 6000 5000 devirde hesapladığımda 105, 5500 devirde de 1150 beygir güç. 6000 devirde de tork 148 nm olmuş, güç 125 beygir.
    Yani motoru 5000 devrin üstünde tuttuğumuz sürece aşağı yukarı 105-125 beygir aralığında gücümüz olacak. 1.5 DCI motorun üretebileceği en yüksek gücün gene üzerinde. Tabii Focus sürücüsü hiç bir surette devrin 5000'in altına düşmemesini temin etmesi lazım.

    Tabii burada araç ağırlıkları ve aktarma verimliliği de önemli ama genel olarak 1.6 atmosferik motorun 1.5 dizel motordan daha fazla beygir gücü ürettiği aralıkta kalarak daha iyi hızlanması mümkün. Rampanın burada çok da önemi yok zira devir çeviriyoruz, gücümüz mevcut. Atmosferik motor rampa yukarı tırmanmakta niye zorlanır? Atıyorum 3000-3500 devirde hızlanmaya çalışırsanız nazlı hızlanır. Çekerseniz vitesi 3'e, devir 5000'e gelirse dizeli aratmayacak şekilde tırmanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    1.6 corolla 132 hp atmosferik hepsiyle oynar hocam merak etmeyin. Kalkışta da verir eline düzde de.

    Turbo yu gözünüzde çok büyütüyorsunuz. Dizel dediğiniz araba 3500 devirden sonra ölü.bitik.çöp.

    Kalkıştada atmosferikte 6500 devirde vites değiştirin sonra arkanıza yaslanın aynadan bakın dizellere turbolara
    Hocam kalkış derken şehir içi maksimum 70-80 yapabiliyoruz zaten. Dediğim lafın arkasındayım +90hp hiçbir dizel ya da turbo benzinli araçlarla atmosferik 1.6 yarışamaz. Çok denedim hocam. Meganeden önce 1.6 elantra vardı 132 hp o da gitmiyordu hatta megane daha iyi gidiyor . Atmosferik 6500 devir çevirene kadar dizelde 3000 civarı 3 kere vites atmış oluyorsunuz zaten. Umarım aktarabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engin Cann -- 1 Mart 2019; 23:17:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Valla 6 yıl 1.6 atmosferik kullandım 124 hp, 6600 devirde vites değiştirdiğim oluyordu, şimdi 120 hp 320 tork 1.6 dizel ile 2500-3000 devirde vites değiştirmek aynı etkiyi yapıyor.

    90-100-110 hp dizelleri kenara koyun, 120 ve üstü 300-320 torklu dizelleri geçecek 1.6 atmosferik yok... Atmosferikler içinde en iyisi manuel 132 hp 1.6 valvematic corolla, 10 saniye 0-100 verisi var, max hız 200, benim 120 hp dizel de 0-100 9.8 saniye, max hız 200. Eee nerde kaldı 12 beygir ?

    Kaldı ki herşey uzun yol değil, bunun şehir içi sürüşü var, dolu-yokuşlu kullanımı var, dizel her koşulda daha rahat ve avantajlı
    12 beygir şurada, sizin 120 HP dizel Egea çift kavrama otomatik şanzıman. Vites değişiminde kaybınız daha az. Bununla birlikte Corolla mesela 95 km/sa hızla 3. vitesi istiyorsa, 0-100 süresine ciddi bir kayıp yaşatır.
    Son hıza gelince, şanzıman oranı ekonomi amaçlı uzun tutulduğu için, ya 4. viteste kesiciye girene kadar hızlanacaksınız ki benim aracım 195 km/sa hızla 4. viteste kesiciye giriyor, 5. viteste hızlanamasa son hız 195 km/sa olacak, ya da 5. viteste 3000 devirde 120 yapıyorsanız, 5000 devirde 200 km/sa hıza ulaşırsınız (5. viteste 3000 devirde 110 yapıyorsanız da 5500 civarı), Valvematic ise 132 beygir gücü taa 6400 devirde veriyor. 5000'li devirlerde aşağı yukarı 112 beygir (5500 ise 123 beygir civarı) bir güç üretiyor. Yani 132 beygir güç üretmiyor, aşağı yukarı sizin Egea kadar bir güç üretebiliyor ve bu da hemen hemen aynı ağırlıktaki araçların aynı son hıza sahip olmasını açıklıyor.




  • 110hp 1.6corolla ile 1.6 dizel c4 112hp olan yokuşta 180e kadar kafa kafaya gidiyor. 132lik yeni kasa corolla karşısında 1.6dizellerin pek şansı yok uzun kapışmalarda.

    Hızlanma testlerine bakınca daha net belli oluyor. 0-50 arasında turbo benzin ya da dizel atmosferiğe göre hızlı oluyor, 100e kadar süreler eşitleniyor, 100den sonra da atmosferik fark atmaya başlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Güzel teknik açıklama

    Bu arada egea'nın manueli de 9.8 saniye hızlanma ve 200 km max hız sunuyor, teknik veriler öyle gösteriyor.

    Tabiki biri dizel, biri benzin çalışma şekilleri, işleyişleri farklı. Bu tarz bi detay açıklamayı zamanında 1.4 turbo astra-1.6 dizel egea için de ben yapmıştım, devir aralıkları, hangi devirde ne kadar güç üretiyor, bunlar önemli.

    Ben genel bi cevap verdim arkadaşa, 6500 devirde vites değiştirip dizele aynadan bakıyormuş Her dizel bir değil.

    Ayrıca corolla cvt ile alınırsa performansı düşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Güzel teknik açıklama

    Bu arada egea'nın manueli de 9.8 saniye hızlanma ve 200 km max hız sunuyor, teknik veriler öyle gösteriyor.

    Tabiki biri dizel, biri benzin çalışma şekilleri, işleyişleri farklı. Bu tarz bi detay açıklamayı zamanında 1.4 turbo astra-1.6 dizel egea için de ben yapmıştım, devir aralıkları, hangi devirde ne kadar güç üretiyor, bunlar önemli.

    Ben genel bi cevap verdim arkadaşa, 6500 devirde vites değiştirip dizele aynadan bakıyormuş Her dizel bir değil.

    Ayrıca corolla cvt ile alınırsa performansı düşüyor.
    O zaman ya teknik veriler ikisi için de bir verildi ya da DCT, normal bir insanın manuel vites değişimine yakın bir hızla çalışıyor.

    CVT'nin performansı törpülemesi ise, motor 6400 devire gelip tam güç üretiyor ancak CVT'nin oranı uzatma hızı düşük kaldığı için araç yeterince iyi hızlanamıyor.

    Şimdi her dizel nasıl bir olmaz, 130-135 beygir civarı bir dizelse 132'lik Corolla o şekilde kaçamaz. Ama 110'luk dizelden kaçacaktır.




  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Cvt Corolla kasnağın sabitlendiği ilk andan (50kmh civarı) artık Cvt'nin kayış kayıplarının çok arttığı 160kmh'li hızlara kadar manuelden daha hızlı. Muhtemelen piyasadaki katalog verileri en yanıltıcı araçlardan biridir, özellikle 80-140 arası gibi şaşırtıcı derecede iyi. Ancak manuel'in kalkışı çok daha iyi olduğu için katalogda daha hızlı.

    Corolla çok büyük ihtimalle 120hp dizel egea'yı geçecektir. Bilimsel olmaz ama youtube'dan belli hız aralıklarına bakıp zaman tut istersen, bakmadan kumar oynuyorum, %90 geçer
  • Aynı güç ve ağırlıkta atmosferik mi yoksa turbo mu peki :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.