Şimdi Ara

1.5dci Megane 4 ile Atmosferik Focus a yetişemedim. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
3
Favori
14.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tokyo drift bagcilar edition.. yetissen ne olacak amac ne?
  • O torkla kısa süreli verdiği çekiş hissine aldanıp bu araba çok fena gidiyor sanıyorsunuz ama gerçekler öyle değil diye defalarca yazmışımdır. Tamam focus da ayrıca iyi gidiyor. Ama benzinli dizelden hızlıdır.
    Kısacası şaşılacak bişey yaşamadınız. Belki 0-100 de gerçerdiniz ama o kadar. Başka şansınız yok. (Tabi ivme de önemli , onun da etkisi var. diğer araç hızını almış gidiyor sen sonradan basıyorsun. Onu yakalamak için 130 -140 bg dizel lazımdı sana)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bunların çoğunda kamyoncu zihniyeti var. Onlar hep yokuşları bi vites yüksek çıkıyor bu, bu seninkinden daha iyi diye gezerler. Motor gücü güzel bişey ama vites düşmek utanılacak bişey değil. Vites değişmeyi sevmiyorsanız direkt sürüş ya da otomatik bişey alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 3 Mart 2019; 11:51:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen buradaki yorumlara endeksli araba alırsanız atmosferik gitmez, dizel gürültülü, turbo benzinli çok yakar vs. vs. Hepsinin birbirine karşı avantajı var, ben benzinli araba tarafındayım. Ama başkasının ihtiyacı farklıdır dizel alır. Normal olanda budur. Yıllık fazla km yapılmıyorsa dizel riskine girilmez, verilebilecek en doğru öğüt bu olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Madara ettiğim civic sayısı iki elin parmağını geçmiştir 1.5ylda...

    Vtec falan hikaye
    1.6 120 hp multijet manuel vitesli Egea hb



    1.6 125 ps CVT şanzımanlı Civic sedan




    0-100 arasında burun farkı ile Egea önde bitirmiş ancak 120 km/s ulaştıklarında Civic yakalayıp geçmiş.

    Hız arttıkça da devir bandı geniş olan Civic avantajlı duruma geçiyor.

    Arada atla deve fark yok ama Egea'nın düz vites ve turbo avantajını da göz önüne almak gerekiyor.

    Dizel motorun avantajı yüklü halde yokuş çıkarken hissedilir. Düz yolda ve yüksüz halde yapılan karşılaştırmalarda şanzıman oranları ve beygir gücü konuşur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    1.6 120 hp multijet manuel vitesli Egea hb



    1.6 125 ps CVT şanzımanlı Civic sedan




    0-100 arasında burun farkı ile Egea önde bitirmiş ancak 120 km/s ulaştıklarında Civic yakalayıp geçmiş.

    Hız arttıkça da devir bandı geniş olan Civic avantajlı duruma geçiyor.

    Arada atla deve fark yok ama Egea'nın düz vites ve turbo avantajını da göz önüne almak gerekiyor.

    Dizel motorun avantajı yüklü halde yokuş çıkarken hissedilir. Düz yolda ve yüksüz halde yapılan karşılaştırmalarda şanzıman oranları ve beygir gücü konuşur.

    Alıntıları Göster
    Bu cvt'nin güzelliği

    Önceki kasa 5 ileri tam otomatik aynı motorlu ve hafif civic ile ciddi fark var arada

    Corolla da cvt'nin sayesinde üst hızda verimli gidiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.5 dci 250 tork çokta güçlü bi araç değil ki 0-100 13 saniye mi ne öyle bişey
    gelsin ben ona opel astra k 1.6 136 beygir 320 tork ile ayarı veririm :D
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam tespitiniz doğru. Bende eski kasa 5 ileri tork kovertörlü şanzımana sahip FB7 Civic vardı ondaki şanzıman oranları yakıt tasarrufu amaçlı olarak aşırı uzun ayarlanmış olduğundan performans olarak çok iyi değildi. Zaten 0-100 hızlanmasında yeni kasası ile arada 1.5 saniye filan oynuyor.

    Yine de tamamen ölü diyemeyiz 2.0 110 hp Passat'ı yokuş yukarı sıkıştırmaya yetiyordu. Ancak sizin 1.6 Egea karşısında tabi yavaş kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerk88

    Hocam arabaya taş sekmesi daha mı önemli canınızı riske atmaktan? Gerçekten çok garip bir durum 180-190 birde o yolda...

    Gerçi konudaki herkes bir garip, arkadaşlar altınızdaki arabalar binek araç yarış arabası değil. Bir araba sizi geçince niye tribe giriyorsunuz anlayamıyorum.

    Alıntıları Göster
    Tabi 180-190 ile gitme amacı ile hızlı kalkmadım, birazdan zaten geçeceğimi düşündüğüm için önüme almak istemedim. Mıcırlı yol olduğu için göz göre göre cam çatlatmaya değmez.

    İş tam tersi, adam kıllığına asıldı aslında. Sonrası istemeden gelinen durum. Yoksa o hızlara senede 1-2 kere ya çıkarım ya çıkmam. O gün de ortalama kasıyordum, içine etti adam ortalamanın




  • aracınızın motor tork hp grafiğini bulun inceleyin, şanzıman dişli oranlarını bulun inceleyin. 4000 5000 devir, 3. 4. vites buna göre kullanırsanız 1.6 atmosferikte olsa kimse kolay yanaşamaz, 2.0 atmosferik ise hele hiç kolay yanaşamaz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pro-black

    Focus 3 lerin 1.6 Turbo 150-180 bg lik leri de vardı diye hatırlıyorum

    Belki o kombinasyonda bi Focustur
    O kadarına da gerek yok. Aynı arabadan(2017 megane dci edc 110hp) bende de var şirket aracı. Bırak atmosferik focusu, fluence i bile geçemezsin. Arkadaş meganı gözünde abartmış biraz.
  • bende var :)

    ama burada sorun ulasilabilirlikten ziyade, artik o kombinasyonun cok butik supersporlar harici demode kalmis olmasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamaninda benim de 1.6 2004 model accent admire 1.6 aatmosferik ile yokus yukari 2011 veya 2012 dizek astra (1.3 ) tokatlamisligim😀 vardi.

    Muhtemelen o arkadas da beklemiuordu boyle bir performans. Sonuc olarak turbonun guzelligi cok devir cevirmeden sessiz sedasiz gidebilmek, ama is son hiza geldi mi, isin rengi degisiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şanzıman oranı hariç son hızı etkileyen şey beygir gücüdür. torkun son hıza etkisi yoktur. tork ara hızlanmalara etki eder. torku fazla olan araç, vites arttırdığında daha kolay hızlanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 2 Mart 2019; 20:12:26 >
  • üst devirde atmosferiğe yakalanırsan yetişemezsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rampa dediğiniz düzlükten hallice olan türden midir? Biraz daha rampa olan bir yer olsa dci daha avantajlı olurdu.

    Bir de focus megane dan avantajlı başlıyor. Hızını almış geliyor.

    Eşit şartlarda denemek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu işin beygirle alakalı olduğunu hala anlamıyorsunuz. Tork elbette önemli ama bir yere kadar. Zeperfs verilerinden bunu rahatça görebilirsiniz. Mesela ilk nesil auris 132 bg motorla 0-160 kmh'ye 28.7 snde çıkıyor. 110 bg dizeller aynı hıza 34-37 sn arası, 120 bg dizeller 31-34 sn arası, 130 bg dizeller de 28-30 sn arasında çıkıyor. Zeperfs sitesinden gerekli bilgilere bakabilirsiniz. 110 bg meganı 125 bg focusun geçmesi normaldir. 132 bg Corolla da 120 bg egeayı geçer, 136 bg astraya geçilir. bunu hem zeperfs hem gerçek hayat verilerinden görebilirsiniz.

    Bir de ara hızlanma meselesine gelelim. Ara hızlanma deyince herkesin aklına tork geliyor ama iş eninde sonunda beygir de biter. İstediğiniz testlere, teknik verilere bakım eğer çok hafif veya özel bir model değilse 110 bg arabalar 80-120 hızlanmasını 7.5-8.5 saniyede, 130 bg olanlar 7-7.5 sn civarı, 180 bg arabalar 5 sn civarı tamamlar.

    Dizelde 4 bin devirde kadar olan güç bandınınım çoğu zaman %60-70ini kullanıyoruz. 2500/3000 devirde bir vites değiştirmek sıkıntı gelmiyor ama 6500 devir çeviren benzinli arabada 4-5 bin devirde vites değiştirmek çoğu insana anormal geliyor. Bu farkı da unutmamak lazım.

    zeperfs.com üzerinden ilgili verilere bakabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aracınız biraz güçlü olacak.
    Focus'a o değerlerde yetişememeniz normal.
    bende peugeot 508 2.2 gt var..
    205 hp 450 tork..
    ne 3.20d'ler audi a4 2.0 tdi'ler başedemiyor benle..

    hemen hemen herkes 1.6 120 hp 508 sanıyor.
    Sonra da tokadı yiyince apışıp kalıyor..
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.