Şimdi Ara

1.6 dci 130 hakkında soru (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
1
Favori
3.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bide arıyorum arıyorum bulamıyorum şu dci ve cdti redline devirlerini belge grafik vs.
  • berkaydj kullanıcısına yanıt
     1.6 dci 130 hakkında soru 1.6 dci 130 hakkında soru 1.6 dci 130 hakkında soru
     1.6 dci 130 hakkında soru 1.6 dci 130 hakkında soru 1.6 dci 130 hakkında soru

    Devir tork eğrilerine bakıldığında , İ-dtech'in 4000 devir sonrası çakıldığı ,CDTİ'nin 4500 devir sonrası çakıldığı DCİ'inin ise 5000 de bile çakılmadığı gözüküyor.Tek turboyla DCİ den daha iyi devir tork eğrisine sahip hiç bir dizel motor göremedim varsa da marka farketmeksizin paylaşırsanız sevinirim arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fottili -- 21 Ağustos 2014; 11:17:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalmilita

    bu 1.6 dCi 160HP 380Nm motor gibi bir motor neden vw bmw mercedes tarafından üretilmez acaba? mercedes bunu c serisinde kullanacak diyor mercedes'in böyle bir motor üretecek teknolojisi yok mu ki renault'dan alyor? vw hala 1,6 105 beygir kullanıyor, bmw'nin 1,6 dizel motoru yok bile sanırım.

    Mercedes 1.6 sıfır bi dizel motor üretmesi için AR-GE çalışması gerekiyor, en önemli etken zaman, zaman kaybı da daha fazla maliyet demektir. Bir firma yeni bir teknoloji geliştirip bu süreçten geçmesi için çok büyük paralar harcar hem zamandan kazanmak hemde fazla para harcamamak için hazır teknolojiyi satın alır.
    GM'in bu işi çok iyi yaptığı kesin Opel, Chevrolet gibi markalarında Fiat'tan satın alınan motorlar ile piyasaya sürüyor. Tata, Lancia, Alfa Romeo Fiattan alıyor motorları.
    Renaultta pastadaki payını Nissandan sonra Mercedes'e de motor vererek arttırdı.
    PSA ise Citroen, Peugeot, BMW ye motor tedariği yaparak iyi paralar kazanıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    dediğin opelin motoru için doğru çünkü 4000 devirde tıkanıyor
    1.6 dci için bu geçerli değil 5000 deviri çok rahat çeviriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    dediğin opelin motoru için doğru çünkü 4000 devirde tıkanıyor
    1.6 dci için bu geçerli değil 5000 deviri çok rahat çeviriyor





    Dci 4000 devir 130 bg 220 gibi tork üretmiş, 4500 de 180 tork gibi.

    Cdti 4000 devir 136 bg 240 gibi tork üretmiş, 4500 de 190 gibi torku var.

    Grafige gore konuşuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toutonic


    quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rengar Bot

    quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    en az 1.6 cdti 136 hp kadar iyi.

    Opel Astra HB 1.6 CDTi Sport 136 HP Nissan Qashqai 1.6 DCi Visia

    vites: düz vites: düz

    Ağırlık: 1428 kg ağırlık: 1419 kg

    0-100: 10.3 sn 0-100: 9.9 sn


    opelde beygir fazlası olmasına rağmen aradaki çok çok az fark neden ?




    6 hp cok önemli bir fark degildir fakat aradaki 0.4 sn lik fark onemli bir fark hele ki aracin biri aerodinamikten yoksun yuksek suv iken.
    Bunun nedeni ise opelin aktarmadaki başarısızlığından geliyor birazda, çok guzel motor yapıyorlar fakat agir kasa ve kötü aktarma ile motoru rezil ediyorlar

    Motoru alman aktarması ve şasisi amerikan o yuzden.opel ayrılayrılmadığı sürece yada gm opele çok büyük arge bütçesi ayırmadığı sürece opel yarı alman kalacaktır. Ancak 2015 te yeni kasa astrayla beraber yeni sanziman ve yeni bir şasi geleceği söyleniyor. Ama bence yine diger almanlarin bir tık gerisinde kalacaktır aktarma kalitesi ve şasi rijitliği olarak.

    burda konusu vardı sanırım. opel ile psa ortak platform kullanacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35turka


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalmilita

    bu 1.6 dCi 160HP 380Nm motor gibi bir motor neden vw bmw mercedes tarafından üretilmez acaba? mercedes bunu c serisinde kullanacak diyor mercedes'in böyle bir motor üretecek teknolojisi yok mu ki renault'dan alyor? vw hala 1,6 105 beygir kullanıyor, bmw'nin 1,6 dizel motoru yok bile sanırım.

    Mercedes 1.6 sıfır bi dizel motor üretmesi için AR-GE çalışması gerekiyor, en önemli etken zaman, zaman kaybı da daha fazla maliyet demektir. Bir firma yeni bir teknoloji geliştirip bu süreçten geçmesi için çok büyük paralar harcar hem zamandan kazanmak hemde fazla para harcamamak için hazır teknolojiyi satın alır.
    GM'in bu işi çok iyi yaptığı kesin Opel, Chevrolet gibi markalarında Fiat'tan satın alınan motorlar ile piyasaya sürüyor. Tata, Lancia, Alfa Romeo Fiattan alıyor motorları.
    Renaultta pastadaki payını Nissandan sonra Mercedes'e de motor vererek arttırdı.
    PSA ise Citroen, Peugeot, BMW ye motor tedariği yaparak iyi paralar kazanıyorlar.

    1.6 dci nin 7 yıl gibi bi sürede geliştirildiğini, yapısının renaultun ürettiği en karmaşık makine olduğunu, f1 mühendislerinin de çalıştığı bu nedenle diğer dizellerden çok farklı olduğunu, 30 üzerinde patent aldığını göz önünde bulundurursak %100 haklısınız




  • Opel 100den sonra Renoyu her tür döver, 0,4 saniyelik fark züğürt tesellisidir.
  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    bendeki verilere göre
    cdti 4000 devirde 238.42 nm
    dci 130 237.9nm tork üretiyor

    cdti 4500 devirde 187.34 nm ile sonlanırken
    dci 130 4500 devirde 192.44nm üretiyor ve 5200(152.73nm) devire kadar tork üretmeye devam ediyor

    güncel 1.6 136 vg'lik dci verileri henüz elimde yok

    asıl grafiklerde görülmeyen jerk oranı var ki bu orana bakınca dci'ın neden cdti'dan çok daha fazla performans sunduğu ortaya çıkıyor
  • krom7 K kullanıcısına yanıt
    gözüne kocaman bir gözlük tak belki o zaman
    0-100'deki 0.5 saniye farkın 0-120 de 1.5 saniyeye(cdti 15 sn dci 13.5 sn.) çıktığını görürsün
    yok 0-120den sonra döver diye destekli sallamak istersen sana farkın daha da açıldığı o verileri de bulurum ama iyice rezil olursun
  • Tamam o zaman arkadaş ikna oldum, hemen gidip alıcam bir tane bu arada nerde bu 1.6 dci meganelar var mı satılıyor mu?

    Onun haricinden burda 500 adam desteksiz sallıyor bir de ben desteksiz sallayayım çok mu:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krom7 -- 21 Ağustos 2014; 13:57:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    bendeki verilere göre
    cdti 4000 devirde 238.42 nm
    dci 130 237.9nm tork üretiyor

    cdti 4500 devirde 187.34 nm ile sonlanırken
    dci 130 4500 devirde 192.44nm üretiyor ve 5200(152.73nm) devire kadar tork üretmeye devam ediyor

    güncel 1.6 136 vg'lik dci verileri henüz elimde yok

    asıl grafiklerde görülmeyen jerk oranı var ki bu orana bakınca dci'ın neden cdti'dan çok daha fazla performans sunduğu ortaya çıkıyor

    sendeki veriler neye göre ?
  • mercedes 1.6 160hp olanı a,cla ve c serisine koyarsa peynir ekmek karpuz mu diyim karper simit mi diyim artık siz düşünün..
  • Mercedes, gm le ilişkili olan bir markadır. Daha önce ortak olarak ürettikleri üst sınıf araçlar olmuştur. Buna rağmen opelin dizelini almamışsa bir bildiği vardır.

    http://www.arabam.com/otomobil-testleri/chrysler-300c-5-7-hemi-yorumlari/31
  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    teknik bültenlere göre ancak Renault'un teknik bültenlerde verdiğinden daha fazlası (1.6 dci motorlar) için mevcut
    zaten araştırırsanız bu motorla ilgili birçok haberi ilk önce ben veriyorum elimde daha fazla bilgi var ancak bunları kendime saklamak zorundayım yoksa bir daha bu verileri bulamam.
  • Renault'yu hiç sevmem hatta nefret ederim, kimseye de önermem. Ama ufak hacimli dizel motorlarda başarısı da ortada. Öyle kağıt üstündeki teknik verilere, yok o-100 milisaniyelerini karşılaştırmaya falan gerek yok ortaokul çocukları gibi. Dci dizel motorlu renault'ya binen ya da süren, rampa çıkan motorun ne kadar başarılı bir motor olduğunu anlar. Adeta yağ gibi akan bir motor. Ama araba araba değil işte, kasa olsun, kalite işçilik olsun. En azından ford kalitesinde kasa yapıp o motorları kullansa renault, öttürür alt piyasayı ama fransızlar nato kafa nato mermer. Markanın üretim stratejisi belli yıllardır değiştirmiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    teknik bültenlere göre ancak Renault'un teknik bültenlerde verdiğinden daha fazlası (1.6 dci motorlar) için mevcut
    zaten araştırırsanız bu motorla ilgili birçok haberi ilk önce ben veriyorum elimde daha fazla bilgi var ancak bunları kendime saklamak zorundayım yoksa bir daha bu verileri bulamam.

    tamm tamam dci daha iyi bunumu dememizi bekliyorsun ? cdti suankı ağır haliyle 225 taban lastikleriyle bile dci ye hondanın dizeline göre iyi işler yapıyor. Seneye şaka maka yeni kasada 1300 kilollara renault seviyelerine düşerse ağırlık görecez bakalım o değerlerinizi.
  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    aynı ağırlıklarda da dci daha iyi işler yapıyor
    ilk sayfada bununla ilgili örnekler mevcut. isterseniz ben de örnekleri çoğaltırım
    zeten güncellenmiş dci (c serisindeki 136 bg) kendinden daha hafif cdti araçlara göre daha hızlı ve daha yüksek hızlara çıkıyor ve daha az yakıyor geriye sanırım birşey kalmadı.

    zaten 1.6 180 bg'lik dci çıkınca bu veriler bile komik gelecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    aynı ağırlıklarda da dci daha iyi işler yapıyor
    ilk sayfada bununla ilgili örnekler mevcut. isterseniz ben de örnekleri çoğaltırım
    zeten güncellenmiş dci (c serisindeki 136 bg) kendinden daha hafif cdti araçlara göre daha hızlı ve daha yüksek hızlara çıkıyor ve daha az yakıyor geriye sanırım birşey kalmadı.

    zaten 1.6 180 bg'lik dci çıkınca bu veriler bile komik gelecek

    opelin 1.6 cdti 175 hp motoru gelecek.
  • Rengar Bot kullanıcısına yanıt
    Aktarma becerisi
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.