Şimdi Ara

1.6 hdi 110 hp Partner Tepee nasıldır? Vergisi, sınırlarmaları ve muayenesi hakkında bilgi verir misiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
16.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 1.6 partner tepeee premium zenith pack arac almayı düşünüyorum aracta cam tavan abs asr esp yokus kalkış destegi hız sabitleme park sensörü far yağmur sensörü bluetooth kiti dahil bir binek aracta ne olması gerekiyorsa hepsi var. yalnız bunların ticariye girenleri varmıs sınırlamaları varmıs muayene her sene olması gerekiyormus vergisi 6 yılda düşüyormus vs gibi seyler duydum bu konuda vevaracı kullanmıs yakıt konusu olsun konfor olsun cekis konusu olsun bilgili arkadaslar beni bilgilendirirse sevinirim.Teşekkürler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.6 HDi 110 HP Peugeot Partner Tepee: Bilgiler, Vergiler, Sınırlamalar ve Muayeneler

    Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 110 HP, ticari amaçlı araçlarda kullanılmak üzere tasarlanmış bir hafif ticari araçtır. Performansı ve pratikliği ile bilinir.

    Özellikler

    • 1,6 litrelik turbo dizel motor
    • 110 beygir gücü
    • 285 Nm tork
    • 5 ileri manuel şanzıman
    • Ortalama yakıt tüketimi: 5,1 litre/100 km

    Kullanıcı Yorumları

    Peugeot Partner 1.6 HDi kullanıcıları genellikle aracın performansından, pratikliğinden ve güvenilirliğinden memnun kalırlar. Kullanıcı yorumları, aracın yük taşıma kapasitesinin ve geniş iç hacminin ticari amaçlar için uygun olduğunu göstermektedir.

    Vergiler

    Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 110 HP, Türkiye'de %18 ÖTV ve %18 KDV'ye tabidir. Aracın vergileri, aracın yılına ve özelliklerine göre değişebilir.

    Sınırlamalar

    Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 110 HP, hafif ticari araç olarak sınıflandırılsa da, özel kullanım için de uygundur. Ancak, ticari araç olarak kullanıldığında bazı sınırlamalar vardır:

    • Araç, ticari plaka ile tescil edilmelidir.
    • Araçta yolcu taşınamaz.
    • Araç, yük taşımak için kullanılmalıdır.

    Muayeneler

    Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 110 HP, ilk 3 yılında her yıl, daha sonra ise 2 yılda bir muayene edilmelidir. Muayene, aracın teknik durumunun kontrol edilmesi ve güvenli bir şekilde kullanılmaya uygun olduğunun tespit edilmesi için yapılır.

    Sonuç

    Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 110 HP, ticari amaçlar için uygun, performanslı ve pratik bir araçtır. Vergileri, sınırlamaları ve muayeneleri hakkında bilgi sahibi olarak, aracın kullanımını optimize edebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • O aracin binek olan versiyonu zaten yok. Hepsi ticari. Hiz siniri dusuk + her yil muayene. Her yil muayene pek sorun degil zaten epi topu kac liralik sey ama hiz siniri buyuk sorun. Yani 2 ay ekonomi yap yavas sur yada hic surme bi gun git radara gir yaptigin ve yapacagin 10 ayin daha ekonomisini cope at. Yakit konusunda cok cimri degil ama gayetbtatminkar sonuclari var ve gidisi gayet guzel. Bir arkadasimin 2012 90 lik versiyonunu kullandim ve 2014 90lik versiyonunu test ettim gayet tatmin etti beni ki 110lugunu gercekten merak ediyorum. Konfor konusunda binek rahatligini bana yasatti ama bu biraz da onceden kullandiginiz araclara bagli. Benim gibi getz ve daha oncesinde de spring gibi araclara binmisseniz sizo fazlasiyla tatmin edecektir. Trim sesi fazla yok hatta kullandigim araclarda hic yoktu ve gayet sessiz bir ortam sunuyordu ama internette trim sesinden sikayetci borcok insan da var. Sanirim sans isi biraz. Hatta 2-3 ay once sifir allure donanimina kapora birakmistim fakat daha sonra forumdaki arkadaslar sayesinde vazgectim. Benim alacagim arac 53.000 tl idi. Sizinki bunun uzerine + 3000 tl gibi bir rakama gelecek ki ticari icin gercekgen cok fazla bir meblag. Ya o aracin sifir ama bosline versiyonunu yada 2. El allure ve navigasyonsuz versiyonunu almak istiyorum ama is isten gecti bir kere baska arac almis olduk.




  • Grand Picasso için konuşuyorum..

    Ne motoru
    Ne yakıtı
    Ne ferahlığı
    Ne donanımı
    Ne sağlamlığı
    Ne genişliği
    Ne fiyatı ile
    2. elde rakibi olmayan bir araç.

    3800 cc v6 motor bir arabadan inip buna bindim ve daha performanslı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alimdemir

    Grand Picasso için konuşuyorum..

    Ne motoru
    Ne yakıtı
    Ne ferahlığı
    Ne donanımı
    Ne sağlamlığı
    Ne genişliği
    Ne fiyatı ile
    2. elde rakibi olmayan bir araç.

    3800 cc v6 motor bir arabadan inip buna bindim ve daha performanslı.
    Donanımı ve motoru sizi aldatmasın, o bir "ticari" araba. Amacı yük taşımak olan bir araba. Binek konforu beklemeyin. Şanzuman oranı da yük için optimize edildiği için, aynı motora sahip C sınıfı bir araçtan fazla yakıt tüketirsiniz.

    Eğer büyük araç ihtiyacınız varsa Scenic, C-Max gibi seçenekler var.
  • Buraya ticari sorarsanız zararlı çıkarsiniz. Onlar clioyq 65bin verenlerdor. Ticari aaraç uile ilgili sorularınizi oözel mesaj atın cevaplayayim.
    Muayene her yil hiz sınırı ssadece 90km üzeri yollarda 10 km düşü.
    Vergisi 800 kusur lira (1.6 binek ile aynı)
    Yakıtı sizi şaşırtir.
    Trafik daha önce ticari araç kullanmadiysaniz biraz yüksek cikar 2. Yıl normale döner (240tl)
    Koskosu yüksek değildir
  • Uzun süre ticari kullandım baktığınız aracın aynısı berlingo vardı.

    Genişliği dışında nokta kadar artısı yoktu.

    6 sene 800 Lira vergi vereceksiniz sonra bir alt dilime iniyor

    Her sene 200 lira muayene

    Uzun yolda düşük hız sınırı

    1 seneyi geçince ses yapmaya baslayan iç mekan. 2 senelik bir partnere bozuk yolda binin sonra soğursunuz zaten.
  • Hız sınırına çok takılmayın, otomobillerin bir tık altındadır. Karayolları yönetmeliğine göre hız limiti ' panelvan(n1)' dir.
    Her yıl muayene ve vergi limiti sorun olmazsa alınabilir araçdır.
    Yakıtı koklar zannettmeyin ağır araç olduğu için şehiriçi heleki kısa mesafelerde 7 lt yi rahatlıkla görür.
  • Arka süspansiyon lok lok diye bağırır. Hem de sıfır araçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Arka süspansiyon lok lok diye bağırır. Hem de sıfır araçta.
    Ticari araç motorlu Taşıt Vergisi : 6 sene boyunca 859 TL, 6 seneden sonra 537 TL (şimdiki fiyatlarla)
    Muayene, hersene ortalama 200 TL
    Trafik Sigortası : Binek araçların nerdeyse ortalama 2 katı
    Kasko : Binek araçların ortalama 1,5 katı
    Tüketim : Dizel olduğuna bakmayın, şanzuman yük taşımak için optimize edilmiş, kısa şanzuman, yüksek devir çevirmek zorunda. En az 7 litreniz var araç boşken.
    Konfor: Özellikle arka süspansiyonlar kütük gibi, (yük taşımak için yapıldığı için), ağırlık merkezi yukarıda olduğu için virajlarda çok yatar, çabuk bırakır. Ses yalıtımı iyi değildir, motor ve yol gürültüsü çoktur...

    Eğer ticari ihtiyaç yoksa kesinlikle uzak durulmalı, donanım gözünüzü boyamasın, binek konforunu bulamazsınız.

    Ama kilonuz 150 ise, binek araçlar küçük geliyorsa düşünülebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Ticari araç motorlu Taşıt Vergisi : 6 sene boyunca 859 TL, 6 seneden sonra 537 TL (şimdiki fiyatlarla)
    Muayene, hersene ortalama 200 TL
    Trafik Sigortası : Binek araçların nerdeyse ortalama 2 katı
    Kasko : Binek araçların ortalama 1,5 katı
    Tüketim : Dizel olduğuna bakmayın, şanzuman yük taşımak için optimize edilmiş, kısa şanzuman, yüksek devir çevirmek zorunda. En az 7 litreniz var araç boşken.
    Konfor: Özellikle arka süspansiyonlar kütük gibi, (yük taşımak için yapıldığı için), ağırlık merkezi yukarıda olduğu için virajlarda çok yatar, çabuk bırakır. Ses yalıtımı iyi değildir, motor ve yol gürültüsü çoktur...

    Eğer ticari ihtiyaç yoksa kesinlikle uzak durulmalı, donanım gözünüzü boyamasın, binek konforunu bulamazsınız.

    Ama kilonuz 150 ise, binek araçlar küçük geliyorsa düşünülebilir

    Alıntıları Göster
    ortalamaya göre sık araç değiştiren ve mümkün oldukça farklı araçları denemeyi seven biriyimdir. ayrıca hem eşim hem kendim için araç alıp sattığım için de farklı sınıf araçlara binme fırsatım olmakta.

    mesleğim gereği teknik konulara, otomobillere, motorlara, vs. ilgili ve çoğu konuya hakim sayılırım. araç alırken önceliğim f/p oranıdır. marka bağımlılığım yoktur.

    bu ön bilgilerden sonra, benim de araç değiştireceğim zaman kullanıcı fikri almak için bakındığım ancak çok fazla bilgi kirliliği olan foruma biraz katkım olsun istedim. buraya yazmamın sebebi, şu anda kullandığım araçlardan birisinin arkadaşın sorusundaki araç olmasıdır.

    aktif olarak dönem dönem kullandığım araçlar ve bu araçlarla ilgili bence olumlu ve olumsuz yönlerini buraya yazmaya çalışacağım ki araç alma arefesindeki arkadaşlara az da olsa faydamız dokunsun. Aşağıda da görüleceği üzere çok farklı sınıflarda çok farklı marka ve model kullanmış birisi olarak bu yorumları yapıyorum.

    1- Volkswagen Jetta Comfortline 2006 model 1.6 motor Otomatik Şanzıman

    Donanım ve iç kalitesi ile fiyatına göre bence çok iyi bir araçtır.Çok konforlu bir araç olmakla beraber 8 valf 102 bg lik 1.6 motor kasaya biraz yetersiz kalıyor. 1.2 tsi bir jetta ile kapışmaya çalışmışlığım ve boyumun ölçüsünü almışlığım var. yalnız bu motor hitler motoru diye de tabir edilen sorunsuzluğu ile nam salmış ve lpg ye tam uyumlu bir motordur. çok yüksek performans beklentisi olmayanlar için de yeterli sayılabilir, özellikle uzun yol ara hızlanmalarında beni hiç üzmedi. 6 ileri eski tip ıslak diye de tabir edilen DSG şanzımana sahipti ve 1 yıl civarında kullanmama rağmen herhangi bir problem çıkarmadı, sonradan tanıdık birisine sattığım için 160000 km de iken de henüz bir problem çıkarmamıştı. yakıt tüketimi olarak şehir içinde 9 lt civarındaydı. yalnız ben arabaları çok sert kullanmam.

    2 - Mazda 323 HB 1997 model 1.5 Otomatik Şanzıman

    4 ileri otomatik şanzımanı, hız arttıkça artan iç gürültüsü (rüzgar, yol, motor, ne ararsan) ile yüksek hızlarda biraz üzmüştü bizi. özellikle uzun yolda bu aracı çok tavsiye etmem. Ama düşük hızlarda şehir içinde gayet pratik ve kullanışlı olduğunu ve yaşına rağmen hala ne kadar sorunsuz bir araç olduğunu da söylemezsem hakkını yerim aracın.bu aracın da tüketimi 8-9 lt civarındaydı. çok fazla konfor, ekonomi vs. beklemek bu araç için sizi hayal kırıklığına uğratabilir. benim alma sebebim eşimin ilk aracı olacağı için ucuz, sorunsuz bir otomatik araç ihtiyacımızın olmasıydı.

    3 - Fiat Panda 1.2 Dynamic Dualogic Şanzıman

    tam otomatiklerden sonra yarı otomatik şanzımanlar insana biraz garip gelsede çok kısa zamanda gaza nasıl basmanız gerektiğini anlayıp şanzımana alışıyorsunuz. yarı otomatiklerin arasında AMT (Mitsubishi) den sonra en sorunsuz şanzıman dualogic tir. bizim aracımız dynamic donanımlı ve cam tavanlıydı. o kadar farklı araç kullanmamıza rağmen bu aracın yeri hala başkadır. çok pratik ve ekonomik bir araçtır. 6 lt civarı şehir içi tüketimi vardır. 120 km/h kadar hızlanması fena değildir ama 120 km/h den 150 km/h e kadar hızlanması için ciddi bir zaman geçmesi gerekiyor. şehir dışında kullanılmaz denmesine rağmen ben en az 3000 km uzun yol yaptım ve çok memnun kaldım. hele ki karadenizde kocaman cam tavanını açıp ağaçların altından seyahat etmek çok keyifli. tabi çok fazla bir bagaj beklentiniz olmasın. 1 orta boy valiz ve ufak tefek eşyalar ancak sığıyor. 2 kişiyseniz arka koltukları da bagaj niyetine kullanarak sığabiliyorsunuz.

    4 - Hyundai Accent 2006 mdel 1.5 Dizel Manuel

    Çok fazla söylenecek bişey yok. şirket aracı olarak kullandım, sadece dizel olmasına rağmen yakıtı biraz fazla gelmişti bana. piyasada çokca olduğundan test etme imkanı rahat olduğu için üzerine çok bişey yazmıyorum.

    5 - Fiat Albea 2008 Model 1.3 Multiyet

    bu araçla ilgili de çok yorum yapmayacağım. yine şirket aracı olarak kullandım.

    6- Ford Escort CLX Sedan 1994 Model 1.6 Dohc Motor

    baba aracı olarak 10 yıl üzerinde kullandık. genel anlamda memnun olmamıza rağmen yaşı ilerledikçe elektronik arızalar vermeye ve çamurluk bölgelerinden çürümeye başladı. klima olmaması ve arkasını çabuk bırakma eğiliminde olması olumsuz yönleri diyebilirim. ama dönemine göre motor performansı gayet başarılıdır. lpg uyumu iyidir.

    7 - Seat İbiza Sportourer 2013 model 1.2 TSİ DSG Style Donanım

    araç benim sıfır aldığım dönemde tam bir f/p canavarıydı. sonradan sıfır arabalara gelen zamlarla sıfır almak artık bana çok mantıklı gelmese de hala f/p oranı çok yüksektir. aracın 1.2 motoruna rağmen 10 sn altındaki 0-100 hızlanması araca her bineni şaşırtır. uzun yolda 180 ile bile gitseniz gayet stabildir. araca binmeyenler şaşırabilir ama süspansiyonların konforu C sınıfı birçok araçtan da iyidir. iç malzeme kalitesi birçok rakibinden iyidir. aracın neresini açsanız bir audi veya vw amblemine rastlıyorsunuz. zevkler değişkendir ama bence sportourer kasaların görüntüsü de sınıfındaki çoğu araçtan güzel, özellikle ibizalarda önden görünüş bence çok hoş. iç tasarım için aynı şeyi söyleyemem. sade ama kullanışlı bir iç tasarımı var. donanım olarak internette bilgiler bulunabileceği için o kısma girmiyorum ama bana yeterli geliyor. bu araçlarla ilgili en çok merak edilen ve internetteki yorumlar arasında uçurumlar olan konu yakıt tüketimi... şu anda şehir içinde çok fazla zorlamadan ama zaman zaman da keyif için tam gaz yaparak (kesinlikle çok keyifli) yakıt tüketimimiz 7,2 lt. ağırlıklı olarak kısa mesafe kullanımı olduğunu da belirteyim. bu araca 8-9 lt yaktırılabilir ama bunun için baya agresif kullanmak lazım. uzun yolda ise 110-120 km aralığında seyahat ederseniz 5-5,5 lt aralıklarını rahat görürsünüz çok eğimli bir yol değilse. bence bu aracın en olumsuz yanı ise arka koltukları. devasa bir bagaj yapıp arka koltuk diz mesafesini bu kadar daraltmak bana çok saçma geldi. benim boyum 1,82 ve ön koltuğu kendime göre ayarladığımda arkada dizim neredeyse ön koltuğa değiyor. araç şu anda 30000 km de ve dsg de herhangi bir sorun yok. 1.2 tsi motorlarda tork değeri daha az olduğu için de ben bu motorları kullanan VAG gurubu araçlarda bir sorun olacağını düşünmüyorum. bu aracı düşünen herkese sonuna kadar tavsiye ediyorum.

    8 - Ford Fiesta Titanium 2009 model 1.4 tdci

    yakıt tüketimi (şehir içi 6 lt, şehir dışı 5 lt civarı yukarıda bahsettiğim sürüş şartlarında) ve dizaynı benim en çok beğendiğim kısımları iken aşırı sert süspansiyonu ve bunun yanında incecik yanaklı lastikleri ile çukur ve tümseklerden geçerken yaşattığı konforsuzluk gerçekten çok kötü. çok iyi yol tutuşa sahip bir araç. çok fazla bir performans beklememeniz ve rampalarda kesinlikle 2000 devir altında yakalanmamanız lazım yoksa insanı zor durumlara düşürebiliyor. arka koltuk mesafesi ibizaya göre daha iyi. bagaj kapasitesi sınıfına göre yeterli düzeyde. bu araçta piyasada çok bulanabildiği için çok üzerinde durmuyorum. genel olarak donanımı çok iyi, konforla ilgili sorunlar var.


    Şimdi gelelim asıl konumuz olan Peugeot Partner Tepee Premium Pack e;

    9 - Peugeot Partner Tepee Premium Pack 2011 model 1.6 HDİ 110 BG

    öncelikle bu araçla ilgili motor konusunu bir kenara koymak lazım. çünkü PSA üretimi olan aynı motor Volvo S40, Ford Focus, Bircok Citroen ve Peugeot modellerinde kullanılan kendisini kanıtlamış bir motor. 110 bg lik motor, performans beklentilerini bu tarz bir araç için kesinlikle fazlasıyla karşılıyor. yakıt tüketimi konusunda ise bence gayet başarılı. genellikle işe gidip gelmek için kullandığım, 8 km lik inişli çıkışlı, orta yoğunluklu trafiği olan bir yolda şu anda 6,7 lt yakıyor ki bence ekonomik.

    gelelim konfor olayına; benim aracım şu anda 60000 km de ve öyle çok rahatsız edecek seviyede tıkırtı, gürültü vs yok. çok bozuk yollara girdiğinizde arka kısımdan, kelebek camlardan biraz ses geliyor ancak büyük şehirlerden birinde yaşadığım için bozuk yola çok nadiren giriyorum. süspansiyon sertliği bence bahsedildiği kadar değil, özellikle fiesta dan inip tepee ye bindiğinizde emin olun daha konforlu. bu aracın işlevselliği göz önüne alınırsa bence yılda bir muayene ve 10 km lik bir hız sınırı bence çok da önemli değil. arkada üç kişi çok rahat bir şekilde seyahat edebiliyor. koltukların oturuş pozisyonu, yüksekliği ve rahatlığı suv araçlara yakın. bagaj konusuna zaten değinmiyorum hatta masa koltuk vb eşyalarınızı taşımak için nakliyeye dahi ihtiyacınız olmuyor arka koltukları sökünce. donanım olarak bir çok C sınıfı araca göre hem çok tatminkar hemde çok işlevsel bir araç.

    olumsuz taraflarına gelince; sigortası binek araçlara göre daha yüksek, her yıl muayene var (dediğim gibi zaten yeni araçlar genelde muayeneye takılmıyor, yıllık 170 TL lik maliyet de bence çok önemli değil), virajlara bir fiesta gibi giremiyorsunuz haliyle araç yüksek, bazı kapalı otoparklara yüksekliğinden dolayı sığmıyor (alana kadar bu kadar yüksek olduğunu farketmemiştim).

    özetle, 2 veya daha fazla çocuğunuz veya küçük bir işletmeniz varsa, çok yüksek performans beklentiniz yoksa, muayene ve hız limiti olaylarına çok takılmazsanız bu fiyata alabileceğiniz en iyi araçlardandır diyebilirim.

    Fransız arabalarına karşı yıllardır önyargı ile yaklaşmıştım, ama bu araç benim önyargılarımı kırdı.

    kusura bakmayın, biraz uzun oldu ama daha öncede dediğim gibi, araçlarla ilgili kullanıcı bilgisi almak gerçekten çok önemli ve zor olduğu için elimden geldiğinde uzun yazmaya çalıştım. yukarıdaki araçların herhangi birisi ile ilgili bilgi almak isterseniz yardımcı olurum.

    Herkese faydalı bilgi paylaşımları diliyorum.




  • Komşum aldı yeni beyaz zenith paket fiyatı 58'miş.
    Inceledim aracı çok lüks gibi geldi ancak amcamın partneri var 2006 model arkası zar zar sesler çıkarıyor. Eskidikçe çok rahatsız edici.
    Komşum aslında duster alacaktı ancak kalitesiz geldi dedi yerden yüksek diye partner aldı.
    Ticari alacak olsam yeni Connect'e yada Caddy'e bakardım diğerleri şirketler için üretilmiş bence.
    Genişlik çok sorun değilse 308 kesinlikle daha iyi bir tercih olur.
    Bu arada ticariler çok değer kaybediyor.
    2004 senesinde 3+1 ev 24 bin tl'ydi, partnerde 24 bin tl'ydi babamin arkadaşı partner aldı.
    Şu anda ev 130 bini geçti, araba şu anda 13 bin tl.
    Bunu da düşünün derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Ticari araç motorlu Taşıt Vergisi : 6 sene boyunca 859 TL, 6 seneden sonra 537 TL (şimdiki fiyatlarla)
    Muayene, hersene ortalama 200 TL
    Trafik Sigortası : Binek araçların nerdeyse ortalama 2 katı
    Kasko : Binek araçların ortalama 1,5 katı
    Tüketim : Dizel olduğuna bakmayın, şanzuman yük taşımak için optimize edilmiş, kısa şanzuman, yüksek devir çevirmek zorunda. En az 7 litreniz var araç boşken.
    Konfor: Özellikle arka süspansiyonlar kütük gibi, (yük taşımak için yapıldığı için), ağırlık merkezi yukarıda olduğu için virajlarda çok yatar, çabuk bırakır. Ses yalıtımı iyi değildir, motor ve yol gürültüsü çoktur...

    Eğer ticari ihtiyaç yoksa kesinlikle uzak durulmalı, donanım gözünüzü boyamasın, binek konforunu bulamazsınız.

    Ama kilonuz 150 ise, binek araçlar küçük geliyorsa düşünülebilir

    6 senedir tepee kullanıyorum, sizin bu yazdıklarını görünce, sanki başka bir araçtan bahsediyorsun sandım.
    Dediklerin ile alakası yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Ticari araç motorlu Taşıt Vergisi : 6 sene boyunca 859 TL, 6 seneden sonra 537 TL (şimdiki fiyatlarla)
    Muayene, hersene ortalama 200 TL
    Trafik Sigortası : Binek araçların nerdeyse ortalama 2 katı
    Kasko : Binek araçların ortalama 1,5 katı
    Tüketim : Dizel olduğuna bakmayın, şanzuman yük taşımak için optimize edilmiş, kısa şanzuman, yüksek devir çevirmek zorunda. En az 7 litreniz var araç boşken.
    Konfor: Özellikle arka süspansiyonlar kütük gibi, (yük taşımak için yapıldığı için), ağırlık merkezi yukarıda olduğu için virajlarda çok yatar, çabuk bırakır. Ses yalıtımı iyi değildir, motor ve yol gürültüsü çoktur...

    Eğer ticari ihtiyaç yoksa kesinlikle uzak durulmalı, donanım gözünüzü boyamasın, binek konforunu bulamazsınız.

    Ama kilonuz 150 ise, binek araçlar küçük geliyorsa düşünülebilir

    6 senedir tepee kullanıyorum, sizin bu yazdıklarını görünce, sanki başka bir araçtan bahsediyorsun sandım.
    Dediklerin ile alakası yok

    Niye alakası yok?

    Taşıt vergisini 859 yerine 250 mi ödüyorsun?
    Her sene muayeneye gitmiyor musun?
    Trafik sigortasına ne kadar ödedin?
    Kaskoya ne kadar ödedin?
    Ben focus ile şehir içinde 4,5 litre civarında geziyorum, senin ortalaman nedir?
    Binek ten daha mı konforlu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Ticari araç motorlu Taşıt Vergisi : 6 sene boyunca 859 TL, 6 seneden sonra 537 TL (şimdiki fiyatlarla)
    Muayene, hersene ortalama 200 TL
    Trafik Sigortası : Binek araçların nerdeyse ortalama 2 katı
    Kasko : Binek araçların ortalama 1,5 katı
    Tüketim : Dizel olduğuna bakmayın, şanzuman yük taşımak için optimize edilmiş, kısa şanzuman, yüksek devir çevirmek zorunda. En az 7 litreniz var araç boşken.
    Konfor: Özellikle arka süspansiyonlar kütük gibi, (yük taşımak için yapıldığı için), ağırlık merkezi yukarıda olduğu için virajlarda çok yatar, çabuk bırakır. Ses yalıtımı iyi değildir, motor ve yol gürültüsü çoktur...

    Eğer ticari ihtiyaç yoksa kesinlikle uzak durulmalı, donanım gözünüzü boyamasın, binek konforunu bulamazsınız.

    Ama kilonuz 150 ise, binek araçlar küçük geliyorsa düşünülebilir

    6 senedir tepee kullanıyorum, sizin bu yazdıklarını görünce, sanki başka bir araçtan bahsediyorsun sandım.
    Dediklerin ile alakası yok

    Niye alakası yok?

    Taşıt vergisini 859 yerine 250 mi ödüyorsun?
    Her sene muayeneye gitmiyor musun?
    Trafik sigortasına ne kadar ödedin?
    Kaskoya ne kadar ödedin?
    Ben focus ile şehir içinde 4,5 litre civarında geziyorum, senin ortalaman nedir?
    Binek ten daha mı konforlu ?

    Alıntıları Göster
    Bu forum'a ticari araç sorulmaz, onlar için ticari araç kullanıcıları hep hız yapan apaçi kişilerdir o yüzden hep önyargı ile yaklaşırlar.
    aynı modelini kullanıyordum, citröen berlingo olan.
    ben araçtan çok memnundum gerek yakıtı olsun gerek donanımı.
    araçlar kişilere göre farklı beklentiler içeresinde, bana göre psa grubunun bu ticari araçları müthiş bir araç.
    bende selection 2012 model berlingo var. 1.6 hdi 115 ps.
    hızlanması yakıtı, donanımı herşeyi çok iyi.
    eksisi ise kesinlikle arka tarafta oturanlar için süspansiyonları diyebilirim.
    Konfor konusunda eksi'de, daha iyi olabilirdi.
    Zaten hdi motor var üzerinde, çokda güzel çekişi gidişi çok memnunum.
    donanım konusunda ise tam anlamıyla bana hitap ediyor diyebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: merdempc

    O aracin binek olan versiyonu zaten yok. Hepsi ticari. Hiz siniri dusuk + her yil muayene. Her yil muayene pek sorun degil zaten epi topu kac liralik sey ama hiz siniri buyuk sorun. Yani 2 ay ekonomi yap yavas sur yada hic surme bi gun git radara gir yaptigin ve yapacagin 10 ayin daha ekonomisini cope at. Yakit konusunda cok cimri degil ama gayetbtatminkar sonuclari var ve gidisi gayet guzel. Bir arkadasimin 2012 90 lik versiyonunu kullandim ve 2014 90lik versiyonunu test ettim gayet tatmin etti beni ki 110lugunu gercekten merak ediyorum. Konfor konusunda binek rahatligini bana yasatti ama bu biraz da onceden kullandiginiz araclara bagli. Benim gibi getz ve daha oncesinde de spring gibi araclara binmisseniz sizo fazlasiyla tatmin edecektir. Trim sesi fazla yok hatta kullandigim araclarda hic yoktu ve gayet sessiz bir ortam sunuyordu ama internette trim sesinden sikayetci borcok insan da var. Sanirim sans isi biraz. Hatta 2-3 ay once sifir allure donanimina kapora birakmistim fakat daha sonra forumdaki arkadaslar sayesinde vazgectim. Benim alacagim arac 53.000 tl idi. Sizinki bunun uzerine + 3000 tl gibi bir rakama gelecek ki ticari icin gercekgen cok fazla bir meblag. Ya o aracin sifir ama bosline versiyonunu yada 2. El allure ve navigasyonsuz versiyonunu almak istiyorum ama is isten gecti bir kere baska arac almis olduk.

    sevgili arkadaşım bu aracın binek ruhsatlı versiyonu var

    iyice bir öğren önce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Donanımı ve motoru sizi aldatmasın, o bir "ticari" araba. Amacı yük taşımak olan bir araba. Binek konforu beklemeyin. Şanzuman oranı da yük için optimize edildiği için, aynı motora sahip C sınıfı bir araçtan fazla yakıt tüketirsiniz.

    Eğer büyük araç ihtiyacınız varsa Scenic, C-Max gibi seçenekler var.

    bu segmentle ne alıp veremediğin var bilemedim yalnız adam MPV bakıyor c sınıfı değil dikkat ettiysen

    bırakta o kadar tüketsin c sınıfı fonksiyonellikte bu aracın yanına yanaşmayı bırak

    kıyısından geçemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Ticari araç motorlu Taşıt Vergisi : 6 sene boyunca 859 TL, 6 seneden sonra 537 TL (şimdiki fiyatlarla)
    Muayene, hersene ortalama 200 TL
    Trafik Sigortası : Binek araçların nerdeyse ortalama 2 katı
    Kasko : Binek araçların ortalama 1,5 katı
    Tüketim : Dizel olduğuna bakmayın, şanzuman yük taşımak için optimize edilmiş, kısa şanzuman, yüksek devir çevirmek zorunda. En az 7 litreniz var araç boşken.
    Konfor: Özellikle arka süspansiyonlar kütük gibi, (yük taşımak için yapıldığı için), ağırlık merkezi yukarıda olduğu için virajlarda çok yatar, çabuk bırakır. Ses yalıtımı iyi değildir, motor ve yol gürültüsü çoktur...

    Eğer ticari ihtiyaç yoksa kesinlikle uzak durulmalı, donanım gözünüzü boyamasın, binek konforunu bulamazsınız.

    Ama kilonuz 150 ise, binek araçlar küçük geliyorsa düşünülebilir

    6 senedir bu aracı kullandım ve yeni sattım
    bu coğrafyadaki ilk kullanıcılarındanım

    bu makinayı kullanmasam dediklerine inanası geliyor insanın..
    1.6 litre otomobilinde vergisi de aynısı aradaki fark biri 3 diğeri 6 sene sonra düşüyor

    burada 2 maddelik doğru cümlen var diğeride yıllık muayene ücreti 200 lirayı bulur.

    senin yazdığının aksine kaskosu otomobilin 1.5 katı pahalı değil en son 470 li bir rakam ödedim ben.

    trafik sigortam 2 katı değil 300 dü sanırım en son satarken.

    tüketim öyle senin yazdığın gibi gene değil şehir içi 5 lerde gezdim

    ses yalıtımı gerçekten başarılı bir araç,öyle klavye delikanlılarına pabuç bırakmayan cinsten.

    gelelim konfora bu araçlar düz stabil asfaltta en az otomobil oranında konforlu bozuk yolda eğer yük yok ise sesli ve gürültülü çalışır

    orta yüklerde 110 ve 120 km li hızlarda virajlara girmişliğim oldu gayet tatminkardı

    205 taban ve 215 taban lastiğin ülkemizdeki ilk temsilcisidir.

    tabi beklentileri çok yüğksek tutmayalım yinede ama ortalamanjın üstünde bunu söyleyeyim.


    bu araç 308 in 2 numaralı platformu üzerine inşa edildi.

    ve yük ağırlık dengesi ve yapısı farklıdır bir otomobil gerçekliğini bulamazsınız

    ama otomobilin size sunmadığı donanımları ve fonksiyonelliği sunar

    panoromik cam tavan,esp,yokuş kalkış desteği,asr,dijital çift yönlü klima,hız sabitleme,navigasyon,dört teker disk fren,yağmur far sensörü,overbosst anlık tork gereksinimi yaklaşık 30 nm olması lazım,arka bagaj açılabilen cam gibi aklıma ilk gelenler.

    diğer türlü bizde hemen bir 5008 veya c max alabiliriz ya fiyatı bir dünya

    en son baktığım 5008 in normal hali 90 binin üstünde idi..

    bu makinalarda 50 lerde fiyat performans aralığını bir görün ve öyle konuşun

    yiğidi öldürün ama hakkını yemeyin insafsızca klavye başı infaz bu makinaya haksızlıktır diyorum.

    uzun yazdım yazılanlar gerçeği yansıtmıyor sadece bir kaç cümlesi hariç





    konuya dönersek bu segment araçlar geniş aileler için en ekonomik ve güvenlikli çözümlerdir kullanım değerleri ve krriterlerini abartmadığınız sürece

    bu aracı düşünene arkadaşlara tavsiye ederim şahsen.

    bu fiyata makul bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Ticari araç motorlu Taşıt Vergisi : 6 sene boyunca 859 TL, 6 seneden sonra 537 TL (şimdiki fiyatlarla)
    Muayene, hersene ortalama 200 TL
    Trafik Sigortası : Binek araçların nerdeyse ortalama 2 katı
    Kasko : Binek araçların ortalama 1,5 katı
    Tüketim : Dizel olduğuna bakmayın, şanzuman yük taşımak için optimize edilmiş, kısa şanzuman, yüksek devir çevirmek zorunda. En az 7 litreniz var araç boşken.
    Konfor: Özellikle arka süspansiyonlar kütük gibi, (yük taşımak için yapıldığı için), ağırlık merkezi yukarıda olduğu için virajlarda çok yatar, çabuk bırakır. Ses yalıtımı iyi değildir, motor ve yol gürültüsü çoktur...

    Eğer ticari ihtiyaç yoksa kesinlikle uzak durulmalı, donanım gözünüzü boyamasın, binek konforunu bulamazsınız.

    Ama kilonuz 150 ise, binek araçlar küçük geliyorsa düşünülebilir

    6 senedir bu aracı kullandım ve yeni sattım
    bu coğrafyadaki ilk kullanıcılarındanım

    bu makinayı kullanmasam dediklerine inanası geliyor insanın..
    1.6 litre otomobilinde vergisi de aynısı aradaki fark biri 3 diğeri 6 sene sonra düşüyor

    burada 2 maddelik doğru cümlen var diğeride yıllık muayene ücreti 200 lirayı bulur.

    senin yazdığının aksine kaskosu otomobilin 1.5 katı pahalı değil en son 470 li bir rakam ödedim ben.

    trafik sigortam 2 katı değil 300 dü sanırım en son satarken.

    tüketim öyle senin yazdığın gibi gene değil şehir içi 5 lerde gezdim

    ses yalıtımı gerçekten başarılı bir araç,öyle klavye delikanlılarına pabuç bırakmayan cinsten.

    gelelim konfora bu araçlar düz stabil asfaltta en az otomobil oranında konforlu bozuk yolda eğer yük yok ise sesli ve gürültülü çalışır

    orta yüklerde 110 ve 120 km li hızlarda virajlara girmişliğim oldu gayet tatminkardı

    205 taban ve 215 taban lastiğin ülkemizdeki ilk temsilcisidir.

    tabi beklentileri çok yüğksek tutmayalım yinede ama ortalamanjın üstünde bunu söyleyeyim.


    bu araç 308 in 2 numaralı platformu üzerine inşa edildi.

    ve yük ağırlık dengesi ve yapısı farklıdır bir otomobil gerçekliğini bulamazsınız

    ama otomobilin size sunmadığı donanımları ve fonksiyonelliği sunar

    panoromik cam tavan,esp,yokuş kalkış desteği,asr,dijital çift yönlü klima,hız sabitleme,navigasyon,dört teker disk fren,yağmur far sensörü,overbosst anlık tork gereksinimi yaklaşık 30 nm olması lazım,arka bagaj açılabilen cam gibi aklıma ilk gelenler.

    diğer türlü bizde hemen bir 5008 veya c max alabiliriz ya fiyatı bir dünya

    en son baktığım 5008 in normal hali 90 binin üstünde idi..

    bu makinalarda 50 lerde fiyat performans aralığını bir görün ve öyle konuşun

    yiğidi öldürün ama hakkını yemeyin insafsızca klavye başı infaz bu makinaya haksızlıktır diyorum.

    uzun yazdım yazılanlar gerçeği yansıtmıyor sadece bir kaç cümlesi hariç





    konuya dönersek bu segment araçlar geniş aileler için en ekonomik ve güvenlikli çözümlerdir kullanım değerleri ve krriterlerini abartmadığınız sürece

    bu aracı düşünene arkadaşlara tavsiye ederim şahsen.

    bu fiyata makul bence.



    Hay azizim, beni bir kucak kelime yazmaktan kurtardın, ne desen doğru demişsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Ticari araç motorlu Taşıt Vergisi : 6 sene boyunca 859 TL, 6 seneden sonra 537 TL (şimdiki fiyatlarla)
    Muayene, hersene ortalama 200 TL
    Trafik Sigortası : Binek araçların nerdeyse ortalama 2 katı
    Kasko : Binek araçların ortalama 1,5 katı
    Tüketim : Dizel olduğuna bakmayın, şanzuman yük taşımak için optimize edilmiş, kısa şanzuman, yüksek devir çevirmek zorunda. En az 7 litreniz var araç boşken.
    Konfor: Özellikle arka süspansiyonlar kütük gibi, (yük taşımak için yapıldığı için), ağırlık merkezi yukarıda olduğu için virajlarda çok yatar, çabuk bırakır. Ses yalıtımı iyi değildir, motor ve yol gürültüsü çoktur...

    Eğer ticari ihtiyaç yoksa kesinlikle uzak durulmalı, donanım gözünüzü boyamasın, binek konforunu bulamazsınız.

    Ama kilonuz 150 ise, binek araçlar küçük geliyorsa düşünülebilir

    6 senedir bu aracı kullandım ve yeni sattım
    bu coğrafyadaki ilk kullanıcılarındanım

    bu makinayı kullanmasam dediklerine inanası geliyor insanın..
    1.6 litre otomobilinde vergisi de aynısı aradaki fark biri 3 diğeri 6 sene sonra düşüyor

    burada 2 maddelik doğru cümlen var diğeride yıllık muayene ücreti 200 lirayı bulur.

    senin yazdığının aksine kaskosu otomobilin 1.5 katı pahalı değil en son 470 li bir rakam ödedim ben.

    trafik sigortam 2 katı değil 300 dü sanırım en son satarken.

    tüketim öyle senin yazdığın gibi gene değil şehir içi 5 lerde gezdim

    ses yalıtımı gerçekten başarılı bir araç,öyle klavye delikanlılarına pabuç bırakmayan cinsten.

    gelelim konfora bu araçlar düz stabil asfaltta en az otomobil oranında konforlu bozuk yolda eğer yük yok ise sesli ve gürültülü çalışır

    orta yüklerde 110 ve 120 km li hızlarda virajlara girmişliğim oldu gayet tatminkardı

    205 taban ve 215 taban lastiğin ülkemizdeki ilk temsilcisidir.

    tabi beklentileri çok yüğksek tutmayalım yinede ama ortalamanjın üstünde bunu söyleyeyim.


    bu araç 308 in 2 numaralı platformu üzerine inşa edildi.

    ve yük ağırlık dengesi ve yapısı farklıdır bir otomobil gerçekliğini bulamazsınız

    ama otomobilin size sunmadığı donanımları ve fonksiyonelliği sunar

    panoromik cam tavan,esp,yokuş kalkış desteği,asr,dijital çift yönlü klima,hız sabitleme,navigasyon,dört teker disk fren,yağmur far sensörü,overbosst anlık tork gereksinimi yaklaşık 30 nm olması lazım,arka bagaj açılabilen cam gibi aklıma ilk gelenler.

    diğer türlü bizde hemen bir 5008 veya c max alabiliriz ya fiyatı bir dünya

    en son baktığım 5008 in normal hali 90 binin üstünde idi..

    bu makinalarda 50 lerde fiyat performans aralığını bir görün ve öyle konuşun

    yiğidi öldürün ama hakkını yemeyin insafsızca klavye başı infaz bu makinaya haksızlıktır diyorum.

    uzun yazdım yazılanlar gerçeği yansıtmıyor sadece bir kaç cümlesi hariç





    konuya dönersek bu segment araçlar geniş aileler için en ekonomik ve güvenlikli çözümlerdir kullanım değerleri ve krriterlerini abartmadığınız sürece

    bu aracı düşünene arkadaşlara tavsiye ederim şahsen.

    bu fiyata makul bence.



    + +3 sene daha yaklaşık 300 TL fazla MTV ödedin.
    + Yıllık muayene ücretin 200 TL, binekte 2 senede bir ödediğimiz ücret 167 TL.
    + Kaskon muhtemelen 6. Kademe indirimli. Biz Avensis 2.0 için 6. Kademe indirimli kasko için 350 TL ödüyorduk. Birde şirketten şirkete fark eder, ben AXA dan bahsediyorum.
    + Trafik sigortan 300 TL, ben en son 176 TL ödedim.
    + aynen senin yazdığın gibi "bozuk yolda eğer yük yok ise sesli ve gürültülü çalışır" bende bunu anlatmaya çalışıyorum, yük taşımak için yapılmış bir araç, binek konforu beklemeyin diye... Özellikle arka süspansiyon...
    + Ben doblo + connect kullandım, hiç 5 lerde gezemedim, dişli oranlarının kısa olduğu için, aynı hızda binek araca göre daha yüksek devir çevirmek durumunda, bu nedenle tüketimi bineklere göre biraz fazla. Connect ile 7 civarında geziyordu hep ortalama. Aynı motoru focus ta kullanıyor ama dediğim gibi 4,5-5 civarı.
    + 110 120 ile viraja girerek, aracın yol tutuşu/dengesi değerlendirilmez. Kimi viraj vardır 150 ile de gayet rahat alırsınız. Aşağıdaki video yu izlerseniz, yerden yüksek ağırlık merkezi için ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.



    En başta da dediğim gibi, aileniz çok kalabalıktır, MPV almaya güç yetmiyordur, o zaman OK. Ciddi kilo probleminiz vardır, küçük arabada rahat edemiyorsunuzdur o zaman OK. Ama sırf ucuz ya da donanımı bol diye almak pek doğru değil, konforsuz ve işletme maliyeti bineğe göre fazla.

    Not: Klavye delikanlılığı kavramınız hoş olmamış.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    quote:

    Orijinalden alıntı: merdempc

    O aracin binek olan versiyonu zaten yok. Hepsi ticari. Hiz siniri dusuk + her yil muayene. Her yil muayene pek sorun degil zaten epi topu kac liralik sey ama hiz siniri buyuk sorun. Yani 2 ay ekonomi yap yavas sur yada hic surme bi gun git radara gir yaptigin ve yapacagin 10 ayin daha ekonomisini cope at. Yakit konusunda cok cimri degil ama gayetbtatminkar sonuclari var ve gidisi gayet guzel. Bir arkadasimin 2012 90 lik versiyonunu kullandim ve 2014 90lik versiyonunu test ettim gayet tatmin etti beni ki 110lugunu gercekten merak ediyorum. Konfor konusunda binek rahatligini bana yasatti ama bu biraz da onceden kullandiginiz araclara bagli. Benim gibi getz ve daha oncesinde de spring gibi araclara binmisseniz sizo fazlasiyla tatmin edecektir. Trim sesi fazla yok hatta kullandigim araclarda hic yoktu ve gayet sessiz bir ortam sunuyordu ama internette trim sesinden sikayetci borcok insan da var. Sanirim sans isi biraz. Hatta 2-3 ay once sifir allure donanimina kapora birakmistim fakat daha sonra forumdaki arkadaslar sayesinde vazgectim. Benim alacagim arac 53.000 tl idi. Sizinki bunun uzerine + 3000 tl gibi bir rakama gelecek ki ticari icin gercekgen cok fazla bir meblag. Ya o aracin sifir ama bosline versiyonunu yada 2. El allure ve navigasyonsuz versiyonunu almak istiyorum ama is isten gecti bir kere baska arac almis olduk.

    sevgili arkadaşım bu aracın binek ruhsatlı versiyonu var

    iyice bir öğren önce.

    Araci almak icin kapora biraktigim ve mesaji yazdigim donemde ne listelerde ne de bayilerde binek versiyondan soz edilmiyordu. Simdi listelere girmisse hayirli olsun. Binek active versiyon ve ekletilecek opsiyonlarla beraber 66 bin liraya alana da hayirli olsun. 53 bin tl bu arac icin cok fazla bir meblag diye vazgecmistim birde...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.