Şimdi Ara

1.6 mpi vw motoru hakkında... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
101
Cevap
0
Favori
10.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Bu kadar savunulan bir atmosferik görmedim Tüp uyumu olmasaydı ne olurdu acaba?

    Savunmaktan ziyade, araştırma yapan insanların, bu sayfaları okurken, bazı abartılı yorumlarla dehşete kapılmamaları için, bu motoru gerçekten tecrübe edenler tarafından, burada bir takım bilgiler ortaya koyuluyor.

    Yani olay tamamen bir rehber olabilme kaygısıdır


    Ben anlamadım arkadaş, bir kullanan berbat bir performansı var diyor, diğer kullanan gayet güzel diyor. Çelişki olabilir bir konuda ama bu kadar kutuplaşma olması şaşrtıyor beni.

    Araçla ralli yapmayacağım,ailecek işimiz görülsün götürüp getirsin diyenler için ideal,hatta fazlasıyla yeterli.Ben hızı seviyorum,daha önce 3000 cc'nin altında araca binmedim,bana performans lazım diyen için berbat,hatta çekmiyor,gitmiyor..

    Ee yakıtında da anlaşamadık. Şehir içi 8 litre mi 11 litre mi?

    Gel uzat elini 9.5 litrede anlaşalım Yahu ne kadar ekmek o kadar köfte,ne kadar gaz o kadar benzin.Ben sakin kullanıyorum,gaza yüklenmiyorum ortalamam 8 litre.Ama 14 litre ortalama tutturanda vardır eminim..

    Edit:Bir de şöyle arkadaşlar var mesela..

     1.6 mpi vw motoru hakkında...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dranov -- 2 Ekim 2011; 17:40:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Bu kadar savunulan bir atmosferik görmedim Tüp uyumu olmasaydı ne olurdu acaba?

    Savunmaktan ziyade, araştırma yapan insanların, bu sayfaları okurken, bazı abartılı yorumlarla dehşete kapılmamaları için, bu motoru gerçekten tecrübe edenler tarafından, burada bir takım bilgiler ortaya koyuluyor.

    Yani olay tamamen bir rehber olabilme kaygısıdır


    Ben anlamadım arkadaş, bir kullanan berbat bir performansı var diyor, diğer kullanan gayet güzel diyor. Çelişki olabilir bir konuda ama bu kadar kutuplaşma olması şaşrtıyor beni.

    Araçla ralli yapmayacağım,ailecek işimiz görülsün götürüp getirsin diyenler için ideal,hatta fazlasıyla yeterli.Ben hızı seviyorum,daha önce 3000 cc'nin altında araca binmedim,bana performans lazım diyen için berbat,hatta çekmiyor,gitmiyor..

    Ee yakıtında da anlaşamadık. Şehir içi 8 litre mi 11 litre mi?

    Alıntıları Göster
    1.6 MPI 102 HP motorlu 2010-2011 model PASSAT TRENDLINE'ların özellikle (!) "Şeker Beyazı" olan modellerine Şanlı Urfa yöresindeki galericiler el koymuş, yani az daha müsadere etmiş diyemeyeceğim.

    Sahibinden.Com'da bu konstelasyon özellikle dikkatimi çekti.

    1. PASSAT TRENDLINE 1.6 MPI 102 HP
    2. FİYAT 48-55 BİN TL ARASINDA
    3. ŞEKER BEYAZI
    4. KM DÜŞÜK VE ORTA
    5. LPG UYUMU ÖN PLANDA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1.6 MPI 102 HP motorlu 2010-2011 model PASSAT TRENDLINE'ların özellikle (!) "Şeker Beyazı" olan modellerine Şanlı Urfa yöresindeki galericiler el koymuş, yani az daha müsadere etmiş diyemeyeceğim.

    Sahibinden.Com'da bu konstelasyon özellikle dikkatimi çekti.

    1. PASSAT TRENDLINE 1.6 MPI 102 HP
    2. FİYAT 48-55 BİN TL ARASINDA
    3. ŞEKER BEYAZI
    4. KM DÜŞÜK VE ORTA
    5. LPG UYUMU ÖN PLANDA

    hocam adamlar görüyor buraları gelişimleri takip ediyor normaldir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Bir de bazı arkadaşlar 8v 16v olayına çok takılıyor. İsterse 3,5 valf olsun Önemli olan sonuç.

    Toyota'nın güncel VVT-i 1.6 16v benzinli motoru (corollada kullanılan) bu 30 yıllık hitlerden daha ileri teknoloji, daha yeni ve daha çok gelişmiş bir motor değil mi?

    Öyleyse buyrun kağıt üstündeki teknik verilere şöyle bir göz atalım, işte dehşetengiz farklar:

    Hitler: Maksimum tork 148 / 3800 Nm dv/dk ----------- Toyota: 1.6 vvti Maksimum tork 157/5200 Nm/dd

    Hitler: Maksimum güç 75 (102) / 5600 kw (PS) dv/dk --------- Toyota 1.6 vvti Maksimum güç 124/ 6000 PS/dd

    Yakıt tüketiminde;
    Hitlerli golf şehir içi 9.7lt/100km -------- Toyota corolla 1.6 vvti şehir içi 9.2lt/100km

    Hitlerli golf şehir dışı 5.6lt/100km ---------- Toyota corolla 1.6 vvt-i şehir dışı 5.8lt/100km

    Hitlerli golf karma kullanımda 7,1lt/100km ---------- Toyota corolla 1.6 vvt-i karma kullanımda 7.0Lt/100km ortalama.

    Hitlerli golf 0-100Km/sa hızlanması 11.3 saniye, son hızı 188km/h Toyota corolla 1.6 vvti 0-100 hızlanması 10.4 saniye, max hızı 195 km/H

    Pratikteki kullanımda üç aşağı beş yukarı veriler değişebilir. Ama kağıt üstünde tork farkı yaklaşık %6 (9nm/dd), o da vvti motor bu torku 5200 gibi çok yüksek bir devirde sağlayabiliyorken hitler 3800 devirde sağlıyor.

    Yakıt tüketimi çok yakın ortalamalarda. Şehir içinde yarım litre VVT-i fark ediyor. Şehir dışında hitler önde.

    Ama sonuç olarak daha çok valf, değişken sübap zamanlaması v.s. teknolojik farklar büyük bir mucize yaratamamış.

    Üstüne üstlük motoru daha komplex daha karmaşık hale getirdiği halde


    Tabi ki yeni teknolojiler, turbo ve sübap zamanlama kontrolü filan bir miktar performans ve yakıt tasarrufu getirir.

    Ama bu turbo dizelle atmosferik benzinli motor farkı kadar büyük bir etki yaratmaz.


    bu karsilastirma kagit ustunde hitleri savunmussunuz ama gercek hayatta isler tepe taklak oluyor(onceki aracim toyota corolla simdiki exeo arada 50 kg fark var)
    toyotaya bastinmi gidiyordu ve 9 lt civari yakiyordu benzinde.
    exeoya bastinmi gitmiyor ve 11 lt nin altina dusuremedim benzinde.
    lpg ise corolla 10 lt civarina cikti
    exeo ise 13lerde dolasiyor ustelik exeo ile araba sollamaya korkuyorum yani lpgyi de attirdiktan sonra araba at arabasindan farksiz oldu(guc konusunda)
    ama corollaya bastinmi gidiyordu ustelik alt devirlerde exeo kadar sonuk bir araba degildi


    ama is kaliteye gelince exeo bambaska. corolla yanina yaklasamaz exeonun. eline su dokemez o derece yani ama gel gorki motoru feci
    oysa bu arabaya 1.4 tsi ne giderdi hem az yakardi hemde giderdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    bu motoru kullaniyorum olumsuz elestiriler tamamen dogru motor ara hizlanmalarda vasat(80-120)
    tup ile 350 kr yakiyorum
    sehir ici bagirta bagirta anca standartlarda dolasabiliyorum

    tüp ile bu araç 35 kuruş yakmaz. 20-25 kuruş arası yakar. yakıyorsa ciddi bir problem var demektir.

    arac exeo oldugu icin normal dediler bende biniyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: retro.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    bu motoru kullaniyorum olumsuz elestiriler tamamen dogru motor ara hizlanmalarda vasat(80-120)
    tup ile 350 kr yakiyorum
    sehir ici bagirta bagirta anca standartlarda dolasabiliyorum

    tüp ile bu araç 35 kuruş yakmaz. 20-25 kuruş arası yakar. yakıyorsa ciddi bir problem var demektir.

    arac exeo oldugu icin normal dediler bende biniyorum

    Alıntıları Göster
    Ne güzel motor işte. LPG'si takılmış, fotoğraftaki de 2 yıllık ve 50.000 km'yi devirmiş!

     1.6 mpi vw motoru hakkında...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ne güzel motor işte. LPG'si takılmış, fotoğraftaki de 2 yıllık ve 50.000 km'yi devirmiş!

     1.6 mpi vw motoru hakkında...


    Alıntıları Göster
    tahminimce sümerler döneminden kalma bir motor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    tahminimce sümerler döneminden kalma bir motor.

    Alıntıları Göster
    Performans isteyen mevcut motorunu da söktürüp, bir "V" ile sorunu çözebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    Performans isteyen mevcut motorunu da söktürüp, bir "V" ile sorunu çözebilir

    nasil yani aciklarsaniz sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ne güzel motor işte. LPG'si takılmış, fotoğraftaki de 2 yıllık ve 50.000 km'yi devirmiş!

     1.6 mpi vw motoru hakkında...




    motor kapağına bakılırsa çakma V8





  • quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    Performans isteyen mevcut motorunu da söktürüp, bir "V" ile sorunu çözebilir

    nasil yani aciklarsaniz sevinirim

    v motor demiş arkadaş , v6 v8 tarzı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    Performans isteyen mevcut motorunu da söktürüp, bir "V" ile sorunu çözebilir

    nasil yani aciklarsaniz sevinirim

    v motor demiş arkadaş , v6 v8 tarzı

    Alıntıları Göster
    Merhaba sayın Pulpa,

    sizinle özelden de yazışmamış olmuştu hatırlarsınız beyaz passat arka camda gömlek asılı olan araba benimdi -kırıkkale ankara yolu- :)
    ..
    ankaradan kırıkkaleye giderken arada performanslı kullanarak 100 km yolu 6.2lt ortalamayla alıyorum..tabi bunda en buyuk etken kırıkkaleye giderken yokuş inmem..ama tam tersi dönüştede 6.5lt ortalamayla kırıkkaleden ankaraya geliyorum..siz lpg ile kırıkkale ank. arası gidişte ve dönüşte ne kadar yakıyorsunuz bilgi verebilir misiniz? herhalde mocanda brc taktırmıştınız..lpg ile hiç sorun yaşadınız mı,çekişte ne kadar farketti,yol bilgisayarındaki yakıt tuketmini ortlama 1.2 ile çarpınca lpg yaktıgınz miktarı elde ediyorsmunuz, bu konularda bilgi verebilirseniz sevirim.ben de kısa sürede lpg taktırmayı düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: llvrsn

    Merhaba sayın Pulpa,

    sizinle özelden de yazışmamış olmuştu hatırlarsınız beyaz passat arka camda gömlek asılı olan araba benimdi -kırıkkale ankara yolu- :)
    ..
    ankaradan kırıkkaleye giderken arada performanslı kullanarak 100 km yolu 6.2lt ortalamayla alıyorum..tabi bunda en buyuk etken kırıkkaleye giderken yokuş inmem..ama tam tersi dönüştede 6.5lt ortalamayla kırıkkaleden ankaraya geliyorum..siz lpg ile kırıkkale ank. arası gidişte ve dönüşte ne kadar yakıyorsunuz bilgi verebilir misiniz? herhalde mocanda brc taktırmıştınız..lpg ile hiç sorun yaşadınız mı,çekişte ne kadar farketti,yol bilgisayarındaki yakıt tuketmini ortlama 1.2 ile çarpınca lpg yaktıgınz miktarı elde ediyorsmunuz, bu konularda bilgi verebilirseniz sevirim.ben de kısa sürede lpg taktırmayı düşünüyorum

    merhaba sizi hatırladım ...devamlı ankara kırıkkale gidiş gelişim oluyor ankaradan kırıkkaleye 5.9 kırıkkaleden ankaraya 6.4 ile giriyorum genelde sakin kullanım biraz basarsam dönüş hemem 7.0 oluyor bunlar yol blgs . verileri direk lpg ile bir orantısını defalarca denesemde katsayı olarak bulamadım yani o 1.2 işi pek olmuyor ama ankara kırıkkale arasında yazın (kırıkkalede lpg 2.04)17.5 kuruş gibi değerler elde ettim en son geçen hafta ki gelişimde 19kuruş felan buldum...
    lpg ile hiç sorun yaşamadım tercih brc ise mocana mutlaka gidin görüşün hatta dişhekimi serhat bey kırıkkale passat fln deyin beni hatırlarlar uygun bir zamanda aracımada bakabilirsiniz performans montaj v.s lpg taktırmadığınız her gün zararınıza bir an önce lpgye geçmenizi tavsiye ederim aklınıza takılan bir konu olursa p m atabilirsiniz kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: konix

    quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa

    ben araç sollarken arabama deil kendime güvenerek araç solluyorum arabasına güvenip sollamaya çıkanlar dikkat etsin bir gün itfaiye gelip asvalttan kazımasın onları ...

    anlatmak istediğim sollamaları hızlı bi şekilde bitirmek. tabiki motora güvenip sollamalara çıkılmaz.

    Tam bir yanıt olmuş. 1 Sene kullandım 2011 Passat kasadaki bu motoru. İnanın insan tereddüt içinde sollamalara çıkıyor. Kaç kez kamyon arkasında giderken sollama yapamadım yırtıyo kendini ama yine bişey yok. Megane 2 sedan 1.5 dci 80 hp 4 sene kullandıktan sonra buna geçince farkı olmadı ama sollamalarda megane daha iyiydi.
    Son hız olarak gerçekten bastım mı gidiyor ama benzinide resmen içiyor. 1800 Kg ağırlıkla 200 vuruyor o ayrı. 200 e çıkana kadar orta konsolda kendinize bi nescafe yapabilirsiniz.

    Eğer ben gideceğim yere yavaş efendi gibi giderim sollamalar filan önemli değil diyen 50 yaş üstü kişileri tabi eden bir motordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rallyman -- 4 Ekim 2011; 0:55:46 >




  • 1.6 mpi motora uygun tak-kullan turbo kitleri yok mudur?
    Örneğin aynı zamanın motoru olan 1.8T modellerinin turbosu buna takılamaz mı?
    Krank mili,giriş çıkışlar falan çok mu değişiklik gerektirir?
    Araştırdım bişe bulamadım,performansı yeterli gelmeyenlere bir alternatif olabilir.

    Bu arada bu motora sahip bir aracım yok,sadece bir öneri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    1.6 mpi motora uygun tak-kullan turbo kitleri yok mudur?
    Örneğin aynı zamanın motoru olan 1.8T modellerinin turbosu buna takılamaz mı?
    Krank mili,giriş çıkışlar falan çok mu değişiklik gerektirir?
    Araştırdım bişe bulamadım,performansı yeterli gelmeyenlere bir alternatif olabilir.

    Bu arada bu motora sahip bir aracım yok,sadece bir öneri.
    Grafiklere gore 1.4 mpi motorda, performansli kullanim devri 2500-3500 iken, 1.6 Mpida 3500-4500

     1.6 mpi vw motoru hakkında...


     1.6 mpi vw motoru hakkında...


     1.6 mpi vw motoru hakkında...


     1.6 mpi vw motoru hakkında...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prestor -- 4 Ekim 2011; 1:40:59 >




  • Tipo 1.6 S
    Tempra 1.6
    Civic 1.6 130hp dohc
    Polo 1.6
    Focus 1.6
    Alfa 147 1.6 TS
    Golf 1.6 mpi
    Bmw 116i

    Bugune kadar hep vergi sistemindeki carpiklik nedeniyle her cesit 1.6 arac kullandim,1.6 motorun sadece arabayi goturmek icin ise yaradigini anladim.

    Aralarinda en performansli olani civic ve Alfaydi.Alfayi ve Civici uzun yolda icinde 6 kisi bagaji agzina kadar dolu Vectra 2.0 veya Laguna 2.0 tereyagindan kil ceker gibi sollayinca ve sizin aracinizla ayni yakiti tuketince 1.6 motorun aslinda ne kadar gereksiz oldugunu anliyorsunuz.

    Arkadasimin Vectra 2.0lt araci uzun yolda bir depo benzin ile 850km yol gidiyor,Benim Golf 750km gidiyordu.

    Passat 1.6 almak ve lpg takmak hic akil isi degil aracdan kesinlikle iddia ediyorum zevk alamazsiniz.Passat dedigin arac 2.0 dan baslamali.


    Devletin acilen bu vergi sistemini degistirmesi lazimki 1.6 lt arac almakdan kurtulalim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmeta60 -- 4 Ekim 2011; 2:43:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    Grafiklere gore 1.4 mpi motorda, performansli kullanim devri 2500-3500 iken, 1.6 Mpida 3500-4500


    hocam bu verilere nereden ulaştınız ? 1.4 mpi motor tanıtımına ek veriler gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 4 Ekim 2011; 2:52:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    Grafiklere gore 1.4 mpi motorda, performansli kullanim devri 2500-3500 iken, 1.6 Mpida 3500-4500


    hocam bu verilere nereden ulaştınız ? 1.4 mpi motor tanıtımına ek veriler gerekiyor.

    yuzeysel olarak belirttim sadece, asagidaki linkte biraz daha detaylar var.

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=15111




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    Grafiklere gore 1.4 mpi motorda, performansli kullanim devri 2500-3500 iken, 1.6 Mpida 3500-4500


    hocam bu verilere nereden ulaştınız ? 1.4 mpi motor tanıtımına ek veriler gerekiyor.

    yuzeysel olarak belirttim sadece, asagidaki linkte biraz daha detaylar var.

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=15111

    hocam listelerde biraz hata var . kaynak varsa araştıracaktımda forum konusuymuş.

    hitler motorun net verileri (%90 performans vermiş motor)
    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=9
    mesela burada güç kaybı hariç net verileri de çizmişler gri renk ile 2.0 fsi motor
    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=753

    1.4 motorun verileri
    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=844



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 4 Ekim 2011; 21:52:20 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.