Siz ne anlarsiniz köprü yol yapmakdan konser heykel yapacaksin bu zihniyete < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
1 milyar 500 milyon dolara mal olan Osmangazi Köprüsü'ne 15 milyar dolar ödenecek.. (9. sayfa)
-
-
sizin anlayışınızı da gördük. devlete zarar. yandaş zengin etme. başka bişey bildiğiniz yok. hizmetmiş. böyle hizmeti ben de yaparım.
-
bla bla bla.. anca boş konuşuyorsun bacım overKİLOT... tek bildiğiniz bu.
-
Aslında lafım sana değil ama sen de oku biraz reyiz , bu cahil özgüveninle dışarıda böyle konuşup tokatlatma kendini.
Proje sadece köprü değil . istanbul izmir otoyolu nu da kapsıyor.
köprü maliyeti 1,1 - 1,5 milyar dolar arası telaffuz edilmiş.
Otoyol maliyeti ile birlikte toplam proje maliyeti 6 - 7 milyar dolar arası farklı kaynaklarda geçen rakamlar. ( Finansman hariç )
Köprüyü yapan firmalardan biri bize oldukça tanıdık . IHI corp.
FSM ve Haliç köprüsünü de yapan firma . ayrıca boğaz köprülerinin ve haliç köprüsünü depreme karşı güçlendirme çalışmalarında bulunmuşlar.
FSM yaklaşık 3 senede o günkü parayla 125 milyon dolara yapmışlar. Dolar enflasyonu vs yaparsın .
FSM köprüsü 4+4 şerit ve uzunluğu 1.510 m, orta açıklığı ise 1090 metreyken genişliği 39 metreymiş . ( şerit sayısı osmangazi den fazlayken uzunluğu osm. göre oldukça kısa )
Diğer bir yabancı ortak Astaldi bunlar konkardota ilan etmişti . Cezayir de , bolivya da haklarında rüşvet soruşturmaları açılmış ama herhangi bir ceza almamışlar. El salvador da ise bu suçlamalarda suçlu bulunmuşlar.
Bu iki yabancı firmanın beraber çalıştıkları bir proje daha varmış.
Romanya da braila köprüsünü inşa etmişler.
Köprünün karakteristikleri uzunluğu 1917 metre , 1120 m orta açıklığı varken şerit sayısı 2+2 olmalı.
osmangazi köprüsü ise uzunluğu 2682 metre , 1550 m orta açıklığı varken şerit sayısı 3+3 olmalı
Bu köprünün romanya ya maliyeti 527 milyon dolar civarında olmuş . ( 377 milyon dolarlık kısmını avrupa birliği karşılamış )
Geçiş ücreti ise dil ısırtacak cinsten. Romanya hükümeti ayağınız alışana kadar 5 sene ücret almayacağız demiş.
bir sigara içeyim sonra derse devam edelim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi morphine84 -- 21 Ocak 2025; 0:12:25 >
-
Bir önceki mesajında atıyorum maliyet i şu kadar adam bunu yapıyor devlet diyor ki geçen araçlardan al üstüne ben tamamlarım vs diye sallıyordun ya .
bak o durumun gerçeğini de öğren.
nurol holdingin sayfasından.
Adamlar risk alıp kredi çekmişler di mi ? öyle değil be yiğidim.
Sen yine hepsini oku ama ben bazı önemli kısımları da atayım.
https://www.zaferpartisi.org.tr/Haberler/zafer-partili-ismail-koncuk-osmangazi-koprusu-neden-yapildi/?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber
bu yatırımların tümünün finansmanı işletmeci şirketin özriski kapsamında kendisi tarafından karşılanması gerekirken, ihaleyi alan konsorsiyuma Kanun ve ihale sözleşmesine aykırı olarak, önce kamu bankalarından kredi kullandırılmış, peşinden de yurtdışı borçlanma için Borç Yüklenim anlaşması imzalanıp, Hazineden 5.4 milyar dolar kefalet çıkartılıp, yurtdışı borçlanmasına devlet garantisi verilmiştir.
Yapımcı konsorsiyum yatırımlarını 1 Temmuz 2016 tarihinde tamamlayarak Köprüyü 1 Mart 2020 tarihinden 3 yıl 9 ay önce açarak, 2 milyar 160 milyon dolar fazla ödemeyi cebe indirmiştir.
Bu durumda 1.3 milyar Dolara mal edilerek 10 kat para ödeme neyle izah edilebilir. O günkü Hazine Borçlanma Maliyetleri olan % 5 faizle 20 yıllık borç alınsaydı. Toplam faiz ve anapara için 2.5 milyar Dolar faiz ve 1.2 milyar dolar anapara olarak 3.7 milyar dolar ödemiş olacaktı. Bu durumda bile ödeme 4 kat daha pahalıdır.
Bu köprüyü devlet kendisi yaparak 10 yılda parasal geri dönüşü sağlamayı amaçlasaydı köprü geçiş ücretleri garanti edilen araç sayısı için sabit olarak 15 Dolar yeterli olacaktı. 20 yıllık geri dönüş süresi beklentisi için ise 6-8 dolar arasında bir geçiş ücreti yeterli olacaktı
-
şimdi sen bunu paylaştın ya. seni fetullahçı ilan eder bunlar. seni bloklayan beni fetullahçı ilan etmişti az önce..
-
Seçim öncesi olsa pkk lı olurduk , reyisleri bunları yeniden ortada bırakınca artık pkk ile ilgili ithamlarda bulunamıyorlar .
Ah ah ben ne güzel şu bataklıktan , utanmadan yalan iftira atan trollerden uzaklaşmıştım.
Comnet patladı , takip için girdim ister istemez gündeme gözüm kaçtı .
Tam bitti kurtuldum derken laptop bozuldu 2.el bilgisayar alacağım diye yine müdavimi olduk.
Ha bu arada ben artık parti olarak chp oy moy atmam. Adamları eleştiriyorduk ama malesef imamoğlu aday olursa istemeye istemeye , mansur aday olursa seve seve oy vereceğim.
Hoş imamoğlu zaten çok rahat kazanır.
-
Korkunç rakamlar bunlar :/
-
Torphine85 cevap veremeyince bloklamış, neden ki?
Mrtaza da sürekli ve maklbeci kaynaklarıyla! devleti suçlayıp duruyor.
Sanırım bunlar art niyetli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yıl 2025 hala aynı kitleyi,
"Köprü 1,5 milyar dolar biz buna 15 milyar dolar ödüyoruz" diye keklemeleri takdire şayan.
-
Doğrusu nedir kardeş, sen anlat?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sevgili silistreli seni hiç bloklar mıyım ?
ama sana cevap yazamıyorum.
seninle sözleşip buluşacağız neden bloklayayım.
Devamlı kullandığım dediğin köprüye 30 dk uzaklıktayım.
-
Hoşgeldin timsah reyiz
Fatih Şahinyoutube"resmi gazete"ye inanmayan vatandaş..! akp neden hâlâ tek başına iktidar? sorusunun cevabı; devlete inanan resmi gazeteye inanmayan dayı fizik tedavi sgk kapsamı dışında sgp tedavi masraflarını karşılamayacak hükümet'e inanan ama "resmi gazete"ye inanmayan vatandaş..! devlet'e inanan ama "resmi gazete"ye inanmayan vatandaş..! hükümete inanan ama "resmi gazete"ye inanmayan vatandaş..! devlete inanan ama "resmi gazete"ye inanmayan vatandaş..! CHP Cumhuriyet Halk Partisi Kemal Kılıçdaroğlu, Şafak Pavey, Gürsel Tekin, Sezgin Tanrıkulu, Haluk Koç, Bülent Tezcan, Veli Ağbaba, Aylin Nazlıaka, Aykut Erdoğdu, Koray Aydın, MHP, Milliyetçi Hareket Partisi, Lütfü Türkkan, Oktay Vural, Devlet Bahçeli, Meral Akşener, Emine Ülker Tarhan, İhsan Özkes, Melda Onur, Akif Hamzaçebi, Süleyman Çelebi, Hüseyin Aygün, Sabahat Akkiraz, Umut Oran, Başbakan Ahmet Davutoğlu, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Başbakan Yardımcısı Yalçın AKDOĞAN, Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Adalet Bakanı Bekir Bozdağ, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Ayşenur İslam, Avrupa Birliği Bakanı Volkan BOZKIR, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehmet Mehdi Eker, Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, İçişleri Bakanı Efkan Ala, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan, Tülay Babuşçuhttps://www.youtube.com/watch?v=_5q6f-ZE0GA -
Hocam yorma kendini bak yukarıda attım belli ki okuduklarını da anlamıyorlar.
Bu köprünün maliyeti 1,1 milyar 1,5 milyar arası yazılmış.
Yapan firma ne demiş ben bu köprüyü 1,4 milyar dolara yaptım.
45 dolardan yıllık 14.600.000 araç garantisiyle bu adamlar 657 milyon dolar bu sene garanti ücret alacaklar.
2024 yılında verilen garanti günlük 40.000 araç kur , dolar enflasyonuyu herhalde 45-50 dolar arası bir geçiş ücreti olmalı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi morphine84 -- 21 Ocak 2025; 14:32:42 >
-
reyiz sana zahmet , bir sonraki troll toplantınızda şu silistreli denen yiğide mesajımı bir şekilde ilet gözünü seveyim.
aklım kaldı arkadaşta bir görüşüp sözleşelim onunla.
beni bloklayıp benim onu blokladığımı falan da iddia ediyor .
garip bir kişilik.
bana korkak deyip blokladığına göre onu kızdırmış olmalıyım. yüzyüze görüşüp özür dilemek istiyorum.
Yani anlamıyorum korkulacak bir durumda yok , burada birine fetöcü yazdı mahkemeye verileceğini söyleyince , yusuflayıp mesajını sildi.
Bizimki böyle bir durumda değil.
-
Ya neyse ,yapılmış ,asıl sıkıntı garanti ödemelerde ,üç ilin toplam nufusu 1mlh üstünde ,
bu havaalanını için verilen garantı yolcu 1,2mln , bu hesapsız bir yaklaşım ,verilen garanti yolcu
sayısını tutturmak için ,bu illerde yaşayanların hepsı uçakla yoljculuk yapması lazım
-
Buranın para kazanması birinci amaç değil, yapılmak zorunda olduğundan dolayı yapılmıştır.
Eskişehir, Kütahya, Afyon, Uşak merkezli nüfusça da yoğun bir konumda.
Zaten burasını yedek meydan gibi düşünün. Dünyanın binbir türlü hali var. Asıl yapmazsan sıkıntı olur bu hizmeti.
Zaten bu havalimanına karşı bir dezonformasyon süreci çok üretildi diye anlıyorum. Ellerine bişey de geçmiyor bunların bol bol algılar kuruluyor.
DHMİ genel olarak İyi para kazanıyor, bazı havalimanları para kazanmıyor olsa da DHMİ kamu adına bunları yapma zaruriyetinde kalıyor.
Şimdi belediyemiz yeşil park yaparken para kazanma amaçlı mı yapması gerekiyor? Misalen.
Hakkari'ye binbir zorlukla yeni yapılan havalimanı para kazanması için mi yapılmıştır?
Öyle yıkıcı değil yapıcı olmak lazım.
Selametle.
-
Maliyeti 7.2 milyar yazıyor işletme dönemi finansmanida hariç diyor
5 milyar kredi aldık yarısınida ödedik diyor yani uzun vadeli de almamislar aldıkları krediyi
Bu otoyolun bakımı var çalışanları var bunlarda masraf
Üzerine devlet yapsa bile 20 yıllık vadeli krediyi nereden bulacaktı bulsa bile maliyetinin daha az olacağına garanti verebiliyormusunuz?
Adamlar sadece faz 1 için 1.4 milyar yazmışlar sadece köprüyü yapıp bırakacak halleri yok diğerlerini dahil etmeyip bak sadece köprü 1 milyar demek saçma
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer şunu yazmasaydanız uzun uzadıya açıklayacaktım.
Adamlar sadece faz 1 için 1.4 milyar yazmışlar sadece köprüyü yapıp bırakacak halleri yok diğerlerini dahil etmeyip bak sadece köprü 1 milyar demek saçma
Diğer köprüler yapılırken maliyetine çıkardıktan sonra ücretsiz yapılacaktı. Olması gerekende budur zaten.
Hazır cevap yazmayacağım bilinçli bir vatandaş gibi araştırmanız için bazı anahtar kelimeler tarihler vereyim.
Vergi neden verilir ?
hangi kurumlar hangi tarihlerde ne kadara özelleştirildi ?
osmangazi kredilerinin garantörü kim ? ( Bu başlıkta cevabı da var )
2019 arkadaşlara dedim ki, verin. sonra baktılar ki bu çılgın türklerin sağı solu belli olmaz ?
temmuz 2016 - haziran 2019 ( özellikle bu tarihlere eğilebilirsiniz otoyolun geçişlere faydasını ortaya koyabilir tabii diğer alışkanlık faktörü , etaplardaki geçiş sayılarını falan dikkate alıp bir korelasyon yapılabilir muhtemelen de büyük bir hata payı çıkar ama )
ayrıca sayfa 2 deki yazıma da bakın sonra timsah16 bu sayfada ne yazmış ona bakın.
Maliyetmiş yapılmalı yapılmamalıymış bunlar farklı bir tartışma konusu olabilir .
Sen bunu YAP - İŞLET - DEVRET ile bu şartlarda yaparsan bırakın bunu savunmayı her vatandaş bunu sorgulamalıdır.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X