Şimdi Ara

10 dk içinde 2 adet radar cezası. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
7.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • her 10 kmye koysunlar şu radarlardan bitsin bu iş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Çevre yolları ve otobanlar da 120/132 km hız sınırı aslında az. Bu sınırı 140/154 km vs... olarak düzenleseler güzel olabilir. Zaten 140 km veya 150km hız çoğu kişiye fazlasıyla yetecektir. Ancak 120 veya 130 km cidden bazen uyku getiriyor. Bakın her yol için demiyorum, Ankara'yı çevreleyen çevre yolu, Ankara-İstanbul, İzmir-Aydın, İzmir-Çeşme vs... gibi yollar gayet 140-150km hız için uygun yollar.

    Altina imzami atarim. 3-4 saatlik yollarda 130 a sabitleyip gidiyorum ama uzun mesafelerde canim sikiliyor, dikkatim dagiliyor, biran once gitmek icin basiyorum.6 saatlik yolu yine 6 saatte giderim.Ama ilk 5 saat yavas gidip son 1 saat basacagima, 6 saat orta hizda giderim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben o yolu 4 yıldır kullanıyorum sadece 1 kez ceza yedim 157 yle girmişim , o radarı orada bir kez daha gördüm ama bu kez 100 le geçtim yanından . ,, haa birde 2001 yılında marmaristen istanbula giderken balıkesirin bir girişinde birde çıkışında ceza yemiştim hiç unutmam, benzin parasından çok radar parası girdiydi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 8 Ağustos 2014; 8:40:25 >
  • Adana-Konya arası önce gidişte sonra aynı ekip yolun karşısına geçince dönüşte ceza yiyen arkadaş var. Olabilir. Bazen arka arkaya koyuyorlar. Benim anlamadigim ilk radarı görmediniz mi, onu gördüyseniz ikinciye nasıl düştünüz. Yoksa kamera sistemi üzerinden mi yazıldi cezalar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Çevre yolları ve otobanlar da 120/132 km hız sınırı aslında az. Bu sınırı 140/154 km vs... olarak düzenleseler güzel olabilir. Zaten 140 km veya 150km hız çoğu kişiye fazlasıyla yetecektir. Ancak 120 veya 130 km cidden bazen uyku getiriyor. Bakın her yol için demiyorum, Ankara'yı çevreleyen çevre yolu, Ankara-İstanbul, İzmir-Aydın, İzmir-Çeşme vs... gibi yollar gayet 140-150km hız için uygun yollar.

    İzmir Çeşme otobanına adamakıllı radar koysalar para basar. Iddia ediyorum, süratli giden araç sayısı olarak bu yolun üstüne yoktur. 220 ile sol şeritte 5 dk gidemezsin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • keşke radarlar daha çok olsa. aynı yolda 4-5 hatta 6.

    140 180 200 basanlara geçirsinler.

    arkadaş otoyolda hız snırı 120 buna uyacaksınız. altınızda iyi araba var diye 200 basmak gibi bir hakkınız yok.
  • Şehirler arası yollarda radar kurulması bir gereklilik ama İzmir-Aydın gibi kaliteli geniş otobanda 135km hızı cezalandırmak çok saçma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Alıntı:


    Soru : merhaba 7 kilometre arayla hız sınırını ihlalden iki ayrı trafik ceza tutanağı tanzim edilmiştir.
    bunun bir sınırı yok mudur... mütemadi suç kavramında değerlendirilebilir mi... bu kadar kısa aralıkla hız sınırı aşılmasına bağlı olarak iki ayrı trafik ceza tutanağı tanzim edilmesi hukuka uygun mudur.
    iyi çalışmalar


    Cevap : Elbette hukuka uygundur. Mütemadi suç olarak değerlendirmek olanaksızdır, zira ilk cezanın kesilmesi ile eylem kesintiye uğramıştır. Hatta olması gereken hukuk açısından, ilk cezaya rağmen kısa süre sonra aynı kuralın ihlalinde ikinci cezanın daha fazla olması gerektiği kanısındayım.


    "hız sınırı mütemadi suç" yazıp arattığımda ilk çıkan başlık. Hukukçu yakınınıza öneririm.


    Ek : İkinci sırada çıkan başlık da bu foruma ait.

    hocam ben durdurulmadım, radarı da görmedim eve geldikten sonra postayla geldi iki ceza da. dediğim gibi 2 ceza arasında 10dk var ve biri aydın emniyeti tarafından kesilmiş diğeri izmir emniyeti tarafından. izmir emniyetinin kestiği 5.km de izmir aydın istikametinde bilgisayar tarafından kesilmiş. aydın emniyeti ise km sınırı belirtmemiş 10 dk sonra aynı cezayı kesmiş.benim aydın emniyeti sınırlarına girebilmem için 10 dk içinde 320 km/saat ortalamayla gitmem lazım. 5 kmde ceza yedikten sonra




  • otobandaki hız sınırı olayı tartışmaya açık da olsa da iki radarda ceza alma olayı bence mantıklı

    o zaman gün içinde bir defa kırmızı ışıkta geçen vatandaşta nasılsa ceza yedim diye ardı ardına 5-10 dakika içinde 4-5 defa kırmızı ışıkta geçme hakkına sahip olur.

    kurala aykırı davranış varsa bunu sürdürmekte ısrar edene bence daha fazla ceza verilmeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybars_ -- 8 Ağustos 2014; 9:19:43 >
  • Sağ şeritten giden beyaz Clio Symbol sağolsun, ben de ceza yemiştim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hız limiti 132 değil işte esas mesele buradan kaynaklanıyor...

    hız limiti bahsi geçen yolda 120'dir. siz böyle 3'le 5'le diye ağlamayın diye %10 toleransı var.

    ceza yerinde, geçmiş olsun, ortalama hızınız 135 olsa 10dk'da 22 km yol yapar...
  • Hız sınırı konusunda

    120 km/s yeterli diyen de haklı
    120 km/s yetersiz diyen de...

    Şöyleki araçlara uygun hız sınırlarına ihtiyacımız var. 2014 BMW 7'nin de sınırı 120, 1990 model Şahin'inin de 120. Neresinden bakarsanız bakın garip bir durum var ortada.
    Elinizi vicdanınıza götürün 20-25 yaş aralığında ülkemizdeki araçların %20 sini oluşturan araçların hız sınırı fazla değil mi?
    Tekrar eller vicdanlara... 250-300.000 TL verip 20 tane yardımcısı, sensörü, en üst güvenlikli araç almışsın. Yine 120. ???


    Belli otoyollarda, özellikle belli bölgelerde hız sınırının arttırılması 140 km/s...
    Güvenlik konusunda belli kriterleri sağlayamayan araçların trafikten birşekilde tasfiyesi...
    gibi bir kaç tedbir daha yararlı yolculuklar için şimdilik yeterli olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    hız limiti 132 değil işte esas mesele buradan kaynaklanıyor...

    hız limiti bahsi geçen yolda 120'dir. siz böyle 3'le 5'le diye ağlamayın diye %10 toleransı var.

    ceza yerinde, geçmiş olsun, ortalama hızınız 135 olsa 10dk'da 22 km yol yapar...

    +1

    22.5 km aralıklarla radara girilmiş,

    tabi 135 ile gittiğini varsayıyorum. Daha hızlı gittiyse mesafe artacaktır.

    Ayrıca Bu toleransın sonu yok, 120 olan yeri herkes 132 diye yazıyor, 133 ile ceza yese isyan ediyor. 1 km ile ceza mı olurmuş vs. aslında orada 13km fazla hız yaptın...

    unutmamak gerek.
  • the-maintain kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun,
    ben okuyunca sevindim, yanlış anlaşşılmasın, kişisel bir düşmanlığım yok.
    yıllardır, karayollarına 5 km aralıklarla radar koyup, gün boyu çatır çatır ceza kesmeleri gerek,
    ve o cezaya asla af gelmemesi gerek der dururdum.
    üstü üstüne ceza kesildiğini okuyunca,
    dediğimi yapacaklarmı acaba diye umutlandım.

    (bir hesap yapmıştım
    12,000 küsür radar cihazına ihtiyaç var görünüyordu.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onrkrtc

    Hız sınırı konusunda

    120 km/s yeterli diyen de haklı
    120 km/s yetersiz diyen de...

    Şöyleki araçlara uygun hız sınırlarına ihtiyacımız var. 2014 BMW 7'nin de sınırı 120, 1990 model Şahin'inin de 120. Neresinden bakarsanız bakın garip bir durum var ortada.
    Elinizi vicdanınıza götürün 20-25 yaş aralığında ülkemizdeki araçların %20 sini oluşturan araçların hız sınırı fazla değil mi?
    Tekrar eller vicdanlara... 250-300.000 TL verip 20 tane yardımcısı, sensörü, en üst güvenlikli araç almışsın. Yine 120. ???


    Belli otoyollarda, özellikle belli bölgelerde hız sınırının arttırılması 140 km/s...
    Güvenlik konusunda belli kriterleri sağlayamayan araçların trafikten birşekilde tasfiyesi...
    gibi bir kaç tedbir daha yararlı yolculuklar için şimdilik yeterli olabilir.

    bir de şu açıdan bakın...

    2014 model bmw 7'yi 18 yaşında 2 günlük ehliyet sahibi birisi 120 ile kullanabiliyor ama 10 yıllık e sınıfı ehliyet sahibi vw caddy kullanan birisi 110'u geçemiyor

    her araç ve sürücü için ayrı hız limiti yapılamayacağına göre bu durum böyledir.

    burada önemli olan araçların teknik muayenelerinin kontrolü, mesela 20 yaşından eski araçlar otoyola çıkamayacak, eski yolları kullanacak, 20 yaşı geçmiş araçların limitleri daha düşük olacak gibi




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    130 km.sürat neye yetmiyor acaba?
  • onrkrtc O kullanıcısına yanıt
    Hız sınırı sadece araçlara göre belirlenseydi haklıydınız...Ama hız sınırı belki binlerce veri örnek alınarak belirleniyor ve otobanlarda da gayet yeterli...
    Özellikle bizim ülkemizde...

    İnşallah bir gün her bakımdan Almanya veya Avrupa seviyesine ulaşırsak (ki bu imkansız) o zaman otobanlarda hız sınırları kaldırılır...İsteyen istediği hızla gider...
  • Hala anlayamadiniz mi yahu ? Onlar kedi biz fare, onlar tazı biz tavşan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • heralde ben derdimi anlatamadım, burada problem "nasıl olur nasıl bana ceza keserler haksızlık allah kahretsin" tarzı bir yaklaşım değil.

    benim sorduğum soru, itirazım reddedildiği için faiz indirimi alabilir miyimdi. o da pek mümkün görünmüyor heralde
  • Genelde şehir merkezlerine girişte, üstte kameralar oluyor.
    Bunlar mobese mi?
    Yoksa
    Hız limitleri için mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.