Şimdi Ara

100 km hız neden çok yakar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
7.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar kiçık ve denilen derki 100 km hızın üstü iki kat yakıt yakar peki neden



  • nasıl yani?
  • Klasik cevaptır. 90 km üstü karbiratör çift boğaz açar diye.
    100 km çok yakmaz.Çünkü 80-90 km aracın en ekonomik gittiği hız. 100 ile gidincede bir parça daha yakarsın. Tabi bu günümüzdeki enjeksiyonlu araçlar için daha geçerli.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_6458567/mpage_1/key_//tm.htm#6524368

    bu başıkta sanırım aradığın cevabı bulabilirsin.

    yakıt sarfiyatını bende merak edip aracın kullanım kılavuzuna baktım 90 km hızda 5.5 lt, 120 km hızda 7,5 lt yazıyor buda yaklaşık % 40 lık bir fazlalık demek.
  • teşekkür ederim arkadaşlar
  • yakıt sarfiyatında önemli olan hız değil devirdir..araçların(yeni nesil enjeksiyonlu) en ekonomik olduğu hız son viteste 2000-3000 d/dk aralığıdır..motor hacimlerine göre 100 km/h hız devir farklılıkları gösterir..örneğin 1.2 motorlu bir araçla 5.vites 3000 devirde hız 90 civarıdır..1.4 motorda 100,1.6 motorda 110 civarı değerler görürsünüz..100 km üstü 2 kat yakıt yakmaz..yol bilgisayarlı aracı olan arkadaşlar bunu takip edebilirler..5.vites 100 km hız ile 5.vites 180 km hız arasında yakıt sarfiyatı bakımından %100 lük bir fark yoktur..örneğin benim aracımda her iki değer arasında 3.5 lt/100 km fark var...
  • Aerodinami otomobil hizi arttikca katlanarak bozulur. Bu nedenle 90 km den sonra motora daha fazla yuk binecegi icin daha fazla yakar. Ayrica yuksek motor devirlerinde motorun duzgun calisabilmesi icin karisimin zenginlestirilmesi gerekmektedir. Yine bu nedenden dolayi 3000-3500 devri astikca yine yakit tuketimi artar. Zaten bu 2. bogaz esprisi karburatorlu araclarda karisimi zenginlestirmeye yaramaktadir ve genellikle ikinci bogazin venturi capi ilkinden 2-3 mm daha buyuktur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bnm 1.6 90 beygir 306 nın kitapçığında ayzan şudur.. 130 km hızla giderken 110 km ile gittiğinizden %25 daha fazla yakarsınız... araçtan araca fark edyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    bnm 1.6 90 beygir 306 nın kitapçığında ayzan şudur.. 130 km hızla giderken 110 km ile gittiğinizden %25 daha fazla yakarsınız... araçtan araca fark edyor.


    araçtan araca farketmez..motorlar arasında fark vardır..hangi araçta olursanız olun eğer motor devriniz yüksek ise daha fazla yakıt tüketirsiniz..aynı motora sahip iki tane 306 nın birisi 4.viteste 130 km hızda gitsin diğeri 5.viteste 130 km hızda gitsin yakıt tüketimleri farklıdır..sizin aracınızda yol bilgisayarı vardır..eğer siz bilgisayar verilerinde de bu %25 lik farkı görebiliyorsanız diyecek bir şey yok.ama ben zannetmiyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 147BLACK

    Klasik cevaptır. 90 km üstü karbiratör çift boğaz açar diye.
    100 km çok yakmaz.Çünkü 80-90 km aracın en ekonomik gittiği hız. 100 ile gidincede bir parça daha yakarsın. Tabi bu günümüzdeki enjeksiyonlu araçlar için daha geçerli.


    Benim mesajı ilk okuduğumda yazılanları okumadan ilk aklıma gelen cevaptı bu




  • arkadaşlar benim aracım fod connect devir göstergesi zaten 5000'e kadar ben tasaruflu kullnamak için 3000 devirde vites değiştiriyorum. doğrumumu yapıyorum bilmiyorum doğrusunu öğretirseniz sevinirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    genellikle ikinci bogazin venturi capi ilkinden 2-3 mm daha buyuktur.


    İkinci boğazın ventüri çapı daha büyükse o zaman emiş sırasında ventüri içerisindeki statik basınç daha fazla olacak. Daha yüksek basınç, daha az vakum yapmasına ve dolayısıyla daha az benzin emmesine sebep olmaz mı?
  • Benim aracım tek boğaz karbüratörlü...Bu durumda 90 km veya 3000 devir üzerinde ihtiyaç duyduğu ek yakıtı nasıl karşılıyor ve bu durumun yakıt tüketimine etkisi nasıldır?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ford connect

    arkadaşlar benim aracım fod connect devir göstergesi zaten 5000'e kadar ben tasaruflu kullnamak için 3000 devirde vites değiştiriyorum. doğrumumu yapıyorum bilmiyorum doğrusunu öğretirseniz sevinirim

    İşin aslı dizel araçlar maksimum torklarını 2000-3000 arası ürettikleri için maksimum 3000'e kadar sürüp sonra hemen değiştirmek performanslı bir kullanım sağlar. Ama dizel araçların aynı zamanda 3000'den sonra çok verimli olmamaları daha fazla vites değiştirmeden gitmek için bir neden olmaması demek. 2500 de veya 2000 devri hemen geçmişken vites değiştirmekte çok bir şey farkettirmeyeceği için 3000 uygun gibi duruyor. Zaten dizel gibi devir bandı çok fazla seçenek sunmayan bir yapıda en iyisini yapıyorsun gibi.
  • eski nesil arabalarda 100 kmden sonra 2. karbürator acilir ondan fazla yakardi
    günümüz araclarinda herhalde enjeksiyon sistemi 100 kmden sonra daha fazla yakıt püskürtüyor
  • Zaten o sekilde. Venturi capi buyuk oldugu icin daha az vakum olusuyor ancak ayni anda 1. bogaz zaten acik oldugu icin o benzine ek olarak benzin emiliyor. Ikinci venturiyi buyuk yapmalarinin sebebi volumetrik verimi olabildigince yuksek tutmak(yani motorun emebilecegi havayi azaltmamak)
    Ayrica devre gore bogazlardan biri giderek fakirlesen,digeri ise giderek zenginlesen bir karisim veriyor, hava duzeltme memeleri farkli boyutta oluyor iki bogazin da.

    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    genellikle ikinci bogazin venturi capi ilkinden 2-3 mm daha buyuktur.


    İkinci boğazın ventüri çapı daha büyükse o zaman emiş sırasında ventüri içerisindeki statik basınç daha fazla olacak. Daha yüksek basınç, daha az vakum yapmasına ve dolayısıyla daha az benzin emmesine sebep olmaz mı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Zaten o sekilde. Venturi capi buyuk oldugu icin daha az vakum olusuyor ancak ayni anda 1. bogaz zaten acik oldugu icin o benzine ek olarak benzin emiliyor. Ikinci venturiyi buyuk yapmalarinin sebebi volumetrik verimi olabildigince yuksek tutmak(yani motorun emebilecegi havayi azaltmamak)
    Ayrica devre gore bogazlardan biri giderek fakirlesen,digeri ise giderek zenginlesen bir karisim veriyor, hava duzeltme memeleri farkli boyutta oluyor iki bogazin da.



    Açıklama için teşekkürler!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    bnm 1.6 90 beygir 306 nın kitapçığında ayzan şudur.. 130 km hızla giderken 110 km ile gittiğinizden %25 daha fazla yakarsınız... araçtan araca fark edyor.


    araçtan araca farketmez..motorlar arasında fark vardır..hangi araçta olursanız olun eğer motor devriniz yüksek ise daha fazla yakıt tüketirsiniz..aynı motora sahip iki tane 306 nın birisi 4.viteste 130 km hızda gitsin diğeri 5.viteste 130 km hızda gitsin yakıt tüketimleri farklıdır..sizin aracınızda yol bilgisayarı vardır..eğer siz bilgisayar verilerinde de bu %25 lik farkı görebiliyorsanız diyecek bir şey yok.ama ben zannetmiyorum...



    demek istediğimi anlatamadım sanırım..
    şimdi ben ank ist arası sürekli 110 ile gidersem diyelim 100 milyon benzin yakacam( rakamlar farazidir)
    ank ist arası sürekli 130 ile gidersem 125 milyon yakacağım..

    kitapçıkta anlatılan bu.. araç 1,6 90 bg 306.. tekrar htrlatayım. benim motora sahip tüm puglarda böyle sanıyorum.. konu 4. vites 5. vites ile alakalı değil yani..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    bnm 1.6 90 beygir 306 nın kitapçığında ayzan şudur.. 130 km hızla giderken 110 km ile gittiğinizden %25 daha fazla yakarsınız... araçtan araca fark edyor.


    130 km de 110 km nin zaten yaklaşık 1.18 katı yani 100 km de ortalama yüzde 5 civarı daha fazla yakmış oluyorsun, o da areodinami ile ilintili.
  • Havanın gösterdiği direnç yanı arabaya uyguladığı kuvvet = hızın karesi x kesit alanı x havanın yoğunluğu x katsayı

    Dolayısıyla hız arttıkça havanın otomobile uyguladığı direnç artar.



    Ek bilgi, katsayı= arabanın geometrisine ve hızına bağlıdır. Katsayı 90 km ıza kadar artar daha sonra hemen hemen hiç değişmez. Bu nedenle otomobiller katsayının hıza göre değişiminin durduğu 90 km/ saat hızda (veya üzerinde) gitsin istenir ki hava direnc katsayısı sabit kalsın (hıza göre artmasın). Lakin "kuvvet = hızın karesi x kesit alanı x havanın yoğunluğu x katsayı" ifadesinde göreceğiniz üzere asıl etken hızdır çünkü karesi ile direnç artar. Otomobiller 90 km hızda giderken en az tüketecek sekilde ayarlanır (katsayı nedeniyle). Bunu üzerindeki hızlarda havanın direnci çok artacağı için tüketim de artar.

    Tabii bu işin ilk kısmı. Dedğim üzere 90 km üzerinde motorlar az tüketecek şekilde ayarlanmadığı için bir de bu nedenle tüketim artar....


    arz ederim...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.