Şimdi Ara

100 Mbps tarifeden 44 Mbps hız alıyorum!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
14.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tarih:01/04/2017
    Ben yaklaşık 1 senedir Türk Telekom Hipernet 50 Mbps tarifesi kullanıcısıyım. 3-4 gün önce, internet hızımı 100 Mbps hızına çıkarmak için müşteri hizmetlerini aradım. Bana altyapımın maksimum 81 Mbps desteklediğini, 81 Mbps alacağımı söylediler. Ben bunu kabul ettim (Burada amacım BTK'nın açıkladığı karara göre AKK ye girdiğimde 16 Mbps değil de 24 Mbps hızına düşmekti). Geçen ay zaten AKK'ye yakalandığım için hızımı bugün AKK sıfırlandığında test etme imkanım oldu. 81 Mbps olarak gelmesi gereken hız, Speedtest sitesinde 45 Mbps civarı geliyor. Önceki paketimde bile 48 Mbps civarı alıyordum. Önceki paketimden bile düşük bir hız alıyorum şuan, fakat bir tuhaflık daha var. Hız testinden ilk önce 75 Mbps, sonra 45 Mbps alıyorum. Yani ilk 1 saniye 75 Mbps hızına çıkıp geri düşüyor. Bu hızı sabit almam lazım yani...
    Sitede sorun olduğunu düşünüp Türk Telekom'un kendi hız testini denedim, sorun devam ediyor. Steam'den indirme yaptım, 4.5 Mb/s veya 5.0 Mb/s arasında gidip geliyor, Bilgisayarımda sorun olduğunu düşünüp DNS değiştirdim ve mobilden denedim yine aynı sonuç. Müşteri hizmetlerini aradığımda da bana herhangi bir sorun yok sizin bilgisayarınız ile alakalı bir durum bir de kablolu deneyin diyor :( Ben zaten kablolu olarak deniyorum yani bu kadar ezbere bir servis yok..

    Tarih:03/04/2017
    Neredeyse 10-12 kere Türk Telekom müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri hizmetlerinin verdiği ezber cevaplara (Sorun sizdedir, modemin müşteri hizmetlerini arayın, bizde şu an sorun yok, müdürlüğe gidin vs. vs.) katlanmak zorunda kaldım. Bu arada şansımı denemek isteyerek modem üreticimin (ZyXel) de müşteri hizmetlerini aradım. Modemimi güncellememi istedi, başarıyla güncelledim ve modemi baştan kurdum ama yine de düzelmedi tabi ki. Son aradığım Türk Telekom müşteri hizmetleri temsilcisi isteğim üzerine arıza kaydı oluşturdu. Sabah bu konu ile ilgili SMS geldi. Aşağıdaki ekran görüntülerinde gördüğünüz gibi söylenenin aynısını yapmama rağmen hiçbir şekilde cevabım onaylanmadı. Yani şuan arıza kaydım sözde devam ediyor ama ne ilgilenen var ne bir bilgi var konu ile ilgili.
    100 Mbps tarifeden 44 Mbps hız alıyorum!
    100 Mbps tarifeden 44 Mbps hız alıyorum!100 Mbps tarifeden 44 Mbps hız alıyorum!
    Tekrar aşağıdaki görselde internet hız testimi göreceksiniz. Tekrarlıyorum, DNS adresim Türk Telekom Adresi veya DNS kullanmıyorum, kablolu bağlantı yapıyorum ve arka planda kesinlikle herhangi bir indirme işlemi söz konusu değil. Testi yaparken kablosuz bile kapalı. Bağlantı hız grafiğinde de görebileceğiniz gibi hız önceden çok yüksek olup aniden düşüyor.
    100 Mbps tarifeden 44 Mbps hız alıyorum!
    Tarih:04/04/2017
    Bugün tekrar arıza kaydı oluşturdum fakat SMS sistemi yine çalışmıyor. Biraz daha araştırarak acaba sorun bende mi diye düşündüm. Modemimin DSL istatistikleri aşağıdaki gibi:
    100 Mbps tarifeden 44 Mbps hız alıyorum!
    Line Rate: 4.221 Mbps 79.975 Mbps
    Bu kısımda modemime 80 Mbps kadar geldiğini söylüyor fakat ben bırakın 80 Mbps hızı, 75 Mbps hızı bile 1 saniyeden fazla göremiyorum. LAN kablomda sıkıntı olabileceğini düşündüğüm için yeni LAN kablosu taktım fakat bir işe yaramadı. Splitterda bir problem olabileceği için Splitterı devre dışı bırakıp modeme direk bağladım, sonuç aynı :( Bu değerler normal mi? Nerelerde sıkıntı olabilir detaylı yardım edebilecek uzman arkadaşlar var mı?
    Not: Bu arada başlığı 2 kere açmışım yanlışlıkla, moderatörlerden biri ilkini silebilirse sevinirim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vsenart -- 4 Nisan 2017; 16:50:54 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    İnternetim 100 Mbps Ama Yavaş: Nedenleri ve Çözümleri

    100 Mbps internet hızına sahip olmana rağmen yavaş bir bağlantı deneyimliyorsan, sorunun çeşitli nedenleri olabilir. İşte olası nedenler ve çözümleri:

    • 100 Mbps hızın alamaması: İnternet servis sağlayıcın (ISS) 100 Mbps hız sağladığını iddia etse bile, gerçek hızın her zaman daha düşük olacaktır. ISS'ler genellikle "kadar" hızlar reklamı yaparlar, yani söz konusu hızlara ulaşabileceğin anlamına gelmez.

    • Kablolama sorunları: Eski veya hasarlı kablolar internet hızını önemli ölçüde azaltabilir. Tüm kablolarının sağlam ve hasarsız olduğundan emin ol.

    • Sinyal paraziti: Çevredeki elektronik cihazlar, mikrodalgalar ve hatta komşu Wi-Fi ağları internet sinyaline parazit yapabilir. Sinyal parazitini azaltmak için yönlendiricini bu cihazlardan uzaklaştırmayı veya farklı bir Wi-Fi kanalı kullanmayı dene.

    • Donanım sorunları: Eski veya arızalı bir yönlendirici, modem veya ağ kartı internet hızını düşürebilir. Cihazlarını en son yazılım sürümüne güncelle veya gerekirse değiştir.

    • Ağ tıkanıklığı: Ağın aynı anda çok fazla cihaz veya uygulama tarafından kullanılması hızı yavaşlatabilir. Arka planda çalışan gereksiz uygulamaları kapatmayı veya ağa bağlı cihaz sayısını azaltmayı dene.

    • ISS sorunları: ISS'nin ağında bir sorun olması, hızını etkileyebilir. ISS'ni arayarak bir sorun olup olmadığını kontrol et.

    45 Mbps İyi mi?

    45 Mbps, çoğu günlük kullanım için yeterli bir hızdır. Ancak, yüksek kaliteli video akışı, çevrimiçi oyun oynama veya büyük dosya indirmeleri gibi bant genişliği açısından yoğun etkinlikler için yeterli olmayabilir.

    İnternet Hızını Artırma İpuçları:

    • Bir hız testi yaparak gerçek internet hızını kontrol et.
    • Yukarıda belirtilen olası sorunları gider.
    • Mümkünse kablolu bağlantıya geç.
    • Ağını optimize et, gereksiz cihazları kaldır.
    • ISS'nin ağında bir sorun olup olmadığını kontrol et.
    • Gerekirse donanımını yükselt.

    Bu adımları takip ederek, internet hızını artırabilir ve 100 Mbps bağlantının sunduğu tüm avantajlardan yararlanabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Maksimum 81 destekleyen hatta 80 tanımlanmış. Snr düşük bu yüzden dalgalanma, hız düşüklüğü kopmaya kadar gidebilir. 65 70 gibi bir hıza sabitlenirse daha verimli olur gibi
  • Snr Margin düşük. Bundan olma ihtimali olabilir. Hat zayıflama da çok düşük ya da çok yüksek değil. Tesisat eski ise yenilemeyi düşünebilirsiniz veya hızı biraz aşağı çekmeyi deneyebilirsiniz.
  • Şikayetinizi Online İşlemler>İnternet sekmesiden Online İşlemler'e girin, Kullanıcı İşlemleri>Tüketici Şikayetleri bölümünden yollayın, daha hızlı cevap alırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AYavasci

    Maksimum 81 destekleyen hatta 80 tanımlanmış. Snr düşük bu yüzden dalgalanma, hız düşüklüğü kopmaya kadar gidebilir. 65 70 gibi bir hıza sabitlenirse daha verimli olur gibi

    65-70 Mbps sabit hız alsam zaten sorun olmayacak. Ben 81 Mbps alamayacağımı biliyordum zaten de, dediğiniz gibi bu dalgalanma oluyor sanırım. Çünkü hız testi yaptığımda ilk başlarda 75 Mbps hızına çıkıp aniden 45 lere düşüyorum. Snr mi nasıl artırabilirim peki? Benim yapabileceğim birşey varsa masraf sorun değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Scofield

    Snr Margin düşük. Bundan olma ihtimali olabilir. Hat zayıflama da çok düşük ya da çok yüksek değil. Tesisat eski ise yenilemeyi düşünebilirsiniz veya hızı biraz aşağı çekmeyi deneyebilirsiniz.

    Evet dediğiniz gibi düşük. Tesisatımı yenilemeleri için veya kendim yenilemek için kimlere başvurabilirim. Yeniledikten sonra SNR Margin değerinde kesin bir yükselme yaşar mıyım? Eğer bir değişiklik olacaksa kesinlikle yapmayı düşüneceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Blacksmith-

    Şikayetinizi Online İşlemler>İnternet sekmesiden Online İşlemler'e girin, Kullanıcı İşlemleri>Tüketici Şikayetleri bölümünden yollayın, daha hızlı cevap alırsınız.

    Teşekkür ederim tekrardan oradan yazacağım belki bir değişiklik olur.
  • Forumdan vir arkadas TTNet elit hizmet ile yaptirmis. Bir sorun cagri merkezine.
  • AYavasci kullanıcısına yanıt
    65MBps daha iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PCHunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: AYavasci

    Maksimum 81 destekleyen hatta 80 tanımlanmış. Snr düşük bu yüzden dalgalanma, hız düşüklüğü kopmaya kadar gidebilir. 65 70 gibi bir hıza sabitlenirse daha verimli olur gibi

    65-70 Mbps sabit hız alsam zaten sorun olmayacak. Ben 81 Mbps alamayacağımı biliyordum zaten de, dediğiniz gibi bu dalgalanma oluyor sanırım. Çünkü hız testi yaptığımda ilk başlarda 75 Mbps hızına çıkıp aniden 45 lere düşüyorum. Snr mi nasıl artırabilirim peki? Benim yapabileceğim birşey varsa masraf sorun değil.

    Çağrı merkezini arayın şuan verim alamıyorum 65 megabite sabitlenmesini istiyorum diye arıza kaydı açtırın.Yaparlar ertesi gün.




  • AYavasci kullanıcısına yanıt
    Hocam o günden beri 4. veya 5. arıza kaydını açıyorum. Yukarıda da belirttim. SMS sistemi bile doğru çalışmıyor Türk Telekom'un, sorununu hala devam ettiğini onaylayamıyorum, sizin dediğinizi deyince de hep aynı şeyleri zırvalıyorlar (yok DNS, yok Kablolu mu vs. vs.) bizde sorun yok diyorlar ve sepetliyorlar müşteriyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PCHunt

    Hocam o günden beri 4. veya 5. arıza kaydını açıyorum. Yukarıda da belirttim. SMS sistemi bile doğru çalışmıyor Türk Telekom'un, sorununu hala devam ettiğini onaylayamıyorum, sizin dediğinizi deyince de hep aynı şeyleri zırvalıyorlar (yok DNS, yok Kablolu mu vs. vs.) bizde sorun yok diyorlar ve sepetliyorlar müşteriyi.

    İlçe müdürlüğüne git orada operasyon ekibinin odası falan oluyor.Onlarla konuşabilme imkanın olursa direk hallediyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AYavasci


    quote:

    Orijinalden alıntı: PCHunt

    Hocam o günden beri 4. veya 5. arıza kaydını açıyorum. Yukarıda da belirttim. SMS sistemi bile doğru çalışmıyor Türk Telekom'un, sorununu hala devam ettiğini onaylayamıyorum, sizin dediğinizi deyince de hep aynı şeyleri zırvalıyorlar (yok DNS, yok Kablolu mu vs. vs.) bizde sorun yok diyorlar ve sepetliyorlar müşteriyi.

    İlçe müdürlüğüne git orada operasyon ekibinin odası falan oluyor.Onlarla konuşabilme imkanın olursa direk hallediyorlar.

    Çok teşekkür ederim yarın deneyeceğim. Yukarıda başka bir arkadaş da Türk Telekom Elit Hizmet kullanmayı dene demiş, onu da bir deneyeceğim arayıp :) Yarın tekrardan ne olup bittiğini güncellerim buradan.




  • öp başına koy türkiyenin hız ortalaması 7 megabit bil istedim benimde aldıgım hız 6 geceleri 7 oluyor saniyede 5 mb indirmek az geliyorsa sen bi eve fiber bağlat babuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkaninn59

    öp başına koy türkiyenin hız ortalaması 7 megabit bil istedim benimde aldıgım hız 6 geceleri 7 oluyor saniyede 5 mb indirmek az geliyorsa sen bi eve fiber bağlat babuş

    Burada esas önemli olan şey 100 Mbps ödememe rağmen yarı hızını alabilmem. Aynı şekilde 16 Mbps alıp 8 Mbps alan için de geçerli bu. Ödediğimin yarısını almak istemiyorum, bu benim hakkım ve hakkımı uğraşarak almaya çalışıyorum. Diğer insanlar ayda 60 TL ödüyorken ben 100 TL ödüyorsam tabi ki de o 100 TL yi hak edecek bir hizmet verilmeli. Ayrıca Türkiye'nin hız ortalaması 7 Mbps diyorsun da Kanada, Amerika, Almanya gibi ülkelerde 30-40 Mbps o ne olacak Benim için Türkiye ortalamasını geçmek önemli değil, dünya ortalamasını geçmek önemli.
    Not: Fiber altyapım yok. Hattım VDSL destekliyor sadece.




  • hocam bende 16 parası verip 6 alıyorum yani adama ne desem boş 200 metre dibimde saha dolabı var adam bana ordan hizmet vermek yerine 2 km ilerideki saha dolabından hizmet veriyor değiştir desekte değiştirmiyor hızımın yarısından çoğu gelene kadar kayboluyor altyapıyı zaten yenilemiyolar 25 mbps internet kullanınca kendimi karıştırıyorum hızına ayak uyduramıyorum tak diye açıyor herhangi videoyoyu veya bi indirme yapicaksam 5 dakikada indiriyor evdekinle indirmeye kalkınca bi 1 saat bekliyorum insin diye ama haklısınız tabi gelip bu sorunu çözmeleri gerek bence sizin hattınız kısıtlanıyor mahallede çok kullanım var ise türk telekomuda aynı osuda aynı busuda aynı yani gelip çözüm üretilmiyor sadece bahane üretiliyor çağri merkezinden elit ekip çağirip şansınızı deneyin eğer onlar bişey bulamazlarsa geriye bi tek türk telekomun kısıtlaması kalıyor
  • erkaninn59 kullanıcısına yanıt
    Ben sorunu buldum hocam :D Ankastreden çıkıp benim modemime gelen hatta bir sorun var o hattı değiştirmelerini isteyeceğim Telekom Elit Hizmet çalışanlarından. Yarın gelecekler bakalım ne kadar fiyat çıkaracaklar. 100 TL gibi bir fiyat çıkarırlarsa yaptıramam..
  • Elit kısmı şart değil aslında, olay araya iyi bir cat kablo çekip, mevcut reglete kroneye çakmak 2 kablo başka bir şeyi yok aslında. Hangisi sizin olduğunu bulsanız kabloyu alıp siz bile yapabilirsiniz tabi krone çakacağı da olursa iyi olur. (Modeme girecek ucunu da yapmak gerekiyor elbette. Hcs-Hes, Ecolan gibi cat 6 olan bir tip kablo ile çekilebilinir.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Scofield

    Elit kısmı şart değil aslında, olay araya iyi bir cat kablo çekip, mevcut reglete kroneye çakmak 2 kablo başka bir şeyi yok aslında. Hangisi sizin olduğunu bulsanız kabloyu alıp siz bile yapabilirsiniz tabi krone çakacağı da olursa iyi olur. (Modeme girecek ucunu da yapmak gerekiyor elbette. Hcs-Hes, Ecolan gibi cat 6 olan bir tip kablo ile çekilebilinir.)

    Ankastreyi türk telekom çalışanlarının haricinde birinin açma yetkisi yok diye biliyordum ben ama Ayrıca kablo da yok ve hangi kablo kalitelidir vs. pek bir bilgim yok bu konuda. En az 30 metre lazım 3. katta oturuyorum. Elit ekip gelip de yok kablo ücreti, yok servis ücreti vs. diye ayrı ayrı fiyat çıkarırsa yaptıramam.




  • Ankastreden kasıt bina girişindeki kutu zaten. Oradan 2 giriş sağlayıp binaya çıkacak kablo. Kalite olarakta yazdım zaten 23 awg hcs alın geçin :). Perpa'dan alabilirsiniz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.