Şimdi Ara

1000 mbps alamıyorum. Ne yapmalıyım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Türk telekom 1000 mbps üyesiyim. (FTTH). Fakat kabloluda en yüksek 860 mbps gördüm. Akşam saatlerinde 600 mbps ye kadar düşüyor. Ne yapmam lazım? Bu sorunun sebebi nedir? Modemim Asus dsl ax82u. Türk telekom un verdiği Vestel modemi kullanmıyorum.




  • Bölgendeki Fiber dağıtımda yetersizlik var. Senin yapabileceğin bir şey yok, ileride bölgendeki hızlar iyice yetersiz gelmeye başladığı zaman belki müdahale ederler. Ama müdahale etmeleri için hızının 500 Mbitin altına falan düşmesi lazım, yoksa ellemezler. Zaten 800 alıyorsun, bak keyfine derler.

  • Aynı sorun bende de vardı. 500 mb için. o hızı veremiyorlardı ftth da. o bölgeyi besleyen swithcin değiştirdiler kapasite artırımı yaptılar bölgede şimdi düzeldi. arıza kaydı bıraktım bol bol o şekilde çözüldü...

  • Ben de kayit actim. Biraz uğraşacağım 😁
  • Firma size vadettiği hızın minimum %75'ini sağlamakla yükümlü yani 750 mbit. Arıza kaydı açın eğer sorun çözülmezse aboneliği cezai bedel ödemeden iptal ettirebilirsiniz ancak cezai bedel yansıtma ile tehdit edecekleri için elinizde mutlaka hız testi kayıtlarınızı bulundurun ve gerekirse tüketici hakem heyeti ile btk ya şikayette bulunun.

  • Gökkubbe G kullanıcısına yanıt

    Merhaba.


    Yüzde 75 durumu doğru ancak söz konusu sistem FTTH olduğu için eğer böyle bir konu yargıya gitmiş olsaydı hakim ne karar verirdi doğrusu çok merak ediyorum. Sonuçta FTTH de kayıp son derece az olmalı. Bilir kişinin dediği de önemli olurdu tabiki.


    Bu arada bir hatırlatma yapmak istiyorum.


    Hız testi ekran görüntülerinin kanuni açıdan bir geçerliliği olmuyor ve bunun birden fazla sebebi var.


    1)Söz konusu hız testinin kablolu bağlantı sağlanan bir cihazda yapıldığının kanıtlanmasının gerekliliği. Bunun sebebi ise her cihazın Wifi performansının farklı olmasından dolayı, doğru sonucu verememesi.

    2)Söz konusu hız testi yapılırken, cihazda veya ağda herhangi bir başka uygulamanın veya cihazın veri kullanmadığının gösterilmesi. Örneğin modem arayüzünden o an Router cihaza bağlı olan cihazları görebilirsiniz.

    3)Benim tavsiyem ise, ekran videosu alınması. Ekran videosu alınırken mutlaka cihazda her şeyin kapalı olduğunu da göstermelisiniz.

    4)Hız testinin kanuni geçerlilik sağlaması için, server olarak söz konusu işletmecinin en yakın server adresi seçilmeli, birden fazla server da test yapılması ve kayıt edilmesi. Biliyorum bazen işletmecilerin kendi sunucuları doğru sonucu üretmiyor, alternatif sunucular daha iyi sonuçlar üretiyorlar.

    5)Wifi üzerinden yapılan testlerin hiçbir geçerliliği yoktur. Zira çok kolayca çürütülebilir ve karşı itiraz anında sonuç verir zira mesafe,cihaz kapasiteleri vb elli tane konu işin içine giriyor.


    Kanunlarımızda esas olan kanıttır. Bu sebepten dolayı, soru işareti uyandırmayacak ve itiraza konu olmayacak şekilde yapılabilecek en iyi şey, ekran videosu almaktır.





  • ben paketlere baktığımda 50Mbps'ye kadar, 75Mbps'ye kadar, 100Mbps'ye kadar şeklinde hizmetlere karşılık üyelikler görüyorum. örneğin 100 kullanan birine 75'e düşmediği sürece sorun yok derseler, kimse itiraz edemez sanırım.  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haykoatmaca -- 29 Kasım 2022; 16:33:54 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.