|
13 Yıllık Lastik kullanılır mı? (3. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
daha iyi oldu
13 sene çok eski hocam ya 9 yıllık hadi gene neyse.hadi lastik durumu iyi diye 10 yıllık sayalım gene kurtarmıyor. önlerde petlas kışlık mı var peki? -
Kullanılır niye kullanılmasın ama tabi teknelerde yanlara takarlar ya çarpmayı yumuşatsın diye
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
hadi 9-10 yaş neyse, lastik kalitesine, kullanıma vs. bağlı bozulmuştur denebilir ama 3-5 yaşındaki lastiğe hamuru bozulmuştur muamelesi yapmayı yanlış buluyorum. lastik sertleştikçe sürüş tarzını biraz daha yumuşatırsınız olur biter (acil durumlar için birşey demiyorum). ayrıca kaç kez kaplatılıp yıllarca kullanılan ticari araç lastikleri var, yani lastik meyve gibi hemen bayatlamıyor.
evin bodrumunda 2001 üretimi nokian hakkapeliitta çivili lastiklerim var. geçen yıl aracımı satana kadar çok karlı buzlu yerlerde veya sadece eğlencesine aracıma taktığım oluyordu. hala üzerinde çatlak yok ve yanakları yumuşaklığını koruyor, yılda çok az kullanıldığı ve iyi saklandığı için büyük ihtimalle. ama sonuçta tam 18 yaşında.
aracımı sattım ama lastikleri vermedim, artık büyük ihtimalle sehpa olarak sıcak bir ortamda hayatlarına devam edecekler
-
lastik olayı bu forumda abartılıyor bence
bu arkadaşlara kalsa 2yılda bir lastik değiştireceğiz -
Aracın üzerindeki orijinal 5 yıllık hankook lastikler yarılmaya başladı, millet gidip aracın orjinal lastiği diye bir daha aynısından alıyor, garip gerçekten. Arka lastiklerin dişleri ilk günkü gibi duruyor ama yanaklarda dişlerin bittiği yerden yarılmalar açılmalar var. Bazı lastiklere bakıyorum dişleri yarı olmuş, sertleşmiş ama hiç çatlak yok. Kaliteli lastik daha uzun süre kullanılabiliyor anladığım kadarıyla.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben 25bin yaptığım primacy3 lastikten şüphe duyuyorum sen 13 yıllık lastikle yola çıkıyorsun valla iyi cesaret -
Eski arabamın önlerde 2002 yapım vakumlu Michelin takılı. Lastiği aldığım kişi 1 yıl kullanmış. 2015 yılında taktım. O kış karda hiç patinaj çekmedi. Ertesi kış biraz çekiyor ama yine de iyi gidiyordu. Sonraki kış önden çekişe rağmen zorladı. Görüntüde hiç eskime yok. Vakumlu olduğu için diğer ikisini yedek saklıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rabbim yeter bu hasret kavuşalım artık tarzı bir düşünceniz varsa kullanılabilir tabi
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
lastikçinin aklına ihtiyacınız yok zira zaten pek de akıllı birine benzemiyor. müşterisine 13 yıllık lastik verip yollayan kişi müşterisini tehlikeye sokuyor demektir. avrupada olsa ihbar edin derdim de türkiyede selamı sabahı kesin yeter.
lastikler için maximum rafta saklanma ömrü zaten 10 yıl. oda doğru koşullarda saklanırsa.
kullanım ömrü de maximum 5 yıl öneriliyor. 5 yıl 1 gün sonra lastik çatlamaz elbette ama 2 yıllık kulanımdan sonra lastiğin başarısı düşmeye başlıyor. birçok sürücü bunu rahatça görür. yol tutuş, fren mesafesi ve ses olarak anlaşılır.
bazı insanların yol tutuş, fren mesafesi, lastik sesi ve güvenlik konusundaki beklentileri düşük olabilir. fakat burada birşey önerirken hayal kırıklığı yaratmamak için yüksek standartlarda konuşmakta fayda var.
yoksa tarfiğimizde birçok araçta 5 ve üstü yaşlarda lastikler kullanılmakta. fakat bu durum gerçekleri değiştirmiyor.
-
Bence lastikci o lastikle beraber mr makinesine girsin belki içindeki telleri ve damarları daha iyi görür
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben 2 yıllık lastikle güven vermiyor diye sürmek istemiyorum adam 13 yıllık lastiği sormuş ya.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Aksine kaliteli lastik daha çabuk biter, yumuşak hamur daha çabuk erir sert hamura göre.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, performans, güvenlik vsvs bin tane nane; zemine temas eden o kauçuğa bağlı.
Senin arabanda isterse dünya üzerinde olmayan, uzaylı donanımları olsun, lastiğin bitik ya da kötüyse; araba ışık paket olur.Sürekli abs, esp, tcs ışığı yana yana gidersin, pavyon gibi mis.(!)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lastiğin durumunu sadece diş derinliği ile ölçen kendine lastikçi demesin.5 yılı geçtikten sonra lastikler özelliklerini yitirmeye başlar bu hava şartlarına ve saklama koşullarına göre daha erkende olabilir. -
13 yıllık kullanılır mi? sorusu bile o kadar yanlış ki.
Ne yanı 10 veya 15 bin km yapmadan arabayı bakıma da mı almayacağız ?
Ayrıca nasıl işini ahlaklı ve düzgün yapanları bilmek ve paylaşmak gerekirse, işini bu denli sorumsuzca yapanları da bilmek ve paylaşmak gerekir. Böyleleri bu halde para kazanmamalı. Ayıp.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 17Scorpion -- 16 Eylül 2019; 10:36:31 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tekne ve iskele yanlarına usturmaça olarak uzun seneler hizmet edebilir. -
2010 model focus aracımda 2009 model 50. Hafta lastikleri vardı 2 tane arka lastik. Aracı 8 ay önce aldım. Bu yaz yaklaşık 5000 km yol yaptım çoğunluğu uzun yol. maşallah hiç bişey olmadı. Hankook marka. Aracın ilk lastikleri galiba. Araç şu anda 66.000 km de. Baharda takarken lastikçi uzun yola çıkma demişti. Geçen hafta kışlıkları takarken bu yazlık hankooklar için 1 sene daha gider dedi başka bi lastikçi. Ama yağmurda virajda tedirgin oluyordum ancak bi sıkıntı olmadı sakin kullanımda
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Banazlı50 -- 23 Kasım 2020; 13:23:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Banazlı50
2010 model focus aracımda 2009 model 50. Hafta lastikleri vardı 2 tane arka lastik. Aracı 8 ay önce aldım. Bu yaz yaklaşık 5000 km yol yaptım çoğunluğu uzun yol. maşallah hiç bişey olmadı. Hankook marka. Aracın ilk lastikleri galiba. Araç şu anda 66.000 km de. Baharda takarken lastikçi uzun yola çıkma demişti. Geçen hafta kışlıkları takarken bu yazlık hankooklar için 1 sene daha gider dedi başka bi lastikçi. Ama yağmurda virajda tedirgin oluyordum ancak bi sıkıntı olmadı sakin kullanımdaEeee, bu yazdığınızdan nasıl bir ders çıkarmamız lazım???
-
Birbirinden saçma yorumlar yapılmış, çok şaşırtıcı insanlar bilmedikleri konular hakkında ne kadar kolay fikir beyan ediyorlar.
Lastik üretimi yapan bir firmada mühendisim, lastikler ile ilgili bir kaç bilgi vermek isterim.
*Öncelikle lastiklerin raf ömrü ATO tarafından 10 yıl olarak belirtilmiştir. Fakat bu uygun saklama koşulları için geçerli. UV ışınlarını almayan yerlerde, belli sıcaklık ve nem koşullarında geçerli bir durum. Tabi bu raf ömrüdür lastikleri kullanmaya başladığınızda atmosfer etkilerine maruz kalmaya başlar. Lastik yapısı gereği zamanla sertleşecektir ve ömründen kaybedecektir. Kişisel yorumum fiyat avantajı var ise uygun şartlarda saklanmış lastiği 2 sene önce üretim olsa da alabilirim.
*Hamuru özelliğini kaybetmiş lastikler belki normal kullanım sırasında farkedemeyeceğiniz şekilde fakat ani fren yada manevra yaptığınızda olması gereken tutunma limitlerinin altında kalacaktır.
*Unutmayın ki lastikler arabaların yere temas eden tek noktası ve oldukça kritik öneme sahip.
*Yasal sınır 1.6 mm olmasına rağmen lastikler 3.5 / 4 mm civarına düştüklerinde özellikle ıslak zeminde tutunma yeteneklerini kaybederler bu sebeple max. 3 mm diş derinliği kalınca değiştirilmesi kişisel tavsiyemdir.
*Eğer aracın lastiklerinin 4'ünün birden değiştirilmesi tavsiye edilen durumdur fakat eğer 2 adet alınacaksa sanılanın aksine yeni lastikler arka aksa takılır.
*TR yol şartları malum oldukça fazla çukur var ve bundan kaçabilmenin tek yolu lastik basınçlarına çok fazla dikkat etmektir. Lastiğin canı havadır. Hem tutunma özelliklerini hem de dayanımını oldukça fazla etkiler. Lastik basınçlarını kesinlikle araç üreticisinin belirttiği değerlerde kullanın ve en geç 2 haftada bir kontrol edin. Aracınızda basınç takip sistemi PSI/BAR olarak gösteriyorsa ordan takip edebilirsiniz fakat bazı araçlar abs sistemi üzerinden lastik dönüş sayılarına göre kontrol yapıyor ve lastik basıncı çok fazla düşmez ise uyarı vermeyebiliyor bu sebeple kendiniz kontrol etmelisiniz.
*Konuya gelecek olursak 13 senelik kullanılmış bir lastik ne şartlarda saklanırsa saklansın kauçuk özelliklerini kaybetmeye başlamıştır. Can güvenliğiniz açısından değiştirmeniz faydalı olur.
*Lastik yanaklarını parlatmak amacı ile sürülen bir çok kimyasal lastiğin atmosfer etkilerine karşı korunması için lastik hamurunda yer alan wax katmanına zarar verecek lastiğin olması gerekenden daha önce yaşlanmasına sebep olur. Oto yıkamacıların pek çoğunda bu iş için özel yapılmış parlatıcılar yerine ucuz kimyasallar kullanılmakta.
*Şu lastik yumuşak TR şartları için uygun değil yada sert daha uygun gibi inanışlar malesef yanlış. Çünkü lastiğin dayanımı kauçuğun sertliği yumuşaklığı ile alakalı değil, içlerinde kullanulan kord bezinin sıklığı ve dayanımı ile alakalıdır. Ayrıca lastiğin farklı bölgelerinde farklı tür hamur kullanılır.(Sırt,Yanak,Topuk vs)
Umarım aklında soru işareti olan bazı arkadaşlara yardımcı olur.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X