Fikrimi değil olanı söyledim sadece. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
13 Yıllık Lastik kullanılır mı? (4. sayfa)
-
-
Kişisel olarak size yazmadım, eski mesajlara istinaden yazmıştım.
-
Ben kullanırım. Son kullandığım lastikte vida vardı, lastikçi yama bile yapamadı, tutmadı
-
quote:
Orijinalden alıntı: cgrcsrBirbirinden saçma yorumlar yapılmış, çok şaşırtıcı insanlar bilmedikleri konular hakkında ne kadar kolay fikir beyan ediyorlar.
Lastik üretimi yapan bir firmada mühendisim, lastikler ile ilgili bir kaç bilgi vermek isterim.
*Öncelikle lastiklerin raf ömrü ATO tarafından 10 yıl olarak belirtilmiştir. Fakat bu uygun saklama koşulları için geçerli. UV ışınlarını almayan yerlerde, belli sıcaklık ve nem koşullarında geçerli bir durum. Tabi bu raf ömrüdür lastikleri kullanmaya başladığınızda atmosfer etkilerine maruz kalmaya başlar. Lastik yapısı gereği zamanla sertleşecektir ve ömründen kaybedecektir. Kişisel yorumum fiyat avantajı var ise uygun şartlarda saklanmış lastiği 2 sene önce üretim olsa da alabilirim.
*Hamuru özelliğini kaybetmiş lastikler belki normal kullanım sırasında farkedemeyeceğiniz şekilde fakat ani fren yada manevra yaptığınızda olması gereken tutunma limitlerinin altında kalacaktır.
*Unutmayın ki lastikler arabaların yere temas eden tek noktası ve oldukça kritik öneme sahip.
*Yasal sınır 1.6 mm olmasına rağmen lastikler 3.5 / 4 mm civarına düştüklerinde özellikle ıslak zeminde tutunma yeteneklerini kaybederler bu sebeple max. 3 mm diş derinliği kalınca değiştirilmesi kişisel tavsiyemdir.
*Eğer aracın lastiklerinin 4'ünün birden değiştirilmesi tavsiye edilen durumdur fakat eğer 2 adet alınacaksa sanılanın aksine yeni lastikler arka aksa takılır.
*TR yol şartları malum oldukça fazla çukur var ve bundan kaçabilmenin tek yolu lastik basınçlarına çok fazla dikkat etmektir. Lastiğin canı havadır. Hem tutunma özelliklerini hem de dayanımını oldukça fazla etkiler. Lastik basınçlarını kesinlikle araç üreticisinin belirttiği değerlerde kullanın ve en geç 2 haftada bir kontrol edin. Aracınızda basınç takip sistemi PSI/BAR olarak gösteriyorsa ordan takip edebilirsiniz fakat bazı araçlar abs sistemi üzerinden lastik dönüş sayılarına göre kontrol yapıyor ve lastik basıncı çok fazla düşmez ise uyarı vermeyebiliyor bu sebeple kendiniz kontrol etmelisiniz.
*Konuya gelecek olursak 13 senelik kullanılmış bir lastik ne şartlarda saklanırsa saklansın kauçuk özelliklerini kaybetmeye başlamıştır. Can güvenliğiniz açısından değiştirmeniz faydalı olur.
*Lastik yanaklarını parlatmak amacı ile sürülen bir çok kimyasal lastiğin atmosfer etkilerine karşı korunması için lastik hamurunda yer alan wax katmanına zarar verecek lastiğin olması gerekenden daha önce yaşlanmasına sebep olur. Oto yıkamacıların pek çoğunda bu iş için özel yapılmış parlatıcılar yerine ucuz kimyasallar kullanılmakta.
*Şu lastik yumuşak TR şartları için uygun değil yada sert daha uygun gibi inanışlar malesef yanlış. Çünkü lastiğin dayanımı kauçuğun sertliği yumuşaklığı ile alakalı değil, içlerinde kullanulan kord bezinin sıklığı ve dayanımı ile alakalıdır. Ayrıca lastiğin farklı bölgelerinde farklı tür hamur kullanılır.(Sırt,Yanak,Topuk vs)
Umarım aklında soru işareti olan bazı arkadaşlara yardımcı olur.
Belirli bir zaman kullanılmayan lastiklerin (sadece kışın 3-4 ay kullanılan kışlıklar gibi) her sene tutunma performansından kaybetmesinin sebebi hamurlarının sertleşerek özelliğini kaybetmesi diyebilir miyiz?
Çünkü bakıldığında diş derinliği iyi olmasına rağmen her sene performansının düştüğünü görebiliyorum.
Yaklaşık 10 yıldır kış lastiği kullanan biriyim ve çoğu durumda tavsiye ederim. Şimdiye kadar kullandığım 3 set kış lastiklerinin hepsi yaptığı km'den bağımsız olarak 3. kış sezonunda performansı hissedilir şekilde azalıyor.
Yani söylendiği gibi 5-6 yıl kullanamadım hiçbir kış lastiğini.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi butterfly_effect_53 -- 23 Kasım 2020; 16:29:16 >
-
Hocam kış lastiklerinin diğer lastiklerden farkı diş derinlikleri(genelde daha derin), taban yapıları(boş/dolu oranı daha yüksektir, daha çok kanal ve lamel içerir), ve kullanılan kauçuk (daha yumuşak olur). Kış lastikleri 7 derecenin altında gerçek performanslarını verirler.
Zamanla bekleyen lastiğin kauçuğu sertleşir ve etkisini kaybeder fakat her koşulta normal lastikten daha iyi bir kış performansı verecektir.
-
13 yıllık lastik kullanılır mı diye konu açan adamın eve ekmek götürüyor olabilmesi beni düşündürüyor..
-
amacım ders vermek değil öylesine yazdım. birinin işine yarar belki. herkes her tecrübeyi deneyimleyemeyebiliyor sonuçta. forum sitelerinin bi amacı da bu olsa gerek
-
quote:
Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan
Ben bu lastik olaylarına inanmıyorum dedelerimiz lastikleri bitince değiştirdiler 10 yıllarca. Nedense kapitalizmin baş gösterdiği devirde lastik ömürleri 60 bin / 2 yıl ile sınırlandırıldı.
Diğer taraftan lastik geri dönüşümüne baktığında lastiğin geri dönüşümü neredeyse imkansız, adamların elimde o kadar çok atık lastik var ki , sokaklarda ki çocuk parklarına döşemeye başladılar. Bu kadar mukavemetli malzeme nedense işin içine para girince lastik hamuru bozulur cart curt diye masallar dinlemeye başlıyorsunuz.
Madem zaman içerisinde bu lastiğin hamuru bozuluyorsa, neden lastiklerin raf ömrü 10 yıl ? Şu an aracımın üzerinde BF goodrich A/T KOII lastik var 1,5 yıllık kesinlikle bir sıkıntısı yok, hamuru bozuldu diye 6 ay sonra değiştirmeyeceğim.
Hamur ne kadar önemli olursa olsun bu muhabbet TR şartlarında geçerli değil çünkü yollar yol değil. Hamuru üst üste girdiğiniz 5 çukurda bozar.Kendiniz yazmışsınız lastiğin geri dönüşüm imkansız , kauçuk bozuluyor ve taş gibi oluyor zamanla araba yolda gider mi o lastik ile evet ama fren mesafesi uzar yol tutuş zayıflar
Siz inanmayabilirsiniz dunya ve dünyanın tüm lastik araba bilirkişileri bunu söylüyor
Sizin inanıp inanmamanız bir etken değil
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bmw varken 2 sene 30k da abi lastiği değiş dediler. 6. Senede satarken 70k da değiştim. Satmasam değilecektim.Fren disklerini 30k bakımda değişmesi lazım dediler, alan arkadaş hala değişmedi. Her denileni herzaman yapmanız gerekmez bu devirde cebinizdeki parayı kaptırmayın lütfen
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Firmaların Pr çalışmaları sonucu para verdikleri bilir kişiler mi ? Alıntıladığınız mesajımda 1,5 yıllık olan lastiklerim şu an 3,5 yıllık diş derinlikleri 1 cm civarında, yol tutuş veya frende sıkıntı yok. Yanaklarda bırakın çatlağı, çizik bile yok. Güvenliği sıkıntıya sokacak bir şey hissetsem emin olunki anında değiştiririm. Ama sizin bakış açınıza göre 2 yıl / 60 k km mutlaka değişmeli o yüzden ne desem boş.
-
50'li yıllardan kalma kamyonda hala fabrika çıkışı lastik vardı hala kullanılıyordu çatlaklarla hemde... sıkıntı olmaz heralde...
-
BU LAstikler 11 senelik araçda 42 bin km. arac boş 1650 kg citroen c5. ön lastikler biraz daha yiprand ve çatlaklar var Arka lastikler ise yeni gibi görunuyor uzun zamandır kullandıgım ıcın geç frenaj yada yol tutus sıkıntısı yaşamıyorum zaten agır ve bagımsız suspansıyon arac. kullanım şöförluk olarak esp devreye girmez atarlı kullanmam ama otobanda 170 180 yapiyorum
Bundan önce Astra G 12 sene kullandıki daha hafif olan astra G kasa hafif bir arabaydi ve daha az km yapmıstı 12 yıl 30 bin km brigstoneler çatlamişti hatta içindne ipleri gorunuyordu Aracı sattık alan değiştirmiştir heralde.
özetle; lastige bişey olmaz Domates degil bu çürüyecek. bakın ipleri cıkana kadar brigstoeyi kullandım lastikte gözle gorulur yarık yoksa kılcal catlaklar bişey yapmaz 1 desibel ses yapiyor 1 metre gec duruyor diye lastik değişilmez. milli servettir bunlar. her gereksiz parca değişimi ulkeyede zarar dogayada zarar.
heleki long life yag alip 15 20 bin kmde değiştirilmesi eski kafa araç sahipleri söforler boyledir eskiden tam sentetik yag yoktu onlarinda ömru az olurdu ama tam sentetik yag alip 15 binde değişenler gercekten hem kesenize hemde dogaya zarar veriyosunuz.
bu arada trige rkayısıda 4 senede 5 senede değişilmez şuan bu arabada orjinal trigeri var 11 senelik. kapitalizim ve eski şöforlerin eski bilgileri başka bişey değil. bide tuk milleti arabasını sever.. herkes, lastikciye sallamiş çok biliyosunuz lastikciden:) bi anadoluya gidip eskia rabalarin kabak lastiklerine bakın kaç senelik bırakın boyle lastik omru rafta 10 sene arabada 5 sene falan işlerini 11 senedir kullanıyorum hemde agir bir araçta
edit: lastigin markasıd aönemli dandik marka weya sert hamurlu veya guneşte cok kalan arabanız vardir 12 sene gitmezde 8 9 sene gider bilemem 12 senede bristone kullanılmaz hale geldi ama michelin 13 14 seneyi gorur gibi duruyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aykutasil -- 28 Kasım 2020; 8:55:18 >
-
LAstik sertleşir,
-eee
fren mesafesi uzar yol tutuş azalir?
yahu 1 metre fren mesafen uzar km77 deki testi yaparsna başarisiz olursun eyvallah.
istanbul trafiginde hergun yardır ayardıra gitsen zaten radar var heryerde. çok çok acil abs devreye giriyor zor duruyomuş gibi yardıra yardıra biyerlere gidiyor yarişiyor gibi..
davranan şöforlere sesleniyorum!!; sizi söyüşlüyolar evet evet resmen üfluyolar size lastik değiş triger değiş yag değiş.. seramikl kaplama bilmeenne..bunlarin hepsi para tuzagı düşmeyin. etrafınızdaki eski arabaları bakın lastikleri 15 senelik kapak ve yarık olmadikca laştik çalişir
-
quote:
Orijinalden alıntı: Dj_GençkanFirmaların Pr çalışmaları sonucu para verdikleri bilir kişiler mi ? Alıntıladığınız mesajımda 1,5 yıllık olan lastiklerim şu an 3,5 yıllık diş derinlikleri 1 cm civarında, yol tutuş veya frende sıkıntı yok. Yanaklarda bırakın çatlağı, çizik bile yok. Güvenliği sıkıntıya sokacak bir şey hissetsem emin olunki anında değiştiririm. Ama sizin bakış açınıza göre 2 yıl / 60 k km mutlaka değişmeli o yüzden ne desem boş.
Çok merak ettim 3.5 yıllık ve 1 cm diş deinliği olan hangi lastikmiş :) Çoğu markanın orjinal diş derinliği bile 8mm civarında.
10 senelik lastik kullanılır diyen arkadaşlar siz lastik kullanmayın jant üzerinde gidin en iyisi. Lastik güvenlik ekipmanıdır. Parçalanınca değil değiştirilmesi gerektiği zaman değiştirilmelidir.
Parçalanana kadar triger kayışı değiştirmeyen, balatanın ömrünün tamamen erimesi olduğunu zanneden, lastiğin ömrünün sadece hava tutmayacak hale geldiğinde bittiğini zanneden insanlar varken trafikte aklımızın almayacağı kazaları görmek şaşırtmıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cgrcsr -- 3 Aralık 2020; 14:7:20 >
-
konu hort olmuş tekrar ama fikrimi söyleyeyim. bende 25 yıllık pirelli P2000 var. stepne olarak kullanıyorum. 500 km bile yapmamıştır toplamda. hiç bir kusuru da yok. yok öyle zamanla bilmem ne olurmuş, hikaye.
-
quote:
Orijinalden alıntı: cgrcsrÇok merak ettim 3.5 yıllık ve 1 cm diş deinliği olan hangi lastikmiş :) Çoğu markanın orjinal diş derinliği bile 8mm civarında.
10 senelik lastik kullanılır diyen arkadaşlar siz lastik kullanmayın jant üzerinde gidin en iyisi. Lastik güvenlik ekipmanıdır. Parçalanınca değil değiştirilmesi gerektiği zaman değiştirilmelidir.
Parçalanana kadar triger kayışı değiştirmeyen, balatanın ömrünün tamamen erimesi olduğunu zanneden, lastiğin ömrünün sadece hava tutmayacak hale geldiğinde bittiğini zanneden insanlar varken trafikte aklımızın almayacağı kazaları görmek şaşırtmıyor.
Alıntıları GösterMerakınızı gidermişimdir umarım.Çok biliyosunuz ya yok 8 mm falan diye aklınızca ahkam kesiyorsunuz ya, şimdide "ama ben binek lastikten bahsediorum" dersiniz, neyse.Adamlar 10 bin feetten atıyor bu lastiği sonrasında araca takıp devam ediyorlar test videolarında Diğer yazdıklarınız için hiç bir şey demeyeceğim, sizin bildiğiniz tek doğru olsun. Ben jant üzerinde gidiyorum, hepte kaza yapıyorum.
fiyatınıda merak ederseniz onuda gidereyim tanesi 1900 TL
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 3 Aralık 2020; 19:11:8 >
-
-
Şu anda arabamın üzerindeki aktif kullanmakta olduğum lastikler sıfır aldığımdaki lastikler hiç değiştirmedim tam 16 yıllık.Arabam 60 bin Km de ve üzerinde 2008 tarihli Continental lastikler var.
Araba sadece hafta sonları kullanılıyor.Şu güne lastiklere ilgili hiçbir sorun yaşamadım hala taş gibi ve diş derinlikleri azalmadıYanaklardaki kılcal çatlaklardan dolayı lastikleri değiştirmeme gerek var mı acaba?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hızınız 40-50kmh'yi geçmiyorsa, tın tın oraya buraya gidiyorsanız, hava falan da kaçırmıyorsa iş görür. sonuçta jant yere değmiyor. patlasa yarılsa bir sakatlık olsa düşük hızda kenara çeker durursunuz tehlike yaratmaz, uğraş yaratır.
Normalde hurda lastik üzerinde gidiyorsunuz da, bu işler insanın ne kadar tedbirli veya aksine gamsız olduğu ile alakalı. bişey olmaz ya ben bilmem on yüz yıldır kullanırım, bişey olmuyor, bin gitsinci çoktur bizim ülkede. lastik parçalanana kadar kullanır, kemeri takar üstüne oturur, toka falan takar, eline çubuktan motor yağını alır koklar oynaşır kıvamını severse 3-5 yıl gider o yağ ile. birde güle güle gururla anlatır bunları :)
tedbiri seviyor, kurala tavsiyeye kulak verirseniz tabiki çoktan değişmesi gerekirdi o lastiklerin.
-
Cevabınızdan dolayı teşekkür ederim lastikleri değiştireyim ne olur ne olmaz, dediğiniz gibi sağ şeritten giderim ve çok hız yapmam ama yinede bu kadar aldığım risk yeter tez vakit değiştireyim bence de.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X