Hızlanma için konuşursak dizellerin devir bandı kısadır (Max 4500rpm) 4000 devirlerde max hp üretirken benzinlide ise max hp 6000 devirlerde gelmektedir.Bundan dolayı fark kapanmaktadır. |
130.000 TL'ye Egea varken 2.el araba almak (8. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: nirvana34Hızlanma için konuşursak dizellerin devir bandı kısadır (Max 4500rpm) 4000 devirlerde max hp üretirken benzinlide ise max hp 6000 devirlerde gelmektedir.Bundan dolayı fark kapanmaktadır.
Yok onu biliyorum, dip gaz hızlanmada ya da günlük hızlanmada bir vitesin kullanılabileceği aralık aynı düşüyor.
Mesela 0-100 yapıyoruz, araç 45 km hıza çıkana kadar hem dizel hem benzinli 1. vitesi bitiriyor ve 2. vitese geçiyoruz. Hız 80 km/sa hıza ulaşınca her iki araç da 2. vitesi bitirmiş oluyor.
Yani demek istediğim, 1.4 Egea vites oranları kısa diye eleştirilirken çoğu 1.6 dizelde de vites oranı benzer değil mi?
-
Evet ilk 2 viteste karanterleri benzer yalniz fark son hizda belli oluyor.1.4 2000 devirde 90km hiza ulasiyorken 1.6 2000 devirde 100-110 km hiza ulasiyor.Diger dislilerde fark ortaya cikiyor.1.3 dizel ise 5 ileri vites araliklari bu ikisine gore uzun konumlandirilmis...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bedava olsa Egea almayacak insanlar var
-
Olaya tersten bakayaım, 2016 model forumun çöp dediği 75 bin km de 1.5 dizel otomatik Icon Fluence im var, şimdi bunu satıp boş 1.4 Egea almam şahsen,
Not: Amaç Egea kötülemek değil tabi öyle bir anlam çıkarılmasın.
-
Bedava mı? O bedavaya almayacak olan tiplere size özel 10.000 tl indirim de.Sırasını kaptırmamak için bir birine kurşun sıkar...Vag grubunun helvasını kavurdular captan sen batmadan elindekileri çıkarmaya bak...Boş yere buralarda vaktini harcama...
-
quote:
Orijinalden alıntı: nirvana34Evet ilk 2 viteste karanterleri benzer yalniz fark son hizda belli oluyor.1.4 2000 devirde 90km hiza ulasiyorken 1.6 2000 devirde 100-110 km hiza ulasiyor.Diger dislilerde fark ortaya cikiyor.1.3 dizel ise 5 ileri vites araliklari bu ikisine gore uzun konumlandirilmis...
Son viteste ulaşılan hız biraz konumuz dışında kalıyor. Çünkü zaten atmosferik motorların çoğu 3000 devirle 100-110 arası bir hız yapar ki Egea'nın o cüsse ile 1.4 motor ile 3000 devirde 110 (Aslında 112) km/sa hız yapması gayet güzel.
Sadece 1.4 Egea şehir içinde çok sık vites değiştirme gereğinden dolayı çok eleştirilirken, çoğu 1.6 dizel (Egea dahil) araçta böyle bir sıkıntıdan bahsedilmemiş. Halbuki şehir içinde vites değiştirme sıklığı aynı oluyor anladığım kadarıyla.
-
1.3 mj linea kullanıyorum şirkette
3 bin devirde 120 yapıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizelde max tork erken geldiği için sık vites değiştirme gereği duyulmuyor.Rampa çıkarken veya hızlanmalarda 2000-2500 devirler çok rahat iş görüyor.Torktan dolayı keçi gibi gidiyor.Atmosferikte ise 3000 devire gelmeden araba canlanamıyor.
-
2019 yazında egea 1.4 fire sıfırı 61 bindi almamıştım. O zaman almadığıma pişmanım
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: nirvana34Dizelde max tork erken geldiği için sık vites değiştirme gereği duyulmuyor.Rampa çıkarken veya hızlanmalarda 2000-2500 devirler çok rahat iş görüyor.Torktan dolayı keçi gibi gidiyor.Atmosferikte ise 3000 devire gelmeden araba canlanamıyor.
Hocam bahsettiğim olay günlük kullanım koşulları. Yani 1.4 motora şehir içinde "Vitesler çok kısa, ikide bir vites değiştiriyorsun" diyorlar, turbo dizel olsa onda da aynı şekilde vites değiştireceğiz demek ki.
Şehir içi kullanımda 1.4 motor da beni üzmedi, vites düşürme ihtiyacını sadece çok yavaşlarsam ve devir rölantiye gelirse hissediyorum. Zaten şehir içinde 1.4'ün dahi tam performansını istemiyorum hiç bir yerde. Gaz pedalını paspasa yapıştırdığım pek olmuyor.
Otoban koşullarından bahsediyorsak, çoğu yerde 6. vites 3000 devir yetiyor ama yetmediği yerlerde de (Genelde 2-3 yerde oluyor) vites düşürmek çok da koymuyor açıkçası. Sırf çekişi daha iyi diye turbo dizele o kadar fark vermek istemedim. Genel kaidede çok yeterli bir motor, 2.0 atmosferikten geçtikten sonra dahi ah vah etmedim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: lojistisyen1.3 mj linea kullanıyorum şirkette
3 bin devirde 120 yapıyor
Ee 1.4 benzinli de öyle. Ne farkı var ki?
-
quote:
Orijinalden alıntı: Dr.GU
2019 yazında egea 1.4 fire sıfırı 61 bindi almamıştım. O zaman almadığıma pişmanım2023 Baharında da "2021 Mayısında Egea 1.4 Easy 147 bindi almamıştım. O zaman almadığıma pişmanım" mesajını bekleyelim mi?
-
Olabilir, belki o zaman daha da çok pişman oluruz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dizelde 1.4 kadar sık vites değiştirme ihtiyacı hissetmiyorsunuz.En azından üst viteste 2000 devirde rampayı rahat çıkabiliyorsunuz.Atmosferikte bir alt vitesi istiyor.Bende 2021 1.4 Fire Urban aldım, imkanım vardı ama dizel tercih etmedim.İstanbul gibi bol yokuşlu şehirde bana yeterli geliyor.Yokuşlarda 3000 devir altına düşmedikçe çekişi gayet yeterli.Düz yolda 2000 devirde araçta ses yok.Ailece 5 kişi kastamonuya gittik bolu dağında bile zorlanmadım...Devirli kullanmasını bilen biri zorlanmaz.2000 devirden itibaren 100 nm tork üretimine başlıyor...
-
https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3Dc3Ad-c6pNHs%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGMSG8IQGIhA-rNVpMPgFlaSj-bfvywhHMgFy
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: parker48Olaya tersten bakayaım, 2016 model forumun çöp dediği 75 bin km de 1.5 dizel otomatik Icon Fluence im var, şimdi bunu satıp boş 1.4 Egea almam şahsen,
Not: Amaç Egea kötülemek değil tabi öyle bir anlam çıkarılmasın.
egea nere fluence nere.
egeanın rakipleri 301 symbol c ellyse.
-
egea bos tenekedır
-
Edit: Açtığım konuyu görüp Egea alanlar TL olarak parasına değer kattı. Ben demiştim alın alın diye. 2013 focus jetta alanların ise araçları hala malum sitede ilanda.
-
Egeaya kırmızı renk siyah jant çok yakışıyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X