Şimdi Ara

140000 tl Suv tavsiyesi (GÜNCELLENDİ)Mazda Cx5 Alındı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
1
Favori
2.800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperXCrossfire

    Cx-5,forester ve outlander arasinda secim yapim bence.Cx-5 de biraz daha sehirli havasi var sanki ve mazdanin tutulan araci.Forester turbo 240hp lik motorda gayet seri ama tuketim konusunda zorlarsaniz o da sizin butcenizi zorlar.Sekil bakimindan outlander tabiki 1 numara bence.

    Foresterda xenon far var ama mercek yok.Merceksiz xenon muayeneden gecebilir mi ?

    O nasil oluyor neden mercek yokmuş sordunuzmu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srtc13

    evet 4*4 2.0 skyactive at benzin

    4x4 sistemi sureklimi yoksa aytlanabiliyormu 4x2 olarak.tam olarak.nasil çalişiyor.

    Lsd mi var kilitlimi .hiç denedinizmi çamurda falan.

    Camlar sunroff uzaktan kumandadan kkapatilabiliyirmu hepsi birden tabi aynalarda ayni şekilde.

    Kaput çubuklami açiliyor hidrolikmi.

    Arka koltuklar öne arkaya kaydiralabikiyormu ve geriye yatirilabiiyormu.

    Stepne varmi.

    Lpg uyumlumu .


    Tum camlarda sensör varmi sikişma önleyici.

    Suspansiyon sertmi yumuşakmi.

    Bakim kac binde kac tl.

    Outlanderla karşilaştiricamda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 3 Aralık 2014; 2:03:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç sürekli 4*4 sehir içi yakıt ortalama 8.3 8.5 yakıyor eksileri var ama artıları daha fazla olduğunu söyleye bilirim arka koltuklar ileri geri gitmiyor ama sıfr yatıyor bir tuşa basarak önceki mazdalarda camlar otomatik kapanıyordu ama bunda malesef kapanmıyor çünkü çoğu kişi şikayetci olmuş (servisten aldığım bilgi ) kumandanın üstüne oturunca kendiliğinden açılıp yağmurlu günlerde su aldığı için dedikleri bu . stepne yok ama onun yerine ilacını ve makinesini veriyorlar iki 2 kaikada hem lastiği onarıyor hemde şişiriyor.mazdanın bakımları eskisi gibi pahalı değil onu söyleye bilirim ama bizim millette bir algı oluşmuş parça pahalı servis pahalı halbuki unutuyorlar en pahalı servis başaransüspansiyon tüm mazdalarda olduğu gibi bunda da sert zaten olması gereken de o mazda nın tüm araçlarına lpg takıla biliyor ama ben kariı olduğum için düşünmüyorum. artılarını sayarsak rmv+katlana bilir aynalar ısıtmalı koltuklar elektirikli koltuklar sesli komut verme bixenon geri görüş kamerası arka ön park sensörü yağmur sensörü yaya çarpma önlemi otomatik kendiliğinden durma 50 km hıza kadar ayrıyeten sehir içi otomatik frenleme ki bu çok iyi bir sey beni 2 kere kurtardı aynı şekilde arkadaşımı da, deri koltuklar boss ses sistemi sadece ses sistemi zaten 7500 dolar zaten en çok ta ona hayranım.yane var da varda adamlar ola bilecek her şeyi düşünmüşler ve araç inan bana arıza vermiyor adamlar nasıl yapıyorsa bakımdan bakıma gidiyorsun ister sert ister yumuşak kullan o da güzel bir şey işte




  • INTRUDERTR kullanıcısına yanıt
    araç sürekli 4*4 sehir içi yakıt ortalama 8.3 8.5 yakıyor eksileri var ama artıları daha fazla olduğunu söyleye bilirim arka koltuklar ileri geri gitmiyor ama sıfr yatıyor bir tuşa basarak önceki mazdalarda camlar otomatik kapanıyordu ama bunda malesef kapanmıyor çünkü çoğu kişi şikayetci olmuş (servisten aldığım bilgi ) kumandanın üstüne oturunca kendiliğinden açılıp yağmurlu günlerde su aldığı için dedikleri bu . stepne yok ama onun yerine ilacını ve makinesini veriyorlar iki 2 kaikada hem lastiği onarıyor hemde şişiriyor.mazdanın bakımları eskisi gibi pahalı değil onu söyleye bilirim ama bizim millette bir algı oluşmuş parça pahalı servis pahalı halbuki unutuyorlar en pahalı servis başaransüspansiyon tüm mazdalarda olduğu gibi bunda da sert zaten olması gereken de o mazda nın tüm araçlarına lpg takıla biliyor ama ben kariı olduğum için düşünmüyorum. artılarını sayarsak rmv+katlana bilir aynalar ısıtmalı koltuklar elektirikli koltuklar sesli komut verme bixenon geri görüş kamerası arka ön park sensörü yağmur sensörü yaya çarpma önlemi otomatik kendiliğinden durma 50 km hıza kadar ayrıyeten sehir içi otomatik frenleme ki bu çok iyi bir sey beni 2 kere kurtardı aynı şekilde arkadaşımı da, deri koltuklar boss ses sistemi sadece ses sistemi zaten 7500 dolar zaten en çok ta ona hayranım.yane var da varda adamlar ola bilecek her şeyi düşünmüşler ve araç inan bana arıza vermiyor adamlar nasıl yapıyorsa bakımdan bakıma gidiyorsun ister sert ister yumuşak kullan o da güzel bir şey işte




  • ss11ss. S kullanıcısına yanıt
    hayırlı uğurlu olsun allah kazasız belsız binmeyi nasip etsin, iyi bir seçim arkadaşım
  • srtc13 kullanıcısına yanıt
    Bende kia sportage var otomatik acilmasi degilde kapanmasini istiyorum cam ayna ve sunrofun.

    Sonra tavan lambasiyla cocuklar aciyor habire 2 kez akü boşaldi ugraştirdi beni.birindede piknikteydim .

    Yahu arabayi kitlediysem cami işigi kapat ne diye ugraştiriyon beni .bende takinti oldu modül falan varmiş ama saticam diye taktirmadim.

    Koltuklarin kayar olmasi cok önemli pikniğe falan cok giderim .bagaja sigmiyoruz.malum.arkada coxuklar diz mesafesi atil alan kaliyor.

    Rav 4 freemont yeni xtrail vs gibi araçlarda on koltuga bile dayayabiliyorsun arka koltuklari 200 lt artiyor bagaj.cocuk olunca isin rengi değisiyor ben spo aldigimda birdi şimdi 2 oldu yok bisiklet yok bebek arabasi geniş bagaj şart.

    Sportageda arkada sikişma önleyici sensörde yok bi gicikda ordan kaptim.bu aracin %80 muşterisi genc ufak cocuklu aileler .neden koyulmaz anlamadim.

    Şuan lpg ye ihtiyacim yok lakin tayin olma durumum var lpg uyumu ondan önemli fazla km yaparsam boşa para vermiş olucam.

    açiklamalar için teşekkürler.kazasiz belasiz kullanirsiniz inşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 3 Aralık 2014; 11:04:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ss11ss. S kullanıcısına yanıt
    Sizinde araciniz hayirli olsun kazasiz belasiz inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • INTRUDERTR kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim umarım sizde en kısa zaman da karar verir ve size uygun en iyi aracı alırsınız
  • INTRUDERTR kullanıcısına yanıt
    her araçta bazı eksikler oluyor ama inan bana mazda ya gidip en azından test edip iyice bakmanı tavsiye ederim sonuçta az para vermiyeceksin, istersen üst bagaj taktıra biliyorsun uygun bir fiyata istediğinde takar istediğinde çıkartırsın ama unutma ki her şey den en önemlisi güvenlik ve bunu da mazda fazlasıyla sağlıyor
  • Hayırlı olsun aracınız, kazasız belasız kullanın inşallah. Bu araçta viskoz veya kilitlenebilen diferansiyel yok, açık tip diferansiyeller bulunuyor. Elektronik diferansiyel kilidi veya E-lsd denilen 4 tekerleğe bağımsız fren uygulaması ile boşta dönen tekerlekleri durdurup tutunan tekerleklere güç aktarma yöntemi vardır. Önden çekişli olup ön aksın arkasında bulunan ve gücün arka aksa iletilmesini sağlayan ünite ile 4 tekerleğe güç gönderilebiliyor. Sensörler tutunma kaybını hissettiğinde saniyelik sürede arka aksa gücü bölüştürüyor. İhtiyaç hali dışında önden çekişli, ihtiyaç durumunda dört çeker sistemi devrede olur, yani bu durumda sürekli dört çeker değil.

    Forester'daki Ats awd sistemi de bu prensiple çalışıyor, tek farkı ortadaki diferansiyel görevi gören ünite Cx-5'te manyetik kuvvetle plakaları kavrayıp bırakır, Forester'da ise hidrolik basınçla plakaları kavrayıp bırakır. İhtiyaca çabuk cevap verilebilmesi için hidrolik basınç minimumda tutulur, yani bu durumda arka aksa giden güç minimum %10 olmaktadır ve sürekli dört çeker konumdadır. Gaz pedalı konumu, araç hızı, direksiyon açısı, yol şartları gibi datalara göre sürekli olarak hidrolik basınç artırılır veya azaltılır ve debriyaj setindeki gibi plakaları devreye alarak ön/arka aks güç bölüşümü yapılır. Ek olarak kalkış anında kar, buz, çamur gibi kaygan zeminlerde rahat hareket edebilmesi için 1. vites ve geri viteste hidrolik basınç maksimum olarak programlanmıştır ve güç paylaşımı %50-50 olmaktadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • subie kullanıcısına yanıt
    bilgi için teşekkürler, bende merak ettim şimdi biraz araştırim bakim dedim ve öğrendim ki şu an yeni suv ve crosovver araçların hiçbirinde lsd bulunmuyormuş buna yeni forester da dahil
  • subie kullanıcısına yanıt
    bu da bilgi aldığım kaynak ...


    Bizim sistemlerde awd yönetimi ve mekaniği sadece ön ve arka aks arası gücü idare edebilir. Bunu nasıl yaptığını da yukarıdaki yazılarımda anlattım. Eğer elektronik veya mekanik sağ ve sol tekerlekler arasında herhangi bir güç aktarım mekanizması yoksa, ön tekerleklerden biri ve arka tekerleklerden biri patinaj yaptığında kalır ve gidemezsiniz. Orta transfer kutusunun yapabileceği tek şey tam kilit durumuna geçerek gücü ön ve arka arasında eşit dağıtmaktır. Ancak ön ve arka aksa giden gücün tamamı açık tipli diferansiyeller üzerinden boşa dönen tekerleklere gideceğinden, yere sağlam basan iki tekerlek yeterli gücü alamaz.

    Şimdi modern ve genellikle asfalt üstü kullanılan SUV araçlarda elektronik diferansiyel kilidi kullanmak moda. Çünkü araçta zaten mevcut olan ABS sistemi elemanlarını kullandığınız için, hem imalatı daha ucuz, hem ağırlığı arttırmıyor. Prensip ne? Boşa dönen tekerlek bir akstaki tüm gücü çekeceği için, onu fasılalı bir şekilde frenleyip, karşıdaki tekerleğe güç iletmek. Bu sistem asfalt üzerinde kullanıldığında ve kaygan zeminle ani karşılaşmalarda emniyet açısından çok başarılı. Çünkü tamamen elektronik ve çok hızlı, hassas müdahale edebiliyor. Ayrıca asfalt üzerinde istenen de zaten patinaj çekmek değil, tam tersi hiç patinaja düşmemek.

    Ancak derin kar, kum ve çamurlu arazide durum biraz farklı. Burada viskoz veya mekanik LSD (limitli kilitli diferansiyel) daha etkili. Çünkü bu tip derin ve kaygan koşullardan çıkmak için patinaj çekmek ve patinaj çeke çeke ilerlemek lazım. Halbuki elektronik diferansiyel kilitleri patinaja yeterince izin vermez. Ve ayrıca uzun arazi koşullarında frenlere de aşırı yük bindirilmiş olur. Sonuçta bu sistemler fren tertibatını kullanıyor.

    İşte bu sebeple eski model Subaru Forester gibi araçlarda arka aksta viskoz LSD kullanılıyordu. (VDC isimli çekiş kontrol sistemi olsun, olmasın) Çünkü derin kumlu bir araziye girdiğinizde, VDC'yi (Mazda da DSC) kapatıp, tekerleklerin patinaj yapmasına izin verip, arka akstaki LSD'yi kullanmanız için.

    Şu anda eşimin kullandığı araçta hem arka LSD, hem de elektronik diferansiyel kilidi denilebilecek VDC var. İkisinin aynı anda varlığının sebebi bu işte. Asfaltta performanslı kullanımda daha etkin olan elektronik sistemi, arazi de ise daha etkin olan mekanik sistemi kullanabilesiniz diye. Ancak yeni araçlarda hem imalat maliyeti hem de ağırlık ve tüketimi düşürmek derdi olduğundan, gerçek arazi aracı olmayan Crossover ve SUV araçlarda artık LSD veya mekanik kilitli diferansiyel opsiyonu görmek giderek imkansızlaşıyor. Yeni Forester'lar da bile arka lsd bulunmuyor...




  • srtc13 kullanıcısına yanıt
    Outback'lerde arka hala diferansiyel viskoz ve VDC'li geliyor, yeni gelecek Forester'larda olacak artık galiba. Yukarıdaki kaynak Mustafa Bey'e ait, kendisinden çok şey öğrendik ve araçlarımızı tanıdık. Aşağıdaki forum sitelerinde ona ait yazılara ulaşıp önemli bilgiler alabilirsiniz.

    www.mazdaclubtr.com
    www.subaru4ever.com

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun hocam
  • subie kullanıcısına yanıt
    çavuş bir konuda bir şey soracam belki bilgin vardır, bu mazda cx-5 lerin media sisteminde usb den flash disk oynattığımızda dosyalar görünmüyor yane atıyorum 3000 şarkı var bunları dosya dosya değilde hepsini karışık olarak gösteriyor buna bir çözüm var mı? ne yaptıysam bı sıkıntıyı gideremedim
  • srtc13 kullanıcısına yanıt
    Bilgim yok maalesef, yukarıda linki olan mazda forum sitesinde cevap verirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • subie kullanıcısına yanıt
    Subaru'nun ats 4x4 sistemi ile Mazda'nın awd sistemi arasında neredeyse hiç bir fark bulunmuyor.Mazda,40'a yakın data ile aracı 4x4'e alıp almayacağına karar verebiliyor.Mazda'da da gaz pedalı konumuna göre aracın 4x4 'E geçip geçmeyeceği karar veriliyor.Eski aracım Subaru xv idi.Subaru xv ile kırmızı ışıkta gazı kökleyerek kalkış yaptığım zaman bir gram kayma olmuyordu.Mazda Cx-5'de de kırmızı ışıkta gazı kökleyince gram kayma olmuyor.Yani Mazda
    4x2'den 4x4'e ışık hızıyla geçiyor.


    Gece saatlerinde karlı zeminde ve yokuşta yaz lastiklerimle Mazda'nın awd sistemini test ettim ve yokuşu zorlanmadan çıkmayı başardı.Eski aracım da aynı yokuşu m+s lastiklerle sorunsuz çıkmayı başarmıştı.


    Kendi araştırmalarıma ve izlenimlerime göre Subaru'nun ATS 4x4 sistemi ile Mazda'nın ATS 4x4 sistemi arasında fark bulunmuyor.Subaru sürekli arazide gezen insanlar için uygunken,Mazda arada bir araziye çıkarım ama genelde asfalttayım diyenlere uygun bir araçtır.


    Mazda'nın awd sistemi çok hızlı bir şekilde çalışıyor ve karlı buzlu yollarda bana sıkıntı yaratmıyor.

    Mazda da duruma göre ışık hızıyla aracı önler %50 arkalar %50 olarak ayarlayabiliyor.


    (Bence) bu iki sistem arasında en mantıklı olan Mazda'nın sistemidir.


    (İKİ ARACIN DA 4X4 SİSTEMİ İLE İLGİLİ BİLGİLER SUBARU4EVER.COM ADRESİNDEN ALINMIŞTIR.)




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.