kabaca bir hesapla 0,5 litre fark etse ayda 1000 km ortalama yapıyorum buda 5 litre yapar buda 16 ytl desek yılda yapar 200 ytl lastik ömrüne 4 yıl desek toplamda 800 ytl eder. aslında küçük görünen bu fark 4 yılda bayagı bir meblağ yapar yani en azından yıllık bakım parası. bunun için değermi değmez bunun hesabını iyi yapmak lazım. (nasıl hesap ama)
80 yanaklı lastiği 70 ile değiştirirseniz araç 2cm civarı yere yaklaşır. İstediğiniz buysa sorun olmaz. Clio Symbol araçlarda yanılmıyorsam 175/65R13 lastikler kullanılıyor. Bu lastik de işinizi görebilir ancak 165 tabanlı lastikten daha genişini almanızı tavsiye etmem.
dostum bi yerde hata yapıyorsun lastikler yükseklik olarak neredeyse aynı.1-2 mm fark var.
quote:
Orjinalden alıntı: BX4TC
80 yanaklı lastiği 70 ile değiştirirseniz araç 2cm civarı yere yaklaşır. İstediğiniz buysa sorun olmaz. Clio Symbol araçlarda yanılmıyorsam 175/65R13 lastikler kullanılıyor. Bu lastik de işinizi görebilir ancak 165 tabanlı lastikten daha genişini almanızı tavsiye etmem.
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
dostum bi yerde hata yapıyorsun lastikler yükseklik olarak neredeyse aynı.1-2 mm fark var.
quote:
Orjinalden alıntı: BX4TC
80 yanaklı lastiği 70 ile değiştirirseniz araç 2cm civarı yere yaklaşır. İstediğiniz buysa sorun olmaz. Clio Symbol araçlarda yanılmıyorsam 175/65R13 lastikler kullanılıyor. Bu lastik de işinizi görebilir ancak 165 tabanlı lastikten daha genişini almanızı tavsiye etmem.
80 yanak demek tabanın %80 kadar yanak demek yani 175*0,70=122,5 155*0,8=124 yani 1,5 mm fark var. Çekiş olarak çok bişey değişceğini sanmıyorum. Çünkü teker dönemeye başladığında sürtünme neredeyse 0'a iner fakat ilk harekete başlama anında bir miktar yakıt artar. Yol tutuş yanak küçüldüğü için taban genişlediği için artar ve fren mesafesi azalır. Araba biraz sertleşir. Bence takabilirsin gayette güzel olur
Teker dönmeye başladığında lastik sürtünmesi neredeyse sıfıra iner kısmına katılamıyorum maalesef, eğer öyle olsaydı lastiklerimizin hiç aşınmaması gerekmezmiydi?
kirpi inanmayacaksın ama gene sana katılıyorum. ama arkadaşın kast ettiği bence harekete başladıktan sonra önemsiz bir miktara kadara azalacağıdır.
quote:
Orjinalden alıntı: kir-pi
Teker dönmeye başladığında lastik sürtünmesi neredeyse sıfıra iner kısmına katılamıyorum maalesef, eğer öyle olsaydı lastiklerimizin hiç aşınmaması gerekmezmiydi?
evet haklısın :) benim demek istediğim 155 ve 175 arasında 0 yakın bir fark olacağıydı ama anlatamamışım
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
kirpi inanmayacaksın ama gene sana katılıyorum. ama arkadaşın kast ettiği bence harekete başladıktan sonra önemsiz bir miktara kadara azalacağıdır.
quote:
Orjinalden alıntı: kir-pi
Teker dönmeye başladığında lastik sürtünmesi neredeyse sıfıra iner kısmına katılamıyorum maalesef, eğer öyle olsaydı lastiklerimizin hiç aşınmaması gerekmezmiydi?
Tamam arkadaşım şimdi anladım, 175 ile 155 arasındaki fark sıfıra yakın olur demek istemisiniz buna katılabilirim, zaten bizim de bu başlık altında araştırdığımız nokta aslında tam olarak budur, çünkü zaten diğer faktörlerin sabit kalacağını düşünüyoruz , sadece lastik sürtünmesi nedeniyle yakıt sarfiyatında ne kadar artış olacağını anlamaya çalışıyoruz, dediğiniz gibi ihmal edilebilir bir farkta çıkabilir, ama sanırım bunu tam olarakda anlayamayacağız. Aslında kaba bir hesapla 155 lastik ile 175 lastik arasında yüzey alanı açısından %13.3 lük bir fark var, bunun tamamının yakıta yansımayacağı bir gerçek, ben kendi açımdan bunun maksimum %50 sinin (en abartılı haliyle) yakıta yansıyacağını düşünüyorum ki bu da zaten en fazla yakıt tüketiminin %5-6 artması demek olur.
quote:
Orjinalden alıntı: BlindGuardian
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
dostum bi yerde hata yapıyorsun lastikler yükseklik olarak neredeyse aynı.1-2 mm fark var.
quote:
Orjinalden alıntı: BX4TC
80 yanaklı lastiği 70 ile değiştirirseniz araç 2cm civarı yere yaklaşır. İstediğiniz buysa sorun olmaz. Clio Symbol araçlarda yanılmıyorsam 175/65R13 lastikler kullanılıyor. Bu lastik de işinizi görebilir ancak 165 tabanlı lastikten daha genişini almanızı tavsiye etmem.
80 yanak demek tabanın %80 kadar yanak demek yani 175*0,70=122,5 155*0,8=124 yani 1,5 mm fark var. Çekiş olarak çok bişey değişceğini sanmıyorum. Çünkü teker dönemeye başladığında sürtünme neredeyse 0'a iner fakat ilk harekete başlama anında bir miktar yakıt artar. Yol tutuş yanak küçüldüğü için taban genişlediği için artar ve fren mesafesi azalır. Araba biraz sertleşir. Bence takabilirsin gayette güzel olur
175/70R13 lastikleri söküp 165/80R13 lastikleri taktığımızda birkaç cm yükselme oldu. Birkaç mm olsa dikkatimi çekmezdi. Acaba bulunan sonuç 1,5cm olabilir mi?
bx4tc bizim hesaplamada problem yok. dediğimiz gibi 1,5 mm değişiklik oluyor ancak senin ebat değişikliği buna göre farklı seninkinde fark fazla.
quote:
Orjinalden alıntı: BX4TC
... Clio Symbol araçlarda yanılmıyorsam 175/65R13 lastikler kullanılıyor. ...
R14 değilmiydi ?
Bahsettiğiniz durumda 1 cm kadar yükselme olmalıdır tabiki buda gözle fark edilir. Çünkü yay değişiklikleri bile 2,5 3,5 cm düşürür arabayı (5,5 düşürenlerde var)
quote:
Orjinalden alıntı: BX4TC
quote:
Orjinalden alıntı: BlindGuardian
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
dostum bi yerde hata yapıyorsun lastikler yükseklik olarak neredeyse aynı.1-2 mm fark var.
quote:
Orjinalden alıntı: BX4TC
80 yanaklı lastiği 70 ile değiştirirseniz araç 2cm civarı yere yaklaşır. İstediğiniz buysa sorun olmaz. Clio Symbol araçlarda yanılmıyorsam 175/65R13 lastikler kullanılıyor. Bu lastik de işinizi görebilir ancak 165 tabanlı lastikten daha genişini almanızı tavsiye etmem.
80 yanak demek tabanın %80 kadar yanak demek yani 175*0,70=122,5 155*0,8=124 yani 1,5 mm fark var. Çekiş olarak çok bişey değişceğini sanmıyorum. Çünkü teker dönemeye başladığında sürtünme neredeyse 0'a iner fakat ilk harekete başlama anında bir miktar yakıt artar. Yol tutuş yanak küçüldüğü için taban genişlediği için artar ve fren mesafesi azalır. Araba biraz sertleşir. Bence takabilirsin gayette güzel olur
175/70R13 lastikleri söküp 165/80R13 lastikleri taktığımızda birkaç cm yükselme oldu. Birkaç mm olsa dikkatimi çekmezdi. Acaba bulunan sonuç 1,5cm olabilir mi?
Bu arada pug 206 hdi ya 165*70*r14 yerine 185*60*r14 takmıştım. Yakıt olarak eski lastikle ortalama 975 km giderken yenisi ile ortalama 940 km gidiyordum yaklaşık %5 kadar farketmiş. Ama yol tutuş çok değişti ve araba biraz sertleşti
quote:
Orjinalden alıntı: BlindGuardian
Bu arada pug 206 hdi ya 165*70*r14 yerine 185*60*r14 takmıştım. Yakıt olarak eski lastikle ortalama 975 km giderken yenisi ile ortalama 940 km gidiyordum yaklaşık %5 kadar farketmiş. Ama yol tutuş çok değişti ve araba biraz sertleşti
Tecrübe ile verilen cevap en güzelidir, sanırım Otomobilci_x %5 lik bir tüketim artışına razı daha fazla olmasını istemiyordu tam onun istediği gibi çıkmış
evet işte bir veri. hemde ebat değişikliği benimkine göre daha bariz . yani bizdede fark ancak bu kadar olur gibi.
Virajlı yollarda yol tutuş farkedilir şekilde artacaktır. onun dışında lastiğin jantı aynı, yanak yüksekliğinde düşüş olacağı için dolayısıyla yuvarlanma capıda düşecektir. bu sebepten % 1 veya max 2 yakıt tüketimi artacaktır. buda motoru zorladıgından değil. Aynı mesafede daha fazla teker döneceği için olur. herhangi bi olumsuzluk olmaz yani
ama bi dakika.. blindguairdian arkadaşta lastiğin boyutu küçülmüş olmasına rağmen genişlemesi %5 artışa sebep olmuş. bizde lastik boyutu aynı kalırken genişleme olacağından %5 ten bayagı bi fazla olacaktır yakıt tüketimi. eeerdinç arkadaşım ama sen lastiğin genişlemesi sonucu ortaya çıkacak değişmeleri tamamen göz ardı etmişsin gibi. yanlışmı düşünüyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
ama bi dakika.. blindguairdian arkadaşta lastiğin boyutu küçülmüş olmasına rağmen genişlemesi %5 artışa sebep olmuş. bizde lastik boyutu aynı kalırken genişleme olacağından %5 ten bayagı bi fazla olacaktır yakıt tüketimi. eeerdinç arkadaşım ama sen lastiğin genişlemesi sonucu ortaya çıkacak değişmeleri tamamen göz ardı etmişsin gibi. yanlışmı düşünüyorum.
Lastiğin dönme çapının küçülmesi yakıtı daha fazla arttırmaz mı? bana sanki öyle olur gibi geliyor yani aynı devir ile daha az yol gidersin ve yakıt artar sanırım burda biraz yanlış bir düşünceye kapılmışsın gibi Otomobilci_x yoksa ben mi yanlış düşünüyorum
Arkadaşın değiştirdiği lastik öncekine göre -1.53 farkediyor , senin ki ise -0.52 yani %1 fark var arada ama bu fark senin lehine benim düşünceme göre arkadaşta %5 fark eden yakıt bu %1 lik farkı çıkartınca senin ebatlarda %4 etmesi lazım gibi
kendime yuh diyorum ve sana yine katılıyorum kirpi. sen doğru düşünüyorsun . haklısın ne akla hizmet öyle bir yorum yapmışım şimdi kendim bile çözemiyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: kir-pi
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
ama bi dakika.. blindguairdian arkadaşta lastiğin boyutu küçülmüş olmasına rağmen genişlemesi %5 artışa sebep olmuş. bizde lastik boyutu aynı kalırken genişleme olacağından %5 ten bayagı bi fazla olacaktır yakıt tüketimi. eeerdinç arkadaşım ama sen lastiğin genişlemesi sonucu ortaya çıkacak değişmeleri tamamen göz ardı etmişsin gibi. yanlışmı düşünüyorum.
Lastiğin dönme çapının küçülmesi yakıtı daha fazla arttırmaz mı? bana sanki öyle olur gibi geliyor yani aynı devir ile daha az yol gidersin ve yakıt artar sanırım burda biraz yanlış bir düşünceye kapılmışsın gibi Otomobilci_x yoksa ben mi yanlış düşünüyorum