Şimdi Ara

155-80-13 yerine 175-70-13 nasıl olur ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
0
Favori
15.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracımda 155-80-13 lastikler var bu lastiklerden bir şikayetim mi var? hayır.
    Ama çok ince görünüyorlar ve lastikler biraz daha geniş olsalar yolu daha iyi kavrarlar düşünüyorum.Ayrıca her iki ebatta fiyat olarak aynı.Gelelim boyutlara aslında iki ebatta boy olarak neredeyse tamamen aynı ancak 175-70-13 ler daha geniş şimdi gelelim soruya sizce bu ebat değişikliğinin artısı eksisi tam olarak ne olur. yakıt tüketimini etkilermi etkilerse ne kadar etkiler, başka olumlu yada olumsuz etkileri olurmu.
    (şimdiye kadar bir kez orjinal ebattan lastikçinin yoğun ısrarı nedeniyle vaz geçmiş ve bin pişman olmuş birisi olarak soruyorum)
    (araç corsa 1,0)



  • lastik genişledikçe çekişi düşürür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    lastik genişledikçe çekişi düşürür.
    Bence yapmayın çünkü zaten çok güçlü olmayan motor ile daha geniş lastikler birleşince hem tüketim artar hem de performans düşer.Siz orjinal ebatlı lastiklerinizle devam edin.
    Aracınız yüksek hacimli bir motora sahip olsa kadırır ama zaten 1.0 litrelik aracın lastiği ile oynamayın bence. Zaten daha önce pişman olmuşsunuz, hiç girmeyin bu işe.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Bence yapmayın çünkü zaten çok güçlü olmayan motor ile daha geniş lastikler birleşince hem tüketim artar hem de performans düşer.Siz orjinal ebatlı lastiklerinizle devam edin.
    Aracınız yüksek hacimli bir motora sahip olsa kadırır ama zaten 1.0 litrelik aracın lastiği ile oynamayın bence. Zaten daha önce pişman olmuşsunuz, hiç girmeyin bu işe.

    Alıntıları Göster
    AYNI JANT KULLANILACAKSA, NE ÇEKİŞ NEDE YOL TUTUŞ ANLAMINDA OLUMSUZ BİR DURUM OLMAZ. OLSA BİLE FARKEDİLMEYECEK KADAR OLUR. SADECE GÖRÜNTÜ İÇİN DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSANIZ VE BUNUN BEDELİ SİZİN İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSE DEĞİŞTİRİN GİTSİN...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    AYNI JANT KULLANILACAKSA, NE ÇEKİŞ NEDE YOL TUTUŞ ANLAMINDA OLUMSUZ BİR DURUM OLMAZ. OLSA BİLE FARKEDİLMEYECEK KADAR OLUR. SADECE GÖRÜNTÜ İÇİN DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSANIZ VE BUNUN BEDELİ SİZİN İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSE DEĞİŞTİRİN GİTSİN...

    Alıntıları Göster
    bence değiştirme standardı.ama illa değiştirecem diyosanda çok fazla bişey farketmeyecektir (yakıt olarak).sonuçta iki lastikte 13''.tabanın geniş olması hissedilir oranda yakıtı arttırmaz ama görüntü olumlu yönde etkilenir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    AYNI JANT KULLANILACAKSA, NE ÇEKİŞ NEDE YOL TUTUŞ ANLAMINDA OLUMSUZ BİR DURUM OLMAZ. OLSA BİLE FARKEDİLMEYECEK KADAR OLUR. SADECE GÖRÜNTÜ İÇİN DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSANIZ VE BUNUN BEDELİ SİZİN İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSE DEĞİŞTİRİN GİTSİN...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    AYNI JANT KULLANILACAKSA, NE ÇEKİŞ NEDE YOL TUTUŞ ANLAMINDA OLUMSUZ BİR DURUM OLMAZ. OLSA BİLE FARKEDİLMEYECEK KADAR OLUR. SADECE GÖRÜNTÜ İÇİN DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSANIZ VE BUNUN BEDELİ SİZİN İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSE DEĞİŞTİRİN GİTSİN...

    Sürtünmesiz düzlemde deseydiniz doğru derdim de,dediğiniz yanlış.Araba çekişten düşer,yol tutuşu olumlu yönde etkilenir.Değiştirmenizi tavsiye etmem,pişman olursunuz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    AYNI JANT KULLANILACAKSA, NE ÇEKİŞ NEDE YOL TUTUŞ ANLAMINDA OLUMSUZ BİR DURUM OLMAZ. OLSA BİLE FARKEDİLMEYECEK KADAR OLUR. SADECE GÖRÜNTÜ İÇİN DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSANIZ VE BUNUN BEDELİ SİZİN İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLSE DEĞİŞTİRİN GİTSİN...

    Sürtünmesiz düzlemde deseydiniz doğru derdim de,dediğiniz yanlış.Araba çekişten düşer,yol tutuşu olumlu yönde etkilenir.Değiştirmenizi tavsiye etmem,pişman olursunuz...

    Alıntıları Göster
    "155/80 13" YERİNE "175/70 13" KULLANILIRSA;
    TABAN GENİŞLİĞİ 2 CM ARTAR. YANAK GENİŞLİĞİ İSE SADECE 1,5 MM AZALIR. ÜSTELİK ÇAP KÜÇÜLDÜĞÜ İÇİN (SÖYLEDİĞİNİN AKSİNE) ARAÇ ÇEKİŞTEN DÜŞMEZ, ÇEKİŞ TE ARTAR. YOL TUTUŞ TA OLUMLU ETKİLENİR...
    YİNE AYNI ŞEYİ SÖYLÜYORUM. ELBETTEKİ BU DEĞERLER SIFIRDAN FARKLIDIR. YANİ BİR DEĞİŞİM VAR. AMA, BU DEĞİŞİMLER SÜRÜCÜ TARAFINDAN FARKEDİLEBİLECEK KADAR BİLE DEĞİLDİR. ARKADAŞ, SIRF GÖRÜNTÜ İÇİN DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSA NİYE HEVESİNİ KIRALIM DEĞİL Mİ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Sürtünmesiz düzlemde deseydiniz doğru derdim de,dediğiniz yanlış.Araba çekişten düşer,yol tutuşu olumlu yönde etkilenir.Değiştirmenizi tavsiye etmem,pişman olursunuz...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    "155/80 13" YERİNE "175/70 13" KULLANILIRSA;
    TABAN GENİŞLİĞİ 2 CM ARTAR. YANAK GENİŞLİĞİ İSE SADECE 1,5 MM AZALIR. ÜSTELİK ÇAP KÜÇÜLDÜĞÜ İÇİN (SÖYLEDİĞİNİN AKSİNE) ARAÇ ÇEKİŞTEN DÜŞMEZ, ÇEKİŞ TE ARTAR. YOL TUTUŞ TA OLUMLU ETKİLENİR...
    YİNE AYNI ŞEYİ SÖYLÜYORUM. ELBETTEKİ BU DEĞERLER SIFIRDAN FARKLIDIR. YANİ BİR DEĞİŞİM VAR. AMA, BU DEĞİŞİMLER SÜRÜCÜ TARAFINDAN FARKEDİLEBİLECEK KADAR BİLE DEĞİLDİR. ARKADAŞ, SIRF GÖRÜNTÜ İÇİN DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSA NİYE HEVESİNİ KIRALIM DEĞİL Mİ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Sürtünmesiz düzlemde deseydiniz doğru derdim de,dediğiniz yanlış.Araba çekişten düşer,yol tutuşu olumlu yönde etkilenir.Değiştirmenizi tavsiye etmem,pişman olursunuz...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    "155/80 13" YERİNE "175/70 13" KULLANILIRSA;
    TABAN GENİŞLİĞİ 2 CM ARTAR. YANAK GENİŞLİĞİ İSE SADECE 1,5 MM AZALIR. ÜSTELİK ÇAP KÜÇÜLDÜĞÜ İÇİN (SÖYLEDİĞİNİN AKSİNE) ARAÇ ÇEKİŞTEN DÜŞMEZ, ÇEKİŞ TE ARTAR. YOL TUTUŞ TA OLUMLU ETKİLENİR...
    YİNE AYNI ŞEYİ SÖYLÜYORUM. ELBETTEKİ BU DEĞERLER SIFIRDAN FARKLIDIR. YANİ BİR DEĞİŞİM VAR. AMA, BU DEĞİŞİMLER SÜRÜCÜ TARAFINDAN FARKEDİLEBİLECEK KADAR BİLE DEĞİLDİR. ARKADAŞ, SIRF GÖRÜNTÜ İÇİN DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSA NİYE HEVESİNİ KIRALIM DEĞİL Mİ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Sürtünmesiz düzlemde deseydiniz doğru derdim de,dediğiniz yanlış.Araba çekişten düşer,yol tutuşu olumlu yönde etkilenir.Değiştirmenizi tavsiye etmem,pişman olursunuz...




    Taban genişliğinin 2 cm artması ile sürtünmenin artması ve de buna bağlı olarak da çekişin azalması görülmez mi?

    Sürtünme artınca çekiş nasıl azalmaz? Hissedilmez demişsiniz ama 1.0 litre hacimli bir arabada hissedilmemesi mümkün mü?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    "155/80 13" YERİNE "175/70 13" KULLANILIRSA;
    TABAN GENİŞLİĞİ 2 CM ARTAR. YANAK GENİŞLİĞİ İSE SADECE 1,5 MM AZALIR. ÜSTELİK ÇAP KÜÇÜLDÜĞÜ İÇİN (SÖYLEDİĞİNİN AKSİNE) ARAÇ ÇEKİŞTEN DÜŞMEZ, ÇEKİŞ TE ARTAR. YOL TUTUŞ TA OLUMLU ETKİLENİR...
    YİNE AYNI ŞEYİ SÖYLÜYORUM. ELBETTEKİ BU DEĞERLER SIFIRDAN FARKLIDIR. YANİ BİR DEĞİŞİM VAR. AMA, BU DEĞİŞİMLER SÜRÜCÜ TARAFINDAN FARKEDİLEBİLECEK KADAR BİLE DEĞİLDİR. ARKADAŞ, SIRF GÖRÜNTÜ İÇİN DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSA NİYE HEVESİNİ KIRALIM DEĞİL Mİ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Sürtünmesiz düzlemde deseydiniz doğru derdim de,dediğiniz yanlış.Araba çekişten düşer,yol tutuşu olumlu yönde etkilenir.Değiştirmenizi tavsiye etmem,pişman olursunuz...




    Taban genişliğinin 2 cm artması ile sürtünmenin artması ve de buna bağlı olarak da çekişin azalması görülmez mi?

    Sürtünme artınca çekiş nasıl azalmaz? Hissedilmez demişsiniz ama 1.0 litre hacimli bir arabada hissedilmemesi mümkün mü?

    Alıntıları Göster
    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm

    bu siteden hesaplayınca aradakifark - 0,52 çıkıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    "155/80 13" YERİNE "175/70 13" KULLANILIRSA;
    TABAN GENİŞLİĞİ 2 CM ARTAR. YANAK GENİŞLİĞİ İSE SADECE 1,5 MM AZALIR. ÜSTELİK ÇAP KÜÇÜLDÜĞÜ İÇİN (SÖYLEDİĞİNİN AKSİNE) ARAÇ ÇEKİŞTEN DÜŞMEZ, ÇEKİŞ TE ARTAR. YOL TUTUŞ TA OLUMLU ETKİLENİR...
    YİNE AYNI ŞEYİ SÖYLÜYORUM. ELBETTEKİ BU DEĞERLER SIFIRDAN FARKLIDIR. YANİ BİR DEĞİŞİM VAR. AMA, BU DEĞİŞİMLER SÜRÜCÜ TARAFINDAN FARKEDİLEBİLECEK KADAR BİLE DEĞİLDİR. ARKADAŞ, SIRF GÖRÜNTÜ İÇİN DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSA NİYE HEVESİNİ KIRALIM DEĞİL Mİ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Sürtünmesiz düzlemde deseydiniz doğru derdim de,dediğiniz yanlış.Araba çekişten düşer,yol tutuşu olumlu yönde etkilenir.Değiştirmenizi tavsiye etmem,pişman olursunuz...




    Taban genişliğinin 2 cm artması ile sürtünmenin artması ve de buna bağlı olarak da çekişin azalması görülmez mi?

    Sürtünme artınca çekiş nasıl azalmaz? Hissedilmez demişsiniz ama 1.0 litre hacimli bir arabada hissedilmemesi mümkün mü?

    Alıntıları Göster
    lastiğin genişlemesine müteakip sürtünmenin artacağı ve bunun sonucunda aracın çekişinin ve neticesindede yakıt tüketiminin artacağı
    kanaati bende de var.
    ama lastik ebatları arasında sadece genişlikteki 2 cm burada ne kadar önemli bir fark yaratır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm

    bu siteden hesaplayınca aradakifark - 0,52 çıkıyor

    Alıntıları Göster
    0,15 CM LİK DAHA DÜŞÜK ÇAP FARKI SAYESİNDE,
    GERÇEK HIZ, KM SAATİNDE GÖRÜNEN HIZDAN 0,52 KM DAHA AZ OLACAKTIR. DAHA AÇIKLAYACAK OLURSAK, KM SAATİNDE 100,52 KM GÖRDÜĞÜMÜZDE GERÇEK HIZIMIZ 100 KM DİR...
    BU DA, % 0,52 KM DİR. YÜZDE 1 İN YARISI KADAR... VE DOLAYISIYLA SIFIRA ÇOK YAKINDIR...
    TABANDAKİ 2 CMLİK GENİŞLİK, SÜRTÜNMEDEN DOLAYI ELBETTE YOL TUTUŞU ARTIRDIĞI GİBİ PERFORMANSI DA OLUMSUZ ETKİLER... DİYELİM Kİ ARACIN 0-100 Ü 19 SN, 2 CM LİK GENİŞ TABAN BUNU EN ÇOK 20 SN YE UZATIR... NORMAL KULLANIMDA KULLANICI BUNU FARKETMEZ BİLE...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm

    bu siteden hesaplayınca aradakifark - 0,52 çıkıyor





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 2 Nisan 2008; 22:10:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    0,15 CM LİK DAHA DÜŞÜK ÇAP FARKI SAYESİNDE,
    GERÇEK HIZ, KM SAATİNDE GÖRÜNEN HIZDAN 0,52 KM DAHA AZ OLACAKTIR. DAHA AÇIKLAYACAK OLURSAK, KM SAATİNDE 100,52 KM GÖRDÜĞÜMÜZDE GERÇEK HIZIMIZ 100 KM DİR...
    BU DA, % 0,52 KM DİR. YÜZDE 1 İN YARISI KADAR... VE DOLAYISIYLA SIFIRA ÇOK YAKINDIR...
    TABANDAKİ 2 CMLİK GENİŞLİK, SÜRTÜNMEDEN DOLAYI ELBETTE YOL TUTUŞU ARTIRDIĞI GİBİ PERFORMANSI DA OLUMSUZ ETKİLER... DİYELİM Kİ ARACIN 0-100 Ü 19 SN, 2 CM LİK GENİŞ TABAN BUNU EN ÇOK 20 SN YE UZATIR... NORMAL KULLANIMDA KULLANICI BUNU FARKETMEZ BİLE...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm

    bu siteden hesaplayınca aradakifark - 0,52 çıkıyor




    Alıntıları Göster
    peki üstad bu aracın benim kullanımımla şehir içi yakıt değeri 6.5 litre burada ne kadarlık bir değişim öngörürsün. ne kadarlık bir artış olur. ayrıca bence aracın daha iyi yere basması sağlanacağından hem fren hemde yol tutuşunda hissedilir fark olacaktır bu konuda bana katılırmısın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    0,15 CM LİK DAHA DÜŞÜK ÇAP FARKI SAYESİNDE,
    GERÇEK HIZ, KM SAATİNDE GÖRÜNEN HIZDAN 0,52 KM DAHA AZ OLACAKTIR. DAHA AÇIKLAYACAK OLURSAK, KM SAATİNDE 100,52 KM GÖRDÜĞÜMÜZDE GERÇEK HIZIMIZ 100 KM DİR...
    BU DA, % 0,52 KM DİR. YÜZDE 1 İN YARISI KADAR... VE DOLAYISIYLA SIFIRA ÇOK YAKINDIR...
    TABANDAKİ 2 CMLİK GENİŞLİK, SÜRTÜNMEDEN DOLAYI ELBETTE YOL TUTUŞU ARTIRDIĞI GİBİ PERFORMANSI DA OLUMSUZ ETKİLER... DİYELİM Kİ ARACIN 0-100 Ü 19 SN, 2 CM LİK GENİŞ TABAN BUNU EN ÇOK 20 SN YE UZATIR... NORMAL KULLANIMDA KULLANICI BUNU FARKETMEZ BİLE...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm

    bu siteden hesaplayınca aradakifark - 0,52 çıkıyor








  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    peki üstad bu aracın benim kullanımımla şehir içi yakıt değeri 6.5 litre burada ne kadarlık bir değişim öngörürsün. ne kadarlık bir artış olur. ayrıca bence aracın daha iyi yere basması sağlanacağından hem fren hemde yol tutuşunda hissedilir fark olacaktır bu konuda bana katılırmısın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    0,15 CM LİK DAHA DÜŞÜK ÇAP FARKI SAYESİNDE,
    GERÇEK HIZ, KM SAATİNDE GÖRÜNEN HIZDAN 0,52 KM DAHA AZ OLACAKTIR. DAHA AÇIKLAYACAK OLURSAK, KM SAATİNDE 100,52 KM GÖRDÜĞÜMÜZDE GERÇEK HIZIMIZ 100 KM DİR...
    BU DA, % 0,52 KM DİR. YÜZDE 1 İN YARISI KADAR... VE DOLAYISIYLA SIFIRA ÇOK YAKINDIR...
    TABANDAKİ 2 CMLİK GENİŞLİK, SÜRTÜNMEDEN DOLAYI ELBETTE YOL TUTUŞU ARTIRDIĞI GİBİ PERFORMANSI DA OLUMSUZ ETKİLER... DİYELİM Kİ ARACIN 0-100 Ü 19 SN, 2 CM LİK GENİŞ TABAN BUNU EN ÇOK 20 SN YE UZATIR... NORMAL KULLANIMDA KULLANICI BUNU FARKETMEZ BİLE...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm

    bu siteden hesaplayınca aradakifark - 0,52 çıkıyor






    Alıntıları Göster
    tüketimin artar, performans azalır, daha nayif başka bir araç olsa belki yürür aksam problemide olabilirdi ama corsa için söz konusu değil çünkü aynı kasanın 195 lik versiyonları bile var.

    ortalama 100 km de 0.2-0.3 litre bir artış olur diye düşünüyorum.

    tüm bunların yanı sıra yol tutuş eskisine oranla hissedilir biçimde iyileşicektir.

    örnek olarak ben 175-65-14 lük lastikleri 185-60-14 ile değiştirdim, tüketimim hemen hiç değişmedi ama aracın dengesi bir hayli iyileşti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    peki üstad bu aracın benim kullanımımla şehir içi yakıt değeri 6.5 litre burada ne kadarlık bir değişim öngörürsün. ne kadarlık bir artış olur. ayrıca bence aracın daha iyi yere basması sağlanacağından hem fren hemde yol tutuşunda hissedilir fark olacaktır bu konuda bana katılırmısın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    0,15 CM LİK DAHA DÜŞÜK ÇAP FARKI SAYESİNDE,
    GERÇEK HIZ, KM SAATİNDE GÖRÜNEN HIZDAN 0,52 KM DAHA AZ OLACAKTIR. DAHA AÇIKLAYACAK OLURSAK, KM SAATİNDE 100,52 KM GÖRDÜĞÜMÜZDE GERÇEK HIZIMIZ 100 KM DİR...
    BU DA, % 0,52 KM DİR. YÜZDE 1 İN YARISI KADAR... VE DOLAYISIYLA SIFIRA ÇOK YAKINDIR...
    TABANDAKİ 2 CMLİK GENİŞLİK, SÜRTÜNMEDEN DOLAYI ELBETTE YOL TUTUŞU ARTIRDIĞI GİBİ PERFORMANSI DA OLUMSUZ ETKİLER... DİYELİM Kİ ARACIN 0-100 Ü 19 SN, 2 CM LİK GENİŞ TABAN BUNU EN ÇOK 20 SN YE UZATIR... NORMAL KULLANIMDA KULLANICI BUNU FARKETMEZ BİLE...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm

    bu siteden hesaplayınca aradakifark - 0,52 çıkıyor






    Alıntıları Göster
    Benimde aracımda 185-65-14"*5,5J lastik ve jant var. Bende aracıma aynı arkadaşın uygulaması gibi bir durum düşünüyordum. 195-60-14 olarak. Yani 1 cm. kadar genişliği artırmayı düşündüm. Fakat tavsiye etmediler. Konuyu açan arkadaşımında affına sığınarak ona cevap verirken birde benim bu durumuma cevap verebilir misiniz? Yani aracın orjinal jantına 185 yerine 195 lastik takabilir miyim? Bi tehlike arzeder mi bu durum. Tekrar özür dilerim konuyu açan arkadaşımdan... (Aynı durum olduğu için bir de ben başlık açmak istemedim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Benimde aracımda 185-65-14"*5,5J lastik ve jant var. Bende aracıma aynı arkadaşın uygulaması gibi bir durum düşünüyordum. 195-60-14 olarak. Yani 1 cm. kadar genişliği artırmayı düşündüm. Fakat tavsiye etmediler. Konuyu açan arkadaşımında affına sığınarak ona cevap verirken birde benim bu durumuma cevap verebilir misiniz? Yani aracın orjinal jantına 185 yerine 195 lastik takabilir miyim? Bi tehlike arzeder mi bu durum. Tekrar özür dilerim konuyu açan arkadaşımdan... (Aynı durum olduğu için bir de ben başlık açmak istemedim)

    Alıntıları Göster
    AYNI DURUM SENİN İÇİN DE GEÇERLİ...
    BU GİBİ DURUMLARDA JANT DEĞİŞTİRİLMEDİĞİ SÜRECE 1 CMLİK DEĞİŞİKLİK HİÇBİR TEHLİKE OLUŞTURMAZ... YANİ LASTİĞİN YERE BASAN BÖLÜMÜNÜ HER İKİ TARAFTAN YARIMŞAR CM ARTIRIYORSUN. BENCE HİÇBİR SORUN OLMAZ...
    ANCAK, NORMAL JANT YERİNE, SONRADAN FARKLI ÖLÇÜLERDE ALAŞIM JANT VE LASTİK DEĞİŞİMLERİNDE İYİ HESAP YAPILMALIDIR...
    ASLINDA SONUÇ İTİBARİYLE HER ZAMAN ORJİNAL ÖLÇÜLERE SADIK KALMAK EN İYİSİDİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: alp___

    Benimde aracımda 185-65-14"*5,5J lastik ve jant var. Bende aracıma aynı arkadaşın uygulaması gibi bir durum düşünüyordum. 195-60-14 olarak. Yani 1 cm. kadar genişliği artırmayı düşündüm. Fakat tavsiye etmediler. Konuyu açan arkadaşımında affına sığınarak ona cevap verirken birde benim bu durumuma cevap verebilir misiniz? Yani aracın orjinal jantına 185 yerine 195 lastik takabilir miyim? Bi tehlike arzeder mi bu durum. Tekrar özür dilerim konuyu açan arkadaşımdan... (Aynı durum olduğu için bir de ben başlık açmak istemedim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Benimde aracımda 185-65-14"*5,5J lastik ve jant var. Bende aracıma aynı arkadaşın uygulaması gibi bir durum düşünüyordum. 195-60-14 olarak. Yani 1 cm. kadar genişliği artırmayı düşündüm. Fakat tavsiye etmediler. Konuyu açan arkadaşımında affına sığınarak ona cevap verirken birde benim bu durumuma cevap verebilir misiniz? Yani aracın orjinal jantına 185 yerine 195 lastik takabilir miyim? Bi tehlike arzeder mi bu durum. Tekrar özür dilerim konuyu açan arkadaşımdan... (Aynı durum olduğu için bir de ben başlık açmak istemedim)

    Alıntıları Göster
    alp senin durumda aynısı zaten sadece senin lastik ebatların arasında % -1.09 luk bir fark var hepsi bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    alp senin durumda aynısı zaten sadece senin lastik ebatların arasında % -1.09 luk bir fark var hepsi bu.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar değerli yorum ve görüşleriniz için teşekkür ederim. Bende bu şekilde yaptıracağım. Benim aracın zaten yurt dışında satılan modellerinde 195-55-15 takıyorlar. Hatta servisler 15" jantı aksesuar olarak satıyorlar. Bende fazla masraf etmeden jantı büyütmeden sadece lastiği genişlemek ve biraz daha yol tutuş elde etmeyi düşünmüştüm ki iyi düşünmüşüm. Zira bir sakıncası olmadığını belirtiyorsunuz. Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Arkadaşlar değerli yorum ve görüşleriniz için teşekkür ederim. Bende bu şekilde yaptıracağım. Benim aracın zaten yurt dışında satılan modellerinde 195-55-15 takıyorlar. Hatta servisler 15" jantı aksesuar olarak satıyorlar. Bende fazla masraf etmeden jantı büyütmeden sadece lastiği genişlemek ve biraz daha yol tutuş elde etmeyi düşünmüştüm ki iyi düşünmüşüm. Zira bir sakıncası olmadığını belirtiyorsunuz. Saygılarımla...

    Alıntıları Göster
    roverci arkadaşıma katılıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    roverci arkadaşıma katılıyorum...

    Alıntıları Göster
    Bu lastik ölçüsünün yol tutuşu arttıracağı gibi yakıtı da bir miktar arttıracağını düşünüyorum. Ancak burada önemli olan ne kadar arttıracağıdır. Mesela 100 km de 0.1 lt arttıracaksa bu önemsizdir ama 0.5 lt arttırması önemlidir, ama sanırım bunun hesabının yapılması oldukça zor, çünkü tüketime etki eden bir sürü değişken var, Bu konudaki kendi kanaatım şu; 1.0 Corsa lar eco olarak satılıyor ve yakıtın en düşük düzeyde tutulması için dizayn edilmişlerdir, sanırım opel mühendisleri bu konuda bir sürü test yaptıktan sonra 155 lik lastiği daha uygun görmüşlerdir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kir-pi -- 3 Nisan 2008; 10:09:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Bu lastik ölçüsünün yol tutuşu arttıracağı gibi yakıtı da bir miktar arttıracağını düşünüyorum. Ancak burada önemli olan ne kadar arttıracağıdır. Mesela 100 km de 0.1 lt arttıracaksa bu önemsizdir ama 0.5 lt arttırması önemlidir, ama sanırım bunun hesabının yapılması oldukça zor, çünkü tüketime etki eden bir sürü değişken var, Bu konudaki kendi kanaatım şu; 1.0 Corsa lar eco olarak satılıyor ve yakıtın en düşük düzeyde tutulması için dizayn edilmişlerdir, sanırım opel mühendisleri bu konuda bir sürü test yaptıktan sonra 155 lik lastiği daha uygun görmüşlerdir diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    haklısın kirpi.
    0,1 veya 0,2 litre problem değil. sanırım bunun tam hesabını alıp takdırdıktan sonra anlarız.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.