Şimdi Ara

185 / 65 R 15 yerine 195 / 65 R 15 olur mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
51.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • yakıt konusundan sormuyorum arkadaşlar yol tutuşu açısından + yöndemi yoksa - yöndemi etkiler.

    araç 2008 fiorino. yük taşınmıyor. aile için kullanılıyor. yumuşak lastik olucak o kesin ama ebatından yana düşüncelerim var.

    üstünde 185 / 65 R 15 var şuanda.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    185/65 R15 Yerine 195/65 R15 Lastik Takılabilir mi?

    185/65 R15 ve 195/65 R15 lastik boyutları arasındaki farkı merak ediyorsanız, doğru yerdesiniz. Bu metinde, bu iki lastik boyutu arasındaki farkları inceleyecek ve 185/65 R15 yerine 195/65 R15 lastik takmanın uygunluğunu açıklayacağız.

    185/65 R15 ile 195/65 R15 Arasındaki Fark

    • Genişlik: İlk sayı, lastiğin milimetre cinsinden genişliğini belirtir. 195/65 R15 lastik, 185/65 R15 lastikten 10 mm daha geniştir.
    • Yükseklik: İkinci sayı, lastiğin genişliğinin yüzdesi olarak gösterilen yüksekliğini ifade eder. Her iki lastik de %65 yüksekliğe sahiptir, yani genişliklerinin %65'ine eşit yüksekliğe sahiptirler.
    • Çap: R harfi, lastiğin radyal yapıda olduğunu gösterir. Son sayı, lastiğin inç cinsinden jant çapını belirtir. Her iki lastik de R15 jant çapına sahiptir.

    185/65 R15 Yerine 195/65 R15 Lastik Takılabilir mi?

    Genel olarak, 185/65 R15 yerine 195/65 R15 lastik takmak uygundur. Ancak, aracınızın üreticisi tarafından önerilen lastik boyutlarını kontrol etmek önemlidir.

    Bazı durumlarda, daha geniş lastikler aracın yol tutuşunu artırabilir ve daha sportif bir sürüş deneyimi sağlayabilir. Ancak, daha geniş lastikler aynı zamanda yuvarlanma direncini artırabilir ve yakıt verimliliğini azaltabilir.

    Ayrıca, daha geniş lastiklerin aracınızın çamurluklarına sığıp sığmayacağını da göz önünde bulundurmanız gerekir. Bazı araçlar, daha geniş lastiklerin takılmasına izin verecek kadar geniş çamurluklara sahipken, diğerleri daha dar lastikler gerektirebilir.

    Son olarak, daha geniş lastiklerin aracınızın hız göstergesinin doğruluğunu etkileyebileceğini unutmayın. Daha geniş lastikler, aracın daha yavaş gittiği izlenimi verebilir.

    Sonuç

    185/65 R15 yerine 195/65 R15 lastik takmak genellikle uygundur, ancak aracınızın üreticisi tarafından önerilen lastik boyutlarını kontrol etmek ve aracınızın çamurluklarının daha geniş lastiklere uygun olduğundan emin olmak önemlidir. Daha geniş lastiklerin yol tutuşunu artırabileceğini, yakıt verimliliğini azaltabileceğini ve hız göstergesinin doğruluğunu etkileyebileceğini unutmayın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Şöyle yapalım; 195/60/15 kullanırsın, yol tutuşa faydası olsun...Eğer 60 yanak yerine 65 kullanırsan lastik çapı büyümüş olur bu da tercih edilen veya istenilen bir durum değildir...
    Arkadaşımın pug207'de de aynı olayı yaptık gayet memnum 2 yıldır...
  • vallahi hocam lastik konusunda pek bilgi sahibi değilim hatta hiç bilgi sahibi değilim :D ama benim için en önemli kıstas yol tutuşu. bazı yerler yazmış yanak küçülürse yol tututşu artar diğeride tam tersi afalladım kaldım vallahi
  • Evet hocam, yanak küçülürse ve taban genişlerse yol tutuşu artar, handikap olarakta konfordan ödün vermiş olursunuz fakat size önerdiğim 195/60/15 ölçüleri en mantıklı ölçülerdir, yol tutuşunuz artacaktır, yanağın 5birim küçülmesiylede konfordan yana önemli bir kaybınız da olmaz...Gönül rahatlığıyla tavsiye ettiğim ebadı kullanabilirsiniz...
  • sağolun hocam bugün taktırıcam bakalım hayırlısıyla :)
  • Lastik genişlerse yol tutuş artar diye birşey yok.Millet bu yanılgıya düşüyor.Yol tutuşun artmasını istiyorsanız performans lastiği alacaksınız.Önemli olan lastiğin tasarımı hamuru vs.

    Tabi bu seferde ıslak zemin veya karda araç daha kontrolü zor olacaktır.Karar sizin.
  • Yol tutuşu bilmiyorum ama fren mesafesine faydası olur. http://www.jant.com.tr/jant-lastik-hesaplama.htm gibi yerlerden farka bakmak gerekir. %3 ve üzerinde risk taşıdığı söylenir. sizin verdiğiniz ölçülerde %2 gibi bir fark var. Bu da sorun olmayacaktır. Zaten aracı da limitlerde kullanmayacaksınız galiba. Yani sorun olmayacaktır. Biturbo arkadaşın dediği daha mantıklı ama 195/65/15 ebat 195/60/15 ebattan daha ucuz olduğu için 65 yanak istiyorsunuz. Bence birşey olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Şöyle yapalım; 195/60/15 kullanırsın, yol tutuşa faydası olsun...Eğer 60 yanak yerine 65 kullanırsan lastik çapı büyümüş olur bu da tercih edilen veya istenilen bir durum değildir...
    Arkadaşımın pug207'de de aynı olayı yaptık gayet memnum 2 yıldır...

    asıl 60 yanak kullandığında çap küçülmüyormu? üstünde olan 185 / 65 R 15 miş zaten jantta değişmediğine göre..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknikhergele

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Şöyle yapalım; 195/60/15 kullanırsın, yol tutuşa faydası olsun...Eğer 60 yanak yerine 65 kullanırsan lastik çapı büyümüş olur bu da tercih edilen veya istenilen bir durum değildir...
    Arkadaşımın pug207'de de aynı olayı yaptık gayet memnum 2 yıldır...

    asıl 60 yanak kullandığında çap küçülmüyormu? üstünde olan 185 / 65 R 15 miş zaten jantta değişmediğine göre..

    %1 fark ediyor yani 100 le giderken 99 göstericek gösterge
  • Orjinalinden şaşmayın.
  • arkadslar 168 kasa mercedes a serısı kullanıyorum.ancak lastıklerın capını buyutmeyı dsunuyorum varmı tavsıyesı olan.fazla cukurları hıssetrmeyen aracada uygun bır boyut ve lastık tavsıye eden
  • 205 tabandan aşağısını kullanmayın derim.
  • 195/60/15 daha iyi bir seçim olur. Arabayı daha az yorar ve yol tutuşu artar. Ama konfor 65 yanakta biraz daha iyidir. Yanak daraldıkça yaylanma azalır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.