Şimdi Ara

16'' yerine 17'' jant ve lastik kullanımı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
83.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: arizeus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Ben arabanın dışına pek önem veren biri değilim. Ancak maksimum yol tutuş ve performans isterim. Bu açıdan, araç zaten iyi gidiyorsa daha iyi yol tutuş için büyük jant, büyük lastik benim için tercih sebebidir. Araç hantal ise, büyük jantı düşünmem/istemem. Önce bir kıçını kaldırsın gitsin de, sonra yol tutuş. Hantal araca performansı olumsuz etkileyecek bir şey yapmak istemem.

    Jant/lastik konusunda da, aracın orjinalinde olan en büyük ebadı geçmek istemem. Mesela 15" jantlı Golf de var, 17" jantlı Golf de var. O zaman 17'yi takarım. Ancak araba 1.6fsi Golf ise, o zaman 17" jant istemem. 15 de az kaçar benim kullanımıma. 16 isterim muhtemelen.

    Kısaca lastik aracın gücü ile de alakalı. Hantal araca büyük lastik takıp araca zulmetmeye de gerek yok.

    ---------------------

    205'den 215'e geçmek de yol tutuşta ciddi bir avantaj sağlamaz. 16" janttan 17"e geçileceği için yanak daralacak. Bu sert virajlarda yanağın katlanmasını azaltacak. Asıl yol tutuş farkı burada çıkar. Yani, yüksek hızda sert viraj dönerken...

    Yani 205/55-16'dan 17'ye geçilecekse 225/45-17 saplanmalı. 20mm taban farkı hissedilir bir fark yaratır.

    ---------------------

    Aracın orjinal lastiğinin yuvarlanma çapını %3'den fazla geçmemek gerekli. Aracı yükseltmemek gerekli. Şahsi tercihim yuvarlanma çapını biraz küçültmek tatlı oluyor. Araç da biraz alçalıyor, ara hızlanmalar da hayal meyal canlanıyor. Ancak ne yapılırsa yapılsın abartmamalı. +-%3 kuralını aşmamak gerekli.

    Peki 205/55 r16 yaz lastiği yerine 205/60 r16 kış lastiği taksak değişiklikler ne olur?

    -Aracın yuvarlanma çapı %3.2 büyür.
    -Kalkışlar hayal meyal hantallaşır.
    -Teorik maksimum hız artar.
    -Şehir içi yakıt tüketimi hayal meyal artar.
    -Km sayacınız %3.2 hatalı sayar. Yani bu lastiklerle 10.000km yaptığınız zaman 320km eksik gösterir.
    -Aracınız yerden 1.2cm yükselir.

    Artan lastik yanağından ve artan yerden yükseklikte yol tutuşunuzun biraz zayıflayacağını da kesinlikle söyleyebilirim.

    Ancak bunların hepsi minimal seviye olacaktır. Elinizde hazırda böyle bir lastik varsa kullanın. Ancak para verip alacaksanız almayın.

    Kışlık lastikte yanağın kalın olması iyidir. O yüzden 205/60-17 hazırda varsa direkt takın. Hiç düşünmeyin. Ancak buna para vermeyin.

    Bilgi için teşekkürler.

    Elimde 205/60-r16 var para vermektense tavsiyenize uyup takayım zaten çok uzun süre takılı kalmıyor.

    Tekrar teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    A3 de denediğimiz lastik markası goodyeardı, daha 2 aylık lastıktı..

    A3 te en başta performans düşüklüğü sorunu yaşadık..Araç 102 bg 8v di..Normalde gitmiyordu 17 leri taktıkdan sonra hiç gitmedi.. Bu sadece basit bir örnek dediğim gibi örnekler çoğaltılabılır.. Firmalar Üst donanım seviyelerinde 17 jantları verirken aracın Beynini ve yay sistemlerini 17'' ye göre ayarlayıp verıyor..Fabrika çıkışı olmadığı taktirde sonradan 17'' takmak dediğim gibi birçok soruna yol açar..


    Performans sorunu olan araca lastik tabanı büyütmek zaten hata. Performansı düşük arabada, yol tutuş çok kötüyse belki düşünülebilir. Onun dışında zaten düşünülmemeli.

    Jant ağırlığı çok önemlidir. Eskiden A3 Jantları çok hafif olurdu. 98 A3 15" jantı vardır ya hani. Çok hafiftir. Ancak hafif ve görselliği iyi jant yapmak çok pahalı iş. Audi de, diğer markalar gibi, jant ebatlarını büyütürken jantı hafif tutmak yerine, görselini güzelleştirmeye önem verdi. Sonuçta oldukça ağır jantlar.

    Jant-lastik takımının ağırlaşması hem yol tutuşu, hem performansı olumsuz etkiliyor. Ancak üreticiler bile bir noktaya kadar görsellik için bunu görmezden geliyor. O yüzden geçmişte orjinalden iyi jant almak zorken şimdi daha kolay. Çünkü orjinaller ağır. Ancak tüketici bunu bilmediği için replikaya abanıp yılların jant üreticilerinin çoğunun batmasına sebep oldu. Dolayısı ile şimdi de kaliteli jantı bulmak zor.

    --------------------------

    Araçlarda gelen janta göre arabanın takımının değiştiği iddiası her araba için geçerli değildir. Çoğu üreticide jant değişince takımların düzeni değişmez. Ancak şu oluyor: motor değişince düzeni değişen bazı arabalar var. Bir de VAG özellikle Golf'ü çok geniş bir kesime yedirmek için inanılmaz bir segmentasyon yapıyor. 1.2 bazında amortisör sistemi farklı iken, dolusunda farklı olabiliyor. O zaman ön düzen de değişiyor. Bunun dışında değişmiyor.

    En basitinden, benim Subaru'yu 16" jantla da alabiliyorsunuz, 18" jantla da alabiliyorsunuz. İkisi de premium diye geçiyor. Donanım paketi de aynı. 18 jant opsiyonluyorsunuz. Ne yapıyorlar? 18" jantla alınca serviste aracın altına yatıp ayar mı atıyorlar? F1 arabası mı bu?

    Bana mesela 18" saçma geldi. Koca arabaya 16" az geldi. Arabayı jant/lastiksiz aldım. Dışarıdan aynı offsetli Mille/Miele 17" jant ve uygun ebatlı lastik aldım. Servise götürüp taktırdım. Aracımı bu şekilde teslim aldım. 6 yıldır biniyorum.

    Aldığınız aracın yürüyeni ile aynı yürüyene sahip en donanımlısında en büyük jant seçeneği ne ise, ona denk jant/lastik takımını alıp sorunsuz kullanabilirsiniz. Ancak, kimi için büyük jant konforsuz olabilir veya kullandığı yer ve kullanım tarzı gerepi araca zarar verebilir. Kimi ise aracı daha çok düzgün yollarda kullanır, bozuk yolda aracı nazlar, bu tarz kişiler büyük jant tercih eder. O ayrı mesele. Yani, büyük jantla tabii ki aracın yürüyen aksamına zarar verme ihtimaliniz artar. Ancak ona göre kullanırsanız bir şey olmaz. Yürüyen aksamı aynı ise, bayiden 17" jantlı aldığınız araçla, sonradan 17" jant taktığınız araç arasında bir fark yoktur. Eğer birinde ön takıma hızlı zarar verdi iseniz, öbüründe de sonuç aynı olacaktı.

    Yıllardır kullandığım araçlar içinde en erken Z rot bozduğum araçta 95.000km'de bozdum. Z rot bozmak aracı ne derecek kanırttığınızın bir işareti olarak alınabilir. Türkiye şartlarında 95.000km hiç fena değil. Ancak 50.000'de Z rot bozan biri jant ebadını büyütmesin. Sıkıntı yaşar.




  • Yakıtın biraz artar ancak konforun hissedilir derecede azalır 17 18 jantlar bence 5 a6 ve e serisi dışındaki arabalarda konforu hissedilir derecede azaltıyor
  • Arkadaslar volksvagen jetta 2014 1.6 TDI model arabam var altinda 16 inc jantlar var ben bu jantlari söküp yerine 18 inc jant takmak istiyorum. 18 inc jantin ne gibi olumsuzluklari olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iLker678

    Arkadaslar volksvagen jetta 2014 1.6 TDI model arabam var altinda 16 inc jantlar var ben bu jantlari söküp yerine 18 inc jant takmak istiyorum. 18 inc jantin ne gibi olumsuzluklari olur?

    Şuanki lastiklerin 205 55 r16 eğer 18 janta geçersen 225 40 r18 lastik alman lazım aldığını varsayarsak olacak olanlar konfor azalacak , yakıt tüketimi artacak, araç bi miktar hantallaşıcak ama yol tutuş farkedilir ölçüde artacaktır. ..



    Ben olsam illa jant lastik yapacak olsam dizel bi arabaya 205 50 r17 tercih ederdim ama gene de sen bilirsin parada keyifte senin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaya5789 kullanıcısına yanıt
    "akat fren mesafeniz ve özelikle yol tutuşunuz gözle förülür derecede artar." demişsin hocam. Fren mesafesi olumsuz mu etkileniyor?
  • Arkadaşlar merhaba,

    2016 model Audi A3 205/55/16 lastik ölçüleriyle birlikte geçen yıl satın almıştım. Jantlarıma bir türlü ısınamadım ve 17 inç geçiş düşünüyorum.

    205 55 16 da lastik dış çapı : 632 mm
    215 45 17 de lastik dış çapı : 625 mm
    aradaki fark : % -1

    Kabul edilebilir gözüyor ama bu ölçülerde 17 jant ve lastik alırsam Lastik çapı 7 mm düşüyor,YAY vs. değişikliğe gerek var mı?
    Bana ne gibi olumsuzlar getirir? tek derdim gözüme biraz daha hoş gözüksün çünkü gerçekten ısınamadım jantlarıma..

    Yardımcı olursanız sevinirim.
  • 16 dan 17 geçme işi eğer orijinal jant-ebat olmayacaksınız sıkıntılar olması doğal jant seçerken sadece şekline bakıp alıyoruz.

    Kimse ET, ofset, ağırlık kalitesine bakmiyor. Nette bakarsanız bijon aralığı uygun olan her araca uyar mantığı var.

    Ama yanlış jant seçimi tam tersine performansi düşürdüğü gibi güvenlik açısından da tehlikeli.

    Birde ekonomik boyutu var. Lastik masrafı artıyor. Jant için ayrı maliyet iyi lastik jant ortalama en az 3000 lirayı gözden çıkarmak gerekebilir.

    İşin özü yeterli bütçe..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilal.37

    Arkadaşlar merhaba,

    2016 model Audi A3 205/55/16 lastik ölçüleriyle birlikte geçen yıl satın almıştım. Jantlarıma bir türlü ısınamadım ve 17 inç geçiş düşünüyorum.

    205 55 16 da lastik dış çapı : 632 mm
    215 45 17 de lastik dış çapı : 625 mm
    aradaki fark : % -1

    Kabul edilebilir gözüyor ama bu ölçülerde 17 jant ve lastik alırsam Lastik çapı 7 mm düşüyor,YAY vs. değişikliğe gerek var mı?
    Bana ne gibi olumsuzlar getirir? tek derdim gözüme biraz daha hoş gözüksün çünkü gerçekten ısınamadım jantlarıma..

    Yardımcı olursanız sevinirim.



    205 55 16 lastik ebatım varsa ve maddi durumum uygunsa 1dk bile düşünmem 225 45 17 ye geçerim. Zaten 205 55 16 ebatı kullanan birçok aracın üst donanımında 225 45 17 kullanılır.

    Bu ebata geçişte 3 sıkıntı olur

    Jant için extra masraf

    Yakıtta azda olsa fazla yakma

    Konforda düşüş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilal.37

    Arkadaşlar merhaba,

    2016 model Audi A3 205/55/16 lastik ölçüleriyle birlikte geçen yıl satın almıştım. Jantlarıma bir türlü ısınamadım ve 17 inç geçiş düşünüyorum.

    205 55 16 da lastik dış çapı : 632 mm
    215 45 17 de lastik dış çapı : 625 mm
    aradaki fark : % -1

    Kabul edilebilir gözüyor ama bu ölçülerde 17 jant ve lastik alırsam Lastik çapı 7 mm düşüyor,YAY vs. değişikliğe gerek var mı?
    Bana ne gibi olumsuzlar getirir? tek derdim gözüme biraz daha hoş gözüksün çünkü gerçekten ısınamadım jantlarıma..

    Yardımcı olursanız sevinirim.



    Bir nebze de olsa performansta düşüş yaşarsınız, yakıt farkınız uzun süreli kullanımda belki 0.2 litre kadar fark eder, daha üzeri olacağını zannetmiyorum.

    Yakın zamanda VW Polo aracımıza 185/60/15 ler yerine 215/40/17 ebatında orjinal jant taktırdık, kadrandan yaptığım ölçümlere göre, 0-100 km/s hızında yarım saniye, 80-120 hızlanmasında 0.85 saniye, 0-160 km/s hızlanmasında ise tam 7 saniye fark ölçtüm, ve arabanın performansı bariz derecede azaldı, önceden 150 km/s hıza kadar gayet iyi giden araç artık 120'den sonra bildiğiniz emekliyor. Tüketimde de 0.3 - 0.4 litre gibi bir artış söz konusu.

    Bunlar olumsuzluklar fakat, Eğer imkanınız varsa fazla düşünmeden değişikliği yapın, aracınız gözünüze çok daha güzel gelecek garantisini veriyorum Ayrıca sizin aracınızda bu kadar fazla yavaşlama olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abstraction -- 1 Ekim 2017; 12:58:59 >




  • ozbayram kullanıcısına yanıt
    İyi tarafı sadece görünüm sanırım. Neden geçilsin ki? Bir de lastikler de pahalı sanıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    İyi tarafı sadece görünüm sanırım. Neden geçilsin ki? Bir de lastikler de pahalı sanıyorum.

    Görünüm önemlidir. Birçok kişi araç alırken bile önce görünüme bakar. Zaten konı sahibide bunu belirtmiş. Ama jant büyütünce taban büyür yanak incelir. Buda yol tutuşu artırır, ayrıca virajlardaki yatmada azalır. İyi lastikte fren mesafeside azalır. Bunlarda görünüm dışındaki güvenlik avantajlarıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C sınıfı araçlarda 16 lastikten 17 ye geçişte inanılmaz konfor bozuluyor. Bunu aranızda Antep de olan varsa 16 ve 17 takılı iki ayrı fluence ve Astra ya bindirip gözlemletebilirim. Birbiriyle alakasiz iki araba oluyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek derdim gözüme biraz daha hoş gelmesi aracın. Ama yay ve amortisör işine girmek istemiyorum. Bu işlem yapılmadan geçiş mümkün mü peki

    205 55 16 dan

    225 45 17 ye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Performans kaybı yaşanır diyorsunuz ya arkadaşlar aracın spor donanım satışında bu jant lastik geliyor spor denince performans da geliyor akla

    performans düşmemesi için yazılım falan mı değiştiriyorlar fabrika da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilal.37 -- 2 Ekim 2017; 8:0:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.