Şimdi Ara

16'' yerine 17'' jant ve lastik kullanımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
1
Favori
83.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR ÇOĞU C SEGMENTİ ARAÇTA 16'' JANT VE 205 LASTİK KULLANIYORLAR STANDART OLARAK.JANT ÖLÇÜSÜNÜ 17'' VE LASTİK EBATINI 215 E ÇIKARMAK YOL TUTUŞ AÇISINDAN FAYDALI OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.ANCAK BU DEĞİŞİM FREN MESAFESİNİ OLUMSUZ ETKİLER Mİ ACABA BİRDE KONFORU BARİZ BİR ŞEKİLDE BOZAR MI TEŞEKKÜRLER...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    16 İnç Jant Yerine 17 İnç Jant Kullanımı: Bilmen Gerekenler

    16 inç jant kullanmakta olanların aklına sıklıkla "16 jant yerine 17 jant olur mu?" sorusu takılır. Bu metinde, 16 inç ve 17 inç jantlar arasındaki farkı, avantajlarını ve dezavantajlarını inceleyeceğiz.

    16 İnç Jant ve 17 İnç Jant Arasındaki Farklar:

    • Çap: 17 inç jantlar, 16 inç jantlara göre 1 inç daha büyüktür. Bu fark, aracın yüksekliğini hafifçe artıracaktır.
    • Lastik Seçenekleri: 17 inç jantlar, 16 inç jantlardan daha geniş lastiklerle uyumludur. Bu, yol tutuşunun ve viraj alma performansının artmasına neden olabilir.
    • Konfor: Daha büyük lastikler genellikle daha sert bir sürüş deneyimi sunar. 17 inç jantlar, 16 inç jantlara göre daha az konforlu olabilir.
    • Yakıt Verimliliği: Daha geniş lastikler yuvarlanma direncini artırabilir, bu da yakıt verimliliğinde hafif bir azalmaya yol açabilir.
    • Maliyet: 17 inç jantlar ve lastikler genellikle 16 inç seçeneklerinden daha pahalıdır.

    16 İnç Janta 17 Lastik Takılır mı?

    Evet, 16 inç janta 17 inç lastik takmak mümkündür. Ancak, bu durum aracın hız göstergesi ve ABS sisteminin doğru çalışmasını etkileyebilir. Bu nedenle, 16 inç janta 17 inç lastik takmadan önce bir uzmana danışmanızı öneririz.

    Sonuç:

    16 inç ve 17 inç jantlar arasında seçim yapmak, kişisel tercihlerinize, sürüş alışkanlıklarınıza ve bütçenize bağlıdır. Daha iyi yol tutuşu ve viraj alma performansı istiyorsanız, 17 inç jantları düşünebilirsiniz. Ancak, daha konforlu bir sürüş ve daha iyi yakıt verimliliği arıyorsanız, 16 inç jantlar sizin için daha uygun olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Lastik ölçülerinizi ve yapmak istediğiniz ölçüleri girerek hesaplayın.

    Bence fren mesafesini olumsuz etkilemez sadece km ve yakıt sarfiyatını etkileyebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SQua -- 9 Şubat 2010; 17:39:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SQua

    Lastik ölçülerinizi ve yapmak istediğiniz ölçüleri girerek hesaplayın.

    Bence fren mesafesini olumsuz etkilemez sadece km ve yakıt sarfiyatını etkileyebilir.
    Fren mesafesini etkilemez. Tabi eskisinden kalitesiz lastik kullanmazsanız.

    yanakların azalacağı için (Büyük ihtimalle 215 45 R17) konforun azalacaktır. Çukurlara eskiden 20km hızla giriyosan artık onu 10 a indirmen gerekecek.

    Bunun dışında yakıt sarfiyatın %3-5 artacak. ama yol tutuşun artacak tabi yine taktığın lastikle ilişkili...

    Balon yaparsa lastiğin için gidecek. ama arabaya her inip bindiğinde daha da zevkle bakacaksın ona




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~SERKAN~

    Fren mesafesini etkilemez. Tabi eskisinden kalitesiz lastik kullanmazsanız.

    yanakların azalacağı için (Büyük ihtimalle 215 45 R17) konforun azalacaktır. Çukurlara eskiden 20km hızla giriyosan artık onu 10 a indirmen gerekecek.

    Bunun dışında yakıt sarfiyatın %3-5 artacak. ama yol tutuşun artacak tabi yine taktığın lastikle ilişkili...

    Balon yaparsa lastiğin için gidecek. ama arabaya her inip bindiğinde daha da zevkle bakacaksın ona

    Alıntıları Göster
    C sınıfı hiçbir araca 17'' jant ve lastik tavsiye etmiyorum..Mantıklı olanı 16 dır hatta 15 dahada iyi olur..

    Aracın orjınallığını bozmamakta herzaman fayda var,C sınıfı araca 17'' jant ve lastik taktığınızda yaşayabileceğiniz olumsuzluklar yakıt,performans ve konforla sınırlı değil bunun yanında amortisor sistemi ve frenlerle ilgili büyük problemler yaşayabilirsiniz,Hatta karlı havalarda aracı tehlikeye sokar..


    Kesinlikle önermiyorum..En temizi 15'' dir,Eğer küçük geliyorsa 16'' yeterli olacaktır,17'' için yay larınızı değiştirmeniz hatta aracınıza serviste yazılım yükletmeniz gerekmektedir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145

    C sınıfı hiçbir araca 17'' jant ve lastik tavsiye etmiyorum..Mantıklı olanı 16 dır hatta 15 dahada iyi olur..

    Aracın orjınallığını bozmamakta herzaman fayda var,C sınıfı araca 17'' jant ve lastik taktığınızda yaşayabileceğiniz olumsuzluklar yakıt,performans ve konforla sınırlı değil bunun yanında amortisor sistemi ve frenlerle ilgili büyük problemler yaşayabilirsiniz,Hatta karlı havalarda aracı tehlikeye sokar..


    Kesinlikle önermiyorum..En temizi 15'' dir,Eğer küçük geliyorsa 16'' yeterli olacaktır,17'' için yay larınızı değiştirmeniz hatta aracınıza serviste yazılım yükletmeniz gerekmektedir..


    hocam ne yaptın bende B sınıfı araba var 14ten 17ye çıkardım

    orjinali 16 olan araca gönül rahatlıgıyla 17" takabilirsiniz.

    golf astra C4 308 focus filansa arabanız direk 225-45-17 almanız lazım. bu değişiklikten sonra konfor biraz azalır ama çok da değil. yol sesi birazcık artar arabanın içindeki.

    fakat fren mesafeniz ve özelikle yol tutuşunuz gözle förülür derecede artar. estetik olarak kattıgı güzellik de yadsınamaz tabi.

    güzel bir lastik almanızı tavsiye ederim yoksa ıslak zeminlerde sorun yaşarsınız ucuz çin malı lastiklerle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145

    C sınıfı hiçbir araca 17'' jant ve lastik tavsiye etmiyorum..Mantıklı olanı 16 dır hatta 15 dahada iyi olur..

    Aracın orjınallığını bozmamakta herzaman fayda var,C sınıfı araca 17'' jant ve lastik taktığınızda yaşayabileceğiniz olumsuzluklar yakıt,performans ve konforla sınırlı değil bunun yanında amortisor sistemi ve frenlerle ilgili büyük problemler yaşayabilirsiniz,Hatta karlı havalarda aracı tehlikeye sokar..


    Kesinlikle önermiyorum..En temizi 15'' dir,Eğer küçük geliyorsa 16'' yeterli olacaktır,17'' için yay larınızı değiştirmeniz hatta aracınıza serviste yazılım yükletmeniz gerekmektedir..


    hocam ne yaptın bende B sınıfı araba var 14ten 17ye çıkardım

    orjinali 16 olan araca gönül rahatlıgıyla 17" takabilirsiniz.

    golf astra C4 308 focus filansa arabanız direk 225-45-17 almanız lazım. bu değişiklikten sonra konfor biraz azalır ama çok da değil. yol sesi birazcık artar arabanın içindeki.

    fakat fren mesafeniz ve özelikle yol tutuşunuz gözle förülür derecede artar. estetik olarak kattıgı güzellik de yadsınamaz tabi.

    güzel bir lastik almanızı tavsiye ederim yoksa ıslak zeminlerde sorun yaşarsınız ucuz çin malı lastiklerle.



    15'' den 17'' ye çıkartıldığında oluşan olumsuzlukları 308,Focus,A3 gibi araçlarda bizzat gördüm.. Bunun dışında bir çok yerdende alıntı yaparak gösterebilirim , Orjinal ebat en iyisidir,herzaman herşeyin fazlası zarardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FinalVerdict93

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145

    C sınıfı hiçbir araca 17'' jant ve lastik tavsiye etmiyorum..Mantıklı olanı 16 dır hatta 15 dahada iyi olur..

    Aracın orjınallığını bozmamakta herzaman fayda var,C sınıfı araca 17'' jant ve lastik taktığınızda yaşayabileceğiniz olumsuzluklar yakıt,performans ve konforla sınırlı değil bunun yanında amortisor sistemi ve frenlerle ilgili büyük problemler yaşayabilirsiniz,Hatta karlı havalarda aracı tehlikeye sokar..


    Kesinlikle önermiyorum..En temizi 15'' dir,Eğer küçük geliyorsa 16'' yeterli olacaktır,17'' için yay larınızı değiştirmeniz hatta aracınıza serviste yazılım yükletmeniz gerekmektedir..


    hocam ne yaptın bende B sınıfı araba var 14ten 17ye çıkardım

    orjinali 16 olan araca gönül rahatlıgıyla 17" takabilirsiniz.

    golf astra C4 308 focus filansa arabanız direk 225-45-17 almanız lazım. bu değişiklikten sonra konfor biraz azalır ama çok da değil. yol sesi birazcık artar arabanın içindeki.

    fakat fren mesafeniz ve özelikle yol tutuşunuz gözle förülür derecede artar. estetik olarak kattıgı güzellik de yadsınamaz tabi.

    güzel bir lastik almanızı tavsiye ederim yoksa ıslak zeminlerde sorun yaşarsınız ucuz çin malı lastiklerle.



    15'' den 17'' ye çıkartıldığında oluşan olumsuzlukları 308,Focus,A3 gibi araçlarda bizzat gördüm.. Bunun dışında bir çok yerdende alıntı yaparak gösterebilirim , Orjinal ebat en iyisidir,herzaman herşeyin fazlası zarardır

    Alıntıları Göster
    17 jant kullanıyorum c segmentte yay takmadım bıraz yuksek duruyor onun dısında yakıtta bı sıkıntım yok eskıye nazaran perfonmansda yetıyor oncekıne gore belkı bıraz agırlaştı ama benım ıcın sıkıntı degıl , ankda çukurlar sıkıntı tabi konfor bıraz eksı yaratabılır ama yol tutuş ve goruntu gayet hoş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fastforyou -- 10 Şubat 2010; 20:40:35 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FinalVerdict93

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145

    C sınıfı hiçbir araca 17'' jant ve lastik tavsiye etmiyorum..Mantıklı olanı 16 dır hatta 15 dahada iyi olur..

    Aracın orjınallığını bozmamakta herzaman fayda var,C sınıfı araca 17'' jant ve lastik taktığınızda yaşayabileceğiniz olumsuzluklar yakıt,performans ve konforla sınırlı değil bunun yanında amortisor sistemi ve frenlerle ilgili büyük problemler yaşayabilirsiniz,Hatta karlı havalarda aracı tehlikeye sokar..


    Kesinlikle önermiyorum..En temizi 15'' dir,Eğer küçük geliyorsa 16'' yeterli olacaktır,17'' için yay larınızı değiştirmeniz hatta aracınıza serviste yazılım yükletmeniz gerekmektedir..


    hocam ne yaptın bende B sınıfı araba var 14ten 17ye çıkardım

    orjinali 16 olan araca gönül rahatlıgıyla 17" takabilirsiniz.

    golf astra C4 308 focus filansa arabanız direk 225-45-17 almanız lazım. bu değişiklikten sonra konfor biraz azalır ama çok da değil. yol sesi birazcık artar arabanın içindeki.

    fakat fren mesafeniz ve özelikle yol tutuşunuz gözle förülür derecede artar. estetik olarak kattıgı güzellik de yadsınamaz tabi.

    güzel bir lastik almanızı tavsiye ederim yoksa ıslak zeminlerde sorun yaşarsınız ucuz çin malı lastiklerle.



    15'' den 17'' ye çıkartıldığında oluşan olumsuzlukları 308,Focus,A3 gibi araçlarda bizzat gördüm.. Bunun dışında bir çok yerdende alıntı yaparak gösterebilirim , Orjinal ebat en iyisidir,herzaman herşeyin fazlası zarardır

    Alıntıları Göster
    15den 17ye biraz sorun olabilir konfor yönünden ama 16dan 17ye bence çok da olmaz hatta passatında yaptı bi tanıdıgm çok ufak bir konfor kaybı oldu o kadar diyo. kendi arabam için bişey demiyorum tabi, 14ten 17ye :)

    3 günlük dünya hocam, herşeyi tatmak lazım ölmeden :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145

    C sınıfı hiçbir araca 17'' jant ve lastik tavsiye etmiyorum..Mantıklı olanı 16 dır hatta 15 dahada iyi olur..

    Aracın orjınallığını bozmamakta herzaman fayda var,C sınıfı araca 17'' jant ve lastik taktığınızda yaşayabileceğiniz olumsuzluklar yakıt,performans ve konforla sınırlı değil bunun yanında amortisor sistemi ve frenlerle ilgili büyük problemler yaşayabilirsiniz,Hatta karlı havalarda aracı tehlikeye sokar..


    Kesinlikle önermiyorum..En temizi 15'' dir,Eğer küçük geliyorsa 16'' yeterli olacaktır,17'' için yay larınızı değiştirmeniz hatta aracınıza serviste yazılım yükletmeniz gerekmektedir..


    hocam ne yaptın bende B sınıfı araba var 14ten 17ye çıkardım

    orjinali 16 olan araca gönül rahatlıgıyla 17" takabilirsiniz.

    golf astra C4 308 focus filansa arabanız direk 225-45-17 almanız lazım. bu değişiklikten sonra konfor biraz azalır ama çok da değil. yol sesi birazcık artar arabanın içindeki.

    fakat fren mesafeniz ve özelikle yol tutuşunuz gözle förülür derecede artar. estetik olarak kattıgı güzellik de yadsınamaz tabi.

    güzel bir lastik almanızı tavsiye ederim yoksa ıslak zeminlerde sorun yaşarsınız ucuz çin malı lastiklerle.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bende kia rio 1.4 benzinli var normalde 14" ben 15" yaptım bunun için yanakları azaltmanıza gerek yok ki 175 60 14 kullanacağıma 195 60 15 kullanıyorum amortisörlere de ekstra bir yük binmiyor yol tutuşu fark edilir bir şekilde arttı fren mesafesi de aynı şekilde azaldı. Yakıt sarfiyatı biraz artıyor ama performans düşer gibi şeylere pek kulak asmayın. Ve arabaya kattığı güzel görüntüyü söylemeye bile gerek yok ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffurkanakpinar

    Arkadaşlar bende kia rio 1.4 benzinli var normalde 14" ben 15" yaptım bunun için yanakları azaltmanıza gerek yok ki 175 60 14 kullanacağıma 195 60 15 kullanıyorum amortisörlere de ekstra bir yük binmiyor yol tutuşu fark edilir bir şekilde arttı fren mesafesi de aynı şekilde azaldı. Yakıt sarfiyatı biraz artıyor ama performans düşer gibi şeylere pek kulak asmayın. Ve arabaya kattığı güzel görüntüyü söylemeye bile gerek yok ...

    Siz bariz büyük lastik takmışsınız. konfor kaybını bırakın konforunuzun artmış olması lazım :) Bu arada 175 60 14 çok küçük bir lastik, 175-70-14 olmasın o? Benim lastikler böyleydi mesela eskiden.

    Ayrıca yakında anlayacaksınız ki arabanız eskisinden fazla yakıyor veya eskisi kadar performanslı gitmiyo. Birinden biri kesinlike olmak zorunda. Çünkü araba yeni lastikleri çevirirken zorlanacak. Özelilkle yokuşlarda ve kalkışlarda denemenizi tavsiye ederim, eğer eski halini hatırlıyorsanız kesin fark edeceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 9 Şubat 2010; 20:45:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145

    C sınıfı hiçbir araca 17'' jant ve lastik tavsiye etmiyorum..Mantıklı olanı 16 dır hatta 15 dahada iyi olur..

    Aracın orjınallığını bozmamakta herzaman fayda var,C sınıfı araca 17'' jant ve lastik taktığınızda yaşayabileceğiniz olumsuzluklar yakıt,performans ve konforla sınırlı değil bunun yanında amortisor sistemi ve frenlerle ilgili büyük problemler yaşayabilirsiniz,Hatta karlı havalarda aracı tehlikeye sokar..


    Kesinlikle önermiyorum..En temizi 15'' dir,Eğer küçük geliyorsa 16'' yeterli olacaktır,17'' için yay larınızı değiştirmeniz hatta aracınıza serviste yazılım yükletmeniz gerekmektedir..


    Alper145 konfor durumunda bir kayıp olması dışında bu kadar kesin yorumunuz olmadı.Çünkü Türkiyede sunulan bir çok aracın (aynı motor aynı süspansiyon v.s) 16inç yerine 17inç donanımlıları da var.Eğer dediğiniz gibi amortisör sistemi,frenlerle ilgili vesaire aracın güvenliğini etkileyecek bir durum olsa üreticilerin böyle bir seçenek koyacaklarını zannetmiyorum.(örnek:Mazda3 1.6 benzinlinin birçok avrupa ülkesindeki standart donanım 17inc jantları(16inçlik versiyondan ne yay ne de fren sistemi farkı vardır)..Türkiyede 15 ve 16 mevcut sadece).Yani Türkiyede orjinal olmayan bu ebat Almanya'da v.s orjinal.İki ülke arasında da bazı araçlarda olduğu gibi Türkiye yol şartlarına göre ayarlanma durumu falan yok.Orada neyse burada da aynısı.

    Ama araçta orjinal olmayan ve üzerinde test edilmemiş parçaların kullanımı konusunda haklı olabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper145

    C sınıfı hiçbir araca 17'' jant ve lastik tavsiye etmiyorum..Mantıklı olanı 16 dır hatta 15 dahada iyi olur..

    Aracın orjınallığını bozmamakta herzaman fayda var,C sınıfı araca 17'' jant ve lastik taktığınızda yaşayabileceğiniz olumsuzluklar yakıt,performans ve konforla sınırlı değil bunun yanında amortisor sistemi ve frenlerle ilgili büyük problemler yaşayabilirsiniz,Hatta karlı havalarda aracı tehlikeye sokar..


    Kesinlikle önermiyorum..En temizi 15'' dir,Eğer küçük geliyorsa 16'' yeterli olacaktır,17'' için yay larınızı değiştirmeniz hatta aracınıza serviste yazılım yükletmeniz gerekmektedir..


    Alper145 konfor durumunda bir kayıp olması dışında bu kadar kesin yorumunuz olmadı.Çünkü Türkiyede sunulan bir çok aracın (aynı motor aynı süspansiyon v.s) 16inç yerine 17inç donanımlıları da var.Eğer dediğiniz gibi amortisör sistemi,frenlerle ilgili vesaire aracın güvenliğini etkileyecek bir durum olsa üreticilerin böyle bir seçenek koyacaklarını zannetmiyorum.(örnek:Mazda3 1.6 benzinlinin birçok avrupa ülkesindeki standart donanım 17inc jantları(16inçlik versiyondan ne yay ne de fren sistemi farkı vardır)..Türkiyede 15 ve 16 mevcut sadece).Yani Türkiyede orjinal olmayan bu ebat Almanya'da v.s orjinal.İki ülke arasında da bazı araçlarda olduğu gibi Türkiye yol şartlarına göre ayarlanma durumu falan yok.Orada neyse burada da aynısı.

    Ama araçta orjinal olmayan ve üzerinde test edilmemiş parçaların kullanımı konusunda haklı olabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Tork düşer, konfor azalır, maliyet artar, sarfiyat artar. Amaç nedir 16" yerine 17" kullanmanın? Sırf şekil veya yol tutuş için bence bu feda edilen değerler fazla. Kişisel görüşüm bu isteyen istediğini kullansın yoksa beni bağlamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Tork düşer, konfor azalır, maliyet artar, sarfiyat artar. Amaç nedir 16" yerine 17" kullanmanın? Sırf şekil veya yol tutuş için bence bu feda edilen değerler fazla. Kişisel görüşüm bu isteyen istediğini kullansın yoksa beni bağlamaz.

    Alıntıları Göster
    15 den 17 yaptım bende ve yol tutuşu inannılmaz artı.Konfor ve yakıt tüketinde çok az bir değişiklik oldu ama güvenlik bence daha önemli.Bende başlarda karşıydım fakat kullanınca çok farklı bir hava ve güvenlik sağladı.Tercih meselesi ben olsam taktırırdım.Hele dizelse aracınız hiç düşünmeyin fark bile olmaz belki çekişde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    quote:

    Orijinalden alıntı: ffurkanakpinar

    Arkadaşlar bende kia rio 1.4 benzinli var normalde 14" ben 15" yaptım bunun için yanakları azaltmanıza gerek yok ki 175 60 14 kullanacağıma 195 60 15 kullanıyorum amortisörlere de ekstra bir yük binmiyor yol tutuşu fark edilir bir şekilde arttı fren mesafesi de aynı şekilde azaldı. Yakıt sarfiyatı biraz artıyor ama performans düşer gibi şeylere pek kulak asmayın. Ve arabaya kattığı güzel görüntüyü söylemeye bile gerek yok ...

    Siz bariz büyük lastik takmışsınız. konfor kaybını bırakın konforunuzun artmış olması lazım :) Bu arada 175 60 14 çok küçük bir lastik, 175-70-14 olmasın o? Benim lastikler böyleydi mesela eskiden.

    Ayrıca yakında anlayacaksınız ki arabanız eskisinden fazla yakıyor veya eskisi kadar performanslı gitmiyo. Birinden biri kesinlike olmak zorunda. Çünkü araba yeni lastikleri çevirirken zorlanacak. Özelilkle yokuşlarda ve kalkışlarda denemenizi tavsiye ederim, eğer eski halini hatırlıyorsanız kesin fark edeceksiniz.


    Pardon kardeş 175 70 14 yazıcaktım yanlış yazmışım performansta bi değişme olmadı rampa yukarı biraz ama 0-100 de hiç bir değişim yok takmadan önce de sonra da 3-4 sefer deneyip baktım ortalama olarak aynı yakıt sarfiyatı biraz arttı ama fren performansı inanılmaz değişti gerçi lastik kalitesi de aynı değil ama gerçekten arabanın yola oturması falan tamamen değişti bu kadar yol tutuşu ve fren performansı için bu kadar az bi yakıt artışı kesinlikle göze alınabilir bence bu arada abarttığınız kadar büyük değişiklikler konfor kaybı falan kesinlikle olmuyor. Ama yanak kalınlğını mümkün olduğu sürece azaltmamak gerekiyor. Bu arada her markanın önerdiği jant ve lastikler var onlardan şaşmamanız tavsiyemdir ben öyle yaptım jant lastik ve spoyler koydum spoyler orijinal Kia nın jant ise Çelik motorun önerdiklerinden ve ben gerçekten çok memnunum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffurkanakpinar


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    quote:

    Orijinalden alıntı: ffurkanakpinar

    Arkadaşlar bende kia rio 1.4 benzinli var normalde 14" ben 15" yaptım bunun için yanakları azaltmanıza gerek yok ki 175 60 14 kullanacağıma 195 60 15 kullanıyorum amortisörlere de ekstra bir yük binmiyor yol tutuşu fark edilir bir şekilde arttı fren mesafesi de aynı şekilde azaldı. Yakıt sarfiyatı biraz artıyor ama performans düşer gibi şeylere pek kulak asmayın. Ve arabaya kattığı güzel görüntüyü söylemeye bile gerek yok ...

    Siz bariz büyük lastik takmışsınız. konfor kaybını bırakın konforunuzun artmış olması lazım :) Bu arada 175 60 14 çok küçük bir lastik, 175-70-14 olmasın o? Benim lastikler böyleydi mesela eskiden.

    Ayrıca yakında anlayacaksınız ki arabanız eskisinden fazla yakıyor veya eskisi kadar performanslı gitmiyo. Birinden biri kesinlike olmak zorunda. Çünkü araba yeni lastikleri çevirirken zorlanacak. Özelilkle yokuşlarda ve kalkışlarda denemenizi tavsiye ederim, eğer eski halini hatırlıyorsanız kesin fark edeceksiniz.


    Pardon kardeş 175 70 14 yazıcaktım yanlış yazmışım performansta bi değişme olmadı rampa yukarı biraz ama 0-100 de hiç bir değişim yok takmadan önce de sonra da 3-4 sefer deneyip baktım ortalama olarak aynı yakıt sarfiyatı biraz arttı ama fren performansı inanılmaz değişti gerçi lastik kalitesi de aynı değil ama gerçekten arabanın yola oturması falan tamamen değişti bu kadar yol tutuşu ve fren performansı için bu kadar az bi yakıt artışı kesinlikle göze alınabilir bence bu arada abarttığınız kadar büyük değişiklikler konfor kaybı falan kesinlikle olmuyor. Ama yanak kalınlğını mümkün olduğu sürece azaltmamak gerekiyor. Bu arada her markanın önerdiği jant ve lastikler var onlardan şaşmamanız tavsiyemdir ben öyle yaptım jant lastik ve spoyler koydum spoyler orijinal Kia nın jant ise Çelik motorun önerdiklerinden ve ben gerçekten çok memnunum...

    hah şimdi oldu, bu ölçülerle çok performasn kaybı yaşamamanız normal. ben zaten size aynen katılıyorum ve fabrikanın önerdiği ebatları kullnınca ve 1"lik değişimler hiç bir sorun olmaz. yol tutuşa da katkısı çok bariz dediğiniz gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffurkanakpinar

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    quote:

    Orijinalden alıntı: ffurkanakpinar

    Arkadaşlar bende kia rio 1.4 benzinli var normalde 14" ben 15" yaptım bunun için yanakları azaltmanıza gerek yok ki 175 60 14 kullanacağıma 195 60 15 kullanıyorum amortisörlere de ekstra bir yük binmiyor yol tutuşu fark edilir bir şekilde arttı fren mesafesi de aynı şekilde azaldı. Yakıt sarfiyatı biraz artıyor ama performans düşer gibi şeylere pek kulak asmayın. Ve arabaya kattığı güzel görüntüyü söylemeye bile gerek yok ...

    Siz bariz büyük lastik takmışsınız. konfor kaybını bırakın konforunuzun artmış olması lazım :) Bu arada 175 60 14 çok küçük bir lastik, 175-70-14 olmasın o? Benim lastikler böyleydi mesela eskiden.

    Ayrıca yakında anlayacaksınız ki arabanız eskisinden fazla yakıyor veya eskisi kadar performanslı gitmiyo. Birinden biri kesinlike olmak zorunda. Çünkü araba yeni lastikleri çevirirken zorlanacak. Özelilkle yokuşlarda ve kalkışlarda denemenizi tavsiye ederim, eğer eski halini hatırlıyorsanız kesin fark edeceksiniz.


    Pardon kardeş 175 70 14 yazıcaktım yanlış yazmışım performansta bi değişme olmadı rampa yukarı biraz ama 0-100 de hiç bir değişim yok takmadan önce de sonra da 3-4 sefer deneyip baktım ortalama olarak aynı yakıt sarfiyatı biraz arttı ama fren performansı inanılmaz değişti gerçi lastik kalitesi de aynı değil ama gerçekten arabanın yola oturması falan tamamen değişti bu kadar yol tutuşu ve fren performansı için bu kadar az bi yakıt artışı kesinlikle göze alınabilir bence bu arada abarttığınız kadar büyük değişiklikler konfor kaybı falan kesinlikle olmuyor. Ama yanak kalınlğını mümkün olduğu sürece azaltmamak gerekiyor. Bu arada her markanın önerdiği jant ve lastikler var onlardan şaşmamanız tavsiyemdir ben öyle yaptım jant lastik ve spoyler koydum spoyler orijinal Kia nın jant ise Çelik motorun önerdiklerinden ve ben gerçekten çok memnunum...

    Alıntıları Göster
    C sınıfı bir araçta çok normal 17'' daha büyük takanlar bile var ama 17'' ideal bir boyut C sınıfı için abartı bir ölçü değil konforu ve yakıt tüketimini çok büyük ölçüde farkedilir derecede etkilemez sanmıyorum gönül rahatlığıyla takabilirsiniz.




  • orjinali bozmamakta fayda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro_34

    orjinali bozmamakta fayda var
    Arkadaşlar,Takmayın diyorumm Aracın yol bilgisayarının bile yanlış göstermesine sebep oluyor diyorumm..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FinalVerdict93

    Arkadaşlar,Takmayın diyorumm Aracın yol bilgisayarının bile yanlış göstermesine sebep oluyor diyorumm..

    Alıntıları Göster
    alfa 147 romeo aracımda orjinal 17 inç jant var
    aldığım şahıs 1 hafta önce almış lastikleri fulda exelaro lastik

    16 inç lastik ve jant verenin söküp kafasına atacam jantlarıda lastiğide

    yol sesi ve tangırtısı kafamı şişirdi

    isteyen bana ulaşsın lütfen

    jantlar aşağıdakilerin aynısıdır





  • quote:

    Orijinalden alıntı: **MaStErS**

    ARKADAŞLAR ÇOĞU C SEGMENTİ ARAÇTA 16'' JANT VE 205 LASTİK KULLANIYORLAR STANDART OLARAK.JANT ÖLÇÜSÜNÜ 17'' VE LASTİK EBATINI 215 E ÇIKARMAK YOL TUTUŞ AÇISINDAN FAYDALI OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.ANCAK BU DEĞİŞİM FREN MESAFESİNİ OLUMSUZ ETKİLER Mİ ACABA BİRDE KONFORU BARİZ BİR ŞEKİLDE BOZAR MI TEŞEKKÜRLER...


    pek etkileyeceğini zannetmiyorum
    kaldkıi bazı modellerin 17 jant opsiyonelleri bile mevcut örneğin
    focus :205 55 16 - 205 50 17
    a3 :205 55 16- 225 45 17
    c 180 k : 205 55 16 -225 45 17 -245 40 17 gibi örnekler uzar gider
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.